Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNa spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
14.04.2024 21:46

Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

nehehehe a mate to tu dedulaci "S tým súvisí aj to, že starší motorkári sú čoraz pohodlnejší." :-D :-D :-D nie kvoli mladym co potrebuju vsetko speci ale pre starych pohodlnych dedulakov treba take vychytavky >:-) >:-) :-D :-D


15.04.2024 15:07

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Aký je rozdiel medzi týmto a automatickou spojkou od Rekluse?

rekluse.com/

Mňa to celkom aj láka, takáto automatika čo spojkuje za teba. Asi som už s tých starších a pohodlnejších, ako hovorí Herghott.

Ináč, MV Agusta montuje Rekluse sériovo do modelov s prívlastkom SCS - Smart Clutch System. Apoň myslím, že je to Rekluse.


15.04.2024 15:28

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Nic pre nas mladych duchom... este ze je to len priplatkova vybava :-P


15.04.2024 18:52

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: naopak to nie je potrebné pre tých, čo v živote trénovali ruky s kropáčom, keľňou či kladivom, tí zvládnu aj zahrdzavenú lankovú spojku. To je pre tých, čo majú články prstov zdegenerované s ťukania do tlf. Však v článku bolo spomenuté, že aby motorky zaujali soplošov, tak sa musia čo naviac podobať na tablet či tamagoči a časom sa to ešte vylepší a všetko na motorke sa bude ovládať iba počítačovou myšou či jostickom - to je jediná oblasť jemnej motoriky, kde sú mladé generácie lepšie ako ostatné. >:-) :-))) :-D
p.s. priznajte sa kolkí ste si ani v 10 rokoch nevedeli poriadne zaviazať šnúrky :-*

Re: Kamilko: rekluse je odstredivá spojka otáčky zopínania a rozopínania a rýchlosť toho deja je stále rovnaká. Toto je klasická spojka, ktorú ovládajú elektromotorčeky podľa nahratého programu.


16.04.2024 7:27

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: slabo snivas...o par rokov uz si len das doma na gauci prilbu s nejakym panoramatickym displayom do ruky snimace ovladace na motorke budu 360 stupnove kamery a ty uz len z pohodlia gauca pomocou tych ovladacov budes na dialku ovladat motorku a jazdit s nou :-O :-D :-D


16.04.2024 8:23

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

v žiadnom prípade :-P ...ani vtedy nie keby Honda o rovnakú sumu ako žiada príplatok ponížila cenu motorky

len čil nevím či som staromónny, alebo duchom mladý ako píše Vidicon :-)))


16.04.2024 10:39

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: uz som zabudol z predoslych clankov a debat ale aky je tvoj nazor na klasicky automat od hondy ? ten sa ti paci a nepaci sa ti len tato moznost alebo sa ti nepaci ani ten cisty automat s radickou co ma africa?


16.04.2024 12:22

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

tryskac Vďaka za vysvetlenie.

Ktorý z týchto dvoch systémov (Rekluse, Honda) by mohol byť potenciálne lepší / spoľahlivejší?


16.04.2024 13:36

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nozdormu - DCT mi tiež extra nevonia, ale viem to pochopiť napr. pri GW, lebo pohodlie.

Naopak v Afrike mi to nedáva zmysel kôli hmotnosti + 9-10 kg. Ale pocit za jazdy je taký, že úplne vyslovene mi to neprekáža ale skrátka hlavu mám nastavenú old school na manuál + s pribúdajúcim vekom mám stále radšej jednoduché riešenia kde je menšia šanca že sa ti niečo vyserie... a ak sa tak už stane tak oprava je lacnejšia.

Dôvod úpravy:

p.s. ale aby som bol úprimný tak pri autách som bol tiež dlho zástanca manuálu a potom prišla CX-5 a teraz Outback kde som v oboch prípadoch kúpil s automatom (pri Subaru ani nemáš na výber) a už to s tým manuálom nevidím až tak radikálne. Najma CVT od Subaru má svoje čaro ak si naň zvykneš...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.04.2024 13:38)


16.04.2024 14:23

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Kamilko: reklus ti nerozopne spojku pri preradeni, ale v kombinacii s qs mi to pride lepsie riesenie ako 2 servomotorceky s ozubenymi kolieskami.


16.04.2024 14:25

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: CVT ma svoje caro, kym mas auto v zaruke >:-)


16.04.2024 14:29

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

radnate
 Turista 

To cvtcko je daco ako variator? Ci?


17.04.2024 8:25

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - kupoval som jazdenku, záruka pol roka na skryté vady je už dávnejšie pasé

CVT sa nemá rado s ťahaním ťažkých nákladov a ustálenými dialničnými rýchlosťami čo som načítal.
Moj wagen guľu nemá a ani nikdy nemal, a prvý majiteľ bol zlatník čo na ňom musel jazdiť okresky lebo priemerku mal tak o 1,5 menšiu ako ja tu v BA a to na to nedupem. Jasné že radšej by som manuál ale ak som chcel nekazivý motor na benzín primeraného objemu a tak som si vedel vybrať leda medzi Mazdou a Subaru a poslednu alebo predposlednú generáciu Outbacku s manuálom výrobca neponúka. :-(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.04.2024 8:26)


17.04.2024 8:43

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: radnate: ano, CVT je variator - Continuous Variable Transmission. Existuje viacero druhov, v autach aj hydraulicky.

Herghott


17.04.2024 9:27

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

radnate
 Turista 

Ja viem ze sa to montuje aj do aut co tak sledujem, ale vzdy mi to prislo take divne. Bal by som sa toho. V skutroch to beriem, tam to ma clovek odskusane, ale v dvojtonovom aute no neviem. Ale mozno su to len predsudky sposobene tym, ze som to nikdy nevyskusal.

Rovnako ako vselijake robotizovane prevodovky v oploch, citroenoch a co ja viem kde este. Tiez by som do toho nesiel. A tiez mozno len preto, ze to nemam vyskusane.


17.04.2024 9:30

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Pedro77
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Herghott: Mňa by zaujímalo, ako to funguje pri športovejšej jazde (okruh,...) dá sa to tam rýchlo "nakopať" obojstranne a bez nejakého váhania, alebo treba ešte počkať na E-Clutch plus, kde by už pri elektronickom plyne malo dávať aj medziplyn pre hladšie podraďovanie. Veľmi sa mi to pozdáva, ako hobík sa na motokrosovej trati naspojkujem do nekonečna, viem nemusím a vyriešil by to aj Rekluse, ale toto plne funkčné by som určite na nejaký cestný liter chcel, lebo čo som zatiaľ vykúšal, slušne fungujúci obojstranný quickshifter má len nové S/M1000R.


17.04.2024 9:37

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: budu to len predsudky lebo lexus/toyota pouziva cvt prevodovku do (takmer) vsetkych hybrid aut a to su miliony a miliony oskusanych kusov


17.04.2024 9:59

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: radnate: k autam sa vyjadrit neviem, nie som autista :-) Ale teda vo vseobecnosti veci nemusia byt zle len preto, ze som ich nevyskusal :-) (Podobnost s aktualnym politickym dianim cisto nahodna, hahah, polka naroda povazuje za najvacsi problem Ameriku a homosexualov, a pritom vsetci sme vyskusali ake uzasne zdravotnictvo mame, ale nikto ho neriesi, nedokazeme ani len ZACAT STAVAT nemocnicu za miliardy, ktore sme dostali zadarmo.)

Re: Pedro77: pfuuu, rozmyslam... Len neviem prist na dovod, preco by som si na okruh mal vziat E-Clutch. Teda predstavme si, ze by bol aj na cisto okruhovom naradi, napriklad CBR600RR. Oproti beznemu QS mas rozdiel iba v tom, ze nemusis pouzivat spojku na rozbeh a zastavenie - a to na okruhu nerobis nikdy, okrem startu pretekov na gride (cize minimum). A vazi to o 2 kila viac. Preco by som si nevzal radsej iba dobre fungujuci QS?

Prosim ta, a "slušne fungujúci obojstranný quickshifter má len nové S/M1000R" - to mas aj osobne vyskusane? Viacere znacky v ostatnom case dotiahli QS do absolutnej dokonalosti, fakt.

Herghott



17.04.2024 10:18

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Pedro77
 Bahniak 

Ikona

Re: Herghott: Upresním to, mňa zaujímajú hlavne naháče a sťahovanie sekúnd len pre seba na okruhu, žiadne amatérske závodenie. Nedávno som skúšal novú ZX-10R a len som sa utvrdil, že to už nie je pre mňa (posed-chrbát). Mám toho vyskúšaného dosť, ako som písal hlavne naháče, ale rád si nechám poradiť, ktoré moto majú QS dotiahnuté k absolútnej dokonalosti, lebo v podstate som sa nič nedozvedel z tvojej odpovede o E-Clutch, kde som sa pýtal nielen kvôli okruhu.


17.04.2024 10:33

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: "slabo snivas ... uz len z pohodlia gauca" atď.
Ak takto snívaš Ty, tak mi Ťa je strašne ľúto, pre mňa by to bola nočná mora.
Ked Rimania zaviedli "chlieb a hry" aby sa plebs nebúril, tak museli stavať amfiká a rozdávať tam poctivé žrádlo. Tí by jasali, že nastupujúcim generáciám stačí dať "digitálnu realitu" s fastfúdom a budú ich mať tam kde chcú.

pedro podľa myslím si, že QS na sťahovanie času lepší ako Espojka, lebo prerušenie ťahu by tam malo byť kratšie, ale ak je prevodovka dvojspojková= zaradené dva kvalty naraz, tak to môže byť rýchlejšie.

p.s. ked už je tá doba grendealu majú už vozidlá s matematickými prevodovkami lepšiu reálnu spotrebu ako manuál?


17.04.2024 10:49

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

radnate
 Turista 

Sak ano ja sa priznavam, ze su to len predsudky z nedostatku skusenosti.


17.04.2024 10:53

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: Pedro77: na beznu sportovu jazdu je E-Clutch viac nez vpoho. Ved vo videu to je na gopro zaberoch pocut, jazdili sme tam tak nejako sviznejsie. Iba som polemizoval, ze preco by som si mal na okruh, co je vlastne extremne prostredie, brat E-Clutch, ked je to vlastne technologia zvysujuca pohodlie pre beznych ludi. Rovnako si nikto na okruh nevezme DCT.

Tak nebesky dokonaly QS je napriklad na Tuone alebo Streetfighter V4...

Odpovedal som dostatocne, ci?

Herghott


17.04.2024 11:09

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Quickshifter je technologia na okruhoch fungujúca min dve dekády. A áno keď to začínalo tak tie prvé boli len smerom hore.. Tiež si myslím že dnes je kopa výrobcov, ktorí majú sériové quickshiftery na sériových motorkach parádne fungujúce a vyladene. Rozhodne nielen BMW.

Okrem toho, pokiaľ nechodíš na okruh je quickshifter zbytočná fičúra - rovnako zbytočná ako štuplové gumy na motorke ktorá do terénu nechodí...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.04.2024 11:09)


17.04.2024 11:12

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Tak ja na motorke s QS radim bez spojky neustale bez ohladu na to kde som. V meste je to paradne, v dobrych zakrutach tiez, je to fakt prakticka vec.

Herghott


17.04.2024 11:47

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Pedro77
 Bahniak 

Ikona

Re: Herghott: OK dostatočne, mám toho dosť odjazdené aj bez obyčajného ABS, ale teraz by som moto bez QS nekúpil. Pohľad na nebesky dokonalý a parádne fungujúci sériový QS máme diametrálne odlišný, ale to je len o pocite.

Re: tryskac: Práve preto som sa pýtal, ako reálne funguje E-Clutch, keďže je to novinka.


17.04.2024 13:01

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

verím tomu že pocity pri používaní QS v bežnej premávke sú pozitívne...
...a potom ešte verím tomu, že ak by prevodovka mala pocity tak by boli výrazne opačné

..a čo je na tom praktické to neviem.. :-}


18.04.2024 8:14

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: ked sa mi rozpadne sucasny kombik, tak dalsie auto zvazujem tiez Outback. Je to taky vyssi kombik. Za skladovu ‘23 teraz pytaju tolko, co za ochcavku kombi. To CVT sa kamaratovi rozpadlo v A5, ale je tomu uz dobrych par rokov.

Viem, ze som mimo temu, ale uz som pisal vyssie, ze motorcekom ovladana spojka mi je proti srsti. Dobre je, ze je tam aj to lanko, ked si el.spojka vylame zuby…

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (18.04.2024 8:15)


18.04.2024 8:19

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - v Audi pokiaľ viem nikdy CVT nebola. Resp koncern VW technologiu CVT nepoužíva.. oni majú DCT. Nemýliš si to? A áno, DCT nemá povesť držiaku.

Švager teraz kúpil nového Outbacka a dal za neho 55k... nehrajú to vôbec pri stene v Subaru s cenami :-~


18.04.2024 8:48

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mozno to nevolali cvt, ale bol to variator.


18.04.2024 8:55

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Thorien
 Turista 

Ikona

volali to multitronic : www.autorubik.sk/clanky/bezstupnova-prevodovka-multitro...


18.04.2024 9:00

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

radnate
 Turista 

Fajn clanok.
Aka je zivotnost toho remena? Vyzera, ze pri jeho vymene musi prevodovka von a roboty jak na kostole.


18.04.2024 9:32

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: radnate: tam je retaz


18.04.2024 11:03

Re: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

radnate
 Turista 

Aha. A ta sa nemeni? Alebo aky servis vyzaduje taka prevodovka? Kolko km vydrzi bez zasahu?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 338491 | Včera: 157555