Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.06.2020 11:59

Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

a aky je teda vysledok vlastne s tym mestom? :-) co sa s tym da robit? a chce s tym vobec niekto nieco robit? :-)

inak samozrejme super clanok pekne vysvetlene veci uzitocne info aspon ked budem nabuduce letiet budem vediet ze brzdit uz nema zmysel a radsej sa vyhybat :-D :-D :-D


09.06.2020 12:56

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mesto> ked sa da, kupit auto co ma automaticky detekcny system + automaticke brzdenie.
Ked sa neda / auto to nema, jazdit s prihliadnutim na Kemove fakty.
Pri konstantnej rychlosti je 5m naozaj malo, malokto takto jazdi (tzv lepic). Myslim, ze vacsina jazdi s rozostupom 10m, t.j. zhruba dlzka dvoch aut. Pri dobrzdovani napr do krizovatky sa tieto rozostupy zmensuju, ale povedal by som ze to uz nevadi - noha je na brzde.


09.06.2020 19:00

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

KAJL
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

dobry clanok, pekne modelove situacie.
tieto modelove situacie sa naplnia, za predpokladu, ze clovek nesleduje premavku/situaciu aj pred vozidlom pred nim. realita vo velkych mestach a na plnych dialniciach je vsak ina, vozidla sa lepia jedno na druhe a ak by sme dodrziavali bezpecne rozostupy, nemali by sme ziadne havarie, ale vacsinu dna by sme presedeli v autach. no clovek, nastastie, dokaze predvidat. najdolezitejsie je, si myslim, sledovat situaciu pred sebou a za sebou. castokrat sa mi stava, ze zacnem jemne pribrzdovat ovela skor ako vozidlo predomnou, pretoze toho. napr. cyklistu vpredu zbadam skor, ako ten predomnou a tym aj upozornim toho za mnou, ze pozor, priprav sa, zachvilku ide ten pred nami na plne brzdy :-@.
za velmi nebezpecne povazujem lepenie sa aut motoriek na vozidlo pred nim na cestach mimo obce, kde je cesta pekna, rovna s dobrou viditelnostou, lenze vedla je pole, les a tu moze byt problem, ked prvemu vybehne zver, skoci na brzdy a ten zadny reaguje na situaciu podla popisu v clanku a to uz fakt vela nenarobi. inac na moto jazdim vzdy s dvoma prstami na prednej brzde a spojke, tak som si zvykol, aby som skratil nabehove casy.


09.06.2020 19:15

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super,
Pekný odborný príspevok


10.06.2020 11:04

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vyborny clanok. Zial, dobrovolne sa priznam, ze sa zaradujem do skupiny s dlhsim reakcnym casom. Preco? Lebo sa pri brzdeni automaticky pozriem do spatneho zrkadla, ci nemam na chvoste nalepeneho lepica alebo telefonujuceho chudaka. Lebo nechcem lahko sa moze stat, ze zabrzim zbytovne prehnane a zozadu ma niekto sejme... mozno je to blby navyk, ala uz ho mam v sebe... To iste robim pri brzdeni pred prechodom pre chodcov... proste som uz videl tolko trulov, co riesia ine veci a nesustedia sa, ze mam vacsi strach, ze niekto to da zozadu do mna ako ze ja vrazim do niekoho. A mam to aj potvrdene, za celu moju karieru do mna (na aute) dvakrat narazil niekto odzadu ked som zastavoval na cervenu a pred prechodom...

VYhodou motorky je, ze ma clovek lepsi prehlad, hlavne ak vidi ponad auta a tym sa jeho sance spravne brzdi vyrazne vylepsuju. Sam, ked nevidim cez auto predo mnou, automaticky zvacsujem odstup a to vyrazne...


10.06.2020 11:39

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

owwidius
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tak tak, tiez pozeram hlavne na druhe auto predomnou co robi, tj viem o kusok skorej, co bude robit auto priamo predomnou. na prd su dodavky, alebo vysoke auta s tmavymi sklami, cez ktore nevidno.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (10.06.2020 11:40)


10.06.2020 12:55

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ja sa pozriem do zrkadiel automaticky ak sa blížim k miestu ( prechod, križovatka atď) kde je potencionálne riziko prudkého brzdenia aby som mal prehľad koho mám za sebou prípadne vedla seba.

Vidikon: To je dobrý zvyk.
Včera som pred Ivankou (je tam prechod pre cyklistov na tlačítko) brzdil na 4 x a musel som nakoniec ešte uhnúť z pruhu na krajnicu, pretože som videl že ten za mnou vôbec nereagoval na červenú na semafore.


10.06.2020 13:00

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=QqOI2jceQgc

ludia niekedy vobec nepozeraju farby..pre nekosicanov...ta dodavka rutiaca sa sprava mala po cely cas cervenu...nepreskakovala farba ani nic podobne...proste mal cely cas cervenu a preletel iba tak :-~ cize zajebat ta moze hocikto hocikde...


10.06.2020 13:31

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Takze podla clanku v beznej premavke je potrebne nechatat si odstup aspon 2 sekundy (na moto 3, no a na nakladiaku kludne aj kusok viac). Takze ale to co plati v normalnej premavke, neplati v Bratislave, lebo tam ked si necham odstup 2 sekundy, tak sa mi tam strci nejaky super vodic a zrazu mam odstup cca pol sekundy. Proste niektorym nevysvetlis, ze to nie je miesto pre neho aby sa tam vopchal, ale pre mna aby som vedel zabrzdit.


10.06.2020 15:45

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

Hodnotenie: Dobré

Presne tak a pokial nemas kameru pri vopchani sa pred teba a zastaveni ked neubrzdis budes za chuja ty


10.06.2020 15:55

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

duran1
 Geriatrik 

Re: Nozdormu: dialkove ?


10.06.2020 16:04

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: duran1: to bolo este v marci vtedy som tam mal po minulom majitelove take slabe ziarovky nejake dojebane ze aj ked som zapol dialkove a dal hlavu pred svetlo v garazi tak to nesvietilo :D :D preto som musel chodit domov za svetla kym som to nevymenil a zistil ze tam niekde bol problem :-D :-D :-D odvtedy uz chodim s normalnym :-) :-) :-)


14.09.2020 9:10

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

Hodnotenie: Dobré

ono s tym pozeranim do zrkadla pred brzdenim je to take dvojsecne...

pokial idem brzdit len tak bezne, napriklad pred semaforom, ktory si vcas vsimnem, tak je samozrejme dobre skontrolovat v zrkadle, ci sa do mna niekto neruti a nerozbije mi zadok a tomu prisposobit svoje konanie.
priklad: brzdim na cervenu a v zrkadle vidim, ako sa uz za mnou krizi kamion, ktory si neskoro vsimol, ze treba brzdit a takmer s istotou do mna drbne, tak to opatrne pustim aj cez tu cervenu, samozrejme pokial to situacia dovoluje, beriem sa ku kraju a dufam, ze tych par metrov, co som sa posunul zabrani kontaktu a kamion to dobrzdi...

ale pokial idem brzdit vyslovene panicky, lebo mi niekto skoci na prechod, alebo zacne panicky brzdit niekto predomnou, tak zrkadlo neriesim a beriem za brzdy co to da, len aby som cloveka nezrazil, alebo nenadrbal do auta predomnou, lebo podla mna je horsie, ked ja vrazim do niekoho, ale niekoho zrazim, ako ked do mna niekto vrazi zozadu...jednak ja na vine zo zakona nebudem a jednak je lepsie mat auto rozbite zozadu, ako spredu...

na motorke tazko povedat, tam ide o zivot tak ci tak...


14.09.2020 10:07

Re: Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: boombastic: Náraz zozadu na moto je veľmi nebezpečný... Ale je pravda že v krízovke si nevyberieš. Tam ja asi najlepšie to nasmerovať mimo auta pred tebou - napr na krajnicu a zastaviť vedľa neho alebo aj viac vpredu...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41785 | Včera: 120897