Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Neviem či mam kupit v strom s abs alebo bez,som začiatočnik a počul som že by ma to obmedzovalo a pod..A aky laďák je na tuto mašinku ideál?cena tak do 400 max 500e |
Ahoj harri, určite zober s ABS. Mne sa osvedčilo aj v teréne. A je na to úplne jednoduchá finta ako ho odpájať. Buď natvrdo, že vyberieš pod sedlom jednu 25A poistku alebo si miesto nej spravíš jednoduchý obvod s relátkom. Ja už mám obvod spravený, len som sa nedostal zatiaľ k tomu, aby som odstrojil predok a potiahol káble k vypínaču popod nádrž. Celá táto úprava vyjde asi 20Eur... Z toho stál vypínač na riadidlá asi 15... URČITE ZOBER ABS |
Ja mam ABS a na cestach si myslim ti len a len moze pomoct. Iba pri bahnitom of.road su ze vraj problemy pri brzdeni, kedze stale koleso ide do smyku tak ho ABS uvolnuje... |
Suhlasim s nerdom. O ABS uz toho bolo popisane vela. Nic nim nepokazis a moze ti zachranit krk, najma ak len zacinas. V-Strom ma velmi kusavu zadnu brzdu, ktora ide lahko do smyku. Kym sa s nou nenaucis jemne zaobchadzat a nevypestujes si navyky, tak moze byt zradna. Treba si len uvedomit jedno, ze ani ABS nedokaze odrbat fyziku a niekoho moze zvadzat k nerozvaznej jazde. |
urcite s ABS...a o vyfukoch je uz jedna tema Moto poradňa: Ladaky Leo Vince na Vstroma... |
ja mam ABS a zadná brzda sa mi zdá hrozne slabá. Ako keby nebrzdila... Musím na ňu silno stúpiť, a až keď naozaj poriadne pritlačím, začne kopať ABS... Možno je niekde chyba. |
biatlon: Nemas ju zavzdusnenu? Alebo spinavy, mastny kotuc/platnicky... Kazdopadne, moja kusala ako besna. |
Budem sa na to musieť pozrieť. Každopádne by som už moto bez ABS nechcel. Resp. ak by bola možnosť vybrať si daný model s ABS alebo bez. |
to mi tvrdil predajca ze on niekedy potrebuje ist do šmyku vtedy ho abs obmedzuje...každopadne po vašich radách volim s abs,dik moc za cenne rady a tipy...a ten ladak nebol mysleny že si musim medz nimi vybrat,samo že bezpečnost je na prvom mieste,ale ten "lauf" tam chcem tiež teda ked najprv netreba zabehnut mašinu... |
Ja som tiez mal tuto dilemu ci kupit s ABS abo bez ABS |
biatlon: Ked budes mat ten vypinac ABS hotovy posles nejaku presnejsiu schemu? Bol by som vdacny |
Môj prvý pád( a snáď nadlho jediný ) s väčšou moto bol po prebrzdení predného kolesa, momentálne sa bojím brzdiť prudšie a tak brzdím preventívne alebo dobrzdím radšej na poslednú chvíľu ako by som si nechal rezervu po prudšom brzdení.. Skrátka sa bojím že mi ujde predné kolo.. |
harri- to co je za predajcu, kt. hovori ze potrebuje ist do smyku???? ak tu nechces robit reklamu tak mi napis SS.. |
pito1145: mal si zobrať s ABS a spraviť si vypínač. Ideálnejšie riešenie ma nenapadá. Mne už veľa krát pomohlo aj v teréne. Keď to neodhadneš, nezavrie sa ti predok motorky kvôli šmyku predného kolesa do strany. Ak máš pred sebou ťažký zjazd, jednoducho ABS vypneš a koriguješ stopu šmykom zadného kolesa... |
S ABS, a na strome mi zadná dobre "kúše" (a mam pocit, že sa aj preto to ABS zapína...)... . |
biatlon- ja som kupoval Stroma tak bola akcia na verziu bez ABS,, sam som uz mal nehodu, kde je otazne ci by mi ABS pomohlo,, kedze som moto polozil a zachranil si tak krk... |
Ja som si dal ABS ako podmienku. A keďže akurát mali v Styxe v BB vystaveného rok a pol starého Stroma s ABS a 5300km na tacháči, tak nebolo o čom. Hlavne keď môžem s istotou vedieť, že tie KM sú pravé... Ďalšia výhoda bol odpočet DPH a veci ako Maxia, vyhrievané gripy, Scottoiler E a podobne.... Nebolo o čom... Bol vtedy v ponuke ešte o niečo lacnejší Strom, ktorý pred tým vlastnil pán Balogh zo Styx Vráble, v plnke, so Zumom 550, hliníkovými kuframi atď... Ale čo nemal? ABS.............................................. |
biatlon: Teraz uz len ostava spytat sa, preco nemal V-Strom v plnke, ktoreho vlastnil majitel Styx aj ABS Urcite nie preto, ze bol v akcii |
asi preto, že to nebola jeho prvá moto ... či? Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (08.05.2011 22:07) |
PetoDL: to je jasne, zakladatelovi temy tiez odporucam ABS. Len mi to nedalo nepolozit tu otazku, lebo biatlonov posledny prispevok si to priamo ziadal |
Neviem,ale na mojej moto sa ABS zapína až od určitej rýchlosti,to znamená,že ked idem dolu nejakým strmším kopcom pomaly,tak mi zadné koleso ide normálne do šmyku. |
patrik411: Ale ked tu rychlost nahodou presvihnes a zacnes sa rutit dolu strmym kopcom na sotoline, alebo na trave, tak ta zastavi uz len pevna prekazka, lebo motorku ani nepolozis A to ani nemusis vyhladavat teren, staci ist dolu kopcom niekde v kempe. Treba byt opatrny a tu rychlost neprekrocit ani nahodou. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (08.05.2011 23:39) |
Ivan,zbytočne sa namáhaš,tu skoro všetci sú kurva tak vyjazdení,že oni by zastavili bez abs ešte desať metrov skôr ako ten na tom videu.Zase tá istá pesnička,ja si myslím,že 95 percent ludí čo jazdí moto,abs využije a tí ostatní,čo jazdia len okruhy ho nepotrebujú. |
IvanALPHA: Ano, ked sa dupne na plne brzdy za mokra, tak sa stane presne toto (ibaze v pripade bez ABS s horsimi nasledkami). Kazdy kto sadne na motorku, ci uz s, alebo bez ABS by si mal byt vedomy fyzikalnych zakonov a tomu prisposobit styl jazdy, rychlost, sposob brzdenia a naucit sa predvidat vyvoj situacie v premavke, zmeny stavu vozovky a pod. Toto by sa mal naucit skor, ako sa zacne zaujimat o vykonovy potencial svojho stroja. Caste argumenty, ze napr. olej na ceste sa neda predvidat jednoducho neobstoja, pretoze ak bude ten olej v zakrute, bude ti aj ABS na dve veci. ABS je dobra vec, ale ked sa clovek nenauci rozumne jazdit, tak skor ci neskor pride na to, ze nie je vsespasitelne. |
To video by som nazval " Kokot v NoKokot" |
patrik411: Netreba sa hned jezit, ved diskutujeme. Bezpecna jazda nie je o tom kto dokaze zabrzdit skor a na kratsiu vzdialenost, ale o tom naucit sa vyhybat krizovym situaciam. Plati to nie len pri motorkach. Ver mi, ze mam najazdene uz dost na to aby som toto mohol tvrdit. Hovorim o respekte k ceste a jej nastraham. 90% krizoviek sa da eliminovat rozumnou, predvidavou jazdou a na ten zvysok potrebujes jednoducho stastie. Ale opakujem este raz, aby to bolo jasne: ABS je dobra vec a kazdemu ho odporucam. Ale bolo by chybou mysliet si, ze ked mam ABS mozem jazdit ako chuj. Keby to tak bolo tak ani jedna motorka s ABS by uz nikdy nepadla. |
Stano600: ...Na suchej ceste ABS predlzuje brzdnu drahu motocykla |
Lako: to že sa dá vyriešiť vypínanie ABS za cca. 20eur je len argument pre tých, čé Stroma s ABS neodporúčajú, lebo pri jazde v teréne sa nedá normálne vypnúť... Ja jazdím stále so zapnutým ABS. Vypol som ho len raz, keď som bol jazdiť terén... |
ja sa tak vzdy smejem, aj v roku 2011 sa stale najde niekto, kto dokaze pustat take veci o predlzovani brzdnej drahy Aj na aute jazdis bez ABS lebo stihas dobrzdovat kazde koleso podla potreby? |
O ABS sme sa tu bavili, |
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze ABS je urcite jeden z najlepsich prvkov aktivnej bezpecnosti. Nie vsak preto aby si mohol jazdit ako blbec (to ti ziadne ABS nepomoze) ale pre fakt, ze aj ked sa dostanes do krizovej situacie tak je motorka stale ovladatelna aj napriek tomu ze brzis "co to da". Takze sa v tej kritickej situacii nemusis starat o najdenie najlepsieho brzdneho ucinku ale skor hladas sposob ako sa vyhnut zrazke, prekazke a podobne. |
Uplny suhlas!!! |
Perno, inak by sme mohli niekedy skusit vytvorit ten amatersky pokus s brzdenim, ci? |
JAsne neni problem mozme to skusit,mam zoapr vytipovanych miest v BA |
Stale sa tocime okolo toho isteho. Ja netvrdim, ze ABS je chujovina, alebo ze dokazem zabrzdit na kratsej vzdialenosti bez neho. Ja tvrdim, ze niekoho moze ABS zvadzat k riskantnejsej jazde a falosnemu pocitu neohrozenosti, kym sa nedostane vlastnou vinou do situacie, v ktorej mu ABS nepomoze. S ABS aj zaciatocnik dokaze brzdit ako Rossi, ale do Rossiho mu chyba este volaco ine. Chlapi kua, ABS je masovou vychytavkou len poslednych par rokov (V-Strom ma ABS len od roku 2007). Ano, ABS je tu uz dost dlho, ale kolko motoriek malo ABS pred 10 rokmi? To sa dovtedy nedalo jazdit normalne? Ked ti ABS cuka casto pri normalnej jazde, tak je niekde chyba, bud v ABS, alebo v jazdcovi. Ked uz ABS cuka, tak si to prepiskol a ak cuka casto v beznej premavke, tak nemas spravne navyky ako su odhad, predvidanie, rychlost, davkovanie brzdneho ucinku, atd. Mi to pripada, ze o par rokov sa tu budeme bavit o tom, ci je lepsie mat v aute automaticky parkovaci asistencny system, alebo nie. Ved naco sa budeme trapit a ucit sa parkovat, ked za nas moze vsetko vyriesit elektronika? Moj nazor: ABS jednoznacne ano, ale zaroven sa ucit jazdit tak, aby som sa na neho nemusel spoliehat. Lebo raz dostanes chut na veterana a pri prvej krizovke si v pecku. |
Dreamer :D veru bratku pravdu mas. Napriek tomu si dovolim este raz pripomenut, ze ABS na motorke je primarne urcene na zabezpecenie ovladatelnosti motorky v krizovej situacii. O dlzke brzdnej drahy je zbytocne sa vyjadrovat kedze len odlisna reakcna doba o dvoj ludi znamena ovela vacsie predlzenie brzdej drahy ako porovnanie ABS/non-ABS. |
Tak je chlapi, dreamer, s tym, ze chces aby sa ludia ucili brzdit to neprehanaj, im je to jedno. |
jogcar: "ja sa tak vzdy smejem, aj v roku 2011 sa stale najde niekto, kto dokaze pustat take veci o predlzovani brzdnej drahy Aj na aute jazdis bez ABS lebo stihas dobrzdovat kazde koleso podla potreby?" |
jednoznačne s ABS - a zároveň prepnúť mozog na režim moto. |
Dreamer, asi si to uplne nepochopil, ked dokazes toto napisat. Ak by som to zacal rozoberat, tak by sa tato tema ubrala prudko mimo. |
ABS za sucha predlžuje brzdnú dráhu ??? |
hari: ber s ABS, ale mysli tiez na to, ze ak si v buducnosti nahodou kupis motorku bez neho, budes sa musiet ucit nudzovo brzdit odznova a nepojde ti to lahko. |
jogcar: Zareagujem uz len strucne a potom koncim. |
Dreamer,: tiez uz len v skratke |
|
Laďák nekupuj aj tak ho za chvíľu budeš museť zahodiť Len Tak: Budeme vyhadzovat ladaky? Podla... |
Pekna volovina,to si chcem dat Akrapa na moto,ale tak pockam jak to cele dopadne! |
Perno, ano ale potrebujeme dohodnut bojovy plan, prostriedky atd, aby to malo aspon nejaku vypovednu hodnotu, to nepojde asi len tak za jeden den |
Ohľadom toho ABS... čaka nas rovnaky osud ako s Laďakmi takže možno ti to pomože pri rozhodovani |
ja by som osobne ABS nebral ani nechcel .. ale je to kazdeho osobny vyber .. priplat si 400€ na to aby si mohol jazdit s odpojenou ABS ( ) |
Modelový príklad: ideš nabalený, so spolujazdcom... začne liať... nemal by si lepší pocit, že ak ti vyletí auto alebo niečo iné tak máš väčšiu šancu, že to nepoložíš a možno tým sebe a spolujazdcovi zachrániš život? To, že si niekto myslí, že s ABS je nesmrtelný je každého osobná vec. Mne sa každopádne jazdí lepšie s pocitom, že v krízovke dupnem na zadnú, stlačím prednú naplno a moto nepôjde do šmyku ale nejak to snáď dopadne. Už som to skúšal na parkovisku... cca. v 50tke dať plné brzdy... a... pedál kopal, páčka kopala a ja som zastal na pár metroch... vo väčšej rýchlosti som neskúšal, nemám toľko odvahy... stačí mi ten pocit, že to funguje a fungovať bude... a keď chcem zísť kontrolovaným šmykom strmý zjazd v teréne (podľa možností V-Stroma), vypnem ho a je vybavené |
batalion-sak presne o tom pisal dreamer o tebe a blondynkach. |
kweni, zasa perla Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (10.05.2011 21:50) |
ma niekto versys s ABS? ak ano prihlaste sa a pojdeme to vyskusat ja na mojom bez a niekto na versyse s ABS |
nerdik, |
Mne sa zatiaľ pri normálnej jazde ABS neaktivovalo. Brzdiť viem, a motor na Strome má sám o sebe výborný brzdný účinok. ABS ma nakopalo do ruky a nohy akurát pár krát jemne keď pršalo, pár krát jemne keď bol na ceste ešte zvyšok posypu a inak len keď som ho skúšal na parkovisku... Na vode a posype to bolo v situáciách, kde by som to ustál s prehľadom aj bez neho. Na tom parkovisku by som bez ABS ja osobne určite nezastal na kratšej dráhe, pretože by som sa bál brzdiť naplno... Takže to sú momenty, ktoré môžu v reále zachrániť život... Nebáť sa, že keď dupnem na brzdy tak v šmyku vletím pod auto... Tak radšej nebrzdím naplno a je možné že do neho nabúram... Pri ABS na to dupne a moto ostáva ovládateľná... Ak je to zlé, drbnem do toho auta tak či tak, ale aspoň mám šancu skorigovať to... A to, že mi to niekedy na vode alebo štrku kope ma nijakým spôsobom neobmedzuje... Aspoň viem, že to ABS funguje |
BIATLON len bacha nato, aj ked sa to zda, polozit sa to da ;) mne sa to uz ra skoro podarilo, vyslovene tlacenie na pilu.. |
mne je to úplne jasné... ABS nie je synonymum pre nesmrteľnosť... preto som ani na parkovisku neskákal na brzdy vo vyššej rýchlosti... ale určite je väčšia šanca zabrániť nehode keď môžeš dať plné brzdy, prípadne určite na ne tlačiť viac ako keď ABS nemáš |
ak vymyslíte bojový plán ktorý sa bude dať prežiť bez ujmi a pôjde len o porovnanie brzdnej dráhy, nie o niečo riskantné kde bude pravidelne hroziť pád, zoženiete Stroma bez ABS, šiel by som do toho testu s vami |
poviem to tak, bez ujmi to bude iba na masinach s abs. Bez abs to bude trosku horsie. Mam uz iste predstavy o vykonavani, dolezite v tomto plane bude najma to, ako to bude ovplyvnovat bezneho cloveka, potom to zopakujeme so skusenym jazdcom. |
ABS sa mi dá vypnúť, padacie rámy mám... Ale nerád by som to položil, takže nič extrémne krkolomné neplánuj... Inak som za. Len treba nájsť vhodné miesto a hlavne čas. |
biatlon, to mas teda pravdu,lebo polozit by som ju nechcel ani ja preto budem radsej opatrne pocas tej skusky co planujeme urobit. |
Biatlon, abs sa vypnut da. |
Vidim,ze to nebude len tak,novu kvapalinu mam,aj odvzdusnene brzdy. |
Oka, ja by som navrhoval teda to stretnutie, aby sme to zacali dotahovat. |
ja si myslim ze stacia 2 rovnake moto "S" a "bez" ABS a zacnu sucasne brzdit z rovnakej rychlosti ... |
Je zaujimave precitat si celu temu a potom ju porovnat s viac-menej rovnakou temou, ale z pred troch rokov.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil CUCKA (13.05.2011 12:12) |
kweni si dobrý.. |
chlapeee kde som pisal ze zastavim skor na vode bez ABS ako s ABS ? .. je jasne ze anti-flek je fajn ale ked chcem brzdit tak chcem brzdit .. zatial som udrzal aj smyk predneho kolesa na asfalte ktory bol pokryty strkom .. reflex zachranil plasty .. ked prsi nejazdim (len ked musim..) cize ABS ma malo vyhod pre mna ktore by som chcel .. ale urcite ked clovek dokaze ZAP/VYP ABSko tak preco nie .. ak si niekto priplati 300-1000€ navyse |
neviem čo znamená ten japonslý znak v tvojom nicku ale asociuje mi "odvahu". - testuj s rozvahou ... |
mode : ten Japonslý znak = Hayabusa = Sokol Upravené 1 krát. Naposledy upravil kweni (13.05.2011 21:36) |
ABS je kravina, lebo do mojho typu motorky ho nemontuju, teda ho nemozem mat, plazmovy televizor je hovadina, lebo je drahy a nemam nanho peniaze, velka zahrada je hovadina, lebo moja zahrada je mala.... |
určite ABS, pridá ti na bezpečnosti ale fyziku neoklameš |
plechovkar už som tu raz vysvetloval ze si nemusim vyberat medzi abs a ladakom,čize neriešim bud ladak alebo abs lenze ty si asi čitaš diskusie odzadu a tam si ešte nedošiel a preto sa čuduješ ty DILEMA. |
No čo páni, minulý rok to zostalo na bode mrazu, tento rok už hádam dôjde aj k realizácii.. V každom prípade sa rád zúčastním, ak sa mi bude dať.. |
nezostane, je to v stadiu riesenia, neni moc casu popri praci, premyslam nad meracimi pristrojmi. |
Ak by sa robilo porovnanie, tak nejaké sofistikované meracie prístroje ani tak nepotrebuješ. Vždy dve moto súbežne vedľa seba, rýchlosť od oka na tacho. Dôležité je, kto skôr zastane, nie absolútna dĺžka brzdnej dráhy.. Stačí krieda na označenie počiatku brzdenia, označíme aj metre na asfalt, nech sa nebehá pri každom brzdení s pásmom.. alebo môžeme použiť na meranie rýchlosti nejakú navi.. Ja som skôr uvažoval nad "pomocnými kolieskami" pre ne-ABS, aby sa tam niekto premotivovaný zbytočne nestrepal.. |
pomocné kolieska sú dobrý nápad, ale je tu niečo čo asi nepotrebuje komentár |
no ono tu pri realnom porovnani ide prave o to, ze pri moto bez ABS nevies presne kolko si mozes dovolit brzdit pokial guma nepusti, takze brzdis slabsie (podobne ako s tym kto nepada, jazdi pod svoje moznosti). takze debatovat o tom ako sa da zabrzdit bez ABS/s ABS a ako je to v praxi je rozdiel. takze vysledok je snad jasny testu,a to ze pri ABS bude brzdna draha kratsia. otazkou teraz je o kolko metrov, tj, aky je tam rozdiel. |
na tomto videu je vidiet ako naprd brzdia motorky znacky Honda bez ABS |
Včera ráno mi ABS zachránilo kožu... Cestou do BA pred Nitrou som sa zaradil za dodávku, chcel som ju prebehnúť, pozrel som sa či nič nejde a zrazu dodávka plné brzdy, na kraji bolo odstavené auto na blikačkách... Keďže som nedodržal bezpečný odstup, neostávalo mi iné, než naplno asi v 90tke stlačiť prednú brzdu a spojku... Zlozvyk z bicykla, kde sú brzdy na riadidlách... Zadnej som sa ani nedotkol, len som v poslednej chvíli zložil nohy zo stupačiek ak by som šiel padnúť... ABS fungovalo presne ako sa patrí, predné koleso šlo do prerušovaného smyku a ja som zastal asi 5cm pred dodávkou... Bola to moja chyba, nevyjazdeného začiatočníka... Nedodržaný odstup a v kritickej situácii nesprávne brzdenie, bez použitia zadnej brzdy... Ale som rád, že ako prvú motorku som zvolil malého V-Stroma, pretože na nejakej slabšej motorke bez ABS, by som šiel asi tiež takou rýchlosťou, brzdy by mala možno slabšie a bez ABS by som ľahol... Skúsený motorkár by to asi zvládol aj bez ABS... Chyba bola malý odstup od dodávky, nevyužitie brzdnej sily motora keďže som stlačil spojku a hlavne nepoužitie zadnej brzdy... Ale predok ma podržal a teraz to vyšlo. |
biatlon slabsie brzdy ako ma V strom sa nemontuju na ziadnu inu :D |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 29153 | Včera: 133681