Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Počasie nám síce nepraje ale stačilo pár dní a stalo sa zopár vážnych búračiek niektoré žiaľ tragické. Ľudia prosím uvedomte si že aj keď máte pod prdelou najlepšieho ss na trhu brzdná dráha motorky je dlhšia ako brzdná dráha plechovky. Ono jeden s najhorších a najvražednejšćh bludov a mýtov je o tom že moto brzdí lepšie ako plechovica. Nebrzdí. A sám som prekvapený koľko aj skúsených jazdcov sa v tomto mýli. Teoretická dráha zo 100km/h na 0km/h sa u mašiny pohybuje niekde okolo 80metrov. Samozrejme zaleží na veľa faktoroch www.ibesip.cz/73_Brzdne-drahy-motocyklu-v-zavislosti-na... Video: Test auto vs. moto - Lamborghini Gallardo Superleggera VS Ducati 1098 |
neviem, kde v tom BESIPE chodia na tie brzdne drahy ale moto (cbr 600 rr) zabrzdi zo 100vky pod 30 m! zo 150 km/h 75 m... vid video v teme abs vs. no abs.. aj "obycajna" cbf 600 zabrzdi daleko skorej ako na 80 m, cize oproti autu to nebude "kurva rozdiel" |
pitaz : no abs brzdnú dráhu neskráti.. Iba urobí moto /auto ovládatelné. A odkial máš ten zdroj o tej brzdnej dráhe? Celkom by ma zaujímal dajaký relevantný zdroj |
nejde o abs... |
a ešte pridávam jeden celkom slušný článok : motocykel.sk/clanok.php?id=142 |
to video je fajn.. Ale kde maju radar alebo gps na presne meranie rychlosti? Staci aby namiesto zo 100 brzdili pri rychlosti 90 93 a rozdiel v drahe je okolo 10 metrov... Lambo s prveho videa soferuje fakt borec a motorku tiez.A napriek tomu lambo zastavi o peknych par metrov skor..A zo 100 ma brzdnu drahu okolo 33..Takze brzdenie moto pod 30 je hlupost alebo nieco na tom videu nie je ok |
aha, oni v tom besipe udavaju brzdnu drahu aj s reakcnym casom... |
reakcny cas je premenlive číslo.. Ale stale si stojím za tým že moto ma dlhšiu brzdnú dráhu ako plechovica. A to nehovorím o tom že čím má povch menši súčinitel trenia tým má moto väčší "problém"..Mne nejde teraz o to hádať sa o jeden alebo dva metre.Mne ide skôr o to aby chalan čo sadne sa ss nemal pocit že pre neho neplatia zákony fyziky.Ono to potom skončí dosť zle. |
to je sice pekne, ale netreba ani pisat, ze rozdiel brzdnej drahy medzi autom a moto je "kurva rozdiel" lebo to tak proste neni... |
no zatial som nevidel dˇokaz o tom že by nebol.. Čo ako tak odborný článok to jednoznačný názor.. A video kde nie je ani zdokumentovaná počiatočná rýchlosť dajakým relevantným spôsobom má pre mňa nulovú výpovednú hodnotu |
RiderHc -buď chlap a uznaj že si trepol kokotinu a neprekrúcaj jak ženská !!! |
na motoskole v Brne Karel Abraham tvrdil ze moto ma ovela kratsiu brzdnu drahu ako auto..len musis vediet brzdit. Ja osobne verim ze clovek co jazdi Moto2 by o tom mal co to vediet, ci nie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil dvenohy (21.06.2010 9:59) |
taaat : tak sorác... A v čom akože??? Ak mi nájdeš jediný OVERENÝ test brzdnej dráhy motorky pod 40 metrov poviem ok mýlim sa. Ak nie ttak kokotiny tu trepe niekto iný a nie ja.. Dalsí odkaz |
masiny brzdia o nieco menej ako take galardo.. a preco?? zeby to galardo malo kua kotuce a radialne brembo brzdy? to ti zastavi hned.. ja ti dam dva priklady z tohto vikendu.. |
RiderHc -buď chlap a uznaj že si trepol kokotinu a neprekrúcaj jak ženská !!! |
Creste TT na to nepotrebujes mat lepsie brzdy.,.. Na to staci aby dement za tebou cumel kade tade a neskoro sa zobudil.. Vsak nie je problem vidiet v avii co ma brzdnu drahu ako rychlovlak napichnuty osobak..To je naozaj len o tom ci ten za tebou "neprispal" |
ja si myslim a bude to tak (pozor, nasleduje pasaz pre ziaciatocnikov a nie sveta znalych) |
Ale ja som sa ťa nič nepýtal a ešte raz: RiderHc -buď chlap a uznaj že si trepol kokotinu a neprekrúcaj jak ženská !!! |
taaat..: kokotiny trepes ty. Neprekrucam. Moto ma dlhsiu brzdnu drahu ako plechovka.Bodka. Ak si myslis ine poprosim ta o dokaz. Alebo ak na to mas mozog a znalosti tak fyzykálny dokaz. Ak nie tak drz hubu a neurazaj. |
Minimálne spomalenie pre motocykle:Smernica EU. |
Stale sa tocite okolo toho isteho. Moto ma oproti autu ovela viacej premennych co sa tyka brzdnej drahy a vo vacsine pripadov to dopadne pre moto horsie ako pre auto. Ci uz je to pre pritomnost ABS v aute kde moze v krizovke dupnut na brzdu co to da (ABS + EBD + ESP sa postaraju o co najlepsie vyuzitie brzdneho ucinku so zachovanim ako takej ovladatelnosti auta) a aj v pripade smyku to auto stoji stale na kolesach kde na moto velakrat je jazdec aj s moto na asfalte. Dalsia vec je, ze malokto dokaze vyuzit maximum svojich brzd na moto (vacsinou sa brzdi prednou - ano ta toho odmaka najviac, ale aj zadna spravi nejake to percento k dobru) atd. proste je toho hodne preco prave moto moze v realnom brzdeni byt na tom horsie ako auto. |
dlzka brzdnej drahy kazdeho vozidla zavisi od viac premennych. Pokial sa bavime o rychlostiach do 100km/h, tak kvalitu brzd mozme vylucit, lebo kazde dnesne auto ich ma na takuto zataz dimenzovane. Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (21.06.2010 10:38) |
este citat s internetu.. Zial neviem nakolko je relevantny.. : Z výsledkov meraní dosažiteľných brzdných spomalení, ktoré vo Švajčiarsku spoločne vykonali znalecké kancelárie Ing.Büro Bolzli a Ing.Büro Nitsche vyplýva, že na ťažkých športových motocykloch boli pri brzdení oboma brzdami dosiahnuté začiatočníkmi priemrné hodnoty brzdných spomalení 6,8m/s na -2, pokročilí jazdci dosahovali priemerné hodnoty 6,9 - 7 m/s na -2. |
ale 80 meeeetrov je MOOOOC.. som cital niekde clanok kde porovnavali tuono, superdjuuka a este nejake nahace.. a CHLAPEC SAM to dal zo 100 na nula okolo 28-31 metrov.. podla moto.. tak.. ziadne cisla z tabulky vyrobcu.. sam ich skusal.. sak 80 metrov je katastrofa |
Taka jednoducha otazka a co spravi s panmi motorkarmi . No co lepsie brzdi? Moto vs. auto? Ja som nazoru, ze priemerne auto zabrzdi lepsie ako hocijaky supersport. Aj za idelanych podmienok. O zhorsenych ani nehovoriac. Ale ak som pomyleny budem rad ak uz nebudem... :/. fjung... |
nech sa paci.. ze ste to VY, tak som to nasiel |
egrešom citovaná smernica udáva minimálne požiadavky, aby sa moto mohlo pustiť "do obehu". To znamená, že to musí spĺňať každý šrot. |
papiboy to beriem. 80 je asi fakt mimo.. ale pokial su tie cisla o spomaleni co namerali svajciar v tom skusobnom ustave pravda /6,9 - 7 m/s na -2. u profi jazdcoch/ tak do 30 metrov co tu poniektorí písu to má tiez daleko.. |
Mozno tych 80 metrov je branych s reakcnym casom: Ak ide motorka 100 km/h a pocitame s 1 sekundou ako reakcny cas tak prvych 28 metrov este nebrzdi. Teda zabrzdi na 52 m, co je aj tak dost.... |
+ pre auto: autom brzdíte 4 kolesami a pneumatiky majú väčšiu styčnú plochu s cestou... |
kazdy nech si to niekde skusi sam zo 100km/h rychle zabrzdit,bude vediet na com je,nie tu tarat,cisla vam hovno pomozu,ked budete brzdit ocami.rozbehnut vozidlo vie kazdy ,len v kritickej situacii uz tazko zvlada brzdy,ved to by tu ani ziadne nehody pomali neboli,keby sa kazdy drzal tychto cisiel |
matus nie je pravda, Kineticka energia je priamo umerna hmotnosti ( 1/2*m*v*v). |
erik1083, reakčný čas pri objektívnom porovnávaní nehrá rolu, alebo pridáš všade, alebo nepridáš nikde. |
Kineticka energia je problem? Nie je problem. |
fyziku neoklameš, takže všetko ostatné okolo toho sú len kecy - kto ako vie, čo ak. a pod..... |
to matus: ty budes najskor nejaky priekopnik novej klasickej fyziky to, ze na hmotnosti nezalezi ma urcite nieco s tymi superstrunami |
meloking, skus si o tom trosku pozistovat a potom sa mi mozes ospravedlnit |
ospravedlnujem sa ti. viem, kedy je lepsie stiahnut chvost a utiect. nastal ten cas. tesim sa na tvoje dalsie prace Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (21.06.2010 13:37) |
Tu je odvodenie preco za urcitych podmienok naozaj na hmotnosti nezalezi: je to pri brzdeni na asfalte na hranici smyku. Tiez mozno z odvodeneho vidiet ze brzdna draha sa zväcsuje druhou mocninou rychlosti. |
IMHO zabudate este na jeden vyznamny faktor - pruzenie... |
Pozor! Na auto F1 žiadna motorka nemá, ani MOTO GP mašina. Parametre ako rozvor, rozloženie hmotnosti a poloha ťažiska nepustia, ani pri brzdení, ani pri zrýchlovaní, ani v zákrute. |
Ano Papi TAZISKO! Auto a specialne F1 ma tak nizko a tak daleko za prednou napravou tazisko, ze sa mu nepodari pri besnom przdeni postavit na predne kolesa a prehodit sa cez hlavu. |
neviem co riesite brzdna draha u motorky z rovnakej rychlosti je zhruba tri krat dlhsia ako u auta nikto totiz nevybehne v premavke zabrzdit niekam na parkovisko vzdy zalezi hlavne na vzdialenosti od vozidla predo mnou zoberte si mnostvo brzdiacich kolies profil pneu a stycnu plochu s brzdnym podlozim auto je tazsie ma vetsi pritlak niekolkonasobne vetsiu stycnu plochu kolies co znamena len jedno jedine nedodrzis bezpecnu vzdialenost auto pred tebou skoci na brzdy a ty ak nemas kam uhnut si ani neprdnes |
egi myslis tieto s vidlicou? |
mlhoš, zo 100 km/h to ešte neplatí. |
mlhos: "brzdna draha u motorky z rovnakej rychlosti je zhruba tri krat dlhsia ako u auta" - tak toto tvrdenie ma obrovsku pravdivostnu hodnotu, to si pocul v dedinskej krcme, ci kde? Nech uz je ten pomer akykolvek, minimalne to urcite nie je linearne, ale exponencialne - takze hovorit o nejakom koeficiente 3 je uplna blbost... |
papi standardne podmienky odtialto potialto mozu a su len na nejakom volnom parkovisku na betonovom drsnom podklade kasli na tabulky standardne nemas sancu zastavit za autom ktore nahle zastavi a mozes mat brzdy ake len chces pretoze tvoja stycna plocha je 4x4 cm mas gumy do obluka a auto cim sirsia guma tym vetsia stycna plocha a ma ploche gumy isiel som po obchvate no kilecko asi dve sekundy za autom predo mnou (bezpecna vzdialenost ale pre auto na to som hned prisiel)to auto pred pristavnym nahle zastavilo koli nehode pred nim obe brzdy naplno smykom mne sa to na predne neda koli dlhej vidlici keby som nemal kam uhnut tak nadrbem do neho brzdna draha u motorky je takato chod tak aby si mal vzdy cas bezpecne zastavit |
nuz niekto chodi sem len do diskusie ja chodim aj citat a ucit sa z clankov toto je totiz casopis a nie len diskusne forum a nielen tu ale ja na motoarena su dobre clanky napriklad |
nlhoš, zase trepeš voloviny. Štandardné podmienky sú na ceste, deutsche novinári sú oproti tebe supermani, ktorí vyskúšali stovky (ak nie tisíce) motoriek, majú čím porovnávať a sú dávno určené pravidlá hry. Žiadne blablabla styčné plochy, tie údaje sú fakty. Čo myslíš, ojebávajú oni alebo ty? |
"brzdna draha u motorky z rovnakej rychlosti je zhruba tri krat dlhsia ako u auta" to by som ani nepovedal... raz robili test v motohouse bola tam octavia , bmw m3 , fazer 1000 a este nejaka motorka... |
Myslím že táto téma je naozaj diskutabilná, vidno to aj z Vašich reakcií. Bavil som sa s autorom tejto témy a myslím že zámer bol iný. A to že nikto z nás nedokáže fyziku prekonať a preto si treba dávať pozor na rýchlosť na moto.Nakoľko pri rýchlost cca 150 km/h prejdete dráhu 42 m/s.To znamená že vodič auta Vás najprv nevidí na dlžke 120 m. A za tri sekundy ste pri nom. A už nemáte čas na uhýbací manéver /fyzika nepustí/. Myslím že toto bola hlavná myšlienka autora. |
Cital som len prvu 1/2 prispevkov a myslim si ze fyzika nepusti... |
tu je carovne to, ze dostanete x dokazov, vratane zdraveho rozumu, ze motorka ma dlhsiu brzdnu drahu ako auto, ale zaryty motorkar s podpriemernymi znalostami z fyziky si bude stale tvrdit svoje...na zaklade akoze svojich skusenosti...to je prdel... |
djkorka, neviem, aký bol zámer autora, ale nepísal nič o 150 km/h ani o vodičovi auta, ktorý nás "najprv nevidí na dĺžke 120 m" ( ). Ani o tom nepísal, že za tri sekundy sme pri ňom. Ani o uhýbacom manévri nepísal. |
podla mna vobec neide o to, kolko presne metrov ma ta ci ona brzdna draha...dolezite je, ze motorka ma dlhsiu brzdnu drahu, ako auto a s tym treba pocitat...a tak som aj pochopil vyznam tejto diskusie...nelepit sa na auta, lebo sa to moze skoncit zle... |
Nemôžem nájsť to video s formulkou (bolo to asi Ferrari) - ale to by bol aj tak len bonbónik, ako trápne tam dostávala na frak motorka... Spomínam si z tej témy údaje, že voz F1 za 4 sekundy zrýchli z nuly na 260 a ubrzdí znova na nulu (to všeto, aj s brzdením za 4s! ) Ale tie údaje si už úplne presne nepamätám, to len ako perličku píšem... |
S tým odstupom skôr mávam opačný problém, keď idem pianko 100 - 120 tak sa na mňa tlačia autá zo zadu. Keď vidia že idem pomalšie tak ma dobehnú a tlačia sa mi na prdel. Asi aby ma lepšie videli alebo čo. Chodím pri strede cesty a minule pozriem do pravého spätného a krpaté Polo mám vedľa výfuku. Tí debili v tých plechovkách asi ešte nevideli motorku alebo čo.. |
[ |
Mas motorku, kup si meter pasmo 10m 300Sk (ak nenaskrabes tak si to odkrokuj) najdi si volnu cestu a skusaj a meraj, v prvom rade musis vediet ako brzdi tvoja motorka a ako brzdis TY. Na kolych metroch ti zastavi Palko z hornej dolnej alebo "profesional" v dakom teste ti moze byt u pr**** |
motocykel.sk/clanok.php?id=142 |
Bald veď o tom to je. Pásmo a metre ani netreba, tieto údaje sú pre vývojárov (papi 13:23). Každá mašina je iná a každú treba jazdením "naštudovať". Treba len jazdiť a jazdiť a jazdiť - a keď to tak robíš 80 rokov, niečo sa na teba nakoniec nalepí. |
brzdna draha? |
papiboy: ...ze?! a to som sa sem dnes prihlasil len kvoli tomu aby som stiahol inzerat. Moto predana |
Fyzika v riti nie je Mlhos, |
MaAT napíš s akými následkami prežil a aké mal vybavenie. Závodne jazdiť a jazdiť na našich cestách a s iným vybavením je kapánek rozdiel. Fyzika víťazí. |
par krat tu uz padlo, ze "fyziku neoklames". Ako to teda vlastne je? Tak som si to pozrel a nasiel som iba nejake "zakladne principy": |
marceld, som rad za tento prispevok a tymto pozdravujem melokinga... |
matus to zatazovanie je trosku sprostost, ciastocne to mozes brat v uvahu ale vysledok nemusi byt adekvatny |
Zaujímavá diskusia... Vo všeobecnosti by som povedal, že auto a moto majú porovnateľné brzdné dráhy - teoreticky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (22.06.2010 13:33) |
A naco to vsetko ? |
a bude z teba sendvic |
no ved prave ma vsetci oznacovali za Lamu co nic nevie a nicomu sa nerozumie tak som len prisposobil obrazok ich poziadavkam nas zakaznik nas kram |
teraz OT: tá lama má taký výraz, že to snáď neni ani pravda, že dovi dopo |
to zatazovanie je trosku sprostost, ciastocne to mozes brat v uvahu ale vysledok nemusi byt adekvatny |
Bald, vlak je iné kafe, sem nepatrí ( mimochodom, aký je rozdiel medzi naloženým a plným vlakom? ) |
no tak neviem ako ste tu pokrocili, nechce sa mi to citat... ale na zhruba 50 metrov som zastal na MZ 251... pred 10timi minutami... takze 80 metrov mozno iba zo zadnou brzdou... inak si to neviem vysvetlit.. |
reakcny cas tu niekto pisal ze zhruba 25 metrov ci ako... no tak to by sedelo tak na 20 rocnu MZtu... a nie na nove SS... |
OOH MY HOLY COW... tak si spocitam 50 metrov, ktore som dneska presiel pri brzdeni... k tomu 25 metrov co je 1 sekunda... to je dokopy 75 metrov... pocitam tak ze reakcny cas ma kazdy zhruba rovnaky (jasne ze nie, ale lahsie sa pocita :D ) takze na MZte vyrobenej tesne po mojom narodeni to aj s reakcnym casom vynde na tych 75... predpokladam, ze novy SS by to bez reakcneho casu dobrzdil na polke z toho co ja.. takze 25 metrov.. plus 25 metrov na reakciu.. a je to 50... 80 to je akurat tak pri starych "srotoch"... |
to matus: prepocet (s vyrusenim hmotnosti) je odvodeny v sustave samostatne KOLESO. kedze hmotnost je sustredena inde (zanedbane tazisko), posobi inak napriklad na kamion s privesom a inak na moto. aj ked mi to matematicky sedi (preto to moje ospravedlnenie, ktore nasledovalo po prepoctoch, lebo naozaj to na prvy pohlad vyzeralo nepravdepodobne) je zrejme, ze pri zanedbani tak dolezitej veliciny to nie je dostatocne vysvetlenie, co je zrejme aj z toho, ze realne namerane hodnoty su rozne (napriek tomu, ze podla toho vzorca by mali byt rovnake). |
hlavne sa nedajte oblbnut insitnymi vykladacmi teorie, ze hmotnost nema vplyv na brzdnu drahu. Ma! |
Brzdy sú dobre nadimenzované, keď dosiahneš stredné (alebo podľa niektorej literatúry "priemerné") brzdné spomalenie 1,5 - 2g |
Dobre nadimenzované brzdy dokážu premeniť všetku kinetickú energiu na teplo za najkratší čas.A odviesť ho. Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (22.06.2010 20:06) |
meloking: nehladaj v tom vedu..hmotnost sa nepriaznivo prejavi vo zvysenej produkcii tepla, ktore degraduje parametre vsetkych dolezitych brzdovych komponentov (koeficienty trenia, materialove vlasnosti kotucov, platniciek, kvapaliny, mechanickych casti, pneumatik...) |
Maat> nejedna sa iba o dodavky, v konkretnom teste boli male mestske auta (citroen c3 a pod) |
matus: predpokladam, ze link na ten konkretny test poruke nemas |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260261 | Včera: 206859