Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute, ako som si prezeral fotky YZF-iek vsimol som si ze predna guma je zvlastna. Zda sa mi ze je naopak. Vsetky ryhy smerruju zvonka dnu takze na vode moze vznikat aquaplaning nie? pridam aj par fotiek. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rogid (15.05.2009 23:46) |
Su dobre aj ja mam prednu tiez opacne ako by si povedal a je dobre |
fajn... dikes:D aj ked nechapem preco... vsak takto to vodu zahrnie pod koleso nie? ja si to prirovnavam ku traktoru:D a tam su naopak nie? |
tiez by som bol rad keby mi niekto vysvetlil preco je to tak pride mi logicke to dat naopak ako na fotkach... |
Z boku je SIPKA s napisom ROTATION.ta udava ako sa ma plast namontovat-udava smer otacania.podstatna je ta sipka nie tvar dezenu.dezen je navrhnuty aby fungoval v tom smere ako ma byt.ak tam nie je sipka tak je jedno ako je plast namontovany. Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (16.05.2009 0:05) |
PETOrf:to mi doslo... ale ja chcem vediet preco su tie drazky takto nemali by odvadzat spod gulmy vodu? |
To sa pytaj tych co tie gumy vymyslali.ja to mam tak isto predna protismer a zadna smer.neboj sa ono to funguje tak ako ma.ta guma v styku s cestou je v smere.len z vrchu vyzera ze je proti.Teda mate niektori starosti...preco nieje chrust nesmrtelny???hm? |
Noo, predná pneu je tlačená. To znamená, že má nepatrný sklz oproti vozovke, čiže sa otočí o niečo menej ako zadná, ktorá má naopak v zábere stále tendenciu prešmykovať, pretáčať sa. V momente straty vhodných adhéznych podmienok toto aj prešmykne- pretočí sa. (Obľúbené driftovanie) Na mokrej vozovke, kaluži môže nastať akceleračný aquaplaning. Na prednej pneu môže vzniknúť len podšmyk alebo brzdený aquaplaning. V prípade brzdenia (či motorom, či brzdou) aj na zadnej. A práve smerovanie drážok a vrúbkovanie dezénu majú tieto javy čo najviac eliminovať v kritických situáciách- odvodom čo najväčšieho množstva vody mimo styčnej plochy pneu s vozovkou. Preto treba zásadne dodržiavať smer rotácie vyznačenom na boku plášťa. |
Však tá guma je OK, dobrým smerom vedú drážky. Ja neviem, ako ťa to napadlo. |
v podstate, ak to porovnáš s gumami na aute, tak predná pneu na motorke vyzerá, že je obutá opačne a "zhŕňa" vodu pod seba. Má však byť tak obutá, nakoľko je obutá podľa označenia na boku. Neviem prečo to vývojári tak zariadili, ale určite to má svoj dôvod, pravdepodobne ide o to, že styčná plocha gumy je v priereze na aute "plochá" a na motorke zaoblená... |
Tak isto mam pneu aj ja Nejake meltzelerky .ALe v dazdi to lepi jak dabel |
satan77:neodvadzalo by to vodu lepsie takto?sry za obrazok je to len pre nazornu ukazku Upravené 4 krát. Naposledy upravil Marcos5 (16.05.2009 9:57) |
Marcos5: nie. predstav si extrem situacii ako to popisal robiker: 1.situacia: koleso je brzdene (v extreme stoji) a podklad sa hybe dozadu - ak si to zoberies na vyfarbenu cast kolesa, tak dolu - v tejto situacii je voda tlacena pod koleso |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 155567 | Včera: 172609