Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
|
hehe, to zas bude debata... podla mna sa najdu borci, co jazdia minimalne 5-6-7 :D:D:D:D:D:D |
no toto je tazko povedat a bavit sa o tom zoberte sa skupinka na nejaku zakrutu a jazdite ju a kto posledny vyleti z nej najvacsou rychlostou vyhral |
neviem kde si to zobral... ale s autom das v zakrute ktorukolvek motorku. motorka je natom vzdy horsie v zatackach ako auto. motorka ziskava iba na akceleracii a na fakte ze je mala a mozes si s nou dovolit obiehat v situaciach kde s autom musis proste cakat. a co sa tyka ako jazdim do zatacok na motorke tak jazdim vzdy takou rychlosotu aby som zastavil na vzdialenost na ktoru vidim. |
SADLATY: ty si asi pozabudol, ze ne kazdy ma SS |
Pri prejazde zakrut sa snazim v zakrutach drzat motor v polovici otackoveho spektra. To znamena, ked mi cervene pole zacina pri 12-tis/min. otacky sa zaradenim spravneho prevodoveho stupna vzhladom k rychlosti snazim drzat v okoli 6-tis/min. Toto mi umoznuje v pripade potreby vyuzit brzdiaci potencial motora. Ked vidim ze je asfalt v zakrute dobry a nic sa neblizi, takisto mozem zrychlovat. Otackova rezerva hore aj dole mi toto umoznuje. |
Ja na úseku Bratislava-Trnava-Vrbové 1,2,3,4,5 a potom vlastne 5,4,3,k2,1 a som doma... |
tiko... nezabudol, ale presne k tomuto smerujem - ze vlastne ss na beznu cestu je absolutna blbost (inak poviem - absolutne uprednostnenie radosti pred rozumom)a vlastne jeho majitel, pokial bude vyuzivat jeho potencial -bud bude chodit na okruh, alebo sustavne porusovat zakon. Z toho som deduktivno - induktivno- empirickou matodou prisiel na to, ze pokial clovek nevyhladava dialnicu, tak vlastne najrozumnejsie je kupiť si čoprika alebo vacsi skuter. (na nase tankodromy - male cestovne enduro) Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (26.11.2008 9:58) |
podla mna ma sonny vpravdu...nemozes presne urcit na akej rychlosti pojdes tou ci tou zatackou |
dvenohy: to asi srandujes ze? Auto musi byt s vazne dobrym podvozkom na lepivych gumach, aby stihalo motorke v zakrutach... Teda neviem ako tebe, mozno to mas v zakrutach inak bavime sa o suchej kvalitnej asfaltke, napr. pezinskej babe - tam sa to da porovnat. |
SADLATY: podla mna sa to neda zovseobecnit. Ako tu uz bolo povedane, zavisi to od roznych faktorov a v neposlednej rade od skusenosti samotneho pilota. Motorka ma oproti autu este vyhodu malych rozmerov a jednej stopy, co jej umozni zakruty rezat aj vo vlastnom jazdnom pruhu, cim ziskas lepsi polomer a mozno rychlejsi prejazd zakrutou. Ja mam velke auto a ak to mam porovnat, tak po rovnakych cestach vzhladom na jeho rozmery, vahu a vysoko polozene tazisko musim ist do zakrut pomalsie ako s motorkou, ale s takym Porsche 911 by som si mohol dovolit asi viac a tie iste zakruty prechadzat rychlejsie ako na motorke |
no ja jazdim v plne automatickom rezime na moto, a je to najlepsie vzdy je v optimalnych otackach a v optimalnom krutiacom momente. sekvencene radenie nevyuzivam ani na 5 %. |
pucho - ked chces porovnavat supersporta motorku, tak porovnavaj aj supersporta auto. a daj na auto pneu co ma zivotnost 5000km a uvidis ten rozdiel medzi moto a auto. |
pucho: dvenohy ma pravdu. Tvoj priklad to len potvrdzuje. Bezne auto nema na Babe potrebnu akceleraciu aby motorke stihalo vo vyjazdoch zo zakrut a na rovinkach. V zakrutach sa to minimalne vyrovnava. Na nete je dost videi auto vs. motorka na okruhu, kde je to krasne vidiet. Ked pridem domov nejake pohladam. |
u mňa to záleží od nálady keď si idem pekne v klude tak tam dam 6 priapdne 5 a pekne prejdem zákrutou, no ak sa chcem trochu vyblázniť, vyplašiť zver v lese a pod. tak tam fuknem 3 a pri výjazde zo zákruty si užívam ten nádherný pocit zo zrýchlenia. takže asi toľko k tejto téme |
dvenohy ...ked chces porovnavat supersporta motorku, tak porovnavaj aj supersporta auto. ...k tomu len tolko okruh zajadi F1 za napr 1:30, rossi na tovarenskej moto 1:58, rossi na beznom ss len s dobrymi gumami 2:15...takze rozdiel 15s madzi tym najlepsim co na planete jazdi a beznou motorku, ktoru stretavas x krat a ktoru aj tu vlastni x ludi. Povedz ake by si musel mat auto, keby si chcel jazdit porovnatelne casy ako ten bezny ss - za kolko? 2 -3 - 5 mil. |
Pucho fakt si sa sekol - s dobrym autom (a to nemyslim zrovna McLaren) na dobrych gumach ma oproti moto navrch - skratka 4 kola vacsia stabilita |
zaujimave... len nie kazdy vie jazdit zakruty na SS ako rossi... tiez si myslim ze take EVO by vas vsetkych dalo v zatacke.... Upravené 2 krát. Naposledy upravil tombar (26.11.2008 10:45) |
dvenohy ...ja som vychadzal z toho, ze som porovnaval moju obycajnu gsr600 na obycajnych gumach a zakrutu davam 85 -90 vo svojom jazdnom pruhu s beznou oktavkou na obycajnych gumach na nej max 75... dvoch priemernych si myslim. Upravené 2 krát. Naposledy upravil SADLATY (26.11.2008 10:55) |
cenovy rozdiel je samozrejme zavratny, ale o tom sa tu nikto nebavil |
porovnavas neporovnatelne..... SS nema preto 5-6 aby si jazdil 3 kila, ale kvoli tom ze je to motocykel robeny aj pre civilov a tam sa bere ohlad na zivotnost a spotrebu... |
Tak ja mam na mojom skoro beznom aute 4x4, ESP, ASR, ABS a nepotrebujem vypadok pudu sebazachovy na to aby som sa do neznamej zakruty vrutil o cosi rychlejsie ako by som si za tych istych poveternostnych podmienok dovolil na akejkolvek moto. SADLATY, ak to beries takto, tak si myslim, ze sa snazis porovnavat neporovnatelne a potom tvoja tema straca zmysel. |
inac jazdim na vsetkych, ked jazdim okruh 2az5 aj to 5ka len na moment na cielovke, jahodna 2az4 tiez moment na cielovke |
dzuri, ty zuvačkový naked SS má síce kvalitný podvozok, aj brzdy, ale tá jazdecká pozícia moc bezpečná nie je, keď si poriadne predklonený, tak asi tažko budeš mať v meste prehľad, čo sa deje okolo teba... ale inak máš pravdu |
dreamer...ono je to paradna tema , lebo ked si zoberes, tak tu nie je ziaden testovaci jazdec, zatial nikto nanapisal, ze v tej zakrute som vyletel na moto v 160 na aute v 150-tke ...takze mozeme diskutovat, teoretizovat, rozvijat temu kvaltovania do roznych rovin - a mozeme sa bavit ako motorkari o veciach suvisiacich s dvoma kolesami, nikoho neurazame - ako pri pive. aj tak si myslim, ze nakoniec skoncime pri babach |
Tak ja ked som mal JOGURTA tak na všetkých a skoro všade na plné gule,ale vtom čase nebolo tolko plechovíc a kreténou na cestách ,ale včas som tomu unikol a prešiel som na pohodičku môjho INTRúDERA a adrenalín HONDA CRF |
Ja som ešte na starom XJ 600 ročník 86 zo 110 gumou vzadu na 18tkach kolesách vedel brať zákrutu označenú 40 aj 110km/h Nebol to žiadny SS bike ! Stačilo poriadne vysadnúť zo sedla a udržať ju na svojej polovici cesty.Žiadne sériové auto by sa v rovnakej situácii na ceste neudržalo . |
SADLATY: Ti co v zakrute vyleteli v 160 a 150 sem uz asi nenapisu. RIP |
.. |
marek 750... urcite hej , seriove EVO alebo Imprezza jednoducho... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.11.2008 11:54) |
slobo ...no vidis, a ako by som teraz bol zvedavy, ako to vidi on s jeho praxou... lenze on nesmie ocakavat v diskusii rovneho supera - nie kazdy tomu tak rozumie a ma tolko odjazdene.Ja sa dufam, v motorke nikdy hrabat nebudem, lebo ak by som do toho mal zasahovat, tak by som mesel tomu venovat vsetko volno co na tomto svete mam, aby som vedel aj co robim - maximalne tak vymenit olej s filtrom, zaniest si koleso na prezutie a vyvazenie na pneuservisu. Napr. kopec ludi tvrdi, ze rozumie PC, nie je problem - poznam jedineho (ani frajerku nema, lebo tym zije), ale ten ti zacne rozoberat maticnu dosku, odrbava z tade neviem ake tie malicke pixoviny, co vyzeraju ako baterky, lieta tam s letovackou, potom ti poprepaja vsetky kable uplne inak ako maju byt a ide to ako delo - len to musis trosku viacej chladit (co je dosledok) - clovek, co vie co robi - nie taky, co si mysli, ze vie co robi...ale studuje vsetky brozury , co k momu hardwaru su...nie ako borec, co ani nevie, co tam je a hned to takto, takto...a ziadna zmena. |
dzuri510 to si kde videl zo 100km/h zabrzdit bmw 330 na 26m??? |
Ja napriklad prejdem cely sturec na 4ke. |
marek750: to si prirovnal fakt fasa... tam kde je oznacena 40 kou..... unas je 40ka na Alejovej, a pojdem tam kludne 200 |
noooooo ? |
SADLATY: Odpoved na nazov temy: Mno tag ja, kedže mam enduro, som si zvyknuv tagan, si tam chytro našmárem "edon-dva-tri-šťiry-päť" a potom už len "šťiry...päť...šťiry....päť... a kua tri....šťiry...päť...." , do zákruťi len tag rýchlo aby som sťihnuv reagovať na opiťího bašika ležiaciho šrégom cez asfaltku. |
tombar ...seriove EVO alebo Imprezza jednoducho... |
Na Imprezach unas chodia babky do kostola Dzuri presný uhol by si nechcel? Je to pravotočivá zákruta pred Hanušovcami od Prešova . V meste takto jazdiť je xujovina aj tota vaša Jahodna je dosť pokrutena Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (26.11.2008 12:42) |
Ja vas na mojom Espere sundam v zakrute {ked bude mokro} a tiez mam lepsiu akceleraciu {ked padam z mosta} |
sadlaty: v podstate s tebou suhlasim, ja jazdim mesto-nemesto furt na 5ke, od tych cca 65 do 120 kmh... |
kup vacsi objem nebudes muset tolko kvaltovat |
Koksooo to je diskusia... Ja jazdim babu na spiatocke aj s naklananím... |
Nechcem nejako rypat, ale niekto tu spominal okruh - Ducna 999 a Lambo Gallardo - ducna vyhrala. A to je dost silne auto. Nahanal som sa na babes Evo IX, bol som rychlejsi a v zakrutach na rovnako. Niekto tu pisal o alfe romeo... nehovorim ze su to zle auta, ale 'sedi ako prikovana' sa da povedat na trochu ine auta. A vsetci co tu spominaju tie imprezy - mam 280k 2,0T z japonska a viem co to auto robi. Je to mental, ale tiez to treba vediet soferovat. Sam si trufnem rychlejsie do zakruty na motorke - ak tu zakrutu poznam. Ono zalezi od jazdca najviac aj tak |
pucho > |
co tam po motorkach .. Christiano Ronaldo vs. Bugatti Veyron |
dzuri: Že ty fiškus chceš zosadiť z trónu Tommy911! |
hm, ale skus porovnat 150 konovy SS vaziaci 150kg (nemam v tom moc prehlad) a 150 konovi obycajny voz z vyroby trebars peugeot 607 2,2litra vaziaci 2 tony a na alfu 156 nemozem povedat krive slovo to auto v tej triede ma asi najlepsi podvozok a chovanie na ceste a tak isto aj nova 159 |
|
ja hojne využívam všetky prevodové stupne |
dedina - 4-5 |
aaa j.b.m ja na to, toto je uz fakt sila, nic nebudem pisat ...MAN |
od 1 po 6.a ked si ta suka vypyta nieco ine ,tak to dostane. |
Na youtube som našiel manika boli vlastne dvaja na motorke a obehlo ich porsche 911.Jeden z tych motorkarou sa pustil za nim a cesta zhruba asi ako na Makov,myslim smer CZ .Dlllllhoooo bolo porsche prve až do vtedy ked ho viac vynieslo v jednej zakrute a vtedy udrel ten na tej motorke a už ho nepustil.Inač velmi pekne video,prežival som to.No musim povedať že nebrali ohlad na cestnu premavku.No aj ja si myslim že lepšie auta ma niečo na vrch.Samozrejme zaleži aj na jazdcovi. |
alfa sedí???? akurát tak na zdviháku v servise |
tu mas ten tvoj slávny bramborak,ako ich alfa z 3tieho miesta vyfajcila Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (26.11.2008 20:31) |
fuj ,odporna hudba Bavime sa o seriovkach......nie o zavodnych upravach...kde potom vysledok zalezi hlavne na rozpocte stajne. Tak ako je to aj v F1ke... |
tu mas seriovky |
ja nikdy neviem čo tam mám zaradené, pedál dám do na posledný kvalt, bude to asi 5ka?! a už neradím |
Hmm ja na 125-ke jazdim na babe tak 3-4 sice sa to neda porovnavat s SS ale co uz |
ja vseobecne: intuitivne a ak sa mi nevidi co mam zaradene, tak to zmenim... |
Ja jazdím 1+2+3+4+5+6+7 a sakra veď sedmičku nemám - tak idem na šestke, keď je kopec podradím, alebo len pridám a ideme. Keď prichádzam k STOPKE dám neutrál a zastavím, pozriem po prava (nič), pozriem do ľava (nič),zaradím 1 a pokračujem 2+3+4+5+6+7 - kurva zas a znova tá sedmička |
Sak porovnavate neporovnatelne, inak videl som to video s tym gallardom a 999, to bolo myslim celkom vyvazene porovnanie, auto ziskava na stabilite ale motorka zas na vyuziti odstredivej sily kedze klopi a ma 1nu stpou, ked cete porovnavat tak jedine na okruhu a motorku aj auto s priblizne rovnakym zrychlenim, ano na beznej ceste ma vela aut od motorky navrch lebo auto 100x lepsie prekonava nastrahy nasich kvalitnych ciest ale vypusti take obycajne slusne civilne auto ako barskery peugeot abo oktavku abo ja nwm co na okruh s motorkou a ze co ruchlejsie prejde zatacku, urcite motorka nemozes ale ratat cely okruh lebo vitaz bude hned jasny, ved si zober ake zrychlenie z nuly na sto ma take nornalne auti ja nwm Golf 1,9 TDi? Takych 10-11 sekund a kolko ma taka bezna 600vka? Napr CBF? Pod 5 sekund, ak ces jasneho vitaza porovnaj R1 s formulou, horneta s corvettou, seriove BMW so silnym motorom (napr 540i) s V-Stromom, toto je ako tak porovnatelnee a urcite to bude len o malych rozdielich moznoo ta formula bude viest pred R1 ale vo vacsine to bude nerohodne alebo budu male rozdiely. Samozrejme na okruhu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (27.11.2008 8:45) |
a k prvej otazke: motor nie je na to aby sa stale jazdilo do maxima, ano ss na nasich cestach je pre motorky stale zabehovy rezim ale motor nemas stale tocit do otacok s max vykonom ale mas jazdit tak aby motor vela vydrzal a aby si mal vykonovu rezervu, |
VaranDriver07 ebo auto 100x lepsie prekonava nastrahy nasich kvalitnych ciest ... preto nechapu v Nemecku, ako sa sklebia do heliem borci z Východu, ked si poprdkavaju hocijakou dedinskou cestou a normalne tam nie su 20cm diery - lebo my sa tam citime ako na okruhu ...a u nas v SR si piseme do takychto for, ak niekde spravia na 10km useku novy asfalt a letime tam z celeho Slovenska |
Varan čo tu splietaš blbosti... ako môžeš napísať, že vo väčšine to bude nerozhodne medzi formulou, a R1? Veď R1 sa ani zdaľeka nechytá na továrenské moto v MotoGP, a tie sa ani z daľeka nechytajú na formule, porovnaj si čas na kolo... a Hornet a Corvetta? Nad 100 km/h Corvetta začne Hornetu utekať, a to nehovorím o zákrutách... |
Moj názor: Ja by som dialnice riešil tak, že uplne pravý pruh by bol len pre moto, kde by mali zákaz jazdiť autá |
Sak prave, u nas ides do zatacky 90, klopis a zrazu rozbity asfalt alebo diera, no mas co robit aby si to ustal a na aute proste pocvici tlmice a ides dalej, prinajhorsom si povies do pi.e s cestami... A stupne vyuzivam vsetky bo ked cem akotak jogurtovat tak stale na 5ke semtam 4, ved mne to ide na 4ke na hranici cerveneho pola 100km/h takze fuuurt na 5ke... |
VaranDriver však máš Varadero čo sa sťažuješ? Aj ja som si hovoril do pi.. z cestami , kým som neprešiel na enduro .Teraz mi nevadia ani diery či železničné prechody a ani radenie lebo 5. stupeň ide od 40tky |
vsak aj mne ide 5ka od 40 ale ak cem trochu akcelerovat tak 5ku davam pri 80, lebo 100 ist na 4ke je brutal.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (27.11.2008 20:00) |
pre VaranDriver07: |
majanko:je dost velky rozdiel jazdit na plny na 125tke ako na 1000cke takze tak a ked chces aby sa ti 125tka aj hybala tak ti nic ine neostava. |
Pre mimi01: máš pravdu,ale rovnako dobre sa dá zmrzačiť a zabiť aj na 50-tke.Nie je to výkone, ale o tom kedy a pri akej rýchlosti (stačí celkom spoľahlivo 50-60km/hod) sa Ti odtrhnú vnútorné orgány. Zvonku môžeš celkom dobre vyzerať a zvnútra si na kašu.Na to Ti stačí aj 50-ka.A v živote som už pojazdil kde čo,takže plný plyn zásadne nie. |
skuter je dost nebezpecny... ved to nema stabilitu... trase sa to jak osika... nic proti skutristom .. moj nazor... |
majanko... ja uplne cumim |
majanko: plne s tebou suhlasim a neblbnem, blbnem, kde si to mozem dovolit, aj ked hypoteticky blbnutie je nebezpecne uz vsade.. berem tvoj nazor, uvedomujem si to a snazim sa podla toho riadit... RESPECT |
pred cca 3mesiacmi sa jeden zabil na Simsone,vraj isiel a do cesty mu vbehol zajac padol prepichol si pluca a este si sam zavolal sanitku,ale bohuzial ta to nestihla. takze RESPECT |
nuz takz vidite, rolu nehra kubatura ale jazdec, takisto kamarat na velkom varane isiel v kolone a baba mu vbehla a zlomeny nos a dojebana tvár, bolesti na celom tele, isiel 70 tak ako by som isiel aj napr ja na mojom varadere... |
na dialnici aj na 12-ke sem tam daky stupen preskocim ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (04.12.2008 22:13) |
Nezabudnite na jednu vec ze auto ma vacsiu hmotnost cize na jedno koleso posobi vecsia sila {viac kg}a preto ma moto navrch tu je priklad Mercedes vs Hayabusa |
Ja jazdim na 1, 2, 3, 4, 5 poctivo, ani jeden som este nevymontoval a nemam nakladak, takze z dvojky sa nepohynam ani ked som prazdny :D |
zavysi od situacie,v dedine na 60ke jazdim na 6ke a ked som fical na Pezinskej babe tak max.3kusom mal zaradenu ale ostatne stupne sa nedaju vyuzit v tych zakrutach |
SADLATY: pokial je zatocenejsia cesta, tak vlastne sa kvaltuje 2-3-4 a 6-tka je volnobeh. Z toho potom vyplýva, ze pokial chce clovek vyuzit maximalne potencial motora, tak mu staci 50k, lebo 5-6tku na plny plyn vali akurat tak po dialnici. |
Yano aj podla mna iba na mensich kvaltoch vyuzivas potencialny vykon motora lebo v malych rychlostiach ma motor najvacsiu silu...napr 600vka ktora ide 290 na 6ke a 1000ka ktora ide 290na 6ke a pritom 1000ka ma vacsi vykon ale ta600vka ide na 6ke tak isto rychlo ako 1000ka,lenze na nizsich prevod.stupnoch ak vytocis 1000ku a 600vku tak tam je rozdiel badatelny tak nejak nie? |
SALDATY - neviem presne čo si sa chcel dozvedieť, ale: Upravené 1 krát. Naposledy upravil TheBoss (05.12.2008 10:16) |
pucho - mohli by mať vyššie rýchlosti v zákrute na moto dôvod ten, že na moto môžeš "oklamať" polomer zákruty tým, že si nadbehneš viac? Myslím tým to, že jedna stopa motorky dovoľuje vo vlastnom pruhu väčšiu manévrovateľnosť do šírky ako široké dvojstopé auto. Máš tak širší nájazd a výjazd než na aute... Hm? |
TheBoss |
Yano ...asi tak ako hovoris Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (05.12.2008 11:17) |
@ SALDATY: treba pochopit, že čovjek je individualita sama o sebje a každý si kúpi motorku v rámci svojich možností finančných ale hlavne takú jakú chce a po jakej túží, a može naní dojížďat klidne iba k poštovej schránke alebo iba ze Gbelú do Petrovej Vsi a podobne... Ja sem za posledné 3 týdne nevyužil ani 30% z potenciálu motorky... ale vúbec mi to nevadí... |
Jura..a preto asi ani nebudes tvrdit ze na beznych cestach vyuzijes na 100%vykon a vramci predpisov nejake lambo so 600 konami |
SADLATY ved ak xes vyuzit cely rozsah vykonu motorky hibaj na okruh a tam sa vyblaznis do syta,super asfalt a nemusis sa bat ze ti niekto pojde v zakrute naproti |
na babe jazdim hlavne dnu a von na motorke ma rychlosti 5 a v hlave to naj prislovie : |
to SADLATY: ...som rad, ze si to svojou poslednou vetou ukoncil |
tombar... nasiel som to |
SADLATY: kdysi mi táta říkal a praxí to mám celkem ověřené, že čím slabší a lehčí motorka, tím v utažených zatáčkách rychlejší (samozřejmě nepočítám čoproidní kategorii ). Samozřejmě s každou delší rovinkou se časy značně vyrovnávají |
[ Video: Test auto vs. moto - Lamborghini Gallardo Superleggera VS Ducati 1098]Pokračovanie testu lamborghini vs ducati Ja idem aj hore babou celkom kludne na 5-ke, keď sa vozím.. |
na motorke je viac rychlosti? doteraz som jazdil iba na jednom,, |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41550 | Včera: 235470