Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
janny my poslal zaujimavy mail |
By ste neverili, ale už je aj auto na benzín a naftu. A to je vážne sila lebo som ich videl na vlastné oči. Fakt si nevymýšlam. |
JohnyTN: jasne jasne to môže povedať každý Dôkaz chceme kamoško ...! Dôkaz! |
Už to v Nemecku skúsili otestovať aj na nejakej dodávke veľkosti transporteru. A šlo to |
nuz dost stara stranka a stale dost ticho na to co by to sposobilo.....alebo zeby prave preto?...www.autonavzduch.cz/ ...nakolko hodnoverne sa neda docitat.... ale inak dost stara stranka cize dost davno je auto ready ale seriova vyroba nikde..... |
no to sa po.erem... |
15 Sk / 100 km ? Blbost. |
Auto na vzduch existuje |
nuz mna viac zaraza, ze velke koncerny ako shell a spol to nechava chladne...som myslel, ze ak by to bolo aktualne tak to maju davno kupene a pod zamkom....take divne ....poznam cca 2 roky tu stranku ...ak by to bolo co pisu pravda tak by to bolo tak revolucne, ze investory by sa predbiehaly a nie ze maju problem... |
Raptor: |
a ja ze do nadrze sa dava stlaceny vzduch a nie 3kw energie |
no nikde nie je uvedene kolko energie spalis pri tankovani len tlaky na kolko natlacis nadrz/bombu a nasledny dojazd a ta cena menej ako jeden dolar je neaktualna pretoze zakladny preklad je tam uz roky ....ked zacat pocitat tak by som zacal s tlakom a dojazdom..a nie kolko spotrebujem pri natlaceni do auta....ja budem s rodinkou pumpovat rucne... mame skotske korene |
klid: Oni sa nepredbiehaju, oni zapasia. Ale to nevyplava na povrch. To, ze clovek, ktory spravil koncept agregatu na H2O mal zlu autonehodu, a prvy, co spravil auto na vodik sa utopil na dovolenke je uz druha vec... |
viete si predstavit ze by zrazu ropa nebola az taka strategicka surovina? |
a preto mi je zahadou, ze tento projekt nezmyzol s povrchu zemskeho.... |
A to sú iba autá. Prečo si myslíte že sú tak drahé technológie zabezpečujúce energetickú nezávislosť (solárne panely, geotermálne čerpadlá a podobne). Rekonštruujem barák a len tak zo srandy sme si s otcom dali spraviť rozpočet na energetickú nezávislosť (Zrušiť plyn, naraziť geotermál, strecha z odolných solárnych panelov, moderná izolácia, systém centrálneho spravovania výdaju energie, filtre na užitkovú vodu + jej využitie v celom dome, čím by som platil iba stočné, aj to iba minimum, bo z kuchyne a kúpeľne využiješ vodu na hajzel a tak ďalej) Dostali sme sa tak na 4 melóny až 5. Ale dokonca by sme boli nielen nezávislí, ale by sme ešte aj sieť elektrinou zásobili, čiže by nám museli vracať. Náklady na barák o rozmeroch 250 - 270 m2 vychádzajú v závislosti od sezóny na pár sto korún .Z čoho by ale žili energetické monopoly? |
hej nadhera! este nex to zacnu vyrabat vovelkom a uz vdim ako budeme xodit na velke nakupy do tesca a namiesto plneho kosika potravin si budeme kupuvat O2 |
Kazde auto je na vzduch bez vzduchu nic nehori ani benzin |
klid: ale ved zmizol. To, ze ten projekt este stale blokuje zopar domen, neznamena, ze nezanikol. Tento koncept sa nedostane tak skoro do seriovej vyroby... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Leader (19.11.2007 22:57) |
no ked som to cital prvy raz tak sa tvarili, ze chyba investor......teraz sa tvaria ze investor je, ze vsetko je v pohybe... no uvidime ci niekedy budeme sicat do prace... |
Niekedy urcite, ale ze kedy... Ale bude to sranda, no co vymyslia miesto ladakov? |
A miesto bandasky si budeš nosiť hustilku .... fajne.... |
Hehe...už na začiatku 60-tich rokov sme sa hrávali z autíčkami na stlačený vzduch. Model renault 4 mal vnútry balónik ktorý si nafúkal pustil a ono to jelo . A nedaj bože keď sme tam jebli sifónovú bombičku ! To bol "tjúning" |
Boha chlapi, fakt ste taki naivni ? Stlaceny vdzuch je zadarmo ? jeho cena je presne taka, kolko minies na jeho natlakovanie kompresorom - a ten ma svoj pohon (elektromotor, spalovaci motor, a podobne). A mozes si to natlakovat aj rucne. Ale ziadne perpetum mobile to nie je - kolko tam natlacis, tolko sa budes vozit. |
Konečne Perpetum mobile !!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (20.11.2007 9:10) |
kappo ty uz tusiim siciis.... joj ale ved hej ale fosilne paliva dojdu a co potom? teraz je to ako cakanie na porazku a krmenie nasich arabskych priatelov...radsej by som tlacil rucnou pumpou ako nadalej krmil xlapov v zupane s uterakom na hlave... ved sa tu pisalo, ze keby to bol taky zazrak tak by sa to ani nemihlo na internete .....inak som si spomenul na vodikovy motor som sa zabaval ked v dokumente ukazaly, ze pri prezentacii autobus museli vytlacit z garaza.... a stale sa bavime o alternativach a nie o perpetu mobile... v konecnom dosledku co si ty napisal...elektrina by nemohla ist brutal hore sa pouziva na mnoho ineho a aby sa naklady priblizily k spalovacim motorom by sa urcite vyrubila extra dan alebo nieco ine...trebars emisne skusky drahe jak svina lebo meranie takych malych koncentracii je drahe... |
asi pred rokom som vydel niekde inzerat uz neviem kde cena bola okolo 150000sk |
raptor uz jedno take auto ma, je to favorit pickup , z vzadu na korbe ma ultra energický monočlánok /kopu hnoja/ ktory pekne pozvolna uvolnuje kozmicku energiu /kvasí a uvolnuje plyny/ ktore su vedene priamo do motora a ich spalovanim dochadza k ohrevu vody v kotli co ma na sedadle spolujazdca, vysledna para je vedena medenymi hadickami do motora - pohana piestovy jednovalec, ktory uvadza do pohybu cely jeho megastroj. |
este by sa tam dal namontovat ten setric paliva urcite by to pomohlo zvysit vykon |
hm. a keby arabi nemali ropu a tie zisky, z coho by potom fungovali teroristi?. hm... Upravené 2 krát. Naposledy upravil snowden (20.11.2007 17:16) |
kappo na to kapol. Keby sa to masovo rozsirilo, cena elektriny by vyletela do takych cisiel, ze by sa nam ani spat nechcelo ist. Toto vozitko na vzduch vyuziva skladovanie elektriny, auta na palivovy clanok na vodik vyuzivaju to iste, pokial sa vodik vyraba elektrolyzou vody a nie zo zemneho plynu alebo biopaliv ... To, co spasi ludstvo z energetickeho hladiska je doriesenie radikalne vydatneho megazdroja elektrickej energie. Potom si moze kazdy vybrat, ci ju premeni na stlaceny vzduch alebo vodik alebo co ja viem co ine a umiestni si to do auta... Ropa ma tu vyhodu, ze je to hmota, ktora v sebe akumuluje masivne mnozstvo energie (uvolnujeme ju spalenim) a ludia jej tazenim vlastne tazia energiu. Energia vynalozena na jej vytazenie je mnohonasobne nizsia, nez energeticke mnozstvo, ktore sa vytazi. V pripade elektriny je treba vsetku energiu vyrobit a to chce obrat v technologiach o takych 720°... (jadrova fuzia...) |
geofrey a kappo.. mili vedci! |
a co, to je akoby si povedal ale auto je pohanane elektromotorom (a to, ze elektrina sa vyrobi z vodika a vodik z elektriny z elektrarne je nepodstatne...) |
No ale samozrejme podporujem tieto projekty, no ide o to, ze to zatial nie je masovo vyuzitelne. Keby sme si zratali, kolko energie je potrebne na pohon ludstva, tak by sme iste prisli k brutalnej sume, ktoru nedokazeme dodat vo forme elektriny, lebo proste nemame tak vydatne zdroje elektriny - zatial (dufam). |
geofrey |
Kappo sorry, ale tvoje vypocty su hrusky s jablkami delene krtkovym hovnom. To ako si na to prisiel ze el. vykon v kW za hodinu je rovny vykonu stlaceneho vzduchu ? 20kW kompresor to natlakuje za 3 min, to je 1/20 hodiny x 5 Sk/kWh x 20 kW = 5 Sk+- napriklad. Cisielka si dosad podla realu. |
raptor to mi je jasne, dakujem za pripomenutie; prezrad mi, ako si myslis, ze stlacia vzduch do tych karbonadrzi (a este na 30 MPa) ? Lebo mne vychadza, ze pouziju elektricky kompresor ... a potom je to len eletrina uskladnena v tlakovych nadobach ... so vsetkymi dosledkami, ktore su uz na skle... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Geofrey (20.11.2007 18:50) |
v tlakovych nadrziach je uskladneny stlaceny vzduch nie elektrina |
john pisal o cene za dodany vykon, raptor, nie o tom, odkial vziat energiu na stlacenie vzduchu (ktory sa potom vstrekuje do motora). Ked budeme vyrabat stlaceny vzduch elektrickymi kompresormi, budeme potrebovat odniekadial tu elektrinu, vela vela elektriny, ked uvazujeme v globale ... o to mi islo. Technologia tohto vozitka tu moze byt na porazenie ropy, pokial k tomu uvedu vydatny zdroj energie na natlakovanie nadrzi. Ropu vnimajme ako energiu, elektrinu tak isto, coho vieme dodat viac ? Zatial ropy. Toto vozitko moze prerazit len v malickom meradle, nie tak ako spalovacie motory a je to kvoli otazke dostupnusti masy energie. |
zaujmavy odkaz www.theaircar.com/MiniCats.html |
Geofrey nechaj to tak. Zda sa, ze hovorime na uplne inych vlnovych dlzkach. Napokon toto je forum o motorkach. Ja som sa temy chytil preto, ze nemam rad podvodnikov. Tito vyrobcovia auticok su ako BMG invest. Lákajú potencialnych investorov, ktort nemaju o problematike ani potuchy. A tak ako v pripade BMG investu aj v tomto pripade su rady odbornikov o tom, ze je to cele nezmysel, akurat tak na smiech. Peace. |
Oňahdy vyriekol (už) klasik vetu : " Radosť vládnuť tomuto národu ! " (Marián Labuda) |
brazel ja nic neobhajujem, treba sa drzat textu nie zamienat a miesat |
S tou poslednou vetou plne súhlasím . Pripomínam však komentár kamaráta , ale vlastne aj môj " A čo elektriky to spáli ." |
ide o to, ze prvy valec stlaci vzduch do komorky a vzniknutym tlakom ho zhreje. do komorky sa nasledne vstrkne studeny skoro kvapalny vzduch, ktory sa zacne rozpinat do druheho valca o to viac, ze sa nachdza v horucom prostredi. a teraz zalezi na tom, ci tato uvolnena energia je dostatocna na to, aby dosahovala reklamovane vysledky. ak ano, potom verim a viem, ze veterna vrtula ma dostatocny vykon na to, aby uzivila stado takychto aut. tak tu prosim neprepocitavajte kilowaty, dolare a koruny, ale exaktne zhodnocujte, ci samotny princip fungovania motora je mozny... |
To vozitko si kludne moze najst svoj trh, no nebude to trh velky. Osobne by som sa na tom v pohode vyvazal aj ked ten vykon zatial nic moc. Videl by som to napr. v domacom vetrom pohananom kompresore (naco konvertovat na elektrinu, ked mozem rovno tlacit do flias), bude to fachcit zopar hodin, zalezi aky vykonny kompresor, dojdem domov, pretankujem tlak z tlakoveho zasobnika do auta a frcim dalej ... No zaistit tlak pre vacsinu aut a vobec - pre nakladne auta, lode ... "No chance". |
trimer som rád , že su ľudia veriaci na ... |
kolko tvojich prispevkov bolo trapnejsich a ani som nemukol , cmucik |
Kappo: Z fyziky si dobry sa musi nechat. Ja som na tom o dost horsie. Ale ked uvazujem logicky.... Kompresor ma vykon 5 kW, na natlakovanie potrebuje 4 hodiny, ked si vypocitas kolko spotrebujes elektrickej energie zistis kolko ta to bude stat. Ako si napisal je to vlastne zasobnik energie. Teraz zalezi ako sa vyuzije tato energia(efektivita). Vies kolko toho stlaceneho vzduchu sa "vstrekuje" do komory? Ja teda nie a preto teoreticky nemozes vypocitat efektivitu vyuzitia tejto energie. Priklad: Zigulik 1300 zerie 10l na 100 km pri vykone 44 kW, Renault Kangoo obsah 1400 zerie 6,5l na 100 km pri vykone 55 kW. Otazka: "Leje sa do Renaultu benzin ktory ma vacsi energeticky potencial?" Nooooo silne pochybujem. Je to o efektivite vyuzitia daneho zdroja energie. |
myslím že tade cesta nevedie,skôr šetrením,najjednoduchšie ked sme pri tom sci-fi ,by asi bolo naklonovať človeka aspon 10 x menšieho,o to menej zje ,o to menši byt potrebuje ,aj auto mu menej zožere,aj dialnice nebudu 20 metov široké ale len 2.Akurát ženy asi naštve že pinďúrov budeme mať malých.Takže naši pravnuci sa budú naháňať po dialniciach v angličákoch!Takže milujte sa ,množte sa na svete bude miesto pre každého! Aleluja. |
duggo: už dosť dlho som tak nepobavil...dobrý príspevok |
A to sa este nebavime o sprevodovani atd. atd. |
brazel, nerasty ..., viem co myslis, ... vycerpatelne, vrtulka a kompresor sa vyrobi z limitovanych zdrojov. Len som mal dojem, ze sa tymto projektom riesi opak, teda nie vzlykanie nad vycerpatelnymi zdrojmi, ale trvala mobilita. Nemam obavy, ze by sa vycerpali prirodne zdroje. Tu rozhoduje technologia, t.j. jeden zdroj sa stane nezaujimavym, prejde sa na inu technologiu, ktora bude vyuzivat ine zdroje (materialy, energie). A o tom je aj toto auticko - technologia, ktora vyuziva ine zdroje energie, no ake ? Natlakujem tu nadrz elektrinou, alebo priamo vetrom alebo niecim inym ? T. j. energia k pohybu bude co ? To som myslel. A mala by byt v dostupna "megakvantach", ak uvazujeme o masivne nasaditelnej technologii ... Ci budu vrtulka s kompresorom vyrobene z takeho alebo ineho materialu (pokial vyhovie narokom) uz nie je take podstatne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Geofrey (20.11.2007 21:56) |
aky vykon musi mat motor kompresoru,aby natlakoval 90m3 vzduchu za 3 minuty.......mooooc velky....vykon nemoze byt nikdy vyssi nez prikon...inak by sa uz davno vyriesila energrticka kriza |
migrific: a na to si ako prišiel že výkon nemôže byť vyšší ako príkon? |
tak,ze som nemal z fyziky za 5...perpetum mobille neexistuje.bolo by vyhodne dat menej a vziat viac-bohuzel... |
geofrey: myslim ze nie o tom to je, z coho sa co vyrobi aby to mohlo fungovat a ci energia na vyrobu noveho sposobu zatazi prostredie stejne, alebo viac ako predchadzajuci sposob. |
Migrific: Priklad stiepenie atomu. Prikon=energia na stiepenie atomu, vykon=enrgia uvolnena pri stiepeni atomu.... Este raz.... nie energia stlaceneho vzduchu pohana motor ale energia uvolnena pri rozpinani vzduchu |
Koksoooo, ta jesen a prichadzajuca zima je svina..... Vy chlapici s motorkami v garazi, co to tu riesite???? |
Kua, keď je to také dobré a výkokonné (to akože má veľa koní ), tak s tým squelým motorom nepoháňajme iba auto, ale poháňajme tým kompresor, čo natlakuje nádrže ďalších troch áut. Načo míňať elektriku. Vlastne natlakujme do dvoch nádrží áut a tým zvyškom výkonu si ešte natlakuje nádrž sám sebe. Boha však to je ako BMG a či vlastne perpetum . No ale to neexistuje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BacilBA (20.11.2007 23:12) |
BlazeX som rad, ze uvazujes racionalne. K tvojim otazkam: |
Podla mna to auto ma realne predpoklady ist do serie...Urcite aj technologie postupili od 2002 niekde dalej, kopec veci sa dotiahlo do konca - ale kde je problem? Dopyt. Budes jazdit len 200km v okoli tvojho domova, resp. si vzdy si zastavis nikde na 4,5 hodinovu pauzicku aby si si natlakoval nadrze - v clanku je ze chcu vybudovat siet - a kde, ked pumpy ich k sebe nepustia. Vykon mu chyba, snad vsetci ludia chcu 70kw+, toto auticko, na to jak zle vyzera ide este horsie. A to som este nezacal pisat o tom ako to zauimove skupiny prehodili ruchom nevedomosti. Existuju ovela lepsie a kvalitnejsie technologie ako tento mopedik, ale skor nez sa o tom dozvie akykolvek novinar alebo smrtelnik, tak uz to ma skupene nejaka ropna spolocnost a hodene v pivnici. |
trimer, termojadrova fuzia sa planuje zrealizovat v medzinarodnom projekte ITER (International Thermonuclear Experimental Reactor). Planovany vykon 500 MW nepretrzite pocas 500 sekund. Je to experiment samozrejme a dost drahy. Tu je zdroj: [null sk.wikipedia.org/wiki/ITER] Ak sa toto doriesi, co bude riadna fuska, tak bude mozno o energiu postarane a ropa sa vyuzije na dolezitejsie veci (nez spalovanie). |
pisal som studena fuzia... Upravené 1 krát. Naposledy upravil trimer (21.11.2007 20:14) |
Tak Kappo teraz si ma skoro urazil. Opat sa ale mylis, Fica som nevolil. Ale tipnem si, ze tebou vhodene volebne listky mali v nadpise KDH. K veci: |
po zvazenii vsetkych aspektov nasej vedeckej obce moj zaver.....na koneee....ale ved mi kone nemaame no tak utekajme... |
mozno to nieje uplne perpetum mobile,ale ak by tam namontovali druhy "motor"co by bol v skutocnosti kopresor,poviedli by prevodmi do tohto druhého motora silu z toho prvého"spalovacieho" tak by si to samo nasavalo vzduch a rovno by aj dofukovalo nadrze.samozrejme pôvodny motor,ktory by pohanal cele auto by musel mat omnoho vacsi vykon ako tych 18.5kw,aby utiahlo aj auto aj kopresor,povedzme tych 400ps by neuskodilo |
To Rixo> Vies ze nie si daleko od pravdy ? Druhy motor by mohol byt napajany bateriami dobijanymi brzdenim. Toto tiez nieje novy patent. Energia potrebna na brzdenie auta, cize opacna ako energia potrebna na pohon je spatne vyuzita na opatovne zrychlenie. Povedzme ze ucinnost 50 %. Ale aj tak, ked spomalujes spomalenim 1 g a nasledne zrychlujes silou 0,5 g je to klasicka jazda, ale zadarmo. |
Vazeni, nevidite, ze toto je typicka "inetrnetova kacica" ? Autormi takychto "technologii" su vacsinou podvodnici z byvalych krajin ZSSR a ich cielom je rozsirovat "informacie" o ich "objave" do povedomia ludi aby potom mali lahsiu robotu pri hladani nejakeho bohateho naivneho blbecka, ktory odkupi , alebo aspon zaplati mastnu zalohu za predkupne pravo na ich "technologiu". Autori sa potom velmi rychlo vyparia. |
isteze benzin sa raz minie a nastupia tieto alternativne pohony aut,motoriek,lodi, lietadiel.. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 179022 | Včera: 173993