Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim vas... |
minimálne pre mňa motorka vyrobená teraz s technikou spred 20-30 rokov by mala iba hodnotu železného šrotu lebo voziť sa na niečom čo nesedí na ceste, neťahá, zle brzdí a má vysokú spotrebu sa mi nechce ani v zlom sne |
plechovkar: nepochopil si mysli sa moderna technologia, vzhlad veterana.. |
je smutné že ,,jawka´´ je v takých sračkách.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil jajoB (04.01.2010 17:55) |
veru je srot.jawka je jawka kolki sme na nej zacinali asi vecsina.a taka 500 ohc to je palba.plechovkar sa tomu nerozumie. |
Ak moderna motorka a vzhlad veterana, tak Ducati, Triumph, Guzzi alebo Norton. Guzzi V7 Cafe Classic stoji cca. 8500, retro modely od dalsich znaciek su drahsie. Kolko by musela stat Jawa, aby sa predavala, v porovnani s tou Guzzinou? 6-7000? Da sa za take predajne ceny postavit slusna motorka vyrabana nie kdesi v prdeli? Asi nie... |
JAWA keby nieco take vyhodila na trh uz zajtra,JE NESKORO!!!!!!! JAWA a hlupaci co ju vlastnia mala takto reagovat ked na trh prisla Yamaha so svojou ,,retromasinou"(neviem oznaceni,ale bolo to pred par rokmi!!Obavam sa ze Jawa premrhala svoju dalsiu moznost na zachranu. Menezerkov co spravuju JAWU by mali stihat a zavret za znicenie narodneho dedicstva!!!! |
Myslím, že by nás to potešilo, veľké množstvo ľudí by sa podľa mňa zaujímalo o teraz už relatívne neznámu značku ale vo veľmi peknom retro prevedení.No určite je ťažko povedať kto by si ju kúpil. Pokiaľ by sa dostala na prijateľnú hranicu tak prečo nie ale prv by proste potrebovala znovuzískanie si ľudí svojou kvalitou. Teda prevedenie na úrovni a prvých pár spokojných a až potom by došlo na skutočné lámanie chleba medzi motorkárskou verejnosťou. Myslím, že veľmi by zaujal stroj Jawa V4 to bola mašina so skvelým výkonom a dizajnom osadiť to dnešnou technikou ako poriadne tlmenie, kvalitné brzdy a komponenty určite by to bol trhák . Ale určite by tam patrilo aj 500 OHC pripadne verzia DOHC . Ale tu je to zbytočne rozoberať toto by sa malo riešiť v Jawe a nie medzi nami, ktorý to nijako neovplyvnia . Tohle kdyby slišely pánové z Jawy a kdyby to rešily |
Jawa mala a ma na com stavat.Nemusi nic vymyslat,staci len faceliftovat,ale ani toho su neni schopni vo firme JAWA. |
Ako mala Skodovka posledné pekné auto 1000 MB u jawy to bola 559 a možem povedat, že 559 skončila výroba pekných strojov. Ten návrat new 555 s čínskym srdcom montovanýn do kazdeho druhého čínana asi ale niečo na spůsob 500 ohc s dvojvalcom od triuphu by som si predstavit vedel... inak som JAWA POSITIVE |
co si myslite, ze vsetky tie yamahy a hondy odkial su teda ich zaciatky? ved jawa alebo frantisek janecek to bol clovek kolko mal patentov a pod.... vsetci vyrobcovia opajcovali vsetko z jawy.... keby neprisli smradlavy komunisti tak by jawa bola na uplne inom mieste ako je dnes.... jasn eze nemoze konkurovat modernym mototrkam ale to je ta prava motorka ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil qucko (04.01.2010 20:44) |
nooo,nemam uz jawu.mal som jawa20,21,250,350.bol to zaciatok a ucenie sa.otec ma posadil na babetu v 12 rokoch a uz sa to somnou viezlo... . moj starkz mal 500OHC,mal ju ako sluzobnu masinu ked bol u parasutistov v cechach.neskorsie mu ju moj tata rozbil na duchonke.dost bolo kecov,urcite sa jawka preslavila na plochej draha-pravdaaaaa.a nazor na cenu keby sa dne spustila vyroba jawa 500OHC(4takt)?nooo,urcite by to bola cena s porovnanim dnesnich moto v tom obsahu,ale mne sa zda,ze tak skoro to nebude mozne.PS:slava a cest jawe,pre väcsinu znas prva moto. |
Jawa mala v časoch svojej slávy zákazníkov vo svete dosť. V súčasnosti z nich je polovička po smrti. Ďalšia štvrtina už nejazdí a jedna osmina už jazdiť nechce. Matematika nepustí. Jedna osmina žijúcich a po Jawe bažiacich zákazníkov je na spustenie výroby čohokoľvek tak málo, že keby ich niekto chcel uspokojiť opätovnou výrobou tak ba sa jednalo o kusovú výrobu a ako je nám všetkým jasné to by stálo toľko, že polovicu ceny by musel dotovať štát, lebo by to bol strategický podnik. |
pan janecka sa musi v hrobe obracat, ked vidi co "pani podnikatelia" pustaju pod volakedy tak spičkovou znackou z fabriky. z ucty k znacke by sa na to mali radsej vykaslat |
ja si myslím že pokial ďalšia motorka od jawy čo bude vyrobená bude na úrovni týchto posledných tak jawu už asi nič nevzkriesi... |
Chlapci keby že Jawa začne vyrábať typicky vzhľad a nájdu sa nejaký poriadny konštruktéri ktorý bi vymysleli svojsky jawácky motor a bol by vyspeli vo všetkých značkách tak by jawa dostala svojich zákazníkov spať však dokiaľ boli v jawe poriadni robotnici tak jawa bola jediná motorka ktorej sa žiadna nevyrovnala lenže došlí radoby záchrancovia a jawu dokazili tím že začali vhrabať nove dizajnov motorky keby že zostanú pri klasike tak by bola jawa furt v popredí. Pán Janecek sa v hrobe neobracia ten sa už prevŕtal do činí už 6 krát keď vidí čo sa stalo z jeho firmou . a teraz keď zakázali predaj 2taktov v Európe tak jawu zachráni už len naozaj vimisleť niečo geniálne čo bi nedokazali ziadni výrobca lenže čil keď je ta kríza to bude ťažké. |
Nano |
A co napriklad Jawa 660 Californian 06 ?? Podla mna dobre retro.. |
Pardon model 09 www.sportbikez.net/picture/36154/2009_jawa_californian_... |
kokliak: možno máš iné info ako ja, ale jawa 660 Californian bola len štúdia a vyrábat sa asi nebude. Kiež by som sa mýlil. |
Ano, ale reto a CR fabriku neuživia. Treba toho z linky spustiť viac.... ale pre koho? Upravené 2 krát. Naposledy upravil CB750 (05.01.2010 20:57) |
mcdalko: bohuzial mas pravdu, ale o tom co sa chysta v jawe budeme vediet v marci v Brne na vystave |
660 California je studiom Talianskeho dizajnera od coho sa Jawa bohuzial distancuje. |
tak ta california 660 nema chybu skoda jej urcite by som si ju raz kupil |
ked JAWU tak za ludove ceny, ked ma za to niekto vyvalit prasule si asi radsej kupi nieco ine |
Vo vzkriesení Jawy a ČZ som začal veriť 17. novembra 1989 večer okolo deviatej (alebo teda po televíznych novinách). |
v současný době jawa hodlá prodávat tohle |
jawa - absolútne začiatky mnohých motorkárov...dnes už len nostalgia...škoda, 20 rokov sa skutočne už v celosvetovej konkurencii nedá dobehnúť Upravené 2 krát. Naposledy upravil schimanski1811 (06.01.2010 16:05) |
Svätá pravda, značka je nadobro kaput. Čínske retrorepliky skôr značke škodia ako prospievajú. Ja osobne v návrat dôb slávy neverím, hoci by som to s nadšením uvítal. S Jawou som vyrastal a mám k značke vzťah. Zostala len nostalgická spomienka a nejaké tie kúsky v garáži. |
bohužial musím súhlasit s každým v tejto diskusii. |
Mcdalko : Áno je moja, je tri roky po totálnej renovácii a má za sebou 15 tisíciek. Toho roku, vlastne už v minulom, bola v Chorvátsku. Je to môj cukríček. |
Je krásna. Aj na plánujem niečo na značkách, zatial všetko len bez TP ale aj pav a side doma a pomaličky sa hrám zima je dlhá. |
motoman- pekný kúsok... do Chorvátska na Jawke... priateľka by ma za gule do prievanu zavesila... |
motoman-pekny stroj,normalne mi to pripomina mladost,ja by som si aj kupil 500ohc,keby ju vyrabali v povodnom stave,alebo taky rumpal to je nadhera ,fakt by to mohli ozivit,nieco vylepsit,dobru cenu dat,urcite by sa to predavalo hmm,. |
anoro: |
no to si ma sklamal xlape,hlavne ten riaditel,skoda,ja si myslim ze za vsetkym su prachy,ono ten rotax je dobry,ale neni to jawka |
...amen...Jawa...odpocivaj v pokoji...a nemaj im to za zle, ze ta nenechaju odpocivat na zasluzenom motorkovom dochodku... |
len som zvestoval odkaz najkompetentnejsieho, ked daco sa skutocne neda a ako vravis ...prachy |
Joyo16 to nie ešte boli aj neskôr konkurencie schopné jawy/čz do toho 70-teho. |
Ale čo sa endura tíka tak ešte 80te roky boli jawky a čztky veľmi slušne prezentované |
Nehovorme o tom čo bolo ale čo bude proste musíme veriť, že sa ešte podarí jawe ako tak vysekať z dlhov a raz dôjde aj na nejaké retro. Keď je to už taký pochovaný koncept tak by mohli poskytnúť plány konštrukcie na to OHC a možno by sa niekto pokúsil vyrobiť nejakú malú sériu alebo jeden kus a videlo by sa či je to ešte možné aj v dnešnej dobe . Tak ako to spravili s V4, ktorú navrhol pán Pudil tiež nejaký maníci získali plány a postavili dva kusy ale mali schválené postavenie dokopy štyroch ak sa nemýlim takže ešte dva kusy niesu spravené to bol stroj a aj je toto isté by trebalo dosiahnuť aby sa to dostalo ku schopnému strojárovi aby poradil ako to upraviť pre dnešný svet a postaviť to v novšom prevedení . Ale otázkou ostáva, že kto by sa toho chopil |
stoparxl: dovol, aby som ta poopravil, ak poznas historiu vyvoja peraka tak iste vies, ze v 1946 na svetovej vystave v Parizi bol perak velmi obdivovany a oznacovany ako najmodernejsi motocykel hned po vojne a to svojim riesenim prednej vidlice a zadny klzakom. Nakolko cez vojnu vacsina moto firiem produkovala pre armadu a preto na vyvoj nebol cas. Na tento fakt doplatil napr. americky Indian. |
este na napadlo, ze Jawa mala este jednu zaujimave vec a tou je prototyp 500 - vkoveho 4-takt boxer motora z roku tusim 1984 kde sa im velmi zaujimavym a elegantnym sposobom, sikovnejsie ako panom z bmw. Vidiet sa da napr v technickom muzeu v Prahe. |
matusx ale prototypy ktore sa nedostali do vyrobi nepocitaj...to je v tom ze fura prototypov ostalo v krabiciach kvoli rusom ktori to zatrhli...a aj to je jeden z hlavnych dovodov preco skoncila jawa aj cz proste rusi povedali ze zavodit sa nebude tym padom tie motorky prestali byt zname vo svete nebol odbyt a dalej viete...staci si pozriet DOKUMENTY napr: muz na jawe,stop cezete...daju sa stiahnut tu a aj vela zaujimavosti : jawagallery.net/?page=clanky/multimedia |
matusx: vsetko je super vsetko vieme... co som pisal ja boli slova vykonneho (terajsieho) riaditela spolocnosti Jawa Moto sro tak neviem co ti este k tomu ... historie je uz mnoho a nerad by som ju tu viac roztahoval... ja som sa k nej vratil koli podstate clanku a vyvedeni z neho hlavnej myslienky a dalsi navrat bol v rezii riaditela....zaujimal ma a zaujima postoj aktualnej veci, co sa tam dnes robi deje ... aj imaginarne retro modely pripadne vyrabane nie historia....v jednom mas ale pravdu oddusevnenost ludi pre rozvoj bol hlbis a nezistnejsi..bolo to ako s vierou(nabozenstvom )... |
Jawa bola retrom uz odjakživa a pre mnohych je uz davno RIP. Ale kto by chcel kupit pomniček tak tu (prakticky nepredajne) Upravené 2 krát. Naposledy upravil loobo (07.01.2010 21:25) |
dudo175: dovolim si oponovat pretoze na prototypoch mozes vidiet na akom stupni technickeho a technologickeho vyvoja sa dana firma nachadza. Uvedenie do seriovej vyroby je uz iba otazka strategickeho planovania vedenia alebo v tych casoch aj politickeho planovacieho rozhodovania a tomto mala jawa smolu. |
Sice to sem uplne nepatrí ale je to velmi zaujmavy článok o tom čo dokazal slovenský motocyklový priemysel, ktorý by bol dnes taktiež na svetovej úrovni, keby ho nezabrzdili vtedajší pohlaváry... |
Páni, my to tu nevyriešime a ako hovorí klasik, môžme o tom viesť polemiky, môžme s tým i nesúhlasiť, ale to je asi tak všetko, čo sa sa proti tomu dá urobiť. Ako vidíme, vedenie podniku tápe v tme, firma sa utápa v úveroch, výroba ide na "desatinu plynu", občas sa na trhu objaví neforemná a ťažko predajná "novinka" s motorom cudzej značky a celá pôvodná produkcia v zanedbateľnom množstve ide do exotických krajín. Pritom v dobách rozkvetu Jawa expandovala aj napr. aj do Turecka, Indie, Ameriky, kde sa dodnes vyrábajú repliky náhradných dielov, žala úspechy v ťažkej konkurencii na svetových závodných dráhach a bola rovnocenným súperom japonským, talianskym, anglickým a iným značkám. Legendy ako František Šťastný, Gustav Havel a iní by Jawu neboli dali za nič. Nesúhlasím preto s názorom, že Jawa bola retro odjakživa. Zažila svoju dobu slávy, ale pravdou je že smeruje na smetisko dejín a to je smutné. |
motoman: |
No neviem, ja si myslím, že vývoj, získavanie a overenie skúseností v závodoch a výroba sa od seba oddeliť nadajú. Vývoj a výroba sú do značnej miery závislé na poznatkoch takto získaných. |
Vsetko bolo povedane, skusme to zakoncit trebars niecim, co presvedci asi vacsinu, ze "komanc style" ktory tu dlhu dobu posobil, zabil vela dobrych a nadcasovych veci..tak mozno niekedy... |
tak toho hurikanu bola ozaj skoda. Duralove teleskopy, celobubnove hlinikove brzdy vacsina veci z hlinika, som len cumel s otvorenymi ustami. Komunistov a bolsevikov k stene a popravit. Doslova zastavili vyvoj v roznych oblastiach priemyslu na desatrocia, ozaj skoda. |
keby nebol komunizmus tak by sa ani pred 40 timi rokmi jawa nedockala takeho uspechu aky mala lebo konkurencia by ju poslala dole. ale v minulosti sa u nas dali len dve veci. bud na jawe abo po svojich. |
tak ako pise felesiga...rozmach vyroby Jawy na velkoprodukciu bol mozny len vdaka izolacii od ostatneho sveta. |
Mne sa vcelku páči táto 50ccm. Pripomína mi to trošičku Simson z 80tych rokov. Ale táto malá Jawka pre 15 ročných chlapcov je priam parádna. Či? |
Ta 650tka vyzerá dobre .. Style ... Clasik je grc .. nepodarilo sa im spojit staru jawu s modernym este k tomu vodou chladnym rotaxom ... a to endurko jak mimozenstan .. ale tiez neje zle |
No ano Declen, to sú tie čínske motory, čo som niekde spomínal. Veď sa to už nekupuje skoro vôbec. Mimochodom aj MZ chceli vzkriesiť čínskym kapitálom... Čím to je, že im nikto neveril a MZ je tam, kde je... |
Zabudol som pridať, čo som minimálne čakal už začiatkom roka 1990: že Jawa rozbehne sériovú výrobu posledných typov endúr (s výbavou pre cestnú premávku), ktoré sa pravidelne umiestňovali na špici na "Six Days", umierajúci Divišov (plochá dráha, vývoj) sa pripojí, výroba vývoj sa rozbehne na plné pecky a spoja sa všetky sily pre triumfálny nástup na základe využitia bohatých tradícií značky. Všetky projekty na stole, nástup výroby popri chvíľu ešte prežívajúcich triapolkách (a populárnych Babiet!) relatívne bezbolestne možný (vyvážali sa niektoré vyhotovenia napr. aj do USA), tradície zachránené. Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (25.01.2010 23:46) |
No...nekupuje. Lebo existujú kvalitnejšie a hlavne lacnejšie alternatívy. Ale keby sme mohli mať vtedy takéto 50ccm, to by bola iná káva. Možno sa mýlim, ale dnes už peknú päťdesiatku ani nevidíš. (pozor - nie päťdesiatníčku ). Vyrábajú sa, ale sú to samé krosky alebo skútre. Proste, dizajn Simsonu z 80tych, je nesmrtelný. Preto sa mi tie malé Jawy páčia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Declen (26.01.2010 9:32) |
Declen |
A mne je to v celku jedno. |
myslia to vážne? |
Neviem či to myslia vážne alebo nie ale homologácia 350 ich asi predajnými číslami nevytrhne najmä popri čínskej konkurencii. O 1000ke ani reč nepadla len tiež sa niekto pýtal. Celé je to nejaké čudné asi až čas ukáže či teda bude 1000 a ci 350 dostane homologáciu. |
čauko viete čo to je za model Upravené 1 krát. Naposledy upravil CERBERUS (20.06.2013 12:07) |
CERBERUS, gúgliť okolo "Jawa 654" |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260081 | Včera: 208426