Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Myslim ze tato dolezita cinnost si zasluzi debatu,stretol som sa s roznymi dohadmi |
Brdit? to mas na kazdej masinke ine asi... Na malych moto najlepsie brzdit vsetkym cim sa da. Na jogurtoch bude lepsie asi pouzivat hlavne prednu a su aj moto, na ktorych sa pouziva len zadna... |
Hlavne prednou v zakrute ked brusis stupacky Tato tema tu bola uz viackrat rozoberana, napr. vid technika jazdy: Poradíme, pomôžeme: 2.časť: Nauč sa jej rozumieť |
No viem ze sa to tu uz rozoberalo ale stale su tie nazory velmi protichodne,je tam nejaka odlisnost ,specifikum v kategorii cestnych endur? Myslim tym maksie pruzenie a s tym spojene ine spravanie pri brzdeni |
Názory sú protichodné, lebo nie každý tu má rovnaké moto |
Musis brzdiť tak, aby si mohol motorku trochu ovladat aj pocas brzdenia - to znamena, že by si nemal dostat kolesa do šmyku, hlavne nie predne... |
v kritickych situaciach mam odskusane ze zadna smyk a predna kolka da je celkom dobre ale este lepsie je brzdiť bokom no nie vzdy sa da zablokuješ zadne brzdiš prednou a ked si v rychlosti ze si to mozes dovoliť nakloniš moto a ideš akoby bokom vo velkej rychlosti sa z*ebeš ale tak vecsinou par metrov pred prekazkou ked uz ti nič ine nezostava tak potom tak ides.... skus si to na bicikli na moto to iste je to supa adrenalin |
zo svojich skusenosti ,zadna je na brzdenie na piesku na pláži pred babami. |
1pepo skus na velkom endure brzdit len prednou... vzdy zalezi od motorky. Pri brzdeni je dolezite tiez podradovanie - brzdenie motorom. |
pegasboy : hneď po prečítaní tvojho príspevku, som si to išiel vyskúšať na mojej 350 kilovej VTX-ke. fakto to funguje. robil som to dnes celý deň |
diky KWASAK to je prave smer akym som chcel aby sa tato debata uberala,tiez som prave osedlal TA a nemam s takym typom motorky takmer ziadne skusenosti , |
Hlavne pripad ked jeclovek uz v zakrute,niekedy sa radius necakane zmeni.. |
Kwasak dobre pise. Na cendure brzdi oboma brzdami, hlavne ked si to zenies dole kopcom. Nos sa Ti nebude tak ponarat. |
1pepo: preco ma SB len imitaciu? Minimalne naco sa zadna brzda pouziva je, aby kolo zbytocne neprehrabovalo, pripadne aby sa motorka nestavala na zadne, kedze ubrat je vacsia strata casu. Ti co sa boja poriadne plynovat alebo nemaju dost silne motorky ju samozrejme nepotrebuju |
Čo motorka, iné brzdenie, čo motórkár iné brzdenie. Zober si každú radu k srdcu ale vypestuj si svoje. |
ja brzdim oboma...mozno sila zvyku, ale takto mi to vyhovuje... Co typ moto - to ine brzdenie, ale nie len to...Zalezi aj na tom aky clovek s akym rozumom to sedla |
Mogi, neviem ci sa daju na TA nastavovat tlmice, ak nie, mozes skusit hustejsi olej do tlmicov (moj pripad), pripadne drhasiu investiciu - progresivne vinute pruziny. Je to len sila zvyku, treba si uvedomit, ze enduro ma ovela vacsie zdvihy tlmicov, tym padom sa pri brzdeni viac ponara predok. Vynimkou je pruzenie u motoriek BMW. Pred vjazdom do zakruty si radsej viac podrad, aby si potom nemusel vobec brzdit. |
mogi: kwasinka dobre radi ... |
Ja brzdim na choppri prednou aj zadnou sucasne...ale tu zadnu iba hladkam |
pri makkych tlmicoch sa motorka viacej ponori, ako ste pisali, ale nikto ste nenapisali, ze hlbsim ponorom sa prenasa tazisko viac dopredu a ponad sticny bod s vozovkou, co ma za nasledok odlahcenie zadneho kolesa a tym znizenie brzdneho ucinku zadneho kolesa, pripadne skorsie odlepenie zadneho kolesa od zeme... Na VFR cestou z kopca sa to da velmi dobre pocitit... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vidicon (15.03.2007 17:37) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10046 | Včera: 228368