Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Tak ma napadlo, aký má význam prejazd zákrutou na kolene keď sa dá prejsť aj bez neho..? Čo si o tom myslíte ??? |
Adrenalín???? neviem, Rýchlosť???? možno, Haluz???? fakt neviem |
zeby na okrasu??alebo sa tak lepsie vyvazuje,,,,hmmmmmmmm |
dosiahnutie tzv. "rossi feelingu", pripadne ciste svedomie pri rozpravani kamaratom o tom ako som dal zakrutu na kolene |
niekde som videl dokument alebo nieco take, o jazde na moto tam to neako vysvetlili ze to je na to aby jazdec vedel kde je hranica naklonu Upravené 1 krát. Naposledy upravil sirka (02.03.2009 21:44) |
v nemom uzase ziram Upravené 2 krát. Naposledy upravil ogard (02.03.2009 21:49) |
preco na koleno... skus to fajne sa pri tom chladia gule |
su borci, ktori idu az po spatak |
Uhol náklonu sa rovná rýchlosti prejazdu zákrutou....priama úmera |
šecko je to len propaganda firiem vyrabajucich slajdre!!!! |
tak v tom majú prsty výrobcovia slajderov,ktorí to jogurťakom nenapadne nanútili ako zakladny štýl,aby im mohli predávať tie slajdre a zarábať na nich. |
2 focus: hehe, bijou210 ta o minutu predbehol... Ale inac to klopenie na koleno ma zrejme nieco s tym, ze motorka je v mensom naklone a prenasa viac sily (odstredivej ci trecej ci akej) smerom na koleso a vozovku... isto to sluzi pre rychlejsi prejazd zakruty, inac by to profesionalni jazdci nerobili... (dufam, ze aspon zopar z vas pochopi, ak som to myslel ) |
a kde su strelci experti |
smozrejme ono je to presne tak, ze o co menej je motorka naklonena, o to viac je jazdec v zakrute na koleno... (plus minus) Alebo nemusi ist na koleno, ale o to viac musi motorku naklonit, a v takom pripade je vacsia pravdepodobnost, ze gumy smyknu... moj nazor. Upravené 1 krát. Naposledy upravil THeBaNDiT (02.03.2009 23:57) |
...mam zivo v pamati ako som v lete skusal prejst zakrutu bez kolena ....naklon jak svina az som odrel rychlostku a potom v inej, packu zadnej brzdy a slajdre som usetril a slajdrovym monopolom som nedal zarobit....ale ja som spekulant |
a mozno vytrcate koleno do zakruty aj preto, ze ho vyuzivate ako vzdusnu brzdu... lepsie to tak zataca... Nieco ako ten vtip, ze co sa stalo, ked chodi Trabant do kolecka? Zacvikol si travu do dveri... |
A preco musim tocit rajdy doprava aby som zabacal dolava ? |
1. nie je priama umera medzi naklonom a prejazdovou rychlostou. |
|
expertos ak si dokazes klaknut na "slajdre" tak mas bud kua krive nohy, alebo mas tie slajdre nejako zle nalepene |
kua chlapi.....zas taka nalepena nie je...skrútime....vôľa človeka dokáže divi....verte tomu |
to mas tie "slajdre" nalepene na detvianskom kroji? |
vies, da sa to aj jednoduchsie, ozipsujes a tahas, ale nema to štýýýýýýýýýl. Nejaká kultúra pradsa musí byť. Nemyslíš, Nerdík? |
kua ja mam lytka jak zapalky :D nie je problem so zipsom ale chranicom kolena..... |
kua, uz len sklon ryh si vsetci vsimnu |
já len čumím. Tolko vjecí sme sa tu dozvjedzeli, že dovi dopo. MajkyYamaha a Ti nevíš? |
nerd: ked nevysadas, tak sa da povedat, ze naklon sa s narastajucou rychlostou prejazdu zvacsuje. napisal si to dobre. ale tazisko posuvas nielen viac dole, ale aj do stredu polomeru otacania, cim zmensujes odstredivu silu a motorka moze byt pri rovnakej rychlosti naklopena menej. mal som v jednej odbornej knizke nadherny schematicky obrazok z popisom sil s vysadanim a bez neho. skoda, ze som ju "pozical" a nevratila sa... |
nerd : |
tonic pri rovnakom polomere zakruty a rovnakej prejazdovej rychlosti je uplne jedno ako si naklopeny pripadne vysadnuty, odstrediva sila je stale rovnaka!!!! |
miro odstredivu silu posobiacu na motorku musi "negovat" smykove trenie medzi pneumatikou a asfaltom. to znamena ze tie sily posobia PROTI sebe. |
No, ja nie som jogurtat (zatial) ale na svojej FMX som sa raz "pretekal" so sportovo zalozenym plechovkarom v zakrutach do kopca a uz som mal bobky ze ked to este viac sklopim, tak to gumy neudrzia, tak som instinktivne vnutorne koleno a aj zadok vysunul a vtedy som to pochopil. Cim viac sa posuniem do zakruty, tym menej musim "posunut" klopit motorku a tym viac tie gumy asi znesu. |
nerd: dodo7 tie stupacky suchol, isiel som za nim. Ja som na mojej tiez suchol stupacku, ale - to su tie vytrcajuce stuple zo stupaciek, nie stupacka ako taka. A ked ta trosku prepruzi, tak ju skrknes, nie je to taka veda. Ale vacsinou len prave, kedze v uk su kruhace opacne |
pucho mozno v UK montuju tie medzikusy na stelovanie prepacka naopak.... |
nerd: keby len to, aj brzda so spojkou su opacne a tak isto radicka so zadnou brzdou. A motorky nechodia dopredu, ale dozadu |
sa mi pacia klopici co nedosiahnu ani 45 stupnovy uhol a silou mocou musia vytrcat to kolienko...take pofiderne pokusy by som ani nefotil... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (03.03.2009 10:38) |
sranda bola ked som viezol znameho a ten zacal robit rossiho na kruhaci, kolienko chcel na zem davat a ja len pozeram, ze to tu cie koleno trci kua, ved sa vydrbeme |
Ale vy to nechapete...nam zaciatocnikom to robi dobre trosku nohu vyklopit.... |
Nehovore mi, ze fakt neviete preco sa jazdi tak, ze jazdec vysedava a posuva sa co najviac do vnutra zakruty ... vsak toto by bolo chore |
preco to robite iba na ss? |
caper a potom ze preco vsetci koncia na litroch... ja som tiez taky prenasledovatel |
hovoria si, ze objem nicim nenehradis.. |
nerd: nepochopil si. nemyslel som odstredivu silu, asi som sa zle vyjadril, mal som na mysli kompenzaciu odstredivej sily a to gravitacnou silou. tu zvacsis tym, ze je tvoje tazisko mimo spojnice taziska motorky a stycnej plochy pneu s asfaltom a presuvas vysledne tazisko gravitacnej sily vodorovne dalej od kolmice stycneho bodu pneu s asfaltom voci vodorovnej rovine. tym dosiahnes zvacsenie dostredivej zlozky sily. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tonic (03.03.2009 12:19) |
Tonic...tak tak |
SADLATY presne tak, a naucili sa to od veeeeelkyyyyych chlapcov sna veeeeelkyyych motorkach... |
caper ...lenze na jedno este neprisli, ze ak chcu byt naozaj rychli, tak musia mat repliku prilby nejakeho borca z motoGP alebo z WSBK ... iba ak mas taku prilbu, iba potom si jazdec |
ja mam najradsej tipkov v motorkarskych replika bundach bez motorky...nesu sa jak nafuknuty papierovy sacek.. |
Najrychlejsie su ale nalepky sponzorov a startovne cislo na masine, to je vysada najdrsnejsich jazdcov. |
Ste ubohi. Ja som vystrkoval koleno aj na bicykli |
|
SADLATY jaaaj, tak mam co dohanat.. |
mam nalepky K&N, micron, yoshimura, R&G, powercommander... vyhlasujem drazbu ale dam ich iba tomu najdrsnejsiemu motorkarovi/scootristovi. podmienka moto musi mat karburator, najlepsie scooter... |
Táto diskusia je ,,nekonečná studnica múdrosti" samozrejme česť výnimkám... MAN |
tombar kupim - dedovi.. aspon bude konecne drsnak a aj odfrfle babke... |
ponukam reklamu upratovacej firmy |
to by sa ti pacilo aby ti robili reklamu ... urcite sa tu najde nejaky pacient... co tak toaletny papier???? ... pri tych dnesnych cenach Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (03.03.2009 13:06) |
caper: obchod.motografix.cz/ sekcia Motocyklovi jazdci a Sponzorske polepy |
Aby sme to trochu zhrnuli :ak ide me na motorke tak na nás pôsobí odpor vzduchu, spomalovanie alebo zrýchlovanie a gravitácia. V momente keď sme sa rozhodli zabočiť začnú pôsobiť na nás nové sily. V prvom rade musíme prekonať giroskopický moment-silu točivých častí tz. kolesá a motor (okrem pozdlžne uložených motorov Moto.guzi, Pan-europan...) Od istej rýchlosti nestačí zatočiť iba riadidlami ale musíme moto aj naklopiť a to kvôli tomu že zotrvačná sila chce ísť s nami rovno a my týmto vytvoríme príslušnú páku proti tejto sile. Páka začína v bode styku koleso-cesta a končí na vrchole hlavy. Velkosť zotrvačnej sily( po naklopení odstredivej )musíme eliminovať rovnako velkou silou pôsobiacou opačným smerom. Je jedno či to dosiahneme neklopením, alebo vysadnutím z motorky ( naklopenie je limitované hranou pneumatík ktorú keď prekročíme adhezia rýchlo mizne) vysadnutím môžeme posúvať ťažisko motorky ovela bližšie ku stredu zatáčania a tým môžeme zákruty prechádzať rýchlejšie samozrejme aj tento spôsob je limitovaný vlastnosťami pneu. Je to celkom jednoduché . |
taaat tak ty mas lepsiu travu, teba som aj pochopil |
to tombar: pravdepodobnosť toho, že som myslel teba sa rovná tej, že vyhrám v lote aj keď nestávkujem ...MAN |
nikdy nevies... mozno najdes tiket na zemi a bude vyherny... |
Trochu si dovolím doplniť nerd-a. Z knihy dokonalá jízda na motocyklu... už to bolo dávnejšie, keď som ju čítal, ale okrem iného tam išlo zhruba aj o toto: |
tonic vsetko OK az na to ze si poplietol kedy sa zvacsuje a kedy zmensuje zelena šipôčka |
caper - to je z vlastnej záhradky asi vhite lady alebo jak sa to volá |
taat, myslis ze odpor vzduchu posobi viac na nahacovi? dost mi zere mi gumy Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (03.03.2009 14:33) |
ani ja som na Varadere nevysadal lebo som vyzeral ako debil na cet. endure vysadať ae potom som to vyskusal a fakt tu zatačku prejdem rychlejsie ked z motorky ,,visim,, zo zaciatku som mal blby pocit ze padnem ae potom som prisiel na to, ze je to tak lepsie a motorka nemusi ist tolko do naklonu pri tej istej rychlsoti cize pri tom istom naklone ide rychlejsie.. samozrejme rozdiely boli citit po obuti sport.turistickych gumach kedy bolo od gumy fakt citit ze este drzi a az ked som skrtol stupačku som citil ze uz sa to akosi hmíri a to som mal koleno už tesne nad asfaltom.. asi si kupiim nohavice so slajdrami sa mi budu hodiť |
nerd: teraz som si uvedomil, ze sme vedla obidvaja . zelenu sipocku nezvacsime ani zahuja... gravitacna sila bude rovnaka stale, pokial nevezmes ladvinku. presunies iba jej posobisko viac do stredu zakruty. takze tazisko je vysadnutim jazdca mimo osi motorky co iba zmeni sklon cervenej sipocky... |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil biker79 (03.03.2009 17:19) |
aaaa uz som z teba zmagoreny :D je to tak jak som pisal na zaciatku.... |
nerd: to je jedno... obidvaja vieme, preco vysadat a aj naco je koleno |
je to trochu ináč. Kebi sa mi sceuo to nakreslit, tak to pochopíte. Možno to sem zajtra skenujem. Lebo f kompje sa mi to veru nesce kreslit. Ale možno sa mílim. |
ja som už odskúšal na mojej malej asi 15 cm od asfaltu síce som prepásol limit zábehu a riskoval s mojou zadnou gumou a studeným cestám, ale keď človek visí, ide to veru lepšie cez zákrutu |
niekedy to na babe vyzera fakt smiesne .. ja idem na SV v pohode a SS zavadza a je uuplne vykloneny .. potom pride rovina a zase mi zmyzne lebo po rovine mu to ide .. hmm .. a stale tak isto a na cielovej rovine da plny kkt aby ukazal ze je dobry .. |
SosoTT |
Tonic |
he že len 3-nohy???? |
devildriver: len tri nohy? to jedine si si vsimol? daj si zmerat hladinu testosteronu |
robin282 : No v tej 180-tke by si sa mal zarývať do asfaltu....nééééé??? |
Tonic: neboj sa..len som zadrel Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (04.03.2009 16:53) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 160149 | Včera: 121254