Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
Caba: |
Moja realna skusenost, co ma ucili na skole bezpecnej jazdy na ringu, moto maly 650 nahaty bandit: rozlozit brzdnu silu cca 90% predok, 10% zadok. Hovorim o krizovom brzdeni, nie dobrzdovani. Vyspojkovavat, nech motor netlaci. Je to radovy 4V (co vacsina z vas samozrejme vie). Poznamka 1: kazdy jazdec dostaval rady a skusal si krizove brzdenie individualne podla typu moto.Poznamka 2: netyka sa priamo zadnej brzdy, ale mne ta rada velmi pomohla - po krizovej brzde a zastaveni neskladat ihned nohy na zem, tlmice vratia moto o kusok akoby do zadu, takze pockat cca sekundu kym sa moto napruzi spat a potom sa pevne zapriet nohami a zastabilizovat moto definitivne. Vediet to o mesiac skor usetrim si z hanby kabat a oskrety padak |
ešte by som čabu doplnil, že motorky sú tak rozdielne, že čo by ti jedna dovolila, s tým ťa druhá zabije.. |
Keď som začínal na moto /návrat po cca 20-tich rokoch/ tiež som zisťoval čo a ako ohľadom používania zadnej brzdy. Téma je To o ničom. Je toľko špecifických prípadov kedy použiť a kedy nie zadnú brzdu, že sa nedá presne povedať ako ju použiť. A to treba ešte zobrať v úvahu rozdielnosť motoriek. Jediná zmysluplna rada je jazdiť, jazdiť a jazdiť. Treba to skúšať, učiť sa, nie však na verejnej komunikácii. Na SK je dost možnosti učiť sa to niekde mimo. A to ze som to vedel na dakej moto pred pár rokmi, neznamená že na inej to bude fungovať rovnako a aj rovnako to budem vedieť ja sám. Človek sa učí celý život |
To Ziskop: Upravené 3 krát. Naposledy upravil Carlos (26.01.2015 19:15) |
no tak ja mám liter 600. to je trochu iné. no a jasné, že neriskujem skapanie motora, šak počujem kedy otáčky idú k volnobehu a potom podradím, alebo len vymačknem spojku. |
ChesterTT - Tam velmi zalezi od toho preco brzdis. Ak ides zastavovat, tak riskovat ze ta mootrka podhodidopredu tym, ze si nechal kvalt, resp nestlacil spojku no neviem neviem. V pripade krizoveho brzdenia kde brzdis co to da a nasledne zatacas .. dajme tomu v pripade zle odhadnutej zakruty alebo nahle objaveneho bordelu na ceste je urcite rozumne nechat tam kvalt a aj spojku nechat na pokoji a spoliehat sa na motor. VEd stejne potrebujes pridat jakmile si schopny zacat zatacat. |
Ziskop - ono sa to samozrejme dá aj tak, že spojku nevymačkáš, zavreš heft, len ťukneš do zadnej aby si dostal váhu na predok a potom prednou brzdíš čo to dá. nepoužívaš zadnú brzdu, tým pádom máš viac sily pri stisnutí biku nohami, aby si mal volné ruky a čítal, čo robí predok. ked dobre zahamuješ, tak zadnému kolu (aspon u mna) bohate stačí motorová brzda, ktorá má tú výhodu, že sa nezakusne a koleso sa furt točí. on je stunťák, on vie brzdiť tak, že má na zadnom kole 10 deka váhy, jemu motor stačí.. |
ziskop: Na to videu hovorí o krízovom brzdení. |
1. Kto chce čítať až to, čo sa týka témy skočte na cieľovú vlajočku |
Keby s podobnými názormi prisiel môj syn hoodne spozorniem! |
demmoo: |
Re: BKSL: oveľa lepšie je predpokladať (nechcem povedať predvídať to môže iba veštec a cestný zákon ) , čo asi spraví iný účastník a už vopred mať pripravené možné varianty úniku veď mozog je počitač ten navýkonnejší tak ho netreba nechávať doma a isť vetrať tú prázdnu dutinu , to sú zvyčajne tí ,čo chodia jazdiť ja sa chodím voziť a v tom je dosť podstatný rozdiel Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (25.01.2015 17:12) |
keď už sme tak pekne OT, tak Chester, variant je mužského rodu...a najhorší variant by bol, keby zobral mňa... |
zmažem túto tému? šak toto je otras. |
Kasza .. vrelo odporucam ... Len Tak: Skola bezpecnej jazdy Pachfurth kvoli tvojmu zdraviu. Lacnejsie je naucit sa brzdit, ako zbierat seba aj masinu v korytnacke ... a este ta opravim, Ty nejazdis .. ty sa vozis. Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (23.01.2015 22:30) |
preskočím tie hádky predo mnou a niečo šupnem k téme.Ja brzdím výlučne zadnou v hocijakej situácii a na hocijakom teréne,aj keď viem,že to nie je správne.Snažím sa jazdiť piánko.Dôvod to má u mňa jednoduchý : asi pred 17-timi rokmi som stlačil prudšie prednú a asi na 6 sekúnd som sa zahral na Google Street View,len názvy ulíc som nepostrehol cez helmu.Odvtedy predná brzda pfuj pfuj.Max tak vo dvore pri zaparkovaní.A odklopem,že kvôli brzdeniu som odvtedy ešte nepadol.Ale že vraj na každú sviňu sa varí voda,tak som pre istotu kúpil korytnačku.Také malé plus,kdyby něco... |
".....nema zmysel sem pisat ak je to neprospesne." NIE |
Co ten o tom moze vediet ?! Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (23.01.2015 20:35) |
Tak su zjavne rozne pristupy, v nasledujucom videu od 19:10 |
Nikto tu nikoho nevyhadzuje, nema zmysel sem pisat ak je to neprospesne. |
Som za pridanie funkcionality ignore listu ako takeho. |
Carlos sorry, ale kto nechce, citat nemusi, ani reagovat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Feror (23.01.2015 19:35) |
Feror |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
Pozrime sa na to technicky |
Predseda Zväzu slovenských teoretických motocyklistov na internete, sa rozhodol žiť večne, a niekde si vyguglil že keď zvládne riesenie krizoviek panickym brzdenim ,za pouzitia zadnej brzdy, je za vodou. |
To Satos: |
existuje moznost skryt prispevky vo fore od konkretneho pouzivatela? |
to satos: |
satos: alebo si tú vetu nepochopil ty ( aj preto, že nečítaš iné vlákna? ) a si mimo, pretože tu si nikto baránka nenašiel, on sa predviedol a predvádzal sám Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (23.01.2015 17:19) |
stupi nie je to vsetko len teoria ale vela z toho je aj v praxi potvrdene meranim. |
Stadovitost cloveka nuti sa ho zgrupovat do stada a utvrdzovat si svoje ego je najlepsie tak, ze si stado najde baranka a je jedno, co baranok povie, treba trhat. Ved my sme machri, ved je nas vela. |
Ved to cloveka ani nebavi citat tieto teoreticke blbosti a grafy ktore tu pridava. Aj napriek tomu, ze ovlada dostatok teorie uz stihol mat 2 krizove situacie. |
pekná diskusia ) .. ja len k pôvodnej otázke: keď som mal 18 tak na 50ccm Simsone skútri som brzdil len zadnou, lebo to stačilo a šmyk zadného sa mi zdal lepší ako šmyk predného kolesa. Teraz mám 110kg a 600ku tak som začal brzdiť prednou, kým som nezistil že keď stúpim na zadnú tak brzdí aj predná. Takže pri bežnom dobrzdení na križovatke a podobne mi stačí kombinovaný účinok zadnej ... a v krízových situáciách stlačím aj prednú a výnimočne reaguje aj ABS. |
Onoho času tu boli onakvejší experti na všetko, ale ty (BKSL) si extratrieda. Alebo, žeby len ďalší nový nick jedného z nich? |
ty vole, to je kok...že nemusime to čitat...prosim ta Awia, sprav s tym už niečo, lebo prisáhámbohu tuto stranku už neotvorim... |
Ty ak sa hned niekde nezahlušíš, toto leto stopro schytáš od niekoho na búdku chlapče moj.. zamiešal si sa medzi motorkárov... A tí si zo seba pi.u robiť nenechajú.. (a v tom ti žiadny graf nepomôže...) |
to meloking: |
meloking s tebou suhlasim. Je to vidiet v tom mojom videu a tu je k tomu teoria. Ja som to predtym nejak nestudoval ale po tom co som sa vela najazdil bicyklom a hlavne dole kopcom a velmi rychlo, som sa naucil presne toto. Zadok blokovat a sustredit sa na to aby mi predok neusiel. Osobne si myslim, ze mi to velmi pomohlo ked mi do cesty vbehlo auto. Zadok bol smyk, predok si pamatam ze dva krat zapistala guma (ked zacala flekovat tak som autoamticky trocha povolil a zase stlacil) a potom sa ozvali endurove reflexy a masinu som capol o zem a odrazil sa do luftu co to dalo.. auto som cez kapotu preskocil a uz som sa len dokotrmelcoval k autu co stalo na kraji... Upravené 1 krát. Naposledy upravil ziskop (23.01.2015 15:11) |
typické: prvé dva riadky ako tak k veci, aj keď z polovice blbosť a potom 4 riadky kktín o ničom v zmysle "všetci ste kkt, len ja som autobus "... |
Práve to je na tom to najsmutnejsie, že ignoruješ tých 90 percent.. Práve taký totálny začiatočník a zelenáč, čo o jazdení na motorke nevie zhola nič, by tu nemal mudrovať a mal by čítať práve to, čo mu tých 90 percent skúsených motorkárov píše... |
Chlapi nemusite to citat. Ja tiez v hlave hned ignorujem 90% z prispevkov a uzitocnych je pre mna len tych 10%. Ale aby som sa dopracoval k tym 10% tak musim precitat vsetky. |
aj ja si dávam teda |
a ja stále nemôžem uveriť, že to pravda ... že to myslí vážne |
Karol tu zase nesúhlasím ja. Ty si ešte nepochopil že varieté je predsa už dávno prvotný a najhlavnejší účel tohto fóra. Vždy bude dôležitejší počet klikov, ako kvalita informácií. A to takýto ľudia bez sebareflexie a akéhokoľvek reálneho úsudku presne zaručujú. Musíš sa zmieriť s tým, že sa sem pôjdeš už len pobaviť na drístoch. Ak tento človek nieje niečí nasadený virtuálny výtvor, tak si môže MR gratulovať že ho má. Pozri sa na počet príspevkov v jeho diskusiách. |
Bacaono: nesúhlasím s tebou. Myslím, že takýto idiot tomuto fóru skôr uškodí, lebo oveľa viac je takých, čo zúfalí mávnu rukou a radšej neprispievaju. Takí ako BKSL tu z toho robia variete a znižujú kvalitu celého fóra. Ešte väčší problém je, že je nezastaviteľný. Ani samocistiaca schopnosť tohota fóra nevie zastaviť príval jeho sprostostí a zasiera už pomaly každú tému. To ľudí odrádza, lebo debata nie je na úrovni. Keby tu taký chmuľo nebol, možno je tu oveľa.viac príspevkov. Lenže ľudia radšej mávnu rukou a nepíšu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Carlos (23.01.2015 12:08) |
dnes rano som siel okolo knihkupectva a kupil knihu 'Trenujeme na motocyklu kazdy den - pro pokrocile jezdce' (autor Bernt Spegiel) |
HoGo80 keby tu také tlačítko bolo tak MR zomrie. |
To niekedy radost citat niektore prispevky lebo zistujem ze ja vlastne vobec neviem jazdit na moto fixovat sa na prekazku to je na nezaplatenie... Upravené 1 krát. Naposledy upravil mateo123 (23.01.2015 11:15) |
Za co, pane Bože, za co....? |
" Na moto dlanou prudko strhnem plyn a hned zdrapim packu dvoma prstami a zaroven tlacim prekazku ocami pred sebou " |
pirates - zatiaľ najrafinovanejší pokus o trolling |
na prekazku sa nikdy nepozrat !! vzdy sa pozerat na unikovu cestu ... |
" Na moto dlanou prudko strhnem plyn a hned zdrapim packu dvoma prstami a zaroven tlacim prekazku ocami pred sebou " to fakt? Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (23.01.2015 9:04) |
ja osobne, zadnu intenzivnejsie pouzivam iba ked idem dole z kopca (kotva) ... popr. ked blbnem |
Pirates velmi divna uvaha! Mozno to ciastocne funguje na gold wingu ale na normalnej motorke nie. Viem o com hovorim par smykov v krizovke mam za sebou. |
Re: pirates: "...brzdenie zadnou pritláča celú motorku o cestu..." |
Re: pirates: prepac, ale nesuhlasim. |
zadná brzda je prevádzková ,predná iba pomocná ,odjakživa na každej motorke kedysi sa dokonca predná brzda odmontovávala , brzdenie zadnou pritláča celú motorku o cestu preto neexistuje aby sa ktorákoľvek motorka pri brzdení zadnou postavila na predné a odľahčila zadok , všetky motorky majú tažisko v strede ani jedna ho nemá vpredu alebo vzadu pretože motor je v ráme a pred rámom je predná vidlica a za rámom zadná kyvka , to , že sa pri brzdení prednou stavia na predné nie je ťažiskom ale sklonom vidlice voči ceste chopper s predkopnutou vidlou nikdy na predné nepostavíte Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (23.01.2015 1:15) |
Pokial clovek brzdi v krizovke a nemusi ani trochu vybocit tak to asi taky problem nebude ked da zadne do blokacie a prednym dobrzdi plynulo. Moto sa udrzi v rovnovahe jemnou korekcou riadidiel a pohybom tela do stran. |
to kilix: |
Graf ohladom volby idealneho sklzu pre dosiahnutie maximalnej zaberovej sily (adhezie) gumy pre brzdenie/pridavanie pre 3 rozne sily posobiace na koleso zvrchu (3 rozne zataze). |
BKSL asi mas na mysli ABS, ktore asistuje pri brzdeni a nie kontrolu trakcie. |
Je to len fyzika a to ma celkom bavi. Vela z toho sa da vyuzit v praxi ale na to aby bol clovek na moto fakt dobry tak treba mat aj talent a to u mna nehrozi |
Nasiel som jeden coolovy graf Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (22.01.2015 21:48) |
to SO545: |
nastuduj si nieco o hybnosti telies OK |
to kilix: |
asi mate pravdu. budem to musiet vziat spat. podla videa od ziskopa sice ten kuba ide tym stylom ako som predpokladal, ze je to najlepsie, ale smrz ma lepsie vysledky a fakt obe kolesa na asfalte. evidentne zadok ma zablokovany a predok si reguluje. |
[ |
BKSL: Kde chodíš na tie kokotiny, keď si doteraz najazdil 1000 km a z toho polovicu v autoškole? |
Do cesty pri jazde priamo po rovine nikdy netlacis viac alebo menej ako je hmotnost moto a jazdca. Hovori sa tomu gravitacna sila (pre velkych rozmyslacov: ziadna neexistuje ale ludom sa s tym ze existuje lahsie zije ) |
"Najúčinnejšie spomalenie/brzdenie je možné dosiahnuť IBA pri brzdení OBOMA brzdami." |
"tu nejde len o kotrmelec. potrebujes zvysil adheziu. ked budes sediet na dvojmetrovom nosici, tak sice nespravis kotrmelec, ale predok sa ti bude smykat aj pri ovela miernejsom brzdeni. cielom nie je nespravit kotrmelec, ale co najskor zabrzdit " Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (22.01.2015 18:09) |
To meloking: nesúhlasím s tvrdením, ktoré si adresoval na Egresa: |
"cim viac tlacis do cesty, tym viac zvysujes adheziu a tym intenzivnejsie mozes brzdit bez presmyknutia. najviac dosiahnes ak sustredis vsetko na jedno koleso. dosiahnes viac ako keby si sa to snazil rozlozit na zadok aj predok." |
Pospominajte si na crash videa-situacie co ste videli ked brzdili motorkari prednou. |
ponahlam sa het, takze len tak od pasa... |
egres2 cim mas tazisko viac vzadu pri tej istej vyske tak neskor urobis kotrmelec. |
Trt: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (22.01.2015 16:47) |
to bksl: |
Na samotne brzdenie je najlepsie mat tazisko co najviac vzadu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (22.01.2015 16:38) |
Dobre chápem, podľa teba čím je ťažisko viac dopredu, tým lepšie? |
Brzdenie na beznej motorke je vzdy limitovane umiestnenim taziska. |
hogo - v sobotu môžete skúšať skôr to, kto dá dlhší šmyk na predok, za predpokladu že im vyjde predpoveď o snežení |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 231140 | Včera: 201837