Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKu KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
01.03.2021 10:07

Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

picaso
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Nuz tesim sa na porovnanie so starsim modelom , R ma byt este viac do off. Farby pekne


01.03.2021 10:24

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

No vyzerá to veľmi sľubne, zmeny k lepšiemu asi, konečne tá farba, ni len oranžová...

Teším sa na ňu veru...

A v Chrisovom videu to vyzerá úplne že top :-)


01.03.2021 10:56

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a co tie zvihy? :-( to je enduro top model?!


01.03.2021 12:19

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

picaso
 Edvenčr 

Re: matus: to je adventure model, 990 uz ostane legenda


02.03.2021 7:51

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: A čo sa stalo so zdvihmi? Veď zostali ako boli? 220 mm

Re: picaso: 990 LC8 mala zdvihy 210 mm 950-tka 230 mm.


02.03.2021 9:00

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

picaso
 Edvenčr 

Re: Awia: ale 990 S,R mala 265 , o tom sa tu s matusom bavime , ak ma 890 250 preco nie aj 1090 a 1290 pre verziu R , Jasne 220 zrejme staci 90 % jazdcov co ju maju a budu mat ale otazka preco nie 250 , Afra ma


02.03.2021 13:25

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: picaso: ak by to bolo prilis vysoke ,tak ten motor by sa nielen ze nedal vyuzit v terene
ale ani na ceste . Lebo stabilita.
Aj tak je to cele somarina s 21 kou, ale trh to pyta.


02.03.2021 15:02

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: picaso: Kedysi dávno 950 Adv S mála 265 (aj to len zo začiatku prvý rok, dva) a aj to bol mega problém pre 95% jazdcov...
KTM nemá zrovna nízko sedlo tak to bol problém....
790 má inak spravený rám a fakt nízko sedlo relatívne a aj preto si mohlo dovoliť spraviť ju vyššiu, kto chce naozaj offroad tak 790/890 je lepšia voľba ako 1290.
A ani Afra nemá vyššie zdvihy to sa tiež pletieš má 230/220.

Awia


02.03.2021 18:26

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Na vrcholný model mi to príde byť málo. Lebo do terénu je to objektívne málo. 250 by malo byť.
Všetko čo je menej je kompromis a ktm nikdy o kompromisoch nebola...a teraz zrazu rovno v top modeli.


02.03.2021 18:35

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Odkedy sa KTM vyraba v Cine a spojili sa s Indiou, tak to zacalo byt o kompromisoch a moto su rozpoctovky ;-) Zdvihy na tak velku tazku kravu a este s honosnym nazvom R, je fakt 220 malo.


03.03.2021 7:05

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: matus: bez nejakej ironie, tebe je tych 250mm v terene malo? To ako a co vlastne jazdis? Lebo ked si pozriem videa Chrisa Bircha (a nie zrovna len jeho)... proste ludia, co tie motorky beru do odzajstneho terenu,... tak nemam z toho pocit, ze by im tych 250mm bolo malo...


03.03.2021 7:40

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: teplak: to je priama umera ? cim mensie zdvihy tim je to lacnejsie?
Ta motorka ma presne take zdvihy na co sa to bude 99,9% pouzivat.
Kompromis nie na cenu ,ale na pomer cesta / teren.
Moja 1190 mala len 200mm a bola to turisticka moto s najlepsim podvozkom aku som kedy mal.
Limit podvozku som pocitil na rozmlatenej motokrosovej trati a na skokoch ,ale nie niekde na sotoline s kuframi .
Pri 260 kg motorke si myslis ze ta zachrani 3 cm zdvihu ak zle skocis lavicu pripadne ze vletis do riadnej jamy ?
Ale o 3 cm vyssia moto uz bude na asfalte citelne menej stabilnejsia a obratnejsia.
Pretom mam napriklad GS a nie GSA.




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (03.03.2021 7:42)


03.03.2021 7:55

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Nemáš celkom správne info. Sama KTM od uvedenia 950 Adv dala zdvihy 230 mm (265 mm mal model S) a už po dvoch rokoch klesli na 210 a 245. 990 Adv mala vždy 210 a 990 S mala 265 a 245 mm Dokonca 950 Super Enduro R má 250/255 mm

A keď sme pri tom je to len číslo. Akože nehccm povedať že so 100 mm zdvihom spravíš dobrý podvozok v teréne. Ale o kvalite podvozku zdvih hovorí absolútne nič... Môžeš mať aj 300 keď to bude nahovno tlmič... A môže to lietať na dorazy ako nič...
Bavíme sa tu o 2 až 3 cm zdvihu, čo pochybujem že by ktokoľvek spoznal... Ono by sa to čiastočne stratilo v sagu....

Re: teplak: Takže R má plus mínus zdvihy ako malo od začiatku LC8 Adv :-)

Re: alexa7: asi tak ;-) [dobre]

Ja som si na moto zohnal práve vidlicu 230 mm z 950 Adv a nechcel som inú a nechcel som z eSka 265 ku. A keď sme pri tom, črevá vidlice sú rovnaké, teda treba vymeniť pár dielov, hydrostop a niekoľko podložiek a spravíš si zdvih aj 300 priamo z tej vidlice. Takže zdvih určite nie je o cene ale o nastavení výrobcom...

Dôvod úpravy: Zabudol som doplnil link na prehľad zdvihov LC8

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (03.03.2021 7:56)


03.03.2021 8:15

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kimlo> neviem prečo sa ma pýtaš, či mi nestačí 250, keď som napísal že 220 je málo a malo by byť 250

Odpoveď na tvoju otázku: mám 210mm a sú chvíle, keď je mi to málo. Nie som Chris Birch, zrejme aj práve preto je mi to málo. (Robím chyby aké on nie - aby bolo jasné)


Awia - veď to je to čo píšem: vždy tie R verzie boli 250, alebo pár mm menej. Teraz je to 220.
Nespochybňujem, že okrem zdvihu musí mať podvozok aj ostatné kvality, ale nenahovarajme si, že 30mm je zanedbateľný rozdiel. Je to napr rozdiel medzi 890 bez R, 890r a 890 rally - 200mm/240mm/270mm.


03.03.2021 11:12

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: 30mm nie je zanedbatelný rozdiel , hlavne v tom, ked stvrt tony o tolko nadvihnes + batozina a aj vo dvojici.To neni 200 kilova 950ka
ktoru si teraz za par euri niekto kupi na blbnutie v chotári. Tu sa neda znizit ani sedadlo.
Ty by si si ju kupil ako rally moto ? myslim ze nie , vlastne nikto.



03.03.2021 12:19

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

fezry
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Treba si uvedomiť, že sa píše rok 2021 a tieto tzv super fatal hardcore 250 kilové endurá si kupujú ľudia, ktorí na nich v reálom živote behajú po dialniciach do práce. Po ceste domov nájdu za dedinou jednu mláku ktorou motorku zaserú a potom si ju fotia. Ja to vôbec neodsudzujem a tým pádom plne rozumiem výrobcom prečo na tieto fatal endurá montujú veškerú elektroniku vrátane masážnej sedačky a integrovanej pedikúre v stupačkách. Zdvih nezdvih, oni proste vedia kto a načo si tú motorku kúpi a podľa toho idú..
Sám mám 1090R a behám s ňou aj mimo cesty a je to fajn, ale nie je to ono.. Ak si skutočne skutočný drsňák tak sa pleskni po vačku a zožeň HP2 enduro, tam máš zdvihy, 2 valce, reálne využitie v teréne a sedačku meter nad zemou. Prípadne jednovalec 300 zdvihy a vysoký drapák, problém je len v tom že do tej práce to nie je úplne good a pýta si to aj nejaký servis.

Ešte chcem dodať že na videá od Chrisa Bircha pozor. Nie je nič výnimočné, že natáčanie jedného videa rovná sa spotrebovanie jednej motorky alebo minimálne jej GO.
Je to človek, ktorý vám má všetko hore opísané dokonale spropagovať a vytvoriť zážitok v spánku pri ktorom vám rastie nadprirodzenie.

Ešte raz.. nehaním to ani nič podobné, len tomu celému proste rozumiem :-)


03.03.2021 14:38

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

picaso
 Edvenčr 

Re: Kimlo: nuz uz som nasiel 1290 s 250 mm zdvihmi , proste do terenu to prerobil , Chris ma aj 790 R , aj 690 aj kopu, to ze na tom vie este neznamena ze mu staci , aj on ma podla jeho blogu vnutra tlmicov na 1290 upravene , a ked to cesi testovali v pusti 1290 na dorazy dostal 87 kg jazdec , ale ano nie kazdy ma 100 kg 2 m a drvi mx trat ( s 990 tam je sranda , chvilku , potom grcam )

Awia mas pravdu , ale AFRA s 250 mm zacala , nuz test nam odpovie ;-)


03.03.2021 14:38

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

KAJL
 Kávičkár 

nevyznam sa v tom velmi, ale nazor fezryho je mi sympaticky.
na mna niektore tie pasaze z videa posobia, ako keby niekto na porsche cayenne sa snazil zdolavat useky urcene pre cisto terrenne auta a buginy. par krat sa to da, ale proboha proc.


03.03.2021 14:53

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Rozumiem čo hovoríš... Dakedy S-ko malo viac 245/265 mm...

Ale ako som písal. Ak je ti 210 teraz málo tak si nemysli že keby si mal 240 tak sa to zmení... Jednoducho potrebuješ iné nastavenie, možno inú pružinu.

Ak máš stále tú istú 990 čo si pamätám a máš tam pôvodné pružiny vpredu tak je čas na výmenu. Poprve od výroby veľmi mäkké (Iba 4.8 N/mm) a po rokoch už aj vydochnuté...

Ja som za obdobie od 01/2018 do 08/2019 -
Static sag kleslo z 5,8 na 7,5 cm - teda stratil som 1,7 cm len zmaknutim pruziny
Obe merania boli v stave podlozka 1cm, a predpatie max
Pruziny boli povodne z roku 2003 za rok jazdenia takto zoslabli.
Daval som nové pružiny originál KTM z 950 SuperEnduro tam je tvrdost 5.9N/mm (bolo nutne vyrobit podlozky leba pruziny maju inu dlzku) A je to uplne ine jazdenie odvtedy.
Trochu odbocka.
Sorry. ;-)


03.03.2021 17:00

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Fezry> História sa opakuje :-) Síce sa písal rok plus mínus 2008, a aj vtedy niektorí hovorili, že kto by s vyše 200kg motorkou za pol milióna išiel do terénu.

Ale, a to je odpoveď aj pre Allexa, stačí si spomenúť na Motoráje, Motoride rally a ďalšie akcie v ČR a SR... chodilo nás tam obíjať tie drahé motorky kopec. A nielen vtedy dávno. Aj po minulé roky na tieto akcie chodili ľudia s novými GSami, či veľkými KTM.
Tak isto keď si spomeniem na nejaké svoje potulky, či Alpské šotoliny, Tunisko, Áziu, všade chodia najmä veľké cestovné endurá, so 690 sme tam boli exoti.

Samozrejme neposkytnem vám štatistiku, koľko ľudí chodí iba asfalt a koľko jazdí aj takto. Ale nie je to tak, že tieto motorky ostrejší terén nevidia.


Awia> mne sú originálne struny OK, keďže som relatívne ľahký, sem tam pozerám sag a mám to v poriadku. Bodaj by nie, keď motorka väčšinu roka stojí na centrálnom stojane.
Je pravda, že nastavenie mám na "soft", mám to tak radšej. Možno s tvrdším nastavením by som dorazy nikdy nedal, ale zasa potom je mi to moc tvrdé. Keby som mal zdvih 250, verím tomu, že aj s mäkkým nastavením by som bol vždy v pohode.

Preto si myslím, že dať to na terénny vrcholný R model nebolo správne rozhodnutie. A to ešte špeciálne, keď si písal, že ich to nič nestojí.
Veď kto jazdí len asfalt a bojí sa dočiahnutia na zem, ten si môže kúpiť štandardnú superadventure. Túto mali nechať tým do terénu tak ako má byť.


03.03.2021 18:37

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: historia sa opakuje aj v tom ze sa vrátili po skoro 20 rokoch k tomu (aj keď to už mala tak nejak 790ka) ze na ňu dali "kvazi" postranné nadrze. 950/990 mala tu výhodu za ak niekto dobre vyvalal na jednej strane a potreboval novú nádrž tak kúpil len jednu stranu. Tu si človek zaplatí (a to si zaplati :'( ) za celú. Nehovoriac o tom ze kto chcel väčšie nadrze (Safari) tak sa dalo (v dnesnej dobe a lepšej uspornosti oproti 9xx je to tak trocha jedno.Ale bola možnosť volby)
Ohľadne dociahnutia na zem, kto by vyslovene chcel Rko a bal sa dociahnutia tak by si ju mohol znizit (podobne ako som to mal urobene ja keďže som nechcel ABS a som trocha krpaty).
Vcelku je to podarená motorka (až na tu tabletopristojovku, ale tomu sa už u nových modelov nevyhneme) a na to mrte elektroniky. Celé je to nejaké divné. 20 rokov dozadu ta elektronika nikomu nechybala a teraz bez toho ľudia nedokázu žiť.


03.03.2021 21:57

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ten kto zoberie KTM 1290 do terénu a bude mu malo 220mm je blázon. Naučte sa jazdiť v teréne. Prečo ešte nerobíte v KTM, určite by vás tam privítali a spravili motorku podľa vašich preferencií


03.03.2021 22:10

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Pružiny môžeš mať tvrdšie a nastavenie tlmenia stále soft... To sú úplne iné veci. nevravím že nesúviace ale sú iné. Ja osobne mám tiež skôr soft nastavenie tlmičov ale pružiny tam boli slabá. Jej úlohou je absorbovať silovú zložku - teda hmotnosť v tomto prípade. Tlmič má riešiť len rýchlosť akou sa to stane... Je veľmi zlé riešiť slabé pružiny, pritvrdením tlmenia... To plače aj jazdec aj tlmiče aj olej v nich aj planžety...
A nie ak by si mal namiesto 210 aj 250 mm tak ti to pomôže prd makový - s rovnako mäkkou pružinou pôjdeš rovnako na doraz len o 0 celá 0000 nič sekundy neskôr...


03.03.2021 22:30

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Awia amen


03.03.2021 22:46

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona

Čo nepobere tlmič, má stlmiť jazdec ;-) uľahčiť tlmičom.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Farbo25 (03.03.2021 22:46)


04.03.2021 6:10

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona

Re: fezry: to mas odkial o tom Birchovi?Niekto povedal,alebo si to zazil na vlastnej koži?

Dôvod úpravy: chyba

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TAZDEVIL (04.03.2021 6:11)


04.03.2021 6:28

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia - asi si prehliadol, že sag mám správny. Tým pádom mám vhodnú pružinu. Tvrdšou pružinou by som sa dostal na príliš nízky sag a lepšie by to nefungovalo.


04.03.2021 7:33

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: Ja som u GS 2015 vyhodil komplet podvozok s esou a dal mechanicke ohlinsy.
Zdvihy mam myslim210mm a na trati kde sem tam skusam moznosti tej moto a svoje tak ju davam na limit na skokoch a na rozbitych miestach, kde aj na ostrej moto uberam. Teda tam kde v takom tempe ta motorka velmi ani nema co hladat. Ak by som ju previdelne pouzival takto, tak ju za par mesiacov poslovensky povedane rozjebem na sracku.
A neviem si predstavit ,ze by som toto stvaral niekde daleko s batozinou.

Mozno mas iny pohlad ,lebo porovnavas s 950, ale to je ina hmotnostna kategoria rozdiel
skor 50 kg je velmi velky .











Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (04.03.2021 7:44)


04.03.2021 13:08

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Awia toto nie je pravda : "A nie ak by si mal namiesto 210 aj 250 mm tak ti to pomôže prd makový - s rovnako mäkkou pružinou pôjdeš rovnako na doraz len o 0 celá 0000 nič sekundy neskôr."
Ak kratšia pružina s charakteristikou napr. 5N/mm dáva pred dorazom odpor 105 kg, tak taká istá pružina len s pracovnou dľžkou 250 mm udrží pred dorazom 125 kg. Tie pružiny sa budú správať počas zdvihu úplne rovnako t.j. majú rovnaké požiadavky na tlmič, budú rovnako makké a pohodlné. Akurát plusom dlhšej varianty je to, že predná vidla kým buchne o doraz udrží o 50 kg viac, čo je podľa mňa dosť.


04.03.2021 20:18

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Alexa, ak sa bavíme o tom, kde sa ide na dorazy, tak paradoxne nemal som s tým problém v nejakých technických úsekoch, lebo tam sa nejde rýchlo ako si spomenul, ale práve v tých rýchlych...presne tam, kde je veľké enduro ako ryba vo vode. Napríklad poľná cesta, ktorá sa začne vlniť. V nejakej 40tke nepostrehnuteľné, ale keď tam ideš 80, tak na tretej vlne už je motorka rozpérovaná a už to ide. A tu mám rovnaký názor ako píše Tryskac, že práve tá prirodzená progresia dlhšej pružiny a zdvihu by to poriešila.

Aby som sa ale vrátil k tomu, prečo som sa ozval: 1290 adventure je vo verzii S, kde má zdvih 200 - na cestu a pomalu sotolinu akurát. A potom je tu R, ktorú niekto uprednostní pred Skom iba preto, lebo chce ísť viac do offroadu. A ja si myslím, na základe svojich skúseností s 210, že je to málo. Nie, že bolo by to lepšie s väčším zdvihom. Nie. 220 je na túto motorku málo, a keď vrcholný top model výrobcu má 220mm, pričom pred dvoma dekádami ponúkal 265, tak pre mňa je to dôvod na kritiku.


05.03.2021 10:50

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - z mojho pohľadu asi sa KTM vydalo rovnakou (marketingovou) cestou ako BMW. Teda nie zeby BMW (okrem zablesku HP2enduro) dlhodobo ponukalo rovnaky level offroad mastodontov. Ale skratka aj tie GS pocestievajú. Je to asi preto že rozhodujúca skupina zákazníkov sa s tou motorkou do ozajstného terénu nechystá (poľnú cestu nerátam za ozajstný terén), naopak, váčšina tam bude mať obutý cestný vzor a preto tomu prisposobujú aj tie motorky.


05.03.2021 12:56

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ten kto sa chysta do ozajstneho terenu nesiahne po 1290, ani po 1190, ani 1090, dokonca ani 990, ani 890, ani 790 a este aj pri 690 bude krutit nosom...


05.03.2021 13:09

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: amen!


05.03.2021 13:21

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: ak je pružina lineárna čo KTM/WP používa tak má 5N na začiatku sj ku koncu zdvihu. Trie pružiny sú aj preto 2x také dlhé ako zdvih. Ja mám tusim 485mm pružiny na 230 mm pracovného zdvihu. Áno chapem že tie 2-3 cm je pár N a pár kg... Ale nie je to spása...

Re: matus: Ak máš sag ok (static či dynamic) tak by to malo byť cca ok. Na paľbu a tie vlny to píšeš proste potrebuješ pomôcť predpatim a hlavne tlmičom, to co popisujes je jednoducho bottom out kvoli naslednym rýchlym rázom, ktore sa sčítajú. Buď máš veľa útlmu a tlmič sa nestiha vraciat, alebo malo kompresie a príliš prepruzuje... Alebo kombo. Ak si pridas 3 cm na zdvihu tak ti trošku pomôže ale problém zle nastaveneho tlmenia zostáva len sa odsunie o kúsok neskôr...
Sak ak veríš ze ti to vyrieši preskladsj di vidlicu a sprav si sj 265 mm...


05.03.2021 13:23

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: nesúhlasím lebo každý siahne po čom chce. Suhlasim že väčšina po tom mensom a ľahšom... >:-) :-D [dobre]


05.03.2021 13:47

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

to, ze niekto siahne po tom, co chce, este neznamena, ze siahol potom, co naozaj potrebuje :-D
ale ved nakoniec je to aj tak jedno, pretoze kazdy nech si za svoje peniaze kupi to, co sa mu paci :-}


05.03.2021 14:21

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Treba pozret aj doplnkovu vybavu, mozno tam bude nieco taketo.
Pozri obrázok


08.04.2021 13:10

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

satanokky
 Geriatrik 

Sa tu zavzdušňujete niektorí, že jaké malé zdvihy má ta R-kova verzia a pritom už výrobca zrejme od začiatku rátal aj tak stým, že aj tento R-kový model bude hlavne na ceste - viď. sériové hladké gumy a nízky predný blatník.


08.04.2021 13:18

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

nízky blatník nehovorí o terénnosti nič a hladké gumy sa sériovo dávajú aj na 690 Enduro.


08.04.2021 13:50

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

satanokky
 Geriatrik 

matus: Kde sú tie časy keď sa od motorky do terénu očakával zdvihnutý blatník. Je to výhoda ak je blato - síce si zasratý od blata, ale aspoň sa ti otáča predné koleso.


08.04.2021 15:13

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

picaso
 Edvenčr 

Re: satanokky: nizky blatnik ma vyhody pri chladeni, udrzuje chladic relativne cisty , co u tak velkeho dvojvalca je ziaduce, je tam dost miesta a ked das ostru gumu aj sa cisti , tak jazdili na dakare prve Tenerky afriky, 950 660 690 a dokonca donedavna aj 450 , Sherco jazdi nizky blatnik dodnes, KTM 450 aj Honda zvysili kapacity chladicov a maju vysoky blatnik, takze 1290 do terenu s nizkym blatnikom je ok, skus napisat Zuborovi ako jazdi s 1090 8-)


09.04.2021 10:45

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

satanokky
 Geriatrik 

Pre picaso: Schválne som pozrel len stránky KTM - všetky endurá majú zdvihnutý blatník, aj Supermoto 690 SMC R má hore blatník aj Freeride má hore blatník a z Adventure modelov majú hore blatník 690 Enduro R, 890 Adventure R a 890 Adventure R Rally.
Takže si stojím za tým čo som písal - fabrika tuší (vie), že aj tak drvivá väčšina týchto 1290 Super Adventure R bude jazdiť on-road (max. nejakú šotolinu, alebo špinavú mláku). Tých ktorý tohto mastodonta vezmú na off-road, enduro či nedajbože motokrosovú trať bude málo. Ja osobne to chápem (ani ja by som tohto mastodonta nevzal do terénu - nemám na to ani technikou, kondíciou a ani finančne) a je mi jedno čo urobí majiteľ s touto motorkou, len ma trochu dráždi to násilné pchanie tejto motorky (výrobcom, novinármi či verejnosťou) do nejakého segmentu (off-road) kde proste nemá veľmi čo hľadať.
Motorka to bude zrejme ozaj parádna (žiadna osobná skúsenosť), ale je to ozaj ako SUV medzi autami.


09.04.2021 11:06

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Satanokky, ako už Picasso písal, blatník naozaj nehovorí o zameraní motorky. Lebo vysoký blatník má vyhody a nevyhody, aj nízky blatník ma výhody a nevýhody.

Je podľa teba 990r málo do terénu?
Pozri obrázok

Je podľa teba 450 rally málo do terénu?
Pozri obrázok

snažíš sa nás dojebať za náš názor, ale nedarí sa ti.


09.04.2021 15:43

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: presne tak. Vysoký blatnik ma výhodu akurát tak pre tých čo trávia s moto veľa času v blate, zvyšok popísal dobre v prvej časti príspevku picaso.


06.05.2021 15:57

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

450 rally je primárne do piesku, tam má nízky blatník aj výhody...


06.05.2021 16:37

Re: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ako deti sme si dvihali blatníky na bicygloch - čím vyšší tým vác enduro. >:-)

Potom sme si ešte dávali kúsky z kelímkov do torpéda tak aby to brnkalo o špice. Čím rychlejšie si išiel tak tým lepší zvuk.

Poniektorí si ešte tunuvali lanko prennej brzdy zatočeným káblom do telefónu. Brzdilo to rovnako ale vyzeral si tak zasa vác enduro.

Nuž a poniektorým to s blatníkmi aj so zvukom aj so zbytočným tunningom ostalo dodnes. :-))) :-P



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 6203 | Včera: 115419