Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
moje nové ladáčiky na perlu negru |
fiiiha ale sa lesknu. boha brusenie bez oblecenia, nemam rad karbosku |
Ozvi sa nam, ked najazdis 20-30 tisic, ci ti este funguje motorka bez generalky |
Vidicon - coho sa bojis? Myslis, ze ine ladaky vyfuky su lepsie? Furt je to len derava rura a okolo nej obal plny vaty. Buyak, Viper, Laser, BOSS... - vsetko jedno. |
Agressor, ja sa nebojim, ta motorka nie je moja Ja som sa nebal ani o moju TDM s podomacky prerobenym vyfukom. A dlho tie ventili nevydrzali |
vidicon ty kuvik, vis kolko ludi jazdi z ladakmi, ci uz na karburatoroch alebo na striekackach? |
ladaky su podstatne lahsie ale pri jazde to necitim, |
dual: co bez oblecenia, ale bez okuliarov boha! Karbosku mam rad, ale bez okuliarov nikdy! Chalan by si mal pozriet ako Jessie James opisuje ako mu vyberali kovou smietku aj s castou ocneho toho cojaviem ako to nazvat, pretoze mu vletela od karbosky, a pekne zacala v oku hrdzaviet... A ta hrdza napadla aj tkanivo na ocnej bulve tak mu to museli odrezat aj s kusockom oka |
Vyzerajú veľmi pekne - isto ťa bude počuť. Videl som v reze aj značkový a tzv. garážový a rozdiel bol skutočne minimálny a isto tento chalan pracuje podľa nejakého značkového vzoru a nie len tak od oka. O koníky ozaj nejde, veď nie si na okruhu, aj tak by si to v bežnom jazdení nepoznal. Možno ti trochu vybehne spotreba, ale v podstate si na nich ušetril a nie až tak málo - gratuľujem. Po roku urob znova zhodnotenie, či si ozaj spokojný. |
...a poumývaj si koleso , moc to neladí s tými lesknúcimi výfukmi Nevŕtam, len konštatujem stav.... |
lure ano chalan robi podla nemenovaneho zmyjoidneho zjapaku |
ja som si robil ladak cca pred mesiacom, takisto mi slo hlavne o dizajn a zvuk... podla mna sa podarilo. kamosi z partie takisto chvalia /mozem niekde dat foto.../ a spotreba taka ista ako predtym, som nadmieru spokojny. |
Raptak, je to milionkrat rozoberana tema, tak ju predsa nebudeme rozoberat odznovu, na to sme uz stari kovboji, ja budem verit pocitacovej analyze a simulacii studovanych ludi z Hondy a ty budes verit garazovemu manikovy zo zvarackou a karboskou No a ja idem kupovat vianocne darceky, co nevidiet su Vianoce tu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (27.07.2006 15:12) |
zeleno ni,e nie je.. mozno to tak vyzera na fotke Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.07.2006 15:21) |
Viďázko: Skláňam hlavu pred všetkými vývojovými inžiniermi aj analytikmi, ale ja som si v garáži odrezal dve rúrky (jedna mi predtým držala garážovú bránu a druhou som predtým pajsroval) do nich som navŕtal väčšie množstvo všakovakých dierok a to celé som vopchal do dvoch lešenárskych rúrok, ktoré som predtým osústružil na priemer kolien. to celé som pozváral dokopy a odniesol vyleštiť a pochrómovať. V mojej Shadovke boli tieto výfuky vyše 80 000 kilometrov. Spotreba ani maximálka sa nemenila, olej to nežralo, ventili sa len kontrolovali ale nenastavovali a tak to išlo až do predaja, keď tachometer ukazoval 94 000 km. Was soll ich machen? |
Raptor: mas pravdu, tebe ide o zvuk a mne o zivotnost, takze to je presne ako tvrdis, kazdemu ide o nieco ine |
vidikon takze das si tam dynojet? hmmm ale to nerobis dobre, skracuje zivotnost,... este sice nemam tie ANALyzy ani siMULacie z hondy ale poprosim pana aurela klatika ci by mi nejake nevedel dodat... |
Je viac vecí, na ktoré máme s Paľom rozličné názory. Jedna vec je teória a druhá je 80 000 kilometrový test. |
...ja dotoho až tak nevidím ... ale zdá sa mi, že Shadowka má automatické nastavovanie ventilov /hydraulicky/ teda aspoň VT1100 - a možno aj 750-tka možno preto Vadim nemusel nič robiť. Ale viem, že ak meníš koncovku tak sa ustavovať nemusí, ak sa menia aj zvody tak už by sa malo... nemám pravdu??? /určite záleží aj na type motorky.../ |
Raptor, Vadim: ten "komarik malicky" mi podpalil ventili po 20 000 km. Mna to nasralo. Nemam cas, nervy a peniaze na navstevy servisov. Jednemu to posralo motor, druhemu nie, aky si urobim zaver? Ze riskovat to uz nebudem! Ale vas tym neobmedzujem. |
Viďázko: Dovoľujem si načrtnúť ti tucet dôvodov podpálenia ventilov: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (27.07.2006 17:45) |
hmmm, lesknú sa pekne, si sa poxlapil raptor... |
Vadim: body 5,6,7, sa mi nepozdávajú. Ventily sú zatvorené počas celého kompresného zdvihu. |
zeleno: Vedel som, ze sa ozves v tych pripadoch ide skor o kombinaciu viacerych nepriaznivych vplyvov v suvislosti so spominanymi, ale som to kvoli rozsahu zjednodusil. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (27.07.2006 18:25) |
Vadim: vieš, že ako motokrosár nemám veľmi vzťah skrášlovať koncovky a vylepšovať zvuk. |
Laďák sa používa hlavne na zvýšenie výkonu v horných otáčkach. Citelné to môže byť aj v stredných, ale za pomoci K&N filtra a dynojetu (alebo podvyhnutie ihiel). Má to samozrejme za následok aj zvýšenie spotreby. Spodné otáčky docieliš úplne jednoducho. Stačí ak malé kolečko vymeníš o jeden zub menšie. Len potom zase má tachometer maličkú odchýlku. Pri vyššej rýchlosti to robí skoro 10km. A častejšie treba radiť. Ale na spodu to zaručene pocítiš. Veľa šťastia pri tuningu. |
Jura, ešte raz šťastnú cestu a pozdravujte odo mňa grófa Draculu. A nenechajte sa zožrať rumunským cigánom. Čafte!!! |
nic sa tomu nestane.ventily sa podpalia vecinou z dovodu usadenia karbonu na sedlach ventilov a samotnych ventiloch.vtedy dochadza k podpalovaniu ventilov cez pory v karbone.karbon sa usadi pri nedokonalom spalovani=5rychlost-60km/h a pod.vidi myslim,ze toto bol problem tvojej TDM. |
Ja sa tymto veciam moc nerozumiem, ale ked som chcel na svoju moto dat otvorene koncovky tzv. "ladaky", dostal som jednu radu: Ked otvoris koniec, otvor aj zaciatok. Daj tam priechodnejsi filter. Neviem, ci na tej TDM-ke bol vymeneny filter, ale ak nie, mohla to byt pricina podpalenia tych ventilov (malo vzduchu, prilis bohata zmes). |
Vadim, Vidicon, Raptor: ale dyť vy se shodnete a máte všichni pravdu Laďák je přece sázka do loterie. Buď tam dáte něco s čím si ta motorka rozumí a pak je vše OK nemá to ďoury, nestřílí to, neničí se to a dá se s tím jezdit bez úpravy motoru. Nebo se netrefíte a dáte tam trubku na kterou motorka nebude umět hrát a pak si ji zničíte, pokud ten hudební nástroj nenaladíte. Proto se přece všichni servisáci škleběj když viděj motorku s nehomologovaným laufem, páč je tam větší šance že ten motor dá práci s nastavením. |
Dobre, donutili ste ma pripisat viac detailov: mal som otvorenu koncovku, KN filter (cisteny kazdych 2000 km), ihlu v karburatore posunutu uplne dole (alebo hore? proste aby islo co najmenej benzinu) a aj tak som mal prilis sytu zmes a ta mi znicila ventili. Chlapec, co urobil tuto upravu, mal karburatory este pretriskovat. A to je to, o com tu pisem, ze treba doladit cely motor podla koncovky. Cendina to vcelku dobre napisala. |
Nechcem tu polemizovať o zmene priebehu výkonu, ak sa namontuje laďák, lebo veľmi málo motorkárov si to dá premerať na brzde. Laďák je tam hlavne pre zvuk a ten zvuk je o hodne krajší, ako pri šandardnom výfuku, ale podľa môjho názoru prináša aj určitý prvok bezpečnosti pre samotného jazdca - je ho proste viacej počuť. Ak prichádza k vám Tatra 815 a chystáte sa vstúpiť na vozovku, tak ju jednak vidíte, ale ju hlavne aj počujete. Motorkára moc nevidieť a je ľahko prehliadnuteľný, ale ak ho počuť, tak je to určite plus pre neho samotného. Nedávno som jazdil po meste a predo mnou išla skupinka 2 Rakušákov - ani ich počuť nebolo a veru im do cesty vbehol chodec - nestalo sa síce nič, ale podľa výrazu chodca a jeho vystrašenia - ich proste nevnímal. Mňa však možno prehliadne, ale bude isto počuť . Je nám všetkým jasné, kam smeruje trend v oblasti hlukových noriem..... Jazdil som po meste na skútriku a skutočne chodil tichúčko – ani ho počuť nebolo, mal som s ním v podstate viacej rizikových situácií, ako na veľkej moto, ktorú počuť je - a nie je to ozaj nepríjemný zvuk, ktorý by trhal uši Ešte som nestretol človeka, ktorý by mi povedal, že ten zvuk je nepríjemný. Je medzi nami veľmi veľa motorkárov, ktorý vymenili sériu za laďák a isto môžu zhodnotiť aj ten prínos laďáku pre samotnú bezpečnosť jazdy. Sám by som to prirovnal k efektu, ktorý priniesla povinnosť svietiť. Na plechovke svietim stále, lebo som aj v lete zistil, že ma ozaj viacej vidno. Tým však nechcem povedať, že treba uzákoniť povinnosť používania laďákov..... |
co sa tyka tej bezpecnosti ci je vas pocut alebo nie, scasti je to pravda ale podlamna hlavne treba dodrziavat v obci 60kmh o co sa velmi snazim. mimo obce az tak nedodrziavam ale mie je horsia predstava ako ked vam ma vybehnut pod kolesa male decko nejaka spomalena babka co chce na poslednu chvilu prejst cez cestu alebo dunco co sa utrhol z retaze.... Upravené 3 krát. Naposledy upravil Moderator (28.07.2006 11:33) |
Ja som si myslel, ze slovo "ladak" je odvodene od "ladit". Raptor co si ladil? |
caravan - To si robil Ty? Upravené 1 krát. Naposledy upravil agressor (28.07.2006 10:47) |
Aha, a v akej tonine to mas naladene? Ja len mam pocit, ze kvoly samotnemu zvuku su to podla mna zbytocne vyhodene peniaze. Ja napriklad uz len dosetrim 69.000,- a kupim si kompletny kit termignoni na moju motorku. 1.000,- uz mam, takze mam pevny zaklad. |
je to v g - dur |
agressor: robil som ho ja. este to treba trosku doladit - chcem si dat urobit este stitok, uz mam nejake navrhy. |
Cavan mal si skusit perforovany nerezovy plech. Ten skrutit a zvarit do trubky. My sme to urobili tak |
frog mp3 mullerad ale jaxi nemam moznost to zhotovit |
Frog: ked to uz spominas, tak ako to bolo presne, preprogramovali mu riadiacu jednotku alebo mu medzi riadiacu a striekacku vsunuli dynojet? Lebo v Honde mi povedali, ze moja riadiaca jednotka sa neda preprogramovat a treba pouzit medzikus - dynojet. |
ja si tiez nemyslim, ze ladak sposobi podpalenie ventilov, v praxi by sa to prejavovalo hromadne napr na autach s deravymi vyfukmi. ved si vidi predstav, co sa deje okolo ventilov, mensi protitlak im skor moze pomoct, ak sa vobec nejak prejavi. |
cavan: súhlasím s tebou, rýchlosť treba dodržiavať, laďák bohužiaľ neskracuje brzdnú dráhu , a na hluchého tiež moc nezaberá, teda treba rátať aj s touto alternatívou |
manana cim dalej tym viac mam pocit ze nech ktokolvek (nejde teraz o mna napr herghott, vadim atd.) napise cokolvek (napr. HOVNO) na motoride zdvihne sa polovica ludi ktori hovoria Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.07.2006 12:28) |
hlavně že mám pravdu já..... A já mám vždycky pravdu, protože jsem ženská a protože vůbec nemá smysl se se mnou hádat. Maximálně mi to odkejvat a udělat si to po svým |
rejdina a v SR? vis odladenie motorky asi neni zalezitost na pockanie... a ja nerad nechavam svoju lasku bez dozoru v rukach inych ludi...bez urazky kohokolvek |
Raptor: prď na všetky príspevky, ktoré tvoj krok neschvaľujú a nečítaj ich Trochu zbytočne sa ale zavzdušňuješ, lebo toto je debata a teda logicky môžu existovať aj iné názory na vec. Nedávno som počul takúto správu, že nejaký chalan sa nemôže ísť voziť na moto, lebo akurát nastriekal reťaz a teda tri hodiny nesme jazdiť - píše sa to vraj v manuále. Má pravdu aj on, ale aj tí, čo sa mu za to smejú, každý sme proste iní. Ak má Vidi zlú skúsenosť, tak ju sem hodil do diskusie. Vadim napísal tiež svoj názor a skúsenosť a tie jeho km ozaj nepustia, ale ak tvoj príspevok prečítajú maníci od Akrapoviča, tak ti napíšu, že už máš po Varane, lebo si nepoužil ich značku. Keby si na tvoje výfuky nalepil štítok Akrapoviča a tvrdil by si, že je originál, debata by sa možno uberala iným smerom. Dôležitý je tvoj pocit a ak si ty spokojný, tak je všetko OK. |
hehe, Lure, vidim ze aspon niekto chape, ze toto je debata o vlastnych skusenostiach a ze nikto tu do nikoho nerype, to len Traktor bud preskakuje riadky, alebo sa zle vyspal... Aj Cendina to uz vystihla, ze niektorym motorkam to zjavne nevadi a inym vadi... |
jak praví klasik: já jsem ladič pijan. spíše pijan, než-li ladič.... |
vidikon iba preto pretoze o motor sa treba starat ci na nom mas ladaky alebo nemas... a taky ladic bez ohladu na to ci tam mas alebo nemas ladene vyfuky sa ti o motor postarat vie, len blbe je ze na slovensku som este nepocul o motorovom guru... asi to spravim ako ty, pojdem do rakuska, dam to na budiky a budem verit tomu co mi pocitac vypluje, ..naco vadimovych odjazdenych 80tkm z trubkami z plota a ti nehovorim o ostatnych motorkaroch co jazdia z ladakmi bez odladenia motora...... dolezita je teoria ludi z hondy, nie prax samotnych uzivatelov ze? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.07.2006 16:44) |
Raptor: mozno som to nejasne napisal, ale vo vete "Vies, puberta tych tuzerov nepusti ani za cenu vyssich nakladov na servis " som myslel tuzerov automobilov, co im huci motor na lesi a nic z toho, len ramus, ktory lezie ludom na nervy, vies predsa, koho myslim, mne taky byvaju pod oknom a kazde rano a vecer ich pocujem minimalne minutu, kym prejdu celu cestu... nemam rad internet, niekedy sa tazko popisuje par slovami, co ma clovek na mysli |
z poslednou vetou s tebou absolutne suhlasim, velka cast komunikacie prebieha neverbalne a preto je internet zdrojom nedorozumeni... |
Raptor: |
vidikon Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.07.2006 21:48) |
Prelúskať sa cez túto diskusiu bolo pre mňa veľmi únavné.Preto som zavolal knieža Raptora jazdiť. Musím Vám oznámiť, že celá diskusia bola zbytočná, lebo: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (31.07.2006 14:24) |
uz som monsignor |
Vidicon - tak to si uz presne nepamatam. Ale mozem sa opitat. Pripadne sa mozes aj ty. V profile mas ze si z BA tak ked pojdes okolo ducati zbehni pokecat so sefom. |
Raptor: ale ja som nikde nenapisal, ze vo mne cosi z puberty neostalo Aspon frajirka mi o tom stale hovori. Ale to je uz na inu temu Myslim, ze nasu diskusiu by sme mohli v tomto bode uzavriet, nech sa to uz nevlecie do nekonecna a mozno ked uvidim tvoj orgazmicky vyraz v tvari tak to presvedci aj mna aby som si dal namontovat aspon 8 vyfukov, nech to ma smrnc a zvuk a gule A vstrekovanie mozno naschval nepreladim, aby to aj pekne strielalo, aspon ako rusky gulomet, to sa mi este len budu uhybat auta A najlepsie bude tie moje vyfuky otocit smerom dopredu, to bude efekt, jednostopove bojove vozidlo... A bude zo mna Mr. Bomba-stik |
Vidi: Motorku som už kúpil s laďákmi a tak som sa teda, podľa teba, automaticky asi zaradil do kategórie puberťákov a exibicionistov. ...Mám 50 rokov a ani neviem, ako som bleskovo omladol a to hneď o pár desaťročí a to som nepotreboval ani plastického chirurga, stačilo sadnúť na moto s laďákmi .... Škoda len, že sa tak mlado aj reálne necítim, isto by som to len uvítal, keby som sa mohol vrátiť do tých čias. Iste, vek nie je zárukou, že sa človek nemôže rozumovo správať, ako puberťák, ale ver mi, že niekedy by som ozaj aj rád prijal trochu tej pubertálnej neviazanosti, bezstarostnosti – má aj to svoje čaro - svet je proste len gombička... |
su to hrnce! kamosi tiez robia s tymto a orginaolm sa to nevyrovna! osobna skusenost. |
user10 sam si hrniec ty hrniec!! |
Moderátor ma vymákol. Opravil môj "nevhodný výraz ". Hádam ten chlap ani nespí. ( Alebo je to naozaj len obyčajný neživý virtuálny člen ) |
takze male info co sa tyka spotreby, predtym som chodil kombinovanu od 6 do 6.4 po vytankovani dvoch nadrzi som mal spotrebu 6.3 a 5.9 takze spotreba sa zatial nezmenila |
Raptor: prsk-prsk, uz som tu, prsk-prsk porad mu, ze na novu VFR vyraba vyfuky BOS, dve koncovky stoja dokopy v akciovej cene 899 Euro prsk-prsk |
vidi rozrehotaaaal si maaaa |
vidi - detail,..ty tam mas vstreky, ze...tym padom mas aj lambda sondu,?...asi v spolocnom boxe od kolien a az potom sa to deli na dva laufy?, mas aj cidlo na prietok vzduchu? v sani? viem ze motocykle maju tie systemy oproti autickam trosku zjednodusene...cize si pocitaju mnostvo paliva od otacok a klapky, ak nemas cidlo prietoku vzduchu, musis teda nahrat inu mapu / bud programovat povodnu riadiacu,alebo vlozit skatulu od dyno, ktora osiera povodnu ?/ ak by si mal cidlo,..nevedelo by teda ono zaregistrovat ine mnozstva vzduchu a tym padom sa doladit sameee? ladak ti preto znicil tdm lebo asi moc ochudobnil zmes vplyvom nasavania, resp. kmitov od vyfuku s inym protitlakom,....? |
miros139: podla mojich info si vstrekovacka dokaze prisposobit davkovanie vo velmi obmedzenom rozsahu. Ked pojdes na Stelvio, kde je redsi vzduch, tam sa prisposobi a nestraca dych ako karburatory. Vraj tiez dokaze upravit zmes, ked zmenis filter za KN, ale vraj nezvladne uz zmenu vyfuku a treba preprogramovat palivovu mapu. To su moje info. |
s tymi karburatormi ma vidi pravdu... neviem ake je vysoke stelvio ale ja uz som v okolo demenovskej jaskyne citil ze motor je akoby trochu priduseny a to som tam mal este original laufy |
raptor: každá motorka má dřív nebo později podpálené ventily, nebo vytahanou membránu nebo něco jiného a VŠECHNO se dá opravit...jen něco prostě víc stojí a je škoda zaplatit x-tisíc za přebroušení sedýlek ventilů když nová tryska do karburátoru stojí 80,- Kč (podle počtu válců x ten počet) a seštelování podtlaků na karburátorech 500,- Kč (ověřeno několikrát na Suzuki GSF600N, gsxr600 srad). |
vidi - aha, toto mi vrtalo v hlave uz dlhsie, tak dikes za info. |
Po precitani tejto diskusie som mal obavy, ci som urobil dobre, ze som namontoval na svoju moto otvorene koncovky (nepovazujem to za ladaky, lebo su to "hand made" a ladene na nich nie je vobec nic, su tam len kvoli super zvuku dvojvalca). Ked som ich montoval, v Triskeli v Breclavi mi povedali, ze ak dam priechodnejsi filter, nic sa motorke nestane. Vraj to maju odskusane na tom istom type. No ale cervcicek pochybnosti hlodal dalej. V sobotu som bol v Trencine na Tanec slnka a boli tam dvaja typkovia co merali vykon motoriek na brzde. Pri debate vyslo najavo, ze maju aj lambda sondu a zmeraju aj bohatost zmesi, tak som tam tu motorku strcil. Na grafe mam maly prepad v nizkych otackach (chudobnejsia zmes), ale inak je vsetko uplne v norme (ten prepad je sposobeny prave tymi otvorenymi koncovkami a nedoladenym vstrekovanim). Od chlapov som vyrozumel, ze ak ma motorka lambda sondu, dokaze si poradit aj s takymito vecami sama. Takze, ja tie koncovky necham a budem spokojny ako raptor so svojimi (kedze mi nezalezi na vykone a na spotrebe, ale na zvuku. A je mi jedno ci mam Akrapovic, Leo Vince, Viper alebo garazovy vyrobok). |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 9584 | Včera: 148025