Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
Kolki z vas vyuzivaju zadnu brzdu? |
Viac pouzivam zadnu brzdu ako prednu. Pri mojich rychlostiach (v meste do 50km/h) mi bohate staci... |
tak v kritickej situácii vyskočíš za jazdy a je |
odmontuj si packu prednej brzdy a odnaucis sa... ked sa nechces vyjbat |
Ja vzdy brzdim oboma sucasne, ale samozrejme inou intenzitou a podla situacie. Napriklad na smyklavom povrchu (prach, vlhka cesta, mokra trava a pod.) vyuzivam viac zadnu ako prednu. Davam totiz prednost kontrolovanemu smyku zadneho kolesa, pred nekontrolovatelnym smykom predneho. Na suchej ceste a v priamom smere jednoznacne viac prednou. Je dobre si uvedomit, ze zadna brzda moze mat okrem brzdiaceho aj stabilizacny ucinok, takze je dobre naucit sa ju vyuzivat, su situacie ked sa to moze hodit. |
ja som sa naucil iba prednou ked som mal jawu 350 a nemal som lanko na zadnu.ked som sadol na simsona tiez som si nevedel zvyknut a teraz ked brzdim,tak letim do zakruty a tesne,par metrov pred nou dam prednu na max a zadnu davam podla citu,aby sa nezaseklo ale aby aj malo nejaky ucinok kedze ho predna odlahci |
pouzivam takmer vyhradne prednu, zadnu len v prudsich pribrzdeniach, ja brzdim dost motorom, az na 2ke, dobrzdim prednou... |
často jazdím aj mimo asfalt a tam jednoznačne kraluje zadná,na ceste sa samžím oboma súčasne |
Tak ,ako píše Skrina ,nebrzdím skoro vôbec,motor to dobrzdí ,a max.zadnou pri semafofe,Prednou iba v prípade debilov ,čo nedávajú prednosť(ja jazdím pohodovo) |
Je to podľa pocitu. Sajdka ma naučila používať obe. Tak keď jazdím sólo už to mám akosi v rukách. Raz keď som jazdil z roztrhnutým lankom zadnej brzdy som sa polžil v zákrute a to som išel asi iba krokom. Naozaj treba mať na to cit. |
Používam takmer vždy obe, ale je to o inej motorke a o inej technike jazdy. |
Pouzivam obe sucasne. Mne vyhovuje dobrzdovat zadnou brzdou. Neviem si to inak uz ani predstavit. |
Zadná je pre mňa tiež zbytočná, neśahám na ňu. Keď pri kritickom brzdení použiješ prednú, zadné kolo sa odľahčí natoľko, že aj pri úplne slabom pribrzdení zadnou pôjde do šmyku a efekt bude nulový. |
ja brzdim niekedy zadnou niekedy prednou..pri silnejsom brzdeni pouzivam obydve |
používam hlavne prednú....ale ked je to nutné použijem aj zadnú, nešlapem na nu prudko skôr prerušovane také zadné ABS .....a mám pocit že nie- jeden krát mi to hodne pomohlo.Ale ked je mokro tak na zadnú moooooooc opatrne Upravené 1 krát. Naposledy upravil minomoto (25.04.2008 8:32) |
takisto aj ja som za dreamer-a...odvtedy čo som potreboval rýchlo zabrzdiť a použil som pri tom iba prednu brzdu a vy*ebal som sa tak používam o dosť viac aj zadnu a na prednú si dávam pozor Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepo50ccm (25.04.2008 8:34) |
ja som zvyknuty zase pouzivat zadnu kludne az do smyku, ale doplnam prednou. |
zadnú nemám aňi zabrzdzenú. Ešče sem ju nepoužiu, ale kotúč zerzaví nemám Ducati, to je jasné |
dreamer: asi tak nejak |
Je to typom a vahou motorky. Na Dragu by som iba prednou, pri prudsom brzdeni, motorku nezastavil. |
To čo je to tá zadná brzda??? :D |
trimer jazdim furt ked je pekne a je trocha casu inac us som zvedavy na tu tvoju novu moto,nak si ju setris |
ja som doteraz nepouzival moc ale uz som zacal.. hlavne pri miernejsom dobrzdovani je to lepsie... |
Nauc sa brzdit oboma brzdami - uvidis, ze to je ucinnejsie. Hlavne v zakrutach moc prednu nedrazdi a taktiez na strku a kamienkoch brzdi vyhradne zadnou. |
Agresor: proč bich brzdziu v zátsčke? A uš ket, tak naposledi co sa predemnú ňegdo visekau, biuo proto, že zabrzdziu zadnú, dostau šmik, potom sa chiciua a uš ho aj moto katapultovaua... |
staci si precitat nejaku odbornu knizku o jazdeni na moto (napr: Dokonalá jízda na motocyklu), kde sa pise, ze je lepsie pouzivat obidve brzdy... aj preco.. aj kedy Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (25.04.2008 11:10) |
zadnou brzdím iba málokedy. No včera som už unavený šiel do garáže, na križovake bol čerstvo štrk, čo som potme nespozoroval a nebrzdiť zadnou, tak by bol šmyk predku |
Jednoznačne používam obidve brzdy. |
Mikulec: Asi tak |
Kazdy ma svojim sposobom pravdu, len si chlapci uvedomte na akych motorkach jazdite! Inac brzdi chopprar, inac endurista a inac jogurtak. Je to dane aj konstrukciou motorky, kde ma tazisko a tiez ake mas obute pneu ... |
Skoro vzdy prednu. Malokedy zadnu. Zadnu vatsinou v terene............... |
pribrzdujem zadnou, ale ked brzdim prudsie, tak tuk do zadnej, motorka sa nakloni dopredu a az ked je predne koleso trochu zatazene tak stlacim prednu a potom uz obomi, ale je to take podvedome, ze mozno je to aj inak ako pisem :D |
POCUJTE VSETCI ja som vzivote nepouzil este prednu brzdu lebo sa bojim ze sa prekoprcnem ale ako citam vsetci pouzivate prednu radsej preco???? |
kombinujem to. snazim sa tu energiu rozlozit na obe. brzdim hlavne s prednou(80%) a pomaham si aj zadnou(20%).. Upravené 2 krát. Naposledy upravil DriverMaster (25.04.2008 13:26) |
iron666: Ako uz pisal DriveMaster, lebo je na suchom povrchu ucinnejsia. Pri brzdeni sa vsetka vaha a tazisko posunu ku prednemu kolesu a to ma tym padom lepsiu prilnavost k vozovke a ty mozes intenzivnejsie a teda ucinnejsie brzdit. Zadna brzda ma v tomto pripade len doplnujuci ucinok, aj to len do momentu kym sa zadne koleso neodlahci natolko, ze sa zdvihne a strati kontakt s vozovkou. Toto ale plati len pri brzdeni v priamom smere, pri naklone je potrebne prednu aj zadnu pouzivat velmi citlivo, resp. pokial mozno tak vobec, pretoze ak sa ti zablokuje ktorekolvek koleso v naklone, pravdepodobne pojdes k zemi. |
....borcov co na jogurte brzdia len zadnou , tak to teda obdivujem , neviem co tam mate za segmenty ale chcem vidiet ako dobrzdite z nejakych 200km/h pred zakrutou aby ste nemuseli brzdit v nej, to asi musite zacat brzdit 2 km pred zakrutou ..hmm ale ja som len zaciatocnik a vela o tom neviem, ale myslel som ze musis mat dobrzdene pred zakrutou aby si potom mohol drzat moto pod plynom,,,ale ako vravim neviem o tom vela...necham si poradit , ale ja zadnu nepouzivam vobec...par krat som to skusil ale to je akoby som ani nic neurobil , nema to ziadny ucinok Upravené 2 krát. Naposledy upravil lonelyrider (25.04.2008 13:48) |
Treba sa naučiť zadnú brzdu používať. Radšej si ju vyskúšať niekde na "nečisto" a zistiť aká je citlivá. Ja brzdím zadnou hlavne keď som na nejakom šmykľavom povrchu a hlavne keď potrebujem pribrzdiť v náklone. Tam sa prednej nechytám. |
borto: |
tu čítam také zaujímavosci, že 20% zadná, 80% predná, vistríte ruki, a nevím co...uš tu rači neteoretizujte a opíšte jak to f skutečnosci robíte... |
Vyuzivam obe treba skusat si spravit ten kontrolovany smyk niekde nie v rizikovej situacii nejaka prazna cesta a tak lebo ked to budes skusat prvy krat v kritickej situacii tak to nedopadne dobre |
mikulec napíš to hlavne po slovensky a už som na to naozaj zvedavý. Každý máme svoj štýl jazdy.. |
Pitbull: já sem sa to ptau prví! Protože si nevím prectavit, jak to prepočítavam na percentá a jak sa budem virovnávat f chrpce a nakláňat do zadu a virovnávat ruki.... |
mikulec: ja som sa ta ale pytal vazne. rad by som vedel ako sa spravne brzdi |
Pitbull: Sak uz povedal. Pred zakrutou |
mikulec mam problem si to dekodovat do slovenciny |
DriverMaster: Tak ket sa tak viznáš f percentách, teda já ďelím účinek nasledovňe: 100% predná brzda a tá ho ďelí 50% na praví kotúč a 50% na laví kotúč. Kedže mám pancírové haďice, strati sú mizivé. Síce nemám kované monobloki ale ríkam, strati sú zanedbatelné. To o tej technike písat nebudem, lebo sa nat tím ňikedi nezamíšlam a robím to tak jak to dojde v danej chvíli. A pochibujem, že ňegdo tadi si ríka pred zátačkú, lebo v zátačke, že virovnat sa, oprít sa do riďíték, na 80% stuačím prednú a na 20% zadnú. No a je jasné, že každí štíl jazdi, potrebuje aj svúj štíl brzdzeňá. Ale tí percentá a postupi mňa trochu rostoto |
mikulec...ja mam na budikoch podrobny navod v bodoch ako sa rozbiehat a ako brzdit. Je pravda, ze si ho nehovorim ale len citam |
snazim sa nikdy nedobrzdovat na knap takze zvacsa brzdim prave zadnou a prednou zaroven.Dnes jak bol v Ba ten najvacsi lejak tak samozrejme som si isiel cez Ba na moto,co budem a kaaares zo senca vykysnuty deges s feldou ma tak zblokoval ze som urobil asi 10 metrovy smik,prave zadnou brzdou takze zadna je OK. |
Ja tak isto brzdim prednou aj zadnou brzdou sucastne , na asfaltke aj trochu prenasam vahu dopredu , tak motorka rychlejsie zastavi , aspon moja ale s brzdami narabam opatrne ... Mimo cesty na sotoline alebo blate a podobne si dovolim viac pouzivat zadnu brzdu ale prednu trochu obmedzujem ved podla situacie to kazdy pozna kedy moze zabrzdit prednou a kedy nie ... |
mikulec: nechcem rypat, ale ja ked brzdim prednou aj zadnou, tak sa tiez vystriem a narovnavam ruky, ale ja zas nelezim na nadrzi - endurko. Kto vi o com pisal chalan, ked nema nastavenu motorku, tak tazko posudit. |
ja brzdim motorom pokial sa da a jednoznacne zadnou, prednu mam len aby sa nepovedalo naco tam je ten dvojkotuc? |
Iba prednou brzdim na rovine, a ked potrebujem prudko zabrzdit...Iba zadnu ked potrebujem v zakrute dobrzdit...predna ma vtedy narovnava... Oboma subezne brzdim pri normalnom kludnom jazdeni... |
borto:treba si to nacvicit nikdy nevies kedy to budes potrebovat .musis zistit ako sa tvoja moto sprava ked sa dostane zadnym do šmyku, musis sa ju naucit ovladat v šmyku reči ako ze ked dupnes na zadnu ta hned stoci do boku zadok predbehne predok a sa vydrbes a preto sa nema brzdit zadnou do šmyku tak to je čista hovadina .kludne my napis SS zajtra alebo v nedelu mozme ist poskusat trosku na letisko do rosiny |
ja brzdim len prednou a dobrzdujem motorom zadnú používam iba v kritických situáciach..... |
ja brzdim prednou, zadnou sa mi nechce - na ceste |
Ja brzdim oboma.....ked som si kupil 1. 125ku som vedel o motorkach-ne skutroch to ze ta lava packa zo skutru sa dala na pravu nohu dole...tj. brzda..tak som to odjakziva pouzival spolu... vyzera ze na moj osoh. Logicky ked mam 2 brzdy pouzivam oba aby som mal lepsi brzdiaci ucinok...ale ako uz bolo povedane, sila vyuzitia sa meni podla povrchu atd..je rozhodne vediet pouzivat oba....pismeno "X" pozname tiez vsetcy aj ked ho malo pouzivame, ale pouzit ho vieme...co by sme robili napr. bez "XXX" |
ono záleží na tom akú máš moto- jogurty lepšie prednou zadnou iba dobrzďovať lebo zadok lúbi predbiehať a ide do šmyku, šopre zadok a predok súčastne,terén-hlavne zadná Upravené 1 krát. Naposledy upravil potapac001 (26.04.2008 19:46) |
ja som koli prednej skoncil na dva roky v nemocnici teraz pouzivam obe pekne sa to da citit ktoru ako treba zatiahnut a je to od vtedy ziadny problemosss |
neskaj sem mrdau na 690SMC a brzdziu sem len prednú, zadná išua hnet do šmiku a jaksi mi to nevihovovauo... |
tatar dva roky v nemocnici ? prosim ta co sa ti vtedy stalo? |
Sa cudujem... ste este nepoculi nikto o ABS? |
Ano, ano CBS = combined brake system (buchnes po prednej a samo da aj zadnu). Zadna je ale samostatna (neda prednu) |
pouzivam obe, zadnu na dobrzdoavanie a v kritickych situaciach (chvalabohu zatial boli len dve a skoncilo to trubenim na plechovice) |
drivermaster pozri si len tak Kto to nezabalil ani po nehode... dnes som to tam pisal... |
tatar cital som to |
ja som sa sice snazil ubrzdit prednou ked mi vbehlo auto....no ale bol tam strk takze som padol na zem v 80km/h.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Risno (27.04.2008 11:38) |
drivermaster diki chlape prajem vsetkym bezpecnu jazdu a vela stastnych km |
Ehm, ja by som sa pozrel do technicaku a tam je napisane: |
JinNo: tak toto je fakt husté... |
Borto |
mikulec aj ked sa hlboko sklanam nad tvojimi schopnostami a skusenostami z jazdy (uplne vazne ) tak by si neveril, ale jeden chlapik na tom urobil diplomovku -> spravanie sa vozidiel pri brzdeni a technologia brzdenia na dosiahnutie vyssej ucinnosti. Nikto nehovori ze sa ti vidla dvihne o 60 mm, ale pri rozdeleni hmotnosti vozidla 50:50 alebo vacsim pomerom na zadnu napravu sa predna naprava pri brzdeni iba zadnou castou uvolni - samozrejme nie nadlho ale na presne vypocitany moment - je to vzorec na pol strany. Je to asi tak ako keby si tvrdil ze aj pri jazde sa vzdy na tvojom kolese najde jeden bod v pokoji. Na kolese si to vie predstavit malokto, ale uz ked das ako priklad tankovy pas kde aj pri pohybe zostava spodna cast pasu v pokoji - to uz asi videl kazdy a potom uveri. |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil mareck (28.04.2008 22:29) |
najlepsie sa tie principy chapu aj ucia na terenke, tam sa bey yadnej nehnes a naucis sa masinu si skrucat ako treba. Na asfalte to obcas pouzivam aj na cestnej masine, ale tazisko SS/ a pribuznych moto/ to troska viac royhadyuje, ale napr na SM sa to da uplne krasne. |
ale hlavne, ze su jazdci, co dokazu uplne vsetko a dokazu okolo toho neskonale dlho mudrovat... |
JinNo: nescem Ťa presvíčat, že co je prax a co je teórija. Možno bis temu nevjeriu, ale téš poznám vzorce, dokonca bich dokázau ňeco aj vipočítat. Ale šecko je to relatívne a nemožeš porovnávat vzorec co je na papíri a vzorec do kerého zapojíš stresové rozmíšlaňí čovjeka. Já tu nevivracám veše teoretické vísletki! Akurát vám furt ríkam, že je to ve vječiňe prípadú f praxi nerealizovatelné! Protože tam začne vistupovat faktor zvaní stres, chaos, strach, zbrklost, blok, nazvimeto jak sceme a ten to dost ovlivňí. |
no, myslim ze na namyslanie si o sebe su tu niektori priam experti, zasah do cierneho... Sak prave preto len pocuvam nepostrehla som, ze by som bola niekomu davala rady, takze - neidem vypravjat! |
JinNo: ináč mislíš, že to puací aj na koli (kouo - bocykel)? To ket zabrzdzím zadnú, že sa odlachčí predná vidla. Lebo nevím proč, ale furt sa to učupí aj na predu... Asi mám blbú techniku, alebo špatné brzdi... |
Také "podsadnutie" cítim pri brzdení iba zadnou aj ja. Aj zadok, aj predok sa prikrčí. |
no ja ked budem brzdit len zadnou, tak nebudem citit podsadnutie, ale posratie --- LEN zadnu pouzijem az mi nebude fungovat predna, a to sa asi poserem od strachu |
Našol som tému ako stvorenú na pokračovanie z tohto vlákna |
A to nejde o SS ktore su este viac navazovane na predne koleso |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 73741 | Včera: 146654