Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní? - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNa čo mi je v bežnej premávke 100 koní? - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

22.06.2009 22:54

Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Slaughter
 Turista 

Ikona

Už sa mi začínajú robiť bubliny na mozgu ako stále nad tým premýšľam. Čo si o tom myslíte? (nie o tých bublinách, ale o koňoch...)


22.06.2009 23:01

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Na nic. Kup si babetu. >:-) ;-)


22.06.2009 23:02

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

dragonhunter
 Edvenčr 

Ikona

na jazdenie ?


22.06.2009 23:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

myso87
 Turista 

Ikona

v aute tak akurat a na moto by som sa zabil...


22.06.2009 23:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

bandit650
 Kávičkár 

Ikona

naco? sak ked do pekla, tak uz na poriadnom koni :-D


22.06.2009 23:04

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

dazdo
 Turista 

Ikona

aby si z 0 na 50 bol o 0.2s rychlejsie ako ti zebraci 50konovi a bol o "0.2s x pocetkrizovatiek" skor v cieli 8-)


22.06.2009 23:14

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

a kde mas tie kone schovane? moja motorka ma vykon v kilowatoch a tvoju tahaju kone :-D


22.06.2009 23:25

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Pavuk
 Turista 

Ikona

Na to prides az vtedy, ked ich budes naozaj potreboat a vtedy je uz neskoro, ked ich nemas... :-P


22.06.2009 23:34

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

...na bezpecne predbiehanie ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (22.06.2009 23:35)


22.06.2009 23:48

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Mishko
 Skútrista 

Ikona

1 k = 735.8 W = 0.7358 kW, opačne: 1 kW = 1.359 k
100k = 73,58 kW

Yuki VICE 250: 11.7 kW / 16 k
Honda VT 750 Shadow Aero: 33,7 kW / 46 k

mlhos, Slaughter: Vase masiny nemaju ani sestinu (resp.polovicu) zo 100k tak co riesite?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (22.06.2009 23:49)


22.06.2009 23:51

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tino06
 Turista 

Ikona

WAAAAAAAAAAA Tak teraz Vam Miso trosiiicku nalozil. :-D :-D :-D


22.06.2009 23:53

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Mihal
 Turista 

Ikona

na co 100 koni? neviem pretom ma motorku 86 konovu ;-) ale skutocne sa na nej lepsie predbieha (ak to je potrebne)...


23.06.2009 0:00

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ja ani neviem kolko mam konikov ale ten nastup vykonu je brutaaaalny [dobre]


23.06.2009 0:14

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Blackadder
 Kávičkár 

Slaughter> ak nevies na co su Ti kone, tak nejazdi. 100k navyse nie je tak vela, a zamysli sa nad tym kedy ich mas: nieco cez 10tis otacok a plyn otvoreny naplno nadoraz - kedy tak jazdis?


23.06.2009 0:29

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

na bezpecne predbiehanie >:-)


Video: www.youtube.com/watch?v=VvswwKEQ5Cg&feature=channel_pag...


23.06.2009 0:57

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

borto
 Kávičkár 

Ikona

Aby mi to vela vytiahlo, nie? >:-)


23.06.2009 1:12

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Na dve veci...a este dalsie dve: pokuty a ti aktivnejsi na zabitie :-~ (moj nazor ;-) )


23.06.2009 3:06

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

lakyluk
 Jogurťák 

Ikona

no kokot 100 koni je nic


23.06.2009 6:02

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

100 koní zožere veľa sena,zbytočne...


23.06.2009 6:54

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

Ja som mal 37 kW (50 HP) Transalpa a po roku som ho vymenil za 85 kW (115 HP) Bandita. Dovod tejto zmeny je mojou odpovedou na tvoju otazku: LEBO BOLA SLABA! Totiz bola to super masina, motor bol jednoducho uzasny a este dlho mi bude chybat ten jedinecny stroj, lenze vacsinu casu jazdim so spolujazdcom a hlavne na dlhe trasy a ked sme dvaja a plne nalozena masina tak to uz je citit, nie ze by sa jej nejak nechcelo, ale hlavne pri predbiehani mi to chybalo, je istejsie ked mi staci len brnk do plynu a uz som vpredu, dalej je to omnoho pohodlnejsie aj pri jazde v/cez mesto, pri vyjazdoch zo zakrut atd atd atd, kedy nemusim vkuse podradovat, ale masina ma taky prebytok vykonu ze staci otocit plynom a skratka sa ide nech sa co deje... Cize silna masina nie je len koli nahananiu sekund na babe ci medzi semaformi na ktorych aj tak stojis, ale ma to vyznam aj pre uplne pohodovu jazdu. Ja jazdim kludne turisticky a velkou vacsinou dodrzujem rychlosti, no napriek tomu citim ze toto mi k spokojnosti a komfortu chybalo. [dobre]

EDIT: kazdy si kupi masinu aku chce a aka mu vyhovuje, nikto nikoho nenuti kupit si 200 konovu ZZRku, ale ani nikto nemoze nikomu zazlievat ze ma radsej tych sto konikov pod zadkom ako roztahavat 11kW MZtku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (23.06.2009 6:57)


23.06.2009 7:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

výkon nikdy nie je na škodu, či už v aute alebo na motorke, o krúťaku nehovoriac...
Človek ho však musí vedieť ovládať, no hlavne sám seba držať na uzde.

"power is nothing without control"


23.06.2009 8:00

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

tref: to je co za Bandit so 115 konmi?

Skoda, ze nemam tych 100, ale keby som ich mal, tak by mi to bolo dobre na odpovede. Na take otazky, ze kolko koni ma ta motorka. Takto musim klamat, ze 100 >:-)
Max. vykon ma moja hracka pri 7500 otackach, kam sa v beznej premavke nedostanem, lebo to uz ide potom skoro 80kmh a vselijako sa to cele plasi a zdviha a robi podobne triky. Takze mne je v beznej premavke dobrych tak od 35 koni pri 2500 az po 65 koni pri 4500, co ked sa spocita, je presne tych 100. ;-) Inak uz slabsiu ako stokonovu motorku by som uz asi nechcel >:-)


23.06.2009 8:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

V beznej premavke a pri pohodovom jazdeni ti je 100 koni zbytocnych ale... je dobre mat vykonovu rezervu, resp. ovela prijemnejsie sa jazdi ked proste pod ritou mas dostatocne silnu masinu aby si nemusel vymienat trenky ked sa pri predbiehani oproti tebe ruti auto a ty pridas ale nic sa nedeje.
Zaroven si ale treba uvedomit, ze pri pohodovej jazde v beznej premavke (to je tvoja otazka) ti uplne v pohode staci aj 30-40 konikov na normalne jazdenie a nespomalovanie premavky. Druha strana karty je o nahanani sa za sekundami kedy aj 200 koni je malo a kazdy konik naviac je len a len na uzitok. To mas ako s autom, da sa jazdit na zdochnutej 1,2HTP v pohode ale proste niekedy ani 500 konovy medak od AMG nie je dostatocne silny ;-)


23.06.2009 8:05

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

romica
 Kávičkár 

Ikona

mne by bolo 100 koní na nič... mám 143 a tak si hovorím že chcelo by to dáke kone... samozrejme výlučne na bezpečné predbiehanie. a hláška - viac koní zožere viac sena je [dobre] :-D :-D :-D :-D


23.06.2009 8:09

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Počúvaš hudbu? Na to, aby si narobil hluk v detskej izbe ti stačí 2x5W. No aby si si hudbu vychutnal a počul aj nízke tóny, repráky jednoducho musia dokázať pohnuť masou vzduchu. A na to potrebuječ 2x50W a viac. Aj keď pravdepodobne ich budeš mať pustenú tichšie, ako pubertiak svoje 5W šumítka.

Ale nebudem sa rozpisovať, lebo ma Mishko zaradí do svojho zoznamu :-) [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (23.06.2009 8:10)


23.06.2009 8:13

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Velo
 Kávičkár 

Ikona

Na potrebu.....


23.06.2009 8:40

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Aby si na ne naložil dve kozy.


23.06.2009 8:47

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Hodnota krútiaceho momentu je pre bežné jazdenie s vysokou pravdepodobnosťou omnoho významnejšia, ako hodnota max.výkonu ( viď výkonová krivka rôznych motoriek), ktorý naozaj málokto v bežnej premávke využije, resp.ho využije zriedka, nakoľko by musel držať motor vo vysokých otáčkach. Takže , ak porovnáš dve motorky, z ktorých má jedna max.krútiaci moment 60 Nm pri 7-8 tis otáčkach a druhá 100 Nm pri 4-5tis otáčkach, tak je takmer isté, že ten rozdiel pocítiš omnoho skôr. Podľa mňa je 100 koní v poriadku, ak to máš v hlave usporiadané, žiadny problém. A ak nie, tak aj 60 koní môže byť prúser 8-)

A ešte niečo z príručiek pre ľahšie pochopenie:

Krútiaci (točivý ) moment
Ľubovoľné vozidlo s ľubovoľným, zaradeným prevodovým stupňom bude akcelerovať s priebehom, ktorý bude presne kopírovať jeho krivku točivého momentu. Pre zjednodušenie nebudeme brať do úvahy všetky straty, (ako napríklad trenie, odpor... - ten možno úplne zanedbať lebo, keď je vozidlo na meraní na motorovej brzde, tak stojí a nemá žiadny odpor) atď. Takže automobil bude pri ľubovoľne zaradenom stupni zrýchľovať najviac na vrchole točivého momentu, kdekoľvek mimo toto maximum, bude zrýchlenie pomalšie, pričom rozdiel bude tým väčší, čím väčšia bude "špička" na grafe točivého momentu. Zatiaľ čo točivý moment je jediné, čo vodič cíti "na chrbte", výkon je iba výpočet, ktorý vychádza z točivého momentu.

Točivý moment 200Nm vás pri rovnakom zaradenom prevodovom stupni zrýchli rovnako rýchlo ako pri 2000 otáčkach za minútu, tak pri 4000 otáčkach za minútu, aj keď podľa vzťahu bude pri 4000ot./min. výkon dvojnásobný. Preto nie je výkon pre "vodičov chrbát" nejako významný, lebo ho nijak nepocíti.

Oproti krivke točivého momentu (a zodpovedajúcemu zatlačeniu do sedačky), výkon väčšinou citeľne rastie s otáčkami, obzvlášť pokiaľ točivý moment s otáčkami tiež narastá. Výkon bude vzrastať aj v tom prípade, pokiaľ prekročíme vrchol točivého momentu a bude naďalej vzrastať s otáčkami, pokiaľ točivý moment nezačne ochabovať tak rýchlo, že tento pokles už nestačia vyrovnávať vzrastajúce otáčky. Aj cez tento fakt výkon nemá nič spoločného so "zatlačením vodiča do sedačky". Neveríte? Zájdite si so svojim autom na rovné a prehľadné miesto, zaraďte prvý rýchlostný stupeň a choďte ustálene tak rýchlo, aby bol otáčkomer práve na vrchole točivého momentu. V tomto okamihu dajte plný plyn a ucítite zatlačenie do sedačky, ktorého je váš voz schopný. Teraz nastavte otáčky do oblasti maximálneho výkonu a opäť dajte plný plyn. Zatlačenie do sedačky už nebude tak citeľné, ako v predchádzajúcom prípade.
Výkon
Pokiaľ je točivý moment tak dôležitý, prečo sa vôbec niekto stará o výkon? Je totiž vždy lepšie produkovať točivý moment vo vyšších otáčkach, ako v nižších, pretože v tomto prípade môžete využiť sprevodovanie.

Extrémny príklad, z odbornej literatúry, ale zato veľmi výstižný. Netýka sa to síce priamo automobilov, ale pre pochopenie je postačujúci. Jedná sa o mlynské koleso, ktoré je vyrobené z masívneho dreva a otáča sa veľmi lenivo a pomaly. Toto mlynské koleso disponuje točivým momentom obrovskej hodnoty cca 3500Nm, čo je v motorizme len veľmi ťažko dosiahnuteľná hodnota. Rýchlosť otáčania je cca 12 otáčok za minútu. Keby sme toto mlynské koleso pripevnili ku kolesám automobilu, tento automobil by zrýchlil z nuly na 12 otáčok za minútu v okamihu, a poháňajúce mlynské koleso by ani nepoznalo, že sme k nemu niečo pripojili.

Na druhú stranu, dvanásť otáčok bežného kolesa automobilu za minútu odpovedá rýchlosti cca 1,5km/h, čo je samozrejme „slimačie“ tempo. Pokiaľ by sme chceli ísť rýchlejšie (to samozrejme chceme), boli by sme nútení previesť sprevodovanie smerom hore, t.j. dorýchla. Pri rýchlosti vozidla 100km/h by sme museli mlynské koleso sprevodovať cca 67-krát dorýchla, čím by točivý moment klesol na 52Nm (3500/67). To je naozaj veľmi málo a bežný automobil by sa zrejme s takto malým točivým momentom na stokilometrovú rýchlosť ani nedostal. Pokiaľ použijeme skôr odvodený vzťah, dostaneme výkon tohto mlynského kolesa úbohých 4kW.

Na tomto príklade je názorne vidieť, že zatiaľ čo mlynské koleso je schopné vynaložiť obrovské množstvo sily a mohlo by tak lámať skaly, jeho výkon je značne malý. U spomínaného lámania skaly totiž nepotrebujeme rýchlosť a stačí nám iba mamutia sila. U vozidla rýchlosť potrebujeme, aby sme sa vôbec niekam dostali a nezáleží tak iba na sile.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Romanka (23.06.2009 8:53)


23.06.2009 8:57

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

blackman25
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Mam dve 130 konove motorky = 260 koni a s tym sa inak predbieha :-D :-D :-D


23.06.2009 9:00

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

TheBoss
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Slaughter: kolo 100 koní má 600 naháč. Načo je taká motorka si odpovedz sám ;-)


Romanka: pekné [dobre]


23.06.2009 9:06

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

MarekZ: to je moj bandit ;-) na brzde mal nameranych presne: 114.9 PS / 8672 ot.min-1 (citam prave z listu zo zaznamu z brzdy) .. samozrejme nie seriovy ;-)

EDIT: Pilgrim [dobre] [dobre] [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (23.06.2009 9:10)


23.06.2009 9:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

blacky a na co su ti tie dve 130konove motorky ked ani na jednej ti frajerka nedovoli jazdit? :-P
odpoved blackymu je 100konova motorka nanic :D on si kupi pekne 400ku skutrika ;-)


23.06.2009 10:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Tomcat
 Kávičkár 

Ikona

nechapem otazky typu NACO??

naco si varis jedlo?? rovnako sa najes aj s chleba
naco si umyvas zuby?? aj tak ti v starobe vypadaju
naco mas auto?? mozes ist MHD alebo skutrom
naco mame MHD ?? mozme ist bicyklom
naco mame prostrednik ?? 4 prsty stacia
naco je motorka ?? ved je neprakticka

a naco a naco a naco :-P


23.06.2009 10:18

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

borto
 Kávičkár 

Ikona

tomcat: NACO prisi? :-}
Uz sme sa mohli previezt.


23.06.2009 10:24

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tombar
 Skútrista 

Ikona

150 je do premavky tak akurat >:-)


23.06.2009 10:33

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

oldtimer
 Veteránista 

Ikona

...ako povedala Romanka [dobre] , tocivy moment je asi podstatnejsi. V beznej premavke (mesto, obec) ma tento parameter vacsiu vahu. Ale aj "merny vykon" je tiez na zvazenie. :-)


23.06.2009 11:33

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Maudit
 Kávičkár 

Ikona

Tomcat [dobre] a ešte načo sme si kupili motorky??? :-O kua to je funny,a Mishko vám to natrel stými 46 pegasíkmi.....hmmm že by Vale Rossi... :-D >:-)


23.06.2009 11:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

rissko
 Kávičkár 

Ikona

ta na chuja :-))) ...MAN >:-)


23.06.2009 12:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

preXlP
 Edvenčr 

Ikona

misho: si mudry jak kalkulackaa ty co riesis ?


23.06.2009 12:11

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

grepo918
 Ľadvinka 

Ikona

vodic ma byt vysmiaty a nie vodic bicykla ...nech to ma aj 8 koni ale nech to ide,to je hlavne :-D


23.06.2009 12:23

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

grepo918 - tvoj prispevok je najlepsi :D:D umrel som vodic ma byt vysmiaty :D ne vodic bicykla :D:D


23.06.2009 12:25

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Grco
 Kávičkár 

Ikona

Toto sa pyta kazdy kdo sa na nicom poriadnom dlhsie nepreviezol...


23.06.2009 12:28

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Svižne sa dá jazdiť od 25kw. Nad 100 koní je výkon bežnému jazdcovi už zbytočný.
Tí čo "nutne musia" mať viac ako je 100PS majú nejaký handycap.

Bola by veľká provokácia zisťovať ako vplývajú na seba tieto 3 veličiny: vek, výkon a IQ


23.06.2009 12:37

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

hardtrack
 Kávičkár 

Ikona

...tento víkend som jazdil na 2Litrovom benzíne (154hp :-(((((( 118,4KW) proste borec ale je to iba o zrýchlení, na predchádzanie je to super ale inak je to ako každé iné auto z bodu A do bodu B poprípade C

a motorka CBF 500 nič moc ale aspoň dašto :-)

PS: ducklin vieš ktorá CBF500 :-D


23.06.2009 12:38

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Vobec si nemyslim, ze kto "musi mat" moto nad sto koni, ma nejaky handycap, mne to pride uplne v poriadku.
Argumenty, ze to nie je kde vyuzit alebo ze to majitel nevyuzije su podla mna uplne mimo, preco by to musel vyuzivat? Mozno mu staci, ze to ma, robi mu to radost, a o co viac ide?


23.06.2009 12:48

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pasát W8 300koní
ZZR 600 110 koní
A idem si hľadať toho ručného capa./handycap/.


23.06.2009 12:52

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Mne sa skôr zdá, že "handycap" majú tí, čo musia riešiť a zdôvodňovať, prečo nemajú/"nechcú" mať 100 koní...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (23.06.2009 12:52)


23.06.2009 12:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

egres2: handy - zrucny/sikovny -> zrucneho capa :-D


23.06.2009 12:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

ja mam teraz v terene 65 konovu ktm 690 a je to len o ladeni motora, je to tam plne vyuzitelne, tak preco nie 100 k na ceste ? Je to o medzikuse co s tym vie narobit. Niekto dynamicku strelbu a niekto pruser.


23.06.2009 13:02

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

tref: Handy ručný telefón, hansfree voľné ruky.Takže ručný cap :-D


23.06.2009 13:12

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Mne to tas pripomína tvrdenie že aj keď je tá XXXX hnusná hlavne že je z Tuzexu, Rakúska, Talianska.
Sú typy ludí čo to jednoducho nemajú a nemajú z toho zlé sny. Potom sú typy čo to musia mať lebo to má sused. Jasne je aj pár tých čo to vedia využiť, potom je otázka že kde sa to dá. (pôvodná otázka hovorila len o bežnej prevádzke)
Keby ste tu preberali iba objem držím hubu, lebo 1800 choper je iné kafe ako 250 Virago napriek tomu že typická rýchlosť krajinkára je okolo 100, a tú hravo dosihne aj Viragoa tu mi je jasný ten pôžitok zrýchlenia vplyvom objemu.
Zrýchlenie zo 150 na 250 nerozumiem.
Zas ten výkon neberte tak striktne 106 alebo 112 jev norme.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (23.06.2009 13:17)


23.06.2009 13:22

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

klima
 Kávičkár 

Ikona

egres, ked uz budes hladat, pohladaj aj ten moj. ale u mna to bude jednoduchsie, ja mam tych capov dvoch :-)


23.06.2009 13:40

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

navan
 Kávičkár 

Ikona

... na chvíľu ! :-D


23.06.2009 13:42

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

egres2: nuz niekto ma zrucneho, iny len rucneho :D :-D


23.06.2009 14:11

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

no...pisat naco je komu 100 koni je zbytocne...bud to clovek chape, alebo nie...
zaujali ma skor prispevky pana CB750...
ty si to otocil cele do roviny snobizmu, zavidenia a vyrovnavania komplexov, nizkej intelingencie a podobnych nezmyslov...
ja ked som prvy krat videl hayabusu, tak sa mi tak velmi pacila ze som si ju proste raz musel kupit...vsetkym sa ospravedlnujem, ze som tam ponechal povodny tusim 180 konovy motor a nevymenil ho za motor z babety, cim som dal verejnosti najavo svoju nizku uroven, komplexy a zavist...
medzi nami tebe je naco vobec motorka ako taka ked uz kladieme otazky a vynasame sudy???????
daco si tym dokazujes? ako na stare kolena si pripadas stale mladik na dvoch kolesach???
pubertak za kazdu cenu na vzdory neuprosnemu veku a bliziacej sa penzii???
toto samozrejme nemyslim vazne len mi to pripada ako reakcia rovnakeho levelu aku si tu prezentoval ty...


23.06.2009 14:38

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

riki1
 Kávičkár 

Cim vacsi vykon a krutak, tym za kratsiu dobu predbehnes, teda jazdis bezpecnejsie . 100 koni, hlavne u takej 600-ovky, nie je bohvieco, lebo sa dosahuju len pri vysokych otackach . 100 konovy liter to uz je lepsie. 200 konovy liter a viac to je ono >:-) optimum pre radost z jazdy [dobre]

Ale pokial sa ti krutia kolieska v mozgu kusok pomalsie, tak to radsej neskusaj ;-) , vsetci sme kusok iny a ,mame vlohy na nieco ine . Z motorky mozes mat radost aj pri 80 km/hod.


23.06.2009 14:45

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Biffi
 Jogurťák 

Ikona

...na chvíľu.


23.06.2009 14:54

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

BlazeX
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Uz vidim ako vy vsetci mudrlanti vyuzivate tych vasich 200 koni v premavke na nasich vyhladkanych cestach.... Moja 750 ma okolo 120 koni otocim heftom sviznejsie a zadok mi lieta ako rit brazilskej kurvy. Tak mi teraz vysvetli ako vyuzijes tych 200 koni. Tak na pol plynu a ukazovat v technicaku aky mas vykon. :-P
K teme: Tych 100 koni je tak akurat vsetko nad 150 je podla mna zbytocnost co sa tyka beznej premavky.


23.06.2009 14:57

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

radsej nic

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (23.06.2009 14:58)


23.06.2009 15:06

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

riki1
 Kávičkár 

BlazeX > ja sa nikdy nepretekam, ak vidim ,ze je niekto rychlejsi alebo chce byt rychlejsi, vzdy sa stiahnem na kraj nech si ide, ale ten potencial co mam moja moto mi dovoluje velmi pohodlne a svizne jazdit a ziadna 600 alebo 750- ka aj keby mala 200 koni by mi to neponukala.

No a sem tam , ked je to bezpecne tak pozabudnem na par sekund uvolnit plyn a je to fakt poznat ;-)


23.06.2009 15:33

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

bassmarc
 Veteránista 

to s tou hudobnou aparaturou je dost vystizne.

malokto potrebuje 200 ps, malokto potrebuje hudobnych 500 W.
ale asi chcete aby to malo v beznej premavke styl, a v pripade potreby treba bezpecnu rezervu.
kolko je potrebna rezerva? asi ako pre koho?


23.06.2009 16:14

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Ja nemám ani nepotrebujem 100 PS, zato sa neviem nabažiť 150 Nm. Pri "skoro voľnobežných" otáčkach. Kto neskúsil, nevie. Kde iní kvaltujú aj o 3 dole, ja len zmením uhol zápästia pravačky...


23.06.2009 16:36

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

master
 Edvenčr 

Ikona

v beznej premavke na nic..vysoky vykon akurat tak laka robit somariny ale pri takej turistike kde si nabaleny vyuzijes


23.06.2009 16:38

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

klima
 Kávičkár 

Ikona

blazeX kup si poriadnu gumu, nebude ti ten zadok tak lietat :-)))


23.06.2009 16:45

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

manana
 Edvenčr 

Ikona

no ja mam za poslednych 8 rokov /4 motorky tu suverenne najslabsiu, a ak by som menil, kludne by som oferoval par konikov na ukor este nizsej hmotnosti.


23.06.2009 16:50

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Páni povozil som sa na staršej R1, povozil som sa na 6-gsx viem o čom to je.
Ja len prirovnám, mnohí pijú savignon a na starý dobrý Silván sa zabúda lebo nie je "in" to je celé
Prečo z chovov zmizla Kolia? Boli časy keď ich bolo ako maku. Proste móda, marketig, reklama, vymývanie mozgov....
U mnohých motorkárov je aj motorka móda.

Prdafka: ako sa prevádzkuje turistika na GSX 1300? keby si mal B-king nespýtam sa!
Neboj sa o moju zasušenú pubertu ja som z motorkami začal dávno a ešte som neskončil.

Robiker: Chopre nie sú zrovna moja krvná skupina ale viem o čom hovoríš [dobre]

BlazeX: Vzhľadom na vek a typ stroja si príjemne prekvapil [dobre]


23.06.2009 16:57

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Valler
 Kávičkár 

Ikona

na co? odpoved znie na vozenie to neviete? >:-)


23.06.2009 17:09

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Toto je uplne rovnako kvalitna otazka, ako ked sa niekto pyta, naco je niekomu zbran. :-(((((( Kto ma, vie, kto chce pochopit, necha si vysvetlit a pochopi a kto nechce pochopit, nepochopi. Akakolvek snaha zbytocna. Rovnako to je to s tetovanim, tuningom, analnym sexom, vierou atd. Vzdy sa medzi mainstreamom najde niekto, komu vadi, ze je niekto mimo hlavneho prudu alebo ze sa nejako odlisuje alebo nezdiela vacsinove nazory. Uplne vidim ucitelov na ZS za komancov a ako ich drazdili dlhsie vlasy alebo rifle.


23.06.2009 17:19

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

copy
 Skútrista 

robiker: a to este keby si mal dieselovu moto :-)

Inac tie prepocty su dva:

Výkon (kW) = Výkon (HP) x 0.7457
Výkon (HP) = Výkon (kW) x 1.341

Výkon (kW) = Výkon (PS) x 0.7358
Výkon (PS) = Výkon (kW) x 1.359


23.06.2009 17:37

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

SADLATY
 Geriatrik 

preco nie, ked na to mas ;-)

naco ti je 6 izieb v dome, dve kupelky, dve garaze a bazen ... aj keby si na to mal, asi by si radcej byval v garzonke aj s troma detmi a svokrovcami? ;-)


23.06.2009 17:42

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

majlou
 Jogurťák 

hehe blbsiu otazku si uz ani nemohol dat ze naco ti je do premavky 100 koni :-D :-D :-D

kup si teda babetu a potom si tiez daj otazku na co mi su 2kone?Hm kupim si teda asi bicykel [dobre]


23.06.2009 17:42

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

mozno pomoze ;-)


23.06.2009 17:44

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

naco kone? ked budu chybat pochopis ;-)

mne minule prdlo turbo na passate.. no veruze som to citil :-D jak lenochod.. predbiehanie deti na bicykloch bolo nervtrhajuce


23.06.2009 17:51

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

kralik
 Jogurťák 

Ikona

ludia, ved zijeme v dobe, kedy si kazdy moze vybrat co chce, preco si kupujete lcd-cko, ked vam staci aj klasika analogova telka, preco si kupujete novy mob, aj ked nevyuzijete vsetky jeho funkcie a mate starsi, ktory bez problemov fachci a spravi pre vas tu istu sluzbu ako ten novy....preco si kupite danone a nie rajo, preco si kupite drahsie tenisky, aj ked o liter lacnejsie by vam posluzili tak isto, preco ja jazdim na jogurte a nie na choperi? preco..............

podla mna zbytocne otazky, kazdy ma svoje vlastne pro a proti, kazdy ma svoje vlastne priority, svoj vlastny vkus, ci uz to vyuzije, ci nie. podla mna to takto je aj u motoriek, ak vie ako s tym narabat alebo sa o to snazi, nevidim problem...

len moj nazor ;-)


23.06.2009 17:52

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

cb750: pise sa S motorkami a nie Z motorkami...
na ostatne tvoje hlody nema vyznam reagovat...


23.06.2009 17:55

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

nato aby som mohol machrovať pred babami :-*


23.06.2009 18:00

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

stiki2: to jo, passatom lubia lietat turba :D Ale terigat sa z dialnice 40tkou (ci kolko to v nudzovom rezime ide) ma svoje caro :D


23.06.2009 18:13

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

JayKey
 Jogurťák 

Ikona

kazda motorka ponuka rozne pocity z jazdy a mnoho ludi ma mylnu predstavu, ze cim viac koni, tym lepsia motorka a tym sa povazuje za "lepsieho" motorkara. Zalezi na tom, co koho bavi, niekoho bavia zakruty, niekoho rovinky, niekto chce lahku ovladatelnost, velky krutak odspodu, buchot dvojvalca,...a niekomu staci pocit, ze ma proste silnu moto.
Inak, VYKON nad 100koni je na nasich cestach vyuzitelny minimalne a chce to uz mat hodne skusenosti.


23.06.2009 18:14

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

tref: ti poviem ze je to fasa pocit na dialnici :-D ides si tak svizne a zrazu .... nic.. noha na podlahe a auto spomaluje.. ustali sa na dajakej 110 na rovinke a konec :-D dokopca znizuje :-~ .. no hold hadicka praskla..nesooool vzduch :-D turbo slo ako nove ;-)


23.06.2009 20:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

jano1407
 Turista 

Ikona

moto.honda.sk/motocykle/touring/st1300-pan-european-abs...
mne to staci ja jazdim pomalilililicko :-}


23.06.2009 21:06

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Prdafka:
Ďakujem za vyčerpávajúci komentár.
Ps: V Slovenčine už zrušili diakritiku?


23.06.2009 21:09

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Palinoik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

je dobre vediet ze si mozes pridat kdekolvek si ci v beznej premavke alebo mimo nej


23.06.2009 21:31

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Slaughter
 Turista 

Ikona

Ďakujem za postrehy (nech už boli akékoľvek). Aby som trochu upresnil prečo vznikla táto téma. Bulvárny názov témy a text úvodného príspevku vedenený vo "všeobecnej rovine" som síce volil nerád, ale kvôli väčšej účasti diskutujúcich musí niekedy človek klesnúť na nižšiu úroveň (inak by sa moja téma medzi perlami typu R1 vs R6 asi stratila - bohužiaľ).
Vzťahy medzi objemom motora, výkonom a krútiacim momentom, tak isto aj konštrukciou rámu, podvozku a bŕzd a ich vplyvu na jazdné vlastnosti sú mi dobre známe (aj keď nezaškodí malé opakovanie). Tak isto dobre viem, že rôzne typy motoriek sú určené na rôzne štýly jazdy. Momentálne totiž hľadám nástupcu shadowky a výber sa viac menej zúžil na litrové naháče s čiastočnou kapotážou o ktorých výrobcovia v reklamných materiáloch tvrdia, že sú vhodné aj na turistiku. Tak som bol len zvedavý ako výkonovú rezervu v bežnej premávke vnímate. Okrem toho mám trochu problém jazdiť na tých mašinách pod 90, ale to už si budem musieť zrovnať v hlave sám.


23.06.2009 21:51

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Už si išiel za dýchavičnou a statočne dýmiacou aviou do kopca a v protismere išla súvislá kolóna?,Až vtedy pochopíš na čo sú tie koníky dobré.
Niekoho baví vytáčať a šaltovať, každý raz dozreje,klud a pohoda to je "PLYNULÁ JAZDA"
Prečo asi až do ropnej krízy jazdila viac ako polovica sveta (a všetci bohatí dodnes) na 7l amerikách s automatom?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tonyy (23.06.2009 21:52)


23.06.2009 22:01

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

SADLATY
 Geriatrik 

mal si sa spytat inak: kolko krát vyuzijete plny vykon motocykla na beznej ceste?

-ide o to, ze aj ten co ma hayabusu, obcas predbieha, alebo zrychluje, kde tomu jednoducho nalozi...

ale nech mi nikto netvrdi, ze ten co ma 150 konovy ss, tak jazdi neustale na pod obmedzovacom - obcas na kuskoch tomu navali na beznej ceste - ale percentualne je to velmi mala cast z vyuzitia motocykla. A potom sa bavime len o tom, ci temu, co ma pod zadkom 150 koni, stoji za to ta chvila vyuzitia toho vykonu - a ked ano, tak preco by si mal vlastnit stroj, ktory mu neprinasa radost. To je akoby som sa pytal, na co si vobec niekto kupuje motorku, ked daewo tico ho tiez vsade odvezie... je to aj o radosti


23.06.2009 22:02

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Najrýchlejšia motorka sveta


Maximálka viac ako 600 km/h (obmedzená na 550 km/h na ceste), zrýchlenie z 200 na 300 km/h za 5 sekúnd, spotreba 2,5 litrov na 100 km... Pripravte sa na fundamentálne zmeny v ponímaní konceptu mobility. Pripravte sa na Acabion.
Acabion je dvojmiestny motocykel, ktorý pod kapotou vyrobenou z uhlíkových vlákien ukrýva dragsterový preplňovaný motor s dvojitým vstrekovaním (výkon 550 alternatívne 700 konských síl) a šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou. Vtesnať taký obrovský výkon do takého útleho tela, akým disponuje Acabion GTBO chcelo naozaj kus fortieľa, najmä, ak do hry vstúpili aj iné faktory: stabilita, pružnosť a v neposlednom rade bezpečnosť jazdca. Veď Boeing 747 sa odliepa od štartovacej dráhy už pri rýchlosti 290 km/h a rýchlosť 360 km/h stačila na to isté francúzskemu Concordu! Našťastie, Acabion nemá ani zďaleka takú hmotnosť ako Jumbo, a tak so svojimi 300 kilogramami dokáže pohodlne spomaliť a zabrzdiť aj pri obrovských rýchlostiach. Ešte tak nájsť šialenca, ktorý by si na Acabion vysadol...


Pozri obrázok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil mlhos (23.06.2009 22:07)


23.06.2009 22:44

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

fokus
 Turista 

Ikona

aj v bežnej premávke je 100konova motorka v rukách majstra normálka.Dinamika jazdných úkonov pri silnej motorke posuva hranice paradoxne bezpečnosti.Prosto zlá situácia a ty zmizneš preč.
No a je to aj velmi príjemne na pocity.Na takú mašinu,ale treba trošku aj dozrieť.Teraz som mal TDM a bohate mala výkonu.Išla preč,lebo by som jej furt nakladal a vytešoval sa a majster teda niesom,tak zatial stačí transalp.


23.06.2009 22:47

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

na motorke ani na aute nie je dolezite kolko ma koni a ake ma zrychlenie dolezite je vzdy spomalenie a na akom useku dokaze co najskor zabrzdit


23.06.2009 22:53

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Grco
 Kávičkár 

Ikona

Nemas pravdu, oba parametre su rovnako dolezite... oboje ti moze zachranit zivot


23.06.2009 22:54

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

fokus
 Turista 

Ikona

to je tiež doležite,preto silne mašiny maju aj super brzdy...


24.06.2009 0:16

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

lockman
 Kávičkár 

Ikona

mlhos - absolutne nesuhlasim ;-)

zrychlenie je z velkej casti aj o pohodli ... mna osobne by nebavilo furt saltovat dalsiu rychlost ....u aut plati to iste ... a spravidla cim silnejsie auto, tym lepsi podvozok a ucinnejsie brzdy ...cize vykon=bezpecnost ..... :-}


24.06.2009 0:22

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

nemusis suhlasit zrychlit sa da aj vtedy ked sa pneu dotyka vozovky 1 cm2 ale zabrzdit sa s tym neda
fokus mozes mat najsamsuprovejsie brzdy to totiz nie je o brzdach ale o trecej ploche koleso - asfalt
ze mam zrychlenie z 0 na 100 za 3 sekundy je picu platne ked nemam stejne alebo este ucinnejsie spomalenie


24.06.2009 0:39

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Prosil by som si jednu Hayabusu, ale takú do 25kilowatíkov, mne nejde o kone len sa mi páči ten tvar, duša a feeling, že sedím na niečom o čom si všetci myslia , že to trhá asfalt.
Ďakujem a dovidenia ;-)

more, more, more powerfull, ak by sa toho nikto nedržal odrážame sa aj dnes od kamenných dlaždíc s doskou medzi nohami ;-)
Sto koní je už pomaly štandard,komu je málo nech sa páči vstúpte , komu veľa dvere sú vedľa.
Otázka znie načo zakladať tému, bez úmyslu zaujať postoj.
Chceš mať sto koní a potrebuješ postrčiť, alebo nemôžeš mať sto koní a snažíš sa presvedčiť sám seba, že nechceš ;-) HM?


24.06.2009 8:49

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Hasis1098
 Kávičkár 

Ikona

AMIS odporúčam ti zaujmavejšie čítanie v poslednom čísle SUPERMOTO [dobre] ;-)


24.06.2009 10:30

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Slaughter
 Turista 

Ikona

AMIS: mňa zaujímali názory iných, svoj vlastný už poznám. 100 koní nepotrebujem, ale v užšom výbere mi zostali iba motorky, ktoré 100 koní majú.


24.06.2009 11:31

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

no vidis moj ani ja nepotrebujem 100 koni mam iba 16 ako vypocital mishko ked sa naserem startujem prvy z krizovatky nie na zadnom lebo chopper sa tazko stava na zadne a na dalsom semafore som skor kym sa oni pohnu s toho kde som stal :-D aj takzv.SLABA MOTRORKA ma vetsie zrychlenie ako obycajne auto 50kubikove skutriky nechavaju auta vzadu


24.06.2009 11:36

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

pucho
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

CB750 a blaze-x: chlapci, mam dost. Len preto ze vam sa to zda byt silne, tak je to na vsetkych vela... :-~ skoda pisat [zle]


24.06.2009 11:59

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

To nie je o vykone. Je jedno ci 10 koni alebo 510 koni.... vsetko je o tom ako tie kone dokazem udrzat v hlave a nasledne na ceste.
Na jednej strane sa na vykonnejsej masine lepsie, rychlejsie, bezpecnejsie predbieha ale na druhej strane laka chodit ovela rychlejsie a paradoxne viacej riskovat. Takze ak tie kone niekto nema zrovnane v hlave tak potom sa niet comu divit, ze je tolko RIP a uprimne vacsinou na silnych, rychlych strojoch.
Ostatna debata o vykone moto do beznej premavky nema zmysel.
Slaughter...ak chces krotit ale nevies sa ukrotit sam v hlave tak nad 100 koni nechod a o to viac, ked mas problem jazdit po 90kmh.


24.06.2009 12:46

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

mozu sa vyjadrit aj starsi alebo toto je tema vylucne pre 20+ ?? ;-)


24.06.2009 12:56

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Slaughter
 Turista 

Ikona

demo: mlhosovi tá veková bariéra zjavne nevadí, poď do mňa :-)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 316462 | Včera: 143560