Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Tichá budoucnost motocyklů - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTichá budoucnost motocyklů - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

13.12.2010 8:42

Re: Tichá budoucnost motocyklů

dreamer
 Skútrista 

Ikona

MotoKiller: chcem ta poprosit aby si si zmenil avatar, alebo aspon neprispieval. Toto je vazna tema a neviem sa sustredit. Dakujem. >:-)

K teme, aj tu sa nieco podobne preberalo: Len Tak: Elektromotor pre moto kutilov


13.12.2010 8:47

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Jeden elektromotor do predného kolesa, jeden do zadného a máš pohon 4x4 deleno 2 na motorke. Už len tie akumulátory. Keď niekto vymyslí poriadne akúčka, všetci prejdeme na elektromotorky a na benzín si nikto ani nespomenie... Predstav si: bez prevodovky, bez smradu, výkon jak sviňa, hmotnosť polovičná, údržba minimálna, len jazdíš jak šarkan, ja by som bral... A ešte keď nízka cena, ale to je zatiaľ sci-fi.


13.12.2010 9:04

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Motory v kolesách sa zatiaľ neosvedčili, sú ťažké a zvyšujú neodpružené hmoty, navyše z hľadiska ovládateľnosti by bolo výhodné sústreďovať všetky ťažké komponenty čo najbližšie k ťažisku motocykla.
Takže reťaz alebo remeň tu budú na rýchlejších mašimách asi ešte dlho a akumulátory v topcase tiež nebudú žiadnou výhrou (pôjde to na zadné, aj keď stoji :-D )


13.12.2010 9:21

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Na traktor sa dávajú závažia dopredu, aby ho nedvíhalo na zadné, na motorke by to nešlo? :-P To už rovno aj radlicu... I-GRR


13.12.2010 9:24

Re: Tichá budoucnost motocyklů

manana
 Edvenčr 

Ikona

papi - juj to som si vydychol :-D hlavne bacha, magnety su niekde uplne inde ako pred 15 rokmi a elektromotor nemusi vazit viac ako to kilo medi. baterky su stale problem, ale je to len otazka masovej produkcie a ked sa to raz prevali, tak sa to prevali, ci chceme alebo nie, a mam pocit, ze to zazijeme este v aktivnom veku (v 1988 mi brat popisoval FAX ako tajne vojenske zariadenie, v 90 ho mal na stole, dnes ho uz nema nikto. a mobil nemal ani fantomas, a to bol iny cavo).

inac elektroskuter musi byt pecka uz teraz.


13.12.2010 10:18

Re: Tichá budoucnost motocyklů

>:-) manana, kua, zase len podpichuješ :-D :-D :-D

Len z kila medi 50 kW motor nespravíš, a lacno už vôbec nie. Tiež ma problematika zaujíma a viem, že keď vlaková súprava môže fungovať ako rotor, tak môže trebárs aj ráf...

Prečo sa ale prešlo od prvých motoriek s motormi v kolese k týmto, s motormi v strede? Brammo, Quantya, KTM, jogurt Motoczisz, VertiGo, blablabla... Asi ich vyrobili blbci neznalí problematiky >:-)

Podstata: dúfam, že budem zamorovať toto naše krásne ovzdušie ešte dlho klasickými mašinami ;-) :-D :-* Elektriku ja najradšej len na chladenie piva :-D


13.12.2010 15:45

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Tibess
 Motarďák 

Ikona

nieže by tie elektrické motory robili radčej do lietadiel do ťažkej techniky a tak, ako do motoriek, ktorých spotreba je 100 krát menšia I-GRR


13.12.2010 16:39

Re: Tichá budoucnost motocyklů

yoffo
 Geriatrik 

Ikona

MOTO-ENVIRO-TÉMA ....to ma baví... :-*

1. Najbližšie minimálne tri generácie nebudú mať "revolučný" problém s nahradením ropy ako suroviny pre benzín - je jej dosť, len bude drahšia.... :-~

2. Žiadna antropogénna technológia nie je bezodpadová, environmentálne čistá, či dokonca z "obnoviteľných" zdrojov - to je čistá fikcia živočícha, ktorý si hovorí Homo Sapiens... :-P

3. Sú len technológie viac či menej škodiace životnému prostrediu. ;-)

4. Vývojári nech vyvíjajú novosti......naše benzínové motory nech vyjú na cestách..... >:-)
faktom však zostáva, že živočích vyššie spomenutý, dokázal za ostatných 100-150 rokov tak zamrdať svoju vlastnú planétu že........ I-GRR

5. Vážnejší problém je blízko - pitná voda !!!


13.12.2010 19:16

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

manana [dobre] len doplním,že koľký z nás si povedalo ten mobil si nechám lebo ma foťák potom ten má aj kameru pritom je to 15sty kus a chcel by do buducnosti IPod ale až ked bude lacnejší a výkonejší a menší a krajší a z navigaciou a...... a ta možno na samom začiatku povedal, že mobil nechce lebo vtedy bol drahý >:-) Vpodstate musíme buducnosť vítať takú aka je, a s nadšením aj tak nás to neminie zatial mám Quantyu a nemením no rozmýšlam aj o KTM vyzerá celkom sľubne, no na spaľovaku akurát v nedeľu z recesie Jawka to istí 8-) Ved som motorkár zo všetkým nie ortodox :-(((((( Tak ako som chcel Jawku ,potm MZ,potm lepší Japonak,teraz jazdím elektriku a ked bude na atom alebo veľkýtresk tak aj tú chcem >:-) >:-) >:-) yofo s tou vodou máš svetu pravdu celkovo je jej 70 percent a iba 3 percentá pitnej možno? :-O :'( :-O papipoy dúfam,že to pivo si budeš chladiť s centrálou za uchom ;-)


13.12.2010 19:40

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

tibess elektrika sa používa v banskom a ťažobnom priemysle už roky aj niektoré vlaky majú diesel agregát na výrobú elektriny, lebo elektrika má podstatne večší výkon ;-)


13.12.2010 21:24

Re: Tichá budoucnost motocyklů

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

elektrika v lokomotivach je koli plynulej trakcii...
Bezny clovek zijuci na slovensku si problem vo svete s pitnou vodou uvedomi len velmi tazko, Kedze "barz kde na zahrade zavrta a moze sa napit" Ale vacsina sveta pije vodu z flase. Niektori si za to mozu sami, ze si do vody naseru, napriklad India. Niekomu zas kurvi vodu priroda (teplo...). Najhorsie na tom je, ze aj my si dost rychlo zasierame tu nasu vodu, ale uvedomime si to az ked uz bude neskoro a voda nepitna.


13.12.2010 21:55

Re: Tichá budoucnost motocyklů

janoval: Všetky naše plynovody a ropovody vedú cez žitný ostrov. A ďalší sa chystá. [dobre]


13.12.2010 21:59

Re: Tichá budoucnost motocyklů

chcel by som videt tu prevodovku co by bola vo vlaku s dieselovym motorom :-O


13.12.2010 22:31

Re: Tichá budoucnost motocyklů

;-) Dve mudrujúce poznámky:

1. - hlina: ... "Aj niektoré vlaky majú diesel agregát na výrobú elektriny, lebo elektrika má podstatne večší výkon"...

Nedá sa vytvoriť s 1000 kW dieselovým motorom 1001 kW elektrického výkonu, nie to ešte podstatne viac. Dieselelektrické lokomotívy sa vyrábajú z iných dôvodov (riešenie trakcie, kombinovaná prevádzka, blablabla)

2. - Killer Len pre zaujímavosť: Sú dieselové lokomotívy (napr. západonemecká V 320 z 60. rokov - a jeho modifikácie), ktoré mali pohon riešený bez elektromotorov. Dva 16valcové turbodízle hydraulickým prevodom pohaňali cez dvojstupňové mechanické prevodovky s ručným radením (!) všetkých 12 kolies. Žiadna sranda, výkon to malo 4000 k. Generátor má len pre osvetlenie súpravy a elektické riadiace a obslužné systémy, aj vykurovanie vozňov je riešené kotlom na naftu (parou). A má to kotučové brzdy, blabla. Modelári vedia >:-)


13.12.2010 22:41

Re: Tichá budoucnost motocyklů

egres2
 Bahniak 

Ikona

Viem kde si ale neviem akú máš hmotnosť.Viem akú máš hmotnosť ale neviem kde si.


13.12.2010 22:42

Re: Tichá budoucnost motocyklů

papiboy-to musel byt narez >:-)


13.12.2010 23:11

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

papiboy prvý elektromobil od chevroletu VOLT má benzín agragát ktorý dobíja bateriu a tá dáva výkon elektromotoru a ten nepotrebuje ani prevodovku asi tak. A u nás v europe sa bude predávať pod nazvom Opel ampera.O vlakoch sa nebudem hadať iba som to kdesi vyguglil a neviem či to je alebo bude spomnul som ich no oni podstata niesu v zasade som chcel podotknúť,že ťažka technika pracuje na elektromotoroh spomenul som si práve na žeriavy atd je toho dosť. A ked na tým tak uvažujem tak každý z nás potrebuje iný štyl jazdy iný dojazd a iný pocit z jazdy. Poviem len toľko,že mne bohate stačí tých 30 Km hoci by som zvládol aj viacej no radšej s po 30 Km spravím pauzu dám si kavu a dve kofoly trochu zrelaxujem nabijem seba i moto a zase ma čakajú 30 Km plné výkonu ktorý fakt za to stojí,už sa mi nechce dať 1 a čakať na optimalný výkona zaradť 2 a zasa čakať na optimal dať 3 a čakať na optimal potom prekažka podradovať a odznova 1-2-3 atd teraz prídem k prekážke alebo zatačke vystrelím a idem chápeš u teba je prvoradé s knedlíkom dojsť čo najdalej rucať rychloste čo najviac počúvať zvuk motora 8-) samozrejme nie trepot vybehaného lagru atd každý mame ine požiadavky asi tak to je a ináč nebude


13.12.2010 23:50

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina, neviem, čo riešiš.

Ja som ti len napísal že žiadny generátor nedá vyšší výkon, ako má motor, ktorý ho poháňa. To by bol perpeetum mobile.


14.12.2010 8:10

Re: Tichá budoucnost motocyklů

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

Tak nečítal som celú diskusiu... Ak budem písať to čo už bolo spomínané tak soráč.. Ideme na to :

1) taký chopprer na "elektróny" je napr úchylná vec. Aj keď viem že chlapci s occ ho už postavili.
2) akýkoľvek susperšport na baterky...no..neviem.. Skôr nie ako áno
3) skútre a dokonca aj tie maxi a akýkoľvek off-road si tú elektriku doslova pýtajú
4) iné stroje si doplnte podľa vlastnej úvahy

Téma č.2 : výroba el energie verzus spaľovací motor :

Výroba el energie "vo veľkom" bude vždy čistejšia ako keď "poskladáte" rovnaký výkon s malých spal motorov. A to aj vtedy keď tú el energiu budete vyrábať spaľovaním igelitových saklíkov - a tie smrdia riadne.. Otázka znie prečo. Odpoveď sa volá účinnosť. Zostanme pri spaľovaní ako zdroji energie. Okysličovanie /spaľovanie/ má plus mínus rovnakú účiinosť premeny energie. Vždy ide o uvoľnenie tepelnej energie a jej preenu na "pohyb" . 4i sa odohráva vo vašej dukatici alebo v tom mega kotle v uhoľnej elektrárni okolo ktorej pôjdete. Problém je v tom že žiaden dopravný prostriedok nepracuje v ideálnom režime. A keď niečo nepracuje v ideálnom režime tak žioaľ nedokáže to pracovať ani s najvyššou možnou účinnosťou. Akékoľvek zrýchlenie alebo paradoxne aj brzdenie znamená že posielate teplo do výfuku alebo do bŕzd. Na rozdiel od toho spľovanie v elektrárni beží za ako tak ideálnych podmienok. V podstate ide o to s paliva vyprodukovať max tepla. teplo premení vodu na paru para roztoči také čudné koleso /zase premena tepla na pohyb/ to čudné koleso zase vyrobí kopec elektrónov a tie ťa potom kopnú keď budeš pchať klinec do zásuvky. Netvrdím že je to proces ktorý by mimozemšťanov ohúril ako niečo dokonalé ale výroba energie je takto predsa len ´účinnejšia ako voziť benzín v nádrži. A to spomínam len ten najhorší možný scenár - teda výroba el energie spľovaním čohokoľvek.A pre skeptikov ja viem že straty sú aj na prenose el energie jej transformácii jej ukladaní a že ani elektromotovidlo na dvoch kolesách nemá učinnost 100%. Ale aj po sčítaní týchto strát je to neporovnateľné zo spalovacím motorom.

Téma č.3: Baterky ťažké kovy a iné dobroty

Výroba batérii je ekologická asi ako robnie ortuťových jazierok na ozdobu vašej predzáhradky. Koniec bodka. Navyše baterky majú mizernú životnosť. Bodka. Ale výroba moderného spalovacieho motora je asi tak ekologická ako vyroba bateriek.. Blok motora je totiž s materiálu v ktorom je toľko prímesí a chemikálií že by to zabilo v prvej svetovej vojne polovicu nemeckej armády v zákopoch.. Obrazne povedané. A nielen blok. piesty prevodovka...Všetko je pri výrobe ekologické až polárne medvede kapú

Záver : moje deti asi budú jazdiť na motorkách v ktorých bude kopec elektrónov a žiadna ropa. Nevidím to tragicky. Ale ja si zatial užijem ten smrad a rachot mojej Súzi >:-) ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RiderHc (14.12.2010 8:11)


14.12.2010 9:42

Re: Tichá budoucnost motocyklů

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vo svete sa už všeličo rieši, napr v čechách ponuka (za 1 Kč) Mercedes k autu na Z.plyn automatickú tankovacú súpravu (tankuješ doma v garáži) Taliáni vyrábajú strešné šindle produkujúce el prúd,(dokonca viac ako bežné) a s návodom "homemade", Včera som počul o niečom ako fólia na okná, čo bude vyrábať prúd a neznižuje pritom priehľadnosť skla, čiňani vyvíjajú nejakú superbatreku, iní zas palivové články atď. Len pre nás(v našom veku) je už aj tak neskoro. Ani na to nezarobíme, ani si to neužijeme, do p..... aj s vývojom.To čo by malo ísť rýchlo sa vlečie, ale my starneme čoraz rýchlejšie.


14.12.2010 10:31

Re: Tichá budoucnost motocyklů

tonyy, ale zase v porovnaní s našimi dedkami sme si užili niečo navyše, nie? Vylešti Golďáska, čo nevidieť, je tu marec a ideme >:-) Vyserme sa na solárne elektro-panely, je to všetko ešte v plienkach a nikdy sa ti investícia nevráti. Prečo by sme mali práve my financovať ďalší výskum? ;-)

K téme - úvaha od RiderHc sa mi pozdáva, centrálna kontrolovaná výroba elektriny je vždy lepšia, ako obrovská kopa starých vozidiel, ktoré by nemali prejsť tech. kontrolou možno už ani pri výrobe... Poznám jednu Škodu 100, ktorá sama zamoruje viac, ako komplet Mochovce >:-)

Ten vodík je u mňa perspektívna vec, aspoň teda u automobilov a väčších dopr. prostriedkov. Dá sa vyrobiť solárnou elektrikou cez deň (v malom množstve hoci aj priamo v aute, trebárs aj keď stojí na parkovisku). Vždy je možné využiť prípadný prebytok vyrobenej el. energie na výrobu vodíka. Dá sa totiž skladovať a možno potom natankovať aj na "pumpe". Dojazd je závislý len od nádrže, emisie = vodná para. No a veľké hovadá - ako napr. zaoceánske lode - na akumulátory ešte veľmi dlho nepôjdu...
Technicky je to len na začiatku vývoja, ale funkčné autá na vodík už behajú, viď Google...


14.12.2010 10:47

Re: Tichá budoucnost motocyklů

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

papiboy no tak vodík je fajn.. A navyše je ho plná galaxia.. Len ja som akosik nervózny pri predstave vodíkovej motorky.. To musi byť šleha keď buchne taká bandaska s vodíkom.. Viem o čom hovorím.. Minule som videl čo urobí v ohni obyčajná vodka.. :D :D :D :D


14.12.2010 11:06

Re: Tichá budoucnost motocyklů

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Rider Hc ,to ste nemali čím podpáliť vatru?Pýtam sa preto lebo kedysi v minulom storočí prišiel kamoš takýmto spôsobol (len použil benzím) o "háro".ale šak vývoj ide ďalej,nie? ;-)


14.12.2010 11:08

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

JO REGGELT papipoy ;-) ja nerieším nič ono to vyriešili amici asi pred 3 rokmi, teraz čitaj pozorne! Chevrolet VOLT má benzínový generator alebo centrálu s objemom 1.4 l-výkon 60kW-82k otáčky a Nm výrobca neudáva dobíja bateriu o kapacite 16kWh+pohana elektromotor o výkone 111kW-151k-370Nm,takže existuje 8-) a z 0 na100 zrýchli za 9 sec. maximalka 160,spotreba na hranici 1,6-2,0 litre.Amici zverejnili správu, že podľa normy EPA prejde na jeden galon 3,8 l v meste :-* viac ako 230 míľ to znamená 1l/100km! A tento systém alebo režim volajú EXTANDED-RANGE v preklade/ elektrické vozidlo s predlženým dojazdom/. No bavíme sa o el.moto ako prvý to vyhrali crossaci ty potrebujú 20 min+jedno kolo to Quantya zvládne ľavou zadnou,až teraz sme tu mi enduráci okolo komína,skutristi, streetfaitery,mladý ktorý chcú mať trať pred domom na sídlisku,nabudený supermotardisti+lesníci,rybári,poľovníci,kuríri ľudia ktorý dochadzajú do práce na vzdialenosť do 50 km atd proste skoro všetci až na samom konci hoci mi je Vás ľúto ste vy nedeľný dialkari.No situcia sa vyvíja aj vo Váš prospech s Lithiumsírovov bateriou ktorá disponuje 10 násobnou kapacitou oproti terajšej lithiumpolymerovej.Kedy bude na pulte to je otázka blizkej budúcnosti ibaže dobre vieme ,že doba je rýchla a v dnešnom mamaonárskom svete sa výrobca bude chcieť nabaliť čím skor.V blizkej buducnosti si vyberieš v e-shope motor o výkone tebe najbližším,k nemu batériu s kontrolorom podľa potreby aký štyl budeš jazdiť to všetko si vypočítaš sám koľko kW ti je potrebných ;-) Ty si šikovný tak si to nahodíš do moderného rámu podľa tvojej predstavy a el.moto bude šité tebe na mieru,pre menej zručných alebo jazdcoch s nedostatkom času to spravy dovozca alebo rovno výrobca. :-))) . A preto ,že si starý pes a zaujímaš sa o novinky tak ako vianočný darček Ta pozývam ku mne na pstruhy+si zadara vyskúšaš Qantyu dame nejaké to pivko prasneme fajku mieru a s usmevom budeme kecať ako starý motorkári bez rozdielu érti a o zabavu postarané. >:-) >:-) >:-)


14.12.2010 11:20

Re: Tichá budoucnost motocyklů

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hlina: unikla ti jedna podstatna vec a tou je AKUMULATOR v tom dejve :-)


14.12.2010 11:22

Re: Tichá budoucnost motocyklů

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

tonyy ale.. ked sa moc vodika..teda vodky pije potom prich´dzajú bizardné nápady :-)


14.12.2010 11:41

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

janoval nezabudol baterka je večšia k voli vahe auta+vaha štyroch cestujúcich


14.12.2010 12:05

Re: Tichá budoucnost motocyklů

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

táto téma bude aktuálna tak o 50 rokov,,,


14.12.2010 12:16

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

janoval pripočitaj si k tomu váhu batožiny podeľ 4 cestujucími a ti vyjde veľkosť a kapacita . Na Quantyi je veľkosť baterie cca.š-25,v-30,h-25 o kapacite 2,7kWh ktorá pohána 12kW motor.A nakoniec čo sa bavíme o buducnosti ked akurát idem vybehať psíka ,davám mu takých5-7 km denne.Teším sa na psíka na prašan na Quantyu a hlavne ,že je elektrická .To je realita nie buducnosť dnes je 14.12 .2010 a idem sa voziť >:-) >:-) >:-)


14.12.2010 12:36

Re: Tichá budoucnost motocyklů

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

hlina Mohol by si mi prosim dat nejake info o quanty?
Pripadne link na info o nej. Bolo to tu preberane, ale neviem uz kde.
Kvalita prevedenia? Brzdy niesu slabe? Tlmice?


14.12.2010 14:21

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina, nepoučuj, študuj.

Nadšenie za vec vedomosti nikdy nenahradí, treba sa zmieriť s faktom, že nedodanú energiu z uzavretého systému nevybereš. >:-) Fyzika na základných školách...

spidooo: www.quantya.cz - je tam aj cenník

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (14.12.2010 14:23)


14.12.2010 14:28

Re: Tichá budoucnost motocyklů

egres2
 Bahniak 

Ikona

Z toho mi vychádza, že na bicykel namontujem alternátor 0,5kW a napojím k nemu el.motor 5kW trocha zapedálujem a letím ako strela. :-D >:-)


14.12.2010 15:06

Re: Tichá budoucnost motocyklů

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

zaujímavé čítanie [dobre] vývoj je rýchlejší a rýchlejší ,viac ako si myslíme nedávno som čítal že vlády už premýšľajú ako zamädziť úniku financii s daní uhlovodíkových palív úž terraz prepočítavajú straty pri prechode na elektromobili a hľadajú z toho východiská, asi nám zdania hovno ktoré produkujeme každý deň :-((((((


14.12.2010 15:10

Re: Tichá budoucnost motocyklů

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ty vole ale je to vcelku palka 10tis E. Musia na tom dobre rizovat.


14.12.2010 15:47

Re: Tichá budoucnost motocyklů

>:-) egreš, super nápad, poďme to vyrábať >:-) Kresli rám, už režem trubky >:-)

Ale veď viem, kam mieri hlina: Ono to je predsa bežná vlastnosť hybridov, že slabším motorom dobíjam batérie, uskladňujem energiu do zásoby a keď je potrebná, to využijem. Chvíľu - a potom musím zase dobíjať. Ale s 60kW motorom neviem trvale zabezpečiť parametre 111 kW silného motora. Samozrejme systém zložitý, k tomu predsa ešte rekuperátory, blablabla, zatiaľ všetko ťažké a drahé jak hovado...

Napr. aj to moto KTM - malo by stáť okolo 10 tis. evri, na EČV to dať nemôžeš (osvetlenie predsa nemôže žrať šťavu >:-) ), motor síce 22 kW v špičke, ale efektívny výkon len 7,4 kW (cca 10 k), max. 70 km/h, výdrž cca polhodinka? Potom dotlačiť domov a dobíjať >:-) Ešte že to je len ťažšie BMX (90 kg).
Po pár sto cyklov môžeš batérie komplet vymeniť, možno to bude stáť polovicu mašinky (veď okrem nich tam nič nie je, až na ten motorček) - lenže napr. niečo nad 4000,- evri máš fungl novú 4T Kawu KLR 250, ktorá môže na cesty, môžeš jazdiť celý deň, doveze ťa z Blavy hoci aj do Košíc, akurát občas dotankuješ... A letí do kopca aj po hodine jazdy, ako šarkan [dobre] :-D U elektriky to je zatiaľ len sen...

Ale predsa, no, berte aj toto, ak už bude vôbec na trhu: www.ktmfreeride.com - je tam časť pre "press..." ako info...
Pre grínpísákov je cca 10 tis. evri predsa bagatel >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (14.12.2010 15:53)


14.12.2010 17:01

Re: Tichá budoucnost motocyklů

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

papiboy s hybridami je to to takto.. oni sa snažia v podstate eliminovať neúčinnosť spalovacieho motora. naznačil som to v tom dlhom príspevku hore. Ak si pamatáte zákony starého pána "ňútona" ten vravel niečo že ak sa niečo hýbe a neposobí na to iná sila bude sa to hýbať do konca sveta. Taže odmyslíme si trenie odpor vzduchu a je nam jasné že ak niečomu dodáme dosť energie aby sa to napr voči matičke zmegule malo rýchlosť 90km/h /moja choprácka rýchlosť/ bude sa to rovnako rýchlo valiť aj o miliardu rokov. Ked sa ten predmet rozhodnete zabrzdit táto energia sa premení na teplo od brzd. A v tom je princíp hybridu pri brzdení nepusta teplo do luftu - to je presne to teplo/energia/ ktorú auto potrebovalo dostat s paliva pri rozbuiehaní ale sa pokúša aspon cast tejto poh energie zmenit na energiu el a tu uskladnit, Jasne ze vdaka stratam ulozi relatívne malu cast ale aj ta ako tak vylepsuje katastrofalnu ucinnost spal motora. No a na samotne udrzanie cohokolvek v pohybe potrebujes relativne malo energie. Neviem presne cisla ale ked rozbehnes motorku na prekonanie odporu vzduchu a trenia ti staci zlomok vykonu ktory realne mas. Problem je akekolvek brzdenie a zrychlovanie. okrem toho co som spominal plati ze spalovaci motor je najucinnejsi vo velmi uzkom rozmedzí otacok. Takze pri zrýchlovani sa nielen minie energia na samotne zvysenie rychlosti ale hlavne na rozzeravenie vyfuku. A brzdenie zase na to aby si rozzeravil brzda.
S tohoto pohladu je el pohon vyrazne lepsi.. Nielen ze neporovnatelne ucinnejsi ale pri brzdeni je omnoho lahsie aspon cast energie uskladnit a "zrecyklovat"
toto je sucha teoria. Nic viac nic menej a v podstate suhlasim ze zatial tazko vyuzitelna..Ale ci sa vam to paci chlapi alebo nie motorky budu na baterky prve..su relativne lahke maji malý odpor vzduchu a straty na trení su opoti autám tiez mensie. Anapr taky max skuter na pobehovanie po meste a blízkych osadách sa mi to aj ako napad páci

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RiderHc (14.12.2010 17:04)


14.12.2010 18:02

Re: Tichá budoucnost motocyklů

RiderHc, kua, už aj ty? >:-) Prečo každý len mňa poučuje? Aj hlina svoje mudrovania adresuje mne, neviem, prečo... :-D

Vieš, čo sú rekuperačné systémy? Jedným slovom vyjadruje to, čo si tu rozvádzal cez pol stranu. Spomenul som predsa rekuperátor v predchádzajúcom príspevku a viem napísať aj prednášku na úrovni napríklad o Kinetic Energi Recovery System (KERS), ktorý bude v budúcej sezóne v F1 povolené znova. Len sa mi nechce >:-)

Každý mesiac sa mi objaví na stole 5-6 odborných motoristických časopisov, nielen o motorkách a nie len Slovenské. Všetko prečítam a väčšinou si aj zapamätám dôležité veci. Ak nie, vždy viem, kde hľadať. Nemajte ma tu, preboha, za najväčšieho chuja :-D :-D :-D

Samozrejme píšte ďalej, diskusia inak dobrá :-D [dobre] :-D


14.12.2010 18:19

Re: Tichá budoucnost motocyklů

RiderHc
 Čoprák 

Ikona

papiboy ale kluuddd. ty si tu este jeden s najlepsie mysliacich ..bez ironie. A asi mam uz taký tik s nemenovaného portálu plechovkárov kde som z hrozou zistil ze ludia rozumia pramalo tomu ako funguje hybrid ale hadalo sa tam do krvy.. a ten prispevok bol miereny skor vseobecne ako na teba. Lebo ako sam uznas ludia maju stale hokej v zakladnych veciach. P napriklad ja mam hokej s celeho zivota obcas :-) nazdravie P.S.: ten kers je celkom sranda vec. som zvedavy na realne vysledky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RiderHc (14.12.2010 18:21)


14.12.2010 18:30

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

Spidooo takže stranka ouantya.cz je dobrá no mne sa pači ako ju spravili amici quantya.com no to čo tam nenajdeš je cena motora-2500 eur,bateria-5500 eur,a tých 2000 eur je za komplet všetko ostatné čo si myslím ,že nieje až také drahe ked dnes v takej cene predavajú priemerne horaky pre info najdrahší bike od KTM race kevlarový stojí 7000 eur bez pomocného motora takže o čom sa tu bavíme ked dnes je taký svet. :'( Ja simyslím ,že to asi nieje veľa iba mi málo zarabáme :-~ Zaruka je klasika 2 roky alebo 1000 nabijacích cyklov,to ti treba najazdiť cca 40 000 km no jazdíš dalších cca 20 000 km a postupne sa ti bude skracovať dojazd tak je to presne ako s aku vrtačkou no s kvalitnou bateriou nemám prehľad aké ich majú.Tlmiče sú vcelku dobré, po dopade ta nerozhádžu no jazdil som aj vskutku dobre no tie boli zase v inej cene .Quantyu budem ladiť, celý komplet ladenia vyjde na cca700 eur no kare ma po snežnom pase+predná lyža od Kanadanov no zase je to o 3500 eur.Co je pre mna nové je ,že sa musím učiť jazdiť s elektrikov trochu viac mikneš plynom a driftuješ aj ked ti v tej danej chvíli to práve nepotrebuješ.Papiboy mi kaže učiť sa tak ho rešpektujem a pilne sa učím je to niečo iné predstav si americký automat o dobrom výkone tak driftuješ celý čas, oproti spaľovakom je živšia a to si na nej cením a nemal by som dvôvod sa vracať speť ku spaľovákom a ešte ja som pretým jazdil 6kilo no pri večších rýchlostiach sedela lepšie bolá trošku ťašia tak preto je mi ťažko to porovnávať najlepšie ju vyskúšať aspon pojazdiť jedno nabitie cesta+les ťaší teren tam je doma atd motard v meste s tuningom tak to si chlapci užijú tomu ver.Nechcem ju až tak vychvaľovať lebo tebe vôbec nemusí sadnúť vec vkusu.4o mi je jasné,že kecať na fore je dobré ale zarábať na moto zasa prospešnaejšie kto chce mať musí dať . >:-)


14.12.2010 18:30

Re: Tichá budoucnost motocyklů

tiger
 Turista 

Ale,ale,ale a nič vám nehovorí bioplyn?Bude sa jazdiť podľa hesla KOĽKO SI NAPRDIŠ TOĽKO BUDEŠ JAZDIŤ.Alebo prdí celá rodina a jeden jazdí.Alebo prdí celá dedina a starosta jazdí.Alebo prdí celý parlament a prezident jazdí.Alebo sa všetci na to vyprdneme a jazdiť nebude nikto.HE.


14.12.2010 18:32

Re: Tichá budoucnost motocyklů

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

OLDSoHE: toto ma napadlo tiež... Ale nemám strach že sa to nejako neporieši :-D

Vo všeobecnosti, keď je do niečoho zakomponovaná veľká masa obyvateľstva ktorá sa stane na niečom závislá, je to výborný prostriedok ako z toho vyťažiť... viď operátori, alkohol, tabak, palivá :-@


14.12.2010 18:36

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

tiger [dobre]


14.12.2010 18:55

Re: Tichá budoucnost motocyklů

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tiger: cus!!! este aby som platil spotrbnu dan aj ked si prdnem. Uz vidim danovaka ako chodi v meste po styroch a pricuchuje kazdemu k riti, ci si nahodou neprdol.


14.12.2010 18:56

Re: Tichá budoucnost motocyklů


Tak o tom KERS-e predsa len niečo. Graf znázorňuje zisky na 1 kolo pri poslednom použití u Hondy. Možno sa to zdá málo, lenže treba dodať, že voz F1 vozí NAVYŠE celý systém vážiaci cca 30 kg (generátor-akumulátory-elektromotor s prevodom na kľukovku - ale sa experimentuje aj so zotrvačníkovými systémami...). U elektromobilov s akumulátormi to však je otázka viacmenej len zapojenia komponentov, ktoré sú tam tak či tak... Honda uvádzal zisk + 60 k, Renault až + 80 k

Pozri obrázok

No a výkres prídavného el-motoru. Batérie sa dobíjajú pri brzdení odobratou energiou z prednej nápravy, sú alebo pod kolenami jazdca alebo pod chladičmi v bokoch.

Pozri obrázok


14.12.2010 19:23

Re: Tichá budoucnost motocyklů

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papi: vsak to altrernator, to ma aj felicia :D


14.12.2010 19:26

Re: Tichá budoucnost motocyklů

jonoval to je jasny starter ;-)


14.12.2010 19:35

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Alternátor má aj Pionier >:-) Ešte štartér mu chýba >:-)

KERS má inak preto také "slabé" prínosy, lebo jeho použitie bolo obmedzené na 6 alebo na 8 sekúnd na jedno kolo. A vôbec, keď berem v priemere na kolo len 0,24 sekúnd, cez 40-50 kôl to narastie na cca 10 sekúnd, a to je v F1 už pekný rozdiel...


14.12.2010 19:42

Re: Tichá budoucnost motocyklů

tiger
 Turista 

Janoval maj rozum to by si chcel len tak chodiť po uliciach a bohapusto trúbiť do vetra?Daňový urad nám dá bližššie nešpecifikované vyhody ak občas naprdíme niečo pre nich.Ozaj z čoho asi najviac zdúva.Ja už normálne vidím heslá politikov"Prdím pre blaho svojho národa"dotreraz prdeli na národ.Alebo budú verejné prdiarne po heslom"Národ sobje".? :-D


14.12.2010 19:42

Re: Tichá budoucnost motocyklů

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

MotoKiller: aby sme sa nepohadali, tak dajme kompromis. Toto je urcite motor z Tatrana, kde Stater a alternator(dynamo) bol jeden a ten isty kus. :D


17.12.2010 16:10

Re: Tichá budoucnost motocyklů

yoffo
 Geriatrik 

Ikona

Denník SME: 16.12.2010 - článok Nebudete veriť - ropný zlom (autor J. Mesík)

ČÍTAJTE....................


17.12.2010 19:49

Re: Tichá budoucnost motocyklů

atir
 Kávičkár 

Ikona

neviem ako dlho sa da so 141konovym Mission R behat po okruhu, jednu 20minutovku by mal vydrzat...
Pozri obrázok


17.12.2010 22:16

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Úplne postačujúce parametre pre bežné použitie:

auto.pravda.sk/elektricke-audi-a2-zvladlo-na-jedno-nabi...


17.12.2010 23:29

Re: Tichá budoucnost motocyklů

tiko
 Čoprák 

Ikona

eletrika je eletrika, ale dokial mozme, tak si uzivajme to, co milujeme
[
Video: www.youtube.com/watch?v=LwkcgIV30Ws ]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tiko (17.12.2010 23:30)


18.12.2010 11:37

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Goldy
 Geriatrik 

Ikona

Môj príspevok do ekologicko-čudných diskuzií: Zabúdame páni na drevoplyn. :-O Mám k dispozícii knižku " Dřevoplynové generátory " kde sa popisuje prestavba benzínového aj naftového motora na motor spaľujúci drevoplyn, ako aj výroba samotného generátora drevoplynu. >:-) Z dnešného pohľadu "sranda jak hovado" :-))) Kniha je z roku 1951. Prípadným vážnym záujemcom o prestavbu motocykla na takýto pohon môžem požičať.
Môj otec sa ešte pamätá na nákladné autá, ktoré jazdili na takýto pohon. [dobre]
Teraz nie som si istý, či tento príspevok nepatrí do témy Pravek. :-(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goldy (18.12.2010 11:41)


18.12.2010 12:25

Re: Tichá budoucnost motocyklů

>:-) A v Plzni ešte po 2. SV rozvážal pivo nákladiak Škoda Sentinel, ktorý mal vlastný kotol a jazdil na paru >:-) Ale keďže tam bol Kotol, tiež neviem, či by som to nemal radšej pridať do témy Cafe Racer :-D

O motocykloch to nie je, ale v nejakej samostatnej téme o alternatívnych pohonoch by sa podobné "projekty" mohli rozoberať, je tam toho dosť. Viem napr. že asi Angláni svojho času robili pokusy s mestskými autobusmi na zotrvačník, objavil sa dokonca aj projekt športového auta na zotrvačník...


18.12.2010 14:50

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Strasiftak
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nemyslim si ze baterie maju realnu buducnost v motorkach, alebo autach, pokial nevymyslia ako sa to da dobit za 10min.Neviem, ako su na tom ostatny, ale mna by urcite nebavilo po hodine jazdy 5 hodin nabijat :-P btw kolko by asi trvala cesta BA - KE a spat >:-)


25.01.2011 21:29

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok hhh :-O :-O :-O


25.01.2011 23:27

Re: Tichá budoucnost motocyklů

KAMIL
 Edvenčr 

Ikona

STRASIFTAK, nechcem ťa STRAŠIŤ, ale už sú bežne v predaji LIPO aj LION akku s NANOtechnológoiu , kde nabíjanie je bežne aj 20násobok Capacity čo znamená že taký mobil napríklad s Lionkou 1300mAh si donedávna nabíjal cca 1 hodku a dnes to trvá pár minút ak budeš mať Lion nanotech v mobile, kým dopiješ kávu na pumpe máš Full capacitu, a ideš ďalej [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


25.01.2011 23:42

Re: Tichá budoucnost motocyklů

hlina
 Edvenčr 

Ikona

ani mňa strasiftak a to vyrobcovia vedia a na trh prichádza Lithiumsírová battery a ta má až 10 násobok Lithiumpolymerovej .Takže nabiješ raz a dojazd sa predlži pozri na elektricke audi dojazd cez 600 km a tp má polymerovú.


25.01.2011 23:53

Re: Tichá budoucnost motocyklů

>:-) Vypisujeme tu všetci, čo všetko kde už existuje. Číta o tom väčšina z nás, jasné, že vývoj ide ďalej.

Ja mám len obavy, že mi unikne článok, kde píšu o tom, že na Slovensku sa predáva elektro-motocykel za 5000,- €, na jedno nabytie ujde 500 km, batérie vydržia 5000 cyklov (inak sa vymenia zadarmo).
Keby sa niečo také (alebo lepšie) objavilo, pošlite mi SS, prosím vás.
Jedno také si potom určite kúpim - nie som predsa ortodoxný, ako to tu niekto hlása >:-) Len praktický ;-)


25.01.2011 23:55

Re: Tichá budoucnost motocyklů

Tak pripojím sa aj ja..Som síce nováčik a nemám najazdených km od zeme k plutu a ani 200 rokov skúseností ale čítal som si "skoro" celú diskusiu a zaráža ma že koľkí si tu hovoria "motorkári"..takže takto mám rád našu planétku a som rád všetkým "zeleným" riešeniam ktore časom prichádzajú,nikdy nič neodhadzujem na zem snažim sa separovať čo sa dá a atď.. robím aj SOČ do školy ktorá sa týka tejto problematiky.....ALE! tiež som tu videl aj XYZ debát o emóciach,motorky,psychohygiena kde to zmizlo? ja si myslím že ten pach benzínu, "spev" motora zaolejované ruky patria k tomu..áno viem možno citujem už niektorých čo niečo také už písali...ale nás nezachránia elektromotorčeky v autičkach a v motorkach.....ale ide tu o "nenažranosť ľudí" súhlasím s tým ako bolo uvedené už vyššie že peniaze by sa mali investovať skôr na zdokonalenie výroby el. energie nie hovädiny typu elektro-moto..to ako akumulátori vplývajú na živ.prostredie nemusím písať to už sa tu rozoberalo..ale zase súhlasím s riešeniami tých aút napríklad čo robí napr. lexus tie hybridy su super po meste motorček......mimo mesta motor >:-) alebo čisto elektromobily to je ok ale do motorky patrí "duša" ;-) skončil som..

kvak :-P


26.01.2011 0:05

Re: Tichá budoucnost motocyklů

kvak ? :-D

papiboy : ty by si chcel motorku co by ani nemala nadherny zvuk z vyfuku ? len tak ééééééé z baterií ? no FUJ !!! I-GRR .. nechcem a ani nikdy nebudem chciet ..


26.01.2011 0:14

Re: Tichá budoucnost motocyklů

kweni, [dobre] :-D

- nikdy nehovor nikdy, si ešte mladý. Ani Brežnev nemal internet a jeho "mobil" vážil 160 kg ;-)
- machrujem, lebo mne to už nehrozí ;-)
- ak si jednu kúpim, neznamená, že ostatné predám ;-)


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 43410 | Včera: 193791