Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Vytacanie - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVytacanie - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
01.07.2011 18:11

Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

Zdravim, mam malu CBR 125. Do teraz som ju tocil max 10 000 otacok, avsak vcera som to vyskusal na 12 000, a ide to celkom lepsie. Lenze on 11 000 ide uz cervene pole...teda mozem s takym vytacanim do 12 000 poskodit motor ?


01.07.2011 18:25

Re: Vytacanie

jarqo9201
 Turista 

nizsie rychlosti do takych vysokych rychlosti az nedavaj, skôr 4, 5, 6... ale ani to by si nemusel. Poskodit by si nemal nic lebo tam mas obnedzovac ale zase znizujes zivostnost motora :-}


01.07.2011 18:25

Re: Vytacanie

patrik411
 Turista 

Samozrejme ,že ten motor tým trpý.Ale to je daň za to ,že máš vysokootáčkový motor,ked chceš výkon musíš ho vytáčať a všetko sa vnútri viac opotrebúva.Ale kým to posunieš niekomu dalšiemu tak to vydrží.


01.07.2011 18:27

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Dejvo - kľudne ! Veď ten motor pri 12 000x len plače od bolesti [dobre] Prečo je to pole asi červené... [zle]


01.07.2011 18:32

Re: Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

No ano myslel som vytacanie od tej 4 ;), teda chlapi, ked to vytocim po tu 12 000, tak na 5ke potom uz nemam problem ist 130... a ked som to tocil do 10 000, tak sa to len kotulalo a troska zvysovalo a len tak tak 130.... :/ motorka ma nabehane 34 000 km


01.07.2011 19:37

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

daj menší primár, určite to tvoj "problém" vyrieši :-))) [dobre]


01.07.2011 23:09

Re: Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

ale mozno v kopcoch budem zaostavat :D


01.07.2011 23:19

Re: Vytacanie

Lako
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Mas 17,mas 125-ku moto,tak len kruuut a vytaaaacaj.Na to je.Cim skor ju odkuris,tym skor si kupis novu motorku.Vacsiu,lepsiuuu :-) ;-)
Ja vravim toc :D


01.07.2011 23:24

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Dejvo - uvažuj, ak máš 6ku ktorú motor nedokáže dostatočne rozgúľať, tak jediné čo ti pomôže je zvýšenie výkonu, alebo lepšie sprevodovanie.

Pri zvýšení výkonu by tá moto šla trepnem 150 km/h čo je samozrejme finančne náročné a tuning na CBRku nieje určite lacný, takže toto skôr nie ako áno.

Pri výmene primárneho ozubeného kolesa nepôjdeš síce tak rýchlo ako keby si spravil nejaký tuning, ale pôjdeš rýchlejšie ako na originálnom primárnom koliesku. Čiže rýchlosť bude vyššia ako tých tachometrových 110 km/h a budeš lepší aj v kopcoch. Tzn. že budeš mať lepšie sprevodovaný motor, ale to sa vykompenzuje tou 6tou rýchlosťou. :-)

Uvažuj, primár nieje drahý, a dá sa aj vysústružiť, len potom by trebalo aj kratšiu reťaz :-)


01.07.2011 23:31

Re: Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

komplet kit som menil cca pred 10 000 km :-), sekundar a primar ma vyslo 35 euro a retaz nieco cez 70. Ta cbr mi potiahne okolo tych 130 obcas mi da 140 na nejakej rovinke s vetrom v chrbte :D. Tu retaz neni problem skratit, i tak uz ma nieco za sebou....


01.07.2011 23:40

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Tak ale to si kupoval originál, keby kúpiš menší primár alebo si ho dáš vyrobiť, určite by sa dalo hovoriť o vyššej maximálke ... aspoň o zápár 10-15 km/h

ktovie, treba skúsiť, keď si ho dáš len vyrobiť, tak sa ti nič nestane, odskúšaš, keď to nebude dobre, tak sa možno zíde inokedy, keď pôjdeš na nejakú dlhšiu trasu s nákladom :-)))


02.07.2011 14:06

Re: Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

Vyrobit ? Kde sa to dava a co by ma to potom vyslo ? ;)


02.07.2011 15:15

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

ak máš známeho niekde vo fabrike alebo nejakého súkromníka, CNC stroje a tak ..


02.07.2011 16:31

Re: Vytacanie

feodorko
 Turista 

Ikona

Dejvo - Primarne kolecko ti ziadny sustruznik ami CNC frezar neviroby doma na kolene a ked vyroby bude ta stat viac ako cela ertazova sada.
Ked budes chciet menit tak sa popitaj v obchode na kolecko k danemu typu retaze!!!


02.07.2011 16:34

Re: Vytacanie

taaat
 Ľadvinka 

Trojan ty máš z toho nejaké vánoce :-@


02.07.2011 16:36

Re: Vytacanie

doodeec
 Skútrista 

Ikona

zvysis sice maximalku, ale znizis krutak prenasany na koleso... porozmyslaj co sa ti na 14konovej motorke viac oplati, ci maximalka o neskutocnych 5-10km/h viac, alebo lepsia akceleracia


02.07.2011 19:41

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

taaat - pouč ma, ale najskôr si prečítaj toto :

Jeho CBRka ( a ako každá ) máš 6 rýchlostí, pri dosiahnutí maximálnej rýchlosti na 5tom pr. stupni sa nachádza ručička rýchlomeru niekde pri 110km/h, zaradíš 6tku, motorka si udržuje alebo v prípade lahšieho jazdca mierne zvyšuje rýchlosť, maximálne na 120-125km/h, ak chceš využiť potenciálu 6teho prevodového stupňa, musíš zmenšiť primárne koliesko alebo zvýšiť výkon motora.


02.07.2011 20:08

Re: Vytacanie

Nicollo
 Turista 

Ikona

a to 130 ti nestaci?ce odfukne s takym lahkym strojom z dialnice nevymyslaj a jazdi aby si sa dakde dostal a ne do hrobu [zle]


02.07.2011 20:57

Re: Vytacanie

valach
 Turista 

Ikona

Dejvo,

nevytáčaj, jazdi, zdokonaluj sa a vyčkaj času... A ani nevieš ako a príde doba, keď už budeš môcť mať motorku čo ide 130 na jednotke >:-) ;-)


02.07.2011 21:03

Re: Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

no dakujem chalani :D, no chcem s nej ale dostat co najvacsi vykon, od vcera ju davam az do obmedzovaca, na 4ke idem 120 km/h, hodim 5ku a idem 130 km/h, a ked s adobre postasti (ja mam len 60 kg) tak idem aj 140 ale to zriedka :D


02.07.2011 21:06

Re: Vytacanie

valach
 Turista 

Ikona

doodeec: trojan má pravdu. Tiež som na to najprv kukal, že menší primár zvýši maximálku... :-~ ;-)

Menší primár v skutočnosti totiž zlepší akceleráciu, ale ak teraz motor "neutiahne" 6. prevod, ktorý je tým pádom v podstate nevyužiteľný, tak zmenšením kolečka sa "uľahčí" motoru a ten potom dokáže potiahnuť aj 6.prevod a tým pádom možno dosiahnuť vyššiu rýchlosť...

Predstavte si bicykel. Kedy sa vám šľape ľahšie a kedy sa dá ísť rýchlejšie? A čo v kopci? Keď nedokážete "vytočiť" posledný prevod... ;-)


02.07.2011 21:14

Re: Vytacanie

OurHate
 Kávičkár 

Ikona

dejvo : móžeš byt rád že nemáš obmedzovač pri 10500 :-D to by si tú tvoju vysnívanu dvestovicu nedal na tej 125-ke ani za ... vyser sa na to je to 125 na tom neurbíš nič , alebo sa ti chalani vysmievajú za to že si pomalý ???

edit. nerozmyšlal si nad 170cc kitom ??? :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil OurHate (02.07.2011 21:18)


02.07.2011 22:55

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

valach - veď je to v podstate vymyslené perpetum mobile, lebo ak zmeníš ten primár tak v podstate vyriešiš problém s na hovby sprevodovaným motorom, čiže zvýšiš kruťák a aj maximálku :-) [dobre] To je podľa mňa fajn, a to stačí vymeniť len primár :-) hračka :-)

Ja som génius :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Trojan (02.07.2011 22:56)


02.07.2011 23:47

Re: Vytacanie

kludne vytacaj .. motor to zvladne .. nemenil by som prevod na takej malej motorke resp. malo ..

ja som na Jawe menil v predu z 15 na 17 zub. no a pri zrychleni z miesta som mierne stracal az po cca polku tretieho stupna a potom uz som zacinal mat vyhodu .. prida to na maximalke ale nemas krutiaci moment = silu .. fukne vietor a rychlost ti klesne a poriadne .. cize nemenil by som .. 130tka ti staci az az .. tes sa kym mas len 125ku na tom sa vies vysantit aj pri 100vke .. :-)


02.07.2011 23:55

Re: Vytacanie

Devildriver
 Čoprák 

Ikona

keď sme pri tom, vysvetlite mi môj prípad. Mám Hondu CBF 250, vymenil som zadnú pneu, nová ma vyšší profil. Motorke klesli otáčky, teda napr. pri 90tke mám 6000 otáčok a predtým som mal 6500. Čo sa zmenilo k horšiemu a čo k lepšiemu po logickej stránke? Lebo mne sa vidí, že mám horší odpich, ale zato o 500 otáčok motor menej točí, takže ho toľko netrápim a "šetrím" palivo" :-)


03.07.2011 0:55

Re: Vytacanie

teoreticky cim vacsi prevod tym mensi krutiaci .. ale nemyslim si ze by si mal citit rozdiel .. i ked 10%otacok je velky rozdiel ..


03.07.2011 8:08

Re: Vytacanie

charlly
 Kávičkár 

Ikona

Len tak ďalej. Vytáčaj a preháňaj, potom tu budeš plakať, že Ti niečo v motore ťuká a klepe. A my Ti napíšeme, že kľuka a ty si to hodíš. Toč ju normálne do povolených otáčok a nevymýšľaj chobotiny. Výrobca tam to červené pole dal nie zo srandy, ale preto, že mal na to dôvod.


03.07.2011 9:19

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

kweni - tu nebola vôbec debata o zmene prevodu napr. z 15 na 17z, chalan má "problém" že mu nedokáže motorka roztočiť nevyužitelnú 6tku, takže logicky pomôže menšie primárne prevodové ozubenie, ja sa do teba nechcem za každú cenu navážať, ani si z teba robiť srandu, ale kolko si vážil keď si mal tú JAWU ? ;-)


03.07.2011 9:29

Re: Vytacanie

charlly [dobre]
dejvo preco to chudiatko trapis?
sice ak ti je jedno ze ti vydychne motor po par tisic a ty moto hodis do smetiaka, tak kludne dalej. neviem, no, ja som iny, ale ja by som sa skor ucil davat moto do naklonov, po stupacky, nez ist v priamej linii co najrychlejsie.


03.07.2011 9:39

Re: Vytacanie

valach
 Turista 

Ikona

devildriver - mal by si mať horší odpich.

inak možno dejvova moto bude mať maximálku tú istú, ale dosiahne ju rýchlejšie. Len ma prekvapuje, "kdepak asi udelali soudruzi z JAPANu chybu" ? :-D prečo je 6.predvod v podstate na nič? ale bo tam niekto už predtým "tuningoval" to kolečko - dal väčšie, aby to išlo rýchlejšie...?

a možno treba brať do úvahy aj fakt, že hmotnosť 17 ročného Slováčiska z Oravy (napr.) je možno dvojnásobná ako hmotnosť jeho rovesníka z Japonska! :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil valach (03.07.2011 9:49)


03.07.2011 9:45

Re: Vytacanie

valach
 Turista 

Ikona

Dejvo - koľko máš vlastne zubov na kite?

mal by si mať 15/42 a 124 článkovú reťaz. máš?


03.07.2011 10:02

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

devildriver - mal by si mať horší štart, ale vyššiu maximálku, neviem či ušetríš badatelne, ale ušetríš :-)))

valach - ktovie kde "udelali soudruzi z východu chybu" :-) pokial má takýto "problém" každá malá CBRka, tak je zmena primáru na vyšší prevod na mieste [dobre]

Ak má originál 15z primár, tak postačí 13-14z :-) už nižšie by som nešiel, to by bola crosska :-))) :-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Trojan (03.07.2011 10:05)


03.07.2011 10:52

Re: Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

kilix - tak aj to robim ale po rovinke, ktora moze mat mozno 4 km mi je radost ist co najrychlejsie >:-)
valach - ano mam to original tolko zubov aj taku retaz :-), zatial som retaz neskracoval :-D
charlly - pre to som zalozil tuto temu, aby som vedel, co sa mi moze stat ;)
kweni - uz 2 dni ju tocim a tocim, dufam ze mi teda ten motor "nestroskota":D


03.07.2011 12:29

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Dejvo - červené je červené, značí stop, ak sa dostaneš na červené pole, radíš kvalt smerom hore, bezpodmienečne, motor ti skôr či neskôr zakašle a už ho točiť nebudeš, skús, človek sa učí na vlastných chybách.

Mimochodom, ak chceš svižnú jazdu a využitelnú 6tku, tak tam daj to 14 alebo 13 zubové primárne koliesko.


03.07.2011 12:49

Re: Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

Trojan - odkial to mozem teda kupit ? nechcem dat za tu sadu zbytocne 50 euri a pojde to este horsie :-)


05.07.2011 21:54

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

dejvo - neviem, musíš si buď zohnať ozubenie rovnakých parametrov a 14zubové, zároveň ho prerobiť na tvoj "závit" a ideš ... alebo pohľadaj tu [www.partsdepot.cz ] :-)


05.07.2011 23:12

Re: Vytacanie

teplak
 Edvenčr 

Ikona

ked si v situacii, ze rozmrdas si motor a rodicia zacvakaju tak kludne toooc a tooc kolko len masina unesie... ked si na vsetko zarabas sam a je ti luto kazdej koruny , ktoru vrazis do moto vlastnou blbostou tak si to rozmysli... inak rozetu alebo vyvodove skus pozriet tu: honda.motoretezy.cz/cz/search/t1225/rozsirene-vyhledava...=10692¶ms[]=15001 ]
ja som mal niekedy 50zubovu rozetu. moto sla viac do otacok, vyssi krutak ale pri vyssej rychlosti bola uz vytocena. potom som to dal na 45 podla originalu a bolo to take nieco medzi. kompromis


06.07.2011 7:21

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

teplak - o ten kompromis sa pokúšame, len baštrngujeme s primárnym kolesom nie sekundárnym :-) inak dobrá stránka [dobre]

dejvo - www.motoretezy.cz/cz/e-shop/472380/c9367-retezova-kola... (Požadavek jiného počtu zubů předního řetězového kolečka případně uveďte do poznámky při objednávce.) Takže ak budeš náhodou objednávať, tak vieš čo máš spraviť. Navyše stojí len čosi okolo 5€ + poštovné počítam do 4-5€. Nebude to drahý špás, len neviem aké bude treba, či 13 alebo 14zubové. :-)


06.07.2011 11:15

Re: Vytacanie

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

jeeezis chlapci. do zakladnej skoly s vami. na BICYKLE!!! :-D :-D sa cudujete jako kurence soplu.. a vyrabat vyvod sekundara? mna na MT vyslo kolecko 14 euro, co uz tam chces usetrit? 50 korun? :-D :-D

hod tam mensi sekundar, mensie kolecko dopredu, alebo vacsie dozadu. neusetris na palive pri pianko jazde, ale odpich bude lepsi. zazraky na maximalke necakaj. ked ta ta 125-tka nepotlaci na 10500 otackach, tak nepotlaci ani pri 12000 otackach. resp odpor vetra pri cca 140 km/h je na ten motor prilis, jedno ake otacky :-* jednym zubom hore/dole zazraky aj tak nespravis :-}


06.07.2011 11:39

Re: Vytacanie

teplak
 Edvenčr 

Ikona

ved prave to som sa mu snazil napisat,ale asi neviem jaksik vysvetlovat.... das vacsiu rozetu dozadu, moto pojde viac do otacok, zrychlenie bude lepsie, ale zas sa ti znizi maximalka.... das dozadu mensiu rozetu , maximalka bude vacsie, ale dlhsie sa k nej budes dopracovavat. a ked nebodaj pojdes proti vetru tak ziadny tah... nevymyslaj, taketo veci sa robia na stunt alebo na enduro ci cross , ked potrebujes lepsi zatah odspodu do kopca alebo na zadne. vyser na to, setri prachy a kup si potom novu moto. z hovna bic neupleties. nesil to


06.07.2011 12:10

Re: Vytacanie

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

teplak - podla mna ani ani. maximalka mu hore nepojde. ked vytoci 5. do cerveneho a 6 prevodovy sa uz na 150 nezmoze, tak to nebude tak ani ked da mensie kolecko dozadu. ten rozdiel bude podla mna zanedbatelny. ale vyuzije vacsie spektrum otacok na 6. stupni, zase mu stupne spotreba, ktoru by som ale pri "osminke" neriesil. ci to bude 3.2 alebo 3.25 litra na 100 km nikoho nezabije :-)

ja som toto spravil na djuukovi. netahal 6. plny, menil som kolecko preto, lebo masina trhala pri nizkych otackach. teraz netrha, zrychlenie je lepsie (po vymene som si myslel, ze mam 5. zaradenu, ale bola to 6-tka) ale maximalka hore neisla. to som ale ani nechcel, len tak pre info ;-)


06.07.2011 15:45

Re: Vytacanie

teplak
 Edvenčr 

Ikona

chestertt: ked som mal ja to 50zubove vzadu tak som siel 100km/h a bolo to take, ze uz som vytacal. potom som skusil hodit 38zubove a moto tahala do nejakych 140km/h. original by malo byt 45zubove...


06.07.2011 15:52

Re: Vytacanie

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

teplak - to ano. pri takych zmenach ano.ale pri jednom zube to taky rozdiel nebude


06.07.2011 19:33

Re: Vytacanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

ChesterTT - so všetkým čo si napísal úplne súhlasím, až nato, že je to zbytočné. Skúšal si už vymeniť primár na CBR 125R ? Kde je nevyužitá 6tka ? Ak si správne prečítaš čo sme písali, pochopíš, že o vyššiu maximálku nebolo vlastne reči ( možno niečo, možno nejaké malé zmeny v maximálke, ale nik od toho zázraky nečaká ), možno to jeden či dva zuby pomôžu tej 6tke ... tak či onak, za skúšku nič nedáš.

Ak sem prispeje niekto kto to máš odskúšané, a povie, že to nič s 6kou nespravilo, tak sa klaniam a padám do úzadia ;-)


07.07.2011 0:15

Re: Vytacanie

Dejvo
 Jogurťák 

Ikona

tak ja neviem no... Trojan tak by bolo najlepsie, ze by to niekto odskusane uz mal... Ma to niekto na tom bicykli odskusane ? :D


07.07.2011 8:48

Re: Vytacanie

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tak potom nech to vymeni. ale iba ked chce mat lepsiu akceleraciu, alebo aby mu to v kolone pri jazde krokom netrhalo retaz (preto som to menil na djuukovi) kvoli vyssej maximalke, alebo nizsich otackach na cestach (preto som to menil na Tucnej Berte - rozumej MT01) to v pripade 125 ccm nema zmysel.

Dejvo - jazdi tak, ako jazdis. keby si chcel silnejsi rozbeh, tak treba inu moto. za usetrene peniaze si kup peracnik do skoly ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 308549 | Včera: 161562