Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Motocykel Indian z roku 1915 - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMotocykel Indian z roku 1915 - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
12.02.2012 14:55

Motocykel Indian z roku 1915

Tento, dnes už takmer 100 ročný veterán patrí medzi klenoty zberateľských kusov. Bol objavený u Austrálskeho zberateľa v rozobratom stave. Všetky diely sú pôvodné, nereštaurované a pritom plne funkčné. [dobre]

www.mojevideo.sk/video/12ea3/motocykel_indian_z_roku_19...


12.02.2012 15:03

Re: Motocykel Indian z roku 1915

[dobre] :-) ale som sa pobavil na komentároch....


12.02.2012 15:10

Re: Motocykel Indian z roku 1915

manik900
 Kávičkár 

Ikona

teda riadny stroj , pritom treba použiť azbestove nohavice :D


12.02.2012 16:13

Re: Motocykel Indian z roku 1915

no bajk je fajn .. ale to vyhrievanie noh nic moc :-D

dost zaujimave odporucane videa tam dava .. hehehe


12.02.2012 17:04

Re: Motocykel Indian z roku 1915

a na boku v podobnych videach zasa ako vzdy a vsade natlaceny kweni a jeho buzna... ja osobne by som radsej mala toho indiana ako tvoju buznu :-D


12.02.2012 18:09

Re: Motocykel Indian z roku 1915

tref
 Turista 

Ikona

co to s tou masinou akoze robili? Vsak ten motor isiel uplne zle. Neviem ci sa ho snazil naladit alebo co, ale chudak stroj. A co to mal na spodku valcov, diery? :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (12.02.2012 18:11)


12.02.2012 18:38

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Magy
 Edvenčr 

Ikona

na poslednom Motofeste som videl aj počul Indiana...taký rychot som ešte nezažil [dobre] :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Magy (12.02.2012 18:38)


12.02.2012 18:48

Re: Motocykel Indian z roku 1915

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Magy , akého Indian-a , z ktorého roku ?
Lebo ak takého s bielou perleťovou farbou , ten je asi z roku 2003 a trasie sa a vibruje ako osika ... [zle] I-GRR


12.02.2012 18:54

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Magy
 Edvenčr 

Ikona

tak to neviem povedať z akého roku ale vyzeralo to niečo novšie..bol biely a madarské SPZ.


12.02.2012 20:09

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Mola
 Edvenčr 

Ikona

1915 a uz 4 ventily na valec pekne.Kua a kde to malo spojku? myslim packu alebo nieco.


12.02.2012 21:29

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Goldy
 Geriatrik 

Ikona

Kua nechápem, ako môže niečo vydržať 100 rokov v takomto [dobre] stave >:-)


12.02.2012 21:59

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Mola, to boli pretekárske mašiny pre drevené oválne dráhy (umelé) - niečo, ako dnes tie cyklistické. ( aj sa tam píše, že boardtrack racer).

Nemali brzdy, spojky, ani prevodovku. Roztlačili sa - a hybaj ho, plný plyn... :-D Amerika... >:-) [dobre]

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (12.02.2012 22:04)


12.02.2012 22:14

Re: Motocykel Indian z roku 1915

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Na tomto sa da nazorne vyucovat princip fungovania spalovacieho motora :-D Doslova stroj z pekla, nadhera [dobre] :-)))


12.02.2012 22:18

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Biro
 Veteránista 

Ikona

forums.cycleworld.com/showthread.php?t=250290...


for what it's worth, from a poster on another board :

"The flames out the head are the pre ports, to get flow but more to keep EGT in check.

The intake ports are on the other side of the motor.

The holes underneath the cylinder are multi functional, Keeping crankcase pressure down (remember that all seals back then were greased ROPE) and to aid in the cooling of the lower cylinder with air.

Remember that there are total loss oiling systems, with no oil pump (hand pressurized) 6 volt magneto with surface gap plugs, and a jet-less "carb" that was often nothing more than a rope that had fuel running down it."

voľný preklad obsahu:

To odkiaľ sľahaju plamene sú nejaké "pre" porty, nasávanie je z druhej strany motora.

Diery pod valcami sú tam na udržanie nízkeho tlaku v kľukovej skrini (vtedy boli tesnenia na úrovni špagátov) a na chladenie spodnej časti valca.

Má to stratový systém mazania s ručnou pumpou, 6 voltové magneto a carburátor, kde prísun paliva zabezpečoval špagát namočený druhým koncom do paliva..

Veru motorka ktorá predbehla dobu :-D :-D


12.02.2012 22:59

Re: Motocykel Indian z roku 1915

PETOrf
 Turista 

Ikona

to malo tusim aj stratove mazanie,na takej motorke by som sa asi aj bal ist


13.02.2012 0:11

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Zachovalé pôvodné board-track mašiny sú ináč obrovskou raritou, ich celkový počet na svete je asi 10-12 kusov (replík a novodobých stavieb sú stovky).

Preto každá mašina podobného druhu, "objavená v krabiciach" je u odborníkov podozrivá... ;-)

Tento Cyclone Board Track Racer (1914, 1000 ccm, skoro 200 km/h, kompr. pomer len 5,5:1) sa napr. predal za 551 200,- USD:

Pozri obrázok

V podobnom duchu bol stavaný motocykel, ktorý sa jediný zapísal do rýchlostných rekordov a vôbec ako prvý pokoril 200 km/h (presne 219,3 km/h, jazdec Glenn Curtiss) v roku 1907. V8, 40k, žiadna spojka, či prevodovka, ani brzdy. Plyn, kardan - a basta... Pred ním držal rekord (196,6 km/h) Henry F. Marriot vozidlom poháňaným parou. >:-)

Pozri obrázok


13.02.2012 1:59

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Papiboy [dobre]


13.02.2012 5:54

Re: Motocykel Indian z roku 1915

taka zaujimavost:
jeden z mala (ak nie jediny) film z takeho ovalu ako pridal papiboy, natocil ceskoslovensky importer indianov Frantisek Marik
..pouzival sa ako filmovy tyzdennik, nieco ako terajsia kino-reklama (tento je deviaty v poradi, ostatne sa nezachovali)
par technickych detailov: na pravo na rajdach je rukovat predzapalu a dekompresoru.
-tym sa ovladal a zastavoval (..pri plnom plyne :-) )

Video: www.youtube.com/watch?v=QPZY-MUx8qk


13.02.2012 8:22

Re: Motocykel Indian z roku 1915

tref
 Turista 

Ikona

Parada! Dik za info vsetci [dobre] O tychto masinach som nemal tusenia


13.02.2012 8:37

Re: Motocykel Indian z roku 1915

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

:-O [dobre]


13.02.2012 10:50

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Aby som to upresnil, myslel som nejaké nábojové brzdy, že tam nie sú... Ten Curtiss takú pákovú treciu brzdu pôsobiacu priamo na zadnú pneumatiku má, účinnosť niečo okolo ničoho. Ale z kopca dozadu by to nepustilo. "Samosvorka", blok, jak sviňa >:-)


13.02.2012 15:21

Re: Motocykel Indian z roku 1915

wawa
 Edvenčr 

Ikona

8-) kua, tak to boli iní motorkári, odvážne a originálne technické riešenia a báječní muži na "létajících strojech" ;-) >:-)


13.02.2012 17:33

Re: Motocykel Indian z roku 1915

endy
 Veteránista 

Ikona

Nádhera [dobre]


13.02.2012 19:05

Re: Motocykel Indian z roku 1915

SpickovyPlnovodic
 Kávičkár 

To keby moja Suzuka robila take ohniky z trubiek, tak by jej pocitac napisal na pristrojovej doske "chec". Ja by som precital kusok manualu a dozvedel by som sa, ze s tym musim do servisu.


13.02.2012 20:36

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Pajdo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

[dobre] ;-)


14.02.2012 9:02

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Chlopi keby každý z vás aspoň raz za čas prispel článkom zo zaujímavej histórie či technických rarít to by bolo čo čítať že... aj o čo diskutovať vo fóre... ;-)

Inak fajnový Indian...

Awia


14.02.2012 12:18

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Awia aj by som prispel, ale nemám také vedomosti ako napr. Papiboy, alebo MaAT a mnoho iných ;-)

Tiež by sa mi také články páčili! [dobre]
A nechcem provokovať, ale čo keby taký článok dala redakcia ? :-}


14.02.2012 13:03

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Redakcia dáva kopu článkov z všetkých oblastí, ja sa tiež nepasujem za odborníka v odbore, ale zato si rád pozriem a prečítam čosi z histórie a tak...

Niekedy stačí len stručný text, prípadne videjko v tomto prípade a už je na svete čosi zaujímavé...


14.02.2012 14:29

Re: Motocykel Indian z roku 1915

JURIPKO
 Čoprák 

Ikona

Tak toto je šupa takto zachovať stroj 8-)


14.02.2012 14:57

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Awia máš pravdu ;-)
Tak keď niekedy narazím na niečo zaujímavé skúsim hodiť mini článok. :-}


14.02.2012 15:41

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Indian je kult [dobre] Skvelý hold mu vzdal svojím výkonom Anthony Hopkins v úlohe Burta Munroa vo filme Rogera Donaldsona "The World’s Fastest Indian " ( u nás bežal pod názvom "V zajatí rýchlosti" )

www.kinema.sk/recenzia/24141/v-zajati-rychlosti-the-wor...

Podobne kultová značka ako Indian je aj Royal Enfield. Ani zďaleka neviem síce o histórii motoriek toĺko ako Gilbert a niektorí ďalší, ale k Royal Enfieldu ma viažu spomienky na ranné detstvo a jazdy s dedom. Tak niečo z nich...

Bol začiatok marca a ja som absolvoval cestu na motorke, ktorú som si kúpil v Budapešti krátko po príchode od miestneho známeho herca, ktorý sa po nástupe komunizmu rozhodol dať Maďarsku navždy zbohom. Z légie som bol navyknutý na všeličo, na motorkách sme jazdili ostošesť, aj sme na nich v púšti medzi sebou závodili, pričom sme mali vždy nesmiernu radosť, keď sa nám podarilo nakopať zadky namysleným anglánom aj arogantne sebavedomým amíkom na Harykoch, ale jazda na motorke v takej zime bola aj pre mňa novým zážitkom. Z Budapešti to bolo takmer dvesto kilometrov, cesty boli rozbité a najbližší most cez Dunaj bol v Komárne, nakoľko most Márie Valérie z Esztergomu do Štúrova ustupujúce nemecké vojská vyhodili 06.12.1944 do vzduchu a kompa kvôli ľadovým kryhám nepremávala. Zastavil som pred statkom taký premrznutý a stuhnutý, že som sa pri zosadaní z motorky sklátil na zmrznutú zem. Našťastie, motorka si pomaly ľahla vedľa mňa, nič sa nestalo. Bol to dobrý stroj. Royal Enfield J2 1947. Bol to prvý model s prednými teleskopickými vidlicami, ktorý bol v roku 1948 osadený twinom o objeme päťsto kubíkov s výkonom dvadsaťpäť koní. Natoľko mi prirástol ku srdcu, že si zaslúži, aby sme sa v krátkosti zmienili o jeho materskej značke, ktorá bola založená ako továreň na výrobu bicyklov pod názvom ENFIELD CYCLE Co. v meste Redditch neďaleko Birminghamu v roku 1898. Od bicyklov prešla na trojkolky a po roku 1900 aj motocykle. Od samotného vzniku ju riadil Robert Smith a neskoršie vedenie prevzal jeho syn Frank, obaja boli vojaci z povolania. Bratia Smithovci, ktorí boli celkom traja, holdovali pretekom, predovšetkým terénnym, preto skoro každý jednovalcový model mal aj terénnu variantu. Konštruktérmi boli E. O. Pardoa a T. Wilson-Jones, tiež zanietení trialoví nadšenci. Hlavným programom značky bola výroba pre vojsko, pretože fabrika bola v podstate zbrojovka a motocykle boli výrobkami doplnkového programu. Prvé motocykle mali dvojtaktné motory a neskoršie pribudli vidlicové štvortakty. Najslávnejšími však boli stojaté štvortaktné jednovalce, ktoré si objednala armáda. Tieto dostali priliehavý názov Bullet - guľka. Objavili sa v roku 1930 so skloneným valcom a objemom tristopäťdesiat a neskôr päťsto kubíkov, ku ktorým neskoršie pribudla aj varianta dvestopäťdesiat. Terénne typy vychádzali vlastne z modelu Royal Enfield JF z roku 1936 so stojatým valcom. Smithovci istý čas laborovali s počtom ventilov dva, tri a štyri. Posledné usporiadanie bolo poruchové a drahé, preto sa vrátili k dvom ventilom s rozvodom OHV. JF bola päťstovka s výkonom devätnásť koní a s neodpruženým zadným kolesom. Neprehliadnuteľné boli pre športové modely typické vrchom vedené výfuky a rybie chvosty na ich koncovkách. Vojnová výroba motocyklov sa sústredila do podzemnej továrne vo Wiltshire, familiárne nazývanej „ Jaskyňa “ a predovšetkým to boli tristopäťdesiatky WD/C a WD/CO o objeme 570 ccm a dokonca i len s 250 ccm. Raritou bol model Flying Flea - blcha, ktorý slúžil výsadkárom a zhadzovali ho z lietadiel poskladaný v bareloch.Počas bojov v Sýrii aj v Afrike nám verne slúžili a nejednu slečnu z podporného štábu sme na nich odviezli na romantický výlet, aby sme ju opäť priviezli naspäť, ale už ako mladú dámu. Po vojne sa u Enfieldov naplno začali vyrábať trialové stroje.Modelom Royal Enfield Trials Bullet si značka spravila dobré meno. Tristopäťdesiatka mala výkon sedemnásť koní pri 5500 ot./min., vyhrávala celú radu pretekov a s modernizáciami sa vyrábala až do roku 1963. Päťstovka bola menej úspešná a vyrábala sa len do roku 1953. Úspešnosť si Bullet zabezpečil solídnym výkonom a rámom so zadnou kyvnou vidlicou, teda novodobým konceptom, s ľahkým ovládaním. Neskoršie sa továreň vrátila aj k dvojvalcom, ale stojatým, ktoré boli vyrábané ako konkurenti Triumphom Speed Twin. Ich objem sa vyšplhal až na sedemstopäťdesiat kubíkov, ktorými disponoval model Interceptor. Počas celej histórie značky táto produkovala aj dvojtaktné modely prevažne s motormi Viliers dvestopäťdesiat. Podobne ako ostatné klasické štvortaktné britské značky, ani Enfield sa neubránil úpadku a v roku 1962 továreň zmenila majiteľa aj meno na Enfield Precision. V roku 1967 sa brány továrne zavreli a výroba modelu Interceptor bola nakrátko premiestnená do West Country a neskoršie do Bratfordu-on-Avonu. Po roku 1970 zostávajúce motory Intercetor odkúpili bratia Rickmanovci a montovali ich do vlastných rámov a továreň sa vrátila opäť k dodávkam pre armádu. Model Bullet sa však vyrába dodnes v Indii a v rámci módnej retrovlny sa dováža do Európy. S hrdosťou môžem vyhlásiť, že Royal Enfield je značka, ktorá ako jediná prežila dodnes bez zmeny koncepcie a celkového vzhľadu a dnešný indický Bullet je v podstate ten istý klasik, ako skoro šesťdesiat rokov starý dobrý Bullet, čo je bez preháňania svetové unikum.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Romanka (14.02.2012 15:53)


15.03.2012 23:06

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Kolega board-tracker FLying Merkel, ale táto značka už v 1915 končila...
Merkel začal v Milwaukee v 1902, v 1908 pokračoval v Pottstowne (Pensylvania) už ako Merkel Light, v 1909 zmenil názov na Flying Merkel. V 1911 firmu kúpila Miami Cycle Manufacturing Co. z Middletownu (Ohio). Moto na videu je z tohoto obdobia.
Merkely to často natreli na pretekoch ostatným, aj Indianom... ;-)


Video: www.youtube.com/watch?v=6HxzHoAoA5E&feature=player_embe...


16.03.2012 8:23

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Jura
 Motarďák 

Ikona

@ papiboy: hezky ten tvúj obrázek teho Cyclona za pú mega, no neco mu chýbá ;-) >:-)


16.03.2012 13:13

Re: Motocykel Indian z roku 1915

eNeM
 Geriatrik 

piči, fakt, za pol mega a bez retázky :-O I-GRR [zle] :-D :-D nechcem, už by som aj bol navýšil úver, ale seru na ne :-P :-D :-D


16.03.2012 22:01

Re: Motocykel Indian z roku 1915

:-D A nevidíte, kto tú reťázku ukradol? Precca Létajúci Merkel, ten má dve. :-D


16.03.2012 23:02

Re: Motocykel Indian z roku 1915

eNeM
 Geriatrik 

papi, neosíraj, merkelová už dolítala, leda že by retázky zebrala grékom z krku :-D :-D


16.05.2012 9:46

Re: Motocykel Indian z roku 1915

Merkelová má nezničiteľnú metlu, s modrou vrtuľou...
Nejaké videá s Board-Trackermi, brazel to kedysi pridával do "Pravek"-u, kliknite aj na ostatné, oplatí sa: ;-)


Video: www.youtube.com/watch?v=7EV2BnKB-So



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 166839 | Včera: 114117