Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Papiboy ma splnomocnil založiť túto tému týkajúcu sa starých, ale poriadne zaujímavých motoriek . Fotografie, otázky a odpovede hádžte sem aby sme caferacerom nezaberali miesto |
Daimler dvojkolka: Upravené 1 krát. Naposledy upravil kingston (05.12.2010 14:59) |
neviem ci toto je zrovna z praveku,ale zaujimave to je |
NSU Kettenkrad Zaujímavý polopásový "motocykel" Wehrmachtu. |
ved ani mne sa nepaci,len som to sem hodil aby si ostatny pozreli aj nieco netradicne ,tusim bol aj jeden film v ktorom chlapik riesil nejake veci a stale jazdil na tom mamute |
No pochybujem že bol v nejakom filme... Ja som ho prvýkrát videl tento rok na Intermote v Kolíne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (05.12.2010 16:05) |
Hihi, zo srandy som tam do CR hodil vetu, vrátim sa po pár hodinách tu celá strana. Docent Retro na HRAD! Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (05.12.2010 16:32) |
Tak Papiherceg ukáž sa! Ideme diktovať smer!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (05.12.2010 16:32) |
Guzzi mali valce aj takto . 1951, Guzzi 500 Bicilindra Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (05.12.2010 16:44) |
Keď už Guzzi, tak aj z môjho skladu nejaké raritky |
Najstarsi "motocykel" na svete je udajne tento parou pohanany vytvor od pana Sylvestera Ropera a pochadza z roku 1869: |
A najstarsi existujuci seriovo vyrabany, autenticky exemplar motocykla je tento Hildebrand & Wolfmuller, stvortaktny dvojvalec s obsahom 1488 cm3 z roku 1895 s "vykonom" 2,5bhp pri 240rpm |
...alebo čz98 rok 1937... |
Uz som to sem niekde daval, jazdi to u nas v dedine, neviem co to je to mi povedzte vy |
Pozri obrázok Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (05.12.2010 19:53) |
takéto univerzálne závesy robil kde kdo, môže to byť PUCH, Peugeot.... určite to ale nie je retro |
tak ja poznam akorat toho chlapka v tej rifloveju veste |
focus, Böhmerland sa to čudo volá, pre tri (bola aj pre štyri osoby) a mala liate hlinikové kolesá |
Retro: Das sem obrazok ktory ma vo svojom nazve norton a MotoKiller to hned uhadol |
maguma-alebo skor čechie |
jedna Cechia/Boehmerland sa predavala prednedavnom za nejakych smiesnych 2.7 mega ceskych? |
alebo taky Ariel Square Four |
Jasné Norton. Bolo to v názve obrázku? To nič... Takže závodný Norton 750 John Player Special druhej generácie. |
jedna z mojich srdcoviek |
O šesťvalcovom Hendersone neviem. To je nejaká stavba... |
mal som doma toto čudo pred pár rokmi som to predal vie niekto z akej mašiny to bolo ??? |
Premier bola aj anglická firma z Coventry, ale to nie je tvoj prípad. Tento tvoj pravdepodobne bafkal v českej mašine "jménem" Premier 500 SSL (cca 1931) |
nebola to seria, dostupne info takmer ziadne, ale aj v Cesku je jeden 6valec, na slovensku jazdi jeden Deluxe myslim z 1925 |
S tým Hendersonom som sa vážne nestretol. |
img841.imageshack.us/img841/8518/snmka0402.jpg Upravené 1 krát. Naposledy upravil Granatka (06.12.2010 11:19) |
Ten Premier by mal jazdit behom dvoch rokov, ak vsetko pojde dobre. Aj burzy su skupe na cokolvek na tieto stroje... |
Ty pi.. Jake krasne motorky a oni z toho potom po vojne spravili tie bazmeky. Jak to ze nerobili taketo krasne kusky. |
no po Rumpalovi prislo toto |
a co taky Scott Sqiurrels a s neskor Flyer |
Miso 25...Mas na fotkach nadherne motorky.Mne sa velmi pacia stare Jawy.Poznam jednoho pana z Tr.Teplej co ich renovuje.Kedysi som mu opravoval motory-hobby.Obdivuj tu trpezlivost a velke financne obetovanie ktore do toho dava.Ja by som chcel dakedy Jawu 500OHC.Podla mna je to najpeknejsia motorka aku kedy Jawa varobila ani HD nema sancu.Velmi oblubena bola v Angl.u veteranistou aj motorka Vincent a Arijel-saleli po nich.Ak ich renovujes tak klobuk dolu-mas talent .Ja to skusim ties jednoho dna. |
Pozor pri gúglení, aby sa vám nezahákol kapitálny úlovok, ako tento tu. Pre bližšie informácie stačí naťukať do vyhladávača tu v "Lentaku" Já čumím |
Pokiaľ by ste niekto niekde doma alebo hocikde objavili staré fotoy z cestných pretekov u nás tak sem s nimi! |
Papi tá Tatra je dáky okak, ne? Tuším to tu raz bolo a že to nemá nič s Tatrou.. Len neviem čo bol základ.. |
shushen, spidooo: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (06.12.2010 16:24) |
mne sa na zavodnych cestnych CZtach pacil ten kombinovany rozvod OHV/OHC. |
Originál, Bohumil Staša. Tie repliky sú tak isto podarené a sú to 100%né repliky. Do detailu. A hlavne ich nenasekali veľa /len dve/. Repliky to je téma na dlhšiu debatu a pre moj názor by ma vačšina veteránistov asi nakopala. |
ten vyvoj bol velmi zaujimavy, spojka za prevodovkou, problemy s tepelnou upravou zliatiny na hlavach, sranda... |
Mal som to šťastie počúvať konštruktéra toho stroja p.Pudila o týchto veciach naživo. Problémy boli aj s Jawáckym štvorvalcom. To patrilo k dobe... |
Retro, daj nazor na repliky, co si spominal vyssie, vcelku ma to zaujima. |
toto je u mna tiež rarita |
K replikám asi toľko. Pokiaľ je na motocykli použitých viac ako 20% replikových alebo neoriginál dielov tak sa to nepovažuje za originál. Skoro všetky veterány ktoré u nás sú sú v podstate repliky prereštaurované zloženiny bez vlastnej histórie. Jawa 500 OHC je toho príkladom. Už sa dá poskladať celá okrem motora, ktorých ostalo celkom dosť. Čiže vznikajú nové stroje a každý sa z toho ide posrať ako pekne sú urobené /z nových dielov/. Pollitre s leštenými motorami kopou chromu na každej šrube a abnormálnym leskom z fabriky nikdy nevyšli /o Perákoch už vobec nehovorím/. Keď sa objavíš niekde s motorkou ktorá je úpnle povodná, má svoju patinu, sem tam hrdzku tak si debil. Málokto ocení povodnosť a "zrelosť". |
OHC nie je jediny pripad (OVH/SV takisto, Cechiu uz tiez vyskladas okrem motora a prevodovky). Len ludia su ako straky, pacia sa im leskle veci. Je to o tom byt originalnjsi ako original. Priznam sa, ja som jeden z ludi, co robi aj tie prerestautrovane veci , ale hold, taky je trh, musis robit to co chce zakaznik. A ked ludom das moznost, repliku za polovicu z originalu, tak vacsina ide tou lacnejsou variantou. Ale zas o to vacsia radost robit nieco normalne. Toto by bolo asi na vacsiu debatu. Ale nazor berem. |
Peknú repliku Laurin & Klement CCCC (1905) vyrobil český nástrojár Pavel Malaník, motocykel je absolútna rarita, 4 valce v rade za sebou. Niektorí ho zatracujú, ale on zas uvádza napr., že ..."Nejsou tu žádná ložiska, vše se točí v kluzných pouzdrech, není tu žádné gufero, jen filcová těsnění, takže když motor chvilku běží, je celý od oleje a jezdec taky, to k tomu patří"... (No originál asi tiež nebol tak pochromovaný... ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (06.12.2010 23:41) |
dobre dobre aj ja niečo pridám |
Retro Papi, niečo pre Vás |
Zdravim. Posielam " trochu patiny" ( 6/12, 22.29) Retro-vi ,, Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (07.12.2010 10:55) |
slobo - musím si u teba napraviť reputáciu, tak pridám fotku s veľa Harleymi. |
Už to tu bolo, ale nech... |
chlapi hadzete sem kraasne masiny. pridajte k nim aj nejake zaujimavosti a nebojme sa povedat - pikosky. nech mam zaujimave "počteníčko"na dlhe zimne vecery. vdaka |
Pikoška: pred 2. SV dovážali do Československa anglická motorky Ariel. |
Pokiaľ bol na BMW, určite by ho zaujímalo že poznám človeka ktorého otec pracoval u BMW a robil na rekordnom motocykli Ernsta Henneho. |
pikoska? Tak napriklad, ked zaradis na SVcku 4ku, tak s povodnou koncovkou vysokonapatoveho kabla dostanes krasny elektrosok do palca na pravej ruke ruky ti ovladaju 6 prvkov (spojka, dekompresor, predstih zapalovania, dve supatka v karburatore, predna brzda a radenie rychlosti) Bafkas si to 50 a stale mas co robit, urobis 20km a si utahany ako po 350 na japoncovi, k tomu si zober ze ram sa kruti tak, ze to vidis, pruzenie zabezpecuju okrem ineho aj relativne podhustene pneumatiky a v zakrute sa ti sedadlo pod zadkom kruti takisto na tych vinutych pruzinach, cele je to jedna lambada, pocuvas motor, kontrolujes olejove kvapatko, pred kopcom uberes predstih, otvoris obe supatka, preradis, primazes rucnou pumpou hlavne loziska a si pripraveny na stupanie Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (07.12.2010 20:42) |
replika Brough Superior - Lawrenca z Arábie ... jo a za pouhopouhých £160,000 ... |
noo, v r. 84 som mohol kupit pojazdnu Cechiu za 8000. Ale bol som mlady, nadrzany na 350 a tak som kupil Califa. No co, hlava sa odkrvila a dodnes si drbem hlavu. holt that s life. ale motku po dedovi mam koplet zrekonstruovanu. |
Polemizoval som tu raz o prvenstve Yamahy XT500 v segmente veľkých štvortaktných endúr. Nechcem Yamahe nič brať, len podotýkam, že Angličania jazdili enduro (Six Days) a kros odjakživa na veľkých štvortaktoch, začiatkom 70. rokov s pretekmi vlastne pomaly končili a pomali sa vytratili aj sériové verzie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.12.2010 11:58) |
By ma celkom zaujímalo či niektorý z Ducatistov vie že niečo také existovalo... |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (09.12.2010 22:29) |
slobo, "nema pan zaco" a to posledné moto je na 99% Jawa s anglickým motorom Villiers (172,6ccm, 4,7 k/3750 ot/min) |
Norton CS1 500 r.1928 v krásnom stave. |
v tom ducati 125 museli riadne ceruzky behať v tých valcoch o ducati som nevedel ale počul som už o 125 4válcoch. |
Tá Ducatka mala ešte "obrovské" valce (jeden vychádza na 31,25 ccm) oproti päťvalcovej Honde (logicky s valcami po 25 ccm). Honda mala aj 6valec 250 ccm, ale rekord najmenších valcov drží asi trojvalcová závodná päťdesiatka (ale dvojtaktná) Suzuki zo 60. rokov - ten motor mal jeden valec cca 16,66 ccm Tri také mini-frťanky vydali jeden poldecák |
Ten trojvalcový motor Suzuki 50 považujem za takú raritu, že som predsalen vyhrabal nejaké údaje a fotky. Veď len zoberte tie parametre: vrtanie 28 mm, zdvih 25 mm, 46,8 ccm (=15,6ccm/valec). Výkon 19k/20 000 ot/min, neskôr sa hovorilo aj o 22 k/22 000ot/min. Výkon samozrejme len na špici, preto mala mašinka 14stupňovú (!) prevodovku. |
Asi posledný z čudesných japonských pokusov bola Honda NR 500 z r.1979. Jediný štvortakt medzi dvojtaktami. 3tvorvalec s oválnymi piestami s ôsmimi ventilami na valec a dvomi ojnicami na piest. Výkon 115k /20000 ot. Rám hliníkovy monokok, chladiče po bokoch, v prvej verzii so 16 palcovými kolesami. Jazdci Takazumi Katayama, Mick Grant a Freddie Spencer. |
Ďalšia ČS krásavica, ESO 500 Motokros, 1959. Angličania ju síce volali "Ugly Duckling" (škaredé káčatko), ale už sa ich estetické cítenie vycibrilo a dnes cena takejto krásavice sa hýbe okolo 20 tisíc dolárov... |
napadlo ma, co tak najst motorku vyrobenu v roku vasho-nasho narodenia, ze ktoru by ste brali... |
Ja jednoznačne Norton Dominator 650 /v 64om mal už ale inú nádrž a ináč tvarované podsedlové trubky ako ten na fotke/ Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (10.12.2010 16:44) |
richo - dobrá otázka |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil kalupko (10.12.2010 17:34) |
Fúha, kalupko, fantastická fotka Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (10.12.2010 18:18) |
|
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 186415 | Včera: 243991