Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ja som ABS dlho zvazoval pred kupou mojho Hornetu. Jediny zapor bola z mojho hladiska vyssia cena (o 25k). Nakoniec som zobral s ABS. Podla mna je to vyborna vec. Mal som samozrejme trochu obavy, ked som ho prvykrat skusal, ale zafungovalo dobre. Snazim sa jazdit tak, aby ho nebolo treba, ale parkrat sa uz chytilo. |
zaujimave, ze trebars BMW K 1200 S (FTE ABS) malo na mokrom asfalte vysledok oproti suchemu horsi iba o 1.3 metra (39.6m suchy vs. 40.9m mokry asfalt) |
Wing - tvrdil som, že nie je ABS ako ABS. BMW jasne napreduje, ale tá yamaha asi zaspala |
celkem zajímavé porovnání brzdných drah s ABS, zejména pozoruhodné jsou rozdíly v délce brzdění a špatný výsledek FJR: |
ABS je mýtus, ktorému budem dôverovať až ho budem mať. Zatiaľ sa musím spoľahnúť na odhad a šťastie. |
Ze ina utrapena skatula... to sa aj da, robyt v poistovni a nemat poistky na ABS??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil CUCKA (18.07.2008 13:24) |
možnu ju aj stretnem po cesce do roboti lebo z roboti, alebo ket budem venku ze psama |
kooperatíva? tú mám oproci, zajtra bich sa tam mjeu zastavit... |
Tommy911: Ty si pašák. Nedaj sa buhahhhahahahahahahahaha |
Varandriver07 - Poistku som si vybral v Kooperative. Ale ABS tam nemali. |
DrTic: nie, ty ho tam máš, len si vybral poistku ked si šiel na okruh.. ak si poistku nevyberal, bude to tým že ho nemáš |
S ABS mam taky problem. Stale je vypnute a nejde zapnut. |
Pedro26, ABS je pre amaterov predsa! A okrem toho je strasne tazke... |
ako tu tak citam o ABS, tak keby mal pedrosa teraz v nedelu ABS, tak by na tej mokrej trati nespadol?? Ci som to pochopil spravne? |
co je to tu za bordel? Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (17.07.2008 13:07) |
no to minimalne, esce aj vajca bude chcet pricvaknut pod sedlo... |
bedna tak za toto ta mikulec ukrizuje dolu hlavou na jednoramennu kyvku ale este predtym ti da na hlavu rozzeravenu otvorenu spojku Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.07.2008 12:31) |
bedna presne tie a na bocnom stojane je napisane "bráno, zavírá samo".. jaj vlastne to je na dukati Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.07.2008 12:10) |
podla mna abs celkom super vec na cestovnom stroji , resp. na mokrej ceste |
bedna, presne take tam su Upravené 3 krát. Naposledy upravil Kwasak (17.07.2008 12:02) |
co je na bawoch miesto poistiek ? snad nie tie hnede bakelitove vypinace, tahem zapni, stiskem vypni..? Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (17.07.2008 11:47) |
kwaska ale sudruh wingac to myslel na motorkach ktore nemaju vypinatelne ABS... na nasich netreba nic vytahovat odhliadnuc od toho ze skor sa dockame Godota ako poistky na tvojej motorke |
Wing, ked mi ukazes na mojej motorke poistku okruhu ABS, pozvem ta na velke pivo! |
stenlinx: mam skusenost s obojim a je to jednoznacne+. hlavne pri stresovom brzdeni si za tym stojim uplne, o okruhu sa nejak mudro vyjadruuuvat nebudem, lebo som tam bol vsehovsudy 2 x sabsom a 1x bez neho asom len taka lesnocestna zlatanina. co nevi poradne ani jedno. Zasa ma to ochudobnilo o smykovanie predkom aj zadkom, ale zasa ked mi v kile 80 zabocil z protismeru do lava kamion a ja som ho lizol po pravej strane so zadkom vo fleku a spredkom na hranici odstrelenia, este stale v dobrom kile, vtedy by som zan aj nohy vyboškaval. Cielom tejto debaty by nemao byt aby seci co ho maju ho vymontuvali, alebo co nemaju namontuvali, iba sa tu asi menia skusenosti. Mne ked niekto napise, ze sa mu najlepsie brzdi s vidlami v prednom kolese, tak ok...nech si tak brzdi. |
Zaujímavá téma. ABS má asi najvätšie opodstatnenie na klzkom a mokrom povrchu. Čiže dážď , sneh, poľadovica a vtedy je vätšina motorkárov schovaná Záleží aj na tom ako je ABS funkčné, lebo zlé alebo zle nadstavené ABS je podľa mňa horšie ako žiadne. Ja osobne brzdím vätšinou motorom. Snažím sa aby som sa vyvaroval situácií kde je treba prudko brzdiť ale keď už príde k takému prúseru, brzdim predná, zadná a aj silou vôle Nemám skúsenosti s ABS na moto preto si myslím, že najlepšie sa môžu vyjadriť k téme tý z nás, ktorý majú skúsenosti s moto aj s ABS aj bez ABS. |
HeLL: áno, máš pravdu, nwm si predstaviť ovládať šmyk na velkych mašinách ako Pan European alebo GoldWing, to asi ani neide.. ale bežné motorky strednej triedy čo sa lahko ovladaju či už hornet alebo neaka CBRka, tam nevidim najmenši problem ovladať šmyk, a moje Varadero váži s plnou nádržou 170 kg, čiže tam to tiež neni žiadny problém.. |
HeLL: téš mám problém si priznat chibu, ale vječinu si ju priznám... To že Tis neskúšau šmik a kontrolovat ho, neznamená že to nevjedzá druhí! Alebo Ti seš 90% motorkárú? |
každý ABS je vypínatelné, stačí na parkovišti před blbnutím vyndat elektrickou pojistku z ABS okruhu které ovládá modulátory...nebo vyvést solo kabeláž na vypínač na řidítkách. ABS okruh bývá zapojen solo . Tzv vypinatelné ABS u BMW není nic jiného, jen navíc s blokací na vypnutý motor, či rychlostní senzor dle typu |
tommy hlavne by si sa mal ospravedlnit za to ze vzdy a vsade pchas nos |
Ja som si to nechal tak rozlezat v hlave a s odstupom casu to vidim inak, xcem sa ospravedlnit za moje vyroky ohladom ABS, nie som taky brutalny odbornik na ABS ako ti co tu pisali, ktori vedia zvladat smyky predneho, zadneho kola a dokonca vedia viac o ABS ako samotni vyrobcovia. |
VaranDriver07: jazdim sice len 2 rok, jazdil som pegaso 650, Kawu 900, teraz mam hondu deauville ale ani na jednej som neskusal kontrolovany smyk, mozno na varadere 125 je to v pohode s tou vahou, ale deauvillka pri svojich 260kg? Upravené 1 krát. Naposledy upravil HeLL (16.07.2008 22:50) |
Keď choppra - tak jedine VTX !!!! , ale ten ABS ani nemá v ponuke Upravené 1 krát. Naposledy upravil danopanci (16.07.2008 22:49) |
Tak faj, kúpim si na benzínke 2x nápis ABS a bude pokoj. Keď sa niekde zdrbem, tak napíšete že som šiel príliš rýchlo a ani ABS mi nepomohlo. Páni, tešilo ma - ale končím debatu, my nič nevyriešime. SEXU ZDAR |
HeLL, to je v pohode, nemôžeš poznať všetkých, ja poznám viacerých, ktorí vedia kontrolovať šmyk a nejazdia ani cross, ani enduro, ale zasa mám o pár rokov viac, takže je to O.K. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (16.07.2008 22:35) |
danopanci: asi tak, na litrovom varadere alebo velkých turistických korábov si bez ABS neviem predstaviť, tam je to samozrejmosť, ale ako píše danopanci, na street motorke??? ved neožeš zaflekovať a ty čo dereš?? ked máš ABS motorku dáš na predné, prečo nie? snímače snímaju otáčania jednotlivo kolies, nefunguje to prepojene (rozdiel rýchlosti zadneho a predneho kolesa) ide o to aby koleso nebloklo, ABS neporovnáva rýchlosti kolies, tj. motorku dáš na predné... |
VaranDriver07: najprv napisem, ze niesom zadny Rossiho brattranec s tretiho kolena, ale k tomu smyku predneho kolesa dve veci. Pisem to tu sice 3. ti krat, ale na SV som robil toto: Isiel som tak na 160 a potom stlacil naplno predok, ale naplno, psychika bokom. Predna guma piskala a pisala po asfalte. V istom momente, tesne pred tym ked sa guma chytila pustis a si vysmaty. No adruha vec sa isto bezne stava kazdemu kto chodi na hranu. V brne som nasiel rychlo do zatacky, dal som na stupacku a videl ze ma aj tak nesie na cervenobielu krajnicu. Tak som ubral a tym sa mi v naklone zatazil viac predok a v rukach a na osi motky som citil ako ide predok prec. Kedze paniku nemavam, iba som stroj mierne pridvihol o 5-10 stupnov a pridal plyn a predok sa krasne chytil apo cervenobielej som plail dalej. To akoze netvrdim, ze ovladam smyk prednym kolom, ale da sa to pri chladnej hlave korigovat. Na strku ale nie, ani s abeesom. S tym strkom som zle napisal. Akl ti naraz smykene aj predok a azadok a ten pas strku nie je siroky, ked ho opustis chyti sa to. Ale ak ti vezme len predok alebo zadok a je to pas sirsi ako 30 cisel ides. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (16.07.2008 22:33) |
Wing, ja viem že máš pravdu: ale ako odlepím zadné koleso od zeme pri dobrzďovani í???? Ale vážne - je to moje rozhodnutie: mam manželku, dieťa, hypotéku, auto v ktorom jazdím pracovne po celom slovensku (ABS+ESP). ABS áno , ale nie na street motorku.Mám to poriadne preštudované a ABS ktoré sa bude za pár rokov montovať do motocyklov bude niečo celkom iné, ako sa ponúka dnes. |
ja som za vypínatelné ABS, to je podla mňa najlepšie, no, len vela motoriek nemá vypínatelné ABS, či? |
Ok, napsals to sugestivně do témy s ABS...a v diskuzi píšeš, že chceš moto bez ABS. Fakt přehodnoť ještě jednou, jestli to ABS , je dle Tebe, taková kravina.../ v podstatě mi to múže být jedno, co si nacentruješ /.ale i v v té diskuzi píšeš, že ta moto s ABS je již prodaná.......... zvaž sám, ale věř mi, že mám najeto skutečně dost, a moto bez ABS bych na silnici již nechtěl. Nerad čtu témy o nehodách motorkářú. čus |
Wing - ja som chcel len upozorniť (TIE POSLEDNÉ 3 FOTKY že ak Ti niekto z boku vbehne do Tvojej jazdnej dráhy tak či máš ABS, alebo nie - tak aj tak sa zdrbeš a nič Ti nepomôže. |
danopaci - To je příspěvek k témě ABS? Rasťo Žitný jistě měl ABS a jak to dopadlo..... Ondra Lelek neměl ABS a jak to dopadlo..........tak trochu soudnosti při rozlišování, kolego by neškodilo... To že nechceš ABS na Hondu, je Tvé osobní rozhodnutí, ale to automaticky neznamená, že je dobré. Přeji Ti na nové moto, aby si nikdy nelitoval že si ABS neměl ....... |
Nechcem sa veľmi miešať do rozbehnutej debatky skúste Len Tak: Honda CB 1000 R&todo=added&p=last - |
A za chvilu si Nerd zacne vesat na svoju masinu kufre a kupovat turisticky stit ....myslim, ze naozaj je to o tom co si kto predstavuje, ze bude jazdit... pre mna na normalnej ceste ABS ano.... |
Celé toto je, dle mě naprosto zbytečná diskuze. Na cestovní moto, na které se jezdí v běžném provozu, ABS samozřejmě ANO. Naprosto zbytečná úvaha. Auto bez ABS si nikdo nekoupí a ani se snad již ani nevyrábějí, a motorka je podstatně nestabilnější než-li auto. A tam váhat,když ta možnost je? Stačí byť jen malinký pád na přední kolo, kdy škody se zpravidla pohybují v desetitisících a návratnost investice do ABS je okamžitá. O vlastním zranění, zmrzačení či zabití, snad ani neuvažujme. Stačí studené gumy, zima, zaprášená cesta, déšť , anebo jen idiot na cestě a je to hned. Ano, samozřejmě jezdím tak, že ABS" tzv nemám", ale letos po 75tkm na gw v silném dešti a optimistickém nájezdu do zatáčky a nepatrném přibrzdění předkem, kdy v zatáčce tekl potok přes cestu, a nebyl díky silnému dešti vidět, mi přední brzda zapumpovala. Možná bych nespadl, možná jo. Poprvé za 75tisíc.......a již je ABS rentabilní. Neváhat, a ABS na každou cestovní motorku, venku o tom nikdo ani neuvažuje, nejsou blázni a sebevrazi. Vlastní zdraví za to stojí, či ne? Upravené 2 krát. Naposledy upravil Wing (16.07.2008 20:48) |
raptor, on zrejme súdil podľa toho, že keď mu mimozemšťania zaviedli análnu sondu s dvoma čipmi, bezdrôtovú, vážila necelých 15 gramov |
nerd jaj ty lolo to je nieco, s cim by sa dali naberat svaly |
HeLL: ostatní sú šaláci, jasné. Rači to netvrc ket Tvúj obzor je len medzi krops a endoro jascama. Lesci vúbec je... |
Romanka: dovolim si podotknut ze ten kontrolovany smyk ovlada tak 10% motorkarov, respektivne mozno len enduro a cross jazdci... |
Mnohe nazory, ktore su tu uvedene su spravne a da sa s nimi suhlasit. |
nerd: Ti nevidzíš? To Ťi mosí pretpísat doktor vševjet ******11brítele? |
Pozri obrázok |
Mám motku aj s ABS aj bez, istejšie sa cítim bez, niekedy sú situácie, keď je treba ísť do kontrolovaného šmyku, s ABS to nejde. Mal som hnusnú havárku ( nie z vlastnej viny ) , neviem to iste, ale myslím si, že výrazne mi pomohlo prežiť, že som bol práve na motke bez ABS. V extrémnych prípadoch, keď je treba dupnúť riadne na brzdu a motku položiť nabok je ABS na príťaž, okrem toho, ako už bolo vyššie uvedené, podstatne predlžuje brzdnú dráhu. |
bedna: na okruhu téš brzdzím omnoho neskúr jak povječina predemnú a následňe zamnú. ABS nemám Ale je to možné aj tím, že on má pret zátačkú 250 a já len 200...A téš sa nechitám zadnej brzdi, ale brzdofku sem tam fčil meňiu téš... |
raptor: asi tak, ved to ABS musí mať aj neaký software, program, ktorý ho riadi, ved to čidlo s tými káblikmi musia niekam viesť... takže verím že ABS má niekolko kilov Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (16.07.2008 16:24) |
nerd ano mas pravdu.. tie pancierove hadice nie su az tak dolezite pokial su gumove nove ale 4 piestik bude vzdy lepsie brzdit ako dvojpiestik |
cucka ma vyzval aby som ja ako odporca abs tiez vyjadril tu svoj nazor, ja v podstate proti abs nic nemam, akurat sa vyjadrim klasicky: nemam rad ked mi opraty z ruk berie kadejaka elektronika, ako je tomu u dnesnych aut... |
tak oni to tam davaju aby tie brzdy dodrbali?! |
no bmw s vypnutym abs brzdilo lepsie ako 1098 a rc8 s monoblokmi |
nakydal si na bmw, najsamlepsiu znacku na svete a teraz si to vyžereš |
ygnac to si si teraz "vymyslel" :D ved ta tu ukamenuju :D nemal si dat az taky rozdiel.... |
ja len tak pre zaujimavost |
Tommy911 mas bohatych rodicov? |
ja neviem kolko vazi to ABS, ja len vravim ze tvoje trvdenie sa mi nezda, ze to trebars na tej mojej robi 5 kg ci koko to vravis... |
Tommy911 mam rad ludi co si dokazu uznat svoju chybu |
nerd: Nema zmysel sa hadat....viem co mam na motorke...Tieto udaje co pisu na nete su vsade ine na kazdej stranke ine a nepresne, tak ako maximalna rychlost, vykony a pod... |
tommy: nerd má pravdu, brzdu ovládaš mechanicky, nie elektronicky, takže nerdová otázka je dosť reálna. A ozaj, čo prerušuje tlak brzdovej kvapaliny? Hmm, to by ma tiež zaujímalo. |
ABS v teréne je podla mňa o hovne, lebo ako tu už ktosi písal, dupneš na zadnú a brzdíš kontrolovaným šmykom, ale s ABS?? .. asi nezabrzdíš. Na ceste je výhoda, hlavne za mokra a štrku. Čo urobíš ked ideš po mokrej ceste (čerstvo napršanej) a k tomu ešte hladký vyjazdený asfalt a z vedlajšej cesty ti vyjde auto.. no nwm, bez ABS dupneš na zadnú, lahko na prednú a možno to ubrzdíš, alebo stlačíš silno obidve a si na zemi. S ABS stlačíš silno obidve a je väčšia šanca že to ubrzdíš, na suchej ROVNEJ ceste ked máš dobré gumy pochybujem že stlačíš páčku tak aby si šiel do šmyku(záleží od konštrukcie moto), ked tak skor na predné a tam ti ABS tiež nepomôže. Len by som cel vedieť jednu vec: čo urobí/neurobí ABS ked ideš do zátačky primeranou rýchlosťou (nie na koleno) ale pekne klopíš a na apexe zátačky je štrk ešte zo zimy, ty sa zlakneš, zabrzdíš(mierne)-čo urobí ABS?? Ked nemáš ABS a zabrzdíš si na zemi, ked nezabrzdíš, dúfaš, či to prejdeš, alebo ti len jemne podklzne predne koleso (záleží od náklonu), takáto situacia by ma zaujimala. Pri rýchlostiach nad 80km/h sa mi nepodarilo zablokovať predné ani sedláckym brzdením (ale zohriate gumy,dobrý asfalt, vonku teplo) išlo to na predné, v malých rýchlostiach to blokne, ale to musiš brzdiť ako pako. A v chladnom počasí, ked je asfalt studený a gumy sa nezohrejú najlepšie tak je ABS fantastickou výhodou, toť moj názor. |
tommy |
Nerd: no neviem kde si to nasiel,ale na viacerych strankach co som na nete pozrel som nasiel hmotnost motocykla BANDIT 650 rok 2005 vahu 201kg... |
Nie som odbornik, ale viem z vlastnej skusenosti, ze ABS je dobre na mokrej ceste, alebo mozno prachu...............na suchej ceste zvycajne predlzuje brzdnu drahu (toto plati pre auta, pri brzdeni smykom, u moto je to diskutabilne) , na hrbolatom povrchu, alebo roletach je ABS viac na skodu, ako na uzitok. |
tommy udaje o tvojej motorke: Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (16.07.2008 12:57) |
nerd ja neviem....mozno na nejakej Gold Wing moze byt, i ked sa mi to nezda, pretoze na mojej moto to tvori iba ta elektronicka jednotka, dva snimace a nic viacej, este to rebrovanie na kotuci, takze to moze byt maximalne tak pol kila...Pochybujem ze niekde to bude 5 kg Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tommy911 (16.07.2008 12:50) |
tommy rozdiel vo vahe je 3-5kg pozri si udaje vyrobcov |
Prvy moment som bol proti ABS, teraz by som moto bez ABS nexcel! |
ABSko má na suchej ceste dlhšiu brzdnú dráhu(aspon u aut to tak je) ako klasické brzdy no na drunej srane u ABS sa nemusíš bát zablokobania kolies ani na mokrej ceste.... podla mna dobrá pomôcka pri bežnom jazdení |
kwaska ale ty si stala skor aj preto lebo okrem ABS mas 2x 4piestikove brembo, pancierove hadice kym bkery ma 2x dvojpiestik a gumenne hadice Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.07.2008 11:44) |
agresor ziadna zavist...... |
Podla mna ABS neni na motorku potrebny, skor je lepsie mat dual brzdovy system ktory som mal na honde xx a vfr |
mne sa len zda,ze to nejako skoro zapina.plus ten sok,ked potrebujes brzdit a brzdy si nebrzdia .jazdim aj bez ABS a aj ked sa nepokladam za shampiona,mam pocit vacsej istoty a kratsej brzdnej drahy. |
ABS na sotoline - strasne cosi... Vyhoda je vypinatelne, alebo nejazdit mimo asfalt |
ABS je urcite na tarchu na okruhu, ako napisal nerd, ale aj v terene, kedy zablokovat koleso a ist v riadenom smyku jednoducho potrebujes. Preto som v clanku o Transalpe nadaval na to, ze sa nanho nemontuje vypinatelne ABS. ...v terene by som s tym asi hodil drzku. A TA toho terenu zvlada celkom pozehnane. Upravené 2 krát. Naposledy upravil agressor (16.07.2008 1:08) |
zakladny fakt o ABS Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lako (16.07.2008 0:07) |
Mna ABS zachranilo od skaredeho padu, poskodenia motorky a zraneni. Dost bolo poprsane a vela vody na ceste a vo vyjazdenych pasoch hotove potoky vody. Sanitka mi vybehla z bocnej cesty, nepocul som ju a ani nevidel ( jednoducho sa nedalo) a v tom reflexivne na brzdy a uz to islo, smyklo mi predne koleso a aj zadne na zlomok sekundy a v tom ABS vyriesilo vsetko za mna a mohol som korigovat jazdu na motorke. |
Zatial som chvalabohu nepocitil ze moja moto nema ABS ale pri moznosti volby a dostatku prasul by som volil jednoznacne ABS |
je to dobra vec, urcite do premavky a hlavne na mokrom a strku, prachu, ked ti nieco necakane vybehne a cvakas reflexne dost silno. Co sa tyka kontrolovaneho brzdenia na drahe, nie je to treba, ale ked som bol druhy x v brne s gsrou, tak chalosi na litroch co usli na rovine, to stracali na brzdy. Brzdili fakt strasne skoro, ja hodne neskor, ale abs cvakotalo predok i zadok. No a ak v premavke v naklone, hlavne vacsom, prudko cvaknes na brzdum abs nepomoze, lebo sa nezapina hned,male posmykmutie povoli. A to staci na to aby ti odstredivo odpalilo predok a potom uz abs neabees. je urcene na linearne brzdenie a eliminaciu prilisnej sily brzdenia pri zlaknuti. |
ked v roku 1994 predstavili maserati quattroporte tak boli novinari prekvapeny ze tak luxusne auto nema v zaklade a dokonca ani neponuka za priplatok ABS. ked sa na to pytali tak dostali odpoved ze toto auto je urcene pre ludi co vedia brzdit...... |
Počul som už aj také názory typu, že zas ďalšia vec ktorá sa môže pokaziť...ja nie som toho názoru. Pokial by som mal tie prachy, tak by som to bral všetkými desiatimi. Pokrok nezastavíš. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117677 | Včera: 161547