Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
Chcem kupit nejaku turisticku (cestovnu) motorku tak do 300000sk. Viete mi poradit aku? Potreboval by som vediet vase skusenosti s konkretnou moto. |
Chcel by som mať tvoj problém s takým finančným limitom !!! |
BMW R1200RT za 300 000 by si mohol zohnat, je to velmi turisticka moto. Viacej ako FJR a podobne . |
tiez si myslim ze 12RT do 3 kil zozenie Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (25.12.2007 15:43) |
Podľa mňa je tiež FJR lepšie ako Pan , je o poriadnych 23 kg ľahšie a 18 koní silnejšie.RTčko má úsporný motor a je najľahšie z nich. |
Wing, elektro nastavovaci podvozok, vacsia ochrana proti vetru - zime, podla mna pohodlnejsi posed. A urcite lepsia spotreba ked uz sme pri tom. Dynamiku ma zevraj tiez velice dobru, a mozno aj lepsiu ako Pan... pan, fjr su mensie motorky ked ich postavis vedla seba. RT je moja volba |
pisem len moj nazor, na ziadnej spominanej motorke som sa nevozil |
jasně že ani jedna není špatná, záleží na tom, co soudruh preferuje. FJR má nejsilnější motor z trojice, ale padá do zatáček, motor má vibrace, nízko stupačky, starší "kulaté" modely měly |
neprohloupí : |
duggo-ESA podvozek je za příplatek to nemají všechny, stejně tak u Paňáka "A" je ABS a elekrický plexi taky za příplatek v kombinaci s ABS. O těch slavných či neslavných spotřebách, mám takovou teorii, a nemusíte s ní souhlasit : KAŽDÁ moto, co má vstřikování ŽERE STEJNĚ. Při konstantní rychlosti cca 130km/h se překonává pouze odpor vzduchu / každá moto + - stejně a odpor pneumatik / a potřebný výkon je v této rychlosti je cca 25-35 koní, tj spotřebované energie, tj spotřebovaného paliva. Navýšení spotřeby u stříkaček vidím já osobně pouze v tom, že některé mota více, některé méně, svádí jezdce k agresivnější jízdě a s tou roste i spotřeba. Netvrdím že tato teorie je 100% pravdivá, ale mě se ukázala v praxi jako realita. Jak jinak si lze vysvětlit u gw 1800 prúměrnou spotřebu 5,7 l a při konstantní 130km/h na dálnici 6,3l/100km. Jiné EFI mota mají jakou spotřebu ? Podobnou. |
Nechcem radiť, keďže na žiadnej z preberaných motoriek som nemal tu česť. Ale poväčšine cestujem sám a tak sa po večeroch túlavam kempmi či večernými mestami a okrem žien obzerám aj motorky. U západoeurópskych turistov je RT-čko v drvivej prevahe. Náhoda? |
no ale kolko valcekov ma Pan a kolko RT , cim viac valcekov tym viac Honda. carlos pisal o kombinovane RT spotrebe 4.5 litra. A cital som o Pan spotrebe okolo 6 a viac iltra. Ten podvozok je urcite riadna cena ako vsetko co je za priplatok . Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (25.12.2007 16:18) |
duggo-kolik lidí , tolik chutí . Někdo chce sametový " bezpohlavní " vodník 4 válec, někdo chvějící se 2- válec vzducháč . ESA je za příplatek ano, a co se týkalo Paňáka , tak |
wingu otce.. nesuhlasim s tym ze pri rovnakej rychlosti zeru motorku cca rovnako Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (25.12.2007 18:13) |
Ja si osobne myslim ze to je len na tom ktora mu viacej padne do oka.Urcite vsetky tri tu spominane tourery su perfektne aj ked kazda ma uplne iny motor a charakter. |
viezol som sa len na FJR co sa mne na nej nepacilo bola strasne hlucna prevodovka a kardan ale inac jej nemozem nic vycitat |
Raptore múj milovaný Synu - samozřejmě jsem rád, že nesouhlasíš, alespoň múžeme diskutovat. Nuže milý synu, sděl mě tatínkovi, v čem múže být , nebo je, tzv 2 válcový boxer při konstantní rychlosti ve výhodě oproti jiným konstrukcím, z hlediska spotřeby paliva ? Např 4 válcovým motorúm , nebo vodníkúm. Rád si to přečtu neboť nevím, dle mě je to mýtus a blud . Naopak velký dvojválec je v nevýhodě z hlediska spotřeby paliva, neboť má velký spalovací prostor na válec, což je z hlediska dokonalého víření a dokonalému prohoření výbušné směsi , ve velkých spalovacích prostorech problém. V čem je ono " tajemství " malé spotřeby BMW ? Větší komprese to nejsou, u 4V hlav nějaký jiný geniální tvar spalovací komory také nevymyslíš. A že by vstřikování BMW bylo tak geniální o tom pochybuji, každé EFI při konstaní rychlosti jede v max chudém režimu, i moje honda má čidla klepání a to jede na max předstih, co 95okt benzín umožňuje. Milý nezdárný synu, dovolím si přetlumočit svúj nesmělý názor, že tzv" malá spotřeba " u BMW je pouze mýtus turistú co jezdí |
ja by som bral yamahu fazer 1000.pohodlna silna masina s dobrym podvozkom.treba si uvedomit ze na masine jazdis cely rok a na dovolenku sa ide raz v roku.kamos ma a aj spotreba bola super.treba kazdopadne sadnut na kazdu spominanu masinu. |
salli - "starý " fazer litr s trubkovým rámem, je óber pecka moto . Motor bzučí na karbcích jak elektromotor, bez vibrací, je lineární, necuká, nežere nic, a jede jak z praku , narozdíl od nových, ucukaných stříkaček . |
wing - moj argumentami ovenceny taťulda ... mala spotreba u BMW nie je mytus ale faktovereny nespocetne krat ...nove litrove varadero zo striekackou papa viac / o karbecovom predchodcovi ani radsej nehovorim/ takisto caponord, vstrom a o LC8 radsej ani nehovorim..a to ma BMW o 130ccm pri motoroch rady 1150 a 170ccm pri motoroch rady 1200 viac, mam jedneho znameho ktory ma Pana a rozpraval o 6 litroch priemernej spotrebe pri turistickej jazde vo dvoch a plne nalozeny |
milý Raptorský zlobivý synu. Začnu od konce, Tvé velemilé zprávy. Bez problému synu, zkouška není problém . Nasadíme kilčo , zapneme tempomat a když nebude ultra protivítr , hondí titanic jede při 100km/h tacho na tempomat = 95 km/gps za 4.8l/100km s pohohovostní váhou 460kg+ cca 140kg posádka= 600kg celkem. Spotřeba bude 4,75-4,90l/100km ani bohovi víc. Vícekrát vyzkoušené. Ano souhlas, jak říkáš že jiné dvojválce spotřebují víc, viz múj předchozí příspěvěk o víŕení ve velkých válcích, ale znovu se ptám proč ne u BMW ? Já se ptám PROČ ? Litrový Fazer s karbem, co má 125k na kole, bere při tachometrových 100km/h = 4.1l/100km. Ano 4.1, a je to karburátorový 4válec. |
ako mozete porovnavat RT a lirovy Fazer ? |
Wing - tvoja otazka je dost komplikovana , ale nie je nerealne, ze to funguje... |
este by som FJR-u chrakterizoval ako motorku so sportovejsim posedom s vacsim navazenim na ruky ako pri Pan a RT. cize zavisi aku turistiku chces robit. |
wing a uplne najpodstatnejsiu vec napisal tvrdas... som na to pozabudol a pritom som to mal napisat ako prve, boxer je najefektivnejsi z hladiska prekonavania odporu a sil posobiacich pri behu motora ktore su dane jeho konstrukcnym riesenim Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (25.12.2007 22:27) |
Raptore synu - cituji : " boxer je nejefektivnějším.... dané konstrukčním řešením."... to co je za triboteorii ? Co je na vzduchem chlazeném 2 válci efektivní ? Že je to 4V hlava, vzducháč a dvojválec ? Co je na něm geniálního, mimo nejsnazšího vyřešení problému s vyvážením /protiběžné písty / a díky tomu nižžímu těžišti ? Dle mě nic. Nevím, co Ti mohl vysvětlit hergott , snad jen ,že dle akademické teorie, dvojválec bude mít nižší třecí ztráty než 4V a vyšší efektivnost díky chybějící vodní pumpě. Na to si dovolím oponovat / že účinnost spalovacího motoru je jen asi 30 % , a třecí ztráty na klice a pístech jsou cca 5% dle rúzných pramenú/ že vzducháč boxer má olej 20W s vyšší základní vizkozitou , tudíž větším vnitřním odporem, převodovka u GS se točí stejně rychle jako klika v hustém převodovém oleji, ergo vyšší hydraulické ztráty uvnitř motoru, než klasika 4V moto. Co se týká velkoobjemových dvojválcú jiných výrobcú, vše je odvislé od bohatosti směsi, resp co výrobce od motoru očekává, a jaké jízdní parametry má mít. Klasické karburační naháče pracují s přebytkem +10% bohatosti směsi, kdy je nejvyšší kroutící moment z motoru, narozdíl po tzv úsporných moderních cesťákú s TPS senzorem, které pracují až s -10% chudou směsí, oproti optimu .Jestliže výrobce chce, aby jeho moto byla v středním otáčkovém rozsahu dynamická ,obohatí tam směs. Nic víc, nic míň. Na tom je založená výbušnost třeba karburačních Varader, či klasických naháčú. Ano žerou, ale jedou díky krouťáku velmi razantně. Jestliže by bmw boxer měl mít ve stejných jízdních režimech menší spotřebu , musel by spalovat palivo o větší výhřevnosti, nebo jej spalovat efektivněji. Paliva, benzíny 95 či 98 , mají výhřevnost stejnou, čili připadá do úvahy jen druhá možnost. Spaluje efektivněji. Větší komprese nepřichází do úvahu, čili jediná možnost je spalování chudší směsi než konkurence. Aby si zapálil chudou směs a ta dokonale prohořela, je třeba větśí víření směsi ve válci, jiný tvar spalovacího prostoru.Ani jedno ani druhé boxer, co je mi známo, nemá diametrálně odlišné , narozdíl od litrového výkonu motoru , od konkurenčních motorú. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (26.12.2007 1:22) |
wing boxer ma ide odspodu rovnako dobre ak nie lepsie ako karbecove varadero napriek tomu ze ma cca o 10 koni menej |
kardan ! kedy uz niekto spomenie kardan ! ten je tiez predca efektivnejsi v prenasani sil ako retaz .. |
myslel, kardan je mensi pohlcovatel sil ako retaz. To mi moja prababka vravievala. |
duggo kardan je menej pruzny ako retaz a su na nom vacsie straty pri prenose sily na zadne koleso pokial viem ja |
vsak prave preto, ze je pruzna, pruznost pohlcuje silu ...to mi vravieval zasa pradedko Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (26.12.2007 9:51) |
www.dinamoto.it/DINAMOTO/on-line%20papers... |
Za nizkou spotrebou motocyklov BMW stoji nenapadny objav skotskeho fyzika Jamesa Clerka Maxwella, tzv. Maxwellov Demon (castokrat nespravne nazyvany aj ako Boltzmannov fantom). |
raptor - ok, to múže být vyšším objemem motoru, kratším celkovým převodem, nebo tím že boxer má jiný poměr vrtáníxzdvih a síla na kliku, od pístu púsobí na delším rameni, či kombinací všech těchto faktorú . Ale máš pravdu, udělejme v létě pokus , vemte s duggem boxery, snad se k nám přidá ještě někdo jiný se stříkačkama a udělejme kolečko 300km po Slovensku. |
Vdaka za pomoc. Dam na vase radi a tie motorky si najprv vyskusam. Aj mne sa najviac pozdava BMW R1200RT no musim vyskusat aj STX 1300 . |
chopper77 , |
som vedel ze ked sa sem zapoji brazel tak sa tu budu ponukat triumphy a na ostatne znacky bude treba srat |
raptor - protože má řetěz a nádrž na 20 litrú, narozdíl třeba od STX co má kardan jako každá z výše uvedené trojice, a nádrž jen na 29 l což je pro turisty nevýhodné |
chopper77: ak by si chcel byt prvy, kto prdi do svojho sedadla, NTV 700, v Kosickom BMW ostalo smutne F 800ST s bohatou vybavou a splna Tvoj cenovy limit. |
raptor , keď si vedel , tak čo sa čuduješ ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (26.12.2007 13:21) |
Raptor, niektore motorky zeru viac, niektore menej, ale rozdiely su velmi male. Ked som testoval superzrave LC8, tak priemerna spotreba mi vysla 7 litrov (na 600km, zmiesane, aj offroad) |
wing, kazdy jeden clanok, kruzok na retazi sa musi zachytit o zub ozubeneho kolesa, zapadnut, pootocit sa a vratit sa do povodnej rovnej retaze, pritom vznika podla mna vacia strata ako ked mas kardanovy prevod. Ved uz len ked si zoberies opotrebenie retaze a ozubenia...tam sa nejaka sila musela stratit... |
kolko vas stoji 1 km jazdy na motorke ? 20 korun ? volako tomu nerozumiem, a nie, ze by som nechcel |
ano, s vyssim stitkom ziaden problem. A 3x 48l kufre nema ani FJR. |
btw nechcem porovnavat FJR s FZS, to je asi naozaj neporovnatelne, to bola len poznamka d Duggovej poznamke |
za to, ze ty potrebujes jest a niekde prespat moze tvoja motorka |
ale ako uz bolo spomenute, ked ju milujes nieje co riesit |
no, ja, odbornik na vsetko, co som zjedol mudru smotanu a teraz ju mam v gatiach, sa pridam tiez... |
Vidicon je znamy v tom, ze sustavne bezohladne porusuje rychlostne odporucania minimalnej rychlosti na pozemnych komunikaciach |
duggo-s tím řetězem, zkus zatočit kolem na moto co má řetěz, a na moto s kardanem, uvidíš Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (26.12.2007 14:16) |
tym 20sk na 1km chapem, tiez mam Yamahu TT, dal som do nej asi 10 litrov plus benzin a najazdil "az" 2000km, ...to je asi 5000 na benzin, to je 15 spolu, predavam o 10 lacnejsie, to je 25 000sk na 2000km, to je 12.5 na km. fuuu taketo pocty |
duggo> aby retaz vydrzala iba 20tis km, to by si sa o nu pri R4 vobec nestaral. Ved viac vydrzala Kaprovi v terene na V2. |
ja som to len tak z brucha pocital, ale mna viacej hreje pri srdci, ked mam peknu spotrebu ako nepeknu, to svedci aj o kvalite vozidla no ne ? |
duggo-svátky pokoja a radosti. Ok, ale slib že nebudeš smutný, že máš rozežraný bmw boxer , jo ? |
ok, slibuji, inac tiez som bol Hondysta pokial som neskusil BMW ale zasa GW je kategoria sama o sebe, to uz neni ani Honda, to je Honda s boxerem, kardanem, radiem, spiatockou a kopec svetielkami |
Aby som túto tému (a člena chopper77 ) už úplne doplietol , skúsil som vo vyhľadávači iné podmienky , a suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html... |
Vidicon: |
zase ja, |
ked si chce kupit starsiu, tu je starsi test |
ked sa uz bavite o fazer 1000, tak jedine verzia Grand Tourismo |
romdo> obcas by to chcelo aj troska sudnosti, alebo mas pocit, ze motor ktory ma o 20k viac by mal mat rovnaku spotrebu? |
matus , snad nezavisi spotreba motorky len od vykonu! je tam preda dalsich x parametrov nie? |
MajoKE, v tom teste sa pise ale o LT, RT je este lahsia a ma vacsiu kapotaz, co v tom teste brali ako nedostatok, plus ma zopar dalsich vylepseni...takze keby porovnavali teraz a zaradili by do testu RT, je jasny vitaz. |
... Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (26.12.2007 17:53) |
Romdo, samozrejme ze to nezavisi len od toho, ale je prirodzene ked viac vykonny motor aj viac zoberie, resp je neobjektivne porovnavat spotrebu dvoch motorov s rozlicnymi vykonmi. |
brazel jednemu sa cudujem, ze clovek tvojich kvalit napise vyser sa na tieto tri a kup si triumpha |
matus ktory motor to ma od ktoreho o 20 koni viac? GS1150 od varadera? |
varan ma vyssi vykon, no nieje to 20k ale nejako okolo 13. No ale to je skoro 20% |
stare varadero 94 koni/papierovych/ a GS 1150 85 koni /papierovych/ |
Matus ty rozoznas len tak 10koni na Varadere a GS aked sa na tom prevezies??? to nemyslis vazne. a co krutak, hmotnost, typ motora a ine. |
romdo varadero je urcite pocitovo vybusnejsie ako GS najma v hornej polovici otackomeru kde uz GS taha len zo slusnosti |
matus - to sa neda po flasi deluxe |
raptor , dal som link , kde sa nachádza hrúza BMW K 1200 RS . Čítaj poriadne !!! Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (26.12.2007 19:18) |
brazeli - STX 1300A do 300 kil na Slovensku hrozí v pohodě , minulý rok jich bylo na prodej v SK 5 ks, kupované v SK, nepadnuté / mimo té předváděcky / a vše relativní cukríky po prvém majiteli .Vyvolávačky 270-280tSK, 02-03, na SK papírech, kupované v SK Samozřejmě s bočními kufry, ABS a el štítem , jak jinak. KáeRS je ucukaná, žere olej, krátký sekundár, vibrace motoru, moc váhy na předním kole.... měl sem 300km, a šla hned pryč. Navíc v SK jsou nabízené za vyvolávačku 180tSK, ale je to tzv "cihla" neboli stará konstukce ve všem, tak ta cena venku, není nijak mimořádně výhodná za morálně přestárlé moto. |
brazel tieto pozdlzne ulozene R4 vraj BMW moc nevysli, ked ju das na bocny stojan tak zle startuje a nevynikaju ani spolahlivostou, tiez som pokukaval po jednej ktora bola na predaj aj tu na motoride za 165 s HAFOM prislusenstva a doplnkov .. potom som o nej zacal guglit a nenasiel som nic co by ma presvedcilo ze by to bola dobra volba |
Wing , vďaka za vysvetlenie o BMW K 1200 RS . |
Chopper77: Dobra volba pre cestnu turistiku je aj Honda Deauville. Za tvoj limit ju dostanes novu, so zarukou... |
devilka by bola perfektna motorka keby mala aspon 90-100 koni |
raptor, |
Cestovateľ MajoKE načal zaujímavú tému Len Tak: Turistická motorka-dvihneš svoju... Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (26.12.2007 20:33) |
...ja by som si na tvojom mieste kupil Triumph Bonneville T100..je to na turistiku,na babenky,na kavicku,na pohodicku,na vozenicko,na slunicko do kazdeho pocasia (urcite ani vela nezere) a hlavne retro klasika aka nema obdoby..a hotovo..a za 3 kila ju mas novu..ser na tie nakladaky..to prenechaj kamionistom ako je Duggo a Raptak |
brazel, |
peter44 , s Tvojimi proporciami , ako sa hovorí " ľavou zadnou " |
Kurňa, kedy sa už zapojí aj Vadim so svojou spotrebou na BWM pri jazde naprieč Slovenskom. |
FJR... mne vyhovovala takmer pokazdej stranke na jazdenie... ale kazdy je iny.. |
BacilBA, to nebola jazda, to bola stihacia rychlostna skuska na predvadzacej motorke. Ale spotrebu mal excelentnu to sa musi uznat. |
chopper77 ak vies po anglicky tak ti poslem asi 10-12 stranovy test 5tich turistov z januaroveho bike. Je tam bmw gt a rt, pan, kawa gtr a yam fjr. Kazdu moto tam recenzuju aspon dvaja tak to je troska objektivnejsie (sto ludi sto chuti) Myslim ze ti to viac pomoze ako dohady. Ak budes mat zaujem povedz a ja to hodim na net |
Rad sa pridam do testu s litrovym varanom so striekackou. Len ci nebudu vo vysledkoch robit neplechu ladaciky SBK a sportovy filter. |
daliXT KN filter mam aj ja /spotreba sa vobec nikam nepohla/ Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.12.2007 19:16) |
raptor , ale s KN filtrom Ti to išlo predsa pri rovnakých otáčkach rýchlejšie , čo vlastne znamenalo zníženie spotreby , minimálne preto , že si bol skôr v cieli . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.12.2007 19:36) |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 147315 | Včera: 226980