Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Turisticka motorka. - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTuristicka motorka. - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

18.11.2011 22:08

Re: Turisticka motorka.

- niekto nechce mať "bez" poruchový kardan
- iný nechce zaolejované nohavice
Dá sa to spojiť a používať
Dry Lube.
Ale nekvapká to "samé" zo Scottoilera
a človeku to zoberie radosť zo straty kardanofóbie :-)


18.11.2011 19:23

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

Dreamer: vraj sa uz dnes da liecit skoro secko... Len pacient by mal spolupracovat... >:-)


18.11.2011 19:11

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Ja zas trpim kardanofobiou mne zadrbane gate nevadia :-~


18.11.2011 17:17

Re: Turisticka motorka.

mna vsetci strasili a upozornovali, ze kardan je uplne daco ine a pozor, seka a pri podradovani a same horrory, no ja som asi divny, ale ja nevidim rozdiel, okrem toho, ze nemam zadrbane gate... :-D


18.11.2011 17:14

Re: Turisticka motorka.

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Ale lancog je ľahký, pružný, len sa ti do neho nesmie zamotať nohavica.


18.11.2011 15:45

Re: Turisticka motorka.

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Motorku s retazou ani zadarmo.
Naposledy Jawa 350 pred cca 20timi rokmi, stacilo.


18.11.2011 9:26

Re: Turisticka motorka.

plechovkar: na kardane sa mi najviac paci, ze nespini...na retaz davam olej shell, naozaj je vyborny a prilepi sa k tej retazi ako blazon, ale aj navzdory tomu sem tam odfrkne a robi to cierne bodky a cmuhy vsade, na kolese, kapote, rame, vyfuku, a lavej bote, skratka to zadrbe motorku zo strany kde je rataz...a umyt to ide len cisticom retaze, alebo dakym rozpustadlom a robota na hovado...


17.11.2011 21:48

Re: Turisticka motorka.

Zoomera som neskúšal, ani moc neplánujem >:-) S prevodom do rychla a s prívesom už vôbec... Až tak veľký turista zas nie som... :-D


17.11.2011 21:45

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

Papiboy: aj tu som uz tusim videl... Inak skusil si ho ? Velmi podarene vozitko, ked vymenis koliecko do rychla a pripojis prives, tak aj prakticka... [dobre] ;-)


17.11.2011 21:41

Re: Turisticka motorka.

>:-) Mám niekde fotku (asi Zoomera) s Vadimom, aj som chcel, ako pointu - ale zatiaľ ju nemôžem nájsť... :-D


17.11.2011 21:37

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

Quanto: 33.000 ? Sak to je akurat zabehnuta a ty si pustil do gati ? ;-) Ze turista... Som zvedavy, co bude tvoja dalsia stanica... [dobre] ;-)

Papiboy: to sem rovno pridaj aj Zoomer, tiez ho robia v zltej, takze sa podoba... >:-)


17.11.2011 21:28

Re: Turisticka motorka.

quanto: a to som chcel tu tvoju KLXku kupit...ale teraz veru nekupim, ked sa ma zacat kazdu chvilu kazit... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil prdlafka (17.11.2011 21:29)


17.11.2011 21:02

Re: Turisticka motorka.

nasud
 Edvenčr 

Ikona

1. Spomínané motorky, 125 ccm, sú plnohodnotné turistické motorky. Dá sa na nich "robiť" rovnaká turistika, ako aj na motorkách s kardanom
Aj keď motorka nemá para... a tele...,
turistickú motorku z nich urobí ten pako, ktorý spája sedlo s riadidlami.
Ale to už "automat" v Tvojom veku vie
2. Práve som 3x našiel na MR označenie: Kawa Quanto
Odteraz to už nepoužívaj, lebo si to idem dať patentovať a použitie bude spoplatnené. Aj pre japoncov
3. Dôvod predaja KLX je známy.
Chcem vyskúšať nejakú inú. Motorku.
A pretože túto tému číta málokto, môžem napísať aj pravdu:
- bojím sa (krátkej) životnosti štvrťlitrového hrnčeka, spojky, prevodovky, ...
Predsa len inžinieri asi predpokladali iné využitie, ako prejsť denne 550 km.
Už má asi 33000 km. Stále funguje na 100%.

zamerne vyberam horeuvedene, a quanto-vi: [dobre]

a to mam para.... aj tele....


17.11.2011 20:32

Re: Turisticka motorka.

neviem o starostiach s reťazou
reťaz mi na 600 vydržala bez problémov asi 30 000, používal som scootoiler, len som možno 3-4 razy doplnil do neho olej, a možno po 5 000 som ju sprayom vyčistil - takže žiadny stres
s kardanom (okrem výmeny oleja) samozrejme starosti žiadne


17.11.2011 20:26

Re: Turisticka motorka.

PAPIchlapec,
nikdy som nestretol Tvoju osobu.
Je celkom možné, že si len vyfabulovaná postava a Tvoje odpovede píše nejaký automat. Nevadí :-)
1. Spomínané motorky, 125 ccm, sú plnohodnotné turistické motorky. Dá sa na nich "robiť" rovnaká turistika, ako aj na motorkách s kardanom :-)
Aj keď motorka nemá para... a tele...,
turistickú motorku z nich urobí ten pako, ktorý spája sedlo s riadidlami.
Ale to už "automat" v Tvojom veku vie :-)
2. Práve som 3x našiel na MR označenie: Kawa Quanto
Odteraz to už nepoužívaj, lebo si to idem dať patentovať a použitie bude spoplatnené. Aj pre japoncov :-)
3. Dôvod predaja KLX je známy.
Chcem vyskúšať nejakú inú. Motorku.
A pretože túto tému číta málokto, môžem napísať aj pravdu:
- bojím sa (krátkej) životnosti štvrťlitrového hrnčeka, spojky, prevodovky, ...
Predsa len inžinieri asi predpokladali iné využitie, ako prejsť denne 550 km.
Už má asi 33000 km. Stále funguje na 100%.
Ale dokedy?
Myslíš, že práve do tejto motorky zabudli namontovať kurvítko? :-)


17.11.2011 19:21

Re: Turisticka motorka.

Niečo podobné je aj Suzuki VanVan 125 alebo Yamaha TW 125, ale že by boli nejaké turistické, tak to zas nie. >:-)

S tou Yamahou TW 125 som inak videl šikovného chalana blázniť na piesku - no, na zadné to nešlo, ale normálne som mu závidel, kua, my sme boli autom...

"Kawa quanto" je lepšia, ako hociktorá z týchto - a ty predávaš >:-) Hádam nesnívaš o tejto XTV? To sú len služobné traktúrky pre údržbárov vysokonapäťových vedení na horských úsekoch... >:-)

edit:

gege, ak nemá hrušku a tanier spárovanú z fabriky, bude ich mať aj desať. A vôbec nie je jedno, kto mu to skladá, na to majú aj renomované fabriky dobre plateného spárovača-ladiča, a to aj dnes, v dobe superpresných mašín vyrábajúcich vraj absolútne rovnaké diely...
Doporučuje sa meniť komplet domček poskladaný vo fabrike - ale zadarmo to nebude...
Veľa o tom našťastie neviem, aj toto som len čítal...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (17.11.2011 19:31)


17.11.2011 19:19

Re: Turisticka motorka.

gege
 Čoprák 

Ikona

...s tym kardanom ale opatrne...kamarat ma na motorke uz treti... >:-)


17.11.2011 18:58

Re: Turisticka motorka.

nádherné strojčeky!
A podľa vzhľadu predpokladám, že to predávajú rozmontované v škatuliach,
ako Lego :-)))


17.11.2011 12:50

Re: Turisticka motorka.

8-) No neviem. Novinka ako novinka - porovnajte:

Yamaha XTV 250, 2011:

Pozri obrázok

Honda Motra, 1982, ešte aj tá "montážna" farba... >:-)

Pozri obrázok


17.11.2011 11:25

Re: Turisticka motorka.

Mňam:
Yamaha XTW250 Ryoku
www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xtw_250_c...
Článok:
www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/yamaha...


08.09.2011 13:57

Re: Turisticka motorka.

v čechách teraz letí JAWA Pionier www.motorkari.cz/cestovani/cestopisy/francie... ....., netreba im ani Jawu 1000...... :-)


08.09.2011 13:51

Re: Turisticka motorka.

mamanovi neverte, asi predáva reťazové sady :-D

"jubilejný" tacháč CéBéeFky som fotil minulý týždeň, má ešte originál sadu, ktorá vydrží ešte okolo 8-10 000 km... [dobre]
Prvý majiteľ (do 31 000 km) sa vzorne staral, ja používam spray Motul alebo Shell, každých cca 5-6-700 km (reťaz sa ozve, ak je suchá), čistím ale len po cca 4-5000 km (nie je čo...)

Pozri obrázok


P.S. manana - ale so ženami je to pravda na 110 % :-D


08.09.2011 12:39

Re: Turisticka motorka.

manana
 Edvenčr 

Ikona

ja mam tiez dojem, ze retaz o ktoru som sa nestaral dokonca obcas zabudal namazat (nastupujuca skleroza), vydrzala viac.

....lebo retaz je ako zena - cim sa jej viac venujes, tym skorej odide :-P


08.09.2011 12:04

Re: Turisticka motorka.

jony5
 Geriatrik 

Vysledne rozhodnutie je Suzuki Burgman 650 executive K5. Zatial sa ucim jazdit ale plna spokojnost. Len keby tie nase cesty boli trochu v lepsom stave. Dakujem vsetkym za rady a skusenosti. [dobre]


05.05.2011 20:44

Re: Turisticka motorka.

>:-) Tie nevýhody reťaze nezredukujte len na čas strávený s údržbou >:-)
Takticky tu každý obhájca mlčí o nákladoch na reťazové sady a ich výmenu (roznítovať, blabla...). A to sa už nezvládne za 10 minút, servis to nerobí zadarmo. Mazacie a čistiace prostriedky tiež nie sú zadarmo, Scottoiler tiež nie.
A známemu na novej GSXR 1400 odišla sada po 18 000 km... >:-) Ževraj veľký krútiak ;-)


05.05.2011 18:07

Re: Turisticka motorka.

gixerak
 Kávičkár 

Ikona

Pred mazaním som ju radšej vyčistil, aby som nestriekal ten lepkavý sprej na kopu prilepeného prachu. Reťaz (D.I.D.) bola stále OK a bez špnovania.
Tí čo používate Scottoiler máte určite menej práce, lebo ten strieka riedky olej. Na ten sa toľko špiny nenalepí, vlastne sa ten bordel odpľavuje.
Ja som pri mojom komínovom nájazde nejaký Scottoiler neriešil a ani by som ho na takú moto nedával...


05.05.2011 17:57

Re: Turisticka motorka.

Pepo88
 Geriatrik 

Ikona

aj ja som ho mal 2 roky na Varadere 125, teraz rok na V-Strome a lezie mi na nervy. Zadne koleso furt zasrate od oleja a to aj ked ho dam na najmensi stupen. A to niesom sam kto to hovori, ten isty ´´problem´´ maju aj iny ludia. Uz rozmyslam ze ho dam dole a radsej prestrekam si kazdych 500 km retaz sprejom.


05.05.2011 17:52

Re: Turisticka motorka.

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

dreamer [dobre]

Mne prave retaz zomiera, ale este vydrzi do 30 tisic, lebo ma caka jedna blatista rallye. Jazdil som blato, piesok, asfalt ako nutne zlo na presuny. Za tych 30 tisic som ju dokladne vycistil len raz. Scottoiler som zhodil, takze ten na nu nekvapkal a ak som ju strekol sprejom za celu dobu 20 krat tak je vela...a vysledok je taky, ze ma vydrzala raz tolko ako povodna o ktoru som sa staral. TAkze treba kupit poriadnu retaz a starat sa podla potreby. Nie povinna onania po predpisanych X km.


05.05.2011 17:45

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

gixerak: tak hentaku proceduru som nerobil ani raz a retaz mi vydrzala 40000 km. Tiez nechapem preco sa s tymi retazami tolko babrete.


05.05.2011 16:41

Re: Turisticka motorka.

ja neviem co na tych retaziach furt cistite :D
ja nastriekam retaz cca kazdych 350-400km a cistit necistim.... :-)))
striekanie je cca 2min cize 20000km /350km= cca 57x2min je za sezonu 2 hodiny starostlivosti.
co nie je nic sialeneho. kardan som nikdy nemal a ako to tak vidim asi ani nikdy mat nebudem.


05.05.2011 16:07

Re: Turisticka motorka.

black333
 Kávičkár 

Ikona

Menton-ja si neprotirečim.Len som konštatoval,že podla mna to bude tak ako som pisal.Je to ako z elektrikou či v autach alebo motorkach.Je jej tam tolko,že hrôza.
Kardan sa my nepoondil,samozrejme.No pride my jednoduchejšie opraviť alebo vymeniť reťaz ako kardan.No napisal som aj to,že kardan je prakticky bezudržbovy,takže je jasne,že kardan je na tom lepšie,o tom neni reči.


05.05.2011 16:01

Re: Turisticka motorka.

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ja normalne za rok najazdim cca 20 000km a teda ked som mal retaz, tak vobec ma nebavilo tak casto sa venovat retazi a mazaci system, ktory som tam dal, mi to znacne zjednodusil.

.... teraz normalne mi je luto, ze sa asi motorke nedostatocne venujem, lebo nemam ani co vycistit (ani retaz, rafky, kolesa) ani co namazat, ci skontrolovat unik ? :-P >:-)


05.05.2011 15:14

Re: Turisticka motorka.

gixerak
 Kávičkár 

Ikona

Keďže tu nastal súboj reťaz vs. kardan, ja to zhrniem asi takto:
minulú sezónu som najzdil cca 6000 km. Reťaz som čistil a mazal každých 500 km. Vždy tá procedúra trvala zhruba tak 30 min. Pri čistení som si navliekol gumené rukavice, zobral štetec, petrolej a pod reťaz som dal plech na zachytávanie špinavého petroleja. Minul som necelé dva 400ml spreje+nejaký petrolej.
Teraz som po kúpe ďalšej moto vymenil olej v kardane a v prevodovke za 15 min. Úplne čistá robota a rok pokoj :-D Išlo tam 2,5 deci oleja. Samozrejme že sem-tam treba skontrolovať prípadný unik oleja, či sú neni vôle na ložiskách a pod.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gixerak (05.05.2011 15:23)


05.05.2011 13:53

Re: Turisticka motorka.

vodak
 Edvenčr 

K tomu Scottoileru sa asi vyjadrujú väčšinou iba tí, ktorý s ním nemajú žiadne skúsenosti. Ja som ho mal na V Strome 3 roky, najazdil som s ním 27 000 km a žiaden problém. Nikdy som nič nešteloval, nikdy som reťaz neumýval a olej do nádržky mi vždy doliali v servise pri pravidelnom servise. Reťaz mala po 27 000 km ešte ďaleko od výmeny. Každému odporúčam.


05.05.2011 13:32

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Menton: nemal som v umysle marginalizovat, len som chcel poukazat na fakt, ze ani kardan nie je uplne bezudrzbovy a ci mu venujem 5 minut a retazi 5 x 10 minut je uplne jedno, pretoze retaz ani kardan nie su jedine veci na motorke, ktore je potrebne obcas skontrolovat. Nakoniec ako pise papiboy, kazdy nech si vyberie co mu vyhovuje, ved o tom to je :-)))

Este dovetok: aby nedoslo k nedorozumeniu, ja som kardan nezavrhoval ako horsi od retaze, ja som sa pytal aku by mal vyhodu pre mna, t.j. cloveka, ktory sa aj retazi venuje minimalne. Ciste koleso pre mna nie je argument, pretoze motorku cistim tiez len obcas >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (05.05.2011 13:39)


05.05.2011 13:26

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

JuriK: ved to, ze ten moto-dochodok sa nezadrzatelne blizi :'( Mozno si ju dam ako darcek k 50-tinam ;-) A potom uz len prdkat od kavicky, ku kavicke :-)))


05.05.2011 13:26

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

Dreamer: ked dochadzaju argumenty, treba zmenit konkretnu temu na vseobecnejsiu, alebo vyznam temy vyhlasit za marginalny... Ako z velkej knihy vyjednavania... >:-)
V pohode, uz som to pisal, ze odbacame od temy, resp. ideme asi zbytocne do detailov... Autor temy, pripadne dalsi citatelia si spravia svoj nazor. Kazdopadne W800 je krasna... [dobre]


05.05.2011 13:23

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

papiboy: [dobre]


05.05.2011 13:17

Re: Turisticka motorka.

Kardan je za normálnych okolností doživotná vec, vyžaduje však tiež aspoň minimálnu údržbu. Ja mením na Guzzine každých 10 tisíc km hypo v zadnom prevode, mám to za 5 minút, jedná sa o cca 2,5 deci oleja.

Znamená to, že za najazdených 100 000 kilometrov musím obetovať kvôli kardanu cca 2,25 litrov oleja a dokopy cca 45 minút času. Strašný to deficit >:-) >:-) >:-)
Tak aj toto niektorí môžu vidieť ako výhodu... lebo výhodou je. Plus aj po najdlhších potulkách stále čisté ruky, čisté koleso, piesok-blato nevadí, blablabla

Keci o doživotných náplniach sú zase volovina, cez pár zím skondenzovaná voda v domku kolmého prevodu znehodnotí aj najkvalitnejší olej, vzniknutá biela kaša je potom už všetko možné, len nie kvalitné hypoidné mazivo...

Ja som pri 50 tisíc menil hypo už štvrtýkrát, vypustený olej stále čistý, číri, na magnete ani stopy po usadeninách... Predpokladaná životnosť 100 miliard kilometrov, dúfam, že sa dožijem >:-) >:-) >:-)
Niektoré kardany sa už držia vyše 200-300 tisíc km, na niektorých autách (vraj) aj viac...

Vždy som mal aj reťaze, aj teraz mám (CBF a bahniacky Modrý Šarkan) - viem porovnať aj náklady, aj robotu okolo toho... Majú svoje výhody tiež, ale treba to stále strážiť, riešiť. A Scottoiler u mňa nikdy, dá sa vymyslieť aj lepšie niečo - ale načo? >:-)

A vôbec - kto s kardanmi vyrába, vie, prečo to robí - a kto kupuje, tiež vie. Veď kto kardan nechce, kúpi si iné :-D


05.05.2011 13:10

Re: Turisticka motorka.

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Kawu W800 by som mohol, pri pohlade na nu zabudam ze som turista a srdcom advanture a supermotardista a chcel by som uz moto dochodok a len tak si prdkat. :-*


05.05.2011 12:54

Re: Turisticka motorka.

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

co to za motorka bez retaze?
Ja mam retaze na motorke dve a vysmiaty som jak leco.
Zbytocne na endure so sebou tahat nepotrebne zelezo. Na dialnicny presuvac typu gldwing a podobne budis, ale na motorku by som to nechcel.


05.05.2011 12:33

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Menton, ale ved aj tankovat musim kazdych 400 km, aj olej v motore menit kazdych 6000-12000 (podla typu moto) a v kardane tiez. Motorka ako taka holt nie je bezudrzbova a ci uz skontrolujem aj olej v scottoileri, dotiahnem nejaku vyvibrovanu skrutku, nastavim spojku, alebo este nieco ine je totalne jedno. Bavime sa o somarinach ;-)


05.05.2011 12:32

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

Black333: krasne si sam sebe protirecis... [dobre] ak by bol kardan take riziko, preco by ho potom mali casom montovat vsetci ?
Ked sa ti roztrhne retaz na ceste v strede nicoho, je to rovnaky problem, ako s kardanom, dalej sa nepohnes a zhanas pomoc... Pokazil sa ti na Pane kardan ? Menil si uz niekedy retazovy kit ?


05.05.2011 12:23

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

Zmizik: presne tak som to myslel, ze to zlyhanie nastane, ked ti dojde olej, upcha hadicka a podobne a ty to nevies. Takze to musis tak, ci tak kontrolovat, aspon ockom mrknut, v intervaloch, ako ked mastis. Display je fajn, ale ked bude upchaty system, tak ti to nepomoze, lebo oleja bude furt dost. Okrem toho, pri masteni je dobre skontrolovat aj napnutie retaze, to ti ten LCD asi nepovie, ci ? >:-) Ta km vydrz tvojej retaze je super, ja som moju ani po 15.000km nemusel napinat. Velmi zalezi aj od sposobu jazdy a prostredi...
Nestaras sa vobec a pritom dolievas olej, tam nieco nesedi... Ale v pohode, odbocili sme od hlavnej temy... ;-)


05.05.2011 12:20

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

black333: "Okrem toho,za par rokov bude mať väčšina či cestovnych endur alebo proste motoriek vyššich kubatur aj tak určite kardanovy prevod.Si myslim teda"

A preto uz mam vyhliadnutu nastupkynu Varana: Kawasaki W800 :-* >:-)


Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (05.05.2011 12:21)


05.05.2011 12:12

Re: Turisticka motorka.

black333
 Kávičkár 

Ikona

Môj nazor je asi taky,či kardan alebo reťaz.Kardan je menej naročny na udržbu,to je jasne.Ma to ale hačik,že ked sa poserie,je koniec.Cenu ani nevravim.Raťaz vymeniš a ideš a cenovo je to niekde inde.Ked je niekto mantak,meni reťaze každych 10000km,to som len trepol,tak je to horšie.No ak vydrži dlhšie,neni to tak finančne naročne.
Okrem toho,za par rokov bude mať väčšina či cestovnych endur alebo proste motoriek vyššich kubatur aj tak určite kardanovy prevod.Si myslim teda


05.05.2011 12:03

Re: Turisticka motorka.

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Moznost zlyhania je asi taka ze si zabudnes doliat olej. Prvu retaz som menil pri 28tkm co hovori samo o sebe a to nehovorim otom ze sa onu staram asi tak ako ludia s kardanom ;-) Cize vobec, len lejem kazdych 1500-2000km olej do nadrzky. Tie nove maju dokonca LCD a to mas ze full servis. Jedine cena, ale aj ta je z dlhodobeho hladiska zanedbatelna.


05.05.2011 11:53

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

Zmizik: automaticke mastenie ten problem riesi len ciastocne. Rafik a okolie mas spinave minimalne rovnako, ako ked mastis rucne, ta sranda aj nieco stoji, aj montovat to treba, aj hlavne na zaciatku kontrolovat a nastavovat a potom obcas pozriet olej a retaz. Ale urcite to pomoze na dlhych cestach. Len ja osobne moc nemam rad tieto dalsie udelatka a doplnky. Je to potom dalsie riziko zlyhania systemu a cielom by malo byt riziko znizovat, ci ? Komplexne to riesi fakt az remen, ci kardan. Alebo variator skutra a si vysmiaty... >:-)


05.05.2011 11:37

Re: Turisticka motorka.

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Pre tych co maju problem s retazou - existuje nieco take ako - www.scottoiler.com/ >:-)


05.05.2011 11:27

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

JuriK: suhlas do bodky s tym, co si pisal o retazi. Aj pre mna to bola otrava, vlacit dva spreje na dlhsie vylety. Kazdych 500km som mastil a kazdych 1000km cistil. Jedine stastie, ze som mal centralny stojan, lebo posuvat furt moto je velka otrava.
Co sa tyka kardanu, si to dost zvelicil. Je pravda, ze zadne koleso sa hlavne pri podradovani "neprepruzi", ako pri retazi, ale ziadne efektne smyky. Samozrejme je to aj o tom, ako jazdis. Ak budes na hovado, tak podradis o dva dole aj pri vysokych otackach bez spojky, ale o tom sa snad nebavime, lebo vtedy smykne aj retaz a remen. Na kardan sa da velmi rychlo zvyknut a zabudnes, ze ho mas. [dobre]

Jony5: povodne som ti chcel poradit CBF600SA, moju predchadzajucu moto, s ktorou som bol maximalne spokojny, nie je taka robustna ako V-Strom. Ale po tom, co si pisal o svojom chrbte, neviem, nevie. To su citlive veci a ked to boli, tak nemas chut ani na kolecko okolo domu. To treba fakt len skusat. Kazda moto je ina posedom, velmi zalezi od kapotaze, ci sa nechas vyfukat, pokrcenie a sirka ruk. Samozrejme zalezi aj na vahe prilby, hlavne ked nie si zakryty. Skus si pozriet v ramci "sucheho" treningu tuto stranku. Nastav si svoje parametre a preklikavaj typy motoriek a vsimaj si posed. Nezabudni si klikat aj nohy na zemi, hlavne zo zaciatku budes mat lepsi pocit s nohami celou podrazkou na zemi... ;-) cycle-ergo.com/


05.05.2011 11:02

Re: Turisticka motorka.

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Mozeme si tu pisat co chceme, aj tak sa rozhodnes pre tu ktora sa ti paci a ktora ti sedi. Pri mojej vyske 186cm a vahe 100kg som najlepsie citil prave na Stromovi. Kedze mam aj OFF chutky, nebolo ocom. Na moto mam v sucasnosti cez 42tkm a klop klop, ide ako hodinky.
Tak a teraz ta vec o rychlosti - zabudni na stroma a dialnicu nad 150km/h - nebudes mat to srdce ho tak tocit. Ta moto je urcena na turistiku so zatackou na zatacke - na dialnicu by som tahal isto nieco co ma cez liter.
Jop a spotreba - cesta na Nordkapp a spat v plnej polnej - 4.4l/100 km ;-)


05.05.2011 10:40

Re: Turisticka motorka.

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dreamer mam rovnaky nazor na kardan, je to super vec az pokial sa nieco nedodrbká.

Retaz je fajn, ale ked mas motorku s trochu vacsim krutakom, dostava viac zabrat a bezna vydrz je 20-25000 km, ale samozrejme zalezi aj na udrzbe, cisteni a mazani a znova nicim vynimocnym nie je, ze aj znackova retaz vydrzi 10000 a ina 40 000 km..
Mal som automaticke mazanie a bolo to super, ale rafik, koleso, kyvka a kryt retaze boli od frkajuceho oleja stalespinave a bolo to treba cistit. Islo to vsak ovela lahsie ocistit ako zbytky po bielom mazlavom sajrajte co sa striekal na retaz.
Samozrejme ked sa zvysil prietok oleja, krasne retaz dokazalo ocistit, ale aj tak raz za cas ju bolo treba dokladne ocistit rucne. Taktiez je treba davat pozor ze hustejsi olej na letnu sezonu treba vcas vymenit za redsi, lebo ked teploty klesli k nule, olej zhustol a mazaci system ho nedokazal dostat von a retaz bola sucha. Ine by to bolo pri systeme ktory olej tlaci ako pri systemoch ktore funguju samospadom.

Kardan je pre mna moc tvrdy prevod a da sa na to zvyknut ale viem ze mne by sa to az na tolko zapacilo, ze na kazdej krizovatke, semaforoch a podobne by som podradoval a dostaval zadne koleso do kratkeho efektneho smyku a krasne gumoval a to by bola spotreba pneu. >:-) Vyhoda je bezudrzbovost, ale ked sa naozaj nieco na tom pokazi, tak tazko sa to odstranuje na ceste a o cene za taku opravu je asi zbytocne hovorit.

.... a pretooooooooooo mam nieco medzi tym, remen je na cestovanie po cestach vymykana vec, je to krasne jemny prevod, ani neviem ze ho tam mam, udrzba ziadna (ziadne sponovanie, mazanie) a zivotnost o dost vacsia ako retaz. Meni sa len remen a nie ako pri retazi cely kit. Cena remena pri vymene nie je o nic vacsia ako cena za kvalitny retazovy kit ak vie clovek kde spravne kupit.

P.S. samozrejme ak niekto preferuje cestovne enduro, remen nie je celkom mozny, ale ved zase je to o tom ze kazdy si vybere aky prevod mu vyhovuje, na co to bude pouzivat a na co ma €. :-*

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (05.05.2011 10:43)


05.05.2011 9:59

Re: Turisticka motorka.

black333
 Kávičkár 

Ikona

JuriK-amen.
Presne tak.Ved aj ja sa obzeram po GS-ku 1150 a ak by nevyšlo to,tak potom nejaky liter Strom alebo liter Varan.No najskôr asi ten strom,no liter samozrejme.
Preto aj ja som predal Afriku a to bol tiež jeden z dôvodov prečo som ju predal.Chodim aj podialnici a kedže som mal pred tym European 1300-ku,proste to bolo slabe a nepohodlne zo strany Afriky.
Takže tak a kludne sa zapajaj do diskusie.
Okrem toho si myslim aj to,že niektorí ludia aj ked mal nejake cesťaky prešli aj na 650-tkoveho stroma.Čo čitam na motorkaroch,tak ich je dosť.Ak niekto jazdi sam,len z batožinou,jeden alebo dvakrat do roka na dlhu trasu a zvyšok len okolo komina,tak aj ta 650-tka bude bohato stačiť.Niekomu samozrejme. ;-)


05.05.2011 9:58

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

JuriK: S tou inzerciou to nie je az take zle ;-) V motoride inzercii je len jeden mladsi ako 3 roky a na autobazar.eu tusim 5. Inde som nepozeral, aj ked urcite sa este najdu. A ver tomu, ze sa predaju, ja som predal zaujemcovi, ktory mi volal hned na druhy den po uverejneni inzeratu ;-) To ze ich je viac v inzercii, je prirodzene, lebo ich je viac aj na cestach. Ale nechajme uz strom stromom.

Chcem sa spytat, trochu off-topic co vsetci vidite furt na tych kardanoch? V com je kardan lepsi ako retaz? Ani kardan nie je totiz uplne bezudrzbovy a vyzaduje si starostlivost. Pre mna osobne je kardan dokonca vecou, ktora ma odradza od takeho GSa a davam vo vseobecnosti prednost motorkam, ktore maju klasicku retaz. Ved moja udrzba retaze spociva v instalacii Scottoilera hned po kupe motorky, obcasnej kontrole hladiny oleja v nadrzke, asi 4 dostelovani pocas zivotnosti kitu a jeho vymene po 40000 km, tak v com by bol pre mna kardan lepsi a menej narocny na udrzbu? A co sa dialkovej turistiky tyka, budem vzdy kludnejsi s retazou, ktoru mozem skontrolovat zakazdym ked zastavim na cigaretku a ktoru mi v pripade nutnosti vymenia v akejkolvek garazi ako s kardanom do ktoreho nevidim a ktory ked sa pototo tak mam omnoho vacsi problem. Je to len moj nazor a nemusi s nim nikto suhlasit, takto to ale vidim ja.


05.05.2011 9:06

Re: Turisticka motorka.

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Chlapci otvoril som si len 2 diskusie z mnohich a vualaaaaa.
V-Strom 650 je vdacna tema na diskusie. ;-)
diskusia 1
diskusia 2

Podotykam ze su tam vacsinou reakcie ludi, ktori V-Stroma vlastnia alebo vlastnili alebo jazdili na na nom a po case im bol slaby a menili za silnejsie motorky, o com svedci aj mnoho inzeratov, kde sa predavaju 2-3 rocne V-Stromy s plnou turistickou vybavou aj za cenu velkej straty €.
Zacal som aj vytahovat jednotlive reakcie majitelov, kde pisali, ze im chyba vykon, ale potom ma to prestalo bavit.
Samozrejme sa tam najde aj vela reakcii, kde su s V-Stromom 650 ich majitelia velmi spokojni, ale vacsinou ide o motorkarov, ktori zacinaju a V-Strom je ich prva velka motorka alebo jednoducho im to na cestovanie staci a nepotrebuju sa nahanat po dialniciach.
Ved to je na tom to krasne, kazdy sme iny a chceme a potrebujeme nieco ine a nieco co vyhovuje jednemu nemusi druhemu a pri vykone motora je to o tom istom.

P.S. Zelam si svetovy mier a lacny benzin pocas sezony. V-Strom 650 je popici motorka a viac uz nepoviem. :-P


05.05.2011 7:52

Re: Turisticka motorka.

black333
 Kávičkár 

Ikona

JuriK-ako pišeš,Transalp je pekna motorka ale hold,zaspali dobu.Mne sa tiež pači ale mam si kupiť Transalpa novšiho alebo ten isty ročnik V Stroma,kupujem V Strome.šestka je len šestka a na dialni poteši.
Ďalej,nemôžem najsť to,čo si napisal,že niekto napisal,že na dialnicu neni.Asi mysliš dreamer a to som mu aj dole napisal.Vela chalanov a aj bab ma Stroma.Po dialnici tato motorka pojde uplne v pohode.Žeby mal podvozok nejako špatny,tak pochybujem.Treba si uvedomiť že vela motoriek ma stale reťaz a da sa to vyriešiť tiež v dnešnej dobe.
Škoda jednoho,že Devilku nehali z päť rychlostnou prevodovkou.
Ostatne moto ako pišeš,sa zvrhuju inym smerom a je to nad jeho hranicu.Len to som chcel ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (05.05.2011 7:54)


04.05.2011 23:45

Re: Turisticka motorka.

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

yoyo 1 exmajitel V-Stroma tu potvrdil, ze vykon na dialnici chyba a jeden dokonca, ze od 120 je uz lenivyyyyyyyy, dalsi napisal "ja mám pocit pri 6,5tis otáčkach na 6tke že ho už pri dlhodobej jazde trápim... " a Ty si napisall ze podvozok na rychlost 160 je uz slaby a nie je vhodny koli vacsim zdvihom na vysoke rychlosti. Chapem ze hajis svoju motorku, ale co je pre jednoho dostatocne rychle a pruzne, pre ineho je to 50ka skuter. Uz nebudem dalej toto riesit, lebo ja nemozem mat nazor na motorku na ktorej som nejazdil, ale zato vela vela ludi ho tu jazdilo a napisalo na MR, ze vykon chyba. Tebe asi nechyba, asi jazdis pomalsie.
Na TA700 som sa vozil a maximalku ma nizsiu ako V-Strom a na dialnicu je horsi, ale je to super motorka, tak ako aj V-Strom.

To ze som prehliadol jedno male "nie je", nic na tom nemeni, ze retaz by som nechcel a na cestovanie po ceste je to najhorsia volba.

Cele sa to tu uz zvrhava, pretoze pribudaju motorky, ktore dost prekracuju cenovu hranicu 4500-5000€.


04.05.2011 23:34

Re: Turisticka motorka.

versys nie je turista a ani sa tak netvari :-) je to hravy funny bike.
ked sa spomina versys tak mozete zaradit aj multistradu.
pokial nechces jazdit ine ako asfalt tak by som bral nieco s 17" prednym kolesom.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (04.05.2011 23:48)


04.05.2011 23:06

Re: Turisticka motorka.

yoyo
 Turista 

Ikona

04.05.2011 8:51 jony5 napisal: Ten kardan nie je najdolezitejsia podmienka.
JuriK: uz chapes preco mam taky problem z informaciami z druhej ruky?


04.05.2011 22:47

Re: Turisticka motorka.

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Cudujem sa ako stale vytrvale presadzujete V-Stroma pripadne TDM900 ci VFR800 a pribudla uz aj CBF1000 ci Transalp, potom ako majitel uz nie raz napisal, ze najzakladnejsia a najdolezitejsia poziadavka na jeho motorku je kardan. :-~

Vsetky zmienovane motorky su super cestovatelia a naozaj kazda z nich ma co ponuknut cestovatelovi, len im chyba maly kusok k dokonalosti v podobe ineho sekundarneho prevodu.

jony5 ani sa Ti necudujem, ze chces kardan, osobne by som uz tiez nechcel retaz a je jedno ci by som bol kavickar alebo velky turista.


04.05.2011 22:42

Re: Turisticka motorka.

yoyo
 Turista 

Ikona

jony5: kym sa rozhodnes urcite si kazdu jednu vyskusaj to bez debaty a vrelo odporucam rozsirit vyber aj o tu spominane Transalp 700 a Versys. Transalpa som jazdil na testovacich dnoch Hondy a je to cista radost, mozno chyti za srdce aj teba ;-).


04.05.2011 22:19

Re: Turisticka motorka.

akim
 Edvenčr 

Ikona

Transalp [dobre] [dobre] [dobre]


04.05.2011 21:56

Re: Turisticka motorka.

skuterdrak
 Geriatrik 

čaute papi lopatou ta nebudem bit ja som len popísal stručne čo viem o burgmane a vieš my sme tak skôr narodený tiež sme sa povozili na všeličom ja som vlani najazdil na burgmane 8500 km a som spokojny s pohodlim a aj s výkonom nefuka na mna a aj pri dáždi je to pohoda nezmoknem a dalšie super motorka neekzistuje každá má niečo dobré a aj veci čo by mohly byt iné alebo inak urobené držím všetkým palce aby boly spokojný s tou svojou [dobre] [dobre] [dobre]


04.05.2011 21:43

Re: Turisticka motorka.

keď nepočítam pár rokov ešte bez VP odjazdených na babete okolo domu, dokopy asi 30km na pioniery, pár jázd okolo kužeľov na Jawe 350 v autoškole a asi 5 jázd na MX Honde CRF250 na trati považujem sa za moto začiatočníka. Napriek tomu som si ako prvú moto zvolil malého Stroma. Hlavný dôvod-cestovné endurá sú moja srdcovka, na nové a ani iné GS ADV nemám Eurá, tak takmer nový strom mi prišiel ako ideálna voľba. Je to naozaj prítulná motorka, ktorá má výkonu habadej na jazdu podľa predpisov a občasné ponáhľanie... V teréne na ňom jazdím aj tak na jednotke, max. 2... lebo podvozok, lebo kopa plastov, lebo som začiatočník a bojím sa rýchlejšie... Ale je to stroj ktorý ma pohodlne odvezie aj keď zavesím na boky hliník, na vrch 55L Maxiu a za seba priateľku. Na diaľnici mu to celkom ide, ale určite sú aj vhodnejšie motorky. Ja mám pocit pri 6,5tis otáčkach na 6tke že ho už pri dlhodobej jazde trápim... Tak neviem, aj keď max. Nm má ešte vyššie. Predpokladám, že výkon chýba skôr tým, čo jazdia hlavne dlhé presuny po diaľniciach a rýchlostkách... Kto má uni obutie to aj tak nebude klopiť na koleno a vo výjazdoch dávať plný, po diaľnici nepôjde 170 keď tam má 3kufre a spolujazdca... Takže je to v podstate jeden z najlepších univerzálov. Nežerie veľa, ide, vypadá k svetu, má ABS a keďže je to obyčajná tuctovka, nemám až tak strach že by mi ho chcel každý okoloidúci ukradnúť.


04.05.2011 21:31

Re: Turisticka motorka.

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

nova sa neobjavi? asi 5 ludi ti tu napisalo, ze TDM
ta motorka pojde 140 po dialnici aj s ladvinkoum ale ci dociahnes, tak toneviem, minimalne si ju pozri. Podla mna krasna masina, len na mna zatial este prisilna. Ale mozno raz....


04.05.2011 21:26

Re: Turisticka motorka.

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

tu Yamahu TDM si preco zavrhol? :-O


04.05.2011 21:15

Re: Turisticka motorka.

jony5
 Geriatrik 

Tak to trochu zhrniem. Nova motorka ktora by vyhovovala mojim kriteriam sa asi neobjavi. Skusim teda obzriet tie tri vybrate.Snad si vyberiem. :-))) Ak by niekoho este osvietil nejaky typ napiste. S nakupom sa zatial neponahlam. Ale ked sa otepli tak to asi budem musiet urychlit :-D


04.05.2011 19:05

Re: Turisticka motorka.

black333
 Kávičkár 

Ikona

dreamer-všetko sedi aj to čo si ty napisal aj ja,že Dvilka ma nevyhodu a to je hlavne len päť rych. prevodovka.Okrem toho to ma aj Pan European,no ma zase skoro raz taky objem.
Nesuhlasim s tym ako si povedal,že na Devilke je nevyhoda kufrov na pevno.S tym sa da jazdiť aj okolo komina.Ja som ich na Europeane ani nedval dolu a to je iny medved.
Nesuhlasim ani s tym,ako pišeš,že V Strom neni na dialnice.Mam ho aj ja v malom kutiku oku ak nezvolim GS-ko alebo iny mastodont,pripadne Stroma 1000-cku.V Strom je aj na dialnice a velka vyhoda je prave ta šestka.Ochrana proti vetru je dobra.
Inač naprosty suhlas zo všetkym čo si napisal. ;-)


04.05.2011 18:45

Re: Turisticka motorka.

radovan1983
 Turista 

Ikona

z toho co pises urcite vyber v-strom. ak chces moto. ten burgman taky dobra volba ale myslim ze so stromcekom si uzijes viac srandy. prip. z mojho pohladu idealna moto na turistiku yamahat tdm900.


04.05.2011 18:43

Re: Turisticka motorka.

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Nechcel som sa povodne v tejto teme zapojit, lebo na tychto strankach som uz na adresu V-Stroma povedal dost a kto moje prispevky cita vie, aky mam na tuto moto nazor. Ale bol som poziadany o prispevok tak teda prilozim. V-Strom je nie len po motorickej stranke velmi vydarena motorka a kto ju jazdil dlhsie ako len okolo komina vie. Spolahlivost, nenarocnost, pohodlie, ovladatelnost, nizka spotreba, to su vlastnosti, ktore len malokto spochybni. Tazsie je sa uz dohodnut na tom ako to je s vykonom, pretoze tu ma kazdy inu predstavu o tom co to je dostatocny vykon. Papierovo je na tom V-Strom dobre: bezmala 70 koni, vrchol krutiaku pri cisle 8500 ot/min., cervene pole 10500. Motor je tahun uz od nizkych otacok a kde napr. motor Deauvillky konci, motor V-Stroma taha pekne dalej dalsich 2000 otacok. Napriek evidentnej radosti z otacok ho vsak vobec nie je potrebne tocit viac ako do 5000 pri normalnej az sviznej jazde. Pri solo jazde sa s nim da ale pekne vyblaznit, drzat ho v pasme nad 5000 je naozaj zabava a motor nebude protestovat. Ale vratme sa k turistike. S manzelkou sme najazdili peknych par kilometrov a viackrat aj v plnej polnej (ja vazim 90, manzelka 55, tri kufre GIVI + zahradka). Jediny krat mi chybal vykon pri stupani na Grossglockner z juznej strany, kedy sme boli takto nalozeni a obcas bolo nutne podradit aj do stvorky tam, kde nas ine stroje obiehali. Dialnicny presun v tejto zostave pri 140 km/h nebol problem, ale tu by som chcel podotknut, ze zameranie V-Stroma nie je dialnica a on sa tak ani netvari. To skor by som vytkol Deauvillke, ze posobi ako velky dialnicny cestak, ale je na tom dokonca horsie ako V-Strom. Motor 700ccm, rovnaky ako ma novy Transalp, 5 rychlosti, o 50 kg vyssia vaha a ak bude spotreba priblizne rovnaka ako ma TA, tak dojazd tiez nebude velmi oslnivy. Pevne kufre povazujem za nevyhodu, na kratke vyjazdy neprakticke. Ale spat k V-Stromu. Ta motorka ta sice odvezie vsade tak kam s nou zamieris, ale najvacsiu radost jej robia pokrutene cesty a cesticky II a III triedy, kde je este aspon trochu asfaltu. Dostatocny vykon je velmi subjektivna a relativna velicina. Mne osobne na 99% ciest, ktore som s nim presiel bohato stacil, ale mam mozno iny styl jazdenia ako ini jazdci (mozno je to vekom :-~ ) V-Strom ale nemusi byt dokonala motorka pre kazdeho, taku este nevyrobili. Avsak v pomere cena/vykon, alebo cena/univerzalnost ma len velmi malo konkurentov. Malokto jej moze okrem tuctovosti nieco vytknut. Ale tu zapricinila jej popularita a ta ma povod v jej dobrej povesti. A kto by nechcel dobru motorku? [dobre] :-)))

Nuz a preco som teda vymenil? Pravdu povediac, bolo to neplanovane a nebyt toho, ze natrafim na velmi vyhodnu ponuku skoro noveho Varadera, tak by som spokojne jazdil dalej V-Strom. Prevazil nakoniec fakt, ze za sezonu toho najazdim relativne dost a moj stromcek mal za tri sezony nabehanych uz 52000 km (kupovany novy ;-) ) Novemu majitelovi vsak robi radost aj nadalej, ako som sa mohol presvedcit na spolocnom vyjazde 8-)


04.05.2011 18:40

Re: Turisticka motorka.

johnys
 Kávičkár 

Ikona

Skús si pozrieť aj Hondu CBF 1000, na tvoju výšku akorát-sedadlo vodiča je možné nastaviť do troch polôh, nastaviteľný plexištít, motor kultivovaný chod a výkonu dosť aj s rezervou bez vybrácií, spotreba podľa štýlu jazdy od 5 litrov hore. Predpätie zadnej pružiny sa dá nastaviť myslím, že má päť polôh. Nemusíš stále podraďovať-motor je výborne vyladený. 8-)


04.05.2011 17:00

Re: Turisticka motorka.

Mato182
 Kávičkár 

vsetko je original nastavene, nic nie je menene na sedadle ani tlmice nie su utopene, len to mam v plnej turistickej vybave, tot vse. ja som tiez planoval kupit cisto noveho stroma, ale potom ma na jednom zraze varaderisti od toho odhovorili dali mi kluce od varadera, povozil som sa a bolo rozhodnute. ako nedociahnem uplne ze mam paty oboch noh na zemy, to nie. na varadere si mozes nastavit tvrdost tlmicu zadneho, mam ho asi na 4 tom stupni - to by malo byt tovarenske, celkovo ma asi 32 poloh, to neviem uz presne, neriesil som to, lebo mi to vyhovuje tak ako to je teraz. pred tym som mal moto este vyssiu tam som nedociahol ani oboma spickami a normalne som fungoval na tom 3 roky, takze clovek si zvyhne a je to potom v pohode ako dochodok


04.05.2011 16:49

Re: Turisticka motorka.

amper
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Mato, ja so zatiaľ skúšal sadnúť v živote asi na 4 Varaderky a ani na jednu som nedočiahol, bavíme sa o o origo sedačke, neznížených tlmičoch a pod úpravách. Ja to hlavne aj postave, ja mám na svoju postavu kratšie nohy ale aj tak keby som upravil sedačku nedočiahnem tak ako so dočiahol na tej versys, a pritom výšku sedla majú skoro rovnakú Versys 845 mm, Varaderko 838 mm


04.05.2011 16:35

Re: Turisticka motorka.

Mato182
 Kávičkár 

amper ja mam varadero a nemam na nom ziadne upravy a bezproblemov dociahnem a to mam 170cm


04.05.2011 16:30

Re: Turisticka motorka.

amper
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiese, asi na varadero nedočiahne má 175 cm, aj keď sa dá znížiť ale potom je to ako kačica, inak super motorka
jony5, tiež si myslím, že si nevyberieš na poprvé a budeš musieť pár mašín vyskúšať, aby si vedel, čo máš od ktorej čakať. S tých troch by som Ti aj ja poradil tú Devilku, je to pohodová motorka na cestovanie aj na denné pojazdenie.
O Vstrom-och Ti nebudem radiť radšej lebo aj ja som počul na ne len to dobré, ak si namontuješ mazanie reťaze, vobec nebudeš preferovať kardan.

My dvaja máme asi rovnaké postavy a tiež hľadám už dlhšiu dobu voľačo pre sebe na výmenu a v minule som skúšal tú Kawu versys a dočiahol som, síce nie úplne ale ak by som naložil kufre a vo dvojici tak bez problémov a motorka je to parádna. Je to konštrukciou úplne iná motorka (ako napr Devilka) ale pohodná, v daždi ale asi zmokneš od pása dole.


04.05.2011 15:14

Re: Turisticka motorka.

wiese
 Turista 

Ikona

varadero 1000,gs 1100,1150,nie je lepsie nic ako univerzal.


04.05.2011 15:10

Re: Turisticka motorka.

Lucasso
 Edvenčr 

Ikona

jony: Pridam ti aj ja moje skusenosti. Mam maleho stroma, na asfalt podla mna vyborny, vyborne ovladatelny, tri kufre nan nahodis aj s ladvinkou super, ja ked som bol vo dvoch, plne nalozeny, tak sme sli tak turisticky, t.j. 100 az 140, spotreba do 5 litrov, cize dojazd fajn.

Ked ho chces cisto na asfaltovu turistiku, tak tam nahod tri kufre, vyhrievane gripy, vymen tam nejake lepsie gumy a mozes ist do alp skrtat stupacky.

Inak co sa tyka tej sviznosti V-Stroma, ktoru tu niektori spominali, moj osobny nazor je ze Strom vyborne taha a je svizny, tak do 120, potom je uz lenivyyyyyyyy, ide aj dalej samozrejme, maximalka je niekde pod 200 ale myslim ze to uz je dost lenivy. Ale ked cestujem ja sam, bezne jazdim okresky 120 - 140 a to zvlada uplne super, otacky su myslim vtedy okolo 6 az 7 tisic takze sa ani motor az tak netrapi /myslim si.../.

Kazdy si haji vacsinou to svoje ale ja som nadmieru spokojny. Odporucam :-)

Lucasso


04.05.2011 14:23

Re: Turisticka motorka.

barko
 Turista 

Ikona

jony5, je jedno čo napíšeme, poradíme, aj tak si spravíš podľa seba, svojich financií a svojho uváženia. Napísal si tri motorky ktoré by si chcel. Z tých troch by som ja bral HONDU Deauville 700. Je to atypický stroj ale u mňa by vyhrala výber. Motor nezmar a celkom úsporný s nízkymi prevádzkovými nákladmi, má kufre, je to motorka ktorá nepožiera gumy, dobrá ochrana jazdca, integrované padáky, kardan, úložné priestory aj v kapotáži na doklady, na bežnú turistiku výkonom celkom stačí. Mal som Burgmana 650, nebolo to zlé, super vozenie, ale bolo zopár vecí ktoré mi vadili.

Tu je článok : www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda...

motoride.sk/c/1235/test-honda-nt-700-v-deauville.html

A tu nejaké mašinky na predaj: www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda...

www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil barko (04.05.2011 14:25)


04.05.2011 13:39

Re: Turisticka motorka.

Spike666
 Kávičkár 

Ikona

jony5 pisal som ti spravu cital si?


04.05.2011 13:27

Re: Turisticka motorka.

jony5
 Geriatrik 

77speedy: Pre mna je to jogurt. Male a sedlo pre ladvinku a cervene pole otackomera pri 12000 nemusim. Turistickej motorke sa priblizuje skor yamaha xj900.


04.05.2011 13:20

Re: Turisticka motorka.

Spike666
 Kávičkár 

Ikona

VFR 800 je podla mna jogurt s mensimi upravami na cestovanie. ale prvky SS si to nesie so sebou :-)


04.05.2011 13:07

Re: Turisticka motorka.

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

Jony5 VFR 800 nie je jogurt, ale asfaltový turista, ktorý ma super posed, dostatok výkonu a v pohode si môžeš jazdiť pri nižších otáčkach. Mám ju takže moje skúsenosti. Ak by som ja mal meniť VFR, tak len za VFR. Môj názor a veľká spokojnosť. Skúsi si posed, skús si jazdu a uvidíš


04.05.2011 12:49

Re: Turisticka motorka.

bmw r 850 rt, podla mna v tej cene nie je na cestovanie nic lepsie...

opytaj sa efej on pred nedavnom taku kupil z ciech za podla mna par supiek, do tvojho rozpoctu by sa bohato vosla...


04.05.2011 11:46

Re: Turisticka motorka.

jony5
 Geriatrik 

Menton: Hovoris mi s duse. :-D Velmi nerad by som kupoval novu motorku za vela penazi a po roku zistil ze mi nevyhovuje alebo chcem nieco ine. Viem iba co urcite nechcem jogurt a choper. Motorku predpokladam ze vyuzijem na vikendove vyjazdy okolo komina z ladvinkou. Pripadne raz do roka nejaky vyjazd za hranice vsednych dni /alpy, dolomity/. Cesty najradsej vedlajsie plne zakrut. Dialnice neznasam, aj ked pri presunoch sa im asi nevyhnem. Moj vyber je na zaklade technickych parametrov. Pisem sem na to ci existuje este nejaka ina motorka ktoru som prehliadol a vyhovuje moji poziadavkam.
alphonzo: pekna ale zbytocne vysokootackovy motor, klud a nizke otacky ziadny nadupany jogurt
Este jednu malu podmienku. Pohodlne a vzpriamene posedenie. Mam mensie problemy s chrbticou. Ked zalahnem za jogurta tak sa asi uz nezdvihnem :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jony5 (04.05.2011 11:57)


04.05.2011 11:45

Re: Turisticka motorka.

alphonzo
 Kávičkár 

Ikona

Honda VFR 8OO, super motor, kapota, nizke sedlo, dostatok vykonu, turisticka legenda, .....akurat retaz ale inak super masina na vsetko, ties poskulujem a do 4500 € no problem.


04.05.2011 11:22

Re: Turisticka motorka.

Menton
 Skútrista 

Ikona

Myslim, ze sa na Sk dost casto podcenuju skutre. Aj tu sa daju najst clanky, kde ludia na skutroch cestuju do Bosny, Ciernej hory, ci dokonca na Faro v Portugalsku. A to su cesty, ktore mnoho V Stromov a podobnych, turisticky sa tvariacich moto nasich majitelov nikdy neuvidi. Takze si treba zvazit, ci ide o image turistu, alebo skutocnu turistiku, lebo ta nema s vozenim okolo komina nic spolocne. Na vylety po okoli 100-200km je skuter podla mna idealny. Netreba sa on starat, ked ta chyti prehanka, nic neriesis, lebo si schonany aj zdola na nohy, ty aj partnerka mate pohodlne sedenie a ked sa zastavis niekde na zmrzlinu, ci obed, prilby hodis pod sedadlo.
Jony5: myslim to v dobrom, ale prilis si svoj vyber dopredu obmedzujes, riesis kardan, trasenie, otacky a cojaviemco a este si ani na jednej motorke nesedel a nejazdil... Ked zacinas po takej pauze, tak hlavne sa este len hladas, musis si sezonu, ci dve odjazdit, aby si zistil, ze ta to fakt bavi, mas cas sa tomu venovat a ake vylety ta este bavia. Lebo len okolo komina ta prestane bavit velmi rychlo, lebo tie cesty poznas nepochybne uz teraz s autom. Motorka ti dava volnost a bura mnohe obmedzenia a v tvojom veku ti moze dat mnoho z toho, na co si uz pozabudol... Drzim palce... [dobre]


04.05.2011 10:51

Re: Turisticka motorka.

misik71
 Kávičkár 

Ikona

RASTI ...Rumunsko, Madarsko,Srbsko,Cierna Hora(Durmitor),Bosna,Chorvatsko,Rakuske Alpy...
...a trvam na tom ze FULL nalozene 3 kufre + spolujazdec je NA DIALNICI na maleho stromceka uz moc...hlavne pri predbiehani...inak ma vykonu ako pises dost(no staci na cestovanie uplne v pohode)...ale kedze chalan sa nechysta ani na sotolinu ani na dlhe dialnicne presuny bude to asi dobra volba....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil misik71 (04.05.2011 10:52)


04.05.2011 10:38

Re: Turisticka motorka.

rasti
 Kávičkár 

Ikona

Kolko reci, aj tak ju za rok dva vymenis. ;-) Ak mas ozaj cestovatelske ambicie, tak by som zabudol na Burgmana. To je motorka okolo komina, kde ma skutocne vyhody. Inac ta asi bude nudit, ze nemas co po ceste robit. 8-) Tak si skus V-Stoma aj Deauville a myslim, ze pocity ti napovedia. Momentalne jazdim V-Stroma a som spokojny, ked si odmyslim udrzbu retaze, co zasa ciastocne zjednodusi scottoiler. Bolo by zaujimave vediet, kolki z ludi ktorym chyba vykon na V-Strome maju nieco pocestovane. Jazdil som na sotoline v Albansku a poviem ti, ze vykonu som mal az moc. :-)


04.05.2011 10:14

Re: Turisticka motorka.

>:-) Práve kvôli úvodnému príspevku so si trúfol poradiť Deauville, je zlatým stredom medzi Burgmanom a Stromom. Škaredoid (hlavne starý typ >:-) ), ale turista-skútroid. Nevyberal som z katalógu, ale z týchto troch ;-) >:-)
Skalní burgo-mani, ako napr. rapid, Brumo alebo hen Miro skuterdrak ma budú mlátiť lopatou, ale na skútri by som sa na cestu okolo Európy nevydal >:-)

jony5 (8:51): ..." Tie ceny sa mi zdaju dost vysoke"... A predajú sa aj tak, prečo asi? ;-)


04.05.2011 10:03

Re: Turisticka motorka.

Pali
 Turista 

Ikona

Ako spomenul smarco22 Versys je dobra volba , je to univerzál ako vyšitý.


04.05.2011 9:47

Re: Turisticka motorka.

misik71
 Kávičkár 

Ikona

..DIWI spravny postreh chlape... :-)))

..ale ked si precitas prvy prispevok v tejto diskusii...tak budes v obraze... >:-)


04.05.2011 9:36

Re: Turisticka motorka.

diwi
 Edvenčr 

Ikona

burgman neni nahodou skuter? :-)))


04.05.2011 9:29

Re: Turisticka motorka.

jony5 tato vyzera dobre, kopa doplnkov, relativne malo km:

motoride.sk/?P=inz_detail&ID=190167

Ale asi si tento inzerat uz pozeral


04.05.2011 9:21

Re: Turisticka motorka.

misik71
 Kávičkár 

Ikona

...co sa tyka Burgmana netreba sa vobec bat vahy,lebo ma total nizko tazisko a z tych moto co si uviedol sa s nim najlahsie jazdi(AK SA BAVIME O ASFALTE),dalej je najpohodlnejsi a v podstate bezudrzbovy....

...no a teraz k V-Stromu..mal som ho 2 sezony(ako moju osmu moto od suzuki)a nikdy som si nan nezvykol..je tazka a ma vysoke tazisko=potom tu vahu citis o to viac...moc rozpoctova moto...no a teda neviem ako niekomu,ale: ja+priatelka + 3kufre(full) a moto na dialnici nic moc....hlavne predbiehanie s neustalym podradovanim.... ale pre jedneho + nejaky ten kufor ten vykon dostacuje...no a okolo komina je uplne jedno na com sa vozis...

..no a este k Versysu(ten mam teraz) ..motor vyrazne zivsi...nizucke tazisko..OVELA lahsie ovladanie(jak za jazdy tak na mieste)..ale pre teba jedno minus= vyska sedadla...HOWGH!


04.05.2011 8:51

Re: Turisticka motorka.

jony5
 Geriatrik 

Ten kardan nie je najdolezitejsia podmienka. Ked je dobra masina tak sa clovek donuti aj k udrzbe retaze. Kardan je v podmienkach kvoli bezudrzbovosti a spolahlivosti.
Burgman r 2004 s ABS sa da zohnat za 3800€ uz na znackach. Co je super cena. Len tie kolesa ma trapia a celkom mala nadrz /dojazd/.
NT700 - este som nejaku nazivo nevidel len u policajtov. Vsetkym v recenziach chyba 6 rychlost.
Tie ceny sa mi zdaju dost vysoke. Ale asi je tam zahrnuta vynimocnost.
v-strom - od roku 2007 maju ABS. Nejaku za dobru cenu som nevidel. Porovnavam s tym ze keby som kupil novu za 8000€ a potom odpocital DPH cez firmu. Vsetky stromy su starsie a bez ABS. Nechcem sa velmi zaradit do masovky. Ale ked nenajdem lepsiu alternativu skoncim pri nej.

93842: Caponord je velka a tazka masina
janoval: stvorvalce su vacsinou vysokootackove ja chcem turistiku otacky do 9000 , ale nevylucujem.


04.05.2011 8:27

Re: Turisticka motorka.

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ak je limitovany cenou povedzme do 5000€ a nechce vibrujucu motorku (co vyraduje starsie BMW s kardanom a ABS, ktore ako jedine splnuju vsetky jeho podmienky) a chce ABS za kazdu cenu a samozrejme nechce retaz, tak ani nie je z coho poriadne vyberat.

Najlacnejsia NT700 (rocnik 2006) s ABS v Nemecku je za 4500€ + cca 600€ (dovoz + prepis).
Burgman 650 (rocnik 2004) s ABS sa pohybuje tiez v cenach okolo 4500€ +dovoz a prepis.
Vyber by sa dost rozsiril ak by prijal aj retaz.


04.05.2011 8:17

Re: Turisticka motorka.

Mato182
 Kávičkár 

buratino83 - Nemam na nom ziadne upravy, tlmic mam nastaveny cca na 4. polohu a dociahnem v pohode. Je to sila zvyku, pred tym som mal moto s vyssim sedadlom a to si clovek na to zvykne. Nie je problem chodit s tou moto plne nalozenou po meste alebo kade-tade.


04.05.2011 8:03

Re: Turisticka motorka.

santal
 Geriatrik 

Včera som oslávil 49. Pred štyrmi rokmi som po 25 rokoch sadol tiež na moto. Môj výber padol na Vstrom DL650 a dodnes ani sekundu som neoľutoval. Tiež meriam 178 a úplná pohoda. A jazdím 95% asfalt. Super spotreba naložený s ľadvinkou okolo 4,5 l. Vrelo doporučujem.


04.05.2011 7:19

Re: Turisticka motorka.

black333
 Kávičkár 

Ikona

jony5-štvorvalec neni zla vec.Mal som Pan European 1300.Je to super vozenie.No cena ti nestači a je to ťažka mrcha.
S tych čo si vybral by som určite vylučil Burgmana.Sice sa da na nom cestovať,no tie male kolesa.Nie.
Vyber by som z tvojho pohladu urobil medzi Deavilkou 700a Stromom.Devilka ma v zaklade už dva kufre.Je to pohodlna mašina,skutočne.Je určena hlavne na dlhe trasy,ale?
Neviem prečo Japončici nedali do tohoto cesťaka šestku.
V Strom.Super mašina,popularna su kusky ked zoženieš strom aj komplet z vybavou.Ma šestku,čo je na dlhe dialnice perfektne.


04.05.2011 7:09

Re: Turisticka motorka.

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

jony: stvorvalce nemusis a vibracie ti vadia... hmm


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 193763 | Včera: 243470