Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdarvim, v lete sa chystam kupit motorku a vzhladom na moju vysku (195cm) som dospel k zaveru > yamaha tdm 850. Problemom by mohlo byt to, ze som zaciatocnik a preto, „skuseni motorkari”, potrebujem vediet vase nazory co si o tom myslite. Zvladol by som taku motorku? (zdoraznujem, ze rychla jazda ma netaha, skor inklinujem k coprikom, ale vzhladom na ich vseobecne vysoku cenu si ich momentalne dovolit nemozem(ide mi hlavne len o prijemny posed, aby som nemusel byt skrceny a pod., urcite viete na co narazam Upravené 1 krát. Naposledy upravil rob1no (17.04.2008 17:15) |
prečo nie? tdm-ko nie je ani zase až taký "obor" ani to nie je nejaká zákerná sviňa. Ak máš rozum, tak určite. |
zdarvim aya |
|
a ten vykon budem zvladat bez vacsich komplikacii??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil rob1no (17.04.2008 18:04) |
ked nie si živý trotel tak určite to zvládneš(lepšia volba ako nejake 500 ky) kup kufre a vyraz do sveta |
Príjmi radu z mojej skúsenosti. Keď ju budeš mať, zo začiatku stráv niac času na dajakom prázdnom parkovisku a trénuj pomalú jazdu, otáčanie na úzkej ceste, dobrzďovanie a podobné manévre. Pre začiatočníka je na väčšej motorke ťažšie jazdiť pomaly ako rychlo po ceste. Najviac poškodení motoriek je práve doma, pri výjazde z dvora, garáže, pri otáčaní do vrát atď. Nesmieš zabrzdiť motorku naklonenú. Ani nezareaguješ a je na boku. Veľa šťastných km. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohusact (17.04.2008 18:17) |
TDM 850 je dobra volba, sam mam 194 cm a mal som dve taketo masiny. su spolahlive a bude sa ti na nej sediet uplne v pohode. |
Inak, s tými vyrýpaniami je to ako vraví bohusact |
Hura ROB1NO sa rozhodol. TDM sa paci v kazdom kusku aj mne. /ked som sedel na motosalone na nejakych strojoch, TDM hned zapasovala na zodok/. Keby ju predavali pri mojom nakupe, isiel by som do nej /dva vyfuky ma desne rajcuju/. |
Ahoj |
skvele prispevky a nazory, stoji za to tento web a ludia ktori sem chodia |
Bohusact - absolutna pravda |
vsetko pravda.........mein vater ju ma a je to špica..............veela stastnych kilakof prajem |
v pohodicke.. ja mam TDM 900 asi 2 mesiace a pomaly si zvykam, z tyzdna na tyzden sa lahsie ovlada,dobre sedi na ceste.. pozor na plyn,cit pri mokrej ceste a predvidavost by si musel riesit aj pri inych masinach,,tak smelo do toho. ale cez to vsetko som vdacny mojej byvalej MZ 150 kt ma naucila zakladom ake to vlastne je na dvoch kolesach.. |
co by ste skor odporuca tdm 850 ale radcej trochu dosetrit a tdm 900? |
no robino sa už veselo vozí a ani sa nepoxvali |
Michal: určite TDM 900, túto mašinu mám a som s ňou absolutne spokojný. Predsa 900-vka bola od 850-ky celá ,,prekopaná" a tuším že na nej ostali iba pekné spätné zrkadlá z 850-ky. Podla mňa sa oplatí ísť do 900-ky - rozhodne |
Zvažujem, jediné čo ma odrádza je cena v porovnaní s V-Stromom, inak super strojček |
Mihal, Lubo628: kupte si tu moto po kt. tuzite. Ja som tiez dlho setril, ale teraz mam presne taku aku som chcel |
TDM 850 je nenáročná a spoľahlivá mašina(ventily šteľuješ až po 42 000km |
pre zaciatocnika nie, je to velka tazka moto, zacinat by sa malo s niecim mensim a lepsie ovladatelnym |
TDM je super mašina |
No ja neviem, pre mna bol strom prvy krat ked som ho videl mamut a teraz po tyzdni vozenia zistujem ze je tak aku rat. Ked je rozum v hlave a nie na tachaci, da sa vsetko zvladnut |
Cim vacsi objem tym je to lepsie pre zaciatocnikov! Ved tie male kubatury sa vyrabaju len preto ze sudruhovia vo Vietname rozhodli ze sa tam vacsie ako 250ccm nesmu pouzivat. |
marek stelovanie ventilov po 42tkm je v servisnom manuale? |
Raptor mám servisný manuál pre XTZ-TDM v podstate rovnaký motor.Je tam uvedené nastavovanie ventilov každých 42 000km |
fiha... tak potom ma zaujima jak je to konstrukcne poriesene ze je to taky dlhy interval |
Boh vie ako , možno sedlá ventilov sú z kvalitnejšieho materiálu že sa tak skoro neopotrebujú.Ventily sa nastavujú kalenými podložkami a vačky tlačia priamo na miskové zdvihátka , nemá váhatká a nastavovacie skrutky . |
Aj ja uvažujem medzi XTZ750 a TDM850 už len sa správne rozhodnut ale skor asi XTZ i ked ma to láka aj TDM len ma sere že to neprejde žiadnym terenom |
93842 ak zhanas XTZ,viem o jednej,ak by si mal zaujem napis SS |
Ja som spravil 30 000 a ešte som ventily nešteloval. |
raptor u nas v dedine sa vravi,ze ´´kone nejebeš´´,to co Ti nakope prdel pri otvoreni plynu je krutiaci moment a nie vykon... ale naco o tom |
Na XTZ sú malé a sú pod hrnčekami ako píšeš , na XJ som mal podložky veľké ako 1korunáčka a tie boli vsadené zhora na hrnčeky |
@RS955i: isto mas v niecom pravdu, ale ak chalan nieje strelec a mysli to seriozne, nic mu nehrozi. Ja som mal tu cest z 50cc presadnut na liter a klop klop nic sa mi nestalo. Mozno preto ze som mal strach o seba a v druhom rade o motorku. Teraz brazdim 650cc a chodim ako invalid - cize predpisovo. Samozrejme ma laka tomu niekedy prikurit, ale naco, rychlost nieje pre mna dolezita, dolezita je cesta a ciel kam chcem prist. |
zmizik,no neviem ako Ti to napisat... |
no ja by som bol posraný presedlať z MZ251 (21PS)na 130PS |
@RS955i: no nic, my sa asi nezhodneme. Akosy tiez nevies pochopit ze vykon v PS nieje problem, najvacsi problem bol s hmotnostou pri manipulacii moto (parkovanie) Pekny priklad je 93842 kt. sa boji 130PS len preto, lebo zatial vyuziva 21PS na MZ251. Lenze aj na 130PS moto moze chodit ako na 21PS stroji. Tych dalsich 100PS nemusi vobec vyuzivat. Pisal to aj raptor: "to neni o objeme to je o rozume" A preto navrhujem zmierenie, lebo ja vidim na tebe ze je pre teba bezpecnost dolezita a mozno to tak nevyzera na mne, ale u mna je to tak isto. |
zmizik,mozno casom pochopis,ze jazda na moto je v drvivej vacsine pripadov skor o emociach ako o rozume,a aj inokedy ´´rozumni´´ludia robia neraz fatalne chyby.A len urcitou skusenostou a povedzme zručnostou sa daju eliminovat. Byt len ´´rozumny´´naozaj nestaci! |
samozrejme máš v tom pravdu ono to je mix všetkých možných faktorov. Určite sa zhodneme všetci že skúsenosť robí MAJSTRA. I kde to neznamená že potom si nesmrteľný |
Mám TDM 850 jako první stroj - výkon je "tak akorát" určitě bych se jí nebál - co je problematické, je vysoko položené těžiště - tj co tu bylo popsáno - hodně opatrně při pomalé jízdě - hlavně otáčení, a manipulaci - také bacha při pohybu po nezpevněných nebo mokrých plochách- platí tam opak než na silnici - raději nesahat na přední brzdu - motorka se zavře a díky vysoko položenému těžišti se brzy dostane so polohy kdy se prostě už nedá unést.... Jinak je to dobrá volba, skvělé jízdní vlastnosti, velmi pohodlná, uveze cokoli (mrkni na mé stránky) a nenechá tě ve štychu. Ceny dílů rozumné, táhne odspodu. Hodně infa najdeš u kluků v TDM klubu www.yamaha-tdm.cz/ - rádi poradí. jinak já mam nalítáno na TDM cca 35tis a nebýt toho že jsem hovado a chci ještě větší výkon, nechal bych si ji. Na silnici se dá jet střelba a lehký terén také zmákněš. Univerzální pohodlná mašina se stavitelným silničním podvozkem. |
No a mna zaujíma že či aj Supertenere a africa má tiež vysoko položené ťažisko |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 217964 | Včera: 214058