Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Mam dotaz do plena, kedze to tu je sami Rossi a spol. Ako a ci vobec pozivate zadnu brzdu napriklad na PK Babe. V lete som prebrzdil dost jednu zakrutu na Sturci - nastastie som to ustal sice so skokom cez kopu posipoveho materialu- a nato som v casaku asi Motohouse cital o pozivani zadnej brzdy pri prejazde zakrutami. Par krat uz som tak babu presiel a zda sa mi to plynulejsie a aj moto je kludnejsia, ako podradit prudko, prednu, jemny plyn a na vyjazde pridat. Teraz podradim s plynom asi 30%, zadna brzda asi do pol zakruty a za apexom plny plyn. Teraz ide ciste len o supersporty. Copre to je o inom a aj motardaci. Dik, za rady. |
"...zadna brzda asi do pol zakruty" |
Len keď v náklone veľmi spomalíš zadné koleso domysli si ako to skončí... ja sa v zákrute snažím čo najmenej brzdiť... pred ňou idem aj na obe brzdy keď treba, keď je mokro viac zadnej kým idem rovno, ale nie som žiadny pretekár...možno to nerobím najlepšie. |
ja brzdím súčasne oboma brzdami, odkedy mi v zákrute prešmyklo predné koleso (nie raz) ale tak princíp je jednoduchý- jazdiť tak aby si v zákrute brzdiť nemusel |
Zadnu brzdu som použil len na MZte keďže tá kotučovka neustále tiekla :D ... XJčko 15tis zadnu som použil len keď mi doslužili predne platničky, Thunderace 12tisic zadnu som stlačil keď som ju odvzdušňoval... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Blazen054 (01.10.2012 22:10) |
Twist of the Wrist brzdy v zákrute ee. zadnú už vôbec. rozloženie váhy, fyzika... |
robim to casto a vo vela situaciach. najpravdepodobnejsie preto, lebo to velmi neviem. ale pomaha. rozhodne vacsia istota ako na prednej, tej sa ani nedotknem. a technicky je to velmi vhodne v pomalych vracakoch kde mi uz aj 2ka ide skapat a tlmi prilis vela plynu a jemnu pracu so spojkou. na Stelviu a podobne takto prebrzdim aj celu zakrutu a pohoda. ovsem zasadne: s citom a na suchu... |
na SS.. je zadná brzda.. ozaj len na okrasu bo v kritických brzdeniach nemá význam. kedže už ako bolo spomenuté fyzika nepustí a pri prudkom brzdení je všetká váha na prednom kolese. a zadná"nie raz " aj vo vzduchu ...teda koleso :D takže predná ....a ked prší tak ísť ako človek a bez problémov. sa dá pribrzdiť :D :D |
brzdenie v zakrute by som definoval aj na akej motorke,, |
no ja nie som teda žiadny Rossi, ale brzdiť pri prejazde zákrutou chce poriadnu dávku odvahy Brzdí sa pred zákrutou a počas zatáčania sa pridáva konštantne plyn po celú dobu klopenia. |
minuly tyzden som menil platnicky na zadnej pretoze mi menili gumu a Robo, ze kokoooos sak ty tam mas len pliesky vtedy som si vlastne uvedomil ze som jazdil bez zadnej asi rok lebo toto iste som ocul od roba tusim aj pred rokom v lete tak som si ich vymenil ze sak zima mozno sa zidu |
2x som spadol... prvy krat ked som vosiel do ostrej zakruty a zabrzdil zadnou co bolo osudne.... |
AMIS si trafil |
Caba: skoč na jar do Schwechatu a tam ti povedia, kedy zadná brzda a aj si vyskúšaš.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil sHARk1 (02.10.2012 7:25) |
Ja používam zadnú brzdu stále spoločne s prednou a všimol som si že oproti brzdeniu len prednou je motorka omnoho stabilnejšia a neponára sa mi tak predok. Samozrejme treba mať ten správny cit aby sa nedostal zadok do šmyku. Myslím že keď sa to človek dobre naučí používať je to pomocné pri brzdení do zatáčiek. |
najjednoduchsie je brzdit len prednou ak prepalis a vidis ze je zle vymacknes spojku a pribrzdis kolko je zdrave ak uz nic len keruj Upravené 1 krát. Naposledy upravil ulba (02.10.2012 7:40) |
pozri tu od 4:00 |
Nie je motorka ako motorka, nie je jazda ako jazda, brzdenie ako brzdenie, nie je pica ako pica |
Je to ťažko paušálne definovať, kedy brzdíme zadnou, kedy prednou a kedy oboma. Ja brzdím akosi intuitívne, rozkladám silu viac dopredu, niekedy viac dozadu, podľa konkrétnej situácie. V zákrute sa brzdiť dá, ale len veľmi, veľmi zľahka. Osobne si myslím, že kto zadnú brzdu vôbec nepoužíva - nie je dobrý vodič. V niektorých situáciách má svoje opodstatnenie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (02.10.2012 7:50) |
tpty zabozrutkovia su oza hahah |
Teraz kukám, že ten biely fták vo videu vyššie brzdil pred zákrutou prevažne prednou, v zákrute zadnou - asi je to tak správne. |
ten "biely fták" , tak ten to určite vie , a hovorí tam, že si pred zákrutou zadnou pribrzdíš, aby sa zaťažilo predné a stúpla jeho priľnavosť (+podradíš, ak treba) potom brzdíš prednou a po naklopení už len jemne zadnou a na výjazde plyn |
aj pri priamom brzdení odporúčajú krátko zadná potom predná, moto to stabilizuje (ide o prudké brzdenie) |
odkedy mam SS (od 1995) som zadnu brzdu nepouzil |
Že fyzika nepustí. |
egres ako vies ze brzdia? (netvrdim ze to tak nie je) to ze mu ide zadne koleso "bokom" nemusi byt sposobene zadnou brzdou a ked sa tak zamyslim este som nevidel ze by im islo niekedy zadne koleso do smyku. |
egres - si vedla jak ta jedla, zostan radsej pri fyzike a pri cisteni retazi |
no tak to som ja so svojim CBS-kom v kravskej pici |
tento prispevok sa mal skorrej volat " žiadna brzda v zakrutach " |
Zadna brzda je velmi dobry pomocnik. Aj na okruhu, aj na ceste. Bez zadnej brzdy by Stoner nejazdil takym stylom, akym jazdi. |
Tomas a na akej moto mas cbs? Co sa tyka brzdenia v zakrute tak s predkom ubrzdim podstatne viac ako ty so zadkom |
Ale my sa bavime o SS |
Tento problém u Aprílie RSV vyriešili.Tam zadná brzda nebrzdí ani keby ste chceli!!! |
nerd, CBS mám aj ja (bolo to tam, čo s ním?), ale hovno uľahčuje, v kuse naň nadávam... |
CBS = Charles Bonnet Syndrome, visual hallucinations caused by loss of vision. |
... vždy používam obe brzdy. Čo sa týka brzdenia v zákrute, tak po tom, ako my raz "odišli do páá", predné dosky na CBF v dolomitoch, používal som len zadnú brzdu. A šlo to. Dolu kopcom vojdem do zákruty, asi do polovice a potom pustím obe a pridávam plyn. Ide to. |
nepoužívam. Upravené 2 krát. Naposledy upravil campa (02.10.2012 12:15) |
brzďá enem sračky ... furt pod plynem ... robím si prdel samozrejme... ja brzdím aj v zákrute ked je treba a to oboma... |
ten kto jazdil na slovakii tak tato zakruta je na dlhe a silne brzdenie v naklone idealna |
.......aj ja "brzdím" zadnou, ale vždy ked ju stlačím tak motor ide do otáčok jak diví......ale funguje to lebo Ducna prestane zrychľovať.... no a keď prestanem "brzdiť" tak mi ide urvať zadné koleso jak sa ma snaží predbehnúť...... Tak som zašiel do servisu sa spýtať že čo s tým a oni že to je vraj nejaká spojka či čo a nie brzda ...... šak ale na Babete tam bola zadná brzda....tí taloši to majú celé nejako naopak ..... |
Keď to preženiem z rýchlosťou, tak v zákrute v náklone vždy jemne zadnou . Ináč zadnú brzdu používam málo kedy , motor brzdí dosť silno. |
pred zakrutou oboma, aby som spomalil na co najkratsej drahe, tesne pred naklonom pustim prednu a ak je treba do poslednej chvile jemne pribrzdujem zadkom a potom uz len plyn v zakrute. ak by som na tej mojej stlacil prednu v zakrute, tak ma vystrie a zahodi a za priekopu |
Kto brzdi nevyhrava!!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil EjoPejo (02.10.2012 14:16) |
EjoPejo - Dovolim si teraz s tebou nesuhlasit, v zakrute zadna brzda praveze motorku zatvara do zakruty a vobec sa ju nesnazi ako ty pises stavat z naklonu - to robí predna brzda. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (02.10.2012 15:09) |
Kamko ma s tym stavanim motorky pravdu |
super téma .Lepšia ako vtipnejší vyhtáva .Pri niektorých príspevkoch mi aj cvrklo /legi/ |
Zadnou dobrzdit nie je na škodu nakoľko spôsobuje zatlacenie moto viac smerom dolu v osi motocykla . |
zlaty dazd v oktobri to je to skurvene globalne oteplovanie |
Som sa tu dozvedel pár nových vecí: |
nie mne rok nechybalo ja netvrdim ze po nej obcas nechramstnem |
AMIS, veď sranda, nie? |
tomas nema zmysel sa bavit o brzdeni na ceste tam sa bud nebrzdi alebo sa brzdi panicky v priamom smere |
Caba- absolútne v pohode dobrzdievaj zadnou v zákrute, nič ti nehrozí,pokiaľ máš cit a ABS. |
V predposlednom odstavci cituju Haydna, pricom spomina ze prehrial zadnu brzdu. Takze ju pouziva... |
Kto vôbec nevie brzdiť používa zadnú,pri akej-takej vyjazdenosti zistí že predná je ucinnejsia ,ale správne používať obe súčasne je majstrovstvo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (03.10.2012 11:25) |
Zavisi od moto a tiez od zakruty. Kedze mam vpredu velky zdvih (BMW 800gs) musim dost opatrne v zakrute narabat nielen s brzdou, ale taktiez s plynom, uz obycajne ubratie plynu robi velke divy.. |
Pozeram ze nazory na brzdenie zadnou su rôzne . Pred tym som mal TA700 a tam aj ked som v zakrute a naklone jemne pribrzdoval prednou, tak uplne v pohode. Teraz mam CBR600F a tie brzdy su uplne nieco ine. Akonahle som v naklone a trosku viac potrebujem pribrzdit - lebo mam pocit ze idem prilis rychlo do zakruty - a dam prednu automaticky to narovnava. To sa mi stalo na Sturci. Potom som cital v casaku o pouzivani zadnej brzdy a doslova tam bolo pisane ze ak vie niekto pouzivat zadnu aj na vode tak ako keby mal vysoku skolu . Takze so zadnou to ide urcite aj na vode. Mne to vyhovuje lebo mam z moto pocit väcsieho kludu v zakrute. Predtym som priletel k zakrute predna podradit pomaly plyn a potom pridavat. Ale ako som prebrzdil zacal som skusat zadnu a teraz to je asi tak, ze pridem k zakrute predna podradit viac plynu ako predtym jemne so zadnou pribrzdovat a pridavat plyn. Urcite to ma suvis aj s gumami a ich zahriatim. Ako aj s prednymi tlmicmi. Lebo pokial su nastavene na turistiku tak su neni tak tvrde ako na sporte a tym padom sa moto viac ponara a moto ma hupaci efekt. Toto su moje osobne pocity, a kedze sa na tejto moto sa ucim jazdit vlastne nanovo, tak sa snazim prist na to ako vlastne funguje v danych situciach. Dik za nazory. Dufam ze tato tema tymto nekonci prave naopak. P.S. Ten Schwechat urcite na jar pojdem vyskusat. P.S.2 Je tu video kde manik na K1600-vke robi rôzne veci a neuveritelne tam pouziva zadnu brzdu, takze na nieco bude |
zadnu použivam na ,,natiahnutie motorky,aby som mal kam do tlmičov ísť.bez tlmičov sa neda brzdiť ani jazdiť.v zakrute,len ked prepisknem a fakt zadnu len ľahko,predna,cele ma to ide narovnávať,a zas do tlmičov a,zasa klopiť.dobre mať podradene a teda zatvarať z vysokých otáčok.to vymačkavanie spojky nepoužívam,to mi pride jak na škoduly škola šmyku |
www.drivingacademy.sk/kurz-bezpecnej-jazdy-pre-vodicov-... |
150€??? no to ma môžu bozať.Za to sa priučí niečomu vo Viedni sedem a pol chlapa. |
a kua tak to som si nevšimol ja som to tu dal ako priklad nech sa idu priskolit namiesto super technik |
Predajte motorky a kúpte si 4kolky a nemáte problém zo zadným kolesom pokiaľ sa neprevrátite |
teraz som sa naozaj pobavil, oplatilo sa mi to prečítať |
Jura: to bol Vincko, ja smeťár jazdím vzadu na medenom kafáči |
Sice nie na SS... z TA mam taku skusenost, ze ked brzdim prudsie na ceste, tak len prednou. Inak mi ide zadok lahko do smyku a vtedy musim obcas na chvilu uvolnit brzdy a zacat brzdit zas. |
pred zakrutou brzdim oboma prednou aj zadnou, sak nejsom samovrah aby som sa spoliehal len na jednu a okrem toho je to len moj osobny pocit masina sa napne jak tetiva ked brzdis oboma a lepsie sa potom napasujes do zakruty. |
erique: |
Neviem ako sa co napina ale ked brzdis tak sa moto skracuje. |
Nerd, ty preberáš paľbu na hrane s tvrdým nastavením a podhustenými slickami, plebs zase pokojné turistické hompálanie sa nie na hranici možností motorky, ale na hranici možností svojich. Tam sa môže všetko aj s rezervou... |
nerd - ono sa ti ta moto natiahne, ked mas problem s hlavovym zlozenim a mas vytrieskane loziska. no a brzdit potom len do driftu - maTooB hovoril, ze sa na to paradne daju balit zubrienky. hlavne ked ti pri tom poskakuje rit ako na bykovi v rodeu (ach tie duc duc tlmice) |
Nie je nic zle na brzdeni v zakrute ked treba. Ved brzdim len tolko kolko to moto dovoli (nie vzdy to ale musi vyjst ) a ked to necitis je tu riesenie- ABS |
nerd no neviem, ale ked stlacis zadnu brzdu, tak rit motorky klesne (zadny tlmic sa stlaci), takze naozaj sa asi motorka "natiahne"... Skracovat sa zacne, az ked brzdis prednou. |
maTooB - motorka sa zacne rapidne skracovat, ked nedobrzdis a das celovku |
Zadný tlmič sa najviac stlačí ak dáš poriadne kakao, dtto keď riadne podradíš. |
Nejde len o skracovanie , ale o prenos váhy na aj tak dosť zaťažené predné koleso vo veľkom náklone:Okruháři.cz |
marek - a ten tvoj citat. zadna brzda zabranuje prenosu vahy na predok.. to co za salamuna to pisalo? |
marek ja saham iba na prednu brzdu aj v tom najhlbsom naklone. |
Cester, ty pridavas oprety o stenu, to co za glupe testy pozeras? To namiesto na zadne, by si daval plynom sviecku Jasne, ze sa tlmic pri akceleracii najviac stlaci a pracuje, viem to, mam s tym cerstvu skusenost |
Pisete nezmysly, brzdami sa motorka neskracuje. Pozrite video: |
Bopsik, ja uz nevladzem chodit, ale na masinu sa este vydriapem jo predtym som bol len kavickar ale geriatrik ma vystihuje lepsie aj ked mam 32 |
maTooB - niekde som to videl a tam to bolo najlepsie vidiet. za jazdy to nie je tak vidiet. ale ta stena.. no ma to rezervy. ale prakticky tam islo len o nazornu ukazku, co sa deje s podvozkom, ked zacne zadne koleso zaberat. ja som to este neskusal. ved s MT by som sa tak vedel prestahovat Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (04.10.2012 16:15) |
Chester keď brzdíš prednou ponára sa ti predok alebo zadok ? Viac polopaticky som to nevedel napísať a je to aj na tej stránke okruháři.cz Ako som písal ja tiež brzdím prednou + motorom ,ale v zákrute(hlavne keď ju preženieš) v náklone nie. |
marek - ponara sa ti predok. a preco? lebo "zadok je rychlejsi ako predok". nenastava ta ista situacia aj pri akceleracii? a neskusajte ma, lebo susedovi ozaj odtlacim barak, ked mi to v noci neda spat |
Zadok máš rýchlejší až keď je v šmyku ! |
marek to nie je Rossi ale Lorenzo, a nemotaj sem MotoGP, oni brzdia az k apexu zakruty... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 19892 | Včera: 165918