Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Rychlost ako hlavny cinitel nehody - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRychlost ako hlavny cinitel nehody - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.06.2010 9:49

Rychlost ako hlavny cinitel nehody

kiboo
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Zalozil som novu temu pretoze vyjadrovat sa k danej teme v konkretnej nehode vyvolava rozne reakcie vid Avion.

Takze tiez si myslim ze rychlost je to hlavne co sposobuje nehodu. Nechcem nejak mudrovat mam odjazdenych 10 000 km co je skoro nic, ale zatial ma nikto neohrozil, jedine obmedzil. Keby idem raz tak rychlo mozno by ma ohrozili mozno zabili.


09.06.2010 9:56

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

dvenohy
 Turista 

Ikona

ach jo to zase bude topic....


09.06.2010 10:06

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

DominoS51
 Kávičkár 

Ikona

dvenohy suhlas...


09.06.2010 10:10

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kiboo budem písať o tom článok, tu ti to pravdepodobne vymažú nakoľko to nie je nehoda. DJ Korka.


09.06.2010 10:12

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

marceld
 Turista 

Ikona

djkorka, som na clanok uz teraz zvedavy.. [dobre]


09.06.2010 10:18

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

Suhlasim ze rychlost je cinitel ktory moze sposobit nehodu ale hlavne dosledky po nehode, ale chcel by som vediet ci vsetci mudrlanti predpisovi co jazdia po meste iba 50 taktiez cakaju medzi autami v zacpach neobiehaju aj sprava atd. Lebo ak ano asi nemaju motorky lebo davno som takeho motorkara nevidel. Myslim ze kto jazdi 100konovu moto a je trebars pri avione kde je vyhlad, siroka cesta a okolo iduce auta idu 90 - 100 nieje tam krizovatka kde treba predvidat nejaky stret ineho vozidla tak motorku pusti a ja osobne tiez. O nadrbanom typkovi co sa toci cez plne asi pisat netreba tam podla mna nieje co dodat. Takze jedna vec je nakladat bez vyhladu v premavke a ina na rovinkach trebars v meste . A predvidat treba vzdy a vsade , takze po precitani nehodovych diskusii mi vychadza ze par ludi by malo predat moto, kupit skutrik + okruhovu moto lebo mesto50, mimo90


09.06.2010 10:20

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Samotná rýchlosť - sama o sebe nie je až taká rozhodujúca. Smrteľnou sa stáva až v súbehu s ostatnými okolnosťami. (Neskúsenosť, preceňovanie, zlý odhad, neovládanie stroja.)

Rovnako ako poučovanie. Samo o sebe môže byť prospešné a fajn, ale v súbehu s mladosťou a neskúsenosťou poučovateľa vypáli úplne inak...


09.06.2010 10:28

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

faktor to iste je
ale či hlavný....? netrúfol by som si hodnotiť


09.06.2010 10:30

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

milan3232
 Turista 

Ikona

freebiker - ale to nie je o tom, co pises. Kazdy tomu vytne, vacsina chodi uplne samozrejme na semaforoch dopredu... ale rozdiel je, kedy a za akych okolnosti, ako pise Pilgrim. Ak mam prehlad a vidim siroko-daleko, ok. Ale ak nie, PREDVIDAM a tym eliminujem, snazim sa predchadzat koliznym situaciam.
Ak vidim vodica, co ide divno, davam max. pozor. Je to o skusenostiach a "citani" dopravnej situacie.
Ale niekedy moze clovek chciet akokolvek, jednoduchio je v nespravnu dobu na nespravnom mieste.
Ze sa po meste neda jazdit 50 km/h - to je blud. Dokaze to kazdy.

DJKorka - tesim sa na clanok.


09.06.2010 10:31

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

dobrá téma, no asi vhodnejšia na nejaký "motorkársky" sever a nie sem......

1,rýchlosť ani nemusí byť príčinou nehody, ale následky pri vyšších rýchlostiach sú omnoho závažnejšie., Kto to nechápe, nech si skúsi vyskočiť z prvého poschodia, potom z tretieho a potom z piateho.....
2, pri vyšších rýchlostiach je menej času na reakciu, takže keď v 150 zbadáš na ceste vo svojej jazdnej dráhe hovno, máš omnoho väčšiu šancu, že skončíš v ňom, ako pri 90.
3, skoro všetci vodiči a aj iný cestný účastníci sa chovajú na ceste "po pamäti", sú na niečo podvedomo zvyknutý a málokto si uvedomí, že priblíženie toho niečoho malého tam vzadu môže byť dvakrát skôr, ako inokedy.
4, chovanie druhých môžeme len veľmi ťažko ovplyvniť, takže nám nezostáva nič iné, len ovplyvňovať to svoje, čiže aj svoju rýchlosť


09.06.2010 11:09

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

vlcik
 Kávičkár 

Ikona

krivoklat presne.

rychlost ako taka nesposobuje nehodu, keby sa vsetci chovali predpisovo (okrem prespisanej konstantnej maximalnej rychlosti), mohlo by sa jazdit rychlejsie...

na zaciatku nehody je vzdy porusenie ineho predpisu - zo strany ostatnych, alebo aj nasej - rychlost uz len rapidne znizuje nasu sancu predist dosledkom, ktore z tejto chyby vyplivaju.

Netreba zabudat na svate pravidlo: "prisposobenie rychlosti stavu a povahe vozovky a nasim skusenostiam", to je nieco ine, ako povedat: "ked tu pojdes do 50, nic sa ti nestane, ked pojdes viac, riskujes nehodu" - to je blbost


09.06.2010 11:31

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vlcik: nedávno jsem psala článek na téma rychlost a nehody. Pátrala jsem trochu i v učebnicích a odborných textech, výzkumech a statistice a bohužel jsem zjistila že zejména u motorkářů je rychlost skutečně podstatným faktorem přispívající nejen k závažnosti nehody, ale k riziku vzniku nehody vůbec.

I při nehodách kdy chybu udělá někdo jiný - nedání přednosti v jízdě, špatný odhad vzdálenosti od motorky, neopatrnost, nepozornost, nekoukání do zpětných zrcátek - je rychlost ze strany motorkáře silným činidlem, který přispěje k tomu že se nehoda stane a stane se velmi ošklivě. Tam kde pomalé plechovky zakvílí brzdama, zastaví, chvíli si na sebe pořvou z okének a pak s nepoškozeným autem odjedou, motorkář se válí po asfaltě a snaží se přežít. Prostě pro to, že povolenou rychlostí nejel, nezareagoval, neubrzdil.


09.06.2010 12:15

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

podla mna nepozornost, machrovanie, rychlost....


09.06.2010 12:28

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

egres2
 Bahniak 

Ikona

"exhaust gas oxygen"


09.06.2010 12:38

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

8-)


09.06.2010 12:58

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

izirajder
 Kávičkár 

Ikona

Zakony fyziky sa este nikomu nepodarilo odrbat.

Ak mas napr. brzdnu drahu podla papierov 30m, to neznamena, ze na 30 m zastanes. Treba pripocitat aj tzv. reakcy cas jazdca, nejaka ta sekunda kym zacnes reagovat. Potom ked uz aj brzdis, nedosiahnes tie idealne hodnoty.

Brzdna draha je umerna rychlosti na druhu. Cize ak ides dvojnasobnou rychlostou, mas stvornasobnu brzdnu drahu.

Obmedzenia rychlosti nie su vyplodom chorych mozgov, ale su robene podla ludskych "moznosti".
Ajked zas niektore obmedzenia su nezmyselne. A platia prilis vseobecne. Niektori ludia rychlejsie reaguju ako ostatni, ale tie rozdiely nie su take obrovske. A nikto nie je Superman.


09.06.2010 13:08

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

vlcik
 Kávičkár 

Ikona

Cendina: rychlost sama o sebe nehodu nesposobi, iba zmensi sancu jej zabranit... Stale si stojim za tym, ze ak jediny poruseny predpis je maximalna rychlost, tak nehoda neexistuje!


09.06.2010 13:14

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vlcik: vážně, tak to vysvětli mému bráchovi, který jel zatáčkou 170 a teď je na vozíku..... By mě zajímalo jak by ti na to odpověděl :-D :-D :-D


09.06.2010 13:17

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

vlcik
 Kávičkár 

Ikona

izirajder:

1) maximalna povolena rychlost je stanovena tak, aby najhorsi vodic na najhorsom moznom (STK povolenom) vozidle a za najhorsieho pocasia dokazal prejst usek bez nehody. Pocasie bolo pred 25 rokmi +- take iste, auta su o 25 rokov vyspelejsie, kedze povolene maximalky sa nezmenili, vyplyva mi, ze ispektorar predpoklada, ze sme stale hlupejsi a nesikovnejsi...

2) brzdna draha - nudzove brzdenie, to su veci, ktore robime, pretoze niekto (mozno aj my) sme porusili nejaky iny predpis (okrem maximalky) a je potrebne neplanove brzdit

Aby sme sa chapali, nevravim, ze kazdy, kto jazdi rychlo neriskuje. Videl som vela blaznov... Ale zase vy netvrdte, ze ten co nejazdi predpisovo, tak automaticky riskuje. Snad uz zostava len dodat, ze patrim k tym, co jazdia velmi opatrne, ale na peknej prehladnej rovinke si daju 200+, aj keby tam bola 40ka :-)


09.06.2010 13:17

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Dandan
 Kávičkár 

Ikona

Rychlosť je nepochybne faktor..Silna športova motorka a vlastne vobec motorka ,je niečo ako zbraň. Mala by byť iba v rukach ludi, ktorý s nou vedia narabať, a maju to v hlave v poriadku. S ostrýmí nabojmi by mali chodiť iba na strelnicu a nie medzi ludí. Ani to nie je zaruka že sa pri maximalnej pozornosti a predvidavosti nestane nešťastie.. Inak možu ublížiť sebe ,ale aj okoliu.... čo budete potom pisať o strelcovi ktorý Vám zastreli, alebo postrelí niekoho blízkeho ??? Asi že, bol to fajn chalan..... samozrejme neštastia sa stavaju... Na to aby sme to pochopili treba mať skusenosti a rozum.... ak si na to prišiel, tak si motorkar. Ak nie, tak si len frajerik, ktorý ohrozuje okolie..


09.06.2010 13:19

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

vlcik
 Kávičkár 

Ikona

Cedina: neviem okolnosti nehody, fakt ma to mrzi... ale mozno porusil predpis: "prisposobit jazdu svojim schopnostiam, povahe a stavu vozovky..." - takze porusil okrem maximalnej rychlosti aj iny predpis...


09.06.2010 13:27

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vlcik: nemusí tě nic mrzet, stane se a není jedinej. Co jsem byla s ním v rehabiliťáku tak jsem si tam připadala jak na motosraze.

Co se týče porušení předpisu - to už je jen slovíčkaření. Brácha prostě neporušil nic jiného než tu rychlost. Než se vyboural měl najeto kolem 100 tis.km, vyježděnej, zkušenej, zvyklej na silný velký motorky. Vyboural se 2 km od baráku v zatáčce kterou projížděl denně x-krát. Ten den jel 170 km/hod a poslední věta kterou si pamatuje než šel do "kytek" tak je "To dá" Nedalo. Prostě to tak je. K tomu už není co dodat a určitě nemá smysl tady bazírovat nad nějakejma slovíčkama.

Každej motorkář si musí v hlavě srovnat pro a proti a rozhodnout se jakej život chce mít a co s ním chce udělat a podle toho se chovat. A to i co se týče jízdy na motorce.


09.06.2010 13:30

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

suhlasim s tvrdenim...a myslim si ze je potrebne o tom pisat, pisat a este raz pisat...
Ale na druhej strane prave rychlost je to najopojnejsie na motorke.. Ak by som mal jazdit na 50ccm skutri 40-kou tak umrem na akutny zachvat nudy. Osolit poriadnej masine je riadny adrenalin a viac menej pret vsetci ajzdime. Len treba mat urcitu hranicu a vidiet aj trosku dalej, teda predvidat. To znamena ze jazdit mozem aj rychlo, ale ked sa to naozaj da. Najlepsie okruh alebo prinajhorsom cesta kde som sam a vidim na dvesto metrov na vsetky strany ze som tam sam.... akonahle je niekde odbocka a nedajboze auto..uz musim ratat s tym ze sa mi doslova naserie presne pred masinu v momente kedy to najmenej cakam.


09.06.2010 14:39

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Neprimeraná rýchlosť má za následok najvážnejšie nehody motorkárov, to vieme predsa všetci. Je možné to skrášľovať formuláciami, že kto čo čomu neprispôsobil, väčšinou platí, že ak by dotyčný šiel pomalšie, dopadlo by to inak. To platí aj pre Rossiho. Lenže on musí vyhrať, zato ho platia. Na ceste však musíme predovšetkým prežiť. Všetci...

Raz sme sa zastavili pri nehode motorkára, bolo dokonané, policajti merali, záchrankári prikrývali chalana. Sedlák vedľa mi oznámil, že "kurvi motorkári, takto by ste mali dopadnúť všetci" :'( Občas im aj rozumiem...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.06.2010 14:41)


09.06.2010 14:53

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

kiboo
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

V dnesnom svete by nemal byt problem vyrobit miniaturnu presnu GPS palubnu jednotku, ktora by obmedzila rychlost podla predpisov daneho miesta plus 25 percent pre kriticke pripady...pokial si mimo cesty chod aj 300 pokial si na statnych komunikaciach nikdy tam nie si sam... ale to by sa nemohli chciet staty nabalovat na pokutach...


09.06.2010 15:14

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

O com je motorka?
O rychlosti? O volnosti? ....odpoved: Ano aj jedno aj druhe.

Ale to nas moto"karov" rozdeluje na dve (pripadne 3) skupiny.
1) To su ti, ktori si uzivaju neskutocne zrychlenie a vysoke rychlosti. Proste to je to, co miluju na motorkach a patricne si to uzivaju pri kazdej prilezitosti.
2) To su ti, ktori sa proste na motorke citia volny ako vtaci a uzivaju si tu slobodu ked nie su oklopeny plechmi, sklami. Ano aj tato skupina si to uziva.
3) To je nieco medzi a vacsina si povie, ze presne toto "medzi" som ja. Skutocnost je ale taka, ze kazdy je nakloneny na niektoru z tych prvych dvoch skupin.

Nehody sa stavaju v kazdej skupine ale ak sa pozriete na statistiku tak spolocny menovatel tych vaznejsich nehod je so skalnou pravidelnostou prave neprimerana rychlost. Ci si to pripustame alebo nie rychlost ma obrovsky vplyv na mozne riziko nehody. Jednak len malokto z inych ucastnikov premavky odhadne ze ta mala bodka na konci dlhej rovinky leti 200+ a pri pohlade do spatneho zrkadla ju proste nema sancu spozorovat. Doslova do sekundy je ale ta "bodka" uz tak blizko, ze odvratenie nehody je uz prakticky nulove. Takze jednoznacne rychlost je jeden z najhlavnejsich cinitelov nehody.

A argument, ze na motorke sa neda jazdit predpisovo je rovnaka blbost ako, ze sa so ziletkou/britvou neda oholit bez porezania. Jedno aj druhe sa da pouzit ako zbran. Umenie je na SS jazdit normalne predpisovo. Naopak jazdit rychlo a neuvazene nie je ziadnym heroickym vykonom a dokaze to kazdy aj ked len raz (vid. pocet mrtvych strelcov) :-(


09.06.2010 16:11

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

noveL84
 Kávičkár 

Ikona

vlcik "patrim k tym, co jazdia velmi opatrne, ale na peknej prehladnej rovinke si daju 200+, aj keby tam bola 40ka" I-GRR
K tomu niet co dodat...

Bruno75 [dobre]


09.06.2010 16:21

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

jarick
 Edvenčr 

Bruno75 pišeš ako z velkej knihy. suhlasim so svetkym.
Rychlosť je asi najčastejši faktor nehôd moto.
To akože keď mam 100 koňovu mašinu mi dava pravo lietať po meste 150,alebo pojdem 200+ aj keď je tam 40-tka-, fuuu to je čo za logika.Testosteron by mal riadit len ten organ v gatiach nie ten čo je na krku.

Tí najrychlejši jazdci dostavaju vence len farba stuhy sa meni. :'(

Upravené 2 krát. Naposledy upravil jarick (09.06.2010 16:25)


09.06.2010 16:24

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

izirajder
 Kávičkár 

Ikona

vlcik MPR v obci znizili zo 60 na 50, pritom pokrok isiel dopredu... Asi vedia preco.

Brzdna draha narasta s rychlostou kvadraticky. Ak jazdis pomalsie, tak neumerne rychlejsie dokazes zastavit (a je jedno kvoli comu brzdis).

Vsetky predpisy robili ludia a ako vieme ludia nie su dokonali ;-) Preto jazdim hlavne podla svojho zdraveho rozumu a predpisy (MPR) beriem ako odporucanie 8-)
Ak som presvedceny, ze mi nic nehrozi a ja nikoho neohrozim, tak si tu jazdu vychutnam.


09.06.2010 16:35

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

majo1271
 Jogurťák 

Ja jazdím podľa predpisov,,,v obci 50,,,mimo 90,,,nevidím v tom žiadny problém. Pre ,,policajtov" ešte som nešiel na moto viac ako 90.


09.06.2010 17:33

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

kiboo
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

kto nevie preco je 50 a nie 60 aj ked auta su modernejsie a bezpecnejsie tak tu je to vyjadrene a v percentach, prelozit si to vie asi kazdy.

[
Video: www.youtube.com/watch?v=HeUX6LABCEA ]


09.06.2010 17:48

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

paterlini
 Jogurťák 

Ikona

stacilo teorie, teraz to robte v praxi

edit: dokym si niekto nenabije drzku, tak to nepochopi. ja som padol 2x a stacilo

Upravené 1 krát. Naposledy upravil paterlini (09.06.2010 17:51)


10.06.2010 0:55

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

tak schvalne ide auto v obci 150 za nim ide motorka 150 s dvojsekundovym odstupom akoze bezpecna vzdialenost a auto nahle zastavi do 0 zastavi aj motorka? nie nezastavi minimalne v 90 km rychlosti naprazi do stojaceho auta poznate dôvod?


10.06.2010 6:53

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Mlhos...to davas detom v skole ulohy na zamyslenie? :D

A si predstav, ze 100m pred tym autom vojde mamicka s kocikom na prechod pre chodcov. Taaak ako to skonci?


10.06.2010 7:16

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

rychlost jednoznacne zvysuje nasledky nehod. V urcitych situaciach moze byt aj pricinou nehod.
Ako teda jazdit? Lebo chodit vsade 40, ze "keby nieco", sa neda.

Zaklad je, nejazdit velkymi rychlostnymi rozdielmi od okolitej premavky. Tzn ked ide kolona 70, nebudem ju obiehat 140, ked ide kolona 100, nepojdem 150 a podobne (na dialnici to je o inom)

Samozrejme su aj ine taktiky na zachranu na ceste, ale o tom su ine clanky a ine temy.

Najvacsia "sranda" je, ze ta najrizikovejsia skupina si toto citat nebude, akurat prehodi ze sme kokoti a mudrujeme. No taky je zivot. Kto pochopi, pravdepodobne prezije, kto nepochopi, tomu sa potom kazdy rok trubi na jazde zosnulych. Prirodzeny vyber funguje.


10.06.2010 7:34

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

matus: [dobre]

Bruno: "O com je motorka? O rychlosti? O volnosti? ....odpoved: Ano aj jedno aj druhe."

...neviem preco ,ale pre mna motorka nie je synonymom rychlosti...


10.06.2010 7:42

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Superflanker...pre teba je to o rychlosti pre chopraka to bude zrejme o volnosti :-)


10.06.2010 7:53

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Bruno75..nepochopil si ma. Pisem, ze pre mna to o rychlosti nie je...


10.06.2010 7:56

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

marceld
 Turista 

Ikona

Mlhos, k tvojmu prikladu:
tipujem: z 2 sec rozdielu sa okamzite stane iba 1 sec, kedze reakcny cas motorkara odhadneme na 1 sec. No a dalej: ak by mali rovnake spomalenie (zapornne zrychlenie) pri maximalnom brzdeni, tak by asi zastavili v pohode bez zrazky. Ale kedze auto ma 4 kolesa, cez ktore sa "snazi zbavit" svojej kinetickej energie a moto iba 2, tak tipujem, ze auto zabrzdi na kratsej vzialenosti a preto to moto do auta napere.. Ci?

brzdna draha aut pri 100km/h:
auto.idnes.cz/brzdna-draha-ze-100-km-h-rozdil-14-metru-...

brzdna draha motocyklov pri 100 km/h:
www.chcizit.cz/3-629-brzdna-draha-motocyklu


10.06.2010 8:20

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

grey
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zdar ... tak dnes cestou do prace ...

Motorka je neviditelne, respektive zle vnimatelna koli dvom veciam.

1.) tak ako ste vraveli, nadmerna rychlost - hlavne v mestach a obciach nebezpecna koli reakcnemu casu atd atd.

2.) zrychlenie: vsetci vieme ake neuveritelne (pre plechovkara neuveritelne a absolutne nepochopitelne) zrychlenie ma motorka. Bezny curino na felde, co mal predtym ziguli nepochopy ze z kludu na stovku to mate za 3 - 3,5 na 100. On vas mozno aj zbada ako idete 20km/h z krizovatky, ale nevie, ze ste za dve sekundy pri nom aj ked ste daleko.

Takze si davajme vsetci trochu bacha a berte ohlad na plechovkarov. Skuste to z ich pohladu. Proste neveria ze ty tych 200 metrov das v okamihu z nuly. A tak sa aj spravaju. Pre nich to je iny svet, ktory neuvidie cez skla svojho auta. Ostanu to vzdy plechovkari. Berte na nich ohlad.


10.06.2010 8:29

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Morph
 Kávičkár 

Ikona

Som si vedomy, ze s rastucou mojou rychlostou maju ostatní mensi cas na reagovanie. Ak by som mimo mesta isiel napr. 200 a z vedlajsej mi vybehne auto, pretoze ma nevidelo, tak to bude jednoznacne moja chyba, kludne by som si to priznal ak by som prezi..Cim rychlejsie tym predvidavejsie....


10.06.2010 8:50

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

Bruno to bolo ako priklad mozno to auto zastavi prave koli tej mamicke

auto
Ze stokilometrové rychlosti zabrzdíte na suchém asfaltu podle tabulek přibližně na 40 metrech

motorka
Při rychlosti 100 km/hod však už není dvojnásobná, ale více než trojnásobná - 80 metrů.

a tento zrejme nikdy na moto nielenze nesedel ale ani nevie ze aj auta uz maju abs a maju minimalne 4 kolesa s daleko vetsou brzdnou plochou
Jméno: CZokyn (09.11.200 8)
Brzdna draha MOTO
Nevim, kde jste ty drahy vyhrabali, ale dnesni stroje, kor kdyz maji ABS brzdi lip nez kdejaka plechovka!

preco som to napisal? isiel som po obchvate a ja vzdy dodrzujem vzdialenost palim to 90 za kolonou ako vzdy na konci vtom sa dvaja tukli a kolona momentalne zastala moji zlaty brzdy na doraz a musel som aj tak spravit to o com sa tuna pise prestat brzdit a uhnut lebo inak napalim do vozidla predo mnou


10.06.2010 8:59

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

marceld
 Turista 

Ikona

.. tu reakciu toho CZokyn-a som si aj ja hned v tom clanku vsimol a prisla mi nezmyselna..


10.06.2010 9:05

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

zx6rko
 Bahniak 

chalani Vas to asi bavi co ? :-D :-D

Morph [dobre]


10.06.2010 9:36

Re: Rychlost ako hlavny cinitel nehody

no jasne ze nas to bavi inak tu nepiseme :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 179596 | Včera: 193384