Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ako komu. Ja som jazdil /všimnite si, že hovorím v minulom čase/ na Yamaha Grizzly 660 športovejším štýlom. Tu sú výsledky : po 14 500 km výmena piestnych krúžkov a tesnení ventilov pre veľkú spotrebu oleja /takmer 3 dcl na 100 km/, zároveň výmena všetkých ložísk v nápravách. Minulú sobotu po 20 541 km môj medveď prvýkrát /a veru aj posledný krát/ v teréne skolaboval - zadretý motor. |
...no hej...ale ty si iný extrémista. |
to je sportovejsi styl? urcite je zadrety? na tom mojom je len 1200km to je oproti tomu vasemu malo ale dufam ze tak nedopadnem |
7salam7: to nie je v zadnom diferaku, lebo Grizzly ma diferak iba vpredu. Hrkocú pri brzdení brzdové čeluste na zadnom kardane. Grizzly nemá brzdové kotúče v zadných kolesách, ale na tom kardane je jeden kotúč. To klepotanie je normálna vec. |
takze vravite posledny krat idete hladat ineho zivocicha ci ako dalej? |
ancikrist1d: ineho zivocicha mi uz dnes doniesli. Je to tiez medved,Grizzly 700 a mame za sebou |
zadrety motor po 20tkm? To fakt vydrzi len tolko? alebo to zrovna tento jeden konkretny kus? |
copy: pricinu este neviem, iba dnes isiel do Yamahy na GO. Ale urcite to nie je nejaka vyrobna vada. Nez k tomu doslo hrkotalo to v motore ako ked do plechoveho kýbla nasypeš veľké skrutky. |
Aby Grizzly tolko malo vydrzal? Hmmmm,tak to si jej musel teda riadne nakladat. |
simson14: je to 4T automat, takže pretočiť motor som nemohol.Jazdím na hranici pocitu svojej bezpečnosti, t.j. musím mať stroj plne pod kontrolou. Niekedy je aj 40 km/hod veľa, inokedy aj maximálka /cca 110 km /hod/ málo. |
ked budes jazdit slusne a pekne tak ta aj prezije vivat pionier |
Potom napíš čo bolo treba všetko meniť v motore a príčinu zadretia. |
tomxx: bude mi za ním ľúto, veď sme mali pri tom počte km iba jedinú nehodu, keď som ho obrátil hore bruchom. |
kedy uvidime fotku toho noveho? bo ten stary je fakt krasny.... |
grizzly660: ano kingquad to ma riesene tak isto ak grizzly, cize nemusim sa bat ze sa rozhrkoce viac a rozpadne sa to tam? lebo je to dost neprijemne pri brzdeni v ostrych zakrutach (klep, klep, klep,) |
7salam7: na tom kotuci su 4 platnicky, to klepotanie je ich striedave zatlacanie a uvolnovanie pri stlacenej brzde - myslim si, ze je to z dovodu aby nedoslo k prehriatiu kotuca. Ale ak je to z tej brzdy, tak by Ti to malo cvakat vzdy pri prudkom brzdeni - nie iba v zatacke. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (21.10.2007 13:45) |
grizzly660: diki, hned sa mi bude lepsie brzdit |
je pekný, to sa musí uznať. je tam cítiť nejaký rozdiel medzi 700 a 660? výkonový asi nie, ale predsa... |
Mantysak: ten je este krajší ako 660 a neboj výkon bude citit 700 injektion spraví svoje |
Tak sme práve dojazdili. Dnes 142 km. |
......podla toho ako jazdis , ci si ju setris alebo nedas jej ani vydyxnut ... |
mantysak: nema! |
7salam7: motor je jednoznacne lepsi, lenze stvorkolka nie je len motor. Zatial zaver : rychla jazda /nad 70 km /hod / na nerovnom terene - hotova katastrofa. Na miestach kadial som na 660 fical cez 90 km/hod som dnes bojoval o zivot pri cca 75 km/hod. |
aha no tak take poznam : neznesitelne mikanie pomaly až otáčaie volantom |
Mantysak: posilovac riadenia + podvozok. Budem musiet prestavit tlmice. |
ta ja mam kodiaka 400 robil v irsku na farmedo mna prisiel v bednickach na meso.. komplet po go i ked prisla pojazdna len capy riadenia, kardanove krize manzety a nastriekat ram porovnat kryty stupacky elektriku zrobit atd.. motor vobec nebol sahany... typujem ze ti odislo olejove cerpadlo. zodrelo vacku vahadla... potom napis.. to zrobilo kamosovi na kodiaku ale uz je to ok... |
felesiga: Mal som vazny problem prelozit tvoj prispevok do slovenciny. |
Tiež som chcel Grizzly700, no bol som upozornený na to, že je to riadna húpačka, tak som dal na odporúčania a kúpil King Quad 700 a maximálna spokojnosť. |
pandatn: Grizzly 660 bol v čase uvedenia na trh odborníkmi považovaný za najlepšiu štvorkolku na svete. Všetky vylepšenia, ktoré má Grizzly 700 oproti 660 sú naozaj vylepšenia. Mal som možnosť výskúšať si 700 pred polrokom. Keby som vedel že existuje na svete niečo lepšie, tak si opäť nekúpim Grizzlyho. Všimni si, že som napísal "zatial záver - hotová katastrofa". Na 660 som jazdil tak ako prisla od vyrobcu. Na 700 sa musim pohrať s nastavením najma predných tlmičov, ktoré sú takmer 2 x dlhšie ako na 660. |
nech sa ti dobre jazdí ja idem asi zajtra pre 660 jazdenu do prešova ako som ti predtým spomínal,dúfam bude slúžiť aspoň ako tvoja,potom sa ozvem čo som priniesol,dík znova za rady,čauko |
Roman804: Veľa bezpečných km Ti prajem. A na začiatku s ním jazdi veľmi, veľmi opatrne, kým si na seba zvyknete. |
Jasné ale ja som taky ,že momentálne mám strach takže opatrný budem určite,ale časom to určite dobre rozbehnem,ved keby nie to sa môžem voziť v plechovke dalej |
pucho.. ospravedlnujem sa za slovencinu...som z dediny a vychodnar taze |
za kinqquada neverim ze zadvacis vozik s kubikom mokreho betonu a utiahnesy to bez ujym na zniceni dacoho... ja mam oevnu napravu a nie lichobezniky.. tam by ti tlmice len tak strelili.. i ked co sa tyka pohodlnosti.neda sa to porovnat... |
Ako sa daju nastavit predne tlmice na Grizzly 700? Lebo naozaj pri vyssich rychlostiach je to trosku neiste a pri zapnutom 4x4 su vyssie rychlosti a prejazdy zakrut nerealne. Ozaj, nema niekto z KE a okolia sa chut ist povozit v nedelu? |
MatoKE: ešte som tlmiče nenastavoval, chystam sa na to tento tyzden. V spodnej casti tlmiča je taká ozubená trubka /akoby so schodíkmi/, nad nou zubata zaistovacia matica. Do tych zubkov na trubke na jednom mieste zapadá malý vybežok z tlmiča. Prestavením toho vybezku na iný zubok na trubke sa zmeni tuhost tlmica. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (24.10.2007 13:08) |
Ja som bol toho nazoru, ze je lepsi zadny, ale isty "odbornik" mi to odporucal. Na terennych autach sa tiez bezne nejazdi so 4x4, ale posluchol som starsieho A potom som na to prisiel asi v 70km/h v lese pri prejazde zakruty, ked som zabrzdil par cm pred stromom. |
MatoKE: Štvorkolka a terenne auto sa nedaju porovnavat. Štvorkolka nema vzadu diferak. A zakruty sa nauc prechadzat za "kazdu cenu" tak, aby si uz nemusel v nej brzdit. V drvivej vacsine pripadov brzdenie v rychlosti v zakrute sposobi, ze stvorkolka sa pohrnie rovno. Najcastejsie si vyhliadne nejaky dobry strom. |
to pocujem prvy krat, ze na terennych autach sa bezne jazdi na 4x4 |
duggo: Precitaj si este raz moj prispevok prosim Ta, pisem: "bezne nejazdi" . Az taky dement nie som, ked mame terenne uz dobrych 10 rokov. |
MatoKE: vynáša Ťa k vôli nesprávnej technike jazdy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (24.10.2007 16:19) |
Grizzly660: Moment, moment ale nevynasa v zmysle, ze sa vydrbem zo zakruty, ja ju prejdem pod plynom plynulo a stvorkolka ide tam kam chcem, mozno som sa zle vyjadril s tym vynasanim. Proste zakruty idem bez problemov pod plynom a stvorkolka ide tam kam chcem. Osobne som (klop, klop) este nemal ziadnu havariu ani nic podobne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MatoKE (24.10.2007 16:30) |
myslí asi driftom (ked zadok predbieha predok) . to mas štastie že si nemal este nehodu, mne sa minuli výken podarit taký menší front flip |
Driftom, no aj tak by sa dalo povedat. Akoze s Kingquad, 300kg a take ??? |
MatoKE: veď som povedal že ťa vynáša k vôli nesprávnej technike jazdy. Driftom sa dajú bezpečne rezať zákruty len na pomerne rovnom teréne, s málo pevným povrchom - ideálne sú štrkové a prachové cesty. Záleží však aj od stavu pneu. Na zodratých to ide oveľa ľahšie.Ja na jeseň vždy obúvam nové. Do jari ich zoderiem. A tak cez leto, tam kde sa dá tiez značne driftujem. Cez zimu je na driftovanie ideálny sneh - ak ho nie je veľa. Na blate však dlho driftovať určite nebudeš, lebo sa prevrátiš, keď kolesá neodšmiknú lebo ich blato zadrží. Podobne je to aj na tráve. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (24.10.2007 18:48) |
Gizzly660: No ja neviem, nehadam sa s tou technikou. Proste zadok pekne ide bokom a predkom kontrujem. Ale touto technikou vacsinou po lese pri vyssich rychlostiach. Pneumatiky maju 700km. Zacinam z Vas byt zufali |
MatoKE: nezúfaj. Po prvom prevrátení v tom budeš mať oveľa jasnejšie. V každom prípade driftovanie nie je ani štandardný, ani bezpečný spôsob prejazdu zákrutami vo voľnom teréne. Na dráhach je to iná vec. Minulú nedeľu som prešiel cca 140 km. Kolko bolo na tej trase zakrut netusim, ale s istotou možem povedat, že ani jednu som nepresiel smykom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (24.10.2007 19:22) |
Grizzly660: Teraz vyzeram jak dement, co nevie jazdit. Chodim opatrne, v ramci schopnosti aj ked obcas sa necham uniest. Stastne bez havarie. V prvom rade opatrne a som aj pouceny tvojim videom ako vybehli ti dvaja. Takze ak nevidim do zakruty, idem uplne nakraj a pomalsie. A uz sa do mna nenavazajte! |
MatoKE: práve som prestavil tie tlmiče o jeden zúbok hore. Predné i zadné. Ak nemáš klúč na tú zubatú maticu,potrebuješ k tomu francuzák, alebo "blicky". Pred tým treba odľahčiť nápravu - zdvihol som medveďa na zdviháku. |
Girzzly660: Myslim, ze toto by som mal zvladnut. Este, ake zmeny to prinesie, potom daj vediet prosim Ta, ako sa zmenilo spravanie. POdla toho by som si to zmenil tiez, ale az v nedelu. |
matoKE: no vlastne nie front flip bo to je ze vraj cez predok salto, to moje bolo skor na bok nieco take jak keby som sa prevratil na bok ale stihol som to ukočírovať a vraj sa to vola ultrastopie |
7salam7: Viem asi o co ide, si skoncil na dvoch kolesach ale stihol preniest vahu naspat? Mne sa to uz tiez stalo. Ale vlastnou vinou. |
Jaj to je ten horsi pripad Ja som pozical kamosovi co ma sportovu Grizzlyho behal po takom rozbahnenom terene s miernym kopcom a hned to otocil, v strese som pribehol a s stiahol z neho tych 300kg |
7salam7: Alebo on pod grizzlym, ako sa to vezme Ale vacsiu vahy mal na prilbe, a ruke. Nic sa im nestalo. Ale aku silu ma clovek v strese. |
Tak už je jasná diagnóza môjho skapatého starého Grizzly 660: |
Grizzly660: Ale ako k tomu doslo? Opotrebovanie? Alebo sa uvolnilo nieco? |
Rozsypaná klietka ložiska, ihličky sa nahrnuli na jednu stranu a bolo. |
MatoKE: dnes sme prešli 80 km v teréne, už s prestavenými tlmičmi. Tú jazdu som si doslova vychutnal. Výrazne sa to zlepšilo. Ale ešte sa z toho nedá robiť defintívny záver, lebo sme boli na podstatne náročnejšej trati + blato +voda, kde sa nedá ísť príliš rýchlo. Zajtra mám v pláne ísť opäť tam kde minulý týžden, potom budem múdrejší. Grizzly má už za sebou prvých 300 km, zajtra dopoludnia vymením olej+filter. Bude už po zábehu, tak to môžem skúšat až po maximálku. |
Grizzly660: Ja mam v plane vyjazd na Nedelu, taky vacsi. Tak dovtedy aby som vedel nastavit. V servise mi inak odporucili vymenit aj olej v diferenciali, kvoli zeleznym pilinkam, predsa je to len nove. A zda sa mi, ze v manuali pise aj vymenit alebo vycistit aj vzduchovy filter. A vyrobne cislo je vpredu vlavo za kolesom na rame, ako sa zacina blatnik zvnutra na vodorovnej trubke, trosku treba odtiahnut blatnik, dost zle pristupne a musis ju mat uplne cistu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MatoKE (26.10.2007 23:48) |
Grizzly660: Chcel som sa este spytat, ci spravim asi tak 100 aj viac km na jednu nadrz, vyrazne kopcovity teren, nechodim jak blazon, maximalne 50km/h po rovinkach. Maximalne som siel okolo 107km/h. |
MatoKE: na jednu nádrž som zatial prešiel na 700-vke 142 km a ešte tam zostalo. Na 660-ke som najviac presiel 162 km a este tam nieco bolo. |
MatoKE: v náročnejšom teréne rátaj so spotrebou 6 L na hodinu jazdy |
MatoKE: dnes sme kamošom prešli 143 km. Obaja na Grizzly 700. Moj medveď je už po zábehu, tak sme šli na plno.To prestavenie tlmičov vrele doporučujem. A nezabudni pneu fúkať na spodnú hranicu. |
Takze k teme: Dnes sme boli na vyjazde. Asi po 25-30km sme si spravili dlhsiu pauzicku, najedli sme sa. Dovtedy absolutne bez problemov. Po prestavke sme pokracovali v ceste a zacal sa moj problem, posilovac riadenia (EPS) totalne zblbol. Mykalo mi riadenim, stale na opacnu stranu. Niekedy sa zablokovalo a nemohol som pretocit na druhu stranu, iba priamo z jednej na druhu. Pokracoval som pomaly a pocase sa to vratilo do normalu. Nasledne po prejazde mlak sa to vratilo. A tak sa to opakovalo, len potom som siel po mlakach pomaly. Kde je chyba? |
No chyba je tam, že si nekúpil King Quad 700 |
Chalani, radsej keby mi niekto povedal, co to moze byt podla Vas? |
7salam7: Aj ja som si to myslel! A myslel som si, ze mlacky nemozu ublizit Grizzlymu ani nic podobne, OMYL. Sklamal som sa |
MatoKE: Čím je technika zložitejšia, tým väčší predpoklad, že sa niečo pokazí. Aj raketoplány občas padajú. Ak Ti servo blblo po prejazde mláky, tak sa určite voda dostala niekam na elektriku. Skontroluj káble vedúce k servu. |
Odpoved k nazvu temy: Vydrzi toho vela, zalezi co treba menit. Mal som malu nehodu s Hondou (neviem aky model) 500 pracovnou - liezol som na kopcek ktory mal kolmy vrch a ja som nebol rozbehnuty, takze hore som zastavil, treskol dole a stvorkolka na rit a potom na mna. Keby som nemal helmu, tak mi predna konstrukcia rozlame lebku. ATV rozbita dost. Potom nejaka Suzuki 300, tiez pracak, spravil salto po mojom katapulte, ale dopadol na kolesa. Nieco s riadenim, ziadna tragedia. Ked opravili Hondu, tak som ju nacal este raz a mojho Raptora pre zmenu kopla frajerka z asi 50 metroveho zrazu po tom, co sa s nim prekotila a zostal krizom cez nu (na pni, nie celou vahou). Cely ten zraz "valal sudy" a bol po tazkom tuningu. Ale dostal sa z toho v poho. Lahke prevratenia na MX drahe neratam... |
pandatn: Bohuzial, nie je to ako s autami, zaruka neplati celosvetovo. Nie je kupovana u nas! |
Yamaha Grizzly 125 vydržala synovi cca 200 motohodín. Potom sa rozsypala prevodovka. Príčina: vypadla skrutka zaisťujúca kryt ložiska. Dostala sa medzi ozubené kolieska. O bolo po ozubení. Asi ich skladajú v číne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (30.10.2007 11:06) |
grizzly: neskladaju. vyrabaju. aj tu 660. aj 700 |
matoKE: takto vyzera ten posilnovac riadenia v reze |
copy: Dakujem! Len mna by skor zaujimalo, co sa mohlo stat, pri prechode vodou sa pokazi a pocase (asi ked vyschne) sa to da do normalu. Podla mna je niekde vadny kontakt alebo izolacia. |
copy : si ma potešil s tým obrázkom serva. Vidím, že je tam šnekový prevod. Dobre si myslím, že pri bočnom náraze do predného kolesa nemôže dôjsť k jeho vytočeniu, t.j. zvrtnutiu rájd ?? |
Grizzly: ten prevod je tak "natvrdo" - teda ten prevodovy pomer medzi snekom a ozub.kolesom, ze naozaj nie je sanca aby ti pri naraze kolesom vytrhlo rajdy z ruky. A zrejme mysleli aj na taku alternativu, vsimni ze to ozubene koleso je z plastu, zrejme prave kvoli takemu pripadu, ako poistka. Proste odide prevod na serve - a domov dojdes bez serva, ako keby si ho tam nemal (ocese to tie zuby na modrom plastovom kolese). Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (30.10.2007 20:55) |
..ako by povedali bratia "švédi": "uhoňil si ju" . Myslim si ze na vyburenie by bola vhodnejsie športové ATV nie pracovna štvorkolka ktoru pouzivaju farmari a polovnici na lov zvierat. |
loobo: Grizzly 660 ma ten isty motor ako sportova ATV Yamaha Raptor 660. Neverim, ze by pri tom istom style jazdy vydrzala sportova ATV viac. Sportova ATV je podstatne tvrdsie odpruzena ako Grizzly 660. Tie otrasy sa ovela viac prenasaju na vsetky agregaty a suciastky. Na sportovej ATV som po kazdych cca 10 tis. km musel vymenit všetky loziska v napravach,lebo sa niektore rozletelo . Na Grizzly 660 som ich menil po cca 15 tis. km a ani jedno nebolo este rozpadnute. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (30.10.2007 21:49) |
copy: Videl som o tom vsetko, ale aj tak Dakujem, za zaujem No a ja som vyzeral asi ako ten s tym Arctic Cat-om, ked sa mi pokazilo EPS, s tym, ze mi to hadzalo este viac a vzdy som siel naopak ako som chcel |
Grizzly: teraz vidim ze som asi napisal riadnu blbost.. to ozubene koleso zrejme plastove nebude.. to by musel byt iny plast, aby take sily zniesol.. zrejme to koleso je len nejak poplastovane, ale urcite musi byt kovove.. |
copy: na "plastovom" lietadle obletel nejaký Foster celú zemeguľu. Takže mi nevadí, ak by to bolo z kvalitného plastu. Ale pravda je, že nový Grizzly 700 má niektoré plasty asi papierové. Po cca 450 km mám v kamuflážových plastoch na bokoch, tam kde sa ich dotýkajú nohy vyšúchané biele miesta. Starý Grizzly 660 aj po 20 tis. km vyzerá ako nový. Toho asi nevyrobili v Číne. |
copy: Ten kabel, ktory ide smerom hore, myslim (ak sa nemylim), ze prave ten mam "oslobodeny" od izolacie. |
MatoKE: Prevednie camo, ktoré mám, rozhodne nevyzerá ako lacné, striekané. Ale tie plasty sú očividne z mäkšieho materiálu ako na mojom Grizzly 660 a Grizzly 125. Už keď sme ho skladali v garáži sa mi tie plasty zdali mäkké. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (30.10.2007 22:56) |
Grizzly660: Ja som nemyslel, len tvoj ale celkovo, iny je ten povrch ako bezne farby co su. Taky jemnejsi je. |
MatoKE: Človek čo mi ho doniesol tvrdil, že Yamaha má 3 rôzne prevedenia camo |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62100 | Včera: 147904