Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
zdar chlopi ... mate niekto skusenosti s cestovanim na supermotardovej moto? povedzme husky,ktm exc-t 530(ak sa nezlomia vo dvoje:D) a pod.? chodil by som na tom zhruba 300 km na jeden vrz... cize pomerne dost... |
Motorka taketo cestovanie rozhodne zvladne a ani rychlosti nad 100kmh jej urcite nie su proti voli, zvlast ked kazda >500ccm zvlada v pohode 170-200kmh. Horsie to uz bude s tebou, ale zase na druhej strane ked si porovnam posed na SM voci SS, tak jednoznacne lepsia poloha pre chrbat, ale horsia pre zadok, ale zase sa mozes uvolnit tak, ze sa na kratko postavis do stupaciek. K tej spotrebe, ci bde vacsia, alebo mensia, sa tazko vyjadrit, ak ratas iba spotrebu cisto na dialnici, tak zrejme bude u 1-valca vyssia pri 140kmh ako u R4, kedze nebude pracovat v optimalnych otackach, ale to je tazko povedat. Ked si vyfiltrujem podla tvojich kriterii moto z mojej historie, co som jazdil, tak tych 300km by som asi skor lepsie zmakol na XT-cku ako na Ninji600. Najlepsie asi skor na nahaci XJ600. Uplne naj na strome, ale to nechces, ako pises. |
ked chces na supermote typu huska, 450 crf SM, exc 530 a podobne robit 300 km denne, tak ju radsej predaj. znicis ju.. jednovalce nie su stavane na to, aby si na nej isiel 150 km po dialnici rychlostou 130 km/h. to dlho nebude znasat. ja nemam to srdce to robit svojmu djuukovi a to som na tachaci uz videl aj 200 km/h. ale tych 130 km/h na hodinu je na nu privela. urcite nie pravidelne. |
ok pridam parametre:D 180cm 91kg som z tych menších možno ten posed na ss by ma tak neutýral... |
Brat ma XT 660X. |
MASAKER - ked jej das jeden vylet, tak ju to nezabije, ale ked zacnes jednoval okolo 500 ccm tyrat dialnicnou turistikou tak sa ti to za chvilu rozpadne. motorky tohoto typu su na zamotane okresky.. |
som pravidelny cestovatel:D takze vidim ze ces SM cesta nevedie:/ |
MASAKER - ale vedie. opytaj sa MINERVY. 990 SMT a cestujes a uzijes si aj SM. samozrejme necakaj od toho ani Gold wing cestovanie ani huska 510 supermoto ale toto je cesta, ked chces sklbit tieto dva smery |
ChesterTT: Nerozumiem, preco by SM mal byt utyrany/zniceny pri dialnicnych presunoch okolo 130kmh. Ta motorka zvladne ovela vacsiu zataz a aj v ovela vacsej miere. Je mi jasne, ze primarne nie je na to urcena, ale podla mna ju nemas technicky ako znicit. Skor naopak, nebude zdaleky vyuzivat jej potencial cize ju skor bude setrit. |
chester: ale s 990 nevybehnem schody :D to potom mozem rono kupit tu r6:D |
Kmotr - na ktm fore tusim jeden rakusan takto utyral 690 SM. a ked uz utyras 690-tku SM, tak 510 husku dvakrat tak rychlo |
ChesterTT: ",,,tusim jeden rakusan takto utyral 690 SM...", tak tusis, alebo vies? A ak vies, tak mi skus vysvetlit, ako moze supermotard po technickej stranke "trpiet" pri uz spominanych trasach. |
kamarát mal gas gas sm tušim 450 a ked sa nahánal tak paráda, ale musel si sa z tým hrat a nakladat tomu aby ta nešlahlo, krátke useky a plne gule ale konštantná rýchlost pri 90ke bola už utrpenie, ked sme sa išli okupat do šaštína tak nechcel ist že mu to vela zožere a že to neni na taku cestu a bude to trápit, furt sme ho musely čakat občas to dal na 120 a za chvíli zas spomalil lebo sa to nedalo vydržat ani počúvat, načo ti je taká moto ??? Ja som velký fanušik supermota ale na okruhu, to neni na naše výkendove vozenie, nezabúdajte že je to furt len krosa na hladkých gumách, viete čo taka krosa vydrží a jak ju zabije dlkšia cesta a čo za servis to potrebuje. |
sm je o niekolkohodinovom servise. a ten nieco stoji. a my to platime za pozitok. a cestovanie na sm pozitok nebude aj ked to mozne je. skor nieco s viac km servisom. napr. ja mam ktm 690 E a na vhodnych gumach sa povozim pekne aj cestu a do 300 km na 2 supy nie je problem. Ale alebo SMC to je jedno len ench to nema serv. interval 6 hodin. ktm ma 5000 km a to sa uz da. |
myslim ze na dialnici trpi podstatne viac jazdec nez moto, ak nema ergo sedlo a veterny stitok a vzhladom na to, ze sa s tym neda ist trvale v lavom pruhu (ako napr. na SM-T a pod.), tak je to podla mna i dost nebezpecne. Pre mna je i 50 km na KTM 690 uz dost, aby som z tej dialnice zmizol |
na dialnicu ani napad a to ani s nahacom, by som zaspal a zapikoval to kamsi. Kedysi som chodil na sv 1000 po dialnici tam to slo 270 tak som sa az tak nenudil. Ale do 200 na moto s kapotazou a na dialnici je obrovska nuda. |
Tomy055: XT je trosku iny stroj ako motard, na tom aj moj sused dal Rumunsko, jazdnymi vlastnostami sa to ale s motardom alebo funbikom neda velmi porovnavat, motor nie je stavany na vykon ale na vydrz a ako aj pisu v tom clanku, cestovna rychlost okolo stovky, co je pre dobre tak akurat pre trpezlivych, ktori maju dost casu a neboja sa na dialnici motat medzi kamionmi, pripadne sa dialnici uplne vyhnu. Autor tohto vlakna sa vsak pyta na inu kategoriu moto, ked odmieta transalp a pod., comu sa XT podoba, akurat to XT viac vibruje. Ultimativny motard alebo funbike sa s dialnicou nekamarati ale masochisti sa vzdy najdu |
ja by som však bral v úvahu aj tých 91 kg ja som na tom podobne a na všelijakých bicykloch vyzerám smiešne |
mam ktm 690smr, 300km pohoda mam stit takze ma nesfukuje a sestku si pyta az nad 110 km/h |
ale to by som ako supermoto neoznacil ;) |
jaaj, tak to akoze s crf alebo exc na dialnicu ? To hadam nee .. |
Kmotr - az na ktm fore .eu vymyslis lepsi search, tak Ti to najdem. jeden na dialnici po tusim 400 KM utyral 690-tku |
to aj mna zaujima |
je to cez rok stary prispevok a uz si nepamatam detaily. ano, mozete to brat ako JPP. skratka jeden chalan tam pisal, ze na SM alebo SMC urobil okolo 400 km na dialnici takou dobrou 130-tkou - rozumej miestami 140-150 a hovoril ze to ten motor nezvladol. neviem, ci odislo nieco v prevodovke, ale skor sa mi zda ze nieco vo valci, ci uz kruzky, piest, ojnica alebo ventily, neviem.. nevem aj ked zabijes ma, tak nepoviem Ti.. |
ChesterTT: Takymto sposobom sa da "utyrat" mozno este nejaky vzduchom chladeny dvojtakt, cize plny kotol a relativne slabo chladene a mazane vzhladom k otackam, popripade s vetrom v chrbte, ale 4T vodnik urcite nie. |
Kmotr - ja zaspavam na dialnici TT-BA. to je pre tu masinu NUDA JAK HOVADO. to radsej berem staru senecku a prepletam sa v zapche. tam sa aspon naklanam zo strany za stranu a "tocim volantom" |
ChesterTT: Aj tak Ti stale nerozumiem. Ak chces povedat, ze KTM690 do roku vyroby 2009 maju poddimenzovane chladenie, tak je to konstrukcna vada daneho typu a rocnika, ale primarne nie vada triedy supermotard ako takej. |
Cauko, uff, na motarde /k tomu este ostrom/ urcite cestovanie po dialnici nie!!! Taka moto nema vobec rada monotonnu jazdu pri rovnakych otackach... seka, trha, skube.. a fakt ju asi znicis pri dlhsej jazde na vyssie otacky. Olej by si menil snad kazdy 3 den a kazdy 5 kontroloval ventily a kopec dalsich veci... Supermotard je na vyblaznenie na okruhu, alebo po klukatych cestach, svedci mu caste radenie, pridavanie, hra s otackami a vyjazdy zo zakrut po zadnom... Ak chces jednobuch na cestovanie, tak asi klasicke endurko, alebo endurko na motardovych kolesach... |
ChesterTT: a zapina sa Ti ventilator, ked sa motor prehrieva? Mne sa to teda este nestalo ani po 20 minutach hrkania na volnobeh kvoli inicializacii elektroniky a mat ju nastartovanu dlhsie na mieste je na co dobre? Ved to nie je elektrocentrala |
motofan - ano zapina. ale jednoducho sa prehreju, to je konstrukcna vada. stalo sa mi to pri inicializacke, kukam a 11 paliciek svietilo. tak isto v zapche na dialnici v lete. z tej masiny sala take teplo, ze az.. |
ChesterTT: To, ze svietia vsetky "palicky" na teplomeri este nie je zavada, to mam aj ja, je tam zlta kontrolka, ktora signalizuje prehriatie, teplota oleja cca 120 st. |
ok toto neni technicka poradna pani:D ale ak chcete mozte ja len ze dame resumé : ortodoxne supermoto nie je vhodne na dlhe cesty konstatnou dialnicnou rychlostou ;) nesuhlasi s tym nekto a ma ine skusenosti? |
motard nieje na cestovanie - motard = zábava, drahá údržba, max cca 250km za den (ak dáš viac tak smekám poklonu a to ešte nehovorím o druhotných účinkoch dlhodobej cesty na motarde ako ohučanosť, vytrasenosť a pod. sám som dal cca 250 na svojej a druhý deň som bol malátny, ohučaný, unavený a pod.... |
kmotr: prepáč, nedalo mi to ale aspoň ho nezavádzaj bludmi, nie každá motorka 500ccm+ zvláda 170-200kmh...Ja mám 510ccm a na 160 to ide už dosť ťažko...IDEÁLNA cestovná rýchlosť pre konkrétne moju motorku je 90km a aj pri tej ideálne cestovnej rýchlosti sa na dlhšom úseku po 10tich minútach mrvíš na striedačke a musíš sa postaviť do stupačiek alebo si sadnúť bokom (nejak takto :D Pozri obrázok ) |
tvrdit ze na SM sa da cestovat moze iba "mlok" co ma prdel z plechu, chrbticu z plasteliny ruky z vinutych pruzin... |
nerd - ale nadrz typu Rixova huska, na ktorej prejde max 75 kilometrov je uplne idealna na turistiku. to sa tu tiez neriesi |
Tak tak ale ľudia typu Kmotr a pod čo proste sa budú do krvi hádať ako to je pritom vživote nejazdili motarda...no comment |
cau Upravené 1 krát. Naposledy upravil bezdooo (08.02.2011 14:02) |
bezdooo - ja ked som bol s frajerkou za nitrou smerom na zlate moravce, tak uz sa tomu jednovalcu do kopca predbiehat kamion az tak nechcelo |
ja nevravim, ze je to najlepsia moto na cestovanie, |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil bezdooo (08.02.2011 18:18) |
Pozri obrázok |
ja som tiez rozmyslal o niecom takom ako supermoto na ktorom sa da aj ako tak cestovat, a mam favorita ktm 950 SM, sice uz to nie je prave SM ,ale skor taky kompromis,da sa vyblaznit a zvladne aj dialnicu, |
rixo: Ty aj citas, co druhi pisu? Iba raz som konstatoval, ze kazda motorka nad 500ccm zvlada minimalne 170kmh. Samozrejme okrem tej tvojej, kedze, ako uvadzas v profile, mas 510ccm skrtenu na 13kW. To sa nie je co cudovat. |
kua chlapci z ciech isli na MZ do norska,a vy sa tu hadate ci sa da jazdit na nejakej 500 vke.nieje to trocha smiesne. |
Mali sme tu skútristov v Čiernej Hore, 250-tku v Rusku, MZ v Škandinávii ---> motorka človeka cestovateľom nerobí! |
Kmotr - ja uz neviem ako Ti to mam vysvetlit. niekde tam bola tema, ze chlapik castymi presunmi po dialnici v AT utyral SM alebo SMC. po par tisic km /rozumej tak do 20/ museli rozobrat motor. hladat Ti to nebudem, google mas sam. |
na rixovej (kerú škrtenú nemá ) ít na turistiku ? a ešte 170 km/h ? rofl |
Presne tak ako uz bolo spomenute,cestovat sa da na vsetkom , nie kazdy potrebuje ist 200 km/h po dialnici. Vsetko je len o komforte |
ja vydrzim aj šibenicu, tu ide skor o to ci to neublizi motorke... myslel som nutene mazanie. .obehy oleja a pod nie sofera.. sofer vydrzi:D |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 47164 | Včera: 140248