Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Dostal som info, že u motorov so vstrekovaním sa dá elektronicky nastaviť /zmeniť/ dávkovanie paliva. Zaujímalo by ma, či s tým má niekto skúsenosti /nielen na štvorkolke/ . A aké to môže mať následky - životnosť motora, atď. |
v hlohovci vo www.fastbikes.sk to robia ale neviem či aj pre štvorkolky. Ale určite sa zdvihne spotreba. |
Max 1 : so zvýšenou spotrebou počítam. Najviac ma zaujíma, či dôjde k zvýšeniu max. rýchlosti. |
Napr. pri zmene palivovych map na plechovke, prijde k zmene priebehu tociveho momentu (pruznost motora) a ciastocne vykonu. Vmax bude zmenena minimalne, do tej miery ako ju ovplyvnuje vykon v kW a tocivy moment. T.j. neocakavaj "vyraznu" zmenu. |
kankoXF: zavolal som do HC. So štvorkolkami skúsenosti nemajú, ale u moto vraj dochadza aj k zvyseniu max. rychlosti. Problem len je, že Grizzly je automat a nema otackomer /dôležité je to červené políčko, kam sa už nesmie ísť/. Takže nevedno, či by táto úprava nezvýšila max. otáčky na úroveň, ktorá už pre motor nie je prípustná. Ešte to preveria a ozvú sa mi. |
Grizzly >>> clovece uz som si tu od teba co to precital aj pozrel. Mas odjazdeneych skusenosti dost na to, aby si to nezaklincoval tymto poslednym prispevkom. |
John: Chlapci z fastbikes tu už v jednej spornej veci boli prezentovaní ako naslovovzatí odborníci a tuším pohoreli... Oni a nie Grizzly600 by mali vedieť to, čo si tu prezentoval. U Grizzlyho by táto úprava asi mala zmysel pri súčasnej zmene stáleho prevodu. To by ale bolo asi príliš nákladné. |
vadim oni nepohoreli.... |
John: Aj keď som v živote opakovane rozoberal a skladal iba babeťácky motor na detskej štvorkolke, zvýšenie opotrebovania, spotreby atď. mi je jasné. Ale čo to znamená v praxi, k tomu smerovala moja otázka. Ak sa mi motor na starom Grizzly 660 rozsypal po cca 20 tis. km, čo môžem čakať v prípade že by som takúto úpravu spravil na na Grizzly 700 ?? Jediný dôvod prečo sa o to zaujímam , je možné zvýšenie max .rýchlosti. Výkonu ma Grizzly 700 aj bez úpravy dosť. Veď je dimenzovaný na úžitočnú záťaž 250 kg na mašine + 550 kg na ťažné zariadenie. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (27.03.2008 7:46) |
grizzly |
nerd : výrobca výkon neudáva, niekde som čítal údaj 42 KW. Či mám otáčkovú rezervu ?? Veď to je práve problém že neviem, ani neviem ako sa to dá zistit. |
grizzly: z tohoto posledneho prispevku kt si napisal sa mi zda logicke ze uz rezervu otacok nemas pretoze ked ti to ide aj hore aj dole kopcom max 105 to podla mna znamena ze uz to dosiahlo max otacok a viac to nepojde aj ked sa rozkrajas ale to je len dohad mozno sa mylim..... |
Ked nevies ci mas otackovu rezervu namontuj si si nejaky externy univerzalny otackomer co sa k moto dokupit. Alebo ked to nechces kupovat, existuju meracie pristroje (take ako volt/amper/ohm meter) ktore vedia merat otacky a predstih. Predpokladam ze by ho mali mat v kazdom lepsom autoservise. Teda takyto merak si pozicaj a docasne pripni na motor a mal by si zistit ako si na tom s otackami pri maximalke. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaPetko (27.03.2008 8:26) |
ten kto pise o nadmernom opotrebeni a zvysovani spotreby je sarlatan Upravené 2 krát. Naposledy upravil John (27.03.2008 10:31) |
John ak na poslednom prevodovom stupni sa nedostanes po obmedzovac, co je mimochodom u vsetkych seriovych motoriek tak pri zvyseni vykonu motora vo vysokych otackach ten motor proste bude "viac vladat" a kazdopadne aj s tym seriovym prevodom (za predpokladu ze ten obmedozav neosiahla uz so seriovym vykonom) sa zakonite musi zvysit aj maximalka. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 306504 | Včera: 156883