Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
ktoré chladenie je podľa vás lepšie, ale u starších moto, 10 ročné a staršie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil marekon (24.12.2005 22:31) |
kxbibo asi viem načo tým narážaš, ale ja chcem vedieť ako to berú jednotlivý motoridáci, ako si to predstavujú načo sú predurčené a tak.. |
marekon, chladenie vzduchom má tú výhodu, že motor skôr dostaneš na prevádzkovú teplotu, ako vodníka, ale tá prevádková teplota je o niečo vyšššia ako u vodníka. Problém je tiež udržať ju v jednej rovine. U vodníka sa o to postará termostat, ale teplota u vzducháča závisí od rýchlosti prúdenia vzduchu medzi rebrami valca. To znamená: pomalá jazda - vyššia teplota, rýchla jazda nižšia teplota. Regulovaná teplota u vzduchom chladeného motora sa dá dosiahnuť zaplechovaním valca a pridaním ventilátora (napr. Tatra, príp. ČZ-175 Skúter). Rebrovanie je tiež potrebné neustále udržiavať v čistote, pretože vrstva prachu a inej nečistoty pôsobí ako tepelný izolant. Nie je to síce dobre vravieť nahlas, ale u vodníka si v tomto smere môžeš dovoliť trochu benevolencie. Netýka sa to ale terénnych strojov, ktoré sú takmer po každej jazde riadne zaprášené, a to znamená, že usíme čistiť neustále. |
podla mna je voda učinnejšia ako vzducháč , ja osobne bi som si robil starosri napriklad pri stani v kolone či sa to neprehrieva. takéto starosti u vodnika nie su. |
Jasna vec, DIDOGSXR, niet nad dobrákov. |
DIVO je to tak TATRA NEZNÁ BRATRA |
ale vyhodou vzduchaca je ze nema vodne cerpadlo, netreba dolievat vodu....... |
toto je ale téma ... určite že voda ... |
Vodnik je tazsi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BaronPrasil (25.12.2005 22:46) |
záleží na "chuti", napr. klasický chopper má byť vzdušník, snežný skúter mám dvojtakt vzdušník.. neviem si predstaviť v extrémnych podmienkach vyprosťovať sám "ťažkého" vodníka... |
ale myslím si, že je to téma skôr na školskú besiedku = |
pri vysokootáčkových a silno zaťažených motoroch by to vzducháč určite dlho nevydržal, ale na také pohodové vozenie, kde sa nevyžaduje nejaký extrémny výkon je určite lepší vzducháč z toho vyplíva že chladenie si nevyberáme, ale už pri výbere vlastností motora sme si automaticky vabrali aj typ chladenia. |
VZDUCH-OLEJ.....xex.....na okruh a ani do puste nie,ale asik vsade inde!!!!!!! |
500 OHC - no ja bych do púšte asi radšej vzducháča. Voda na dolievanie sa tam vraj hľadá ťažko ale vzduchu je tam dosť. |
Jojo Kaja ma recht, do extremnych klimatickych podmienok je vzdy lepsi vzduchac. |
no daco na tom bude ale oni na DAKARE tiez vedia preco vodu |
Solberg: ked maju na tie teploty dimenzovane chladenie tak s tym nemaju velky problem. Posli ale vodnika z Dakaru na sibir a skoncil. Vzduchacu je to fuk... |
to to mas pravdu..ale na sibiri mam snezny skuter |
marekon si už sám správne odpovedal, takže radšej zadajte novú tému, táto je už |
zeleno: Ešte nie je. Ešte musím pochváliť čertovu ikonu |
1.vzduchac ma rebierka na ktorych sa da upiect vajicko.............. |
tak toto som robieval aj ja..tocil som sa asi minutu dve v kuse a potom zhasol |
Prosim motorari a motorkari najdolezitejsie je si uvedomit ze pre motor a motocykel neexistuje najlepsie riesenie ale "len" optimalne |
Hmm hovoris súvisle.. az mi je to divné |
jednoznacne vodnik i ked vodnik je zlozitejsi(pupma,hadice chladic a pod)cize mozes odfajcit viac veci ako na vzduchu.a este jedna vec ked mas zohrieeho vzduchaca a splechne na hlavu voda moze velmi rychlo prasknut,urcite skor ako na vodnikovi.na xtcku to praskllo len to tak cinklo |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112158 | Včera: 198358