Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

CARBON alebo KOV? aky vyfuk... - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuCARBON alebo KOV? aky vyfuk... - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
07.03.2010 10:38

CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

SRSEN46
 Turista 

Ikona

chcem fuknut na horneta nejaky ladak. uz davnejsie som sa rozhodol pre carbon, bude to vyzerat rozhodne lepsie, ale mnohy ma odhovaraju, ze malo vydrzia. ake mate skusenosti..


07.03.2010 10:55

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

majlou
 Jogurťák 

karbonove su asi aj lachsie, ja mam karbonovy uz druhu sezonu toto bude vpodstate tretia a ziatial bez akychkolvek problemov, kamos ma tiez karbon vyfuk uz 5rokov a pohoda.....neries to kup si ak sa ti paci :D


07.03.2010 10:59

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

tref
 Turista 

Ikona

mal som karbon (bol na motorke od 2001), teraz mam kov.. okrem vzhladu tam rozdiel neni naozaj nijaky (a rozhodne nie vo vydrzi)


07.03.2010 11:12

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

tref: ve váhe rozhodňe rozďíl je


07.03.2010 11:26

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

karburator
 Turista 

Ikona

Carbon - krajsi,lahsi,a krajsi zvuk hlavne ;-)


07.03.2010 11:27

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

tref
 Turista 

Ikona

mikulec: kedze moje vyfuky mali velmi odlisne rozmery a hlavne tento kovovy je zvnutra uplne odlisna konstrukcia, daleko lahsia ako ten karbonovy, tak toto posudzovat nemozem. Ale v principe...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (07.03.2010 11:31)


07.03.2010 11:29

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

tref
 Turista 

Ikona

karburator: definuj krajsi zvuk.. podla mna zvuk zalezi vyhradne od konstrukcie vyfuku. Nakolko je samotny povrch odizolovany od samotneho vnutra vyfuku vacsinou vatou, teda nijak neovplyvnuje nic, iba vzhlad a hmotnost obalu.


07.03.2010 11:39

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

rixo
 Motarďák 

Ikona

Na horneta môžeš dať aj karbón a netreba sa báť výdrže, pri veľkých jednoválcoch skôr zvykne tými silnými vibráciami povoliť nejaký spoj, uvolnenie nejakých častí...Videl som nejaký karbónový na jednej staršej te 610 husqvarne a rozsypal sa u doslova pri konci , odcerila sa tá "koncovka" toho výfuku a začalo vyfukovať vatu von :-D
keď karbon tak v kombinácií s hliníkom alebo titánom alebo nerezou.
Pozri napr RAAS výfuky, výborné ceny a spravia ti aj na zakázku


07.03.2010 13:03

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

tref: no ale porovnávaj identické vnútro a odlišní obal, ket uš...


07.03.2010 13:16

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

tref
 Turista 

Ikona

mikulec: ved ano, ja som len hovoril o vlastnej skusenosti s carbonom a plechom


07.03.2010 13:27

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

egres2
 Bahniak 

Ikona

Carbónový poťah znižuje vysoké frekvencie/tóny/.


07.03.2010 21:41

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

PETOrf
 Turista 

Ikona

mna zaujima to, co na to policia?Uz s tym mal niekto problem ze je na motorke vyfuk bez certifikatu?alebo nieco okolo vyfuku? v rakusku vraj s tym robia velke problemy.


07.03.2010 23:53

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

ingvv
 Jogurťák 

Ikona

Takto.

Zalezi na tom, akeho vyrobcu mas vybrateho. Vacsinou je karbon len povrchova uprava, nie samotna konstrukcia. (Viem to, kedze mam karbonoveho Akrapovica. A mal som ho aj na predchadzajucej masine.)

Takze zvuk je identicky.

Detaily vsak zistis tak, ze si presne kuknes informaci o konkretnom kuse a porovnas ich.

No a co sa homologacie tyka - Akrapovic ma na sebe vyrazene "e"cko, takze sa tvarim, ze som v pohode. Kamosovi nerobili v Rakusku problemy ani s ne"e"ckovymi Yoshimurami na SV.... Asi to bude individiualne.


08.03.2010 0:01

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

szmiki
 Turista 

Ikona

Na malom eSVe mám tretiu sezónu Gianelli karbón- vlastne tak som mašinu kúpil, takže určite je to tam dlhšie. Problémy s ním nemám, a v čom vidím výhodu karbónu voči plechu, že pri náhodnom dotyku po jazde nepáli tak ako plech ( všeobecne kovové výfuky, či už ladák alebo sériovka). Poliši mi kvôli výfuku drahoty ešte nerobili, skôr ich trápilo prekročenie max povolenej rýchlosti :-} :-D , ale to už je iná téma. Vsjo z mojej strany k tejto téme, majte sa krásne [dobre]


08.03.2010 0:15

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

Martin Kňaze - matox
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Ako povedal karburator, design, vaha a hlavne zvuk. Mal som Leo carb na VTRe a kamos co tam mal kov aj nahodni pocestni s tou istou moto ale necarb vyfukmi sa na zvuk nechytali. Krasny hlboky basovy zvuk, asi tak by som to definoval ;-)


08.03.2010 12:58

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

tref
 Turista 

Ikona

szmiki: po dlhej jazde, aj poriadnych peckach je moj plechovy vyfuk tak vlazny, ze ani ruky si na nom nemozem zohrievat v zime (edit: lebo si ich nezohrejem).. Yamahy su lepsie ako kawasaki, lebo R1 je silnejsia ako 250tka ninja.. jedina vyhoda karbonu (za predpokladu ze je to naozaj karbonovy vyfuk, a nie obycajny plech potiahnuty karbonom, ako je to vacsinou) je hmotnost.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (08.03.2010 12:59)


08.03.2010 13:11

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

tref
 Turista 

Ikona

ono totiz mi tu vacsina vyjadreni hrozne pripomina jedneho typka, ktori sa mi chvalil novymi karbonovymi rejsovymi kapotamu, aky citi zmenu v hmotnosti :D a ako to lepsie ide do otacok ked usetril hmotnost, no bol velmi sklamany, ked sa mu ta karbonova folia z obycajnych seriovych kapot zacala odlepovat :D Tak sa mi paci vela z vas, ktori tu ospevujete svoje karbony, ktore su vlastne len obycajne plechace, potiahnute karbonovou vrstvickou koli vzhladu :D Hlavne ze vam lepsie zneju :D (tym samozrejme myslim len urcite osoby, viem ze mnohi naozaj maju co k tomu povedat.)


08.03.2010 20:59

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

PETOrf
 Turista 

Ikona

skuste si pozriet www.vyfuky-hood.cz. ja ho mam na gsxr zatial som spokojny

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (08.03.2010 21:00)


08.03.2010 22:09

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

szmiki
 Turista 

Ikona

TREF: vychádzam z osobných skúseností
moje moto- SV 650S, výfuk gianelli karbón, po jazde pri dotyku vlažné, nepáli
priateľka: SV650S, sériovka, po takej istej jazde na vyfuku griluješ
švagor: GSXR-SRAD, laďák Sebring, po jazde grilovačka na výfuku
Tolko moje skúsenosti, a zároveň nikto ma nepresvedčí o tom, že kov menej páli ako karbón, keďže karbón je izolant nie ako kov, tzn pri tej istej povrchovej teplote menej tepelnej energie zo seba odovzdá a menej sa aj popáliš pri dotyku.
zvuk ten môj karbón má ozaj krásny ....... ;-)


08.03.2010 22:15

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

rp76
 Kávičkár 

Ikona

szmiki, seriovka je "plna" prepazok, preto je tichsia, tazsia a viacej sa zahrieva.. otvoreny ladak sa ti nikdy tak nezahreje..


09.03.2010 7:00

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

tref
 Turista 

Ikona

szmiki: to je velmi pekna teoria, akurat ze pod tym plastom je ako izolant vata. A to ako horuci je plast zalezi len a len od toho, ako dokonale je odizolovany od samotneho telesa tlmica, kde sa nachadzaju horuce plyny. To ze tvoja priatelka a svagor maju horuce vyfuky a ty vlazny je len a len z dovodu nedostatocnej/dostatocnej izolacie podpovrchovej vrstvy. Ako hovorim, moj IXIL je tiez len vlazny, a co som mal karbon tak sice tiez by si na nom udrzal ruku, ale daleko horucejsi bol, lebo mal menej kvalitnu izolaciu. Keby si v tvojom vyfuku priviedol spaliny priamo pod plast a neizoloval to hrubou vrstvou vaty, tak take pluzgiere na ruke od popalenin si este nemal a to moze byt karbon izolant aky len chce, nemyl si to s azbestom.

edit: plastom = plášťom, len pre istotu :D

edit: aby si ma rozumel, samozrejme ze kov vedie lepsie ako karbonove vlakna, lenze ti len hovorim, ze to ako je v konecnom dosledku horoci obal vyfuku je len vec kvality izalacie pod povrchom. Ten obal je velmi tenucky, preto aj ked je relativny izolant, prestup tepla je stale velmi velky. Akurat pri tom karbone potrebujes o nejake mm tensiu vrstvu izolatora na dosiahnutie rovnakej povrchovej teploty, to je vse.

Upravené 3 krát. Naposledy upravil tref (09.03.2010 7:07)


10.03.2010 11:28

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

staletur
 Turista 

ja som uz dva karbonove konce opravoval kamaratom co neudrzali konce a z nitou odletela cela koncovka ale zvuk dost do pohody...


10.03.2010 17:53

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

nezabutko
 Kávičkár 

Ikona

SRSEN46:
jednoznacne karbon

-krajsi zvuk
-krajsi vzhlad
-bezpecnejsi(nepali)
-zivotnost by som vobec neriesil ked si nekupis shit. poznam xy ludi co mali abo maju karbonovy vyfuk a v zivote som nepocul o ziadnom probleme. rovnako sa moze rozsypat aj titanovy.


10.03.2010 18:01

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

gabo1985
 Turista 

Ikona

Mal som na byvalej CBR-ke BOS carbon a moto mala prekrasny zvuk... pri vacsich naklonoch som osuchal trosku po asfalte ale ani tak som nemal ziadny problem. Je asi citlivejsi na skrabance. Ci je lahsi ako kov no neviem. Aj tieto su dost tazke (ako som odstranoval killer som demontoval cely vyfuk a bol tazky jak svina), ale zase mozno o nieco lahsi...


10.03.2010 18:09

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

DucatiST4s
 Bahniak 

Ikona

CARBON ta nepopali, urcite chod do carbonu

www.msplanet.sk/honda-cb-600-f-hornet-0306-c-4_102_153....


10.03.2010 18:13

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

tref
 Turista 

Ikona

gabo1985: to pre to, ze to bol obycajny kovovy vyfuk potiahnuty karbonovou vrstvickou ;-)


10.03.2010 19:04

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

egres2
 Bahniak 

Ikona

gabo1985:
No pozrel som si schválne zopár fotiek CBR.Ošúchať výfuk znamená vytrieť asfalt.
No možno sa tomu nerozumiem, pretože jazdím tak pomaly, že sa sem tam aj predbehnem.


10.03.2010 20:44

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

gabo1985
 Turista 

Ikona

tref: Nie nie, bol to carbon, lebo nebol uplne tvrdy ako kov, ale bol nejak maksi. Samozrejme vo vnutri bol kovovy killer a kadejaky bordel... tych som vyhodil :-D

egres2: Ladak je o nieco hrubsi ako original CBR 600 F4 vyfuk, ale neni to lahke osuchat po asfalte. Vtedy uz motorka naozaj skoro lezi na ceste a musis davat pozor, aby si neosuchal aj bocny plast! Ostanu tam iba centimetre. O naklone ta najprv informuju stupacky, potom vyfuk a potom uz nic len samotny asfalt citis na kozi. To su hranice turistickych pneu. Sport pneu som nikdy nemal na byvalej CBR-ke, takze neviem ich ocenit... mal som Conti Road Attack. Vydrzali mi iba nejakych 5000 km aj ked som ich kupil len a len preto, lebo tu pisali ze vydrzia aj 15000 [zle] :-((((((


10.03.2010 21:01

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

egres2
 Bahniak 

Ikona

gabo1985:
Inak s tými pneumatikami s tebou súhlasím.Mám Pirelli Diablo a po 16000km mám v strede zjazdený len taký 2cm pásik a nechápem,prečo na kraj dávajú mäkkú zmes.Keby radšej pridali viacej gumy na stred.A pýtajú za gumu skoro 120,-EUR.


10.03.2010 21:11

Re: CARBON alebo KOV? aky vyfuk...

Devildriver
 Čoprák 

Ikona

mňa nepopáli ani môj dvojvrstvový KOV L.V. :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 198748 | Včera: 208711