Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute, mate niekto skusenosti s inym plynom v pneumatikach ako je obycajny vzduch? |
Ja som si moto fukal stale a vzdy len dusikom no nepocitil som nic ale mechanik vravel ze dusik sa tak nezohrieva pneu sa neprehrievaju a ze dochadza k mensiemu opotrebovaniu co je na tom pravdy neviem |
No ja osobne cely dusik a Pneumix a podobne povazujem za vytahovanie penazi z vrecka. Vzduch ma 78% dusiku, 21% kysliku a 1% vodne pary, CO2, vzacne plyny a samozrejme všelijaky bordel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Atman (12.07.2006 20:52) |
atman : stym kyslikom by som uz siel nizsie... ved pozname globalne probleby |
Scarp, ved to je vec, ktora mi nejde do hlavy (to zohrievanie). Pneu na moto sa musia zohriat na spravnu prevadzkovu teplotu. U aut to tak neprekaza, tam mas 4 kolesa. Ale mam obavy, aby som sa niekde "nevyplestil", lebo budem mat studene pneu. Dalsia vec, ten plyn ma vraj vacsie molekuly ako obycajny vzduch, a neunika tak z kolesa von, tzn. nemusim sa obavat tak casteho poklesu tlaku v pneumatikach, co na motorke je dost dolezite. |
A vieš čo je to Placebo efekt? |
Pato TL: dusík sa do moto nedáva! dusík zabraňuje zohrievaniu pneu a práve u moto potrebujeme pneu zohriať ako si sám napísal. PS ak ti púšťajú pneu skoč si nech ti vadim "napumpuje" ultraseal. Mne to pomohlo len nevien či sa ti to kvôli životnosti pneu vôbec oplatí. |
jano147: Oplatí sa to asi ako prilba. Možno raz-dvakrát v živote, možno nikdy... |
Jano147>Dusík Ti nezabraňuje zohrieveniu penu, ale zabraňuje zmene tlaku v pneu po zohriatí . Keď natlačíš do pneu za studena 2,50 aj po zohriatí pneu je tlak 2,50, ale ak tam máš bežný vzduch môžeš mať po zohriatí tlak aj viac ako 2,7, závisí od množstva vzduchu v pneu... Aj preto sa kontroluje tlak v pneu pre jazdou "za studena", aby si mal vždy zaručené rovnaké podmienky pri meraní. Upravené 2 krát. Naposledy upravil bacilko (13.07.2006 0:37) |
no musim povedat ze to co povedal bacilko sa aj mne zda ako najrealnejsie...zrejme aj kvoli tomu sa v zime fukaju na aute gumy o cosi viacej...ak teda fukas vzduchom, kedze sa rata ze v mrazoch ma zasa tendenciu na objeme stracat...no ale dost co nas je po plechovkaroch! len ktovie s akym plynom v pneu rata vyrobca , bo ak so vzduchom tak urcite rata aj s tou roztaznostou plynu pri vyssej teplote...cize vyrobcu bych sa nesnazil pretromfnut vedomostami i ked sa moze stat ze by niekto mohol vymysliet cosi nove ale myslim ze tieto veci sa uz zvazuju dllllhoooo |
Ako píše vačšina, dusík sa možno oplatí do nákladiakov, kde samotná hmotnosť vozidla zabezpečuje dostatočnú priľnavosť pneumatiky k ceste. Do motorky je to podľa mňa absolútne zbytočné. Keď už tak ultraseal, ako som sa dočítal na ofic websajte pre tento prípravok, zabraňuje do vysokej miery nielen vzniku defektu, ale aj tým, že je to určitá gélová hmota vnútri pneu, ochladzuje pneumatiku. Mám ho, gumy síce teplé po zjazde Pez Baby sú, ale defekt som zatiaľ nedostal. |
Bacilko a to mas odkial??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (13.07.2006 9:09) |
Co ja viem zeby ma 30 ks navyse za dusik vytiahlo z biedy ked prezuvam to neviem a mechanik hovoril nie ze sa pneu nezohrievaju ale neprehrievaju asi to bolo myslene stylom ze ak moc nakladas po ceste tak pneu dostava zabrat prehrieva sa a z dusikom sa prehrieva asi menej neviem tak som to pochopil ja |
No mne sa minule prehriala guma až tak, že by som ju mohol natrieť na chleba |
Kmotr, a ja že prečo má Vadim až teraz bábenko ... rozpredal všetok ultraseal a na vlastnú ochranu pozabudol |
výrobcovia pneumatík ich stavajú s tým, že budú plnené s kyslíkom. a to s tým dusíkom nie je nič iné ako spôsob ako zasa niekoho dostať o trochu peňazí ... |
All. |
no neviem ci vidicon ma uplnu pravdu ale nehadam sa bo sa mozno vyjadruje k inej veci ale fakt je ten ze ked si nafukam koleso vzduchom na 2,5 tusim 250kPa tak po jej zahriati odmeram aj viacej..dajme tomu 2,7 abo taku nejaku hodnotu...ale ak sa mylim tak v poho...len zvestujem tie info co mam nejaku dobu a ci su spravne neviem.. |
nazdar chlopi, |
Ahojte. |
ja zasnem... rozdiel medzi vzduchom a dusikom som na aute ani len trosicka nepostrehol, som sa tesil ked to nafucali ze som zvedavy ake to bude a potom prislo sklamanie ked sa ani prd nezmenil.. ani ani... ani len... skratka nic! Asi dlhsie drzali, ale co sa tyka jazdnych vlastnosti som si nech som sa akokolvek snazil voobec nevsimol ani miniaturnu zmenu, a urcite ma neosrali ze mi nedali dusik, lebo vo viacerych servisoch vzdy pri prezuvani bolo plnene dusikom. Zase na druhej strane neviem ci sa to na skoro dvoj tonovom passate moze prejavit.... No a co sa tyka zohrievania je blbost ze sa pri tak mikroskopickych teplotach moze prejavyt chladenim... co mas formulu?!, nemeni tlak ako povedal bacilko, ale zohrieva sa plyn aj pneu uplne normalne, a vobec by som sa ho nebal dat o moto. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (13.07.2006 23:26) |
Dava sa to do lietadiel lebo pri extremoch ma neporovnatelne vlastnosti. Keby bol v kolese lietadla vzduch, tak by pristalo iba raz |
KACIRI !!! Na hranicu s vami! Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vidicon (14.07.2006 12:18) |
Vidicon (alias Einstein ) sa zbláznil ! Upravené 1 krát. Naposledy upravil vmax (14.07.2006 10:30) |
Vidicon klobúk dole, ty by si bol dobrý inkvizítor, by si upálil iba bosorky |
vidi precital som si cely tvoj clanok |
raptor práve si zostrojil prvú atómovú motorku, gratulujem |
raptor - este si zabudol do kufra palivove clanky a namieso motora reaktor a jazdime skoro zadarmo len sem tam pri servisnych kontrolach vyhodia radioakticny material . Inak by som chcel vydiet skade by ziskal deuterium alebo tazku vodu |
Scarp: len malickost, ak sa nemylim, tak pri termonuklearnej reakcii deuteria alebo tricia nevznika ziadny radioaktivny odpad, to nie je uran. A deuteria je na morskom dne dost vela este na tisice rokov. Ale kludne ma opravte, ak sa mylim. Takze, nedalo mi to a este som trochu premyslal dalej nad tou teoriou ohladom dusika v gumach. Tu si nejake konstanty z Van der Waalsovej rovnice: vzduch: a=1.325 N*m4/mol2, b=114.09 cm3/mol dusik: a=0.1368, b=38.6 Ak si to zratate vyjde vam, ze clen "a/V2" je asi 1% oproti tlaku vo vasej gume a clen "b" je 0.5% z objemu (ak som sa nepomylil). Myslim, ze bavit sa tu o 1% nema zmysel a preto plati, co som uz hore napisal, jedna sa o idealny plyn a teda tlak stupa s teplotou pre obidva plyny rovnako s presnostou jedneho percenta. Tuto cast som musel po sebe zjednodusit: myslim si, ze to, co som v predchadzajucom prispevku pisal ako dovod pre rozdielny tlak v gumach pre rozne plyny (cize rozna tepelna kapacita a hmotnost), je tiez uplne zanedbatelny jav. Neviem to teraz ciselne dolozit, ale zhruba preto, lebo plyn ma velmi malu tepelnu kapacitu a tepelnu vodivost a rozdiely tychto velicin pre dusik a vzduch su uz uplne zanedbatelne. Z toho mi vyplyva, ze zlozenie plynu by nemalo mat ziadny vplyv na teplotu a tlak v gume. Ovela vacsi vyznam na teplotu gumy a plynu vnutri ma neodskriepitelne konstrukcia pneumatiky a jej chladenie z vonka. Ak kupite pneu od ineho vyrobcu, bude to mat urcite ovela vacsi efekt na tlak a zahrievanie ako vymena vzduchu za dusik. Zaver: o vplyve zlozenia plynu na tlak a teplotu v gume ja osobne silno pochybujem z teoria vyssie popisanej. Ostatne vyhody dusika (citacie z clankov) spominane v mojom predchadzajucom prispevku su podla mna tiez smiesne, pretoze tlak stracate aj cez ventil a netesnosti gumy na rafiku, horeniu nezabranite, lebo kyslik je vsade naokolo nas (jedine ze by ste jazdili okruh a tak rozpalili gumu, ze zacne horiet zvnutra, ale to sa tyka pretekov), bavit sa o hrdze pri hlinikovych diskoch na motorkach je smiesne (hlinik tiez oxiduje, ale to je smiesny efekt)(mozno to hra rolu pri plechovych diskoch auta v zime) a absorpcia narazov - do toho sa mi uz pustat nechce. Takze plnenie dusikom nie je uplne zanedbatelne u tazkotonaznych lietadiel a pri pretekoch na okruhu, ale u beznej jazdy na motorke urcite ano. PS: len pre zaujimavost, mne pri pomalej jazde na dialnici pocas horuceho dna narastol tlak v pneu o 0.5 atmosfery! Urcite to nebolo kvoli vzduchu v gumach Upravené 3 krát. Naposledy upravil Vidicon (14.07.2006 15:01) |
scarp deuterium sa da ziskat z tazkej vody pokial sa nemylim a tazka voda od kaplána Tappmana |
vidicon ty robis niekde vo vyskumnom ustave alebo statnej sfere, alebo mas dovolenku a travis ju s ucebnicou fyziky?? |
vidicon ma pravdu pri termonuklearnej reakcii deuteria ci tricia nezostava radioaktivny odpad... -> zostrojenie vodikovej bomby (uzemie ostava ciste a bez radioaktivity) |
raptor to je blbost, tlak a teplota potrebna na syntezu vodika sa v praxi dosahuje odpalenim klasickej jadrovej bomby (sluzi ako rozbuska...) - a po nej nejaky spad ostane. Upravené 1 krát. Naposledy upravil manana (14.07.2006 15:36) |
teraz som si to vyguglil.. mas pravdu manana Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (14.07.2006 15:43) |
Raptor mal s tou motorkou na mysli ani nie tak bombu, ale Tokamak, a tam netreba ziadnu atomovku na nastartovanie |
obavam sa, ze tie prdky co sovieti dostali z tokamaku nestoja za rec...ale bomba zjavne funguje, to je hlavne...no nic, idem odviest ricciho vmax na servis, mam slapky a sortky, mesto plne nervoznych vodicov, tak drzte pazure, nech neskoncim ako uran v los alamos. |
ja som s motorkou na mysli tokamak nemal.. na tokamaku sa rozhodne jazdit neda |
Kua Vidi, nestraš , včera sme s kamošmi natlačili asi 2 kubické metre dusíka s argónom(pneumixu) do 4 metrového nafukovacieho člna, lebo pri preprave na prívese vačšinou "ovädol" a na slnku skoro praskol. Sa nám nechcelo stale ho popúšťať a dofúkavať, hlavne HP podlahu, len kvôli zmene počasia, tak nejaký "múdry" vymyslel, že ho treba natlačiť pneumixom. A zvyšok, čo nám ostal vo flaši, som natlačil do pneu v skútri (a aj v aute a ešte pol fľaše zostalo), že nech to nemusím stála dofúkavať (bežne musím dofúkať tak raz za dva-tri týždne). Som zvedavý, keď sa ten čln prehreje na slnku, ako sa ten veľký objem dusíka prejaví na zmen tlaku. |
Vidi: Ty si ešte nepočul o záhadnej strate vzduchu z hliníkových kolies motocykla? Tak túto stratu môže spôsobiť (okrem iného) aj korózia hliníku. |
raptor - inak neviem ako je to teraz z tazkou vodou ale viem ze za vojny amici vybombiôi nemcom peknych par tovarni na tazku vodi a inak sa uz teraz pouziva malo ako spomalovac sa v reaktoroch typu VVER pouziva grafit ak sa nemylim |
Grafit v reaktore? Spanombohom, chod si pozriet ako to funguje v cernobyle... Upravené 1 krát. Naposledy upravil stevo (14.07.2006 21:37) |
No konečne normálna analýza na základe vedeckých faktov. Škoda že som sa pripojil až teraz, by som hneď vidiconovi ozval že zanedbáva odlišnosti v konštantách reálnych plynov, ale následne to korigoval a dokonca aj zistil precentuálny rozdiel. |
Idem si nafúkať pneumatiky dusíkom. Poznám dvoch ľudí ktorí to majú, hovoria že nepociťujú rozdiel, ale možno sa to prejaví neskôr na dlhšej životnosti pneumatík. |
stevo- ty sa chod pozriet do normalnych jadrovych elektrarni ako moderator sa uz malo pouziva D2O lebo je nakladna ale na spomalenie neutronov sa pouziva tuha (grafit) |
Bacilko: to bude vyborny test, na clne to bude krasne vidno. Urcite daj vediet, ci vidis rozdiel... |
ina debata. Junior, nedava sa to do lietadiel kvoli tomu ze pristava vymrznute na minusove teploty a pri dosadani sa pneu pri roztoceni z 0 na 300km/h v zlomku sekundy zohreje na niekolko sto stupnov? |
no mozem povedat.. ze mam v pneu ultra-seal a aj dusik.. ultra seal aby som mal pokoj od defektov a dusik kvoli objemovej stalosti .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil slider (18.07.2006 0:31) |
tak aj mna nieco napadlo |
Zaujímavé postrehy. Ja to mám vyskúšané celoročne na aute 4x4 aj trošku rýchlejšom osobáku a chystám sa teraz prefúnuť aj moju maličkú. Stálosť teploty pri striedaní vonkajšieho prostredia je dosť dôležitá kôli adhezu, ale beriem aj to, že je to vec názoru. Určite sa tým nič nepokazí. |
mozno by nebolo od veci dvakrat porozmyslat, nez sa sem daco napise a potom by si mozno mnohi z vas svoje amaterske nazory nechali pre seba |
Dusík v motopneu sa nepoužíva ani v superšportoch. |
RHplusB: " pneumatika hustena dusikom nemeni svoj objem". dakujeme, ze si nam to vysvetlil Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (21.07.2006 9:16) |
RHplusB fakt radsej nic nevysvetluj, od toho tu je vidikon |
akoze zatial je to len slovo proti slovu a zopar Mengelejovych vzorcov |
Dusík v pneumatike je super lebo ked stratíš klúčik od zámku k reťazi vyšróbuješ ventilček,pustíš to na reťaz,klepneš kládívkom a reťaz praskne ako pozlátko. |
Za svojim nazorom si stojim. |
RHplusB: a o kolko sa zmeni objem pneumatiky? ja som myslel, ze pneumatika ma rovnaky objem pri 1 atmosfere aj pri troch. Alebo sa nafukuje ako balon? |
duggo>Podľa očakávania veľmi dobre. Tlak v člne a hlavne v HP podlahe vyrovnaný, či na nočnej rybačke na Dunaji, alebo víkendovej "člkovačke" na rozpálenom slnku. |
bavi vas to? Upravené 1 krát. Naposledy upravil slider (29.07.2006 19:44) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 34507 | Včera: 133681