Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
V českom časopise Motocykl 12/2008 je článok /poučný a hodnotný / o vývoji ABS na moto. Je tam spomínaných zopár pokusov. Napr. chlapík brzdí na BMW HP2 Sport z 100km/H na 0 na 39.4m a na Suzuki M1800 R 41.5m. BMW má senzor prevrátenia a tak reguluje aj "zdvih" zadného kolesa. |
Ja som to skúšal ale na skútri a z rýchlosti 40 resp 60 kmh sú to zaujímavé veci uvedomiť si koľko to asi tak je... Keď jazdíte v meste a zdá sa vám 60 kmh pomaly... Video: Rozmýšľaj - spomaľ - bezpečnostná kampaň vo Veľkej Británii* Toto auto ide 35 mph (cca 56 km/h). * Ak by šlo 30 mph (cca 48km/h), zastavilo by TU! (pred nárazom) * Rýchlosť vyššia iba o 5 mph nad dovolenú 30-tku predlžuje brzdnú dráhu o 21 stôp (6,5 m) Awia |
Ja naposledy z cca 25 - 30 kvôli dvom trtnutým šteňatám labradora predvčerom. |
Pre tych co to este nevideli. |
plne brzdy na motorke bez abs je velmi tazka vec, pretoze na niektorom asfalte to drzi ako pribite a da sa brzdit ozaj fest a inokedy asfalt smyka jak svina, no. |
KONECNE ZMYSLUPLNA DISKUSIA |
Mne vybehli medzi Cunovom a Vojkou po ceste na hradzi do cesty hafani, a kedze ich bolo asi 6, musel som zastat, inak by som urcite par z nich zotal... Upravené 1 krát. Naposledy upravil bijou210 (29.12.2008 20:48) |
Majo takto brzdiť na studenom asfalte keď máš stvrdnuté pneu je ryskantné |
marek750: má pravdu, len by som ho doplnil, že riskantné |
ja sa tvrdemu brzeniu vyhybam, mozno rpeto, lebo mam tvrdsiu zmes. Skor sa vyhybam. |
nezáleži brzdná dráha okrem pneu aj od kotúčov a platničiek takisto aj kvapaliny? teploty asfaltu a obloženia? |
ano skušal som že kolko si možem dovoliť na danej pneumatike, ale nemeral som to. Najvacsia sranda/prekvapenie bolo ked sa mi podarilo postaviť motorku za mokrej cesty v strede kaluže postaviť na predné |
Ja mam zasebou prvu sezonu s kotucovymi brzdami, a ak mam povedat pravdu tak mi trvalo dost dlho kym som si nane zvikol. Vaha mojej motorky za mokra (s naplnami) je 121 KG moja vaha okolo 85, predny kotuc ma priemer 320mm dvojpiestik zadny 220mm jednopiestik. Je to Brembo, mal som tam uplne nove platnicky, pancierove hadice, novu kvapalinu. Doslova kusali a bola to celkom zabava ked zo zvyku zmacknete prednu brzdu rukou len tak do prazdna a zrazu idete po prednom Upravené 1 krát. Naposledy upravil zdenike (29.12.2008 23:33) |
Ja som to neskusal,ale podla papierov by to malo byt 37.1m.Len raz som dupol na brzdu vo velkej rychlosti a aj to pri predbiehani a v dazdi |
Brzdenie je dobre zozobrate aj v knihe Dokonala jizda na motocyklu od vydavatelstva Kopp. Odporucam kazdemu. Je tam vela uzitocnych veci nielen o brzdeni, ale aj o technike jazdy. |
samko1 skus spravit clanok - taky vlastny vycuc z tej knizky, precital by som si |
MalyMirec: Rad by som, ale existuju nejake autorske prava a mohli by ma za to aj pobuzerovat, ze bez suhlasu autorov zverejnujem ich pracu. |
majoKE - na ktorom letisku si to skusal? |
skusal som to par krat, teda skor som si sam pre seba cvicil prudke/kriticke brzdenie ale merat som to nemeral....ale celkom ma to prekvapilo, cakal som viac |
Mna zaraza zopar negativnych nazorov na ABS |
Bruno> suhlas. |
matuš - ozaj ti neprajem použiť na nestabilnom povrchu brzdy, ktorým správne funguje ABS. Hlavne pri zjazde. |
kazdy mame iny meter, no schadzal som aj skutocne strme zjazdy na uvolnenych kamenoch, hline, mokrej trave (bez stuplovych pneu) a ono to brzdi. |
Možno áno, ale opakujem: Neodporúčam. |
beriem na vedomie. Preto chcem tento rok zacat jazdit v terene bez abs... |
ked sa mám priznat tak som na zaciatku skusal podla "návodu" tri veci,prudké brzdenie, vyhýbanie a nepozerat na prekázku pokial do nej idete, proste kuknut vedla a ist tam lebo to tak zvádza kukaám a naondím to do toho,ale fakt dobrá pripomienka tato diskusia,znovu potrenujem Upravené 2 krát. Naposledy upravil Roman804 (30.12.2008 9:48) |
ABS je nepochybne účinný systém , ale ako píše Albion na sypkom -nespevnenom povrchu nebrzdí.Kamarát má GS 650 s ABSkom , pri jednom klesaní bol na asfalte rozsypaný štrk na ceste a mašina jednoducho nebrzdila a ledva to ustál.S obyčajnými brzdami to zadnou prerušovane dobrzdíš aj keď ti zadok lieta zo strany na stranu. |
Myslim, ze problem s ABS je v inej rovine. Ak zacinajuci jazdec zacne na ABS, tak moze ziskat falosny pocit istoty, ze moto zabrzdi kedykolvek a za akychkolvek okolnosti. ABS nie je vsespasitelne a jeho najvacsou vyhodou (a prapovodnym ucelom) je moznost manevrovania vozidla pri plnom brzdiacom ucinku. Ak sa clovek nenauci jazdit s respektom a predvidat, ABS mu nepomoze a skor ci neskor bude prekvapeny, ze ono to na smyklavom povrchu nebrzdi |
ABS je neskutočne dobrá vec pre bežného jazdca pri bežnom jazdení, poprípade turistikovaní na asfaltových cestách. Na tej mojej oblude naloženej, so mnou 400 a viac kíl vážiacej (max. okolo 430 |
Dreamer...suhlas |
majoKE - pokiaľ ide o cvičenia a školu bezpečnej jazdy tak to by ma celkom zaujímalo. Rozmýšľam o enduroškole ktorá je pri Prahe. Nič bližšie som zatiaľ nenašiel. Veľa ľudí si to pochvaľuje a to aj skúsenejší jazdci . Celkom by ma potešilo ak by sa niečo podobné konalo aj v SK . |
Dreamer - A presne o tom to je. Nie je umenie "pritvrdzovať" jazdu, podľa výbavy motorky. Sú aj takí, ktorí nevedia nájsť hranicu. Majú posunutý prah sebazáchovy. |
No na tú enduroškolu by som si aj ja dal povedať |
marek750 kamarat to sice na malom GS ledva ustal cize ledva dobrzdil ale motorka ostala cela, menej skusenemu jazdcovi by tam zaseklo koleso a teraz by rozmyslal kolko bude stat oprava rozbitej motorky, takze podla mna ABS sice predlzilo brzdnu drahu ale umoznilo mu manevrovat s moto aj pri smyku a nelahol tam a o to islo. |
Jurik> na mojej tak isto - pri nizkych rychlostiach sa koleso normalne blokne. |
Táto enduroškola vyzerá zaujímavo... www.moto-enduro.sumperk.net/3907/enduro-skola... Inak dajaký rozširnejší článok na MR o tom ako správne brzdiť by bol určite fajn. Asi ťažko sa taký článok píše univerzálne, každé brzdy sú iné a každá moto inak reaguje, ale dajaké tie zákony a zásady by mali platiť univerzálne...kto vie nech píše a poradí. |
Majo:....osobne sa domnievam, že to čo si nameral ty - je na motorku supeeeeer hodnota |
nooo tak toto je tema kera sa super hodi na nesne pocasi.hned idem skusat |
www.motohouse.cz sekcia jak jezdit |
Chlapi, nezabudajte pri treningu brzdenia uvazovat reakcnu dobu pilota. Podla knihy, co som spominal vyssie je to 1 sekunda (ked sa plne sustredis na jazdu). |
Inak na celkovu hodnotu brzdnej drahy ma vplyv viacero faktorov. |
Bruno: si myslim ze ak su aj brzdy velmi zohriate, ked ty viacej zacnu brzdyt, aj to mozno udrzis na tom prednom kolese, neviem jak to vysvetlit. Nemozes vzdy poriadne zatiahnut lebo by som sa zrypal. Ja si myslim ze skor zalezi co s akou brzdou robis: Predna-zadna-predna-zadna, ci to vies trosku do smyku dat, aj to ty pomaha lepsie brzdit...Si len myslim |
Samko,to v tej knihe testovali plne nalozeneho Goldwinga na Slovane(na trave)a soferoval to 80-rocni dedo s celkom dobrymi reflexami co. |
Bruno, dovolim si ta opravit, ze hmotnost zostavy nema vplyv na brzdnu drahu. Chcel by som vsetkych poprosit aby teraz nezacali okolo toho flamewar, lebo to tak proste je - na internete je okolo toho dost odborneho materialu. |
no neviem ale asi pojdem skusat tu 200km/h ... ale pod 150 metrov sa urcite zmestim a od 80kmh bude zadne kolo kompletne v lufte... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (30.12.2008 15:34) |
tombar> pozri to video, ked jazdil ten cesky pretekar, tak na rozdiel od redaktora (kt. brzdil celu drahu po prednom) preniesol vahu viac na zadne koleso, brzdil aj tym a dosiahol kratsiu brzdnu drahu. |
a co tak stav brzdovych hadic a brzdovej kvapaliny? myslim ze dolezitejsie ako ci ma platnicka 6 alebo 4mm.. |
fefo77: Tu knihu napisal tim ludi, co maju bohate skusenosti. To, ci tomu veris necham len na teba. Pre mna to je doveryhodny zdroj. |
aj ja som cital tu knihu Dokonala jizda na motocyklu, je to super kniha, perfektne pisana, vela som sa dozvedel za tu cenu odporucam |
v globále ide o to, že nech mas akúkolvek motorku, pokial mas rovnakú veľkosť pneumatík, tak rozdiely, nech do toho investujes kolko chces - nebudu "až tak závratne veľké" (miesto na 35, zastanes na 33 metroch). Rozdiel bude v tom, aku mas pneumatiku, pretoze brzdne sily sa podstatne lepsie prenasaju z brzd na vozovku na makkych gumach ako na nejakych super tvrdych. Takze pokial das na co ja viem na cbf 500 s jednym kotucom vpredu slicky a na fireblada najtvrdsiu co existuje, je dost mozne, ze ta cbf zastane na podstatne kratsej drahe ako ss s rovnykym pilotom. Preto aj rossi strajkoval minuly rok, ked chcel ineho dodavatela gum. Nie je vobec problem zastavit koleso, problem je preniest to na vozovku. Presne ako pri zrychlení. Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (30.12.2008 16:09) |
MajoKE: doteraz som ta povazoval za seriozneho, rozvazneho motorkara.... |
Samko nemozem verit niecomu co je uplna blbost.Pri 2 stupnoch pod nulou na studenych gumach a brzdach ubrzdim 100km/h medzi dvoma kandelabrami co su od seba vzialene 50 metrov na mojej ulici a to ani neidem na prednom kolese.Honda Fireblade 2008 bez ABS.Takze tych 25-30 metrov sa mi vidi realne,na zohriatych pneu v lete,taky odstup si nechavam aj ja. Upravené 1 krát. Naposledy upravil fefo77 (30.12.2008 16:13) |
FEFO> 25-30m zo 100km/h? neverim a neuverim kym to na vlastne oci nezmeriam. Upravené 2 krát. Naposledy upravil matus (30.12.2008 16:17) |
fefo77 A cital si aj prispevok, ktory som pridal 30.12.2008 13:02??? |
Matus k semaforom.A co tu stale pletiete reakcnu dobu?Niekto reaguje rychlejsie ,niekto pomalsie.Hovorim o brzdeni zo 100km/h od urciteho bodu,len tak mozes zmerat dlsku brzdnej drahy nie?Niekto jazdi s dvoma prstami na prednej brzde v meste ,tak aka je reakcna doba?Urcite nie 15-30m ale skor 1.5-3m. |
Matus....no teraz si ja dovolim nesuhlasit s tou vahou zostavy. Ano mas pravdu s tym, ze teoreticky by sa to malo vyrovnat ale v praxi si to mozes vyskusat. Posad na rovnaku moto (kludne verzia s ABS aby mohli ist obaja na maximum) niekoho kto ma 50kg a niekoho kto ma 100kg. Uvidis, ze tam rozdiel bude aj ked nie nejaky smerodajny ale bude. |
Fefo, na nete su testy na reflex, tak si to skus. |
fefo77: Sorry kamo, ale ty si v skole fyziku asi velmi rad nemal, alebo sa mylim??? |
Bruno> merania na moto som nevidel, na aute ano. Je to tak ako hovorim. |
Ľudia, nešpekulujte, kašlite na reakčný čas, rozbehni moto na kilo, zabrzdi, zmeraj a šmytec. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (01.01.2009 23:28) |
prečítal som nejaké tie články o reakčnom čase a brzdnej dráhe ... podľa znalca môžeš v bežnej premávke rátať od0,8 do 1,2 sekundy kým vôbec zistíš, že treba brzdiť a ďalšiu minimálne 0,5 sekundu trvá kým brzda zaberie ... len pri 60/kmh zatiaľ prejdeš cez 30m ( ak rátam správne )... |
Ach ty teoretici,to znamena ze ak ten jazdec zabrzdil na 26,5m tu CBRu a reakcny cas jetych 14m,tak potrebujes iba 12,5m na zabrzdenie CBRy zo stovky?Fyziku som nemal v laske ,ale matika mi celkom sla "technici" Upravené 1 krát. Naposledy upravil fefo77 (30.12.2008 17:50) |
No siel som na moto s ABS ale nejake merania som nerobil. |
fefo77 brzdna draha 26,5 m bola bez reakcneho casu, proste sa pripravil a vedel kde bude stlacat brzdu. Vsetky tie merania boli bez reakcneho casu, islo tam cisto iba o brzdne drahy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (30.12.2008 18:27) |
ako sa robia merania: |
Kukolarik: Boha preco asi davaju ABS do vsetkych novych aut seriovo ked je to taka chujovina? Uznavam, ze teren a takzvane "rolety" su pre ABS velky problem ale a tam sa to da ak vies trochu predvidat a poznas hranice svoje a svojej masiny. |
Nazdo |
fefo: no je to s tou matikou možné, ktovie ... ale skús zmeniť mínus na plus a budeš zase o kúsok bližšie k pravde ... |
[null www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=36911&fid=17] Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (30.12.2008 19:47) |
PetoDL,precitaj si poriadne co som pisal,ak brzdim madzi dvoma kandelabrami,tak mam urcity bod (prvy kandelaber).A ak prichadzam na semafori tak tak isto,v meste jazdim stale pripraveny brzdit,tak kde je reakcny cas?Je rozdiel brzdit simsonom a novy ss,porovnavate kamiony s bicyklami.Kedy bola ta knizka vydana?Kazdy rok su masiny novsie s lepsimi brzdami,lepsimi gumami,nemozete pozerat na tabulky,ktore niekto vymyslel pred 50-timi rokmi,je to nepresne. |
každý o inom ... ja som reagoval na tvoju poznámku o odstupe za vozidlom ... tam asi vopred nevieš kedy budeš musieť ísť na brzdy a reakčný čas prirátať musíš ... ale nechajme to, ok? Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (30.12.2008 20:05) |
MatoB |
25-30m za autom je az vela,alebo co si myslite,ze auto zastavi na dvoch metroch?Auto ma tiez svoju brzdnu drahu,alebo nie?Tak si to spocitajte a uvidite kolko metrov vam vijde.Debatime tu o sprostostiah,brzdna draha je brzdna draha,ziaden reakcny cas a podobe veci.Peace |
MajoKE-caw pocuvaj to si susal tam na letisku medzi myslou a bohdanovcami??? |
fefo777...velmi sa mylis a moze ta to stat zivot. Ano aj auto ma brzdnu drahu (a pre zjednodusenie ratajme priblizne rovnaku ako moto). |
Reakcny cas sa pre zjednodusenie pocita ako 1 sek. v skutocnosti sa pri presnych vypoctoch crashtestov do tohoto casu zapocitava reakcia vodica na situaciu (ca 0,7 sek) nabeh brz od dotyku az po max. brzdny ucinok (ca 0,3 sek). Ca pisem preto, lebo je to rozdielne podla veku vodica... dalej sa do vypoctov zahrna aj napr. sucinitel adhezie pneu a vozovky (mokro, sucho, lad, typ asfaltu...). Dalsie dolezite parametre su samozrejme celkova hmotnost vozidla. |
Môj zážitok s ABS. Honda Pan European, naložený v kufroch + spolujazdec (cca 500kg), výjazd s Viničného smer Senec. Vychádzam z Viničného, zrýchľujem z 50ky, v diaľke predo mnou auto s karavanom cca 200 m, nič výnimočné, ide. Kontrolujem v zrkadlách ostatných či sme všetci, pozriem pred seba a karavan stojí. Ja už naložené cca 120 a vzialenosť sa parádne zmenšovala. Dual nedual brzdy, zabral som naplno do obidvoch páčiek. Kopanie som v páčkach v tej chvíli ani nevnímal, len nadľahčené zadné kolo, predné ako si hľadá stopu, prednú vidlu ako sa parádne ponára na doraz a ja som len dúfal že ubrzdím. Ubrzdil, chýbalo 2-3 metre a pepík (čech) by mal dvoch nevítaných hosťov v karavane za stolom (on sa potreboval pozrieť do mapy....). Prečo som to opísal? Typický príklad sa nevenovaniu vedeniu motocykla z mojej strany a následné brzdenie systémom PANIKA. Riešite tu reakčné časy, vymačknúť tú alebo tú páčku. Verte, pud sebazáchovy nepustí, najmä s kombináciou prekvapenia - panického brzdenia. Myslím že 3/4 by z vás spravilo to isté či by mala motorka ABS alebo nie. A keby bola mokrá cesta, tak ju ešte aj určite položíme. Takže vivat ABS, som rád že ho mám a moto bez ABS nechcem (aspoň nie do bežnej premávky). Upravené 1 krát. Naposledy upravil barko (30.12.2008 21:19) |
Bruno75: to co si napisal o aute a 100kmh by platilo, pokial by auto zostalo zrazu stat. Ale aj keby zacala motorka brzdit co i len sekundu po aute, tak by do neho asi nakoniec narazila, ale v podstatne mensej rychlosti. To co si napisal plati, ked ti niekto vojde z vedlajsej, potom to bude bez brzdnej drahy. |
MarekZ...spravne by to malo byt tak, ze auto este prejde dajme tomu 40m az zastavi (uz neratam reakcny cas, kedze on uz brzdi) motorkar za nim ma 1s reakcny cas (36m) a brzdenie rovnakych 40 metrov. Teda je to porovnanie 40m (auto) a 76m (motorkar vratane rekcneho casu). Motorkar ma samozrejme este tu spomenutu medzeru 30m k dobru. |
Chlapci neberte ma v zlom ale reakcny cas mozem mat ked soferujem 7,5 tonoveho mercedesa ,zerem chipsi a zapijam ich kolou.Vtedy potrebujem 70 m na zastavenie.Ako tu uz bolo povedane je dolezite sledovat okolie a hlavne auta v predu,koli tomu treba jazdit blizko pri stredovej ciare,to znamena ze ak ten debil pred tebov skoci na brzdy,ty na nich vobec nemusis,ides pekne krasne pomedzi auta,lebo vidis co sa deje v predu,takze treba mat "OTVORENE OCI"a potom nepotrebujes 83 m na zastavenie.A ak vam tak dobre ide matika tak urcite vypocitate aku rychlost potrebujes a z akej vzdielenosti musis ist na brzdy,aby si dosiel poslednych 10m ku semaforom na prednom kolese(nezabudnite na reakcny cas,brzdy ,psychika a tak). |
Je tu vela inteligentnych ludi s ktorymi o brzdeni velmi rad pokecam aj osobne, ale takych "intelektualov" co isli z deviatej triedy ZDS pracovat do zahranicia a im podobnym tu nemienim presviedcat o tom, ci mas alebo nemas pri brzdeni reakcny cas. |
fefo: Ako tu uz bolo povedane je dolezite sledovat okolie a hlavne auta v predu,koli tomu treba jazdit blizko pri stredovej ciare,to znamena ze ak ten debil pred tebov skoci na brzdy,ty na nich vobec nemusis,ides pekne krasne pomedzi auta, |
osobne trocha musim polemizovat nad tym videoprispevkom z ceskeho casaku. |
Samko |
davam zapravdu Brunovi75 a jeho prispevku z 22:35. Logicky spravny vypocet a predpokladam, ze aj nevyvratitelny vysledok, akurat hodnoty musim poopravit: |
No tak to sme dospeli,jeden jazdi 5-rocnou 600-kou,druhy kamionom a treti vobec nema moto,idu poucovat niekoho ako ubrzdit 3-mesacneho ss,je mi luto vasich motoriek nikdy nezaziju co je to jazda Upravené 1 krát. Naposledy upravil fefo77 (31.12.2008 0:12) |
a co taky reakcny cas boxeristu... tiez jedna sekunda samko??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (31.12.2008 2:52) |
testy reflexov: |
Majo:...tým, že trénuješ, tak brzdnú dráhu skracuješ, teda získavaš cit pre optimálny tlak na páčku, teda som si istý, že keby som sa posadil na tvojho fazera napr. ja, tak budem isto o pár metrov horší ako ty. Ja sa teda stebou nepriem. Samozrejme okruhoví jazdci majú brzdy v rukách na podstatne vyššej úrovni, ako my - bežní jazdci a samozrejme aj tí, čo dokážu jazdiť po prednom. Som presvedčený, že robíš dobre, že to trénuješ, v podstate mi je jedno o akú vzdialenosť v m sa jedná, lebo tá dráha zavisí od pneu, od teploty, od povrchu, od brzd, od hmotnosti moto a samozrejme od jazdca. Príklad s brzdnou dráhou bežných moto som spomenul len preto, že sa mi ako laikovi |
Bezna reakcia na podnet, napr. na zmenu farby alebo pohyb kliknutim mysou je niekde okolo 0,2 sekundy. To sa vola reakcny cas tusim, dokonca u sprinterov sa povazuje za uliaty start, ak niekto zareaguje na vystrel pod nejaky limit, neviem takto z hlavy kolko to je, ale nie je to daleko tym dvom desatinam. Uvedomte si, ze tu ide o reakciu na podnet, ked testovana osoba caka na konkretnu vec, je to uplne nieco ine ako na ceste. Ked clovek na nieco ciha, tak vie reagovat takto rychlo, je to aj pripad boxera, ktory tu niekto spomenul. Ak vsak idem na motorke, tak sa k tomuto casu pripocitava aj vyhodnotenie situacie a rozhodnutie, co v danom momente urobim, preto vychadza cas okolo jednej sekundy. Ak sa sustredim na brzdove svetla auta predo mnou, za ktorym som 30m a ideme 100kmh a hned zacnem naplno brzdit, tak do neho nenarazim. Ak ale idem tak, ze sledujem aj premavku okolo, tak nemam sancu zabrzdit, jedine ze by som sa mu vyhol. Ta sekunda, ktora znamena pri 100kmh rychlosti skoro 28 metrov sa sklada z 0,2 sekundy, kym si vobec uvedomim, ze svietia brzdove svetla, potom mozno 0,3-0,5 sekundy, kym sledujem, ci auto predo mnou brzdi naplno alebo len pribrzduje, potom sa musim rozhodnut o mojom brzdeni, to moze byt dalsich 0,2-0,5 sekundy, plus nabeh brzd. Vsetko v idealnom pripade, v reale to moze trvat aj dlhsie. Vzdy treba preto sledovat celkovu premavku na ceste a sustredit sa na nu, pretoze potom sa da odhadnut, ze ked brzdia auta daleko v predu, ze spomalim alebo sa pripravim na maximalne brzdenie, aby mi to trvalo cele kratsie. Upravené 2 krát. Naposledy upravil MarekZ (31.12.2008 10:46) |
Marek: |
tiež si to myslím a je škoda niečo dodávať ... tých " nezraniteľných " presvedčí iba život ... snáď nebude neskoro ... |
pripajam sa k matusovi... ked brzdis oboma brzdami brzdi to cele ovela lepsie (ja si v kritickych situaciach este pomaham podradovanim ale podradovanie pri plnych brzdach moze pomerne lahko viest ku zablokuvaniu zadneho kolesa)' |
Tombar samko a podla tvojej teorie ze pri 100ke a reakcnej dobe prejdes 25 metrov .. blabla .. by som bol uz davno na voziku.... |
prosim o admina o trosku zhovievavosti Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (31.12.2008 11:47) |
RoboNM napísal: Ja naposledy z cca 25 - 30 kvôli dvom trtnutým šteňatám labradora predvčerom. |
EssoSK v protiofenzive, spoza bucku sa ozval Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (31.12.2008 12:49) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 113880 | Včera: 198358