Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ahojte, potrebujem poradit. Mam kapotovaneho bandita (GSX650f) a su tam niake fadne brzdy. Nebrzdi to podla mojich predstav. Ako najlacnejsie a najefektivnejsie vylepsit brzdy? |
a jaké sú Tvoje prectavi? Jak to má podlá Tebja brzdit? |
@ mikulec: to mosí brdzit našupu, to nevíš??? ..inač nic sa mi nevidí "sračkové" na jeho dotazi - nechaj žit ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jura (06.07.2009 11:37) |
Jura: ceuí ten dotas je sračka! Mam kapotovaneho bandita (GSX650f) a su tam niake fadne brzdy. Nebrzdi to podla mojich predstav. Ako najlacnejsie a najefektivnejsie vylepsit brzdy? |
vymen gumene brzdove hadicky za pancierove. najlacnejsie riesenie je nejazdit... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (06.07.2009 11:48) |
@ mikulec: šak ale ked to syneček neví jak sa optat tak mu treba dat dotaz, napríklad tak jak to fčíl napísals, kvalitu fora vytvárajú šeci jeho prispívajúci - najlachší je napísat "sračka blabla" ... |
najprv skus kuknut, ci Ti niekde netecie brzdova kvapalina, vymenit ju /mozu byt zavzdusnene/ kuknut, ci nemas zodrate platnicky, odmastit kotuc Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (06.07.2009 12:04) |
musíš pravidelne meniť gumičky na čelustiach, ja na mojom authore mením každých 1000 km a dávam gumičky s tvrdou zmesou brzdí to jak ďas, odporúčam kontrolovať aj lanká nesmú byť vyťahané jak galoty..... |
EjoPejo...mas relativne novu masinu takze predpokladam, ze to nie je chyba sposobena starnutim ale ze sa ti tie brzdy zdali fadne hned od zaciatku. |
Jura: ket má ňegdo 25 rokú a kúpi si mašinu, tak pretpokládám že sa ví aj vijadrovat. Lebo ket sa to tu začínáme ptat mi, alebo dávat mu tipi co tam šecko može bit, tak sa to tu zahlcuje jak aj fčil chujovinama. |
Ahojte. Ok asi som sa zle vyjadril.. sorrac za to.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil EjoPejo (06.07.2009 12:46) |
Vylepšiť sa dajú výmenou brzd. kvapaliny za DOT 5 alebo 5.1, brzdové hadičky (pancierové, "celogumové"), výmenou axiálnej za radiálnu páčku no a v tvojom prípade asi najlepšia vec zvoliť vhodné brzdové platničky... |
Pedro77: jakí flip má na brzdní účinek kvapalina? |
Žeby DOT 5 zniesla vyššiu teplotu pri brzdení? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pedro77 (06.07.2009 13:43) |
A žeby chcel vedieť čo všetko sa dá zlepšiť?... Určite sa dá aj viac, len mňa napadli len tieto veci... |
Pedro77: a nastup brzd je naozaj slaby. stačí si prečítat toto a hnet je jasné, že kapalina nevre. Tak nač potom vječí bot varu? |
pedro nebud smiesny :D ja jazdim DOT4 a to ze brzdim omnoho viac a daleko intenzivnejsie ako bezny turista pochybovat nemusis. |
Nehadajte sa chalani, berem kazdy tip. Takze dakujem za vsetky napady Vsetko je teraz pre mna relevantne. Snazim sa zvazit kazdu moznost. Este raz dik |
SRQ možem doporučit. Zatát sem s ňima véélice spokojní. Pri bježném jegdzeňí, že jako len tak, langzám - nejsú agresívne, dobre dáfkovatelné... |
Ešte raz, ja som písal čo sa dá zlepšiť a nie čo musí hneď vymeniť a na konci som napísal čo by mal EJOPEJO urobiť podľa mňa... |
Pedro77: Tím že ju vimjeňí za druhú, nezlepší ňic. Prosťe trefius vedlá Ale to uš si ďelám kozi |
Zase sa tu hráme na slovíčka, podľa mňa keď máš vyšší bod varu je to zlepšenie, druhá vec je že to nevyužije... |
Skús vymeniť Brzdovú kvapaliny ako radil Pedro 77: Upravené 1 krát. Naposledy upravil davide (06.07.2009 14:10) |
Toto je inak vyzivna debata teda , akoze odporucat DOT 5.1 alebo dokonca DOT 5 do systemu s odporucanim DOT 4, no dobre... |
Nespekuluj... najvacsi ucinok na zlepsenie nastupu brzd bude mat urcite vymena platniciek za vhodnejsi typ, akurat si treba uvedomit, ze cim viacej racing platnicky tam su, tym viacej ich potrebujes zahriat na pracovnu teplotu aby brzdili tak ako ocakavas a co dokazu. |
Ja už som videl chlapíka opekať slaninu na dýke zo švedskej ocele. Pohoda. Bol to jeho nôž, za jeho peniaze, nech si s nim robí čo chce. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (06.07.2009 14:29) |
Este som zabudol...vymenou kvapaliny z terajsej DOT4 za DOT5 neziskas na ucinnosti vobec nic. Ano DOT5 ma vyssiu teplotu varu ale toto tu neriesime. Pri normalnom vymmennom intervale aj tak nemas sancu uvarit DOT4...mozno tak na okruhu ale aj to velmi pochybujem. |
.. ale nedavaj tam racove platnicky, tie v beznej premavke nezahrejes a bude ti to brzdit este horsie. |
pouzivaj hamovu retaz alebo nohu do kolesa to su najucinnejsie brzdy |
davide... pocul si uz o placebe? alebo zeby sa dala kvapalina po novom stlacit? |
mlhos, nohu do bycikla som dal uz ked som mal 3 roky lebo mama mi nechcela kupit kindervajco sedel som na nosici vzadu a obidvaja sme sa vyjebali |
Bruno75: vimjeňit pístek za menší, né za vječí. Na páčke teda. A je rozďíl DOT 5 a DOT 5,1 a obrofskí uš len v zložení. |
@ milan3232: "Samozrejme ak budes letiet 200 tak ti to koleso urcite neblokne (ak nebrzdis roxorom)" ... tos dúfam myslel ze srandy totok .... |
Tombar...neblbni...ja som tam rozdiel 2% dal so smajlikom ale vidim, ze ty tych tvojich 15% myslis vazne. Ak by to bol taky rozdiel tak zozerem tu gumovu hadicu... to by bolo najlepsie a najucinnejsie vylepsenie brzd ake som kedy pocul. Ziadna hadica ti nespravi taky rozdiel oproti NOVYM gumovym. Realne si myslim, ze je to urcite udaj pod 5% Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bruno75 (06.07.2009 14:51) |
Takze, najprv vicisti brzdy, vymen brzdovku, dobre to odvzdusni a hlavne treba rozchodit piestiky, ktore pravdepodobne su trosku ako keby zakusnute, jednoducho ich treba stlacit a znovu napumpovat atd. pokial mas piestiky iba z jednej strany, cize plavajuce, tak to iba zboku stlac, aby si ich stlacil a napumpuj. |
JJ, sintorvane dosticky, su aj "setrnejsie" ku kotucu, ale treba ratat s tym, ze pojdu trochu "rychlejsie" dolu. Podla mna najcitelnejsia zmena v ramci relativne nizkych nakladov samozrejme.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Onko (06.07.2009 14:53) |
pravda je sice ze na fz1 mam gumove a som spokojny ale neviem co ma novy bandit ... kamarat mal 02ku a mal velmi makke brzdy ako spongia, odvzdusnil a zlepsenie nebolo az take. prave proti tomu spongiovitemu pocitu je dobre vymenit gumene za pancierove lebo sa nepoddavaju tlaku, neroztahuju a urcite je to velmi citelne... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (06.07.2009 15:06) |
niekto si mysli ze motorka bude brzdit ako auto tak to urcite nie auto ma minimalne 4 kolesa a stycnu plochu asi 10x vetsiu na kazdom kolese ako motorka mna odjakziva nezaujima ako co dokaze zrychlit alebo aku moze dosiahnut rychlost a aky to ma vykon mna vzdy zaujima iba ako rychlo to vie zastavit to je na kazdom vozidle najdôlezitejsie len to kazdy prehliada a ked si nevies brzdy spravit sam tak to supni do servisu |
mlhos ibaze auto ma asi tak 6 x vacssiu hmotnost ako motorka... |
tombar... počul si už o teóriach ideálna a reálna kvapalina? PEACE Upravené 1 krát. Naposledy upravil davide (06.07.2009 15:32) |
takze predsa je stlacitelna mam rad prekvapenia |
tombar , ja si myslím , že na Fazer FZ 1 z roku 2007 , čo máš Ty , budú pancierové hadice už v sérii , ibaže sú v gumennej bandáži a preto sa Ti javia ako gumenné . |
tombar: no schválňe povjec ... |
mikulec.... myslim ze uz to bol newton alebo ci das co objavil ze cim tazsie teleso tym viac sa brani zmene svojej pohybovej rychlosti..... takze z fyzikalneho hladiska tam hra vaha najpodtatnejsiu rolu...lebo keby nie, tak taky vlak by podla tvojich vypoctov musel brzdit na mieste...lebo sak ma milion kolies a milion brzd... Upravené 1 krát. Naposledy upravil dvenohy (06.07.2009 15:58) |
dvenohy: ne podlá mňa a aňi né podlá koles. Ešče chvilku počkáme, či mi to tu ňegdo visvjetlí rozumňejší jak že ňjútn objaviu cosi... |
mikulec , ja viem , ža jazdíš aj okruhy a teda si vo veci doma . |
brazel: konkrétňe temuto: Pred krátkym časom som aj ja vylepšoval predné brzdu a dával som radiálnu pumpu z Kawasaki ZZR 1400 , teda rozhodne nie s menším priemerom piestika ako bol pôvodný (axiálny) nevím či tím vivracáš to o tích prjemeroch pístkú, alebo co ... |
pro mikulca vzoreček: www.ddp.fmph.uniba.sk/~koubek/UT_html/G1... |
Jura: ten tu mám otevrítí uš aspoň 50 minut Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (06.07.2009 16:23) |
mikulec , daj si na chrbat ruksak s 50 kilami a rozbehni sa ci sa ti bude dat tak isto zbrzdit na mieste ako bez ruksaku... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (06.07.2009 16:24) |
@ mikulec: tak mosíš vidzet, že počítajú s určitú hmotnosťú - tzn. že hmotnost tam vstupuje a né že né ... |
ak mozem, rad by som poprosil moderatora, aby skor ako to tu premaze mi poslal link na zalohu tejto studnice periel ducha a rozumu. Ďakujem. |
v tom vzorci nehra vaha ziadnu rolu mas dve rychlosti a ratas tam nejaky vektor zpomalenia ... |
mikulec , no bolo mi výrazne doporučené dať pumpu s väčším priemerom piestika , aby nedošlo k tomu , že ten 6-piestikový brzdič nedostane dostatok kvapaliny na to , aby sa vytlačili piestiky . |
|
brazel: to je f pohodze, ale nemjeňí to ňic na tem, že ket sceš vivinút vječí silu na jeden nemení prjemer písta (mislím fčil pístki f prasátku), mosíš zmenšit prjemer pístka na kerí tlačíš (píst v páke brzdi) |
@ tombar - vektor zrýchleňá a jeho výpočet ... do výpočtu tehoto vektoru vstupuje sila, hmotnosť... už nepamatám vzorečky... ale pamjatna že tam hmotnost nekde zavadzala... |
samko sak sa vyjadri k teme a nie o teme... mozno pride aj rozlustenie... (nie zeby som ho nevedel) |
s brzdami neexperimentuj... |
skus zohnat vacsi priemer brzdoveho kotuca.Ale to potom musis aj k tomu prasiatko a platnicky zodpovedajuce tomu priemeru....Al ako nejaku najlacnejsiu zalezitost to nevidim ale ucinok ti to na 100%zlepsi. |
www.gcse.com/fm/braking.htm |
@ mikulče - tutok to máme černé na bílem ze strednej ... www.p-mat.sk/stare_stranky/fyziq/vz6z3k5.pdf |
Ja som počul o chalanovi, čo si vylepšil brzdy tak, že si olejom namastil brzdové doštičky a aj ráfik na bicykli....potom to išiel vyskúšať dole kopcom Našťastie je živý a zdravý....nedalo mi nenapísať to tu |
idem kuknút to jurove, lebo ot Tebja tombare je po anglicki a temu já nerozumím Ale ináč sú to fórá, tak tam možú bit drísti jak tu |
Nema zmysel porovnavat vlaky s autami, ci kamiony s motorkami. Pretoze ide o rozdielny pocet kolies, rozdielne stycne plochy, rozdielne trecie plochy, celne plochy - odpory vzduchu, pocty brzdovych kotucov, ci ine prevedenie brzd ako kotucove brzdy a mnoho inych faktorov. |
Jackie Stewart radil " Jazdite tak , ako keby ste brzdy nemali ! " |
Jednoznacne ma vaha vozidla vplyv na vyslednu brzdnu drahu. Kineticka energia je ovela vacsia a ani vacsi pritlak gumy na vozovku nedokaze eliminovat vyssiu kineticku energiu. |
Je velmi dolezite, ci pocitas v inercialnej sustave, alebo neinercialnej. Inercialna sustava je taka, v ktorej plati zakon zotrvacnosti. Cize: "Teleso zotrvava v pokoji, alebo rovnomernom priamociarom pohybe, pokial nie je nutene vonkajsou silou tento stav zmenit. Cize to je aj nasa sustava, na zemi. Sily, ktore nutia teleso zmenit RPP su odpor vzduchu, trenie a valivy odpor... |
Takze nemam pri ruke fotak a cez mobil je to necitatelne, takze budem citovat. |
Johnny55 |
samko1 : tvoj vzorec je nerelevantny. keby si cital pozorne diskusiu, zistis, ze pani recnici sa bavia o civilnych kolesovych vozidlach, nie o vojenskych... |
chlape sak mas novu motorku, skus to reklamovat, sa mi nechce verit aby si predne kolo nedostal do smyku, predpokladam ze nemas ABS, takze do smyku by si ho mal dostat, ja mam sice ABS, ale ak idem tvrdo na brzdu tak do smyku sa sice koleso nedostane, ale citim akoby zadne kolo dvihalo a mna tlacilo cez riaditka |
bandit650 - dneska s tym idem do servisu. Ak to nezreklamuju tak to budem musiet vylepsit niako sam. Uz som ich na to v servise 2x upozornoval a vzdy mi povedali,ze to musi sadnut, ale po tom co teraz pises ty, su tie moje brzdy nahovno.. (nemam ABS, takze to aspom v malej rychlosti do smyku musi ist...).Diky za rady chalani, ak ich budem musiet vylepsovat, urcite sem napisem vysledok... Upravené 1 krát. Naposledy upravil EjoPejo (07.07.2009 7:56) |
EjoPejo - Zober si bielu cistu handru, perchlor alebo aceton pripadne staci aj technicky benzin(ten je ale slabsi odmastovac), vyutieraj poriadne kotuce az dovtedy, kym nebude ta biela handra cista a biela, ale davaj pozor aby si nezacakal prasiatka, lebo tam su na piestikoch gumicky a tym aceton moc nerobi dobre.Len kotuce cisti,cisti do blba az bude handra biela.Potom uvidis zazrak.Ja to tak robim 16 rokov a funguje to na 100%. Prvy krat ked som to spravil tak som si hned hubu skoro rozbil.Odvtedy to robim stale a hlavne po dazdi a samozrejme po kazdom umyti motorky.Brzdy su zaklad. |
Bruno Mikulec>obidvaja mate pravdu, len kazdy melie to svoje. Mikulec pisal, ze ak chces pri nemenom pieste v brzdici vyvinut vacsiu silu, musis zmensit piestik v pumpe. Pascalov zakon nepusti... Je to to iste ako pisal Bruno len v ruzovom. F2=F1x(S2/S1) kde F je sila a S plocha jednotlivych piestikov. Lepsie sa ten vzorec tu nedal napisat. Tzn. ze ak das vacsi piest na pumpe(S1-vstup), pomer S2 a S1 sa Ti zmensi a ked chces zachovat rovnako velku silu F2 na piestiku brzdica, musis viac tlacit F1. Cize to co pisal Bruno - posilovac v aute. |
toto je konec uš úplní. Samí technici sme tu a nakonec máme šeci pravdu? No to je krásni príklat spolunažívaňá. |
, parada, ste mi pripomenuli fyziku 1 ... |
EjoPejo - Ja som len hladal najjednoduchsie a najlacnejsie riesenie tvojho problemu.Mne to tak vzdy fungovalo a mam stale gumene originalne hadicky a brzdi to jak hovado.Len sa treba o to starat ako som pisal.Pouzivam len originalne oblozenia pretoze: vydrzia najdlhsie, najmenej deru kotuce a najlepsie brzdia.Je jasne ze maksie zmesi brzdia trochu lepsie ale vydrzia prt.Len sa z nich prasi a zachvilku su K.O.Zaklad je: musia byt ciste kotuce. |
motobaf mne nejde o smyk. mne ide o to,ze mam packu brzdy az pri plyne zarazenu a moto furt brzdi, ledva ledva. vobec sa ta brzda nezakusne. |
To co som pisal ti v servise nepovedia lebo to vacsinou ani sami neroobia.Ani ja to nemam z vlastnej hlavy ale zo zavodou a z vlastnych skusenosti.Tot vsjo. |
EjoPejo - tak podla toho posledneho prispevku co si napisal MUSIS ODVZDUSNIT KOMPLET PREDOK!!!! |
tak sem teda ňeco otfociu: |
Onko , brzdič a radiálnu pumpu mám od rôznych výrobcov , ale to od koho sú , nie je podstatné . |
EjoPejo - ked budes len odvzdusnovat pouzi DOT 4 a ak budes menit cely system do cista tak daj uz DOT 5.DOT 5 neprijma vodu a nerozumie si s DOT 4.Tak preto daj pri len odvzdusnovani DOT 4. |
Už to tu niekto riešil tuším MAREKZ, tak ma poučte (rád sa nehám), čo sa stane keď do DOT4 dáš DOT5.1? (teda okrem toho, že bude mať vyšší bod varu... ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pedro77 (07.07.2009 9:49) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119690 | Včera: 129901