Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Potreboval by som ilustracie rozvodov OHC resp. SOHC nakolko budem robit projekt a tieto dva som akosi nenasiel. Ostatne mam. Diki moc vsetkym Upravené 1 krát. Naposledy upravil SOLBERG (03.12.2006 16:42) |
OHC a SOHC je vlastne jedno a to iste nie? To S-ko znamena ze ta vacka je tam iba jedna... |
A aj rozvod piestom vo 4takte, a vo formule majú tiež dosť zaujímavý rozvod a tak mrkni aj ten,..inak FH je dosť stary a moc sa nepoužival |
OK..uz som nasiel co som hladal ale aj tak diki... spracujem len tie najpouzivanejsie... SV,FH,HC su dost zastarale... |
Solberg majitelia BMW (R1100 a viac )by ti dali , ze HC je zastarany. HC je kombinacia OHV a OHC s tym, ze vackovy hriadel je v hlave (ako hovori def.OHC), ale ventily su ovladane od vacky cez zdvihatka a vahadla (rovnako ako pri OHV). Usetrili tym podstatne na sirke motora. |
BranoOHC, vidiet, ze co sa tyka rozvodov si namakany...Trocha oprasim moju rypavicnu povahu, knightov rozvod poznas? (tiez pre 4T motory) |
patent Daimler-Knight zo zaciatku 20stor. Na vyplach pouzival valcove supatka , ktore vykonavali priamociari pohyb pohanane malymi ojnickami (vzajomnym prekrytim kanalov v supatkach sa ovladalo sanie a vyfuk, supatka su sustredne s piestom) Vnutorne supatko vytvaralo drahu pre piest. S toho vyplyvali urcite nevyhody ako prestup tepla, opotrebenie supatiek a pod. Na uzemi byvaleho Ceskoslovenska tento rozvod pouzivala okrem inych uz zabudnuta znacka RAF z ceskeho Liberca . Upravené 2 krát. Naposledy upravil BranoOHC (03.12.2006 21:00) |
tak chlapi musim sa priznat tieto 2 veci som nevedel ak mate k tomu aj nejake obrazky uvitam..zaujima ma to |
Ani SV neni zastaralý, dodnes sa používa na americkych motoroch, najmä naše záhradné kosačky |
Obavam sa ze SV rozvod je dost zastaraly, v sucastnosti sa hodi tak akurat na tie jednoduche kosacky. SV rozvod neumoznuje vacsi kompresny pomer kvoli roztahanemu spalovaciemu priestoru- lahko vznika detonacne horenie, spal. priestor ma velku plochu, su tam velke tepelne straty, velka cast vyvinuteho tepla horenim benzinu sa nevyuzije na expanziu, ale prestupom sa strati v stenach spal. priestoru, ale je asi najjednoduchsi, ak neratam rozvody z "praveku" spal. motorov (prelom 19a20 stor.), ked sa pouzivali rozvody s tzv. automatickym sacim ventilom kde saci ventil sa otvaral v zavislosti od podtlaku vo valci. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (03.12.2006 21:51) |
BranoOHC klobuk dolu. Ak mas dake zaujimave obrazky alebo schemy, posli. Dik. Upravené 1 krát. Naposledy upravil faradero (03.12.2006 22:44) |
Inak konecne normalna tema |
tu mas obrazok: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59517 | Včera: 194883