Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Cavte...Rozmýšľal som čo sa stane, ak by som pretočil excenter na zadnej vidlici o 180 stupňov, teda oska zadného kolesa by prechádzala vilou asi o 4 cm nižšie, čím by sa o toľko zdvihol zadok a zákonite by sa ťažisko malo premiestniť trochu viac dopredu.... |
Ak prevedieš túto úpravu (čiže ho otočíš dole), ako píšeš, posunieš ťažisko motorky dopredu a hore, zmeníš sklon prednej vidlice a tým pádom aj zmenšíš stopu motocykla. Zmena bude taká, že motorka bude ľahšie ovládanejšia pri prejazdoch zákrutami. Samozrejme tým excentrom môžeš meniž aj rázvor kolies. Týmto excentrom vlastne volíš kompromis stability a ovládateľnosti. Tú zmenu pocítiš určite. Pozor však aby si sa neprekvapil v zákrutách, motorka môže reagovať aj prudkým "padnutím" do zákruty. |
Ale na rovinkach by mala byt teraz trocha nervoznejsia, nie? |
Veľké veci sa s tým robiť nedajú, pretože mi to nedovolí raťaz, ten excenter slúži na jej napínanie, takže buď bude oska hore, alebo dole.... |
Vo všeobecnosti máš Jarko pravdu. Kalupko, nie je to život ohrozujúci prípad. Urob to a sám posúdiš, či sa Ti tak lepšie jazdí. Geometria motocykla je dôležitá, jazdec je však druhá dôložitá vec. |
Pri turistickej jazde asi nič nezbadáš. Pri jazde s dvomi + plný kufor to môže dokonca pomôcť. |
No kamoš to má na GPZ 900 a neskušal to ja by som zbytočne neexperimentoval,kašli na to a nechaj to tak ako to má byť |
Aj ja som rozmyslal o dvihnuti "zadku" Vyrobil som si taky medzikus... Vsetko bolo O.K, kym som ju nedal na bocny (ale aj hlavny) stojan |
Kalupko, v profile máš foto a vyzeráš na štíhleho fešáka. Typoval by som Ti nejakých maximálne 80 kg. Cca. No moto si kúpi aj 6O kg ťažká kočka (60 kg v mundúre) a tá zadnú strunu nestlačí tak nízko, to znamená, že ona bude jazdiť s takou geometriou ako Ty, keď to prehodíš. A keď si na to sadne 120 kg ťažký človek zas to bude niečo iné. Tie 4cm na páke cca 150 cm, koľko má rázvor osí kolies Ti rozhodne posunú ťažisko minimálne 0,001 mm dopredu . A s geometriou Ti to určite nespraví toľko aby si si to vôbec všimol. Skús si to nakresliť v mierke a zistíš, že to bude zmena geometrie úplne zanedbateľná. Ale chvost na Tvojej moto bude bude vyzerať šmrncovnejšie. |
Konecne to niekto napisal! Uz som cumel, ake teorie sa daju vymysliet takou blbostou. |
agre: všetko, čo sa tu píše, sú len teorie a záleží len na zadavateľovi témy s ktorou sa stotožní, |
zeleno: "Inak ortodoxny motorkar kategorie sportovy turista, taky tulavy kocur...." |
Agre: Ser na moj profil, ZX11 je v Amerike, u nas ZZR, no a co... Upravené 2 krát. Naposledy upravil kalupko (21.01.2006 17:40) |
kalupko - serem aj na Teba Ti to bude tak vyhovovat! Len sa pytal, na com jazdis, ci na ZZR alebo na ZX11 - viem, ze sa pytas na ZZR! |
On sa pytal? ci kto? Upravené 1 krát. Naposledy upravil kalupko (21.01.2006 17:57) |
Kua už je to tu zase , nieje tema aby sa niekto nepohadal kašlite na to chalani poznám vás oboch osobne a že sa do seba pustite kvôli somarine by som nepovedal. |
Myslím si že to co tu probíráte, nemá valné opodstatnění. To hlavní zde již bylo řečeno a navíc, když se nad tím zamyslíte, tak těžiště a stopu měníte s každým přišponováním řetězu. A pocítili jste někdy změnu ?? Ne. Protože to není možné. |
Kalupko, ja osobne som za to, aby si to vyskúšal. To o tých kilogramoch je jasné, že máš stále rovnakú hmotnosť, ja som Ti to písal preto, lebo motorka nejazdí v jednej geometrii stále a či si na ňu sadne 5O kg alebo 150 kg, musí to stále byť v tolerancii jazdných vlastností garantovaných výrobcom. To jest, nemaj strach to urobiť. Otázka je naozaj iba to, či Ti tá reťaz nebude brúsiť po kyvke. Prepákovanie na pružení u SS Ti zmení aj charakteristiku pruženia a v súvislosti s oveľa kratším rázvorom SS to má markantnejší účinok. Navyše echt SS majú nastaviteľnú aj hlavu riadenia (napr. Ducati 999). Tam sa značne rozširuje škála možností nastavenia podvozku. |
Ešte raz Kalopko, keď ten excenter prehodíš, tú zmenu pocítiš hneď. A nenechaj sa niekym vytáčať. Aj sám vieš zistiť, na koho rady počúvať. Tak, a koniec debaty. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 150449 | Včera: 112776