Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim pani..;] Mam na vas taku mensiu prosbicku. Hlavne by som cakal odpovede od ludi, ktori s tym maju osobne skusenosti, nie ludi, ktori si len nieco myslia, a domnievaju sa. |
tiez nie som z najvyssich takze tie rozdiely vo vyske si myslim ze citim dost razantne.. ak chce enduro tak nizucke na com som sedel bola TDMka lenze to je na zaciatok asi troska moc.. ma sedlo vo vyske 800mm.. vstrom malicky ma 825 alebo 830 myslim.. velky bol pre mna ako koza a na zem som oboma nohami nedociahol.. pre zaciatok nepremysla gs500 nech sa ojazdi na takom bicykli a potom uz trebars aj ta tdm? |
Jednak treba uvazovat, ze to ziena je malicke, a predsa mensi chlapma inu silu v rukach ako taketo ziena...O kubature, neviem ako je to teraz s vodicakom, tymi blbymi kw, neviem cim este:D kazdoapdne, na zaciatok nieco od cca 250 do tych 500,600 |
ako pozeram v ponuke tak pozeram a varan 250 nie je.. polovicka ak ma nad 21 tak by mala myslim dostat vodicak bez obmedzenia.. ale na zaciatok by mohla mat vacsiu pohodu na nahaci.. trebars aj cbf500.. maly vzrast a enduro su troska protichodne.. a dalsia nevyhoda endura z mojho pohladu kedze som skusil pojazdit na vstrome 650 je ze tam je kusok mensi prehlad pre predne koleso takze si to pyta v terene ktory nepoznas asi jazdu v stupackach pricom nahac ti ponuka lepsi vyhlad i ked na ukor zlozitosti terenu hlavne kvoli pneu |
možno TA 650 alebo KLE 500 ak to troška znížiš tak by to mohla zvládnut |
VTR 250? nie je to enduro ale vyzerá to schopne Upravené 1 krát. Naposledy upravil alle (03.09.2011 9:14) |
Mam hondu cbf 250 a za tie prachy si neviem vynacvali..mam turisticke plexy textilne tasky a uz aj vyhrievane rukovate.. ja tvrdim ze mam turistu..bezne denne vyjazdy nad 500km po dialnici slapala dole kopcom 140 na rovinke da aj 130-135 nebol problem obiehat auta..je lahka a obratna co myslim tvojej priatelke z hladiska jej parametrov bude vyhovovat ..za tych skoro 10tis co na nej mam s nou nikdy.nebol ziadny problem...zvlada skoro vsetko od pobrusenia stupiek v zakrutach po skoro 600 km denne vyjazdy.. je este jedna podobna mojej cca o polovicku kw vykonnejsia ale aj drahsia ale to pre teba asi problem nebude honda vtr 250 je to tiez nahac ale da sa prisposobit plexi atd a posed ma este nizsie ako moja moto |
Vestar, presne mám taký istý problém ako tvoja priateľka, skúšky som robila na Yamahe 125, aj na tej som dočiahla na špičky, keď nesedel za mňou inštruktor, - dostala som výnimku, nakoľko Honda 500 je na mňa vysoká, nedočiahla som na zem Mám 158 cm a tiež mám problém akú motorku na začiatok, pre mňa je prvoradé aby som dočiahla v pohode na zem, aby bola ľahká, dobre ovládateľná, takže chlapci raďte, toto zaujíma aj mňa.... |
No tá VTR 250 je dobrý tip , len ju už v ponuke zn. Honda neviem nájsť (ani CBF 250) . |
Žiadne enduro pre babu 165 cm a 50 kg neexistuje. Za svoju kariéru som zažil pár babských pokusov, tie nižšie sa válali kade-tade - nie za jazdy, ale na križovatkách, na štrku, keď museli cúvnuť meter a tak. Došli na to, že pre ne enduro nie je... |
papiboy to, ze ona chce enduro, este neznamena, ze na to ma;] Preto pisem, aby ste navrhli alternativy, ja ich potom posuniem dalej;] |
ja mam okolo 168 cm a tiez nedociahnem na endura... no nastastie mam v oblube jogurty ktore su nizke , nechce nejaku cbr 1000? |
VTR 250 som asi videl v Zámkoch v salóne, je to ideálny naháčik na začiatok, podobne ako jazdené päťstovky Kawa Er 500 alebo Suza GS 500. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.09.2011 10:30) |
CBF250 by hádam mohla zvládnuť. Teda pokiaľ sa výšky a váhy týka. Už ich síce Honda nevyrába, ale možno by sa našli nejaké schopné v ponuke. Na pohľad tá motorka pôsobí oveľa silnejšie a robustnejšie. Skús pohľadať niekoho z Košíc, kto ju má a dohodni sa aspoň na vyskúšanie posedu. Práve pre to, že v predajniach ju už novú nenájdeš. Malé Varadero bude asi tiež o dosť vyššie. |
dejvo ...cbr1000rr je relativne vysoká potvora uvedomil som si to az ked som pri nej stal na motozraze .. na SS je to dost velke .. |
parametre ma asi ako ja, tak nech skusi hondu CBF600S napriklad. Ak da sedlo do najnizsej polohy, malo by to byt ok. ak je to stale vysoke, da sa to znizit (toto som nepotrebovala). |
Na VTR250 bola Mana na Fare v Portugalsku, cast cesty sme isli spolu a ziadny problem so sviznym tempom, ci dialnicou. Celkovo cca 10.000km za mesiac, tolko nenajazdi vacsina stromov za celu sezonu. Potrebuje tvoja priatelka jazdit viac ? |
Menton povedzmi jeden dovod,preco by mala VTR250 najazdit 10 000km a strom nie? nezalezi to od cloveka, a od moznosti? |
Vestar: lebo ta konkretna VTR, tych 10k dala a ty sam pises v profile, ze das za sezonu 2k. Hovorim o skutocnom vyuziti moto. Mnoho moto s potencialom turistu zapadava prachom v garazi, pripadne su "utrapene" jazdou okolo komina. Chapes, ako to myslim ? Myslim, ze vyuzitie by mal byt tiez dolezity parameter pri vybere moto, nielen ako vyzera. |
a co tak TDR ??? je pekne neni zas az take vysoke je to dvojtakt a ide to slusne ...endurko ako ma byt 130-140 sa da natom zvladnut ... |
Mali sme podobny problem a vyriesilo to modre GSko 650 (BMW F 650 GS Twin) so znizenym sedlom. Nie je problem ani s vahou, ani s vyskou sedla, ani s vykonom na dialnici (to bude mat skor stromcek ako GSko ). Ale viac nech napise Efka. Jedina nevyhoda trosku vyzsia obstaravacia cena . |
A este tato stranka by ti mohla pomoct: cycle-ergo.com/ navol tam parametre tvojej priatelky a uz len preklikavaj motorky. Okrem posedu si vsimaj hlavne polohu noh pri stati. Podla toho mozes rovno vylucit nevyhovujuce moto... |
;] Preco to riesis profilom;] bol som na moto 3x tento rok;] (ked neberiem kominofky)... Neplanujeme presuny po dialnici, aj ked obcas to nevyhnutne je. Pekna stranka na margo, idem hned skontrolovat;] |
Náhodou Varaderko 125 je nádherný stroj a pre babu obzvlášť. Toľko o endurách, a čo sa týka ostatnej kategórie, ako písali vyššie, nejaký ten naháčik okolo 250 cm3. |
BMW F 650 ST - znizena verzia. Pegaso striekacka, Versys, alebo to co vravel zooo.Aj ked mne osobne dost zavadzali stupacky pri nohach dole.(pripadne jednovalcova verzia 650 bawora - to sedlo mnam mnam) |
mozno nejaky nahac a dat si vyrobit na zakazku znizene sedlo, napis chalanovi s nickom MalyMirec on si daval na jeho SV650 znizovat sedlo... |
Kludne prispievajte nazormi dalej, ja tu poslem priatelku, nech si to precita..;] |
Tá VTR 250-ka (30-ročný motor) bola v r.2009 novinka ( ) na našom trhu , ale dlho sa nepredávala . |
ja by som siel do suzuki gs 500 f |
aj keď to ničomu asi nepomôže,pridám sa. aj mne sa páčia endurá,ale vzhľadom na moju výšku 164 som sa odvážila po nich len pokukovať. vybrala som si nahú SV 650 so zníženým sedlom a bola som spokojná, teraz mám Gladiusa a toho už nemám potrebu znižovať. keď si človek zvykne na určitú váhu a dostane to do ruky,cm- dva už nehrá rolu. čo bude ďalej,uvidíme,možno príde raz aj endurko. určite si kočka nájde tú svoju |
teraz su celkom oblubene kawasaki er-6 sikovna s kapotou cenovo dostupna pekna pohodlna na cestovanie i ked celkom cestne enduro to nieje |
doctor presne tato masina ma napadla ako prva ked som si precital prvy prispevok, kawa er-6 s kapotazou je vykonne dostacujuca, pekna a hlavne mala - niektori neveria ze to je 600ka ked ju vidia, takze ja byt vami tak uvazujem aj po tejto moznosti |
ja mam Yamaha FZ 600 a sedi sa na nej vyborne.Som sice dost vysoka, ale kamoska ma to iste ale unizenu. Boli sme na Krku a chalani skucali ze ich boli chrbat na tych ich sportiakoch a ja v pohode |
Ja mam 165cm a mam SUZUKI GS 500F v pohode ju zvladam udrzat na strku aj na krizovatke skratka vsade. Som s nou nadmieru spokojna. Odporucam. |
Apropo, ja mam tiez cca 165 a dociahnem aj z moto, ktore maju 85 cm vysoko sedlo...takze nielen o vyske to je,a le o dlzke noh. Ale tu mi to skor pride, ze baba nevladze udrzat vacsiu hmotnost, no aj to sa da natrenovat(samozrejme nie 250kg) spravnou koordinaciou, vyvazenostou, atd. Ale vzdy je pohodlnejsie mat moto, z ktorej dociahnem, aj v pripade hrbolov, a zaroven ju ukocirujem aj v naklone na mieste. Za jazdy je kazda lahka, len na mieste, krizovatkach, pri cuvani to uz je horsie. A ak neudrzi Stroma, neudrzi ani maleho Varana...Odporucam zacat trebars na tej CBFke, ved turistika ide aj na tom (vid clanky od pilgrima), naucit sa ju ovladat a postupne prejst na vacsiu. Nechapem, preco sa hned kazdy hrnie do min. 600, bude vacsi motorkar? |
keduska: mudro pises, ja som sa dnes vratil zo 4 dnoveho vyletu na Enfielde 350ccm. Spravil som cca 1200km, max rychlost 90km/h normanlne tak do 80, vacsionou ovela menej. Da sa, kto chce cestovat, tak pocestuje na barz akej motorke. |
myslim, ze najlepsie posluzi 500 (600) twin, ci uz gs 500, er-5, er-6, cb 500, atd. a prihrejem aj svoju polievocku - zephyr 550 |
250tka bude stačiť, na motorkovanie treba čas, nie topspeed |
Ak je slecna temperamentna a este naviac vychodniarka (... nepodpichujem, myslim to v dobrom slovazmysle!), tak pri mensej kubature ajtak hrozi po roku vymena moto za vacsi objem. |
Príď pozrieť aj s priateľkou |
..mali sme podobny problem minuly rok s priatelkou (58kg) ,hladal som pre nu motorkuna turistiku- nadejny adepti boli BMW F650gs , Pegaso 650 , Varadero 125 , Suzuki GS500F . Pegaso a F650 gs by boli super ale tazisko je troska vyssie-tympadom sa zdaju tazsie, male varadero by bolo super ale prilis pomale na bezpecne obiehanie kamionov na dialnici. Nakoniec sme vybrali Suzuki GS500F+turisticke plexi ,obmedzenu na 25kW- ma taky ''priatelsky'' motor . I s uskrtenym motorom a kuframi dala 145km/h, nieje to cisty turista ale s turistickym plexi je to v pohode. |
keduska , ak pri 165 cm dočiahneš z motorky , ktorá má sedadlo vo výške 85cm , tak buď má tá motorka totálne vyjeb.ný centrálny tlmič , alebo máš nohy ako hajzlový pavúk . |
Brazel: Upravené 1 krát. Naposledy upravil keduska (04.09.2011 8:39) |
Je rozdiel dočiahnúť na zem so špičkou nôh a je rozdiel dočiahnúť s celým chodidlom...Nie každý dokáže udržať 250kg a moto a viac na špičkách a tu je rozdiel v tom "dotiahnúť na zem ". Pred mojími očami sa kámošovi (174cm) síce po zastavení podarilo dočiahnúť na zem(špičkou),ale KTM 950 Adv. si následné ľahla...Obzvlášť na endure,kde málokedy zastavuješ na rovnom-ideálnom povrchu... |
Presne o tom som pisala...Ale vela sa da natrenovat. Na rovnych cestach to az taky problem nie je. Upravené 1 krát. Naposledy upravil keduska (04.09.2011 9:00) |
Chlapci dobre viete, že to nie je o dĺžke ale o hĺbke |
Keduska: mam o vyse 10cm vyskovych viac ako ty. Na R1200GS pri polohe sedadla 850mm na rovnej ploche dociahnem tak akurat celymi nohami na zem, ale ked chcem manipulovat s moto, tak idem do spiciek. Kamos je este vyssi a nedociahne ani ako ja. Samozrejme zalezi aj na tvare sedadla, ale co som sedel na Varadere, tak to nebol v tomto smere ziadny zazrak. Takisto podla videa, co si sem dala, nebudes ty zazrak prirody s nohami zacinajucimi pod pazuchami. |
ja som o africe twinke nasla ze ma vysku sedadla 865mm... a na zem dociahnem pomerne dobre...bocny stojan ma taky ze je dost nahnuta tak niekedy ju vyrovnam na viac krat..zavisi aj od povrchu o na ktorom stojim... ale ako na moju moto a bezne vozenie by to nebolo ono pretoze treba este tu rezervu nielen dociahnut na zem ale este sa aj dobre zapriet nohou aby sa dala potlacit alebo tak.... mal by sa na nej znizit tlmic tak potom mi hadam sadne lepsie.. a mam 170cm Upravené 1 krát. Naposledy upravil corvette (04.09.2011 10:15) |
Meton: zase niekto, kto necita...este raz: JA SI NA TAKU MOTO NETRUFAM, je to tazka svina. |
corvette: znizovanie tlmica na endurach nema zmysel. A to vravim z vlastnej skusenosti(teda ak myslis ten medzikus, nie volu tlmica). Nemam problem si priznat, ze sme kvoli mne skusali znizit Varana, ale potom chytal spodkom vsetko trosku vyssie na ceste. |
Keduska: zas niekto, kto necita, ved si napisala v podstate to, co aj ja... |
to neviem co presne....ale je mozne ze sa znizi... nehovorim ze az po zem....ved za skusenie znizenia sa nic neda |
Menton: uz nepi Ideme sa previezt, je pekne, berte si priklad |
corvette:no, ten medzikus nieco stoji( a nam v garazi a je to aj kus roboty namontovat, ale nastavenie vole nie. Ved skus, uvidis. |
Ani jedno z nich nie je sice enduro, no ja hovorim ze Honda CBF 250 alebo Suzuki GS 500. |
Ja som pred rokom riesla velmi podobnu dilemu...s cerstvym vodicakom odsoferovat BMW R1200 GS nebol problem, problemom bolo skor ju udrzat zvisle pri zastaveni s mojou vyskou (170cm) a nohami ledva sa spickami dotykajucimi zeme. Ved som ju tak aj par krat "polozila" Preto padol moj vyber na male GS-o ( BMW F 650 GS Twin so znizenym sedlom) - na nom dam nohu pekne celym chodidlom na zem. Vaha hlavne pri zdvihani zo zeme je sice citit ale manevrovatelnost je v pohode. |
Nechapem, co mate s tou vyskou. Mam sice az 175cm ale este som na vysokej moto nesedel. A to som sa svojho casu venoval aj hobby motokrosu a enduru. Vyskusal som skoro vsetky crossove, endurove a cestovno endurove moto. A to som z vela moto pri mojej vyske nedosiahol oboma nohami na zem. A na ziadnej som nemal problem s vyskou, na niektorych akurat s hmotnostou a to nemusela byt ani vysoka a bolo to na figu! Ved ak idem na moto tak nohy mam na stupackach a vyska nehra rolu. Ak stojim, tak stojim len s jednou nohou na zemi (ked je vysoka moto tak vysadnem z moto na jednu stranu - sedim na stehne) a vyska nehra rolu. A ked manevrujem s moto tak zosadnem a vyska nehra rolu, akurat hmotnost. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cota (04.09.2011 21:05) |
BMW F 650 GS twin.....dvojval, lepsi priebeh motora na cestovanie..zalezi, ako daleko s tym chcete spolu jazdit.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dzefe (04.09.2011 21:20) |
dzefe,akurat ze ten dvojval je pomerne nova a tym padom dost draha motorka a na ucenie by ten jednobuch bol viac ako dost(si myslim). |
RadoR6...tu masinku uz vies zohnat aj starsi rocnik...a pri pomere jednvalca 650 GS a dvojvalca 650 GS stoji za zamyslenie, ci kupvat lacne veci, ked clovek nie je az tak bohaty... ..teda aspon podla mna Upravené 1 krát. Naposledy upravil dzefe (04.09.2011 21:28) |
vestar, ak sa tvoja prieteľka volá Gaston Rahier, kľudne jej kúp hocičo |
Mam 195cm + 110kg, sila mi zatial nechyba. Zastavil som na V-Strome na okraji cesty nevsiimol som si malu priehlbinu a mal som co robit aby som ho udrzal. Pri balansovani som ho dvakrat "videl na zemi" a az na tretii naslap som to ustal. |
Dakujem vsetkym, dnes mam zapis v skole, po zapise pridem s priatelkou, aurcite vam rada poodpisuje svoje nazory, myslienky, atd... |
Ja mam 50kg a 154 cm, chcela som povodne Horneta alebo XJ6 - to bolo ked som bola ladvinka , neskor Hondu VTR250 - idealna a navyse krasna a dociahnem ALE odmietala som dat tolke prachy za 250tku, preto som skoncila pri jazdenke 125tke a nelutujem ani sekundu. perfektna skola a milujem tu motorku je lahka, obratna a uz sme spolu tento rok zvladli aj kriticke chvile...verte ze ked som isla kupovat motorku pozerala som po niecom vacsom a silnejsom - idealna 600vka, myslela som si, aby som mohla jazdit aj s vacsimi kubaturami a nezdrzovala svojho spolocnika CB900 vku Upravené 1 krát. Naposledy upravil VeVe27 (05.09.2011 9:02) |
kup jej gainer a cizmy s vysokymi opatkami. na cestovne enduro zabudnite |
Bonz-foto kedusky, dotiahne (mr-stretko) |
A čo takto vyskúšať Suzuki Freewind 650, je to celkom ľahká moto a dobre ovládatelná - môžno by nebolo špatné ju trochu znížiť, ale kamarátky čo ju majú si nesťažujú - len chvália |
...priklanam sa k nazorom na bmw f 650 gs ps.moja baba si prvu moto kupila banditku 600 ktora vazi cez 220 kg a jazdi v pohode(pri manevrovani na mieste radsej pomaham ,nikdy nemala ziadnu moto a pritom ma 60 a 170 |
... kua poznám chlapa, ktorý si vyberá priateľky podľa motorky... ak nedosiahne nohami na zem - nemôže byť "priateľka". |
papi: papirazzi Sadla mi ako rit na serbel(aj ked tie stupacky mohli dat viac dozadu) A ten "druhy vyfuk" bol genialny, perfektna motorecka, ved Efka mi snad porozprava. A ano, Jany predvadza ako dociahne, ale teraz Ma iba znizene sedlo. |
vestar - určite maximálne 250-500ccm, viac by som nešiel, je to už váha, a čo zmôže tých "biednych" 50 +- kg oproti 150-200kg ... 125ka ju naučí, a ak sa bude pýtať vyššie, tak jednoducho presedlá |
No, tak ja uz som sa rozhodla - co skusim, a bude mi to sediet, a nepadnem na tom hned na parkovisku, a budem na to mat financie, beriem :D dakujem vam vsetkym za dobre mienene rady |
Autoskolu budes robit pravdepodobne na cbf 600s, tak si vyskusas, uvidis;] |
Uz jej schvalili ucet, snad napise sama..prvu jazdu by mohla mat koncom tyzdna, popripade zaciatkom buduceho. Na nasom mensom vylete mal kamarat pozicanu, to sedlo bolo na mna hodne nizke (asi najnizsia poloha?) takze by to pre nu teoreticne nemuselo byt zle. Kazdopadne odkazem, nech tu napise svoje dojmy;] |
btw: Upravené 1 krát. Naposledy upravil slave (12.09.2011 9:41) |
zahri |
bezdoo, ukradol si mi to z jazyka teda, z prstov :D jasne, ze ak je nieco pre mna privelke a pritazke, nebudem si tym zneprijemnovat dojmy z jazdy na moto. na moju prvu motojazdu som zvedava, tesim sa, a dam vam vediet, ako mi to slo. ;) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 30419 | Včera: 194236