Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
|
najlepsie je v zakrute nebrzdit vobec :D ale ked je cas, tak ja by som podradoval a reguloval to spojkou, a ked nie, tak by som sa pokusil brzdit plynule prednou aj zadnou |
ja brzim len prednou, raz davno som pouzil zadnu a tak ma vyrovnalo, ze moto bola dobre rozbita |
ja brzdim iba prednou, su miesta kde mam koleno na zemi a takmer plnu prednu brzdu |
zadok sa odľahčuje,všetka váha sa tlači dopredu.Zadnou brzdia drifteri,bahniaci a iní kaskadéri,keď už, tak prednou,ani to podradovanie nieje najlepšie riešenie kôli odľahčeniu zadnej gumy.Najlepšie si to natrénovať niekde bokom.Ja osobne mam s prednej strach a zadná ma dáva do šmyku,tak nebrzdím radšej |
robin282 |
na asFalte v zakrute ked to prepisknem tak vzdy prednou Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (12.03.2009 13:55) |
rapid, toto mi hovoria vsetci :D ale zatial som to nejak nepostreholv tej zakrute, asi cez ne chodim pomalsie ale ked sa rozbiehas na krizovatke a odbacas a trosku viac pridas, tak to pekne smykne:D ale v tych zakrutach si davam pozor, lebo par ludi mi to uz hovorilo, chvala bohu este nemam skusenost |
Mozno ze bude kurva rozdiel, ci brzdit zadnou v zakrute na copri a na sporte. A mozno to bude ako-kedy. |
No neviem ale asi skor prednou, ale s rozumom |
ja tiez brzdim len prednou na zadnu radsej ani nedavam nohu lebo zadok mi uz raz pekne usiel som to len tak tak ustal a keby som zabrzdil zadnou tak asi by som siel hned k zemi ale treba hlavne s citom |
Všetko záleží od momentálnej situácie a myslím, že pravdu majú viac menej obaja.... |
v ziadnom pripade nepouzivaj obidve naraz lebo predna ti nadvihne jemne zadne koleso a ak brzdis zadnou tak sa ti smykne koleso a tak vyletis do vzduchu jak na katapulte.... |
Valler |
no keď je zle tak ja najlepšie brzdím očami, zubami - nechtami, odporom vzduchu, podraďovaním a prednou brzdou |
V zákrute,keď je už zle,tak jasné,že zadná,a keď je moc zle,tak už nič! |
TheBoss: take, ktore pomozu... Dal som to sem lebo autor clanku je zasadne pre zadnu brzdu. Instruktor na videu zasadne pre prednu. |
asi sa ten autor pomylil....easy as that.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (11.03.2009 17:56) |
Na vodicaku ucia prednou, a zadnou dobrzdovat ale realita je ina viac zadnou a prednou dobrzovat alebo sucasne. |
Ja to nedokážem definovať...trošku s jednou aj s druhou...ale hlavne s citom...ked jazdím tak brzdím inštinktívne...neviem to rozobrať a mudrovať okolo toho hodinu.....jednoducho brzdím tak aby som potrebnú rýchlosť ubrzdil a nezdrbal sa...... |
vsetko stale iba predna brzda Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (11.03.2009 18:33) |
1milanesku69: tak nejako je to aj u mna... |
hunter nie som profik, som taky isty amater ako hoc kto z vas |
nerd... co je na tom pravda ze pani s GP pribrzdievaju aj zadnou??? |
nerd dasa tomu verim ale v beznej premavke skusat co vsetko a kolko to este da to radsej nie, radsej mat vzdy neaku tu rezervu |
fazer ja netvrdim ze tak ako to robim ja to "najlepsie" a inak to nejde |
ved ja nehovorim ze to robis zle... |
Akurat dnes som cital v novom motohouse, ze tie nove RRy s C-ABS, budu bez problemov brzdit na piesku alebo vode. Ze je to taky ucinny sytem, ked v napr. 140 km/h slacite ako viete prdnu brzdu, ostanete cely.. Trosku mimo temu ale aj tak. |
hunter samozrejme ze takto nebudem brzdit na normalnej ceste ;) |
nerd noo tak to mas pravdu to iste sa stalo mne ze som isiel do zakruty rychlo, zlakol som sa skoncil som mimo cesty nastastie sa mi nic nestalo ani motorke ale nebolo mi vsetko jedno ale zobral som si z toho vela. Dnes ked idem do zakruty a idem rychlo tak uz mam vzdy chladnu hlavu, motorku len viac naklopim a ide to v pohode len to treba mat hlavne hlave a nezlaknut sa |
da sa v pohode brzdit prednou, aj zadnou, aj oboma, len to treba vediet Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (11.03.2009 19:15) |
Jedna otazka.S cim brzdit cez zimu vonku minus a zmrznuta cesta???Ja som zostal pri zadnej... pre mna je to asi bezpecnejsie.. ked mi odisiel predok vzdy som dostal mensi sok ale ked zadok tak som v pohode |
Pedro |
ked je namrznuta cesta tak v kazdej zatacke upalim v naklone plny plyn a valim zatackou zalomeny jak plochodražnik z nohou tesne nad zemou |
a potom sa zobudis a zistis ze si nadrbal do stromu pri sankovani |
ja keď brzdím v zákrute tak asi 80% zadnou a zvyšné predná, ale to fakt len trošička ale ja to zatiaľ zabehujem, takže zákruty v 60-tke |
NERD a mna zaujima ten drift v zatacke normalne chcem palit zakrutu driftom na jednej tvrdej gume mi to slo ale som sa skoro posral tak by som to rad skusil bez smradu z gati ako to mam urobit Upravené 1 krát. Naposledy upravil ulba (11.03.2009 20:15) |
Chlapci je mám dvojvalec a keď si podradím pred zákrutou tak ešte musím aj plyn pridať |
|
ja brzdim vzdy pred zakrutou a do zakruty bud udrzujem rychlost, alebo pridavam, samozrejme v naklone, zadnu sa bojim pouzit |
vsetci by brzdili len prednou, lebo zadne ide do smyku (aj ja ) tak potom naco tamdavaju zadnu brzdu ? :D |
robin, tak predny dvojkotuc je myslim istejsi ako zadna pedalova brzda, ktorou ked brzdim tak pripominam staru liazku, lebo tak piska |
jaro172 ja viem, mne to ide hned do smyku, len nechapem naco tam potom je :DD |
lebo zakon hovori ze kazde koleso musi byt brzdene ................. tak neak to je |
ved si to vyskusaj v zakrute prednou ta bude vynasat a zadna zase lamat do vnutra zakruty alebo ako to napisať, takze ak treba v zakrute dobrzdit pretoze si rychly tak by som skorej viac zadnou, predna by ta viac vynasala z tej zakruty |
Ulba ja by som rád videl video ako jazdíš... Ináč neboj,aj ja si rád struhnem kolená |
jaro172: ja to robím tak isto. Radšej spomalím pred zatáčkou a vychádzam z nej s jemným pridávaním plynu. Ja to cítim tak, že pomer náklonu k rychlosti sa lepšie vyladí plynom ako brzdou. Brzdu v zatáčke pokladám za núdzové riešenie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohusact (11.03.2009 22:25) |
bohusact Brzdu v zatáčke pokladám za núdzové riešenie. presne tak, inak predavas svojho TA? |
Oboje ale aj podla situácie na akej ceste som, aká je zakruta a či mám kohosi v zadu = podľa skúsenosti jazdca |
ked uz musim brzdit v zakrute tak jemne oboma naraz tak je to v navode od moto co ja nerobim pretoze ja mam hlavu na krku a v nej mozog ktory vie rozmyslat a predpokladat dopredu a zakrutu prechadzam rychlostou aby som kludne zastavil keby sa vnej vyskytla prekazka pretoze ja nie som darca organou nepotrebujem sa predvadzat stavat chopper na zadne ak sa to vobec da gumovat z krizovatky aby vsetci videli aky som macher (idiot) |
rooster jazdim ako magor ale stale je to najbezpecnejsie zo vsetkych mojich priatelou nechci stretnut ich a keby si videl ako sa pri tom tvarim tak ked brzdim a tak ked predbieham a tak ked vydim polisou |
kamkoxx |
sak najlepsie je ist v zakrute uz zvladnutelnu rychlost... preto brzdim este pred zakrutou prednou... ale ked treba v zakrute tak bud motorm alebo prednou podla situacie... aj ked nechapem preco by malo brzdenie prednou vynasat co tu niekto pisal |
Do zákruty v prejazdovej rýchlosti s postupným pridávaním a rychlejším výjazdom. |
rapid : praveze jazdim tak aby som nemusel brzdit v zakrute vobec, pribrzdujem pred nou, ale asi 2 krat som musel pretoze ma zaclo vynasat , samozrejme ze som brzdil oboma ale ak prednou brzdis silnejsie tak predne kolo ma tendeciu sa potom vyrovnavat a tym ta to zacne este viac vynasat , kdezto zadne ta bude zatvarat do toho naklonu v ktorom si takze... a bol to chopper, na jogurtoch som to neskusal aj ked brasko mi nukal sa povozit na jeho gsx -r , ale mna to nelaka alebo inak mam pred tym respekt |
tak na copri sa to tak mohlo spravat i ked tazko povedat ci to nebolo prave tym ze si pouzil tiez zadnu |
egres2 |
rapid: praveze prvy krat som brzdil len prednou a este viac ma to vynieslo k zvodidlam, takze som si to radsej vyskusal normalnou rychlostou prejst zakrutu a brzdil som raz prednou a raz zadnou aby som vedel ako sa motka sprava a aby som vedel ako reagovat keby som musel fakt brzdit . ale na 99% idem do zakruty uz prejazdovou rychlostou. jednoducho treba vediet automaticky co robit a ako sa sprava motka aby som potom v krizovej situacii uz nerozmyslal nad tym ako a co robit Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (12.03.2009 10:04) |
Valler - tak si vyskúšaj, čo pomôže lepšie Tebe na Tvojej motorke |
S tými podrážkami mám osobnú skúsenosť - dážď v Chorvátsku, šiel som odbočiť a dobrzďoval som v zákrute pianko na 2ke, predné podšmyklo na vode. Intuitívne som v mihu dal nohy na zem, v hlave mi zahučalo NESMIE MI PADNÚŤ a motorku som cez protismer došmýkal do stoja. Okrem trocha natiahnutého svalu a mierne infarktového stavu sa nestalo nič.. |
Tak isto dal nohy dole jeden kamoš, čo si netrúfol dokončiť začatú zákrutu, brzdil s vyrovnanou moto, vyšiel z cesty, ale na tráve všetko ustál.. |
Spravne a polopate to povedal kamkoxx. Ked zacnes hamovat prednou v naklone, tak motorku zacne vyrovnavat. Ine je ako pisal nerd na okruhu, tam sa ide na brzde uz do zakruty a da sa to lepsie regulovat. Funguje to jak na chopri, tak na jogurte. Ak potrebujes trosku uzavriet zakrutu, zadna brzda to riesi skvele. Dobri pretekari toto pouzivaju a v motokrose sa to pouziva tiez velmi. Zadna brzda vseobecne v priamom smere nema vela ucinku... Ide lahko do smyku a velmi ta nespomali. |
...ja brzdím len prednou, aj na bežnej ceste na kolene dolu s kopca, hore kopcom ale hlavne to musí byť s citom...ale ide to... |
ked už je to potrebné , využívam sevetlú výšku svojho motocykla. Zrovnám to kolmo na priekopu , váhu prenesiem do zadu , prudko gazujem nech odlahčí predné koleso a hlboko v poli to okolo nohy točím spet na cestu. |
ja toto furt nechápem, jak možte všeci nepoužívat zadnu, ja dám predok na "doraz" a zadnú tak aby mi jemne prešmykovalo koleso. čím viac pridám na predku tým viac uberám nohou v zadu lebo sa viac odlahčuje a tiež podla povrchu, ked vidim trochu bordelu alebo volačo šmyklavejšie tak predku na chvílu uberem. viem že to ide v zadu trochu bokom ale aspon to koleso cítim na brzde aj podla zvuku a ked už sa trochu šmýka tak sa mi nestane že mi náhle uskočí. Ked ho mám jemne v šmyku a cítim že by chcelo íst same do šmyku tak mám stále rezervu ten zadok uvolniť a koleso sa chytí ked uvolnim brzdu kdešto ked mi uteče a nemám brzdu tak už sa s tým moc spravit nedá lebo to uteče dost rýchlo. Ked brzdím len predkom tak vobec nemám cit a ovládatelnost nad moto, to je iba spolahnutie sa na prednu gumu a prilnavost, cítim sa neisto.samozrejme sa bavíme o krízovom brzdení. A samozrejme ked už neni čas ani priestor tak vyklopím nohu dalej od moto a sklopím to a predok snád ešte trochu brzdím ale záleži od situácie, určite ho nedržím ked zbadám proti sebe auto to sa bojím že sa zvalim a už iba klopím. |
edo sam si to napisal čím viac pridám na predku tým viac uberám nohou v zadu lebo sa viac odlahčuje a tiež podla povrchu |
ano ten anti hoping ma nieco do seba lebo sa mi stalo bez takej spojky trafit miesto 4ky 2ku tak to bol stres v zatacke |
no ano ale zadnu ti v podstate nahradí antihop, tiež som zabudol dodat to podradovanie a brzdenie motorom, velakrát mi išlo koleso do šmyku ked som v zadu jemne brzdil a pustil som do toho spojku tak vtedy a bol som nachystaný na výjazd a otáčky boli tak akurát. keby nedržím zadnu brzdu pri tom podradovaní tak mi koleso šmykne len ked pustím spojku ale takto mi to brzda nepustí do "nečakaného" velkého podšmyknutia |
Tak u mna jednoznacne iba predna v zakrute... Ale podotknem ze iba na normalnom neznecistenom asfalte. Pochodil som 2x... Raz na zebre ked mi k*k*t vycuval z parkoviska, tam mi uslo predne, nasledne som ju pustil, nasledoval tankslapper jak prase a uz som letel jak z katapultu. Druhy krat zakruta (2 tyzdne pred tym sme ju prechadzali 90), skusal som to zas, ale nikto s tym neratal ze tm bude 2 cm strku... Tak bye bye again... Cize ponaucenie z toho... ak je cisty asfalt- s prednou nieje ziadny problem... Jazdime BS a ani raz ma nesklamala (pritom su cesty dost na prd) Ak je zadrbany, prednej sa nedotknut ani nahodou, skusit zadnou ak sa to nahodou podari ustat... Takze asi tolko k tomu... |
v zakrute brzdim zasadne ocami, malokedy brzdou... |
Treba brzdit zadnou v zakrute. Ako bolo povedane, predna motorku vyrovna, zadna ju tlaci do zakruty. |
mirec ja mam po ceste najazdeneho furu kilometrov a viem ze vela ludi jazdi na takych istych motorkach a aj gumach na ktorych sa takto jazdi na okruhoch ja netvrdim nic ine len to ze sa da brzdit aj v hlbokom naklone s prednou brzdou... ak sa dotknes zadnej brzdy pri jazde na koleno tak supes prdel po zemi na spomalenie v zakrute staci vacsinou len zavriet plyn, ak to prepisken poriadne tak sa nezachrani ziadna brzda |
MalyMirec: odporúčam ti pozrieť si napríklad toto: www.moto-bar.cz/?np=testy/motoskola/klip_503.wmv |
|
Vela dobrych veci tu odznelo, tak len detail k tomu..dakde som to cital, v praxi si overil..vzdy pred zahajenim brzdneho manevru je dobre pred stlacenim prednej stlacit zadnu brzdu.. DOVOD: stlacenim zadnej sa zmeni vyvazenie motorky, na predok posobi vacsi tlak a nasledne je mozne predkom brzdit intenzivnejsie uz od pociatku..rozdiel medzi stlacenim predku a zadku je vsak kratsi ako precitanie mojho prispevku ..v podstate minimalny ..pre pripadnych kritikov, je tak nastavene aj c-abs na jogurtoch od hondy |
S ABS a dualom jazdim uz asi 5 rokov, brzdim podla potreby, vacsinou iba prednou brzdou... |
Blazen054 no ty pises ze predna nevinasa lebo ja som raz musel pribrzdit a nebolo mi vsetko jedno tak ma vyrovnalo ze 2 metre som isiel po jarku |
nerd: myslim, ze vacsina ludi nejazdi po krasne hladkych cestach so obutymi slickmi. Skor naopak, denne sa stretavame s rozbitymi cestami, strkom, nerovnostami v zakrute. Tam by som veru nechodil nakoleno a uz vobec nebrzdil tvrdo prednou. Som nauceny na kombinovane brzdenie, teda predok a zadok viac. Pri necakanych sitauaciach sa mi to vyplatilo viac. |
konstrukcne nema nove c-abs od hondy nic spolocne s beznym abs (alebo dual abs) Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (13.03.2009 7:29) |
ked vies brzdit da sa jemne aj prednou, ked to nevies tak brzdi len zadnou. takisto zalezi od povrchu, ked som si nie isty, dobrzdim si len zadnou. najlepsie je ked dobrzdis ešte pred zakrutou a v zakrute uz nemusis brzdit vobec ale začneš pomaly ťahať za plyn. to je ideálna situácia... ked prepiskneš zakrutu tak sa lahšie vyrovnava šmyk na zadnom ako na prednom kolese..na to si kazdy musi prist sam, ze na co sa citi |
No neviem, nie som bohvie ako skúsený, ale aby som nebrzdil výhradne zadnou, tak na to ma upozorňovali už v autoškole. Celá hmotnosť motorky ide na prednú vidlicu a tým pádom je zadné koleso veľmi odhlahčené....čo sa asi stane?? ... Každopádne všetko s rozumom. |
No ja som uz zazil niekolko krizoviek v zakrute a predna ma vzdy zachranila. Netreba sa bat stlacit naplno prednu brzdu aj v zakrute, len treba pocitat s tym, ze to tu motorku zacne narovnavat takze treba sa viac naklonit na bok. Predna guma tak lahko nesmykne. Sam som sa cudoval, ked som mal krizovku este na jawe 350tke, co ta barumka dokaze. |
no hej lenze jawka nema vpredu take brzdy ako GSXR, skus stlacit naplno prednu v zakrute, ked pojdes na gsxr |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 17736 | Včera: 184123