Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRužomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (3 hodnotení)

Diskusia k článku: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
10.07.2022 21:28

Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Nebyť ostatného dvojvalcového dvojtaktného Ogaru 350, tak by nebola nikdy Jawa 350 počnúc Pérákom 350 a končiac Jawou 350 640. Teda všetky vtedajšie československé motorky 350-ky. Gilbert


11.07.2022 17:29

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Čo tým chcel básnik povedať?


11.07.2022 18:03

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: Jeff:
No predsa to, že z Piňďura na Ogara a nie na Jawku :-~.
Asi, možno, netuším.


12.07.2022 7:29

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: OKOzMI: Neviem, no pripadá mi to, ako keby uviedol napr., že keby nebol vyrobený NSU Prinz, neuzrel by svetlo sveta Záporožec 8-)


13.07.2022 7:57

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Milý diskutujúci. Autor článku naznačil, ak ste ho naozaj čítali, že značku Ogar zrušili komunisti. Jej ostatným produktom bol Ogar 350 s dvojtaktným dvojvalcom. Keďže sa nemienim opakovať, tak kompletná motorka od zrušenej značky sa vyrábala ako Jawa 350 Pérák a využitie koncepcie pokračovalo až do poslednej série klasickej Jawy 350 (vrátane motorov pre ČZ). A aby som nebol nedôsledný, tak logo Ogar sa za éry socializmu na nádržiach objavilo ešte raz. Bolo to na súťažných motocykloch Jawa pre šesťdňovú (Jury vtedy vydala nariadenie, že súťažné družstvá musia sedlať motocykle minimálne dvoch značiek). Takže kompletné družstvo tuším o svetovú trofej sedlalo kompletne motocykle Jawa z ktorých niektoré mali pro forma na motoroch prelisované logo z Jawa na Ogar a na nádržiach mali tiež logo Jawa prelepené logom Ogar. Gilbert


13.07.2022 12:35

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

A zase som sa o tejto akcii dozvedel až po funuse. :'( Bola táto akcia tu nejako dopredu prezentovaná a ja som si to len nevšimol, alebo sa o nej na motoride zjavia info vždy až po?

Re: gilbert: "Nebyť ostatného dvojvalcového dvojtaktného Ogaru 350, tak by nebola nikdy Jawa 350 počnúc Pérákom 350 "
Toto je známe tvrdenie, no je to fakt pravda?
Len moje pochybnosti či len nedostatok informácií:
Jawáci na skoro niečo ako "unifikovanej rade perák" začali robiť na tajnáša cez vojnu. Úvaha vraj bola o motoroch 125 až 350 - ale jednovalci možno 4T. V cca 1942-43 už mali 175ku, ktorá mala prakticky hotové tvary peráka a to hlavne celok svetlo, tacho, kryt tlmičov v jednom celku a slzičkový tvar bloku motora s krytým karbom.
Ogaristi predpokladám tiež cez vojnu niečo tvorili, ved ich posledná 250 sa začala vyrábať až 1946. No tá ma úplne iný dizajn motoru ako Jawa.

Preto moja otázka je : ako je možné, že v tom čase dve samostatné firmy utajujúce svoj vývoj či pred nemcami alebo pred konkurenciou vyrobili prakticky identický blok motora s vtedy novátorským prekrytím karbu a aj tú amatérsku prevodovku či spojkový poloautomat? Alebo čo vlastne Jawa od Ogaru prebrala - valce?


14.07.2022 7:37

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Tryskáč, vychádzam z dobového výtlačku Auto-Moto z roku 1947, kedy ako novinka bol predstavený Ogar 350. Musím to dohľadať. Mimo toho tam bol predstavený aj dvojvalcový boxer motor Ogar tuším. Ten som ešte nikdy nevidel, ale starousadlíci v Liptovských Revúcach ho používali na pohon prvého lyžiarskeho vleku. Ak máme teda veriť uverejnenému článku ešte pred prevratom v roku 1948, tak dve spomínané značky do prevratu mali každá samostatný vývoj, ale február 1948 to vyriešil po svojom. Prakticky všetky motocyklové značky zanikli až na ČZ a Jawa. Posledne menovaná značka sa stala nakoniec gestorom motocyklovej výroby v povojnovom Československu. Ak chcel niekto s niečím preraziť tak musel mať súhlas Jawy, teda sa to bytostne dotýkalo Považských Strojární a nielen ich prvého dieťaťa Manet M90. Gilbert


14.07.2022 9:12

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

No čo už..pokrok nezastavíš. :-~


15.07.2022 14:50

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: gilbert: mňa to zaujíma čisto strojársky, nie politicko-hospodársky.
Nemusím mať pravdu, no myslím si, že je blbosť aby niekto v 1946 apgrejdoval svoj prepúšťacím systémom primitívny 250 ccm motor Pozri obrázok
na toto:
Pozri obrázok
To, že šachty prepúštacich kanálov sú odliate osobitne, hovorí, že si na nich dali záležať a zlievači nevedeli jednoducho splniť to čo chceli konštruktéri. Aj preto to má lepší výkon ako Perák 250.

a v tom istom roku by mali mať aj toto s architektúrou motora úplne rovnakou ako konkurečná Jawa.
Pozri obrázok

Re: Jeff: pokrok - mnohokrát vývoj foťákom mala silný v medzivojnovom vývoji aj Jawa.
No z technického hladiska to vyzerá tak, v prípade motora 350 sa Ogarákom podarilo Jawe ich pred nemcami utajovaný motor nielen odfotiť, ale aj rozobrať a pomerať, kedže aj kutle v bloku sú rovnaké.
Toto je samozrejme irónia, no chcel by som vedieť ako to bolo v realite.


15.07.2022 22:37

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

JoeKTM
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Gilbert a tryskac. Toto ma bavi citat. Ani som o nejakom Ogare nepocul. A to sa dost motorkam venujem. Musim dostudovat. Ale naozaj zaujimava diskusia. D.


16.07.2022 9:00

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

môj stary otec v SNV mal obchod,kde predaval motorky znacky Ogar a Ariel aj sijace stroje znacky Singer pokial mu to komunisti neznarodnili,,,do konca zivota hovoril,ze vsetci komunisti su huje,,,,a vlatnil a jazdil na Ariel 650,,,,starsi spissiaci urcite vedia o kom a o com hovorim


16.07.2022 10:14

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: VORman:
Tak potom nájdi nejaké staré fotky z tej predajne. Z vonku, či vnútra, čokoľvek ohľadom Ogar, Ariel aj Singer. A skús to tu zavesiť.
....
Pivo vypité a o chvíľu skúsim to Baltické more. [dobre]


Dôvod úpravy: g.co/kgs/3QLfVb
Zájdem ešte raz aj tu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (16.07.2022 10:18)


17.07.2022 7:21

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: OKOzMI: tu nic nevesiam,,prides ukazem ti,,,,pozdrav Nema


17.07.2022 8:20

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: VORman: Ani ja tu nič nevešiam. Asi si na tom rovnako ako ja (nechápačky ako na to..) či? :'(


17.07.2022 8:41

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

matkulec
 Veteránista 

Seriál Zašlapané projekty ukazuje veľa ako červené egalitárske prasce zadusili všetku invenčnosť vo vývojaroch tej doby.

Video: Zašlapané projekty - Stop pro Čezetu 1/2


Potom sme tu "hrdo" vyrábali trapas ako Jawa 350 kým šikmáci montovali už do motoriek sériovo turbo, Nemci vstrekovanie...


17.07.2022 8:45

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: Jeff: presne tak,


17.07.2022 11:49

Re: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: VORman: :-D [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 165282 | Včera: 181249