Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Elektrická Vespa Elettrica v predaji - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuElektrická Vespa Elettrica v predaji - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (6 hodnotení)

Diskusia k článku: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
09.10.2018 14:14

Elektrická Vespa Elettrica v predaji

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Uff tá cena je luxusná... Jazdne by to asi do mesta stačilo. Už Vespa je z luxusnejších skútrov lebo stojí trochu viac, ale toto je dvojnásobok ceny luxusnej 125-ky...


09.10.2018 14:21

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

bez dotacii je to ekonomicky nezmysel, tak ako takmer kazde dnesne elektricke vozidlo.


09.10.2018 14:35

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Ako fakt nechápem prečo je to tak drahé. Veď technicky je to oveľa jednoduchšie ako spaľovací motor. To naozaj všetko predražujú iba tie batérie???


09.10.2018 14:43

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

skutocne dovody neviem, takze iba moje dohady, preco je to drahsie:

1 - technologicke fajnovosti su vzdy najskor z principu predrazene a az casom lacneju, alebo sa caka na dotacie, alebo oboje
2 - maloseriova vyroba + zavadzanie novych standardov a postupov v dealerskej sieti
3 - cena baterie a logistika
4 - nizsia servisna narocnost znizuje buduce vynosy - vyberaju ich teraz


09.10.2018 14:56

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

egres2
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Cca 50% z ceny elektrovozidieľ tvoria batérie.


09.10.2018 16:57

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

Ludia si zatial este povacsinou myslia, ze s elektrickym vozidlom sa jazdi zadarmo a nema ziadne prevadzkove naklady. Pokial si uvedomia, ze aj taketo vozenie volaco stoji, tak vyrobcovia za to budu pytat tolko akoby to naozaj jazdilo zadara a prevadzkove naklady by boli nulove.


09.10.2018 18:01

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

Toman
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

- 4kw? to ma maximalku 45?? (pre vodicak AM)???
- ale inak pekne [dobre]

- ak uz nieco male a elektricke, tak mozno toto:
www.supersoco.eu/en/home-tc/
- cena polovicna


09.10.2018 19:30

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

ano, luxusna cena, a kde su keci, že na vodik sa da jazdit??? a kde je dik kvetnansky, či ako sa volal???, a kde su vedci??? toto je dalši busines, a ešte skvele je , že garaž potrebuješ na to, takže ti to je na hovno, za tu cenu mam dve pcx-ka, alebo tie male opice monkey.
a ked už sa chcem vozit na el., tak si kupim luxusny ebike za 1000 eur a tušim sa da aj upravit, aby som nemusel šlapat a môžem ho šupnut do bytu, hale, vytahu....
za mna [zle]
daciu sandero si za to kupim , bielu, bez klimat. , bez vykonneho motora, ale budem jazdit.
ked dojde ropa, tak potom to tu bude sranda, budeme jazdit na konoch >:-) , a sadit krumple na pozemkoch. JAK ZA STARýCH čASOV.


09.10.2018 20:20

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Najzaujimavejsie do mesta je hybrid.
Kedysi som sa podielal na vyrobe skutra, klasika 200ccm olietany piaggio liberty, lebo 125ccm bol vykonovo slaby a nebolo este na B vodicak, moznost jazdit na malom skutri.

Princip jednoduchy, spocival v implementacii motora do elektrobike, 2kW do predneho kolesa.
Baterie vtedy dostupne 18650 neboli dobre, pouzili sa 26650 vtedy lacne, ale nie dokonale.
Problem bol zohnat vhodny rafik, spice sa museli upravit, na motor spravit uchyt a podlozky redukcne na brzdovy disk.

Dojazd to nemalo velky, vzhladom na kapacitu baterii, maximalne 20km na elektricky pohon.

Povodna idea bola, upravit aj magnetto alternator, pre dobijanie baterie, ale nakoniec sa to ukazalo ako dost velky problem.
Do statorovych cievok, nevoslo dobre vinutie, na 60V a ovplyvnovalo magneticke pole aj impulznu cievku zapalovania.
Druhy problem bol synchronizacia spoluprace oboch motorov, ako spalovacieho, tak elektrickeho.
Elektricky motor mal vlastnu elektroniku, ktora pri polohe potenciometra ako ze je plyn v "neutrale" mala tendenciu pri pohybe skutra na motor spalovaci, rekuperovat cez motor elektriky, ako ze brzdi.
Pri pridani plynu, resp potenciometra, sa motor snazil pomahat motoru spalovaciemu a cele to malo tendenciu pridavat a uberat. Cele to bolo funkcne do rychlosti asi 65km-h, potom uz motor elektricky a regulator nestihal pridavat otacky a zacal zase rekuperovat.
Ak by sa podarilo kedysi jednoducho vyriesit spolupracu oboch motorov, pripadne by boli lepsie baterie a lacnejsie, ako pred 10 rokmi, stalo by to za uvahu, pouzit tento system ako doplnok konvencnych skutrov.
Dalsi problem by tvorilo prechadzanie STK, kde by sa muselo prehodit predne koleso za bezne.
Ostatna vybava skutra by sa asi demontovat nemusela, baterie napchate v podlahe a pod sedadlom, asi technikovi STK nevadia.

Podla mna, toto je buducnost. ale chcelo by to mat system pohonu tak spraveny, ze by elektromotor fungoval ako generator, hned na vystupe hriadela klukovky motora, alebo za variom v zadnom kolese, plus nejaka volnobezka, alebo predlohova hriadel medzi nahonom motora spalovacieho a elektrickeho.
Elektronika by musela brat v uvahu tocivy moment splaovacieho motora a rychlost vozidla.
Tak ako je to v klasickych hybridnych autach bezne.
Taka ficurka hybridna, by v mestach mala zmysel.
Otazka je, kolko to bude stat penazi a co donuti ludi ku takemuto rieseniu dopravy.
Lebo u nas je skuter stale skor vec zabavy, ako dromedar na cestovanie do prace.
Koli sezonnemu pouzitiu, je to vlastne vec chcenia, ako nutnosti. Ak si teda odmyslim dorucovatelov PIZZE, co su skutrove lastovicky aj v zime.

U elektrickeho vozidla, ci je to auto, bike moto, je cena baterii takmer vzdy polozka, tvoriaca polovicu ceny vozidla.
Najsmutnejsie na tom je, ze lithium iontove clanky, ak su tazene na maximum, nevydrzia moc dlho, najviac osobne podla skusenosti tak 6, max 8 rokov.
Kapacita je stale dobra, ale klesa ucinnost stupajucim vnutornym odporom, co znamena, ze ako pri nabijani, tak pri vybijani, stupa zatazou strata a to v podobe tepla.
Taka Tesla, ma enormne predimenzovane baterie. Nejde ani tak o dojazd a vzdialenost prejditenu na jedno nabitie, ale predovsetkym o to, ze takto vysoka kapacita baterii, predchadza aj pri prudkej akceleraci, alebo zatazi vdaka kureniu, vysokym nadprudom pre bateriu samotnu.
U malych vozitok, je to velky problem. U skutra so spalovacim motorom, napchat este aj baterie niekde, znamena zvysenie vahy., co na jazdu spalovacim motorom, znamena zvysenie spotreby.
Ak budu baterie vytazovane na hranici mozneho maxima prudu pre clanok, zivotnost bude velmi mala. Investicia do takeho vozidla sa znacne predrazi po par rokoch, pri nutnosti vymeny baterie.
Ak by to bol pug in hybrid, baterie by nemuseli velmi trpiet, ako u cisto elektrickeho vozidla.

Ale na prakticky vyznam takychto rieseni je este priskoro.
Cisto ako snobska hracka, je elektricka vespa fajn. tomu davam palec hore.


10.10.2018 11:50

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

copy
 Skútrista 

Re: minomonster: dick kvetnansky a jeho adiabaticky motor... to bol tiez pekny tunel


10.10.2018 11:51

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

copy
 Skútrista 

www.topspeed.sk/rtu-prichadza-s-riesenim-v-podobe-pseud...


10.10.2018 18:05

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Dosť dobre nechápem načo je tam variátor (prevodovka). Elektromotor by mal mať taký rozsah otárok, že variátor by nemal byť potrebný...
Ale zase aký elektromotor tam bol použitý?
:-O


10.10.2018 18:17

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Že je cena bateriek elektro vozidla 50% ceny plne chápev, veď okrem toho tam "skoro nič" nie je :-) Len nerozumiem prečo tých 50% je 3000EUR >:-)


10.10.2018 22:54

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

to je ako skuter honda , čo ma motor 700 z nc700x a je kurevsky drahyyyyyy, a ked ten motor je v motorke, tak je pre ludi slabý a v skútri je kurevsky vykonny, všetko je o ponimani , všetko je v hlave.
už by mohli urobit stokonoveho skutra, nech sa mame na čom šantit. >:-)


11.10.2018 8:50

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

egres2
 Bahniak 

Ikona

AWIA:
i20
Motor : 1 000ccm
Kolesá 4ks
Okná: 6ks
Sedadlá: 4ks
Kufor 260L
Kúrenie: v základe
Klimatizácia: v základe
Strecha: v základe
Dvere: 5ks
cena : 12 580,-€

MOTOGUZZI STELVIO 1200 ABS
Motor : 1 200ccm
Kolesá 2ks
Okná: 0ks
Sedadlá: 2ks
Kufor: 0L
Kúrenie: nie
Klimatizácia: nie
Strecha:
Dvere: 0ks

cena: 14 500,-€
Póňal?


11.10.2018 11:08

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Egres - toto je na hodne dlhú debatu.
Začnime tým, akú maržu má Hyundai a akú motocyklový výrobca. Plynulo prejdime k tomu, že za účelom znižovania nákladov automobilový výrobca hľadá také prvky výbavy, také konštrukčné riešenia, ktoré sú dostupné bez nutného vývoja, vývinu a testovania. Takže napr také sedadlá nakupuje hotové, zatiaľ čo sedačka v motorke je snáď v každom modeli osobitá.
Vôbec by ma neprekvapilo keby náklady na vývin a vývoj motorky boli podobné ako u auta, ktoré však musí spĺňať náročnejšie legislatívne normy ako napr crashtesty.
A potom sa predá daného modelu 100.000ks za rok, po dobu 6-8 rokov, zatiaľ čo motoriek sa predá 10-30.000 za rok a po 4-5 rokoch treba prísť s novým modelom. Tie náklady sa musia rozpočitat na 1 predaný kus.

Svoju rolu samozrejme hrá aj to, že auto mať musíš a motorku chceš, takže aj viac zaplatíš


11.10.2018 12:12

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

ja by som od ludi pytal viac penazi za to, co mat musia.


11.10.2018 13:01

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

cena trapas - za tú cenu si kúpiš 3x (slovom tri krát) nový Vision 110

výkon trapas na takom skútri som sa vozil pred pár rokmi po BA a s tým "výkonom" je to životuohrozujúci dopravný prostriedok. Do slova a do písmena.

ekológia trapas - ak si niekto myslí, že výroba takej baterky, alebo výroba elektriny do takej baterky (hnedé uhlie, čierne uhlie, jadro) je ekologická nech ide s koňmi seno žuť.


11.10.2018 14:12

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

egres2
 Bahniak 

Ikona

matús:
A čo také prevratné robia "vývojári" na motorkách.
Dnes si hodí vývojár do tabuľky v programe :objem (obsah) výnon, emisie atď a program vypluje komplet CAD výkresy do výroby. Potom už len dá na nádrž farby ako na šašovom saku a červený rám a že no a čo.
Zmena formy na diely rámu?
Alebo zmena programu pre zváracie automaty?
Predná vidla -kupovaná.
Brzdy kupované.
Kolesá kupované.
Polovica motora kupované.
Elektro kupované.
Stupačky kupované.
Sedlo kupované.
A čo ja viem ešte čo všetko.


11.10.2018 14:16

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Egres> vyrob taku motorku za polovicu, kupim si ju.

PS: Elon Musk si asi myslel to iste co ty. Myslim, ze za par rokov uz vytriezvel. Uvidime, kedy vytriezveju jeho investori.


11.10.2018 14:52

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

egres2
 Bahniak 

Ikona

matus.
Termo na motorku v motosaite sada 125,-€
To isté kúpené na saite so športovými potrebami 85,-€.
Stan v obchode s rybárskymi potrebami 290,-€
Stan (ten istý) v športovom obchode 230,-€
Sada brúsnych hubiek v modelárskom šope 45,-€
Tá istá sada kúpená v obchode s brúsnymi materiálmi 18,-€
Atď.
Ceny moto, ktoré zjavne nebudú slúžiť ako náhrada za auto sú tak nadsadené.


11.10.2018 21:51

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

kemo
 Geriatrik 

V tabuľe tech. údajov k tej elektrickej chujovine, v bode "doplnkové údaje" je okrem ďalších 2 uvedené aj "Palivové mapy - v sérii".
Mohol by mi niekto, kto sa rozumie elektro-moto-skútrom vysvetliť, čo tým chcel asi básnik povedať?


11.10.2018 22:35

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

palivova mapa- šport , medium , na žgrhloša

šport- ide ako prasa, vhodne, ked meškam do prace, dojazd skoro nič (10km) >:-)
medium- len tak po dedine, okrsku, na kofču, dojazd 25 km.
na žgrhloša- jemne pomaly , len tak trošku, naj dole kopcom rekuperovat, na kochačku, dojazd 60km


11.10.2018 22:37

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

ked budu už len el, auta, tak na dofču do chorvatska pôjdeme tri dni, alebo plny kufor bateriek na prehadzovanie. >:-)


12.10.2018 16:06

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

kemo
 Geriatrik 

Minomonster - vďaka za vysvetlenie, myslel som si, že je to spôsob režimu jazdy. Len som sa pozastavil nad slovom "palivové". To by som skôr použil všade tam, kde je reálne palivo na "ropnom" základe. Pri tej elektrike by sa skôr hodil "režim jazdy". Elektrina ako palivo ? Ale dobre, "i tak še dá, i tak še dá", ako hovorí klasik z východu.


12.10.2018 17:17

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

aj tak si myslim, ze je to s tymi baterkami a dojazdom zatial dako umelo brzdene. kludne by mohli urobit taky elektromobil, co by presiel na jedno nabitie aj 10 tisic km, ale zatial nechcu, pokial ludia kupuju za pomerne tazke prachy aj vozidla s tak mizernym dojazdom...

mne napriklad v hodinkach vydrzi baterka aj niekolko rokov a idu stale...a to este k tomu aj pomerne rychlo... :-D :-D :-D ...sak kto by si kupil elektricke hodinky, co by isli len pol dna? tu uz to prislo, s vozidlami este len pride. :-D :-D :-D


12.10.2018 23:03

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

kemo
 Geriatrik 

Zlé jazyky hovoria, že už sú vyvinuté batérie, ktoré sú schopné uskladniť cca 10-násobne viac el. energie (napr. v súčasnosti používaná batéria uskladní el. energiu na 100 km ale tá novo vyvinutá, pri rovnakom objeme uskladní 10 násobne viac, teda na 1000 km jazdy), má to ale háčik, že nabiť tú batériu vedia, len ešte nie je doriešená technológia, ako z nej tú energiu dostať (búchajú a horia).
Musíme čakať.
Nech si strčia tie elektromobily aj s elektro motocyklami niekam, aj s batériami.
Nedávno som si prečítal zaujímavý článok, že napr. ak by sa v SR nahradilo 25 % automobilov (normálnych, poctivých na naftu alebo benzín) elektromobilmi, budeme potrebovať ďalšiu jadrovú elektráreň aby ich bolo možné nabíjať.
Taký atmosferický 12-valec, to je koncert a nie nejaké bzučanie tyristorov a iných kktín.


13.10.2018 5:49

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

Chapem pointu, ale 12 valec sa zrovna svojim prejavom tomu elektromobilu podoba najviac.


05.12.2018 9:58

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

bandit78
 Motarďák 

Hodnotenie: Zlé

Tak som to vypocital heh :-D
Vykonom je ta Vespa na urovni Primaveri 50 2T, ktora stoji 2690 EUR
Spotrebu som ratal 2,5 l na 100 km. Pri cene benzinu 1,3 EUR za 1 liter.
Ak si teda kupite tento skuter a za usetrene peniaze by ste kupovali benzin a jazdili 100 km denne. Tak Vam benzin vydrzi na 3 roky aj daco.
Takze s tou E-Vespou by ste museli jazdit kazdy den 100 km po dobu 3 roky aby sa Vam to finance oplatilo.
Ak samozrejm ostane cena benzinu rovnaka + nejaky olej do motora ine veci co som neratal.
Ale tak isto som neratal ci E-Vespa bude mat za 3 roky rovnaku kapacitu bateriu a pod, elektrina tiez nieje zadara.
Bez dotacii sa to neoplati, neviem ako je to v inych statoch. Akorat sa mozte chvalit aky ste strasne Bio. Ale to je ina diskusia na uhlikovu stopu a pod.
Takze za mna nie [zle]

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bandit78 (05.12.2018 9:59)


15.11.2020 17:29

Re: Elektrická Vespa Elettrica v predaji

copy
 Skútrista 

už to medzičasom nejako zdokonalili? silnejší motor, alebo väčší dojazd?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 128525 | Včera: 122284