Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim. Moja otazka: Aky je zasadny rozdiel medzi dvojvalcom do V a radovym dvojvalcom? |
to naozaj mi nik nevie vysvetlit rozdiel medzi usporiadanim valcov do V a do radu? |
[clanok Motocyklové motory - rôzne konštrukcie Motocyklové motory - rôzne konštrukcie] |
|
Ja mám do V a na radovom dvojvalci som nejazdil. Ale pokial viem tak som ešte nevidel radový dvojvalec s nejakým vyžším objemom ako je +/- 650 ccm. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Max1 (10.04.2008 15:34) |
max 1: ani na jawke??? |
Max1: BMW 800GS, aj aj starsie BMW tusim R800ST su radove 2valce |
hej pekny clanok.. chvalim tymto Awiu tiez mi pomohol ..pochopit zmysel zivota |
priamo v tom clanku je yamaha TDM 900, ako ukazka radoveho dvojvalca |
Dakujem Vam. |
podla mna to bude skorej o tom ze V motor ma kompaktnejsiu konstrukciu a moze mat nizsie tazisko...... |
Tiko , |
www.mz1000s.de/cgi-bin/click.system?navid=100... |
Tiko: tdm900 ma posun270°, takze sa to sprava ako vecko. Starsie TDM850 mali posun 180° |
Staršie TDM 91-95 nemali žiadny posun ,boli paralelné (motor zo Supertenéré z dlhou 4kou a 5kou a 850ccm).Teraz sa takto robia GS800 a Triumphy -kôli lepšiemu ťahu odspoda .Výhoda radového motora je nižšie ťažisko ,1xrozvodová reťaz ,lepší prístup ku karburátorom a pri výmene sviečok nemusíš rozoberať hodinu celú motorku ,ale máš to za pár minút.Véčko má zas pekný zvuk ,ale kamošova TDM z Vipermi je lepší bombardér ako kdejaký čoper |
okrem toho, co ste pospominali, je radovy dvojvalec este lahsi, jednoduchsia konstrukcia cize lacnejsi, jednoduchsia oprava (uz spomenil Marek), lacnejsia oprava, rovnomernejsie chladenie a myslim ze aj moznost vyssich otacok... |
Vyhoda dvojvalca do L: Normalne vidiet že žije... |
TDM som mal a ťahá odspodu rovnako super, ako 2valec do V - SV 650, SV 1000, oba V-Stromy, teda rozdiel v tomto usporiadaní prakticky nepoznáš, rozdiely sú ozaj len konštrukčné a z toho vyplývajú aj už spomínané výhody a nevýhody. 2 V do V má obyčajne užšiu konštrukciu. |
Tico: nic, co si tu napisal nie je pravda: |
Mám aj to a aj to. Stroma a žena er6f. Jazdiť sa dá na oboch, ale bratranec, ktorý sa narodil a mal namiesto pupočnej šnúry plynové lanko t.z., že je už 44 rokov motorkárom telom i dušou, neskutočne básni po triplu 1050 od Triumphu. Najlepšie osadený v Tigrovi. Prehlásil, že sú tam skombinované všetky najlepšie vlastnosti z 2 a 4 valcov. |
lure: to ze 2V do V ma uzsiu konstrukciu neberiem ako nevyhodu ale prave ako vyhodu.. a nielen ja. |
rose: no neviem ako je to s tym rozsirenim radovych dvojvalcov, ale suzuki gs 500, ako aj cbf 500 maju radovy dvojvalec(neviem ci s vyvazovacim hriadelom, alebo nie)a myslim, ze su rozsirene celkom hojne.hlavne u jap. vyrobcov maju dlhu tradiciu...... jedine zeby nie |
Doplním aj ja čosi: Jawa 500 OHC je radový dvojvalec, piesty chodia súčasne, zapaľuje 0 - 360, teda každú otáčku striedavo jeden výbuch. |
rose: OK |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22922 | Včera: 238102