Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

linearne a krokove motory - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiulinearne a krokove motory - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
07.07.2011 10:57

linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

Najde sa niekto kto vie poradit ohladom linearneho alebo krokoveho motora. Rad by som s tym poriesil radenie rychlosti na moto popripade ine mozne riesenie. Dik


07.07.2011 11:39

Re: linearne a krokove motory

feodorko
 Turista 

Ikona

neviem si docela presne predstavit ako to chces riesit radenie elektromotorom. Mas nejaku predstavu?
ak chces poloautomato kup VFR 1200


07.07.2011 11:54

Re: linearne a krokove motory

Morph
 Kávičkár 

Ikona

alebo Aprilia Mana automat....


07.07.2011 12:04

Re: linearne a krokove motory

egres2
 Bahniak 

Ikona

Obráť na na firmu ,ktorá upravuje vozidlá pre invalidov


07.07.2011 12:22

Re: linearne a krokove motory

myso87
 Turista 

Ikona

urcite pouzi lienarny alebo servo. V atomatickych prevodovkach sa na ovaldanie tych planetovych prevodov pouzivaju linerane. Ale aj tak si celkom neviem predstavit ako chces riesit spojku a rozjazdy a cim to chces riadit a na zaklade coho. Zatazenia? Otacok? Njalepsie by bolo riadit to cez Fuzzy.

Snimal by si aktualnu rychlost, aktualne zrychlenie, otacky, polohu skrtiacej klapky(ako poziadavku na akceleraciu) a z tabulky (rule base) vybrat potrebny prevodovy stupen.

Ked to budes robit, urcite o tom napis clanok
Ta firma, co upravuje vozidla je fan napad.


07.07.2011 17:30

Re: linearne a krokove motory

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vyhladajte si článok o chalanovi z Austrálie(slovák) po ťažkom úraze jazdí so vzduchovými piestikmi ovládanou(spojka+rýchlosti) Busou. Je tam aj video ako to funguje. podobne by to išlo aj s lin.motorom, len asi nie automaticky,musel by to ovládať tlačítkami. Som zvedavý ako to vyriešiš. Ja som hladal lin. motor na vysúvanie hl. stojanu, nenašiel som nič.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tonyy (07.07.2011 17:30)


07.07.2011 18:13

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

U mna je problem iba s radenim rychlosti ponevadz nemam lavu nohu. Takze spojka a veci s tym spojene nerieste. Sice mam chalana co by mi vedel prehodit radenie na lavu nohu, ale malo by to ist aj inac. Osobne som kedysi videl R1 dovezenu z USA, (zrejme mal ten dotycny ten isty problem) a bolo to poriesene cez elektropneumaticky ventil. Malo to len tu nevyhodu, ze trebalo menit flasticky so stlacenym vzduchom. Radenie rychlosti cez trojpolohovy prepinac. Ten by som aj ja riesil a kvazi to maju aj poloautomaty takto. Osobne si to predstavujem takto: Kvaltpaka by sa pootocila o 90 stupnov smerom nahor a nasledne skratila na pozadovanu dlzku ktora by sa prisposobilo linearnemu motoru. Zabudol som nieco? Môj problem je, ze som jakziv nevidel linearny motor nazivo a neviem si predstavit velkost a ake ma naroky na prud aby to pohlo s pakou. To je asi ten jediny môj problem.


07.07.2011 18:34

Re: linearne a krokove motory

KolaceK
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

zdar
mas aj vybratu moto na ktoru by to islo?? lebo ak by si pouzil krokový servomotor priamo na kulisu radenia(ak je dost miesta) tak by si mohol vyhodit komplet radiaci mechanizmus a mal by si to najpriamejsou cestou. napriklad na suzuki bandit (a spol.)motoroch by sa to dalo v mieste čidla neutralu.


07.07.2011 18:48

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

Kazdopadne budem riesit fireblada popripade GSX-R litra alebo 750. (Chalani aj ja som darca krvi ako si to davate k niku?) Linearny motor sa mi vidi byt naj riesenie len potrebujem onom vediet viac info. Elektriku co sa tyka koncakoch tlacidiel a navrhnutia plosaka mi spravia chalani v KE. Ja potrebujem spravit mechaniku. Neviem si to predstavit s krokovym motorom. Skus sa rozpisat KolaceK ako to vidis ty.


07.07.2011 19:12

Re: linearne a krokove motory

KolaceK
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Suzuki&T=GSF%20BANDIT%...

položka č 5 je radiaca kulisa a na tú priamo by sa dal primontovat krokový servo motor z vonka
[img]imageshack.us/photo/my-images/715/suzukigsx120070848.jp...
[/img]
priamo na vyznacené miesto.

zvysok pôvodneho radenia odmontujes okrem aretacie

so servomotorom ti ale neporadim žial

Upravené 2 krát. Naposledy upravil KolaceK (07.07.2011 19:18)


07.07.2011 19:19

Re: linearne a krokove motory

KolaceK
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

imageshack mi neda direct link bez registracie takze sorry za obrazky


07.07.2011 20:06

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

Vie mi niekto povedat aku silu treba vyvinut na pootocenie riadiacej kulisi u litrovych supersportoch? Tym myslim nie na konci kvaltpaky ale priamo v osi kulisi


07.07.2011 20:14

Re: linearne a krokove motory

uvvm
 Kávičkár 

nestacil by mechanicky prevod lankom.. namiesto toho komplikovaneho onee..


07.07.2011 20:19

Re: linearne a krokove motory

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Jo, take nieco existuje, radenie rychlosti lavym heftom, pravym pridavas, lavym radis rychlosti. Ma to tak eNeM na jeho blatostroji, ako moznost, ked na ten rakusky zazrak nasadi lyze a vyrazi do snehu, teda pokial sa mu pri tom neroztrhne retaz :-) Je to riesene lankom v bowdene, ak si to spravne pamatam. Len to bude na SS asi pomale a teda nevhodne...

Aha, teraz ma napadlo, ze ta motorka ma asi poloautomaticku spojku, bez toho by to islo len tazko, takze asi nic... :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (07.07.2011 20:24)


07.07.2011 20:30

Re: linearne a krokove motory

KolaceK
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

mno na cb mi treba cca 5kg na pake aby som na mieste zaradil čo hrubým odhadom z dlzky paky a z dlzok radiaceho mechanizmu meraných z foto v servisnom manuáli mi vyslo cca 1,5 Nm na kulise


07.07.2011 20:37

Re: linearne a krokove motory

KolaceK
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

www.enika.cz/download/pdf_katalogy_uvod/Krokove_motory_...

vyplul google na prvej strane

takze najhorsie bude len zohnat cloveka ktory ti spravi ECU na to najlepsie skombinovat ho s ukazovatelom zaradenej rychlosti kedze to bude uz len plus display, ECU musi vediet co ma zaradene aby nehodilo O 6 na 1 a opacne


07.07.2011 20:43

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

Pozri obrázok

chalani mate niekto motohouse 4/2007 vraj tam nieco je take za 5 tisic cekych. A vraj nieco take ako je na obrazku ma aj Yamaha FJR 1300

a ja by som ten vrch riesil linearnym motorom. su rychle a presne.

ale tod este otazka, vedel by som to poriesit aj elektromagnetickym ventilom?

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Snehy (07.07.2011 20:54)


07.07.2011 21:20

Re: linearne a krokove motory

KptWinters
 Motarďák 

Ikona

Samotny elektromagneticky ventil ti nepomoze, ked tak na ovladanie pneumatickeho ,alebo hydraulickeho valca. Raz som pomahal chlapcovi s pouzitim pneumatiky ovladat radenie na motokare, ale tam sme pouzily ventily ovladane vzduchom.Nevyhoda dostatocna zasoba stlaceneho vzduchu.Fungovalo to bez problemov.


07.07.2011 21:24

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

zrejme mam riesenie

Lineárny pohon Copac DLP

Dvojčinný valec s piestnou tyčou, sila 2 800 ... 47 500 N, rozhranie NAMUR pre elektromagnetické cievky/nadstavby koncového snímača podľa VDI/VDE 3845, montážne rozhranie podľa DIN 3358 a ISO 5210.

Pozri obrázok


07.07.2011 21:46

Re: linearne a krokove motory

KptWinters
 Motarďák 

Ikona

Moze byt, ale budes potrebovat dostatocnu zasobu stlaceneho vzduchu. A pozeral si ze to riadenie potrebuje 24V napajanie?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil KptWinters (07.07.2011 21:51)


07.07.2011 21:51

Re: linearne a krokove motory

HD1200
 Turista 

Ikona

A taká ta cievka čo zasúva pastorok zo štartéra na aute. Dať dve oproti sebe. Je to jednoduché riešenie, ale malo by to fungovať. A lacné >:-)


07.07.2011 21:56

Re: linearne a krokove motory

KolaceK
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

snehy mensi motor nenajdes sak na paku ti staci do 200-250 N


07.07.2011 22:02

Re: linearne a krokove motory

KptWinters
 Motarďák 

Ikona

Ta ti nepomoze. Samotna cievka len otvara, alebo zatvara kanaly vo ventile. A ventil potrebujes 2x 2/1 alebo jeden 5/3cestny ventil.
Video: www.youtube.com/watch?v=54ypTJA8HDc cast na lavo je cievka, cast vpravo ventil. jednoducho povedane cievka ovlada ventil a ventil ovlada valec

Upravené 2 krát. Naposledy upravil KptWinters (07.07.2011 22:14)


07.07.2011 22:03

Re: linearne a krokove motory

egres2
 Bahniak 

Ikona

Niečo ti zajtra v práci pozriem. Robíme ovládanie klapiek elektrickým otočným pohonom.


07.07.2011 22:17

Re: linearne a krokove motory

samko1
 Jogurťák 

Ikona

najdi si temu: ,,Pozdrav z Australie, novy user na motoride !''

Ivan je velky pohodak a rad ti pomoze. Cely system radenia si robil sam. Momentalne ho ma na CBR 1000 RR.


07.07.2011 22:18

Re: linearne a krokove motory

SSuminko
 Turista 

mna napadla taka vec ako su servo motorceky v centralnom zamykani.. By si sa cudoval aku ma silu,dokonca som videl niekde na e-shope aj serva na zatazene mechanizmy,verim tomu ze by to stacilo. napajanie 12V netreba ziadny plosak,iba mechanicka robota


07.07.2011 23:06

Re: linearne a krokove motory

P3rv0
 Kávičkár 

Pokial dobre viem, na linearny motor potrebujes magnety po ktorych ti bude chodit potrebujes tam dodrzat nejaku presnu vzialenost a n a to ti bude treba nejake vodiace listy... Pneumaticky valec je ti na nic pretoze potrebujes pneumaticky ventil, ktroy bude ovladany elektromagnetom, na to potrebujes nejake tlacitko kedy ti to zopne a dalsia vec je vzduch.... asi naj riesenie ako pisal SSuminko napojit na tiahlo nejaky motorcek z centralu a mas po probleme...


07.07.2011 23:35

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

samko1
dakujem ti. to je asi to co som cely cas hladal. uz som mu napisal, uvidim, co bude.

riesite vzduch? ja mam napad ako poriesit dostatok vzduchu. Pozri obrázok

:-D :-D :-D


08.07.2011 11:20

Re: linearne a krokove motory

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Napis mu radsej na mail. Na motoride velmi casto nechodi. Ak sa ti nepodari spojit sa s nim, daj vediet a ak bude Ivan suhlasit, dam ti jeho cislo. Momentalne sa zdrziava v strednej Europe, resp. na Slovensku.

Dam mu vediet, ze potrebujes pomoc, nech sa prihlasi na motoride.


08.07.2011 12:23

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

Este pripada do uvahy elektrohydraulicke radenie, kde mediom je stlaceny olej a nie vzduch.


08.07.2011 12:55

Re: linearne a krokove motory

SSuminko
 Turista 

len mi vysvetli jednu vec,neodradzam ta od nicoho.
Preco si vyberas tazssiu cestu ked je aj jednoduchsie riesene?


08.07.2011 13:21

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

OK neviem co je tazsia vec, ale na motorceky pripevnene priamo ku kulise ale vôbec motorceky ako take, treba veeelmi rychlo zabudnut. nedokazu sa vratit do nulovej polohy a elektrika je alfaou a omegou v tomto pripade. po druhe su velky zraci prudu. Od 8 A nahor a objemnost a hmotnost ani nehovorim. Konzultoval som to uz s firmamy. Visiet mi ostava este linearny pohon, maju sa mi ozvat. Takze zhrnutie:

Dragstery pouzivaju elektropneu na radenie hore + quick shifter
Amatersky zavodny hendikepovany jazdci pouzivaju elektropneu radenie


08.07.2011 14:09

Re: linearne a krokove motory

kavis
 Čoprák 

Ikona

Neviem to nájsť ale na EBAY som videl elektromagnet ktorý sa vkladal namiesto spojovacej tyčky od páčky na radenie k páčke na prevodovke a prichytávalo sa to o primár skriňu a na rajdách si radil tlačítkami hore a dolu a bolo to funkčné aj na normálne radenie a ešte aby som nezabudol bolo to na moto akú mám ja.


08.07.2011 14:10

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

Chalani pozna niekto americku firmu mpsracing. zrejme tuna by bolo riesenie premna. Otazka je ci by mi to vedelo poriesit aj radenie smerom nadol


08.07.2011 14:18

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

a co toto? skuste sa k tomu vynadrit ;-)

www.pingelonline.com/eshifter.htm

a toto si musite pozriet

www.pingelcnc.com/pingelonline/video_gsxr750.htm

kavis vdaka velka vdaka [dobre]

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Snehy (08.07.2011 14:25)


08.07.2011 14:54

Re: linearne a krokove motory

kavis
 Čoprák 

Ikona

aha jak si dal sem tie adresy tak toto je to čo som videl na EBAY cgi.ebay.com/ebaymotors/pingel-electric-easy-shift-kit-...


08.07.2011 15:20

Re: linearne a krokove motory

egres2
 Bahniak 

Ikona

www.meraniearegulacia.sk
Sú aj na 10 až 24V
www.festo.sk - pozri minisuport SLTE 24VDC je aj polohovateľný


08.07.2011 17:35

Re: linearne a krokove motory

sahib
 Geriatrik 

Ikona


nechcem Ta odhovarat od robenia cohosi na kolene doma ale spolahlive to nebude.
Ked si zmeras kolko sa Ti bude prekryvat drahy paky pri radeni, tak zistis ze cista mechanika to nebude prave kvoli rozpoznaniu radenia hore alebo dolu. A elektroniku skladat k comusi samo domo - noooo neodhovaram ale aby si sa nespalil.
Ten pingel som videl na zivo - funkcne ale nie esteticke.
Nerozmyslal si skor nad DN-1? Tovarenske a bez starosti, ABS,kardan......


08.07.2011 20:05

Re: linearne a krokove motory

Snehy
 Jogurťák 

Ikona

Nie je co dalej riesit, naco vymyslat vymyslene. Pingel si objednam a mam vystarano. Dakujem vsetkym za prispevky.

PS: neriesili sme tu krasu ale funkcnost a kazdy ma svoje srdcovky. U mna su to supersporty. Este raz zucastnenym dakujem



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 65973 | Včera: 147904