Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
www.asphaltandrubber.com/news/motoczysz-d1g1tal-dr1ve-d... |
Ja teda tiez neviem co s tym, ale mat motor s takymito parametrami v motorke, alebo aj aute, tak to by bola ina zabava... |
neviem či ste si to všimli ale bol na 320v takže auto a moto ništ |
...sak preto pisem, ze neviem co s tym, len tie parametre su zaujimave... nemírtem? |
Ja sa teda do elektro moc nevyznam, ale ma byt urceny pre elektromobily a pri jeho kompaktnych rozmeroch a vahe by bol asi idealny do moto. Firma ma udajne uz aj nejake skusenosti s takou aplikaciou na zavodoch na Isle of Man a FIM e-Power Championship, takze nerealne to nie je. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (11.11.2010 13:40) |
motor:320V |
Spraviť dnes z 12V jednosmerných 320V nie je problém. Problém asi stále je s dostatočne kapacitnými akumulátormi alebo "superkapacitormi". Ale to len mlátim prázdnu slamu |
aj tych 200/300A je zaujimavy udaj. |
Nehadam sa, nevyznam sa a neviem ako to robia, ale precitajte si toto: |
Chlapci, v elektromobiloch sa nevyznám, ale jedno viem: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (12.11.2010 9:40) |
A ešte: Špičkový výkon 75kW. Operačné napätie 320V, ak dobpre počítam, I = P / U, t.j. I = 75000W / 320V = cca 235 A špičkový prúd. A ešte zohľadniť účinnosť cca 98%, t.j. 239A. |
problem nie je v elektrine, v motoroch, v akumulatoroch, palivovych clankoch, fazovom riadeni otacania rotora a neviem com vsetkom este |
Ja snívam o malom atómovom reaktore v motorke, resp. automobile, domácej kotolni, fabrike. Stačilo by vyriešiť problém s polčasom rozpadu rádioaktívneho odpadu... keby tak bol 1 sekundu |
Bopsik... a kde si videl, ze mas napajany ten elektromotor 12V? Pokial to dobre chapem tak je tam menic a motor napajas 320VDC ale je pravda, ze aj tak su to prudy pri ktorych sa bezny kablik co mame doma ako privodny na 220V doslova odpari |
Máš pravdu, motor sa napája impulzami 320V, ale jeho riadica jednotka, regulátor ktorý tie pulzy vytvára, sa napája z 12V. Motor sa ovláda podobne ako modelárske bezkomutátorové (brushless) motorčeky pulzným regulátorom. Jediná mechanicky namáhaná súčiaska motora sú ložiská. Tieto brusless motory majú pri malom rozmere vysokú účinnosť a výstupný výkon. Príkon motorčeka veľkosti 30x40mm (asi veľkosť palca) je okolo 300W. Pri typickom napájani 14V LiPol článkami prúdy veselo dosahujú 25A. Pri veľkých modeloch sa napájanie pohybuje aj okolo 30V a prúdy dosahujú 200A. Používajú sa väčšinou LiPol batérie s nabíjaním do cca 1 hod., najnovšie bateky dokonca s nabíjaním do 15min. Vybíjacie prúdy týchto batérií dosahujú 20 až 50 násobok kapacity, t.j. 10Ah baterka dokáže dať kontinuálne 200A a špičkový prúd po dobu 30 sekúnd až 500A. Upravené 2 krát. Naposledy upravil BacilBA (12.11.2010 13:36) |
Trimer že by som našiel spriaznenú dušu |
Napríklad v lokomotívach sa na pohon už desiatky rokov požívajú väčšinou elektromotory. Dokonca aj v tých čmudiacich. Nápravy sú poháňané elektromotormi a to smradľavé v hornej časti je iba náhrada batérií diesel-agregátom na výrobu elektriny. Prenos výkonu a jeho regulácia sa deje po kábloch. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BacilBA (12.11.2010 13:57) |
LiFePO4 |
No, ak by som mal jazdiť na motorke s elektrickým pohonom, tak s motorkami končím. Motor potrebujem počuť, aj cítiť vibrácie. |
Ako ja tiez nie som fanusik elektro vozidiel, som zo starej skoly a moja moto musi mat spalovaci motor, ale do takeho power skutra okolo komina by som to mozno aj bral. Moj prvy prispevok bol o tom, ze elektromotory na consumer leveli sa o trochu viac priblizili realite a tento kompaktny D1g1tal Dr1ve si moze ktokolvek kupit hned teraz a implantovat do cohokolvek, aj do motorky. Nehovorim ze na zaspatom Slovensku to sposobi boom, ale v takej Amerike je dost tuning shopov, ktore sa toho chytia a zarobia na tom velke prachy, tomu mozete verit. Pri tych parametroch a vykone to pojde na dracku. |
zefo: spalovat sa daju aj ine nez fosilne paliva (o tom by nam slovnaft vedel nieco povedat...) a pri na ne naladenom motore maju fasa vykon... |
Sú to štúdie, prototypy, veľa reklamy. Ešte peknú chvíľu sa povozíme so spaľovacími motormi, veď to nie sú len motorky, a osobné autá. To, čo už vidíme na trhu, to sú bicykle na baterku, a myslím si, že aj bicykle zostanú, s ohľadom na hmotnosť. |
elektrina ma "paru" |
Je to otázka ropy. Keby od zajtra prestala existovať ropa, svet by bol donútený rýchlo vyriešiť problém s akumuláciou elektrickej energie. Že elektromotor má navrch oproti spaľovaciemu niet pochýb, len tie akumulátory, sakra... |
A elektromotorka tiež bude robiť hluk a vibrácie, možno trochu iné, ale budú |
Bopsik, neblázni, moja cirkulárka beží 30 rokov, ložiská sú v pohode a len zuby píly pískajú |
Tak jasné, že to nevrčí spaľovací motor a nebude to klasika, ale celkom bez hluku to nebude, zober že pneu hučia, ložiská, odpor vzduchu, atidi. Dakedy mi kolega vravel že mobil má len debil, o rok si ho kúpil aj on. Dnes je nám táto myšlienka neprijateľná - vraj elektromotorka, ale rychle si zvykneme, len či my dvaja dožijeme. |
www.elektromobily.sk/clanky/elektromotocykel-ktm-freeri... |
Len Tak: VertiGO: superšportový elektromotocykel |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101055 | Včera: 191454