Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Taky mazaci system je super vec si hovorim uz dlhsiu dobu. A mnohi z vas ho aj maju namontovany, ale za cenu od 4.000,- Sk, co je 80x viac ako moja podomacky vyrobena verzia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil VRAJN (11.09.2007 15:38) |
nieco na tom moze bit |
Som veľmi zvedavý na tie fotky ako si to zmastil |
Ako si vyriešil pomalú, resp. rýchlu jazdu alebo státie, jazdu v horúčave resp v zime, prípadne jazdu v daždi? Ako si vyriešil rovnomernosť mastenia? Aký olej používaš? |
1) nie si prvý Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (11.09.2007 16:00) |
Vadim: |
Pilgrim: Upravené 1 krát. Naposledy upravil VRAJN (11.09.2007 16:13) |
dost dobre...som zvedavy na fotky, tiez by som rad usetril tymto sposobom, 4 litre je na mna dost... |
Keďže som to videl fungovať, verím že sa to dá. Ale... |
vrajn myslim ze ak tam das dve ihly a nasmerujes ich na obe strany o kruzkov tak budes o krok blizsie k dokonalosti za par korun, pretoze retaz treba mazat najma zvnutra cez O X a ine kruzky |
Prezrel som retaz par krat a mal som pocit, ze to maze v poriadku po celej retazi, bola cela pekne namazana, zmenit smerovanie ihly mozem kedykolvek. Upravené 1 krát. Naposledy upravil VRAJN (11.09.2007 16:34) |
VRAJN: miesto motoroveho oleja pouzi olej, ktory sluzi na mazanie retazi motorovych pil. Mal by byt lacnejsi ako original scottoiler olej a cital som testy kde ich porovnavali a tento olej odporucili ako adekvatnu nahradu. Tak ako ti uz chalani napisali, nemaz stred ale boky valcekov (tam kde je to na obrazku zlto vyznacene). |
raptor: vies naco sluzia tie kruzky? Brania vnykaniu necistot do valcekov ktore su namazane jednorazovou, mazat staci len valceky zvonkajsej strani aby sa znizilo trenie medzi ozubenim a retazou olej by nemal nabopnat tesniace kruzky inak vitecu valceky a to nechceme preto to specialne mazivo. |
superflanker: |
audina, za tento tvoj vyrok ta tu teraz ukrizuju |
Chalan to mal na CBR-e a v pohode mu to mazalo aj z jednej strany. |
audina to jednorazove mazivo medzi valcekami sa odtial predsa len dostane (mikroskopicke chyby materialu) a preto to treba domazavat |
VRAJN:nakolko liter original oleja stoji 660,-Sk tak aj tam budes mat znacnu usporu. Prevedenia s injekcnymi ihlami sa mi zda dost labilne,skus pozriet niekomu kto to ma (alebo ma dual injector) a uvidis ze sa to da hravo urobit aj pevnejsie. Privod na retaz vyriesis najlespie ak das vyvod na stranu rozety a ta olej odstredivou silou roznesie na retaz. Ti co maju mono injector argumentuju ze staci mazat jednu stranu a olej sa roznesie po retazi. Ja mam dual a ked sa mi jedna strana upchala necistotami retaz bola ocividne na jednej strane sucha aj ked druhy injector pracoval ako mal. Takze skus poexperimentovat s rozdvojkou.Vela stastia. |
VRAJN: |
audina: nie som sice retazovy guru, ale kolko tolko som ich popredal, a tie O,X,W a ine kruzky maju urcite mazaci vyznam. Vsetci vieme ake vlastnosti ma semering bez oleja, a tie spominane okruzky nie su nic ine ako semeringy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (11.09.2007 17:01) |
Maťo a nemohlo to byť tým, že dual má menší prierez? Takže keď sa jedna strana upchala, ta druhá prepúšťala menej oleja, ako by to bolo u origo jednostranného? Ale možna sa mýlim. |
ak su dobre kruzky nic nevytecie ale ak prehrejes retaz mazivo sa roztiahne a vtecie ale mas aj retaze bez kruzkov ktore mozes mazat jak chces v zasade na kruzkove oleje by mal ist olej na to urceny.ale inac je to tvoja retaz takze si ju mozes mazat alebo nemazat je to len na tebe |
marcel: ten simering je mazani aj zvnutra |
celkom dobree |
pripajam sa k superflankerovi, ak chces mat dobre namazane obe strany retaz treba dual injektor |
audi: nepochopil si, co som tym chcel povedat, ale neva, len sa Ta opytam hovori Ti nieco Tsubaki? |
Guggo, veď okrem Vadima to nikto nespomenul. A Vadim sa možna pýtal len preto, že by mu poratil, nech si to dá patentovať. Lebo prevázdku v daždi, v zime či v lete nemá vyriešenu nikto. Proste v daždi ručne otočíš kolieskom (u CLS niekde na prístrojovke u Scotta na nádržke oleja.) A leto/zima je riešená rozdielným olejom. Aj chalan ma na množstvo privadzaného oleja koliesko a olej si tiež môže dať hustejší aj redší. Podľa mňa je to OK. |
raptor: tak ci tak musis uzna ze kto maze ten jede |
ja nemazem ja mam zlaty bezudrzbovy kardan |
nejako mi nejde porozumet, preco je lepsie mazat kraj , ked potom sa spoliehame na viskozitu a "vyzlinanie", roznesenie oleja, aby bol mazany aj druhy kraj. Ked mu to vazne kvapka do stredu, tak by nemal byt problem so suchou retazou. |
Pilgrim: koncova "hadicka" ktora privadza olej na rozetu je u mono aj dual injectora totozna takze prierezom to nebude. (aj ked urcita cast vedenia do dual je toho isteho priemeru ako z dual injectora co u mono injectora nie je). Z fyzikalneho hladiska by pri dual mala ist z kazdeho injectora polovicna davka oleja ako pri mono (pretoze mnozstvo sa davkuje v nadrzke bez ohladu na zakoncenie systemu).Takze ak sa mi jedna strana dual upcha,druha by mala fungovat na plny vykon, cize tak ako je to u mono a teda davat este viac oleja ako pri normalnej (dvojvyvodovej) prevadzke. |
ako pise Superflanker, mazu sa valceky, aby sa neprehrievali, aby tlmene dosadali na rozetu a olej v nutri retaze neriedol. Tak ako je to na jeho obrazku. Kruzky dostatocne tesnia tovarensku napln, netreba ich mazat. Ak budes mazat kruzky (co chtiac-nechtiac robim aj ja, lebo nemam chut sa s tym piplat), tak sa na ne nalepi spina a ta ich skor obrusi ako ked by boli nenamazane. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (11.09.2007 17:36) |
Už to, že si to zmastil za pár korún je paráda a keď vychytáš muchy ušetril si a poradil aj iným. Keď som videl originál v predajni a k tomu tú ľudovú cenu máš v podstate to isté zadara. Na dobré nápady je toto fórum. |
nanopile: Odkial si zohnal ten vyfuk na to XTcko |
k tomu naboptnaniu-raz som pozical znamemu s1203 tiekla brzdova tak mu hovorim nech to sem tam doleje ale chyba mal som tam stupel z awie z nadrzky zhavyca na nom napis "plnit naftou" tak ju tam fukol brzdy v riti,vyberem gumku a raz taky priemer jak original ked som ju polozil v obchode na pult a predavac dal na stol novu kukal jak puk ze to asi neni s toho |
Pouzivam na mojej masine scottoiler s dualinjektorom. Prvych 1000 kilakov som mal iba jednovyvod na bok rozety. Retaz bola nerovnomerne namazana, aj ked sa dalo spolahnut na vypovede viacerych chalanov, co s takouto upravou najazdili desattisice km a tvrdili, ze retaz je ok. Ja som ale perfekcionalista a preto som chcel mat obidve strany rovnako namazane. Ked tak ale citam to nastavenie kvapkania na stred retaze, rozmyslam, ze som v podstate mohol usetrit za dualinjektor, lebo retaz je bez ohladu na injektory zamastena cela a predpokladam, ze keby som zvysil prietok u jednovyvodu s nasmerovanim na stred retaze, vysledok by bol asi rovnaky a retaz mazana dostatocne. |
Kmotr:stred retaze = valcek + medzera, aby to adekvatne mazalo musis troska zvysit prietok => zasrata cela masina od oleja. Ked olej privadzas na rozetu, odstredivou silou sa prenesie na retaz a to prave v miestach kde treba mazat (medzi valcek a vnutornu stenu clanku). Principialne by to mazanim stredu slo, ale chcel by som vidiet to uchytenie injectora. Aby kvapkal presne na stred a nie kus mimo (vibracie, pohyb kyvky a pod.) a taktiez ako by to kvapkalo pri istych rychlostiach (a kvapky neboli unasane mimo), kedze predpokladam ze by si nikto nedal injektor tak aby sa suchal po retazi. (kov na kov ako pise Pilgrim by som este bral ak by islo i injekcnu ihlu, nic pevnejsie by som si suchat po rozete, nehovoriac uz o retazi nenechal.) |
Supeflanker: zadrbanu motorku absolutne neriesim (to beriem aj ako jednu z vyhod oproti mojmu byvalemu intruderovi ), dokonca sa mi viac paci spinava ako cistucka. Okfrem toho, staci zmena teploty hore, olej zredne a uz zase lieta vsade. Nehovor, ze si to sam neodsledoval, ak, ako hovoris, mas scottoiler. A ked to tak zoberies, ta kvapka do stredu sa tak ci tak roznesie po ozubeni rozety, valceky ju totiz roztiahnu do krajov ozubenia a odtial je to uz presne tam, medzi platnicky, kam olej ma ist. Normalne si necham si toto riesenie ako zalohu, ak nahodou odjebem ten dualinjektor, lebo jednovyvod mi ostal. |
Kmotr:so zmenou teploty som nezaznamenal ziaden rozdiel v spineni rafu kolesa a teda...vobec mi to nespini pri akejkolvek teplote. Co sa o spreji neda povedat ani zdaleka. Zadrbanu motorku neriesim ani ja, nakolko mam endurko a to sa mi zadrbane paci, ale od blata a nie oleja. Mas pravdu ked olej dopadne na valcek ista cast sa dostane do miest kde je potrebny. |
superflanker: s tou zmenou teploty to mam overene na 100%. Nejedna sa mi ani tak o spinave koleso, ale hlavne o namazanie retaze. V HR som mal mazac cely cas na 3-4, pricom retaz bola mazana dostatocne, stale cista, koleso ako tak ciste - teploty 30-33°C. Po ceste domov cez hory a A stale nastavenie na 3-4, pricom retaz uz bola spinavsia, co poukazuje na mensi prisun cisteho oleja a povrch retaze bol taky menej "smyklavy" ako pri cistej - teplota 13-20°C. Takze teplota ma podla mna urcite velky vplyv na davkovanie pri scottoileri (logicky pri inej teplote ina "tekutost" oleja), co cls udajne uz vyriesene ma automaticky. Za tie 4 litre cenoveho rozdielu mi to ale nestalo. |
chlapci a ked si raz kupite poriadnu motorku (rozumej cestne enduro s kardanom) potom nebudete riesit teploty, injektory, spinave motorky, automaticke mazacie systemy za 51 korun ci 4 litre |
Kmotr: pri nejakej dlhodobejsej jazde v danych podmienkach by som bral ze si zmenu zaregistroval, ale len pri prejazde oblastou s inymi klimatickymi podmienkami sa mi nechce verit..(sam som pred mesiacom absolovoval teplotny rozdiel vyse 40 stupnov na slnku behom jednej jazdy a nic som nepostrehol) |
lepsi moskvic ako velorex |
Pilgrim: Hahaha, prišiel si na to! Aj profesionálny výrobcovia "primazávačov" upozorňujú na zmenu viskozity vplyvom teploty (napr. CLS 200): Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (12.09.2007 7:46) |
Vadim, doplň mi prosím vzdelanie. To CLS 200 má azda v sebe nejaký teplotný senzor a podľa nameranej teploty automaticky upravuje dávkovanie oleja? Lebo ak je to len upozornenie v manuali, tak to tam nemuseli ani písať. |
mna by este zaujimalo ako pri tych 51 korunach riesis silu ktora je potrebna na vytlacanie oleja |
VRAJN: Tú rozdvojku skús pozrieť v akvaristických potrebách. Mali by mať rôzne typy - snáď niečo nájdeš. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Romanki (12.09.2007 8:44) |
Raptor, nie som istý. Podtlak len otvára ventil. Olej vyteká samospádom. Preto je niekedy problém mazanie rozbehnúť. Pokiaľ nie je celá prívodná hadička naplnená olejom. |
podtlak na Scottoileri len otvara "vypust" oleja potom to uz riesi gravitacia Upravené 1 krát. Naposledy upravil Cervo (12.09.2007 9:21) |
Cervo, naozaj je tomu tak? Lebo Raptor pracuje u výhradného dovazcu, na pulte tam majú plno Scottoilerov, určite si ich poriadne pozrel než sem písal. Možná aj manuál prečítal... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (12.09.2007 9:34) |
pilgrim zeby som prave ja ten manual prekladal z anglictiny do slovenciny este minuly rok?? |
presne sa pripájam v Cervovi. A áno, membrána iba ovláda ihlový ventil, scottoiler pracuje samospádom. |
k Raptorovi, ihlový ventil s membránou iba otvára/zatvára pri podlaku = chod motora. Otočný krúžok ( manuálny ) reguluje zdvih ihly spojenej s membránou a tým prietok. Ale závislosť od teploty zostáva, tú vyriešenú scottoiler nemá. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Atman (12.09.2007 9:57) |
Pilgrim: Naši Germánsky kamoši takéto riešenia nazývajú (Einfach und klug.). |
rozdvojku ti mozem darovat.. mam ich hafo (som akvarista) |
Atman: Možno by pomohlo, keby ten kto prekladá návod, okrem jazyka aspoň čo-to tušil o problematike. Ale pokiaľ budú napr. recepty prekladať napr. hasiči, tak sa podozvedáme napr. na motoride všakovaké zaujímavosti. |
Vrajn, nedaj sa odradiť, všetci veľkí vynálezcovia vo svojej dobe zažívali minimálne nedôveru okolia a mali ich za čudákov ( napr.viď Leonardo da Vinci a jeho vojenská technika,Andrew Baldwin a jeho laserové delo,Štefan Banič a jeho padák,Tomas Alva Edison atď,atď.) |
Takze zase som presiel vyse 200 km odkedy som to tu pisal a retaz je cela pekne namazana aj okolo kruzkov, no ozaj sa mi zda, ze je cela namazana preto si myslim, ze to nie je zle to capat rovno na stred retaze, presne tym, ze olej ma vzlinavu vlasnost a odstredivou silou sa roznesie po celej retazi. Ved prave tam, kde sa retaz stretava s rozetou sa ten olej aj pomozou rozety dostava a maze na celu retaz. Akurat to posuniem este trosku dopredu a tym padom ani ako hovoria podaktori nebude problem s tym, ze by ta kvapka oleja spadla kde nema. Hned ako sa oddeli pada rovno na retaz, medzera retaz verzus koniec ihly je cca 3 mm. Ale co chcem poriesit je zmena ihly na trosku tensiu, co by bolo lepsie vzhladom na mensie kvapky / nie ze by teraz boli privelke, ale bude to lepsie. Vyriesim este lepsie uchytenie ihly aby to bolo pevnejsie este kusok, ajked sa mi to aj teraz zda v pohodke. Ta ihla drzi dost a ubezpecujem kazdeho, ze je dost pevna. |
hmmm co to citam.. ze samospadom by olej dobre netiekol? |
Ja chcem foto už terááááááááz. Hneď a zarááááááááz. Lebo sa mi toto riešenie po čiste teoretickej stránke bohovsky páči ako jednoducho to je vymyslené. |
Veru veru, šťastie že ťa tu máme. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (13.09.2007 12:09) |
Pilgrim: Upravené 3 krát. Naposledy upravil VRAJN (13.09.2007 12:22) |
Vrajn, to nepatrilo tebe a s kúrením to má dosť čo spoločné. |
Pilgrim: A kde som napisal, ze sa mi zda, ze si proti mne? to som len reagovel na Tvoj prispevok o kureni ajked nepatril mozno mne, tu sa naucili ludia, ze ked nieco niekto napise, alebo na nieco zareaguje a nema rovnaky nazor, hned je z toho podozrenie na utok. Upravené 1 krát. Naposledy upravil VRAJN (13.09.2007 13:40) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 42265 | Včera: 120897