Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (6 hodnotení)
Diskusia k článku: KTM - každý týždeň malér
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: skoda skoda, o par zhorenych statoroch som uz cital. mne samemu tiez odisiel zadny tlmic, ale nastastie mi ho vymenili v zaruke. ktm 1290 SAT mi sluzila a sam som na nej nabehal cez 144 000km |
Hodnotenie: V KTM som bol, nočné vo fabrike v tom čase určite nerobili... |
Keď by sa mi hentak priečila motorka, neviem či by som chcel ešte pokračovať vo výlete, asi by som to aj keď nie hneď, ale rýchlo otočil domov. |
No a teraz k članku, super že si ho napísal a super foto aj zážitky. Aby si nebol smutný je kopec moto čo majú alebo mali podobné problémy. Také BMW F800/650 GS a ich podobné problémy s alternátorom je niečo podobné okolo 60 000 km vydržal max. V minulosti nekonečné problémy Hond a japoncov s reglermi, palivové Čerpadlo na Varadere a pod, na GS štartér, hall senzor (to až po fakt veľa km) ... Každá má niečo... |
Jo a to že tlmič tečie nie je na výmenu, len servis... |
Ta elektrika na KTM asi nebude ziadna slava. Osobne som zazil 2x situaciu v kempe, ze po nocnom dazdi bola rano baterka v kome. (1190/1290) |
Hodnotenie: Nechapem jedno: po navrate z Norska sa co diagnostikovalo ako zavada? To sede tlacitko asi nie, ci? Lebo podla popisu som to cele hned tipoval na regler. Potom si prisiel na to, ze stator alternatora, co je podobna zavada. Takze ak je to len toto, tak ta motorka je na tom stale dobre. |
Re: Vidicon: Mne tam trochu nesedi, ze pisal ze tlmic zacal tiect po 10000km, ale neuznali mu reklamaciu lebo nedodrzal servisny interval 15000km (???). Cize to reklamoval az kedy? A dalsia vec je, ze to zdvodnenie asi nebolo tak ako on pise ze "nevymenil olej". Pravidleny servis nie je len menit olej a filtre. Ked si pozries tabulku co vsetko maju pri kazdom servisnom intervale urobit a skontrolovat, je to dlhy zoznam. A urcite je tam aj kontrola podvozku. Ja ked davam motorku do autorizovaneho servisu tak za tie peniaze ocakvam ze naozaj urobia a skontroluju vsetko co vyrobca predpisuje, nie len vymenia olej... Na druhej strane, aj tak je to od predajcu chrapunstvo. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (20.11.2023 15:23) |
Vidicon: Nič som nedával do servisu. Moto išla po dvoch suchých dňoch v Nórsku v poriadku. Potom som niečo odjazdil doma, vymenil gumy, žiadna závada. Videl som to na tú vlhkosť v kontaktoch. |
w4tch0: Tej 100% kontrole pri servise neverím. Videl som to v jednom videu, keď m.cz mali BMW na servis po 1000km. Napr. také dotiahnutie šróbov. To som aj zabudol spomenúť pri KTM. Už som to videl aj na testovačkách. Tečia chladiaca kvapalina, potom Ti ostanú biele fľaky na motore. Problém je len nedotiahnuté skrutky, objímky, čo držia hadice. Keď som to zistil ešte prvým rokom používania, podoťahoval, dolial kvapalinu a už neboli problémy. |
Re: nevo: Toto ma na KTM ako firme dost odpudzuje. Lebo hentie problemy s prevadzkovymi kvapalinami maju dlhodobo a zjavne je to systematicky problem vo vyrobe. Ci uz nedotiahnute objimky hadic alebo vadne ci zle nainstlovane tesnenia... furt daco. Ked sa to napravi potom je uz pokoj. Ale preco KTM neurobi nejake systematicke zmeny u seba aby k tomu uz nedochadzalo? Maju zjavne v <|>, ako aj pri tvojom emaile. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (20.11.2023 17:25) |
Re: nevo: Prva vymena je tusim po 1000km a potom kazdych 15. Cize si bol len 700km po. To neverim, ze bol dovod neuznania zaruky. Ale ja by som v tej motorke olej 15k km aj tak nenechal. |
Hodnotenie: Mrzia ma tie tvoje problémy. Tiež sa prikláňam, že by som to riešil po príchode zo škandinávie. Ale to uz je jedno. Ako spomínal Avia, mal som BMW F 800 GS. Tam bol presne ten problém s dobíjaním, teda zo statorom. Keby si to dal skontrolovať po príchode, prišli by nato. Stator keď sa zohreje prestane pracovať, jedno z vynutí. Pri studenej moto dobíjala keď sa zohriala postupne napätie klesalo. Mimochodom mne na BMW vydržal origo stator 105000 KM. Prvá náhrada 20000 km po reklamácii ďalšia 40000km. Predaná pri 145000 km. Moto stále jazdi s ďalším statorom teraz, 206000 km. |
U 800GS za to môžu japonci, alt je DENSO, u KTM asi číňania? |
Hodnotenie: Mne ešte v roku 2019 v Rakúsku pri Klagenfurte zhorel Alternátor. Kamoš mi požičal baterku dojeli sme do Slovinska tam sme kupili autobaterku, svorky, káble, odpojili alternátor a žiarovku svetla. Autobaterku dali do kufra a káble natiahli k batérii na motorke. Každú noc som dobíjal autobateriu a v pohode som jazdil. Štartovalo v pohode. Ráno po nabití mala baterka 12,8V a večer po 500-600km 11,5V |
Ešte som zabudol pripísať že ja na mojom F800ST som menil Alternátor 2 krát. Prvé v 50tisic km a druhý krát v 90tisic km to bolo po tom Slovinsku. Teraz mám vyše 111tisic km a zatiaľ v pohode |
Re: tryskac: riesil som zarucnu opravu zadneho tlmica mojej KTM 1290 SAT (asi v roku 2017) priamo v rakuskom St.Poltene. Prve co si fotili, bola servisna knizka (nemali pristup do svk servisnej databazy) a priamo predo mnou posielali mail s komplet udajmi priamo do KTM centraly. KTM servis ani KTM obchod nerozhodovali o nicom, rozhodovala priamo KTM centrala. Mne tu reklamaciu uznali a dali mi uz tlmic z modelu 2016, kde uz bola chyba odstranena. Sice sa to tahalo skoro 2 mes, ale nakoniec u mna vsetko dobre dopadlo |
Re: radkis: aj ked to dobre dopadlo, ten rpístup nie je nič moc a to bolo v AT nie SK. |
Re: tryskac: uplne tvojmu pohladu rozumiem, no zas z druhej strany, zo strany vyrobcu ked predpise servisny interval (to nie je len vymena oleja s filtrom, ale aj kontrola toho, toho, toho a su medzi nimi fakt tie tlmice jasne ze len vizualne + napichnutie na diagnostiku a dalsich 15 veci) tak aby v tom mal vyrobca "poriadok". je tam jasne dana predpisana kontrola a raz za 15 000km ma fakt nezabije prist na cas do servisu a mat pokoj - cize dalej zaruku |
Re: radkis: je to zmrdstvo, ale nie su jediny. Patam si ked VW koncern mal prolem ze prakticky vsetky 1.8TSI motory zrazli olej po litroch. Bol to znamy problem ktory po urcitom najazde takmer vzdy koncil smrtou motora. Riesilo sa sa to vymenou piestov a piestnych kruzkov. Ale ked clovek dosiel do servisu a stazoval sa ze mu to zere olej tak to vzdy bolo najprv ze do 1l na 1000km je to v norme (neviem ako moze byt v norme ked motor za servisny interval zozere celu svoju olejovu napln 5x). Potom sa robili vahove skusky a pod a az ked si tymto vsetky clovek presiel tak horko tazko na reklamaciu motor pretesnili... pritom kazdy aj v tom service od prveho momentu vedel kde je problem. |
Žial sú aj vačší zmrdi napr. poznám výrobcu traktorov, ktorý má prvú prehliadku danú po cca 1000 km no musí byť vykonaná do polroka od kúpy. Ak ten polrok niekto prešvihne, lebo si kúpil traktor mimo sezóny robôt, tak mu z radosťou rovno zrušia záruku, alebo ju musí spraviť aj ked má iba 100 km. |
1290 rocnik 2015 a 2016 boli najspolahlivejsie 1290 tky podla mna,teraz je to uz len masova produkcia,bol som v ktm ako zvarac 2 dni a odiiel som,strasne nahanali. |
Hodnotenie: No co, niekedy sa nieco pokazi, potom sa to opravi a je pokoj. Niekedy len na chvilku, ale vzdy to je aspon sranda. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 173912 | Včera: 146205