Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
nedavno som pozeral inzeraty u nemcov a padla mi do oka kawasaki zephyr 550 tak sa chcem spytat ci ma niekto s tymto strojom skusenosti ak ano ci sa o ne podeli? Upravené 1 krát. Naposledy upravil KolaceK (08.01.2008 21:03) |
napis ss loobo-vi on ju ma , urcite ti poradi...ja mam zephyr 1100,je to good masina,som s nou spokojny.550 by mala byt to iste len v mensom vydani..bezudrzbovy motor,dobry vykon,pekny vzhlad,komfortna sedacka aj pre ladvinku...nemam co vytknut. |
no ak ta striktne nelimituje druh vodicaku a financie, tak sa skus poobzerat aj po Zephyre 750. Tiez sa da zohnat za dobre peniaze a je to tiez pekna klasika. Ja mam ZR-7, tam je vynoveny motor prave z tohto zephyra + elektronicky riadene karbesy. Inak, ako povedal heso, su to spolahlive drziaky a okrem pravidelneho nastavovania ventilov a vymeny oleja ta nemusi nic trapit. |
A presne taku som mal a predal, papierovo skrtenu ZR-7 ale v reály odskrtenu. Furt na to musim spominat aka to bola dobra moto, taka priatelska. Zdedila dobre geny zo Zephyrov, ten motorcek siel ticho a hladucko ako zamat....udrzba ziadna okrem vymeny oleja, sviecky pisali ze menit len v pripade potreby kupil som ju ked mala 13 tis km, bola ako nova. |
Zephyr 550 = GPZ 550 z roku 1981 vtedy športové žihadlo.Kedˇten motor robia 27 rokov ,musí byť spoľahlivý. |
Zephyr - mal som Zephyra 750, za 5 či 6 sezón som na ňom čo to, prejazdil, okrem iného veľký kus Álp ... Spolu s CB750 je to jedna z mála klasických moto, ktoré sa dajú ešte z času na čas zhliadnuť. Čo sa motora týka, tak 550 aj 750 patria k veľmi spľahlivým motorom, pokiaľ majú pravidelne menený olej a nerobí sa s nimi stunt riding, tak vydržia veky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (09.01.2008 10:34) |
a ešte taká drobnosť - posledná 550 bola oficiálne dovezená do Európy niekedy koncom 1999, ak to budeš dovážať, treba si to dať pozor, aby neboli problémy s prihlásením. COC podľa mojich informácii na to neexistuje a vzhľadom na momentálne chaosy okolo kontroly originality to nemusí byť jednoduché. |
Ja som mal tu verziu s vyhrievanymi karburatormi, tych kablikov stadial trcalo fakt dost, na to ze to elektronika neriadi. To snimanie polohy škrt. klapky malo dopomôcť k hladkemu priebehu krutiaceho momentu. Ten motor ide skutočne hladko a krasne si pradie, žiadne zvlaštne mechanicke zvuky ako tomu bolo napr. pri GSX. Rozhodovať sa o týchto moto tak idem do nejakej velmi zachovalej ZR-7, aj kvoli tej reťazi a vydarenemu designu. Aj ked nie je to už ta krasna klasika ako origo Zephyr, ma to taky moderny strih. |
Kolacek ja ti odporúčam XJ 600 ,rovnaká klasická koncepcia.Pri kúpe malo moje XJ 50 tisíc km a za tri roky som pridal ďalších 50 tisíc.Pri 100 000 km som zabrúsil sedlo len na jednom ventile a menil púzdro spojkového koša -kamarát mi ho za 100 vku urobil na sústruhu.Menil som len jedno tachomerové lanko ináč absolútne bez porúch.Po rokoch som videl svoju Yamahu na zraze a mala 140 tisíc km. |
misobiker: súhlasím, na ZR-7 ide motor skutočne nádherne, snímanie polohy škrtiacej klapky sa v tomto prípade používa na to, že v oblastiach malých zaťažení motora sa zväčšuje predstih zapaľovania, tým sa motor stáva o niečo živším, lepšie reaguje na pridanie plynu. Priebeh krútiaceho momentu je práve jedna z vecí, kde sa ZR7, či Zephyr stáva zaujímavou motorkou. Síce nemá nejakú extrémnu výkonovú špičku vo vysokých otáčkach, ale veľmi slušne ťahá v širokom rozsahu otáčok (samozrejme myslené vzhľadom na kategóriu moto). Z času na čas, keď ma to chytilo , som v alpských serpentínach dobre potrápil aj jazdcov s oveľa silnejšími strojmi, aj keď o tom to nie je. |
loobo: len tak pre zaujimavost sa chcem opytat, co chces skraslovat a zlepsovat na takom klasickom stroji? je este vobec co? |
loobo ten zephyr je krásny, nic by som na nom nemenil.... |
toto bola moja cica: |
Zephyr: Prečo musíš rozobrat pol motora ked meníš reťaz? To sa neda rozpojiť nanitovať novu pretiahnuť .znovu roznitovať a už len spojiť novú /mne tak menili na CB 750 a bolo to raz dva/Bavime sa dufam o rozvodovej reťazi? |
cazzo: nie nebavíme sa o rozvodovej reťazi. Na Zephyre su reťaze dve, jedna rozvodová, a druhá ktorá spája kľukovku s primárnym hriadeľom, ktorý následne ozubeným kolesom poháňa spojkový kôš. Čiže bavíme sa o reťazi, ktorá prenáša celý výkon motora na prevodovku. Pokiaľ viem tento prevod je u CB ozebenými kolesami, tak ako na skoro každej inej moto. Táto reťaz je tak isto ako aj originálna rozvodová reťaz normálnym spôsobom nerozpájateľná. To, že sa to v prípade rozvodových reťazí, dá niekedy riešiť aj tak ako píšeš je iná vec. Túto reťaz by som roznitovávať neodporúčal a navyše je tam oproti rozvodovej reťazi veľmi málo priestoru, tá reťaz je oproti rozvodovej dosť krátka a neviem si dosť dobre predstaviť ako by sa to dalo urobiť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (09.01.2008 12:49) |
to jak na jawke 350, tam bola tiez tato primarna retaz, ale bola pristupna lebo bola pod lavym deklom. Aj ked bola zdvojena, rychlo sa vyťahala a potom to šramotilo o kartre. Výmena však nebola nič hrozneho. Ked sme to porovnávali s MZ tak sme nadávali, ta mala primarny prevod tymi ozubenymi kolesami a bolo to tiche a bezproblemove. |
Maš pravdu ,pred 30 rokmi som mal čz 125 aj tam bola tuším ta reťaz čo poháňala spojkový kôš, |
misobiker: presne tak, v prípade Zephyra, treba len zobrať do úvahy, že motor vychádza z GPZ750, resp KZ750 niekde okolo roku 1980.... |
hmm, to zavana nefalsovanou klasikou |
Zephyr: tou elektronikou som myslel presne to riadenie polohy klapiek a takisto to nahrievanie karbecov. Len som sa vynadril jak taky onyyyy. Pisal som to dost v rychlosti. |
Pepi: v pohode .... písal som to len pre upresnenie, nie ako výčitku ono to trošku klame telom, je tam naťahaných viac vodičov a preto sa na prvý pohľad môže zdať, že to robí niečo úplne iné, ako v skutočnosti |
clean0750 : nebudu to zasadne zmeny, len taka "kozmetika". Upravené 2 krát. Naposledy upravil loobo (09.01.2008 19:44) |
dakujem seckym za rady Upravené 1 krát. Naposledy upravil KolaceK (09.01.2008 20:29) |
no chalani krasne motorky...hlavne ten zephyr...je to jedna z prvych motoriek ake som zacal vnimat na zac. 90tych rokov a musim povedat, ze je to jednoducho krasa...hlavne ta 550, ma krasne vyvazene tvary..., tie vacsie su uz trochu baculatejsie...kolacek, drzim palce...inak tak trochu laicky, co si teraz pisal, tak tie cb500, er5, gs500 su vsetko 2 valce...to uz je troska o inom...menej krasy a vychutnavania a skor do mesta a nizsie naklady...si myslim..proste trochu ina kategoria ako tie 4valce |
moze byt ze to je trosku ina kategoria ale aj dvojvalce maj u svoje čaro |
tiez mam rovnaku dilemu a podobny gulas v hlave, CB, Er alebo GS, tak podobne moto a predsa kazda vynimocna |
tak tak chalani, Zephyr je krasny stroj, ked som pred rokom hladal masinu, bol to moj favorit, 750 neboli, ale nasiel som jendu 550 , uz mal svoje za sebou, bolo by ho treba dat do poriadku, ale inak na krase mu tie drobnosti neuskodili..... no nakoniec sa mi do cesty zazrakom pritrafila CB-cka, nebolo nad cim premyslat, ani vysia cena ma neodradila...klasika je ptroste klasika, tu svoju fifinu si uz nepredam..... |
to loobo: ruky od toho prec, ta uz krajsia nemoze byt! Je to fakt pekny retro nahac. |
loobo: ja osobne by som, tak ako viacerí písali, na tom tvojom Zephyrovi neupravoval nič. Podľa mňa je nádherný tak ako je, každopádne by som tam žiadny štít, aj keď retro, nedával a smerovky do riaditiek už vôbec nie. Tie čo sú tam origo sú podľa mňa tak akurátne. Ale ako sa hovorí proti gustovi žiaden dišputát, je to len na Tebe a ak sa to bude páčiť Tebe, tak na ostatných nezáleží. Každopádne pamätaj na to, že takýto krásny klasický naháč bude mať vždy najvyššiu hodnotu v originálnom stave, najmä čím bude starší. Normálne mi je ľúto, že som toho svojho dal preč, ale bohužial momentálne nemám miesto na dve motorky. Ale silno uvažujem nad tým, že si časom jednu takúto 550 zadovážim, vzhľadom na dnešný trend bude stále väčší problém vidieť kus "skutočnej" motorky |
loobo v tom motore spoznavam ZR-ku, ešte aj padáky som mal rovnake, akurat čierne. |
misobiker: to je presne to čo som písal vyššie, že ZR7 má veľa vecí, čo sa motora týka identických so Zephyrmi, najmä 750, niečo aj s 550 ... akurát, keď sa pozerám na to ako má loobo namontované tie padáky, tak som si nie istý, že ich má dobre, väčšinou boli uchytené na jednej z tých dvoch predných skrutiek toho držiaka motora a nie na skrutke motora. Takto sú oprotí rámu trošku vychýlené, je to vidieť aj na tej fotke. Tak isto predpokladám, že ak budú uchytené priamo na ráme, tak to bude aj pevnejšie, oproti stavu ako to má teraz (cez ten duralových úchyt motora). Samozrejme nemusím mať v tomto prípade pravdu, pretože tých padákov je viacero typov, ale čo som videl tak to tak bolo ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (10.01.2008 8:17) |
to zephyr: Upravené 2 krát. Naposledy upravil loobo (10.01.2008 14:08) |
no ja som ich mal naskrutkovane na rame, čiže ta horna časť padaku bola viac vpredu. |
rozmyslal som aj ja nad padakmi,ale neviem ci sa na 1100 daju namontovat..nevie niekdo??? |
heso určite, toto by malo byť aha: www.louis.de/_20367b3b9dc5bde8fa1db21354480212da... |
inak tu som nasiel asi najlacnjsie padaky...motoprislusenstvi.centrum-nakupu.cz/kategorie... |
loobo: to je presne to, čo som mal na mysli Mne osobne to aj opticky sedí takto trošku lepšie Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (10.01.2008 18:45) |
Zephyr: |
loobo: nemáš začo, z času na čas si niečo všimnem, hlavne sa o Zephyrika dobre staraj nech Ti ešte dlho robí radosť |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 27477 | Včera: 167364