Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Po 25 rokoch bez motorky si chcem nejaku zaobstarat. Mam v uzsom vybere tri Suzuki DL 650 v-strom, Suzuki AN 650 Burgman a Honda NT 700 V Deauville.Moje kriteria a poziadavky. |
ja som mal podobnu dilemu, ale vyber som mal uz skoro jednoznacne urceny na maly stromcek, ale jedneho pekneho dna som mal sancu sandnut na varadero a stromcok bol minulostou. ja mam vysku cca 169-170cm.Tak som si kupil varadero a nemozem nan nic spatne povedat ani ja ani moja priatelka, toho roku uz mame na nom urobene cez 3000km a uplna spokojnost |
no ak chces 140 s ladvinkou a rezervu vykonu, tak ma napada este Yamaha TDM. Ale stromcekom urcite nic nepokazis. Vela ludi ju tu vlastni na motoride a kazsy si pochvaluje. A urcite to nie je preto, ze za nu dali neskutocne peniaze, lebo nie je az tak draha. |
kAžDá Líška svoj chvost chváli ja mám gurgmana 650 som velmi spokojny ako píšeš nízke sodadlo aj ked mám výšku 180 sm a vážim cca 105kg tem priestor pod sedadlom mám aj kufrík ja mám aj vozík za moto PAV ako píšeš tých 140 niet problém to aj 180 príkla v nedelu sme zmokly nie dážd ale riadna búrka a ja som mal len lakte vlhké mam aj velké turistické plexi skrátka pohodová ale aj rýchla jazda a spotreba tak slabých 5 litrov podla jazdy |
FZ6 S |
skuterdrak: Nie su tie male kolesa problem na nase asfaltove tankodromy ? Zvlada to aj kratku sotolinovu polnu cestu? |
Ak "znovuzačínaš", tak v tomto prípade na základe požiadaviek a momentalnych predstav a perspektiv lepšie riešenie ako Vstrom 650 podla mna nie je. |
Mato182 prezrad mi, ako si so svojou vyskou osedlal Varadero.... Ja mam 173 a stromsec mi je LTT... som si nedavno sadol na varadero a ledva som na zem dociahol... asi som malo "rozelkany" alebo ty si moc...alebo je v tom nejaky figel... von s nim... |
jony zatial som nemal problémy či malé kolesá v preduje 15 a v zadu 14 palcové a ešte burgman nemá kardam ale ani retaz takže je to v pohode ja mam doma aj intrudera 800 ale jazdím len na burgmane neber to ako nahovaranie na burgmana len popisujem skutočnost. |
nerozumiem preco by si chcel kolesa zo stromu a planujes ciste asfaltove vylety |
GaST: Zo styroch kamosovi co rovnako po rokoch zacinali na motorkach skoncili traja na Suzuki v-strom 650 a jeden BMW R 1200 GS Adventure. Len nahlas dumam ci nie je pre mna nieco vhodnejsie ako v-strom. Ked sa nebudem vediet rozhodnut v-strom to isti. Ta vyska moto je ltt. |
nerd: Keby nase asfaltky boli ako v Rakusku tak by som nad tym neuvazoval. Nedavno som v aute presiel z kolies rozmeru 14 Berlingo na 16 Dacia Duster. To je nebe a dudy. |
U mňa jednoznačne Deauville. Nezničiteľný, robustný turista, kardan, HISS, ochrana, permanentné kufre, nízke prevádzkové náklady, dotiahnem na zem aj ja ... |
To je pravda s tým dieselefektom da sa to lahko odstránit riešil so to je to robota na cca 15 min.a stojí to presne 1000 českých korun odstranuje to ciba (Ctibor) najdeš ho na maxici cz píše tam o tom aj to urobí aj ja som bol u neho ale aj ti to pošle poštou a nie je tam vadné ložisko ale vôla variatora ale teraz ja to už v pohode |
vsetko co chces mas v strome a este aj trosku pridanej hodnoty z lahkou sotolinou. tot moj nazor a aj nazor inych cestovatelou ako ja . Ale okolo komina je to v podstate uplne jedno. skus kazdu a ktora ti najlepsie sadne bude ta prava, lebo ani jedna z uzsieho vyberu nie je zla volba |
papiboy to je omyl, ak radis u stroma tak do 5 ale do takeho kopca som este nesiel a na burgmane vobec . Deauville som svojho casu zvazoval aj ja no odradila ma okrem ineho aj ta chybajuca sestka. |
Za 4500€ ak je to konecna suma asi tazko zozenies aj s prepisom NT700 s ABS v normalnom stave. Aj pri dovoze zo zahranicia sa dostanes nad tuto sumu. Upravené 2 krát. Naposledy upravil JuriK (03.05.2011 22:04) |
yoyo - veď jasne, až tak do detailov som to nechcel rozoberať, išlo mi len o to, že veľké rezervy vo výkone tam nie sú - ale zase podradiť o jedno-o dva stupne a naložiť tomu - tak to je zábava, a nie nejaká katastrofálna nevýhoda, čo majitelia silných, drahých a ťažkých "diaľničných" turistov týmto drobcom často vyčítajú. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2011 22:14) |
Urcite by som volil kardan lebo je stress free. |
"Niektori majitelia V-Stromov prave preto predavaju tieto motorky lebo pocitovali, ze pri 140-150 na dialnici bol tento motor uz slaby resp. ho nechceli tak namahat a nicit." Upravené 1 krát. Naposledy upravil yoyo (03.05.2011 22:26) |
yoyo: no a ako sa teda chová strom pri takej rýchlosti podla teba? |
yoyo: takze mas pocit, ze Strom pri troch kufroch, ladvinke a 150 km/h na dialnici stiha s prstom v nose? A ked mu nalozis, tak ide? Lebo napr. z TDM-ky taky pocit mam... |
Ja by som sa priklonil k Burgmanovi, manualne radenie, uplne dokonalo pohodlne, super podvozok, vela miesta na veci a ako bonus perfektna ochrana pred pocasim. Na druhom mieste urcite je tesne tesne NTV 700 |
Dieslak a motorka v jednom ? |
yoyo to co som napisal o V-Strome nie su moje slova a ani skusenosti, ale ich majitelov, ktore som si precital tu na motoride. V-Stroma uz jazdil azda kazdy, pokial ho nevlastnil, tak aspon skusal pri nejakej akcii alebo pri prilezitosti kupy novej motorky, lebo je to najcastejsia vstupna alternativa ked chce clovek cestovat. Tuctovejsiu motorku uz nepoznam, ale zas sa ani tomuto privlastku nedivim, je to velmi dobra motorka v pomere cena/vykon/univerzalnost. |
lubo: to ako sa chova pri vyssej rychlosti je druha vec, je velky jak autobus tympadom pri bocnom vetre ist nad 160 nieje nic prijemne lebo plava.Z tohto dovodu som rad, ked mam na dialnici nejaku tu vahu naviac. Nakoniec ani podvozok nieje vhodny koli vacsim zdvihom na vysoke rychlosti, tvrdost pruzenia sa da nastavit ale u mna nebol dovod tak rychlo bezne nejazdim. |
Ta suma je skor psychologicka ako pevna. Keby bola nejaka super masina trochu drahsia nie je problem. Takto mam aspon hranicu pokial chcem ist. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jony5 (03.05.2011 23:28) |
XJ900 sa o ABS ani nesnivalo. |
jony5-štvorvalec neni zla vec.Mal som Pan European 1300.Je to super vozenie.No cena ti nestači a je to ťažka mrcha. |
Včera som oslávil 49. Pred štyrmi rokmi som po 25 rokoch sadol tiež na moto. Môj výber padol na Vstrom DL650 a dodnes ani sekundu som neoľutoval. Tiež meriam 178 a úplná pohoda. A jazdím 95% asfalt. Super spotreba naložený s ľadvinkou okolo 4,5 l. Vrelo doporučujem. |
buratino83 - Nemam na nom ziadne upravy, tlmic mam nastaveny cca na 4. polohu a dociahnem v pohode. Je to sila zvyku, pred tym som mal moto s vyssim sedadlom a to si clovek na to zvykne. Nie je problem chodit s tou moto plne nalozenou po meste alebo kade-tade. |
Ak je limitovany cenou povedzme do 5000€ a nechce vibrujucu motorku (co vyraduje starsie BMW s kardanom a ABS, ktore ako jedine splnuju vsetky jeho podmienky) a chce ABS za kazdu cenu a samozrejme nechce retaz, tak ani nie je z coho poriadne vyberat. |
Ten kardan nie je najdolezitejsia podmienka. Ked je dobra masina tak sa clovek donuti aj k udrzbe retaze. Kardan je v podmienkach kvoli bezudrzbovosti a spolahlivosti. |
...co sa tyka Burgmana netreba sa vobec bat vahy,lebo ma total nizko tazisko a z tych moto co si uviedol sa s nim najlahsie jazdi(AK SA BAVIME O ASFALTE),dalej je najpohodlnejsi a v podstate bezudrzbovy.... |
jony5 tato vyzera dobre, kopa doplnkov, relativne malo km: |
..DIWI spravny postreh chlape... |
Ako spomenul smarco22 Versys je dobra volba , je to univerzál ako vyšitý. |
Práve kvôli úvodnému príspevku so si trúfol poradiť Deauville, je zlatým stredom medzi Burgmanom a Stromom. Škaredoid (hlavne starý typ ), ale turista-skútroid. Nevyberal som z katalógu, ale z týchto troch |
Kolko reci, aj tak ju za rok dva vymenis. Ak mas ozaj cestovatelske ambicie, tak by som zabudol na Burgmana. To je motorka okolo komina, kde ma skutocne vyhody. Inac ta asi bude nudit, ze nemas co po ceste robit. Tak si skus V-Stoma aj Deauville a myslim, ze pocity ti napovedia. Momentalne jazdim V-Stroma a som spokojny, ked si odmyslim udrzbu retaze, co zasa ciastocne zjednodusi scottoiler. Bolo by zaujimave vediet, kolki z ludi ktorym chyba vykon na V-Strome maju nieco pocestovane. Jazdil som na sotoline v Albansku a poviem ti, ze vykonu som mal az moc. |
RASTI ...Rumunsko, Madarsko,Srbsko,Cierna Hora(Durmitor),Bosna,Chorvatsko,Rakuske Alpy... Upravené 1 krát. Naposledy upravil misik71 (04.05.2011 10:52) |
Myslim, ze sa na Sk dost casto podcenuju skutre. Aj tu sa daju najst clanky, kde ludia na skutroch cestuju do Bosny, Ciernej hory, ci dokonca na Faro v Portugalsku. A to su cesty, ktore mnoho V Stromov a podobnych, turisticky sa tvariacich moto nasich majitelov nikdy neuvidi. Takze si treba zvazit, ci ide o image turistu, alebo skutocnu turistiku, lebo ta nema s vozenim okolo komina nic spolocne. Na vylety po okoli 100-200km je skuter podla mna idealny. Netreba sa on starat, ked ta chyti prehanka, nic neriesis, lebo si schonany aj zdola na nohy, ty aj partnerka mate pohodlne sedenie a ked sa zastavis niekde na zmrzlinu, ci obed, prilby hodis pod sedadlo. |
Honda VFR 8OO, super motor, kapota, nizke sedlo, dostatok vykonu, turisticka legenda, .....akurat retaz ale inak super masina na vsetko, ties poskulujem a do 4500 € no problem. |
Menton: Hovoris mi s duse. Velmi nerad by som kupoval novu motorku za vela penazi a po roku zistil ze mi nevyhovuje alebo chcem nieco ine. Viem iba co urcite nechcem jogurt a choper. Motorku predpokladam ze vyuzijem na vikendove vyjazdy okolo komina z ladvinkou. Pripadne raz do roka nejaky vyjazd za hranice vsednych dni /alpy, dolomity/. Cesty najradsej vedlajsie plne zakrut. Dialnice neznasam, aj ked pri presunoch sa im asi nevyhnem. Moj vyber je na zaklade technickych parametrov. Pisem sem na to ci existuje este nejaka ina motorka ktoru som prehliadol a vyhovuje moji poziadavkam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jony5 (04.05.2011 11:57) |
bmw r 850 rt, podla mna v tej cene nie je na cestovanie nic lepsie... |
Jony5 VFR 800 nie je jogurt, ale asfaltový turista, ktorý ma super posed, dostatok výkonu a v pohode si môžeš jazdiť pri nižších otáčkach. Mám ju takže moje skúsenosti. Ak by som ja mal meniť VFR, tak len za VFR. Môj názor a veľká spokojnosť. Skúsi si posed, skús si jazdu a uvidíš |
VFR 800 je podla mna jogurt s mensimi upravami na cestovanie. ale prvky SS si to nesie so sebou |
77speedy: Pre mna je to jogurt. Male a sedlo pre ladvinku a cervene pole otackomera pri 12000 nemusim. Turistickej motorke sa priblizuje skor yamaha xj900. |
jony5, je jedno čo napíšeme, poradíme, aj tak si spravíš podľa seba, svojich financií a svojho uváženia. Napísal si tri motorky ktoré by si chcel. Z tých troch by som ja bral HONDU Deauville 700. Je to atypický stroj ale u mňa by vyhrala výber. Motor nezmar a celkom úsporný s nízkymi prevádzkovými nákladmi, má kufre, je to motorka ktorá nepožiera gumy, dobrá ochrana jazdca, integrované padáky, kardan, úložné priestory aj v kapotáži na doklady, na bežnú turistiku výkonom celkom stačí. Mal som Burgmana 650, nebolo to zlé, super vozenie, ale bolo zopár vecí ktoré mi vadili. Upravené 1 krát. Naposledy upravil barko (04.05.2011 14:25) |
jony: Pridam ti aj ja moje skusenosti. Mam maleho stroma, na asfalt podla mna vyborny, vyborne ovladatelny, tri kufre nan nahodis aj s ladvinkou super, ja ked som bol vo dvoch, plne nalozeny, tak sme sli tak turisticky, t.j. 100 az 140, spotreba do 5 litrov, cize dojazd fajn. |
varadero 1000,gs 1100,1150,nie je lepsie nic ako univerzal. |
wiese, asi na varadero nedočiahne má 175 cm, aj keď sa dá znížiť ale potom je to ako kačica, inak super motorka |
amper ja mam varadero a nemam na nom ziadne upravy a bezproblemov dociahnem a to mam 170cm |
Mato, ja so zatiaľ skúšal sadnúť v živote asi na 4 Varaderky a ani na jednu som nedočiahol, bavíme sa o o origo sedačke, neznížených tlmičoch a pod úpravách. Ja to hlavne aj postave, ja mám na svoju postavu kratšie nohy ale aj tak keby som upravil sedačku nedočiahnem tak ako so dočiahol na tej versys, a pritom výšku sedla majú skoro rovnakú Versys 845 mm, Varaderko 838 mm |
vsetko je original nastavene, nic nie je menene na sedadle ani tlmice nie su utopene, len to mam v plnej turistickej vybave, tot vse. ja som tiez planoval kupit cisto noveho stroma, ale potom ma na jednom zraze varaderisti od toho odhovorili dali mi kluce od varadera, povozil som sa a bolo rozhodnute. ako nedociahnem uplne ze mam paty oboch noh na zemy, to nie. na varadere si mozes nastavit tvrdost tlmicu zadneho, mam ho asi na 4 tom stupni - to by malo byt tovarenske, celkovo ma asi 32 poloh, to neviem uz presne, neriesil som to, lebo mi to vyhovuje tak ako to je teraz. pred tym som mal moto este vyssiu tam som nedociahol ani oboma spickami a normalne som fungoval na tom 3 roky, takze clovek si zvyhne a je to potom v pohode ako dochodok |
Skús si pozrieť aj Hondu CBF 1000, na tvoju výšku akorát-sedadlo vodiča je možné nastaviť do troch polôh, nastaviteľný plexištít, motor kultivovaný chod a výkonu dosť aj s rezervou bez vybrácií, spotreba podľa štýlu jazdy od 5 litrov hore. Predpätie zadnej pružiny sa dá nastaviť myslím, že má päť polôh. Nemusíš stále podraďovať-motor je výborne vyladený. |
Nechcel som sa povodne v tejto teme zapojit, lebo na tychto strankach som uz na adresu V-Stroma povedal dost a kto moje prispevky cita vie, aky mam na tuto moto nazor. Ale bol som poziadany o prispevok tak teda prilozim. V-Strom je nie len po motorickej stranke velmi vydarena motorka a kto ju jazdil dlhsie ako len okolo komina vie. Spolahlivost, nenarocnost, pohodlie, ovladatelnost, nizka spotreba, to su vlastnosti, ktore len malokto spochybni. Tazsie je sa uz dohodnut na tom ako to je s vykonom, pretoze tu ma kazdy inu predstavu o tom co to je dostatocny vykon. Papierovo je na tom V-Strom dobre: bezmala 70 koni, vrchol krutiaku pri cisle 8500 ot/min., cervene pole 10500. Motor je tahun uz od nizkych otacok a kde napr. motor Deauvillky konci, motor V-Stroma taha pekne dalej dalsich 2000 otacok. Napriek evidentnej radosti z otacok ho vsak vobec nie je potrebne tocit viac ako do 5000 pri normalnej az sviznej jazde. Pri solo jazde sa s nim da ale pekne vyblaznit, drzat ho v pasme nad 5000 je naozaj zabava a motor nebude protestovat. Ale vratme sa k turistike. S manzelkou sme najazdili peknych par kilometrov a viackrat aj v plnej polnej (ja vazim 90, manzelka 55, tri kufre GIVI + zahradka). Jediny krat mi chybal vykon pri stupani na Grossglockner z juznej strany, kedy sme boli takto nalozeni a obcas bolo nutne podradit aj do stvorky tam, kde nas ine stroje obiehali. Dialnicny presun v tejto zostave pri 140 km/h nebol problem, ale tu by som chcel podotknut, ze zameranie V-Stroma nie je dialnica a on sa tak ani netvari. To skor by som vytkol Deauvillke, ze posobi ako velky dialnicny cestak, ale je na tom dokonca horsie ako V-Strom. Motor 700ccm, rovnaky ako ma novy Transalp, 5 rychlosti, o 50 kg vyssia vaha a ak bude spotreba priblizne rovnaka ako ma TA, tak dojazd tiez nebude velmi oslnivy. Pevne kufre povazujem za nevyhodu, na kratke vyjazdy neprakticke. Ale spat k V-Stromu. Ta motorka ta sice odvezie vsade tak kam s nou zamieris, ale najvacsiu radost jej robia pokrutene cesty a cesticky II a III triedy, kde je este aspon trochu asfaltu. Dostatocny vykon je velmi subjektivna a relativna velicina. Mne osobne na 99% ciest, ktore som s nim presiel bohato stacil, ale mam mozno iny styl jazdenia ako ini jazdci (mozno je to vekom ) V-Strom ale nemusi byt dokonala motorka pre kazdeho, taku este nevyrobili. Avsak v pomere cena/vykon, alebo cena/univerzalnost ma len velmi malo konkurentov. Malokto jej moze okrem tuctovosti nieco vytknut. Ale tu zapricinila jej popularita a ta ma povod v jej dobrej povesti. A kto by nechcel dobru motorku? |
z toho co pises urcite vyber v-strom. ak chces moto. ten burgman taky dobra volba ale myslim ze so stromcekom si uzijes viac srandy. prip. z mojho pohladu idealna moto na turistiku yamahat tdm900. |
dreamer-všetko sedi aj to čo si ty napisal aj ja,že Dvilka ma nevyhodu a to je hlavne len päť rych. prevodovka.Okrem toho to ma aj Pan European,no ma zase skoro raz taky objem. |
Tak to trochu zhrniem. Nova motorka ktora by vyhovovala mojim kriteriam sa asi neobjavi. Skusim teda obzriet tie tri vybrate.Snad si vyberiem. Ak by niekoho este osvietil nejaky typ napiste. S nakupom sa zatial neponahlam. Ale ked sa otepli tak to asi budem musiet urychlit |
nova sa neobjavi? asi 5 ludi ti tu napisalo, ze TDM |
keď nepočítam pár rokov ešte bez VP odjazdených na babete okolo domu, dokopy asi 30km na pioniery, pár jázd okolo kužeľov na Jawe 350 v autoškole a asi 5 jázd na MX Honde CRF250 na trati považujem sa za moto začiatočníka. Napriek tomu som si ako prvú moto zvolil malého Stroma. Hlavný dôvod-cestovné endurá sú moja srdcovka, na nové a ani iné GS ADV nemám Eurá, tak takmer nový strom mi prišiel ako ideálna voľba. Je to naozaj prítulná motorka, ktorá má výkonu habadej na jazdu podľa predpisov a občasné ponáhľanie... V teréne na ňom jazdím aj tak na jednotke, max. 2... lebo podvozok, lebo kopa plastov, lebo som začiatočník a bojím sa rýchlejšie... Ale je to stroj ktorý ma pohodlne odvezie aj keď zavesím na boky hliník, na vrch 55L Maxiu a za seba priateľku. Na diaľnici mu to celkom ide, ale určite sú aj vhodnejšie motorky. Ja mám pocit pri 6,5tis otáčkach na 6tke že ho už pri dlhodobej jazde trápim... Tak neviem, aj keď max. Nm má ešte vyššie. Predpokladám, že výkon chýba skôr tým, čo jazdia hlavne dlhé presuny po diaľniciach a rýchlostkách... Kto má uni obutie to aj tak nebude klopiť na koleno a vo výjazdoch dávať plný, po diaľnici nepôjde 170 keď tam má 3kufre a spolujazdca... Takže je to v podstate jeden z najlepších univerzálov. Nežerie veľa, ide, vypadá k svetu, má ABS a keďže je to obyčajná tuctovka, nemám až tak strach že by mi ho chcel každý okoloidúci ukradnúť. |
čaute papi lopatou ta nebudem bit ja som len popísal stručne čo viem o burgmane a vieš my sme tak skôr narodený tiež sme sa povozili na všeličom ja som vlani najazdil na burgmane 8500 km a som spokojny s pohodlim a aj s výkonom nefuka na mna a aj pri dáždi je to pohoda nezmoknem a dalšie super motorka neekzistuje každá má niečo dobré a aj veci čo by mohly byt iné alebo inak urobené držím všetkým palce aby boly spokojný s tou svojou |
jony5: kym sa rozhodnes urcite si kazdu jednu vyskusaj to bez debaty a vrelo odporucam rozsirit vyber aj o tu spominane Transalp 700 a Versys. Transalpa som jazdil na testovacich dnoch Hondy a je to cista radost, mozno chyti za srdce aj teba . |
Cudujem sa ako stale vytrvale presadzujete V-Stroma pripadne TDM900 ci VFR800 a pribudla uz aj CBF1000 ci Transalp, potom ako majitel uz nie raz napisal, ze najzakladnejsia a najdolezitejsia poziadavka na jeho motorku je kardan. |
04.05.2011 8:51 jony5 napisal: Ten kardan nie je najdolezitejsia podmienka. |
versys nie je turista a ani sa tak netvari je to hravy funny bike. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (04.05.2011 23:48) |
yoyo 1 exmajitel V-Stroma tu potvrdil, ze vykon na dialnici chyba a jeden dokonca, ze od 120 je uz lenivyyyyyyyy, dalsi napisal "ja mám pocit pri 6,5tis otáčkach na 6tke že ho už pri dlhodobej jazde trápim... " a Ty si napisall ze podvozok na rychlost 160 je uz slaby a nie je vhodny koli vacsim zdvihom na vysoke rychlosti. Chapem ze hajis svoju motorku, ale co je pre jednoho dostatocne rychle a pruzne, pre ineho je to 50ka skuter. Uz nebudem dalej toto riesit, lebo ja nemozem mat nazor na motorku na ktorej som nejazdil, ale zato vela vela ludi ho tu jazdilo a napisalo na MR, ze vykon chyba. Tebe asi nechyba, asi jazdis pomalsie. |
JuriK-ako pišeš,Transalp je pekna motorka ale hold,zaspali dobu.Mne sa tiež pači ale mam si kupiť Transalpa novšiho alebo ten isty ročnik V Stroma,kupujem V Strome.šestka je len šestka a na dialni poteši. Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (05.05.2011 7:54) |
Chlapci otvoril som si len 2 diskusie z mnohich a vualaaaaa. |
JuriK: S tou inzerciou to nie je az take zle V motoride inzercii je len jeden mladsi ako 3 roky a na autobazar.eu tusim 5. Inde som nepozeral, aj ked urcite sa este najdu. A ver tomu, ze sa predaju, ja som predal zaujemcovi, ktory mi volal hned na druhy den po uverejneni inzeratu To ze ich je viac v inzercii, je prirodzene, lebo ich je viac aj na cestach. Ale nechajme uz strom stromom. |
JuriK-amen. |
dreamer mam rovnaky nazor na kardan, je to super vec az pokial sa nieco nedodrbká. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (05.05.2011 10:43) |
Mozeme si tu pisat co chceme, aj tak sa rozhodnes pre tu ktora sa ti paci a ktora ti sedi. Pri mojej vyske 186cm a vahe 100kg som najlepsie citil prave na Stromovi. Kedze mam aj OFF chutky, nebolo ocom. Na moto mam v sucasnosti cez 42tkm a klop klop, ide ako hodinky. |
JuriK: suhlas do bodky s tym, co si pisal o retazi. Aj pre mna to bola otrava, vlacit dva spreje na dlhsie vylety. Kazdych 500km som mastil a kazdych 1000km cistil. Jedine stastie, ze som mal centralny stojan, lebo posuvat furt moto je velka otrava. |
Pre tych co maju problem s retazou - existuje nieco take ako - www.scottoiler.com/ |
Zmizik: automaticke mastenie ten problem riesi len ciastocne. Rafik a okolie mas spinave minimalne rovnako, ako ked mastis rucne, ta sranda aj nieco stoji, aj montovat to treba, aj hlavne na zaciatku kontrolovat a nastavovat a potom obcas pozriet olej a retaz. Ale urcite to pomoze na dlhych cestach. Len ja osobne moc nemam rad tieto dalsie udelatka a doplnky. Je to potom dalsie riziko zlyhania systemu a cielom by malo byt riziko znizovat, ci ? Komplexne to riesi fakt az remen, ci kardan. Alebo variator skutra a si vysmiaty... |
Moznost zlyhania je asi taka ze si zabudnes doliat olej. Prvu retaz som menil pri 28tkm co hovori samo o sebe a to nehovorim otom ze sa onu staram asi tak ako ludia s kardanom Cize vobec, len lejem kazdych 1500-2000km olej do nadrzky. Tie nove maju dokonca LCD a to mas ze full servis. Jedine cena, ale aj ta je z dlhodobeho hladiska zanedbatelna. |
Môj nazor je asi taky,či kardan alebo reťaz.Kardan je menej naročny na udržbu,to je jasne.Ma to ale hačik,že ked sa poserie,je koniec.Cenu ani nevravim.Raťaz vymeniš a ideš a cenovo je to niekde inde.Ked je niekto mantak,meni reťaze každych 10000km,to som len trepol,tak je to horšie.No ak vydrži dlhšie,neni to tak finančne naročne. |
black333: "Okrem toho,za par rokov bude mať väčšina či cestovnych endur alebo proste motoriek vyššich kubatur aj tak určite kardanovy prevod.Si myslim teda" Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (05.05.2011 12:21) |
Zmizik: presne tak som to myslel, ze to zlyhanie nastane, ked ti dojde olej, upcha hadicka a podobne a ty to nevies. Takze to musis tak, ci tak kontrolovat, aspon ockom mrknut, v intervaloch, ako ked mastis. Display je fajn, ale ked bude upchaty system, tak ti to nepomoze, lebo oleja bude furt dost. Okrem toho, pri masteni je dobre skontrolovat aj napnutie retaze, to ti ten LCD asi nepovie, ci ? Ta km vydrz tvojej retaze je super, ja som moju ani po 15.000km nemusel napinat. Velmi zalezi aj od sposobu jazdy a prostredi... |
Black333: krasne si sam sebe protirecis... ak by bol kardan take riziko, preco by ho potom mali casom montovat vsetci ? |
Menton, ale ved aj tankovat musim kazdych 400 km, aj olej v motore menit kazdych 6000-12000 (podla typu moto) a v kardane tiez. Motorka ako taka holt nie je bezudrzbova a ci uz skontrolujem aj olej v scottoileri, dotiahnem nejaku vyvibrovanu skrutku, nastavim spojku, alebo este nieco ine je totalne jedno. Bavime sa o somarinach |
co to za motorka bez retaze? |
Kawu W800 by som mohol, pri pohlade na nu zabudam ze som turista a srdcom advanture a supermotardista a chcel by som uz moto dochodok a len tak si prdkat. |
Kardan je za normálnych okolností doživotná vec, vyžaduje však tiež aspoň minimálnu údržbu. Ja mením na Guzzine každých 10 tisíc km hypo v zadnom prevode, mám to za 5 minút, jedná sa o cca 2,5 deci oleja. |
Dreamer: ked dochadzaju argumenty, treba zmenit konkretnu temu na vseobecnejsiu, alebo vyznam temy vyhlasit za marginalny... Ako z velkej knihy vyjednavania... |
JuriK: ved to, ze ten moto-dochodok sa nezadrzatelne blizi Mozno si ju dam ako darcek k 50-tinam A potom uz len prdkat od kavicky, ku kavicke |
Menton: nemal som v umysle marginalizovat, len som chcel poukazat na fakt, ze ani kardan nie je uplne bezudrzbovy a ci mu venujem 5 minut a retazi 5 x 10 minut je uplne jedno, pretoze retaz ani kardan nie su jedine veci na motorke, ktore je potrebne obcas skontrolovat. Nakoniec ako pise papiboy, kazdy nech si vyberie co mu vyhovuje, ved o tom to je Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (05.05.2011 13:39) |
K tomu Scottoileru sa asi vyjadrujú väčšinou iba tí, ktorý s ním nemajú žiadne skúsenosti. Ja som ho mal na V Strome 3 roky, najazdil som s ním 27 000 km a žiaden problém. Nikdy som nič nešteloval, nikdy som reťaz neumýval a olej do nádržky mi vždy doliali v servise pri pravidelnom servise. Reťaz mala po 27 000 km ešte ďaleko od výmeny. Každému odporúčam. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 15102 | Včera: 164481