Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zima je obdobie na vymenu motorky a tak aj ja pozeram po nejakom stroji, ktory by mi nahradil moju 125-ku. Vyberam z jednovalcovych cestovnych endur, viac cestovnych nez terennych. Zatial u mna vedu tieto dve sesterske motorky, s takmer rovnakym motorom Rotax. Apriliu by som chcel radsej novsiu so vstrekovanim, ale BMW sa mi viac paci starsi typ s karburatormi. Dolezite je financne hladisko, kedze BMW si viac drzia cenu a za rovnaky peniaz mozem mat novsiu Apriliu, ale aj kvalitativne, kedze u BMW sa neobjavuju problemy ako rozsypana volnobezka. Dalsim kriteriom su prevadzkve naklady. Zostal som totiz dost zhrozeny ked ludia co jazdia starsie Pegasa maju spotrebu tak okolo 6-7 litrov. Z japonskej produkcie ma este oslovil Suzuki Freewind. Skuste ti, co mate s konkretnymi motorkami nejake skusenosti napisat ktoru a preco. |
...hlasujem jednoznacne za GS 650, ked uz nechces dvojbuch ...znamy ma Pegaso, zere mu 6 L a furt nejake drobnosti, naposledy pred mojim domom startoval asi 3 minuty...spoluziak ma Freewind, strasne mu naklada, po cestach jazdi aj 140-160 kmh, funguje jak hodiny... |
Aj Pegaso je dobré keď natrafíš na zachovalý kus a s tou spotrebou ;keď jazdíš okolo 100vky tiež berie 5 litrov .Pegaso je 5 ventil a F650 má upravenú hlavu a 4 ventily a aj staré BMWečka vyrábali v taliansku. No a s Freewindom tiež nič nepokazíš má spoľahlivý motor z DR 650SE zo zvýšeným výkonom . |
Moje male BMW GS - spotreba vzdy okolo 3,2 az 3,7 L, plna nakladacka + maximalka na dialnici (170 km/hod)-spotreba 4,2 L. Vacsiu som nikdy nemal. |
Suhlas s JuriK |
S tou spotrebou u Pegasa je pravda ze je dost vysoka, aj ked nemam i.e. ale karburatory. |
Neviem povedat ako je to pri starsich BMW rok 1997-2003, ale BMW od roku 2004 maju uz vylepsene motory, 4 ventilovu techniku prevzatu z auta BMW M3, dvojite zapalovanie, 2 sviecky na valec. Oproti motorom BMW z roku 2000-2003 je to maly posun vpred, ale nie vyrazny. |
Ja mam Pegasa 2003 je to striekacka, spotreba 5,8 ale jazdim stale s manzelkou a vacsinou nabaleny... mam ho od 2006 a bez nuteneho servisneho zasahu, dodnes 30000km bez poruchy. |
Hmmm .... Pegaso som mal rok 98 prerobeny na motard a bol som s nim nadmieru spokojny. ostre vacky, upravene zvody a vyfuky spravene do jedneho pod sedlo, uprevena prevodovka ako nebola to vec s ktorej by si sa maximalne roztopil ale stacilo :D dalo sa na tom vyvadzat a aj som vyvadzal aaa teraz idem spravit to iste z BMW GS 650 96 .... takze ak by si cel vyskusat alebo by si ho nebodaj cel je za dobru cenu ale neupravene neskor sem cem pridat clanok dufam ze to bude coskoro |
Ja mam BMW F 650 ST (strada) ta sa od F-ky líši len v tom , že má dlkšie rýchlosti, rok v.- 99, a prevíšila moje očakávania. Pokial chceš, prídi si na nej zajazdiť ku mne domov. Kazdopádne pegaso je dynamickejšie, 1 ventil navise robí zázraky, ale bmw máš pohodovejšie... ale ostatné výhody sem nenapíšem, lebo ma niekto ukrižuje... |
to JuriK: Pegaso ma vstrekovanie od 2001 a robilo sa tak do roku 2004, v roku 2005 ho nahradili terajsimi modelmi Strada, Trail a Factory |
Pre mna starsie Pegaso ako model 2004 neexistuje. Preto ani neviem ci malo striekacku. |
Netahajte tu GS-ko keby nanho Pind mal urcite by sa nemusel rozhodovat. Technikou a bohuzial i cenou je uplne niekde inde. |
JuriK , tak sa za nim (pind-om) prevez (do 40km) a určite si ťapnete . |
to Wildman: Na starsie BMW F 650 GS by sa peniaze naskrabali, ale znamenalo by to, ze to bude jeden z prvych modelov so vstrekovanim a bude mat dost najazdene. Navyse tie spominane problemy so vstrekovanim-dost staznosti je na to, ze nedrzi otacky, zdochyna na krizovatkach...chcípání teplého motoru, Chcípání studeného i teplého motoru, Chcípání STUDENÉHO motoru, Chcípání motoru a Volnoběh F 650 GS To svetlo sice vyzera archaicky ale celkovy dizajn F650 do roku 2000 sa mi velmi paci, preto by som aj radsej bral to starsie, ale v dobrom stave. |
Ja som maximalne spokojny, ale zmena je zivot. |
JuriK , už som v inej téme raz napísal , že meniť 650-ku za 650-ku sú asi vyhodené peniaze . (Ak si pravda nemyslel za V-Strom 1000) |
Každí ti povie asi to, že či pefaso alebo BMW maš to to iste. Sadni si na jednu, na druhu, povimietaj z vifuku pavuciny , mrkni sa do terenu a zistič sám, čo ti zapasuje. A aj Pegaso po lepsom majitelovi ti moze vydrzat viac ako bavorak , na ktorom jazdil debil. Mne F 650 sadol a mozem ho len odporuciť , a v pripade poruchi neni problem cez mobile.de kupit za naozaj lacni peniaz čokolvek na tuto masinu. A pre jednoduchosť tejto motorky si aj zasadnejšie opravy urobis doma sám, pokial človek nieje lavý. Rozhodni sa sam. Druhá vec kedsom ju já kupoval som nechcel a nechcel, až pokial som ju neprevetral. |
brazel myslel som 650 V-Stroma. Vacsiu kubaturu nepotrebujem a bolo by to pre mna nevyuzity prepich. Je pravda, ze zamenou by som vela neziskal a nieco by som stratil(aj okrem penazi). Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (25.11.2008 17:43) |
ja mam pegaso s tou spotrebou je to pravda 5,5 až 6,5 podla jazdy ale motoricky 100% žiadna vada a to mam 40000km |
ked uz 650, tak kup radsej vodnika. Ked dobre pozeram, tak ten freewind je vzduchac, zbytocne hlucny motor, co aj mne na DRku trochu vadi. Mne sa paci, ked si jednovalec len tak bulbe potichu, ze to takmer ani pocut neni. |
Niekto ma rad blondinky, iny zase cernovlasky(JA ). |
brazel: rozdiel 17 koni a vacsie pohodlie nie su vyhodene peniaze...dokonca ani keby som isiel nan z TA... |
duroslav , platiť za 17 koní 30-40 000 sú pre mňa vyhodené peniaze . 1150-ka by bola iná káva . |
tak zvažoval si aj freewinda.ja som ho mal a lietal uplne spokojne.jazdil som aj na pegase striekačke,vesely jednovalec,ale neuvažoval si aj o dvojvalcoch? |
brazel: moze byt, ale spomenul som pohodlie, ktore ja vyzadujem, z GS ma skoro odfuklo...a mne su ine litre urcite pritazke, neviem, ci vobec zvladnem maleho stroma...sak uvidim... |
brazel ma pravdu s tymi 650tkami... |
kankoXF: nema, je to silne individualne, kto co vyzaduje, potrebuje, zvladne... |
duroslav myslis si, ze ked vymenis TA za Stromcek, ze to bude velky rozdiel ak neberieme do uvahy, ze kupis novsiu moto??? |
kankoXF: jasne, ze nie ako rozdiel u litra, ale zatial vychadzam z toho, co tu bolo popisane, jazdim cisty asfalt, stromcek je vhodnejsi, vraj vyrazne zivsi, lepsie odhana vietor, jazdim dost s ladvinkou, tak tych 17 konikov pomoze...ale ked nesadne do ruky, tak TA by som chcel mat doaleluja |
kankoXF aj Ty si uvazoval nad V-Stromom a urcite je to skvela moto ale dospel si k nazoru , ze jednovalec ma svoje caro a Tebe to zatial vyhovuje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (25.11.2008 22:53) |
no nad 650 gs som rozmyslaj aj ja. Docital som sa ze sa vyrabaju 2 verzie - vysia a nizsia. Sice som ju este nazivo nevidel nebude mi aj ta vyssia mala?? Mam totiz 196 cm. |
Tak som si to cele precital a zratal, styria mi radia Pegaso, styria mi radia BMW a styria mi radia Freewind. To ste mojej dileme zatial moc nepomohli |
Mahoo BMW 650 sa robi aj v off-road verzii Dakar a ta je dost vysoka aj pre takych basketbalistov ako ty |
Nevšimol som si aký máš finančný limit no ja by som si asi vybral novšie Pegaso Trail dá sa kúpiť okolo 4 500 E v predu je 19 ľahšie sa klopí má slušný priestor pod sedlom je to relatívne novší model myslím 2006 pre mňa aj pekný dizajn sedlo dostatočne nízko motor aj ked taliansky , ale xt 600 až 660 ho dostatočne preverilo. Mohla by však byť o čosi ľahšia váži zhruba ako Tenere. Asi aj následný predaj bude zaujímaveší ako modelov a pár rokov starších. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (25.11.2008 23:32) |
Pind- viem o tom ze dakar je vyssi ale nepaci sa mi ako je nastriekane, neviem preco :D a este ma aj uzsie predne kolo |
ja som mal pegaso rv 97 a bol som spokojny. ale karbec, tak neviem ci ta to bude zaujimat... nove som nechcel. je len zbytocne tazsie. ako to tu citam, asi nejaky nenormalny kus..... cez 5,5 l na 100km som sa nikdy nedostal a nic sa mi nesralo. a to som behal ozaj kade tade. aj 6000km trip po dolomitoch, pyrenejach, andorre a cojaviem kde este. a nejak som sa nekrotil... |
gico> Len ze to asi nebola 97micka, myslim ze maximalne 96ka predana v 97mom. Modelovy rok 97 vyzeral uz inak. |
Freewind je urcite dobra motorka....tiez sa mi celkom pozdavala hlavne motor pretoze vsade si ho vychvaluju. |
Bol som pozret Bmw, sadla vyborne, bol som pozret Pegaso, sadlo este lepsie. Uvidime ako oslovi Freewind |
JaPetko, je to dost pravdepodobne, ze model 96. mne sa tiez mari, ze 97 uz bola ina. |
Ja sa chcem spýtat či nieje pegaso 650 novší model dostatočne velký aj pre pohodlnu jazdu pre dvoch a či vládze jazdu s spolujazdcom a batožinou |
Som spokojny majitel 13 rocneho Pegasa 95 , karburatory ma tento stroj.Mam ho 5 rokov - doteraz ziaden problem okrem laveho predneho tlmica ktory zacal tento rok slzit (co zase nie je tragedia , ze ?). Po kupe vymena retazovky a nastavenie ventilov + kontrola stavu. Zral cez 6 litrov. Co bolo cudne tak startoval aj bez sytica.Vybral som sviecku a bola opalena do cierna - znak bohatej zmesi.Spustil som ihly v karburatoroch o jednu drazku a zrazu zerie 10 L na 200 km.To je vzdialenost ktoru prejdem od natankovania po rozsvietenie kontrolky rezervy. |
93842: ja som na pegase (r.03)nabaleny s manzelkou pobehal polovicu europy a vykon mi nechybal nikdy.Chodievali sme s vykonove aj silnejsimi motorkami tak mam aj moznost porovnavat. |
Este taka doplnujuca otazka, ktora z tychto troch motoriek najlepsie chrani pred neduhmi pocasia? Skuste zhodnotit prosim svoj cestovatelsky komfort |
Co sa tyka predneho stitu na Pegase ja som menil moj za vyssi turisticky ochrana pred vetrom dobra, na riaditkach su chranice ruk, ktore su podla mna aerodynamicky lepsie ako na terajsej KTM. Ked prsalo na nohy isla voda najma na spicky topanok, priehlavok som maval skoro suchy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Cervo (23.01.2009 8:24) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 148843 | Včera: 228512