Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (2 hodnotení)
Diskusia k článku: Projekty s motorom Pionier 05 a 555
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Pekné sú všetky tieto články a pátranie po týchto strojoch zasluhuje veľkú pochvalu. Poznám to, je to drina, ale má to svoje kúzlo. O závodných Pionierkach nemám prehľad, tak do toho nechcem kecať. Isté ale je že v rokoch 82-83 už žiadny taký motor v M Slovenska nejazdil. Rudo M. sa pretekov vtedy ešte nezúčastňoval a v knihe sú výsledkové listiny prevzal. Čo sa týka technických komisárov, tak nie je len p.Dömötor, ale je ich viac a takých z ktorých niektorí stále pôsobia a ktorí by k tomu mohli niečo povedať. |
Retro. Dík, že objasňuješ, to čo bolo a nebolo napísané. Pravda je taká, že všetci, ktorých som do pátrania zapojil sú už niekde inde a pre nich to je zväčša oprášenie niečoho, čo je dobré vedieť, no nikto nechce pichať do osieho hniezda. Pre vlastné zrovnanie sa z realitou by som rád vedel aká je genézia modrého žihadla z internetu. Tú vie len jedna osoba a tá je stále neznáma a zrejme to tak aj z jej strany tak má byť. Gilbert |
Ešte pár doplnení, možno odveci možno nie. Podobné rámy sa v určitej dobe stavali bežne, napr. Juventa alebo Zupa (Fendrich a Zubatý), tak to určite nebude jeden staviteľ. Oddelená plaváková komora pripevnená na perinke na ráme bola bežná vec, to kvôli otrasom a hladine paliva. Motorka určite mala mať kapotáž, lebo to sú určite 60.roky. Niektorí majitelia to robia len kvôli vystaveniu. Bočné tabuľky to nemá. Niektoré triedy sa vo svete v národných gulášov ale jazdili bez kapôt. Videl som aj Yamahy TR bez kapoty v akcii. Či to boli preteky do vrchu alebo niečo iné neviem. |
Retro, máš pravdu. Keďže predná číslicová tabuľka je ukotvená na ráme, je isté, že modré žihadlo bolo s kapotážou, ináč by tabuľka bola ukotvená na prednej vidlici. Prestavané motory z Roadstera mi potvrdil aj pán Jakubík a naznačil som, že tak to riešil aj spomínaný jazdec Uhlík, než prešiel na Tatrana. Uhlík síce zomrel, jeho brat, čo mu robil mechanika údajne ešte žije, žiaľ skontaktovať sa mi nepodarilo. Gilbert |
Hodnotenie: Vďaka za ďalší článok. Ak teda pátrate po dobe a spôsobe vzniku tej modrej 05, tak pridám pár vecí čo som si všimol aj ked neviem či správne vyhodnotil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (19.09.2019 20:24) |
U toho rámu. Dlho som a podrobne sledoval podobné rámy, no najbližší bol rám z Indian Boy Racer, no ten bol v USA na malých kolesách. Koncepcia klietky je totožná, aj keď Boy Racer mal pre lepšiu manipuláciu s motorom držiaky na skrutkách a nie privarené. Väčšia časť rámu je teda adaptovaná na veľké kolesá zo Stadiona a samozrejme nádrž ItalJet. Gilbert |
Nedávno vyšla kniha o závodných Tatranoch, autor (bývalý jazdec tr.50) p.Ferjanec by o závodných Pionierkach určite niečo mal vedieť...? |
Možno zaujme... |
To už bol "nový" okruh v Malackách. Jazdilo sa cez Rádek. Prvý sa jazdil od Športky okolo Novej školy a potom dolu na námestie ku Klášteru a okolo Tatry. |
www.moto.cz/okruhy-a-historie/byvale-slovenske-okruhy... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 208332 | Včera: 159584