Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdarec, chcel by som si zlepšiť techniku klopenia, natrénovať krízovky, nájsť svoje limity a tak podobne... Nechcem si popritom roztrieskať motorku a polámať hnáty, tak mi napadlo, že na to budú najvhodnejšie pomocné tréningové kolieska (tá konštrukcia na motorke čo zabraňuje pádu). By ma zaujímalo kde sa to dá zohnať a za aký peniaz. Na nete som pozeral, ale nič okrem detských minibajkov som nenašiel. |
Mas pravdu za den sa to nenaucis, ale ked budes pouzivat hlavu a rozmyslat pri jazdeni, ver ze nedolames hnaty ;) a tu motoskolu za 100Eur by som Ti odporucil, keby to bolo dade blizsie mojho bydliska, isto by som to siel skusit ;) |
Granatka |
Tu je riešenie: |
zmes pneumatik,ich širka,vaha motorky,gyroskopický efekt motora.... tiež robia svoje |
trtken: Najprv sa zober na nejaké to asfaltové poľné letisko alebo podobnú plochu a trénuj v rámci svojich možností aby si nepadal. Nebude ti treba žiadne konštrukcie a uvidíš, že sa behom pár hodín viditeľne zlepšíš, len si svoje pokusy poctivo meraj. Vedz, že budeš výsledkami prekvapený. A keď chceš skúšať extrémy tak si kúp zváračku a vyrob si lešenie k motorke, potom brzdi ako zmyslov zbavený s flekujúcimi kolesami keď by ti motorka aj tak padla. Nedá ti to nič len falošný pocit, že niečo ustojíš. |
cbfka má skutočne úzke pneu, preto sa aj bojím do toho viac oprieť i keď som už počul o typkoch čo vraj na cbfkách drali stupačky široké gumy dávajú lepšiu istotu, lepšie sa s nimi klopí, ale tiež pre ne platí, že čím väčší náklon tým horšia trakcia. Najlepšie je technika vysvetlená v Twist of the wrist II, čo mi dalo úplne iný pohľad na jazdenie. Vlastne som zistil, že doteraz som jazdil úplne zle a to mám už vyše 2000km za sebou |
trtken ideš na o nejak moc od lesa, úzke gumy-široké gumy(CBF-ka má gumy presne také - aké má mať) jazdi podla techn. možností motorky a hlavne svojich. Jazdenie na motorke je velmi jednoduché, stačí len čítať zákruty ale na to je 2000 km asi málo. Hlavne trpezlivosť, lebo potom budeš netrpezlivý kedy ťa pustia z nemocnice!! |
Treba jazdiť jazdiť jazdiť, nič nerobiť nasilu, čím viac jazdíš tým viac máš mašinku v rukách a zisťuješ čo si môžeš dovoliť a čo nie. Občas je fajn pozvať nejakého skuseného motorkára na pivo a on ti rád zadarmo poskytne dosť teorie. Častokrát prídeš na mnohé veci jazdením aj sám, ale tá teória tiež nie je na škodu. Pretože mnohokrát som si aj ja myslel že už lepšie to robiť nejde, a po rozhovore som zistil že to robím uplne zle, po odkúšaní teorie som zistil 100% zlepšienie. Dobrá vec je si prečítať aj nejaké tie knižky, ako Dokonala jízda na motocyklu. Robiť si nejaké tie tréningy podla návodu. |
Pred niejakym casom som cital v niejakom motocasaku clanok, tusim ho napisanĺa "vila Amalka" o tom ako jej radil skuseny motorkar ako ma klopit do zakrut, on jej odpovedal, to mas jednoduche "cecok na nadrz a ides" . Ono to funguje, ale treba aj mysliet |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (06.08.2012 10:50) |
jedna vec je vedieť jazdiť (to si nedovolím povedať ani ja, v tomto s tebou súhlasím) a druhá vec je ovládať svoju motorku a byť si istý...jednoducho byť s mašinou "zožitý" a mať ju v ruke... |
Kamo jedina vec je jazdit, tym ziskas trosku skusenosti a hlavne odvahu. Ty a motorka musite byt ako jedno telo, ked nebudes verit jej a sebe, urcite to zle skonci. Pouzivaj rozum a hlavne si zapametaj, ze dolezite je prijst do ciela zivy a zdravy. A to ze beries zakruty 50tkou nic neznamena. Ja som zacal jazdit s ladvinkou a ked vidim v zkrute vodu alebo strk, tiez si to radsej pribrzdim. Jazdeniu zdar |
Ja osobne si neviem predstaviť, ako by som jazdil s pomocnými kolieskami. Asi je to blbosť. Ale nehodnotím dopredu, kým som to nevidel, neskúsil. |
Všetko sa dá... |
Škoda také srandy na CBFku ... zákruty nerež na silu, ale kľudne a keď bude zle nedobre, ucítiš to ... len bacha na zlé cesty ... ale hlavne nepreceňuj seba a motorku Upravené 1 krát. Naposledy upravil Marvis (06.08.2012 13:37) |
neverím, že Ty trtken môžeš mať vodičský preukaz.... |
Asi sa za prve netreba bat. Rovno vie ist kazdy 150 ci 200, ale v tej 150 prejst aj zakrutu, to robi problem vacsine plechovkarov ci mensine motorkarov. Ked sa nebojis, tak spoliehas na gumy, ze drzia a oni drzat budu, tak len jazdit a zatacat. Hladat idealnu stopu, na pekny obluk /kopu zaciatocnikov klopi zatacku na 3x, priklopi moc, vyrovna, zas priklopi a mozno este raz a az vtedy dokonci jednu zatacku/. |
nevo niekto si raz spomenie na tú tvoju poslednú radu a o piatej na hnojke bude "motorkár nezvládol riadenie a skončil v protiiducej avii" ... ale myslené to bolo dobre Upravené 1 krát. Naposledy upravil Marvis (06.08.2012 17:00) |
najdi si usek cesty, kde su zakruty, za ktore vidis a kde je kvalitny asfalt a minimalna premavka. podla toho co pises, tak sa bojis moto co i len minimalne naklonit. pocit niekedy velmi klame, ked mas odjazdenych len 2000km. v zakrute mas pocit, ze moto je moc naklonena a ze ti ujde zadne koleso, ale v skutocnosti je moto len v uplne minimalnom naklone, na suchej ceste ti nehrozi, ze by ju smyklo. skus niekedy vybehnut s niekym na moto, a chodte dve motorky za sebou cez plynulu zakrutu v bezpecnej vzdialenosti tou tvojou rychlostou ktoru zvladas a vsimaj si motorku pred tebou, kolko je naklonena, potom vlastne zistis, kolko si nakloneny ty a uvidis, ze je to upne minimum a nemusis sa bat, ze by ti ustrelilo zadok. Ak tej pneu neveris, tak ju vymen za kvalitnejsiu, ale budes mat problem, lebo honda na tie 125ky dava atypicke rozmery pneumatik. Dalsia dolezita vec pre plynulu jazdu cez zatacku su otacky. Problem u 125tky je maly vykon motora, resp. slaba odozva motora na plyn. Preto treba drzat motorku vo vyssich otackach, to ale neznamena vo vyssej rychlosti. este pred zakrutou ktoru poznas a vidis, ze nejde auto v protismere si rozmysli stopu, ktorou by si ju chcel prejst, nemyslim idealnu stopu, ale povedzme stred medzi stredovou ciarou a krajnicou, proste aby si isiel stredom svojho jazdneho pruhu, aby si mal dostatocnu rezervu asfaltu z oboch stran. Uz pred vjazdom do zakruty musis mat konstantne otacky, to znamena ani nepridavas, ani nespomalujes. lepsie su vyssie otacky, a tym aj reakcia motora, teda ked zistis, ze ides cez zakrutu rychlejsie ako chces, tak privres plyn a moto pribrzdi motorom, hlavne nespanikarit a nestlacit silno prednu brzdu. ked sa ti zda, ze ides pomaly, zase len trochu pridas. to som ti vlastne popisal to, co v twist of the wrist nazyvaju "trakciou". zo zaciatku si vyberaj zakruty mierne, musis zistit, ktore otacky su na to vhodne, skus napr. zaradenu trojku a otacky okolo 6500, kde ma CBF najvyssii krutiaci moment, ale to som dal len odhadom, tie otacky si musis zistit sam, ja som na cbf 125 nikdy nesedel, ale mal som cbr 125. takze mierna zakruta cez ktoru vidis, pred vjazdom do zakruty konstantna rychlost a otacky, nie velka, v podstate taka, akou chces prejst zakrutu a uz len vojst do zakruty a nechat motorku zlahka naklopit. nad vecmi ako countersteering vobec nerozmyslaj, v twist of the wrist je to velmi pekne popisane, ale je to vec, ktoru robi vpodstate motorka sama, tym ze ju naklopis a ze pneu ma taky tvar aky ma, preto spravi na zaciatku naklonu volant minimalny protipohyb. kedze je zakruta mierna, naklon je minimalny a nemusis sa bat, ze spadnes. pri vyjazde zo zakruty, teda v momente, ked uz zakruta konci a vidis, ze ju bez problemov v tvojej rychlosti prejdes a moto je stale v naklone pekne pridas a moto sa zdvihne skoro sama. a uz len trenovat a skusat pozvolna motku naklapat cim dalej tym viacej a ono to pride aj samo, len treba jazdit a nepozerat tolko twist of the wrist ked chces jazdit rychlo, musis jazdit plynulo, teda nie na rovinke tomu kurit a pred zakrutou ist na brzdy a potom cez zakrutu ako zosraty, ale pekne pomaly pred zakrutou nechat motorku pribrzdit motorom na rychlost a otacky ktorou chces zakrutu prejst, pekne si ju naklopit a pri vyjazde zlahka pridat. a potom si zacni skusat, ako prejst zakrutu idealnou stopou a postupne si zlepsuj techniku. mozno so mnou nebude niekto suhlasit, kazdy ma iny styl jazdy, kazdemu vyhovuje nieco ine, a vpodstate na to prides sam, len treba jazdit, hlavne opatrne, neskusat ziadne limity seba ani motorky, lebo to nemusi dobre dopadnut. tak hadam ti to nieco dalo... Upravené 3 krát. Naposledy upravil Johno (07.08.2012 18:17) |
skola jazdy Ti da viac ako pomocne kolecka, keby boli take super ako si od nich slubujes, tak by toho bolo urcite viacej na internete. Ak si myslis ze 100 euro je vela, tak si si zly konicek zvolil. |
Johno dík za vyčerpávajúcu odpoveď |
pri prepisknuti zakruty ti jasne ze nepomoze zavret plyn, na to uz je neskoro, vtedy treba len priklopit, ja som myslel este pred najazdom do zakruty korigovat rychlost plynom, teda brzdenim motorom a nie brzdou. proste nebrzdit brzdou tesne pred tym, ako to naklopis, lebo vtedy to mozes zle odhadnut, da sa jazdit aj tak, ale to uz musis mat moto v malicku. najvacsia hlupost je v naklone sa zlaknut a chytit prednu brzdu. uvidis, vyssie otacky ti urcite pomozu, hovorim, neviem ako cbf, ale minimalne stvorku by som tam fukol a 5 ku pouzival len na rovinkach. kludne tu motorku mozes davat do otacok, nehovorim ze po cervene, ale nemas sa coho bat, ten motor je na to stavany a aj tak ju buduci rok predas a kupis nieco vacsie |
toto som našiel úplne náhodou...nejaké to videjkom o jazdeckých chybách + samozrejme názorná ukážka pomocných koliesok pre tých, čo si ich nevedia predstaviť (ja som si ich skutočne nevymyslel len aby sa nepovedalo) |
no ste mu ozaj poradili to co zvazuje kupit je super brutal vec, ktoru by mal mat kazdy za sebou, minimalne by mali byt v kazdej skole zrucnej jazdy. tak sa nauci napr prejazd zakrutou v drifte, nauci sa prekonat strach z prebrzdenia predneho kolesa a bezpecne spozna limity motorky, za ktore by nemal ist. |
Ved v tomto vyssie ceskom videu to maju. Nie mozno kolieska, ale nejaku odpruzenu konstrukciu a v pohode to polozi. Je tam i stranka /ked to pozries na YT/, skus im napisat, odkial to maju, co to stoji a hotovka. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (08.08.2012 18:24) |
Trtken, aj keď máš fasa nick teraz si z teba fakt nerobím prdel, skús nasledovné, je to jednoduché: Upravené 3 krát. Naposledy upravil Romanka (09.08.2012 17:16) |
A nieje tá spomínaná hranica hneď za okrajom pneu ? ... tak načo toľko hľadať |
ChesterTT ak zistím kde sa to dá zohnať, určite to sem postnem |
trtken- tak čo si mi napísal tak to sa strašne mýliš!!!!!!!!!!!! Ale presviedčať o tom, ako mne moc škola jazdy v Brne dala hneď na prvý krát a hlavne teória je asi zbytočné / pre teba / Upravené 1 krát. Naposledy upravil Granatka (13.08.2012 20:32) |
zabudla som dodať, že hneď na prvej jazde za inštruktorom, som po dvoch 20 minutovkách drala stupačky na fazerovi,/ a to som si myslela, že to nikdy nedokážem a bála som sa ako nikdy v živote keď som išla na trať . Mala som najazdené cca 5000 km/. Teraz deriem kolienka na suze a stále keď je možnosť, tak som na okruhu a zlepšujem sa. Na cestách mi ovládanie motorky veľmi veľa krát pomohlo v krízovkách |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 50141 | Včera: 120897