Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Podľa mňa je postupnosť nasledujúca: |
Ty počúvaj, nemyslíš že to záleží od sprevodovania? Jako je úplne jedno koľko je to válec a ký typ. Záleži od kompresného pomeru,zdvihu, 4T,2T,váha ale hlavne od sprevodovania!!!! |
no najlepsie 2T, hlavne moja neboha jawka ked som ju prikusol... to bolo zabrzdene nafleku |
copy scooter ale nebrzdí tak výrazne ako moto s prevodom. skôr plynule-rovnomerne. |
scooter brzdi motorom??? ved predsa na skutri ked ides hoci aj 100km/h a pustis plyn tak ides na volnobeh |
u scootrov je volnobeh asi len za priplatok lebo ja ho akosi nemam |
je to asi tak ako si napisal presne porade |
wozie, schvalne skus ist na dvojvalci do V na 6. prev stupni a zavri plyn a to iste sprav na radovom stvorvalci a uvidis, ze ten dvojval brzdi viac! |
cincin to si kde čítal? spojkové čeluste sa odpoja až keď padnú otáčky od zadného kolesa a to by si v tej stovke musel zablokovať zadné kolo aby ti odpojili. dovtedy ich tam drží odstredivá sila. |
Ja pri turistickom "curani" sa po okoli mojho big city skoro ani nepotrebujem brzdu. |
crossbiker: nikde som to necital ale v lete som sa viezol s kamosom na yamahe aerox 50 a mal malo benzinu tak na kazdom klesani za jazdy vypinal motor a klukovka sa na 100% neotacala Upravené 1 krát. Naposledy upravil cincin (16.12.2007 21:51) |
Podla mna taka, ktora ma najvacsi kompresny pomer. No a ten maju najvacsi asi SS. Samozrejme zohrava svoju ulohu aj to, ako je ten motor velky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kmotr (16.12.2007 22:06) |
Hodnotiť brzdenie motorom u motoriek je rovnako podstatné ako hodnotiť eleganciu vojenských lietadiel pri rolovaní na dráhe. |
2T isto nebrzdi to co 4T 2T nema ventile,nema take tlaky, takze to brzdi fakt malo.. priklad taky Simson.. daco to ubrzdi ale neni to nic moc.. a este je to 50tka. ok.. podla mna jednoznacne 4T jeden valec,a cim vacssi obsah tym vacssia sila.. ale tak zalezi aj od prevodovky a pod. Preco daktore SS maju antihoppingove Spojky? Upravené 1 krát. Naposledy upravil SSimon667 (16.12.2007 22:29) |
najviac asi velke jednovalce a potom velke choppre dvojvalce |
Je to dôležitá vlastnoť motoriek a preto je táto diskusia dobrá. Ja nemám dajaké skúsenosti s viacerými typmi motoriek, ale u môjho TA musím dávať pozor, lebo pri 100-ke ak neopatrne uberiem plyn hneď mám 50-ku. V predvídaných situáciach brzdu používam skô na dobrzďovanie. |
jednoznacne 5. Iné typy, pod co patri Enfield, dieslovy jednovalec, tam ked pustis plyn na par metroch musis stat na mieste |
jednovalec velky objem lepsie brzdi v malych otackach a r4 zasa z vysokych brzdi viac. Aspon pocitovo |
ja ked na svojom skutri pustim plyn tak moc necitim spomalenie ako na krose tam je to spomalenie velmi male oproti klasikam kde radis neratam ked zaradis neutral |
Najlepšie brzdia motorom dvojválce , pri normálnej jazde mimo mesta brzdy ani nepoužívam .Presne to napísal Bohusact .Štvorválce dobre brzdia až od 1000 ccm hore. |
co ja vim aj kardan zväčšuje brzdnu silu motora nie? |
cincin lenze hadam si nemyslis ze ked pojdem dolu kopcom tak najprv postojim alebo spomalim aby som mohol vypnut motor ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (17.12.2007 9:20) |
mna najviac zabrzdilo ked som zistil ze mi stit drzii len na jednej strane ...som sa chcel pozriet za seba a skoro som cvrkol do textilu....a este je super ked si clovek ked je teplo a caka na okruhu rozopne bundu a na zelenu ide..... |
Veru. Dvojvalce majú parádny brzdný účinok... |
Aj Varadero 125 brzdi ako hovado... Ale po vymeneni lozisiek v zadnom kolese uz menej |
Pegaso 650 - Pri jazde v stoji /v stupackach/, prudke ubranie asi z 3/4 plynu na minimum, zaradena dvojka, znamena prekotit sa cez rajdy. Vyskusane, overene |
Ale na 2ke pri 3/4 plynu ti asi dost vyskocia otacky, a potom ubratie... hmmmm... to aj u mna ma dost fatalne nasledky |
Lorenzo Co je to RETARDER a ked to popises ,popis co je to INTARDER , ale prosim svojimi slovami, Upravené 3 krát. Naposledy upravil 2841dodo (17.12.2007 20:23) |
mne dobre brzdil aj fazer som napr.ked som z 130 isiel do dediny stačilo mi podradovať-samozrejme ze to niečo trvalo nejade metre ale brzdy sa pekne šetrili,a teraz najlepšie 1-valec, 300kg štvorkolka |
Aj ja myslim ze dvojvalec, ale nemozem sa stazovat ani na moju RRku |
2841dodo viem co je retarder ale co INTARDER tak to nemam ani potuchy... |
Je lepšie viac sa snažiť brzdiť motorom, alebo brzdami? V prvom prípade sa asi viac opotrebováva reťaz alebo celý kit a v druhom zasa disky a platničky. |
neviem čo je efektívnejšie, lebo je to z kaluže do blata, furt sa volačo dere ale snažím sa motorom aj na aute, proste rád podradujem lebo zas ked idem brzdit tak už brzdu nešetrím tak asi preto ju zbytočne nederem |
to je to na com visia zavazia na kukuckach (kukacich hodinach) |
duggo to maju niektory na krku...ach ty boxeristi.... |
Najlepsie brzdia 4t motory,lebo maju neporovnatelne vacsi kompresny tlak ako 2T a dalsia hlavna vec od ktorej to zalezi su samozrejme prevodove pomery a vaha celej motorky aj s jazdcom a aj pocet valcov a objem motora- je toho vela a neda sa tak jednoznacne posudit,ze ktory typ brzdi najlepsie,zalezi to od konstrukcie ako takej.A dalsia vec ja radsej odporucam brzdit trosku viac motorom a aj mu samozrejme pomahat aj brzdami,ale to iba ak nejdes brzdit rapidne moc,tam je to potom jasne, dupnut na brzdu a cakat |
raz, ked som este bol uletenejsi jak dnes, som tomu jebal na mojej vtedy Ninji tachometrovych 250-sat a zrazu mi dosiel benzin..brzdenie motorom sposobilo, ze som takmer zezral plexi aj s budikmi..kym som prepol na rezervu mal som tam asi 160..a to boli snad ani ne tri sekundy.. |
Ja som mal kedysi Suzuki DR800.Je to velky jednovalec.Tomu ked som riedne ubral tak dakedy to slo aj do smiku.Velky obsah na jeden valec.Teraz mam boxer.Ten ties paradne brzdi motorom.Co sa tika tejto otazky tak by to vyhrali jednovalce a aj dvojvalce.Stvorvalec ma plynulejsi chod,mensie kompresie....Takze aj slabsie brzdi motorom. |
nejlíp brzdí motorka se zadřeným motorem, vyzkoušené |
závisí jen na poměru : Váhy motorky s řidičem, celkovému převodu klika x 1 otočení zadního kola , kompresi a obsahu motoru. Neboli , na 1 otočku zadního kola kolik připadne Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (19.12.2007 20:27) |
Začína to tu byť pomaly SCI-FI.Už len čakám na borca čo vyhlási že brzdy nikdy nepoužil a brzdí vypnutím zapalovania! |
Truhliik Sorry dlhsie som tu nebol . Ale teraz vysvetlenie |
2841dodo Staci |
nezabutko-keby si jednovalec dostal na 250km/h a zacal brzdit motorom asi by si zozral celu prednu vidlu |
ajajaj pozeram tak na tvoju ikonku a ma napadlo,co za nasledky by malo motorove brzdenie u teba? |
V2 a kardan - musiš velmi opatrne uberať plyn, hneď si v šmyku. |
malylako- to neni moja motorka ale rad by som sa na takej odviezol neviem ako to ten chlap ma prespekulovane ale kazde brzdenie moze byt zabavne |
malylako-sory trocha som sa pomylil asi som madar opravujem:neni to sice take ako moja motorka ale rad by som sa na niecom takom odviezol alebo aspon videl nazivo ale asi to ajaja naozaj nema ci ano? Upravené 1 krát. Naposledy upravil zego (23.12.2007 19:04) |
Na brzdenie motorom potrebujes hlavne kompresiu a objem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil loobo (23.12.2007 22:53) |
loobo nemas pravdu, |
...myslim ze hovorime o motorkach nie o starych dícloch v plechovici |
..naj brzdi motorom taky total brutal zadrety big.... |
Kompresny pomer je pomer objemov valca v polohe piesta v dolnej úvrati a v polohe piesta v hornej úvrati. Na ten "turbodícel" by mal byt kompresny pomer 18,9:1 |
a sme doma.odborne vyrazy .tak v tejto diskusii koncim. |
loobo> presnejsie 15:1 u tejto |
Vozil som sa na viacerych motorkach a pocitovo sa mi zdalo ze najvecsiu motorovu brzdu mali litrove V-twiny TL alebo VTR.Jazdil som aj na jednovalcoch XR 600 XR 650 alebo XT a tie az taku brutalnu motorovu brzdu nemali.Ale urcite to je tym kompresnym pomerom a zprevodovanim. Upravené 1 krát. Naposledy upravil redtwins (25.12.2007 10:13) |
redtwins - zcela jistě je to tím, ale nejen tím. Litrový dvojválec, s objemem 1 válce 500ccm, Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (25.12.2007 15:07) |
najlepšie je brzdiť brzdami, a nie valcami |
psycho - jak kdy. Třeba za deště brzdy " téměř" nepoužívám / o dlouhých alpských sjezdech se nebavme, tam je to jasná věc, na motor / a při nájezdu do zatáčky při intenzivním brzdění předkem ,Ti brzdění motorem zklidní zadní kolo a moto v nájezdu není tak nervózní a drží lépe stopu |
wing ja viem tiež brzdím motorom, hneď ako pustím plyn, motor brzdí jak yebly, asi to je tou striekačkou... |
MalyMirec: Upravené 1 krát. Naposledy upravil loobo (25.12.2007 16:22) |
alebo IFU... na nej som robil autoškolu, brzdí motorom jak sviňa |
loobo porovnavam diesel a benzin, v aute je to citelny rozdiel, diesel je v brzdeni motorom slabsi |
MalyMirec: ...diesel je v brzdeni motorom slabsi. |
nie diesel samotny, ale motor preplnany |
...no neviem ale hlavny rozdiel medzi benzinovym a naftovym motorom je v spôsobe vznecovania zmesi vzduchu a paliva. Oproti "benzinu" dizel aj turbodizel pracuje na vyssich tlakoch na to aby sa palivo vobec dokazalo samocinne vznietit.... |
Loobo, MalyMirec mal asi na mysli modernié TéDéÍčka s komonrejlom. ..tiež sa mi zdá že brzdia slabšie motorom ako bencíňaky. |
RoboNM: velmi by ma zaujimalo ako Ta vobec nad takym niecim napadlo uvazovat ;) |
...benzinove motory nemozu brzdit ucinnejsie motorom ako naftove. Potrebujeme kompresiu a tu maju dizlove, td ci common rail, vyssiu. 18-20:1. Benzin od 9-12:1. |
Ford Mondeo 2.5i |
Ospravedlnujem sa ze som mimo temu no akosi sme pozabudli na "silu motora" co je vlastne Krutiaci moment. |
vyznas sa |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 223725 | Včera: 216376