Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Dusik v pneumatikach na moto - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDusik v pneumatikach na moto - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
12.07.2006 20:25

Dusik v pneumatikach na moto

PatoTL
 Kávičkár 

Ikona

Caute, mate niekto skusenosti s inym plynom v pneumatikach ako je obycajny vzduch?
Pred nedavnom som dal na aute nafukat pneu dusikom (alebo co to bolo za plyn) :-D a pri jazde som pocitil rozdiel. Co by to spravilo na moto? Moze sa to vobec?
Ak tu tato tema bola, tak sorry, nenasiel som ju. Pripadne mi tu niekto dajte odkaz. Dik.


12.07.2006 20:30

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

Ja som si moto fukal stale a vzdy len dusikom no nepocitil som nic ale mechanik vravel ze dusik sa tak nezohrieva pneu sa neprehrievaju a ze dochadza k mensiemu opotrebovaniu co je na tom pravdy neviem 8-)


12.07.2006 20:52

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No ja osobne cely dusik a Pneumix a podobne povazujem za vytahovanie penazi z vrecka. Vzduch ma 78% dusiku, 21% kysliku a 1% vodne pary, CO2, vzacne plyny a samozrejme všelijaky bordel.
Takze ak daju cisty dusik, zmenia len tych 21% a to este kyslik a dusik maju dost podobne fyzikalne vlastnosti. Takze sa vlastne nic nezmeni, okrem mnozstva penazi v tvojom vrecku :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Atman (12.07.2006 20:52)


12.07.2006 21:02

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

atman : stym kyslikom by som uz siel nizsie... ved pozname globalne probleby :-D
tych 20% je este dost myslim


12.07.2006 21:03

Re: Dusik v pneumatikach na moto

PatoTL
 Kávičkár 

Ikona

Scarp, ved to je vec, ktora mi nejde do hlavy (to zohrievanie). Pneu na moto sa musia zohriat na spravnu prevadzkovu teplotu. U aut to tak neprekaza, tam mas 4 kolesa. Ale mam obavy, aby som sa niekde "nevyplestil", lebo budem mat studene pneu. Dalsia vec, ten plyn ma vraj vacsie molekuly ako obycajny vzduch, a neunika tak z kolesa von, tzn. nemusim sa obavat tak casteho poklesu tlaku v pneumatikach, co na motorke je dost dolezite.
Tuto temu som otvoril preto, lebo povodne som si myslel, ze je to hlupost, ale odskusal som to na aute a funguje to. Naskor som sa previezol na pneu nafukanych len vzduchom, a potom, po tej istej trase, s dusikom. Hned som citil (a pocul) rozdiel. A potvrdil mi to aj kamos, ktory si to potom dal tiez. Uvazujem, ze to dam na moto, ale nechcem urobit chybu. Nejde o tie peniaze za plyn (ked to bude chyba lahko ho vypustim), ale mam svoju motorku rad :-D a za opytanie mi hlavu este nikto neodhryzol. A ak to je lepsie ako vzduch, preco to nefukaju do pneumatik na motoGP?

A mozno, ze fukaju ... :-)))


12.07.2006 21:06

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

skus zavolat Rossimu a opytat sa :-D


12.07.2006 21:21

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

A vieš čo je to Placebo efekt? >:-)
Niektorí ho správne nazývajú placeno efekt.
Ale ak ten plyn nie je dusík ale niečo iné, tak by to možno aj mohlo fungovať.


12.07.2006 22:07

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Pato TL: dusík sa do moto nedáva! dusík zabraňuje zohrievaniu pneu a práve u moto potrebujeme pneu zohriať ako si sám napísal. PS ak ti púšťajú pneu skoč si nech ti vadim "napumpuje" ultraseal. Mne to pomohlo len nevien či sa ti to kvôli životnosti pneu vôbec oplatí. :-D


12.07.2006 23:44

Re: Dusik v pneumatikach na moto

jano147: Oplatí sa to asi ako prilba. Možno raz-dvakrát v živote, možno nikdy...


13.07.2006 0:28

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Jano147>Dusík Ti nezabraňuje zohrieveniu penu, ale zabraňuje zmene tlaku v pneu po zohriatí . ;-) Keď natlačíš do pneu za studena 2,50 aj po zohriatí pneu je tlak 2,50, ale ak tam máš bežný vzduch môžeš mať po zohriatí tlak aj viac ako 2,7, závisí od množstva vzduchu v pneu... Aj preto sa kontroluje tlak v pneu pre jazdou "za studena", aby si mal vždy zaručené rovnaké podmienky pri meraní.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil bacilko (13.07.2006 0:37)


13.07.2006 7:07

Re: Dusik v pneumatikach na moto

dainese5
 Skútrista 

Ikona

no musim povedat ze to co povedal bacilko sa aj mne zda ako najrealnejsie...zrejme aj kvoli tomu sa v zime fukaju na aute gumy o cosi viacej...ak teda fukas vzduchom, kedze sa rata ze v mrazoch ma zasa tendenciu na objeme stracat...no ale dost co nas je po plechovkaroch! :-P len ktovie s akym plynom v pneu rata vyrobca :-O , bo ak so vzduchom tak urcite rata aj s tou roztaznostou plynu pri vyssej teplote...cize vyrobcu bych sa nesnazil pretromfnut vedomostami i ked sa moze stat ze by niekto mohol vymysliet cosi nove ale myslim ze tieto veci sa uz zvazuju dllllhoooo :-)))


13.07.2006 7:52

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Ako píše vačšina, dusík sa možno oplatí do nákladiakov, kde samotná hmotnosť vozidla zabezpečuje dostatočnú priľnavosť pneumatiky k ceste. Do motorky je to podľa mňa absolútne zbytočné. Keď už tak ultraseal, ako som sa dočítal na ofic websajte pre tento prípravok, zabraňuje do vysokej miery nielen vzniku defektu, ale aj tým, že je to určitá gélová hmota vnútri pneu, ochladzuje pneumatiku. Mám ho, gumy síce teplé po zjazde Pez Baby sú, ale defekt som zatiaľ nedostal. :-)))
PatoTL, k tým molekulám ma napadol taký menší off topic a síce, niekde som čítal, že veľkosť vírusu HIV je menšia ako veľkosť materiálového póru v prezervatíve. Aká je potom účinná takáto ochrana ? :-O Ďalej, mladší škodoradostný brat od samej radosti a lásky v väčšiemu bratovi poprepichuje špendlíkom onú gumenú ochranu, ktorú mu náhodou nájde v šuflíku. Následky si viete predstaviť. Ale neupadajme na duchu, riešenie je naporúdzi - ULTRASEAL. Pred každým použitím prezervatívu odporúča 9 z 10 pôrodníkov aplikovať ultraseal do gumy a istota, že vaša partnerka neotehotnie, resp, že vy neschytáte nejakú pohlavnú chorobu je zaručená. >:-)


13.07.2006 9:08

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Bacilko a to mas odkial??? :-O
Zakladny kurz fyziky strednej skoly, vztah pre plyny: p*V=R*T
p - tlak
V - objem
R- univerzalna konstanta pre vsetky plyny rovnaka
T - teplota.
Pneumatika svoj objem s rastucou teplotou nemeni (resp. zanedbatelne). R je konstanta, takze tlak rastie s teplotou rovnako pre kazdy plyn, ci je to helium, alebo dusik, uplne rovnako! Samozrejme pokial nejdeme do krajnych situacii. ;-)

Komu sa malo zohrieva, odporucam plnit s vodikom, potom bude v istom momente urcite dost tepla (ak dovtedy neunikne cez pory pneu) >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (13.07.2006 9:09)


13.07.2006 9:28

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Satan
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

S tým vodíkom je to dobrý nápad >:-) :-P :-D


13.07.2006 9:30

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

Co ja viem zeby ma 30 ks navyse za dusik vytiahlo z biedy ked prezuvam to neviem a mechanik hovoril nie ze sa pneu nezohrievaju ale neprehrievaju asi to bolo myslene stylom ze ak moc nakladas po ceste tak pneu dostava zabrat prehrieva sa a z dusikom sa prehrieva asi menej neviem tak som to pochopil ja


13.07.2006 9:33

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Satan
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

No mne sa minule prehriala guma až tak, že by som ju mohol natrieť na chleba :-D


13.07.2006 9:58

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Kmotr, a ja že prečo má Vadim až teraz bábenko ... rozpredal všetok ultraseal a na vlastnú ochranu pozabudol :-D


13.07.2006 10:10

Re: Dusik v pneumatikach na moto

výrobcovia pneumatík ich stavajú s tým, že budú plnené s kyslíkom. a to s tým dusíkom nie je nič iné ako spôsob ako zasa niekoho dostať o trochu peňazí ...
to je podobné ako s tými sračkami čo sa pridávajú do motorov (nový motor je nový motor ...). sú dobré akurát na to, keď chce niekto pri predaji ojazdenej šunky niekoho napáliť, že motor ide ako hodinky ...

Atman : súhlas aj s tým placebo efektom ;-)


13.07.2006 10:48

Re: Dusik v pneumatikach na moto

jakubko
 Kávičkár 

Ikona

All.
Bacilko má úplnú pravdu a na základe tejto teórie je v leteckých manuáloch predpísané plnenie lietadlových pneumatík DUSÍKOM


13.07.2006 13:30

Re: Dusik v pneumatikach na moto

dainese5
 Skútrista 

Ikona

no neviem ci vidicon :-O ma uplnu pravdu ale nehadam sa bo sa mozno vyjadruje k inej veci ale fakt je ten ze ked si nafukam koleso vzduchom na 2,5 tusim 250kPa tak po jej zahriati odmeram aj viacej..dajme tomu 2,7 abo taku nejaku hodnotu...ale ak sa mylim tak v poho...len zvestujem tie info co mam nejaku dobu a ci su spravne neviem..

a jakubko u tych lietadiel bych to az tak nezrovnaval s nami bo tam je to troska ine myslim a tam sa hlavne stresuju z vybusnosti stlaceneho vzduchu v pripade poziaru...ale to si tiez iba tak nejak dedukujem...tak sa hned necerti >:-) ...ok? :-D


13.07.2006 21:18

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Pali79
 Turista 

Ikona

nazdar chlopi,
s tym Ultraseal-om do kondomov podla mna nie je az taky spatny napad, podla toho co na tej propagacno-vysvetlujucej stranke pisu :-D
Ak to niekto vyskusa, prip. zacne pouzivat, nech napise do motoride ako mu to funguje a ake nabera skusenosti s touto formou zvysovania ucinnosti ci zivotnosti a hlavne neprenikavosti gum :-D :-D :-D

No a teraz uplne vazne. Hodne rozumiem lietadlam, hlavne tym mensim, sportovym. Co ja viem, pneu sportovych lietadiel sa plnia beznym vzduchom, ale co sa mi dostalo, tak ako jakubko a dainese5 napisali, ze v letec. manualoch je predpisane plnenie pneu dusikom, tak je to pravda, ale tyka sa to hlavne tych viactonovych kolosov, ci uz stihaciek abo dopravnych...
A podla mojich informacii je plnenie leteckych pneumatik dusikom hlavne preto, ze keby pneu praskla, moze nastat havaria s naslednym poziarom a z pneumatiky uniknuty dusik ma tendenciu poziar zahasovat nez horenie podporovat... 8-) No nevravim ze dovodov pouzivania dusika ako napln let.pneu moze byt viac :-)


13.07.2006 22:04

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Dekky
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte.
Zaujimava tema,ale podla mna zbytocna.Co viem,tak F1 sa fukaju 50:50 argon:dusik.
Obidva su to inertne plyny,ktore pri zohriati nemenia svoj objem a tym tlak v pneu.
Argon ma tiez za ulohu chladit pneumatiky,lebo ako vieme na formule je problem
hlavne bocny tlak na pneu,tak sa musi chladit.Z toho vypliva,ze na moto to ma zmysel
iba taky,ze sa nemeni tlak.Mozno sa mylim,tak ma opravte.Dik.Ale podla mna ma
Bacilko pravdu.
A vies co PatoTL,zistime to na buduci vikend v Brne na SBK.Nemozem sa dockat. :-)


13.07.2006 23:24

Re: Dusik v pneumatikach na moto

tref
 Turista 

Ikona

:-O ja zasnem... rozdiel medzi vzduchom a dusikom som na aute ani len trosicka nepostrehol, som sa tesil ked to nafucali ze som zvedavy ake to bude a potom prislo sklamanie ked sa ani prd nezmenil.. ani ani... ani len... skratka nic! Asi dlhsie drzali, ale co sa tyka jazdnych vlastnosti som si nech som sa akokolvek snazil voobec nevsimol ani miniaturnu zmenu, a urcite ma neosrali ze mi nedali dusik, lebo vo viacerych servisoch vzdy pri prezuvani bolo plnene dusikom. Zase na druhej strane neviem ci sa to na skoro dvoj tonovom passate moze prejavit.... No a co sa tyka zohrievania je blbost ze sa pri tak mikroskopickych teplotach moze prejavyt chladenim... co mas formulu?!, nemeni tlak ako povedal bacilko, ale zohrieva sa plyn aj pneu uplne normalne, a vobec by som sa ho nebal dat o moto. 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (13.07.2006 23:26)


13.07.2006 23:59

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Junior
 Kávičkár 

Ikona

Dava sa to do lietadiel lebo pri extremoch ma neporovnatelne vlastnosti. Keby bol v kolese lietadla vzduch, tak by pristalo iba raz 8-)

Tazko povedat do akej miery sa to prejavi pri takom malom teplotnom rozdiely aky je na moto v klude a za jazdy.


14.07.2006 10:00

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

KACIRI !!! Na hranicu s vami!

Donutili ste ma, aby som oprasil svoje stare vedomosti z fyziky, takze tu je podrobne vysvetlenie a na konci najdete dovody pouzivania N2 v pneu:

Realny plyn splna tzv. Van der Waalsovu stavovu rovnicu: (p+a/V/V)*(V-b)=N*k*T, kde p-tlak, V-objem, N- pocet molekul, k-boltzmanova konstanta, T-teplota. Konstanty a a b su rozne pre rozne plyny. Lenze, pri tlakoch co mate v pneu je vplyv vzajomnych silovych posobeni molekul a ich objem zanedbatelny, takze rovnica sa zjednodusuje na stavovu rovnicu pre idealny plyn: p*V=N*k*T. Ak nafukate pneumatiku objemu V pri teplote T na tlak P, budete mat rovnake mnozstvo molekul N bez ohladu na druh plynu.
Takze vieme, ze N, k, V su pre vzduch aj dusik v pneumatike rovnake. Tym padom, ak zvysite teplotu, tlak stupne a stupne ROVNAKO pre vzduch aj pre dusik!!! Kazdy, kto tvrdi, ze tlak dusika stupa s teplotou inak ako tlak vzduchu, patri na hranicu!
LENZE! Pocas jazdy sa energia, ktoru ziskava pneumatika v dosledku deformacie a trenia, prenasa na plyn. Tato energia sa premiena na vnutornu energiu plynu U a tu plati vztah dU=m*c*dT, kde m-hmotnost plynu, c-hmotnostna tepelna kapacita, dT-zmena teploty. A TU JE ROZDIEL MEDZI VZDUCHOM A DUSIKOM: tieto plyny maju inu hmotnost a tepelnu kapacitu. Takze pneu sa pri rovnakej jazde S DUSIKOM ZAHREJE MENEJ, ale nie kvoli tomu, ze by sa dusik inak roztahoval, ale kvoli jeho odlisnej tepelnej kapacite a hmotnosti!!! (tym padom menej stupne tlak pri jazde, cim sa zabezpeci spravny tvar a vlastnosti pneu)

Suhrn plus dalsie dovody, preco sa pouziva dusik:
- menej sa zahrieva pneu (dokladne popisane dovody vyssie)(čo má za následok vyššiu stabilitu a tým zlepšenú jazdnú dynamiku, plus vyssiu zivotnost pneu)
- nedochádza k hrdzaveniu obruče, ventilu ani k oxidácii karkasy pneumatiky (chyba kyslik)
- nie je možné horenie pneumatiky, lebo dusík nie je horľavý
- zlepšené jazdné vlastnosti: pokojný chod a optimálne absorbovanie nárazov (k lepšiemu tlmeniu nárazov vo veľkom prispieva stlačiteľnosť, ktorá je vyššia ako u vzduchu)(Vďaka lepšiemu tlmeniu nárazov sa predlžuje aj životnosť tlmičov)
- dlhšie trvajúci stabilný tlak (z dôvodu, že molekuly dusíka sú väčšie, dusík neuniká medzi mikropórami plášťa)

Este zaujimavost:
Tak už nižší tlak len o 10% vedie k o 1% vyššej spotrebe pohonných hmôt a k o 10% menšej životnosti pneumatík. Pri tlaku zníženom o 30% sa stupňuje spotreba pohonných hmôt dokonca o 4%, životnosť pneumatík sa redukuje o 45%. (Zdroj: Continental)

Informacie boli okrem ineho cerpane aj z:
www.malina-safety.sk/schneider.htm
www.tuningklub.sk/_tks_item.php?idpr=1&idc=11...
sk.wikipedia.org/wiki/Stavov%C3%A1_rovnica
www.tuke.sk/fricova/termodynamika.pdf

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vidicon (14.07.2006 12:18)


14.07.2006 10:12

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Satan
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

:-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O


14.07.2006 10:29

Re: Dusik v pneumatikach na moto

vmax
 Edvenčr 

Ikona

:-O :-O :-O Vidicon (alias Einstein ) sa zbláznil !

Upravené 1 krát. Naposledy upravil vmax (14.07.2006 10:30)


14.07.2006 10:52

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Kenny
Darca Krvi  Edvenčr 

Vidicon klobúk dole, ty by si bol dobrý inkvizítor, by si upálil iba bosorky :-D
Ale vážne, zodpovedal si asi všetky otázky na ktoré bolo treba odpovedať.

Restekpt 8-)


14.07.2006 11:00

Re: Dusik v pneumatikach na moto

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vidi precital som si cely tvoj clanok
mam na teba par otazok

1. ty sam mas N alebo obycajny vzduch v pneu
2. ak da clovek vzduch do pneu ako uz bolo spomenute tak v pneu je cca 78% N, myslis ze ak zvysis mnozstvo dusika na 100% prejavi sa to v mensej spotrene paliva a v mensom opotrebeni pneumatik.... podla vsetkeho ano, ale otazka je ci to nie su zanedbatelne polozky

btw ten vodik by mohol byt vo forme deuteria alebo dokonca tricia, pripadne do chladiacej sustavy treba dat tazku vodu atd >:-)


14.07.2006 11:43

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Kenny
Darca Krvi  Edvenčr 

raptor práve si zostrojil prvú atómovú motorku, gratulujem :-D
tam byti palivo mohlo vydržať tak 1000 rokov :-D no ale aj ty by si asi vydržal 1000 rokov ako verejné osvetlenie :-D


14.07.2006 13:45

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

raptor - este si zabudol do kufra palivove clanky a namieso motora reaktor a jazdime skoro zadarmo len sem tam pri servisnych kontrolach vyhodia radioakticny material . Inak by som chcel vydiet skade by ziskal deuterium alebo tazku vodu :-D :-D :-D


14.07.2006 14:34

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Scarp: len malickost, ak sa nemylim, tak pri termonuklearnej reakcii deuteria alebo tricia nevznika ziadny radioaktivny odpad, to nie je uran. A deuteria je na morskom dne dost vela este na tisice rokov. Ale kludne ma opravte, ak sa mylim.

Raptor: odpoved najdes v zavere tohto mojho prispevku.




Takze, nedalo mi to a este som trochu premyslal dalej nad tou teoriou ohladom dusika v gumach. Tu si nejake konstanty z Van der Waalsovej rovnice:
vzduch: a=1.325 N*m4/mol2, b=114.09 cm3/mol
dusik: a=0.1368, b=38.6
Ak si to zratate vyjde vam, ze clen "a/V2" je asi 1% oproti tlaku vo vasej gume a clen "b" je 0.5% z objemu (ak som sa nepomylil). Myslim, ze bavit sa tu o 1% nema zmysel a preto plati, co som uz hore napisal, jedna sa o idealny plyn a teda tlak stupa s teplotou pre obidva plyny rovnako s presnostou jedneho percenta.

Tuto cast som musel po sebe zjednodusit: myslim si, ze to, co som v predchadzajucom prispevku pisal ako dovod pre rozdielny tlak v gumach pre rozne plyny (cize rozna tepelna kapacita a hmotnost), je tiez uplne zanedbatelny jav. Neviem to teraz ciselne dolozit, ale zhruba preto, lebo plyn ma velmi malu tepelnu kapacitu a tepelnu vodivost a rozdiely tychto velicin pre dusik a vzduch su uz uplne zanedbatelne. Z toho mi vyplyva, ze zlozenie plynu by nemalo mat ziadny vplyv na teplotu a tlak v gume. Ovela vacsi vyznam na teplotu gumy a plynu vnutri ma neodskriepitelne konstrukcia pneumatiky a jej chladenie z vonka. Ak kupite pneu od ineho vyrobcu, bude to mat urcite ovela vacsi efekt na tlak a zahrievanie ako vymena vzduchu za dusik.

Zaver: o vplyve zlozenia plynu na tlak a teplotu v gume ja osobne silno pochybujem z teoria vyssie popisanej. Ostatne vyhody dusika (citacie z clankov) spominane v mojom predchadzajucom prispevku su podla mna tiez smiesne, pretoze tlak stracate aj cez ventil a netesnosti gumy na rafiku, horeniu nezabranite, lebo kyslik je vsade naokolo nas (jedine ze by ste jazdili okruh a tak rozpalili gumu, ze zacne horiet zvnutra, ale to sa tyka pretekov), bavit sa o hrdze pri hlinikovych diskoch na motorkach je smiesne (hlinik tiez oxiduje, ale to je smiesny efekt)(mozno to hra rolu pri plechovych diskoch auta v zime) a absorpcia narazov - do toho sa mi uz pustat nechce. Takze plnenie dusikom nie je uplne zanedbatelne u tazkotonaznych lietadiel a pri pretekoch na okruhu, ale u beznej jazdy na motorke urcite ano.

PS: len pre zaujimavost, mne pri pomalej jazde na dialnici pocas horuceho dna narastol tlak v pneu o 0.5 atmosfery! Urcite to nebolo kvoli vzduchu v gumach ;-)

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Vidicon (14.07.2006 15:01)


14.07.2006 15:10

Re: Dusik v pneumatikach na moto

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

scarp deuterium sa da ziskat z tazkej vody pokial sa nemylim a tazka voda od kaplána Tappmana :-)))


14.07.2006 15:29

Re: Dusik v pneumatikach na moto

manana
 Edvenčr 

Ikona

vidicon ty robis niekde vo vyskumnom ustave alebo statnej sfere, alebo mas dovolenku a travis ju s ucebnicou fyziky??

Irving Washington.


14.07.2006 15:31

Re: Dusik v pneumatikach na moto

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vidicon ma pravdu pri termonuklearnej reakcii deuteria ci tricia nezostava radioaktivny odpad... -> zostrojenie vodikovej bomby (uzemie ostava ciste a bez radioaktivity)


14.07.2006 15:35

Re: Dusik v pneumatikach na moto

manana
 Edvenčr 

Ikona

raptor to je blbost, tlak a teplota potrebna na syntezu vodika sa v praxi dosahuje odpalenim klasickej jadrovej bomby (sluzi ako rozbuska...) - a po nej nejaky spad ostane.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil manana (14.07.2006 15:36)


14.07.2006 15:42

Re: Dusik v pneumatikach na moto

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

teraz som si to vyguglil.. mas pravdu manana

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (14.07.2006 15:43)


14.07.2006 15:45

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Raptor mal s tou motorkou na mysli ani nie tak bombu, ale Tokamak, a tam netreba ziadnu atomovku na nastartovanie 8-)

Manana: nie, to mna uz nebavi jazdit na motorke >:-)


14.07.2006 16:00

Re: Dusik v pneumatikach na moto

manana
 Edvenčr 

Ikona

obavam sa, ze tie prdky co sovieti dostali z tokamaku nestoja za rec...ale bomba zjavne funguje, to je hlavne...no nic, idem odviest ricciho vmax na servis, mam slapky a sortky, mesto plne nervoznych vodicov, tak drzte pazure, nech neskoncim ako uran v los alamos.
adios amigos.


14.07.2006 16:08

Re: Dusik v pneumatikach na moto

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ja som s motorkou na mysli tokamak nemal.. na tokamaku sa rozhodne jazdit neda >:-)

ale zas metalica ma na to iny nazor .. ride the lighthing >:-) >:-)


14.07.2006 16:33

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Kua Vidi, nestraš :-O , včera sme s kamošmi natlačili asi 2 kubické metre dusíka s argónom(pneumixu) do 4 metrového nafukovacieho člna, lebo pri preprave na prívese vačšinou "ovädol" a na slnku skoro praskol. Sa nám nechcelo stale ho popúšťať a dofúkavať, hlavne HP podlahu, len kvôli zmene počasia, tak nejaký "múdry" vymyslel, že ho treba natlačiť pneumixom. A zvyšok, čo nám ostal vo flaši, som natlačil do pneu v skútri (a aj v aute a ešte pol fľaše zostalo), že nech to nemusím stála dofúkavať (bežne musím dofúkať tak raz za dva-tri týždne). Som zvedavý, keď sa ten čln prehreje na slnku, ako sa ten veľký objem dusíka prejaví na zmen tlaku.


14.07.2006 18:01

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Vidi: Ty si ešte nepočul o záhadnej strate vzduchu z hliníkových kolies motocykla? Tak túto stratu môže spôsobiť (okrem iného) aj korózia hliníku. :-P


14.07.2006 20:38

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

raptor - ;-) inak neviem ako je to teraz z tazkou vodou ale viem ze za vojny amici vybombiôi nemcom peknych par tovarni na tazku vodi a inak sa uz teraz pouziva malo ako spomalovac sa v reaktoroch typu VVER pouziva grafit ak sa nemylim :-)


14.07.2006 21:28

Re: Dusik v pneumatikach na moto

stevo
 Kávičkár 

Ikona

Grafit v reaktore? Spanombohom, chod si pozriet ako to funguje v cernobyle...
Inac N2 v pneu je pre bezneho uzivatela asi takym prinosom ako zvysenie vykonu zo 123 na 124 koni.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil stevo (14.07.2006 21:37)


15.07.2006 10:26

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No konečne normálna analýza na základe vedeckých faktov. Škoda že som sa pripojil až teraz, by som hneď vidiconovi ozval že zanedbáva odlišnosti v konštantách reálnych plynov, ale následne to korigoval a dokonca aj zistil precentuálny rozdiel.
Excelentné >:-) :-D


15.07.2006 11:06

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Idem si nafúkať pneumatiky dusíkom. Poznám dvoch ľudí ktorí to majú, hovoria že nepociťujú rozdiel, ale možno sa to prejaví neskôr na dlhšej životnosti pneumatík.


15.07.2006 13:04

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

stevo- ty sa chod pozriet do normalnych jadrovych elektrarni ako moderator sa uz malo pouziva D2O lebo je nakladna ale na spomalenie neutronov sa pouziva tuha (grafit) ;-)


17.07.2006 11:35

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Bacilko: to bude vyborny test, na clne to bude krasne vidno. Urcite daj vediet, ci vidis rozdiel...


17.07.2006 13:03

Re: Dusik v pneumatikach na moto

frog
 Turista 

Ikona

:-O ina debata. Junior, nedava sa to do lietadiel kvoli tomu ze pristava vymrznute na minusove teploty a pri dosadani sa pneu pri roztoceni z 0 na 300km/h v zlomku sekundy zohreje na niekolko sto stupnov?


18.07.2006 0:30

Re: Dusik v pneumatikach na moto

slider
 Kávičkár 

Ikona

no mozem povedat.. ze mam v pneu ultra-seal a aj dusik.. ultra seal aby som mal pokoj od defektov a dusik kvoli objemovej stalosti ..

ultra -seal som uz vyskusal .. vytiahol som klinec z gumy a ziadny pokles tlaku v pneu sa nekonal.. takze som s nim mimoriadne spokojny...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil slider (18.07.2006 0:31)


18.07.2006 15:21

Re: Dusik v pneumatikach na moto

duggo
 Kávičkár 

Ikona

tak aj mna nieco napadlo :-}

neni sposobene zvysovanie tlaku v pneu fukanym vzduchom vodou co sa ukryva vo vzduchu ?
ked dopijem volaku malinovku a zavrem flasu a necham ju na slnku za chvilu je tvrda ako poleno ...
ha ?


18.07.2006 17:21

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Zaujímavé postrehy. Ja to mám vyskúšané celoročne na aute 4x4 aj trošku rýchlejšom osobáku a chystám sa teraz prefúnuť aj moju maličkú. Stálosť teploty pri striedaní vonkajšieho prostredia je dosť dôležitá kôli adhezu, ale beriem aj to, že je to vec názoru. Určite sa tým nič nepokazí.


19.07.2006 19:17

Re: Dusik v pneumatikach na moto

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

mozno by nebolo od veci dvakrat porozmyslat, nez sa sem daco napise a potom by si mozno mnohi z vas svoje amaterske nazory nechali pre seba
Nejde mi do hlavy ako moze niekto mudrovat o dacom, co ani len nevyskusal a teoreticke poznatky sa zakladaju na krcmovych tlachaniciach
Bacilko ma totiz pravdu a ti co sa len vozia, asi nikdy rozdiel medzi vzduchom a dusikom nezbadaju, rozdiel je totiz az po zohriati gum. V skutocnosti to ma asi vyznam iba na supersportoch
Ked fukas gumy vzduchom, tak musis s tlakom stale laborovat v zavislosti od stylu jazdy, prilnavosti a teploty asfaltu, typu gumy, co pri fukani dusikom odpada. Lebo pneumatika hustena dusikom nemeni svoj objem. Treba ale aj povedat, ze seriove gumy nie su nato az take citlive ako slicky.


20.07.2006 18:19

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Dusík v motopneu sa nepoužíva ani v superšportoch.


21.07.2006 9:03

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

RHplusB: " pneumatika hustena dusikom nemeni svoj objem". :-D :-D :-D dakujeme, ze si nam to vysvetlil >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (21.07.2006 9:16)


21.07.2006 9:21

Re: Dusik v pneumatikach na moto

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

RHplusB fakt radsej nic nevysvetluj, od toho tu je vidikon 8-)


21.07.2006 10:52

Re: Dusik v pneumatikach na moto

duggo
 Kávičkár 

Ikona

akoze zatial je to len slovo proti slovu a zopar Mengelejovych vzorcov

ako to dopadlo s tym clnom !! ??


21.07.2006 11:16

Re: Dusik v pneumatikach na moto

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dusík v pneumatike je super lebo ked stratíš klúčik od zámku k reťazi vyšróbuješ ventilček,pustíš to na reťaz,klepneš kládívkom a reťaz praskne ako pozlátko.


21.07.2006 11:53

Re: Dusik v pneumatikach na moto

manana
 Edvenčr 

Ikona

tak a teraz to egres2 zaklincoval :-D


21.07.2006 14:45

Re: Dusik v pneumatikach na moto

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Za svojim nazorom si stojim.
5 rokov som sa tlakom v gumach velmi seriozne zaoberalal, meral na stotinky a porovnaval casy na okruhu.

Vidicon, tvoje vzorce su super, ked chces zaposobit na mladucke mazoretky, ale kolko porovnani si uskutocnil na okruhu a s akymi jazdcami?
Nebudte smiesni ;-)


21.07.2006 17:42

Re: Dusik v pneumatikach na moto

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

RHplusB: a o kolko sa zmeni objem pneumatiky? ja som myslel, ze pneumatika ma rovnaky objem pri 1 atmosfere aj pri troch. Alebo sa nafukuje ako balon?
Ak mas nejake merania, tak nam ich predved. Vsetci sme na to zvedavi a radi si o tom precitame a nechame sa poucit. Kazdy prispel ako vedel. Ja teoriou (aj ked to nie je oblast mojej posobnosti a mozno som na nieco zabudol). Ale uvadzaj konkretne fakty, cisla. Kym svoje trvdenie nepodlozis, nemame ti preco verit.
Takze zatial mi smiesny pripadas ty... :-P


23.07.2006 0:54

Re: Dusik v pneumatikach na moto

duggo>Podľa očakávania ;-) veľmi dobre. Tlak v člne a hlavne v HP podlahe vyrovnaný, či na nočnej rybačke na Dunaji, alebo víkendovej "člkovačke" na rozpálenom slnku. :-)))
(Merané talianskym ručičkovým tlakomerom-komory 0,23, podlaha 0,75 bar)


29.07.2006 13:42

Re: Dusik v pneumatikach na moto

slider
 Kávičkár 

Ikona

bavi vas to?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil slider (29.07.2006 19:44)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 34507 | Včera: 133681